Hazine ve Maliye Bakanlığından:
KIYMETLİ MADENLER
BORSASI ARACI KURULUŞLARININ FAALİYET
ESASLARI İLE KIYMETLİ MADENLER ARACI KURUMLARININ
KURULUŞU HAKKINDA YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 21/5/2007 tarihli ve 26528 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Kıymetli Madenler Borsası Aracı Kuruluşlarının Faaliyet Esasları ile
Kıymetli Madenler Aracı Kurumlarının Kuruluşu Hakkında Yönetmeliğin 3 üncü
maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bentler eklenmiştir.
“e) Bağımsız Güvence Raporu: Kamu Gözetimi,
Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından yayımlanan Güvence
Denetim Standardı 3000 Tarihi Finansal Bilgilerin Bağımsız Denetimi veya
Sınırlı Bağımsız Denetimi Dışındaki Diğer Güvence Denetimlerine uygun
olarak gerçekleştirilen denetim sonucunda yetkili bağımsız denetim
kuruluşları tarafından düzenlenen raporu,
f) İç kontrol sistemi: Bakanlığın uygun görüşü
alınmak suretiyle Borsa tarafından yapılan düzenlemelerle asgari koşulları
belirlenen kurumsal yapıyı,
g) İç kontrol birimi: Bakanlığın uygun görüşü
alınmak suretiyle Borsa tarafından yapılan düzenlemelerle esasları
belirlenen ve iç kontrol sisteminin oluşturulması, işleyişi ile
raporlamasından sorumlu birimi,
ğ) İç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi:
Bakanlığın uygun görüşü alınmak suretiyle Borsa tarafından yapılan
düzenlemelerde yer alan asgari nitelikleri haiz, gerekli yetkiyle
donatılmış ve kıymetli madenler aracı kuruluşu tarafından istihdam edilen
görevliyi,
h) Tedarik Zinciri Uyum Raporu: Uluslararası
kriterlere göre Bakanlığın uygun görüşü alınmak suretiyle Borsa tarafından
belirlenen sorumlu kıymetli maden tedarik zincirine ilişkin usul ve esaslar
çerçevesinde hazırlanan ve ilgili raporlama dönemini kapsayan işlemlerin bu
usul ve esaslara uygunluğunu gösteren raporu,
ı) Yetkili bağımsız denetim kuruluşları: Kamu
Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından KAYİK (Kamu
Yararını İlgilendiren Kuruluş) olarak yetkilendirilmiş kuruluşlar arasından
Bakanlığın uygun görüşü alınmak suretiyle Borsa tarafından yapılan düzenlemelerde
yer alan şartları sağlayan ve bu şartları sağladığı Borsa tarafından liste
halinde ilan edilen bağımsız denetim kuruluşlarını,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (b) bendinde yer alan “500 bin” ibaresi “8 milyon” şeklinde, (c)
bendinde yer alan “Hisse senetlerinin” ibaresi “Paylarının” şeklinde, (d)
bendinde yer alan “Ana” ibaresi “Esas” şeklinde, (e) bendinde yer alan
“Kurucularının” ibaresi “Türkiye’de yerleşik her bir kurucu ortak ve tüzel
kişi kurucu ortaklarda yüzde on veya daha fazla ortaklık payı bulunan
kişiler ile şirket genel müdürünün, yönetim kurulu üyelerinin, imza
yetkisini haiz çalışanlarının ve iç kontrol ve tedarik zinciri uyum
görevlilerinin” şeklinde ve (f) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“f) Şirketin sermayesinin en az yüzde ellisine
sahip kurucu ortakların en az beş yıl kıymetli maden üretimi veya ticareti
konusunda tecrübeye sahip olması,”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kıymetli
madenler aracı kurumu kurucularının, yöneticilerinin ve iç kontrol ve
tedarik zinciri uyum görevlilerinin nitelikleri
MADDE 5 – (1) Kıymetli madenler aracı kurumunun Türkiye’de
yerleşik her bir kurucu ortak ve tüzel kişi kurucu ortaklarda yüzde on veya
daha fazla ortaklık payı bulunan kişiler ile şirket genel müdürünün,
yönetim kurulu üyelerinin, imza yetkisini haiz çalışanlarının ve iç kontrol
ve tedarik zinciri uyum görevlilerinin;
a) Müflis olmaması, konkordato ilan etmiş olmaması,
uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma başvurusunun tasdik edilmiş olmaması
ya da hakkında iflasın ertelenmesi kararı verilmiş olmaması,
b) Taksirli suçlar hariç olmak üzere affa uğramış
olsalar dahi süreli hapis veya cezası ne olursa olsun basit veya nitelikli
zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni
kötüye kullanma, hileli iflas gibi yüz kızartıcı suçlar ile 21/3/2007
tarihli ve 5607 sayılı Kaçakçılıkla Mücadele Kanununda yer alan kaçakçılık
suçları, resmî ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, tefecilik, suçtan
kaynaklanan mal varlığı değerlerini aklama, terörizmin finansmanı veya
Devletin egemenlik alametlerine ve organlarının saygınlığına karşı suçlar,
Devletin güvenliğine karşı suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine
karşı suçlar, milli savunmaya karşı suçlar, Devlet sırlarına karşı suçlar
ve casusluk, yabancı devletlerle olan ilişkilere karşı suçlar, vergi
kaçakçılığı suçlarından veya bu suçlara iştirakten hükümlü bulunmaması,
c) Başvuru tarihi itibarıyla son beş yıl içerisinde;
Türk Parası Kıymetini Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin 2018-32/45
sayılı Tebliğin 4 üncü maddesine aykırı faaliyeti sebebiyle faaliyet izni
veya şube faaliyet izni Bakanlıkça iptal edilmiş yetkili müesseselerde
ortaklığı bulunmaması veya yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu üyesi,
genel müdür veya iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi görevlerinden
birinde bulunmamış olması, Bakanlığa gerçeğe aykırı bilgi ve belge sunmuş
olmaması ve kendisinin, yüzde on veya daha fazla pay sahibi olduğu şirketlerin
pay sahibi olduğu dönemde veya daha önce temsile yetkili olarak çalıştığı
iş yerlerinin temsile yetkili olduğu dönemde yetkisiz döviz alım satımı ile
ilgili olarak idari yaptırıma uğramamış olması,
ç) Kendileri ile yüzde on veya daha fazla ortaklık
payı bulunan şirketlerinin 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme
Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun kapsamında vadesi geçmiş borcunun
bulunmaması,
d) Gerekli mali güce ve işin gerektirdiği dürüstlük
ve yeterlilik ile itibara sahip bulunması,
e) Başvuru tarihi itibarıyla son bir yıl
içerisinde; faaliyet izni 21 inci maddenin altıncı fıkrası uyarınca Bakanlıkça
iptal edilmiş kıymetli madenler aracı kuruluşlarında ortaklığı bulunmaması
veya yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu üyesi, genel müdür veya iç
kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi görevlerinden birinde bulunmamış
olması,
zorunludur.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Kıymetli
madenler aracı kurumu kuruluş izni
MADDE 6 –
(1) Kıymetli madenler aracı
kurumlarının kuruluşuna Bakanlıkça izin verilir. Bakanlığa yapılacak
kuruluş izni başvurusuna;
a) Şirket esas sözleşme taslağının,
b) Türkiye’de yerleşik her bir kurucu ortak ve
tüzel kişi kurucu ortaklarda yüzde on veya daha fazla ortaklık payı bulunan
kişilerin;
1) Müflis olmadıklarına, konkordato ilan etmiş
olmadıklarına, uzlaşma suretiyle yeniden yapılandırma başvurularının tasdik
edilmiş olmadığına ya da haklarında iflasın ertelenmesi kararı verilmediğine
ilişkin yazılı beyanlarının,
2) Başvuru tarihi itibarıyla son beş yıl
içerisinde; faaliyet izni veya şube faaliyet izni Bakanlıkça iptal edilmiş
yetkili müesseselerde ortaklığı bulunmadığına veya yönetim kurulu başkanı,
yönetim kurulu üyesi, genel müdür veya iç kontrol ve tedarik zinciri uyum
görevlisi görevlerinden birinde bulunmamış olduğuna, Bakanlığa gerçeğe
aykırı bilgi ve belge sunmadıkları ile kendisinin, yüzde on veya daha fazla
pay sahibi olduğu şirketlerin pay sahibi olduğu dönemde veya daha önce
temsile yetkili olarak çalıştığı iş yerlerinin temsile yetkili olduğu
dönemde yetkisiz döviz alım satımı ile ilgili olarak idari yaptırıma
uğramadıklarına dair yazılı beyanlarının,
3) Adli sicil kaydına ilişkin belgelerin, başvuru
sahibinin tüzel kişi olması durumunda, tüzel kişi kurucuların yönetim
kurulu başkanı, genel müdür ve yüzde on veya daha fazla ortaklık payı
bulunan ortaklarının adli sicil kaydına ilişkin belgelerin,
4) Kendileri ile yüzde on veya daha fazla ortaklık
payı bulunan şirketlerinin 6183 sayılı Kanun kapsamında vadesi geçmiş
borcunun bulunmadığına dair bağlı bulunulan vergi dairesinden alınacak
belgenin,
5) Gerçek kişiler için bu Yönetmeliğin Ek-1’inde,
tüzel kişiler için Ek-2’sinde yer alan örneğe uygun şekilde ve noter huzurunda
düzenlenip imza edilecek birer beyannamenin,
6) Başvuru tarihi itibarıyla son bir yıl
içerisinde; faaliyet izni 21 inci maddenin altıncı fıkrası uyarınca Bakanlıkça
iptal edilmiş kıymetli madenler aracı kuruluşlarında ortaklığı
bulunmadığına veya yönetim kurulu başkanı, yönetim kurulu üyesi, genel
müdür veya iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi görevlerinden
birinde bulunmamış olduğuna veya bu şirketlerin imza yetkisini haiz
çalışanı olmadığına dair yazılı beyanlarının,
c) Bakanlıkça gerekli görülecek diğer bilgi ve
belgelerin,
eklenmesi zorunludur.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci ve
ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, üçüncü fıkrasına
““Faaliyet İzin Belgesi”” ibaresinden önce gelmek üzere “Kıymetli Madenler
Aracı Kurumu” ibaresi eklenmiş, dördüncü fıkrasında yer alan “Faaliyete
geçilmesini müteakip” ibaresi “Borsa Üyelik Belgesinin verilmesini müteakip
30 gün içerisinde” şeklinde ve beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1)
Kurucular, kuruluş izni tarihinden itibaren 90 gün içerisinde kuruluş
işlemlerini tamamlayarak faaliyet izni almak üzere Bakanlığa başvuruda
bulunurlar. Söz konusu süre içerisinde başvuru yapmayanların kuruluş izni
iptal edilmiş sayılır. Bakanlık zorunlu hallerin tevsiki kaydıyla söz
konusu süreyi en fazla 90 güne kadar uzatabilir.
(2) Faaliyet izni almak üzere yapılacak başvuruya;
a) Esas sözleşmenin yayımlandığı Türkiye Ticaret
Sicili Gazetesinin bir nüshası,
b) Ortaklar tarafından şirket esas sözleşmesinde
taahhüt edilen asgari şirket sermayesinin nakden ve defaten ödendiğini
gösterir bankadan alınacak belge,
c) Bakanlıkça kurumsal yönetime ilişkin
belirlenecek veya talep edilecek diğer şartların taşındığına dair bilgi ve
belgeler,
ç) İç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi
atandığına ve gerekli yetkilerle donatıldığına dair yönetim kurulu kararı,
d) Şirket genel müdürü, yönetim kurulu üyeleri,
imza yetkisini haiz çalışanları ile iç kontrol ve tedarik zinciri uyum
görevlileri için 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen
belgeler,
e) Bakanlıkça gerekli görülecek diğer belgeler,
eklenir.”
“(5) Faaliyet izninin alınmasını müteakip 60 gün
içinde Borsa Üyelik Belgesi alınmak üzere Borsa Başkanlığına müracaat
etmeyen veya Borsa Üyelik Belgesi alınmasını müteakip 90 gün içinde, her
hal ve şartta faaliyet izni alınmasını müteakip 270 gün içinde Borsa üyelik
belgesi alarak faaliyete geçmeyen veya Borsa üyelik başvurusu olumsuz
sonuçlanan şirketlerin faaliyet izni Bakanlıkça iptal edilir.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin başlığı
“Kıymetli madenler aracı kurumlarının esas sözleşme değişikliği, pay
devirleri, iştirak edinmesi ve şube açması” olarak değiştirilmiş, birinci
fıkrasında yer alan “anasözleşmelerinin” ibaresi “esas sözleşmelerinin”
şeklinde, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2) Kıymetli madenler aracı kurumlarının pay
devirleri Bakanlığın iznine tabidir. Pay devirlerinde payları devralacak
kişiler ile payları devralacak tüzel kişilerde yüzde on veya daha fazla
ortaklık payı bulunan kişilerin kurucu ortaklarda aranılan şartları haiz
olması ve bu durumun 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde
belirtilen belgelerle tevsik edilmesi zorunludur.
(3) Esas sözleşme değişikliğinin yapılması
öncesinde gerekli ön iznin alınmaması halinde, kıymetli madenler aracı
kurumunun faaliyet izni Bakanlıkça iptal edilir.
(4) Kıymetli madenler aracı kurumlarının yurt
içinde ve yurt dışında şube açma veya iştirakte bulunmaları Bakanlık iznine
tabidir. Bakanlıktan izin almaksızın
şube açan veya iştirak edinen aracı kurumun faaliyet izni Bakanlıkça iptal
edilir.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesinin ikinci
fıkrasında yer alan “ortakları, yönetim kurulu üyeleri, denetçileri ve imza
yetkisini haiz çalışanlarının” ibaresi “ortakları ve tüzel kişi kurucu
ortaklarında yüzde on veya daha fazla ortaklık payı bulunan kişiler ile
şirket genel müdürünün, yönetim kurulu üyelerinin, imza yetkisini haiz
çalışanlarının ve iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlilerinin” şeklinde,
üçüncü fıkrasında yer alan “500 bin TL olması ve en az üç yıldan beri”
ibaresi “8 milyon TL olması ve başvuru tarihi itibarıyla en az beş yıl
süreyle” şeklinde değiştirilmiş ve aynı fıkrada yer alan “faaliyet
gösteriyor olması” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve şirketin sermayesinin
en az yüzde ellisine sahip mevcut ortakların en az beş yıl kıymetli maden
üretimi veya ticareti konusunda tecrübeye sahip olması” ibaresi eklenmiş,
dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve beşinci fıkrası yürürlükten
kaldırılmış ve altıncı fıkrasında yer alan “500 bin TL olması” ibaresi “8
milyon TL olması ve A grubu yetkili müessese olarak faaliyet göstermesi”
şeklinde değiştirilmiş, aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(4) Yetkili müesseseler ile kıymetli maden üretimi
veya ticareti ile iştigal eden anonim şirketlerin pay devirleri Bakanlığın
iznine tabidir. Pay devirlerinde payları devralacak kişiler ile payları
devralacak tüzel kişilerde yüzde on veya daha fazla ortaklık payı bulunan
ortakların kurucu ortaklarda aranılan şartları haiz olması ve bu durumun 6
ncı maddenin birinci fıkrasının (b) bendinde belirtilen belgelerle tevsik
edilmesi zorunludur.”
“(7) Başvuru tarihi itibarıyla son bir yıl
içerisinde; faaliyet izni 21 inci maddenin altıncı fıkrası uyarınca Bakanlıkça
iptal edilmiş bir kıymetli madenler aracı kuruluşu, bu kuruluşun iştiraki
veya bu kuruluşun yüzde on veya daha fazlasına sahip bir tüzel kişi
olmaması gerekmektedir.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesinin birinci
fıkrasının birinci cümlesi aşağıdaki şekilde, aynı fıkrada yer alan “Borsa Başkanlığına” ibaresi “Borsaya”
şeklinde değiştirilmiş, aynı maddeye birinci fıkrasından sonra gelmek üzere
aşağıdaki fıkra eklenmiş ve mevcut fıkra buna göre teselsül ettirilmiştir.
“Borsada işlem yapmak üzere, Bakanlıkça faaliyet izni verilen kıymetli
madenler aracı kuruluşlarına, Borsa tarafından uygun görülmesi halinde,
“Borsa Üyelik Belgesi” verilir.
“(2) Bakanlıkça faaliyet izni verilen Kıymetli Madenler
Aracı Kuruluşlarının, Borsa Üyelik Belgesi almak üzere Borsaya müracaatı
öncesinde 5 inci madde hükümleri saklı kalmak kaydıyla, Bakanlığın uygun
görüşü alınmak suretiyle Borsa tarafından yapılan düzenlemeler kapsamında
yeterli miktarda iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi ataması
ve/veya uyum birimi kurması ile iç kontrol sistemi oluşturması şarttır.”
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğe 12 nci maddeden sonra gelmek
üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Kıymetli
madenler aracı kuruluşlarının ithalat işlemleri
MADDE
12/A – (1) Kıymetli madenler aracı
kuruluşları gerçekleştirecekleri her bir işlenmemiş kıymetli maden ithalat
işlemi için fiili ithal tarihinden en az 3 iş günü önce Borsaya ithalatın
ödeme şekli ve ithalat amacına ilişkin bildirimde bulunmak zorundadır. Bu
bildirimde ithalatın aracılık işlemi kapsamında gerçekleştirilmesi
durumunda aracılık edilen kişilerin ad-soyad/unvan ve Türkiye Cumhuriyeti
kimlik numarası/vergi kimlik numarasının yer alması ile işleme ilişkin
aracılık sözleşmesinin bildirime eklenmesi gerekmektedir.
(2) Kıymetli madenler aracı kuruluşları tarafından
aracılık edilen işlenmemiş kıymetli maden ithal işlemlerinde Gümrük
İdarelerine sunulan gümrük beyannamelerinde aracılık edilen kişilere
ilişkin bilgilerin belirtilmesi zorunludur.
(3) Gümrük İdarelerine sunulan gümrük
beyannamelerinde yer alan bilgilerin birinci fıkrada belirtilen bildirimle
uyumlu olması ve ikinci fıkrada yer alan yükümlülüğe uygun olarak
düzenlenmesi zorunludur. Aksi takdirde, ithal edilen işlenmemiş kıymetli
madenler mahrece iade edilmek üzere Borsa tarafından kıymetli madenler
aracı kuruluşuna teslim edilir ve bu durum Bakanlığa bildirilir.
(4) Kıymetli madenler aracı kuruluşları tarafından
yapılacak ithalat “Peşin Ödeme” ve “Mal Mukabili” ödeme şekillerine göre
veya bu maddede belirtilen esaslar dahilinde “bedelsiz” ödeme şekliyle
gerçekleştirilebilir.
(5) Ödeme şekli “Peşin Ödeme” olan işlenmemiş
kıymetli maden ithalatında her bir işlem için fiili ithal tarihinden önce
Borsaya ödeme belgelerinin kıymetli madenler aracı kuruluşları tarafından
sunulması zorunludur.
(6) Ödeme şekli “Mal Mukabili” olan işlenmemiş
kıymetli maden ithalatında her bir işlem için fiili ithal tarihini müteakip
60 gün içerisinde ödemenin ihracatçıya yapıldığına ilişkin belgelerin kıymetli
madenler aracı kuruluşları tarafından Borsaya sunulması zorunludur.
Aracılık edilen ithalat işlemlerinde de söz konusu belgelerin temin
edilerek Borsaya sunulması kıymetli madenler aracı kuruluşlarının
sorumluluğundadır.
(7) İşlenmemiş kıymetli madenlerin aşağıda
belirtilen haller dışında kıymetli madenler aracı kuruluşlarınca “bedelsiz”
ödeme şekliyle ithalatı mümkün değildir:
a) Dahilde İşleme Rejimi Kararı kapsamında
işlenmemiş kıymetli madenlerin ithali.
b) Türkiye’de yerleşik bir tüzel kişinin sermayesine
eklenmek üzere işlenmemiş kıymetli madenlerin ithali.
c) İşlenmemiş kıymetli madenlerin, bir ihracatın
karşılığı olarak ilgili ihracat bedelinden mahsup edilmek üzere 4/9/2018
tarihli ve 30525 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türk Parası Kıymetini
Koruma Hakkında 32 Sayılı Karara İlişkin Tebliğ (Tebliğ No:2018-32/48)’de
ve ilgili diğer düzenlemelerde belirtilen ihracat bedellerinin yurda
getirilme süresi içinde kalınması kaydıyla ithali.
(8) Kıymetli madenler aracı kuruluşları tarafından
aracılık edilen ve “bedelsiz” ödeme şekliyle ithalatı gerçekleştirilecek
işlemlerde birinci fıkra uyarınca hazırlanan bildirim Borsa tarafından
uygun görülmesi durumunda onaylanır. Onaylanmış bildirimin bir örneği
ithalata ilişkin Gümrük Beyannamelerine eklenerek Gümrük İdarelerine ibraz
edilir.
(9) Sermaye olarak “bedelsiz” ödeme şekliyle
ithalatına aracılık edilen işlenmemiş kıymetli madenlere ilişkin 2/5/2018
tarihli Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası Sermaye Hareketleri Genelgesinin
ilgili hükümleri uyarınca işlem tesis edilir. Bu kapsamda, söz konusu
kıymetli madenlerin Borsaya tesliminden sermayeye ilavesine kadar Borsa
saklama kasasında bloke edilmesi zorunludur.
(10) İhracat bedeli olarak “bedelsiz” ödeme
şekliyle ithalatına aracılık edilen işlenmemiş kıymetli madenlere ilişkin
aşağıda yer alan esaslar uygulanır:
a) İşlenmemiş kıymetli madenin “bedelsiz” ödeme
şekliyle ithalinin, mahsuben ödemesinde kullanılacak mal ihracının fiili
ihraç tarihinden önce yapılması mümkün değildir.
b) İşlenmemiş kıymetli madenin “bedelsiz” ödeme
şekliyle ithali ancak mahsuben ödemesinde kullanılacak malın fiili ihraç
tarihinden itibaren 16/1/2020 tarihli Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
İhracat Genelgesinin 4 üncü maddesinde belirtilen süreler içerisinde
gerçekleştirilebilir.
c) Kıymetli madenler aracı kuruluşları ithalatın
ihracat bedelinden mahsubu için Bankalara bildirimde bulunulmasından ve
sürecin takibinden sorumludur.
ç) İthalatın ödeme şeklinin gümrük beyannamesinde
“bedelsiz” olarak belirtilmesi, beyannamenin 44 üncü hanesine ihracata
ilişkin bedel olarak getirildiğinin ve ilgili ihracat beyannamesinin sayı
ve tarihi ile ihracatçı firmanın unvanının yazılması zorunludur.
d) İthal edilen kıymetli madenlerin Borsaya teslimi
sırasında ilgili ihracata ilişkin gümrük beyannamesinin/gümrük beyannamesi
bilgilerinin ibraz edilmesi zorunludur.
e) Borsa tarafından söz konusu ithalatın fiili
ihraç tarihinden sonra gerçekleştirilip gerçekleştirilmediği ve yaklaşık
değer olarak ihracata ilişkin gümrük beyannamesinin 46 ncı hanesinde
kayıtlı bedelle uyumlu olup olmadığına ilişkin kontroller, kıymetli
madenler aracı kuruluşlarının beyanları ve ilgili aracılık sözleşmeleri
dikkate alınarak gerçekleştirilir. Ayrıca, gümrük beyannamesinde kayıtlı
aracı Bankadan söz konusu ihracata ilişkin hesabın açık olup olmadığı
Borsaca teyit edilir. Kontroller ve teyit işlemi sonrasında uyumsuzluğun
tespiti durumunda mahrece iade edilmek üzere işlenmemiş kıymetli madenler
Borsa tarafından kıymetli madenler aracı kuruluşuna teslim edilir ve bu durum
Bakanlığa bildirilir.
f) Standart dışı işlenmemiş kıymetli madenin bu
amaçla ithali durumunda kıymetli madenler aracı kuruluşu tarafından söz
konusu kıymetli madenin Borsaya teslimini müteakip standart işlenmemiş
kıymetli madene dönüştürülmesine yönelik rafinasyonu için gerekli süreçler
Borsa tarafından düzenlenen esaslar çerçevesinde Borsa gözetiminde
yürütülür.
g) Kıymetli madenler aracı kuruluşu tarafından
ilgili ihracat işleminin Gümrük Beyannamesi bilgilerini, yapılan ithalatın
standart işlenmemiş altın türünden karşılığını ve bunun Borsanın Kıymetli
Madenler ve Kıymetli Taşlar Piyasasında gerçekleşen fiili ithal tarihindeki
günlük ağırlıklı ortalama fiyat ile hesaplanan döviz cinsinden karşılığını
içeren ve Borsa tarafından onaylanan yazılı beyanı aracılık ettiği kişilere
Bankaya sunulmak üzere vermesi zorunludur. Fiili ithalat gününde
hesaplamaya konu fiyat oluşmaması halinde uygulanacak fiyat Borsa
tarafından belirlenir.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 13 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine “ödünç alıp verdikleri”
ibaresinden sonra gelmek üzere “işlenmiş ve” ibaresi eklenmiş, aynı maddeye
ikinci fıkrasından sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkra eklenmiş ve mevcut
fıkralar buna göre teselsül ettirilmiştir.
“(3) Bankaların, aracılık amacıyla alıp sattıkları
ve ödünç alıp verdikleri işlenmemiş kıymetli madenlere ilişkin çıkardıkları
menkul kıymetler ile alıp sattıkları sermaye piyasası araçlarında bu
maddenin birinci fıkrasının (ç) bendi hükmü dikkate alınmaz.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “29/6/1956 tarihli ve 6762” ve “,
3/4/1993 tarihli ve 21541 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan Kıymetli
Madenler Borsalarının Kuruluş ve Çalışma Esasları Hakkında Genel Yönetmelik
ile 30/6/1999 tarihli ve 23741 sayılı Resmi Gazete’de yayımlanan İstanbul
Altın Borsası Yönetmeliği hükümleri” ibareleri sırasıyla “13/1/2011 tarihli
ve 6102” ve “ve Borsa düzenlemeleri ile iç kontrol sistemi” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesinin
birinci fıkrasında yer alan “Bakanlık” ibaresinden sonra gelmek üzere “ve
Borsa” ibaresi eklenmiş, üçüncü fıkrasında yer alan “3 ay içinde Bakanlığa
gönderirler.” ibaresi “yılın en geç Nisan ayı sonuna kadar Bakanlığa ve
Borsaya göndermek zorundadır.” şeklinde, dördüncü fıkrasında yer alan “on
beş” ibaresi “30” şeklinde değiştirilmiş, aynı maddeye birinci fıkrasından
sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve mevcut fıkralar buna göre
teselsül ettirilmiştir.
“(2) Kıymetli madenler aracı kuruluşları, Bakanlık
internet sitesinde belirtilen her türlü bilgi ve belgeyi belirtilen şekil
ve sürelerde Bakanlığa göndermek zorundadır.
(3) Bu Yönetmelik uyarınca başvurulardan,
başvurulara ilişkin belgelerden ve bildirilmesi zorunlu olan durumlardan hangilerinin
Bakanlığa bilgi sistemleri aracılığıyla ve ne şekilde iletileceğine ilişkin
usul ve esaslar Bakanlık internet sitesinde yayımlanır.
(4) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşları, ödenmiş sermayelerinde meydana gelen değişiklikleri,
değişikliğe ilişkin noter onaylı yönetim kurulu kararı ile değişikliğin
tescil edildiği Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinin bir örneği veya pay
defterinin ilgili sayfalarının noter onaylı örnekleri ile birlikte
değişiklik tarihinden itibaren 30 gün içerisinde Bakanlığa ve Borsaya
bildirmek zorundadır.
(5) 16 ncı maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları
uyarınca hazırlanan raporların kıymetli madenler aracı kuruluşlarının
internet sitesinde Haziran ayı sonuna kadar yayımlanması ile ayrıca
Bakanlığa ve Borsaya gönderilmesi zorunludur.
(6) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşları unvanları, gerçek kişi ortakları, tüzel kişi ortaklarında yüzde
on veya daha fazla ortaklık payı bulunan kişiler, yönetim kurulu başkan ve
üyeleri, genel müdür veya yöneticileri, imza yetkisini haiz çalışanları ile
iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlileri ve serbest muhasebecileri/serbest
muhasebeci mali müşavirleri/yeminli mali müşavirlerine ilişkin bilgiler ile
iletişim bilgilerinde meydana gelen değişiklikleri, değişiklik tarihinden
itibaren 10 gün içerisinde Bakanlığa ve Borsaya bildirmek zorundadır.”
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 16
– (1) Kıymetli madenler aracı
kuruluşları, Bakanlığın ve Borsanın gözetim ve denetimine tabidir. Kıymetli
madenler aracı kuruluşları, Bakanlığın, Borsanın, yetkili denetim
elemanlarının ve yetkili bağımsız denetim kuruluşlarının isteyecekleri her
türlü bilgi, belge ve bunlara ilişkin kayıtları, faaliyet için kullanılan
sistemlere erişimi sağlayacak şifrelerini, evrak ile defterlerini vermek ve
inceleme için gerekli kolaylığı sağlamak zorundadır.
(2) Kıymetli madenler aracı kuruluşları;
işlemlerinin, Bakanlığın uygun görüşü alınmak suretiyle Borsa tarafından
belirlenen sorumlu kıymetli maden tedarik zincirine ilişkin usul ve
esaslara uygunluğunu belirten Tedarik Zinciri Uyum Raporunu her yıl
hazırlamak zorundadır.
(3) İkinci fıkra kapsamında hazırlanan Tedarik
Zinciri Uyum Raporunun, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu
tarafından yayımlanan Güvence Denetimi Standartlarına göre yetkili bağımsız
denetim kuruluşları tarafından denetlenmesi ve bu denetim sonucunda makul
güvence seviyesinde güvence verilen Bağımsız Güvence Raporunun
hazırlatılması zorunludur.
(4) Bu madde kapsamında Bakanlık ve Borsa, gerekli
gördüğü hususların açıklanması için yetkili bağımsız denetim kuruluşu ve
kıymetli madenler aracı kuruluşlarına sorular yöneltebilir ve denetim
dosyasında yer alan çalışma kâğıtları ile diğer belgeleri talep edebilir
veya yerinde denetim yapabilir.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin Beşinci Bölüm
başlığında yer alan “Aracı Kuruluşlarının” ibaresi “Kurumsal Yönetim, Aracı
Kuruluşların” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğe 20 nci
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki maddeler eklenmiştir.
“İnternet
sitesi
MADDE
20/A – (1) Bankalar haricindeki
kıymetli madenler aracı kuruluşları, bir internet sitesi açmak ve bu
sitenin belirli bir bölümünü bu Yönetmelik ve Yönetmelik kapsamında
Bakanlıkça çıkarılacak genelge hükümlerine göre yapılması gereken ilanların
yayımlanmasına tahsis etmek zorundadır.
(2) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşlarının internet sitelerinde yayımlanacak asgari içerikler Bakanlık
internet sitesinde yayımlanır.
(3) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşlarının merkezlerinin ve varsa şubelerinin adres ve iletişim
bilgilerinin internet sitelerinde yayımlanması ve şubelerine ilişkin
listenin güncel tutulması zorunlu olup; adres ve iletişim bilgilerinin,
adres veya iletişim bilgisi değişikliğinin yapıldığı tarihten itibaren en
geç beş gün içinde internet sitesinde yayımlanması ve Borsaya bildirilmesi
zorunludur.
Kurumsal
yönetim ve iç sistemler
MADDE
20/B – (1) Bankalar haricindeki
kıymetli madenler aracı kuruluşlarının kurumsal yönetimine ilişkin yapı ve
süreçler ile bunlara ilişkin esaslar Bakanlık tarafından belirlenir.
(2) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşlarının aşağıdaki şartları taşıması zorunludur:
a) Hizmetin gerektirdiği yeterli mekân ve teknik
donanımın sağlanmış, iş yerinin amaca uygun olarak tefriş edilmiş olması.
b) Bakanlıkça belirlenecek unvan ve görevdeki
personelin Bakanlık internet sitesinde ilan edilecek eğitimlere katılması
ve söz konusu eğitimleri başarıyla tamamlaması.
c) Bakanlığın talep edeceği bilgi ve ödeme
kaydedici cihaz sistemlerinin kurulması.
ç) 20/A maddesinde belirtilen şartları haiz
internet sitesinin kurularak usulüne uygun şekilde ilan edilmesi.
d) Genel müdürünün en az 3 yıl ekonomi, finans,
yetkili müessese ve/veya kıymetli maden işletmeciliği konularında deneyime
sahip ve lisans düzeyinde eğitimini tamamlamış olması.
e) Etkin bir iç kontrol sistemi kurması.
f) Faaliyet konularına ve şubenin ihtiyacına uygun
sağlıklı bir yönetimin, merkez ile irtibatlı ve Bakanlık ile Borsanın
düzenlemelerine uygun muhasebe sistemi ile kayıt ve belge düzeninin,
süratli bir iş akışı ve iletişimin kurulmuş, şube uhdesinde bulunacak
varlıklara ilişkin sigorta dâhil olmak üzere gerekli güvenlik önlemlerinin
alınmış bulunması.
g) 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suç
Gelirlerinin Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanun ve ilgili mevzuat
kapsamındaki yükümlülüklerin yerine getirilmesi ve dolandırıcılığın
önlenmesi için şubeler tarafından kullanılacak iç kontrol yöntemlerinin
oluşturulması ve şubelerin merkezi bir sistem aracılığıyla gözetiminin
sağlanması.
ğ) Yönetim kurulunca yeterli sayıda iç kontrol ve
tedarik zinciri uyum görevlisi atanması ve gerekli yetkilerle donatılması ile
Borsa düzenlemelerinde gerekli görülmesi durumunda iç kontrol birimi
kurulması.
h) Bakanlığın talep edeceği diğer kurumsal yönetim
şartlarının sağlanması.”
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin 21 inci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, aynı maddeye
beşinci fıkradan sonra gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve mevcut
fıkralar buna göre teselsül ettirilmiş, aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“(2) Kıymetli madenler aracı kurumları, yetkili
müesseseler ile kıymetli maden üretimi veya ticareti ile iştigal eden
anonim şirketlerin kurucu, ortak, tüzel kişi kurucu ortaklarda yüzde on
veya daha fazla ortaklık payı bulunan kişiler, genel müdür, yönetim kurulu
üyesi, imza yetkisini haiz çalışanları ya da iç kontrol ve tedarik zinciri uyum
görevlisinin 5 inci maddede belirtilen şartları kaybettiğinin tespit
edilmesi durumunda söz konusu kişinin veya tüzel kişi kurucu ortağın
ortaklıktan çıkarılması ya da görevden azledilmesi için 60 güne kadar süre
verilir. Verilen süre içerisinde gerekli işlemlerin gerçekleştirilmemesi
durumunda verilmiş olan faaliyet izni iptal edilir. Ancak, 5 inci maddenin
birinci fıkrasının (ç) bendinde yer alan şartın kaybedildiğinin tespiti
halinde 30 gün içerisinde söz konusu borcun ödendiğinin tevsik edilmesi durumunda
ortaklıktan çıkarılma ya da görevden azledilme işlemi gerçekleştirilmez.”
“(6) 16 ncı maddenin ikinci fıkrası kapsamında
hazırlanması gereken Tedarik Zinciri Uyum Raporunun kıymetli madenler aracı
kuruluşu tarafından hazırlanmaması veya aynı maddenin üçüncü fıkrası
kapsamında hazırlanan Bağımsız Güvence Raporunun sonuç bölümünde olumsuz
görüş verilmesi veya görüş vermekten kaçınılması ve/veya güvence denetimi
yapılmaması durumunda ilgili şirketin faaliyet izni Bakanlıkça iptal
edilir.
(7) 16 ncı maddenin dördüncü fıkrası kapsamında
Bakanlıkça veya Borsaca yapılan incelemeler sonucunda aykırılıkların
tespiti halinde aykırılıkların mahiyet ve önemine göre, Bağımsız Güvence
Raporu sonucuna bakılmaksızın, Bakanlıkça faaliyet izninin iptali, Borsaca
ilgili piyasalarda, pazarlarda ve platformlarda işlem yapma yetkisinin
iptali dahil Bakanlık ve Borsa tarafından gerekli yaptırımlar uygulanır.
(8) Borsa, piyasaların ve piyasa katılımcılarının
yatırımlarının korunması ya da yapacağı herhangi bir inceleme kapsamında
gerekli gördüğü takdirde kıymetli madenler aracı kuruluşlarının Borsa
faaliyetlerini tedbiren 1 ay süreyle geçici olarak durdurabilir. Borsa
tarafından durdurma işlemini müteakip 1 iş günü içinde işlemin mahiyeti ve
sebeplerini içerecek şekilde Bakanlığa bildirimde bulunulur. Söz konusu
sürenin sonunda gerekli görülmesi durumunda Bakanlığın uygun görüşü alınmak
suretiyle durdurma işlemleri 1 aylık süreler halinde uzatılabilir.
(9) Bakanlığa yapılan başvurularda gerçeğe aykırı
belge verildiğinin ya da beyanda bulunulduğunun tespiti halinde kıymetli
madenler aracı kuruluşu ve gerçeğe aykırı belge veya beyan veren kişiler
hakkında 1567 sayılı Kanun uyarınca yasal işlem başlatılır. Gerçeğe aykırı
belge veya beyan veren kişilerin şirket ortağı olması durumunda ortaklıktan
çıkarılması; genel müdür, yönetim kurulu üyesi, imza yetkisini haiz çalışan
veya iç kontrol ve tedarik zinciri uyum görevlisi olması durumunda söz
konusu görevden azledilmesi için 60 güne kadar süre verilir. Belirtilen
süre sonunda gerekli işlemlerin gerçekleştirilmemesi durumunda verilmiş
olan faaliyet izni iptal edilir.
(10) Kıymetli madenler aracı kurumları, yetkili
müesseseler ile kıymetli maden üretimi veya ticareti ile iştigal eden
anonim şirketlerin ve bunların tüzel kişi ortaklarının, ortak sıfatı
taşımayan kişi ya da kişilerce fiilen sahiplenilip, sevk ve idare
edildiğinin tespit edilmesi durumunda, başkaca bir uyarıya gerek olmaksızın
faaliyet izni iptal edilir.
(11) Kıymetli madenler aracı kurumları, yetkili
müesseseler ile kıymetli maden üretimi veya ticareti ile iştigal eden
anonim şirketlerin, özkaynaklar toplamının, 4 üncü ve 9 uncu maddelerde
öngörülen asgari ödenmiş sermaye tutarının 1/3’ünden daha az olduğunun
tespit edilmesi halinde kıymetli madenler aracı kuruluşunun faaliyet izni
iptal edilir. Özkaynaklar toplamının, asgari ödenmiş sermaye tutarının
1/3’ünden daha fazla olmakla birlikte asgari ödenmiş sermaye tutarından
daha az olduğunun tespit edilmesi halinde özkaynaklardaki eksikliğin
tamamlanmasını teminen 90 güne kadar süre verilir ve kıymetli madenler
aracı kuruluşu hakkında 1567 sayılı Kanun uyarınca yasal işlem başlatılır.
Bu süre içerisinde söz konusu eksikliğin tamamlanmaması durumunda kıymetli
madenler aracı kuruluşunun faaliyet izni iptal edilir.
(12) Kıymetli madenler aracı kurumları, yetkili
müesseseler ile kıymetli maden üretimi veya ticareti ile iştigal eden
anonim şirketlerin faaliyet izni alınmasından sonra esas sözleşmesini bu
Yönetmelik hükümlerine aykırı olarak değiştirmesi durumunda faaliyet izni
iptal edilir ve 1567 sayılı Kanun uyarınca yasal işlem başlatılır.
(13) Kıymetli madenler aracı kurumları, yetkili
müesseseler ile kıymetli maden üretimi veya ticareti ile iştigal eden
anonim şirketlerin, gerçek bir kıymetli maden hareketini içermeyen işlem
sonucunda sahte “Kıymetli Maden Alım Belgesi”/ “Döviz Alım Belgesi” ve
“Kıymetli Maden Satım Belgesi”/ “Döviz Satım Belgesi” düzenlendiğinin
tespit edilmesi durumunda, Faaliyet İzni iptal edilir.
(14) Bankalar haricindeki kıymetli madenler aracı
kuruluşlarının Bakanlığın izni olmaksızın pay devri gerçekleştirdiklerinin
tespit edilmesi durumunda söz konusu işlemin düzeltilerek ortaklık
yapısının izinsiz devir öncesi haline getirilmesini teminen 60 güne kadar
süre verilir ve kıymetli madenler aracı kuruluşu hakkında 1567 sayılı Kanun
uyarınca yasal işlem başlatılır. Bu süre içerisinde düzeltmenin yapılmasına
ilişkin gerekli işlemlerin gerçekleştirilmemesi durumunda kıymetli madenler
aracı kuruluşunun faaliyet izni iptal edilir.
(15) 12/A maddesine aykırı işlemlerin
gerçekleştirildiğinin tespiti halinde kıymetli madenler aracı kuruluşlarının
aracılık faaliyetleri kapsamında ithalat işlemleri Bakanlığın uygun görüşü
alınmak suretiyle Borsa tarafından 1 aydan 6 aya kadar geçici olarak,
aykırılığın tekerrürü halinde ise sürekli olarak durdurulabilir.”
“(22) Bu Yönetmelik uyarınca Bakanlıkça
belirlenecek usul ve esaslara aykırı hareket eden kıymetli madenler aracı
kuruluşları hakkında, 1567 sayılı Kanun uyarınca yasal işlem başlatılır.”
MADDE 17
– Aynı Yönetmeliğin 22 nci
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Borsa Bülteninde” ibaresi “kurumsal
internet sitesinde, Kamuyu Aydınlatma Platformunda” şeklinde ve ikinci
fıkrasında yer alan “Borsa Başkanlığına” ibaresi “Borsaya” şeklinde
değiştirilmiştir.
MADDE 18
– Aynı Yönetmeliğin 24 üncü
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 24
– (1) Bakanlık bu Yönetmeliğin
tatbikatını temin etmek ve tereddütlü durumları gidermek amacıyla gerekli
göreceği her türlü tedbiri almaya, mücbir sebep hallerini veya zorunlu
halleri değerlendirmeye, tereddütlü hususları gidermeye, kıymetli madenler
aracı kuruluşlarının uygulayacakları her türlü ücret, masraf ve komisyona
ilişkin azami limitleri belirlemeye, kıymetli madenler aracı kuruluşlarınca
gerçekleştirilecek işlenmemiş kıymetli maden ithalatını süre, miktar, kişi
ve işlem bazında kısıtlamaya ve Yönetmelikte öngörülen haller dışında kalan
özel durumları inceleyip sonuçlandırmaya yetkilidir.”
MADDE 19
– Aynı Yönetmeliğe 25 inci
maddeden sonra gelmek üzere aşağıdaki madde eklenmiştir.
“Usul ve
müşterek hükümler
MADDE
25/A – (1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasına yönelik usul ve esasların belirlenmesi amacıyla Bakanlıkça
genelgeler yayımlanır.”
MADDE 20
– Aynı Yönetmeliğe aşağıdaki
geçici madde eklenmiştir.
“Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 3 – (1) Bakanlıkça faaliyet
izni verilmiş ve bu maddenin yürürlük tarihi itibarıyla faaliyette bulunan
kıymetli madenler aracı kuruluşları, durumlarını 1/7/2021 tarihine kadar bu
Yönetmelik hükümlerine uygun hale getirmek zorundadır. 4 üncü maddenin
birinci fıkrasının (b) bendi ile 9 uncu maddenin üçüncü ve altıncı fıkralarında
belirtilen sermaye yükümlülüklerini yerine getirmediği tespit edilen
kıymetli madenler aracı kuruluşlarına, bu yükümlülüklerin yerine
getirilmesini teminen en fazla 90 günlük ek süre verilir. Belirtilen
süreler içerisinde yükümlülüklerini yerine getirmeyen kuruluşların faaliyet
izinleri başka bir uyarıya gerek olmaksızın iptal edilir.
(2) Bu maddenin yürürlük tarihi itibarıyla
Bakanlığa yapılmış olan ancak değerlendirmesi tamamlanmamış bulunan ön
izin, kuruluş izni ve faaliyet izni başvuruları için bu maddenin yürürlük
tarihi itibarıyla yürürlükte bulunan Yönetmelik hükümleri uygulanır.
(3) Bu Yönetmelikte yer alan 2021 yılını kapsayan
Tedarik Zinciri Uyum Raporu ve Bağımsız Güvence Raporu için rapor dönemi
1/7/2021 – 31/12/2021 olarak kabul edilebilir.”
MADDE 21
– Aynı Yönetmeliğe ekte yer alan
Ek-1 ve Ek-2 eklenmiştir.
MADDE 22
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 23 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
21/5/2007
|
26528
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
3/9/2008
|
26986
|
2-
|
26/8/2009
|
27331
|
3-
|
14/9/2011
|
28054
|
4-
|
7/3/2013
|
28580
|
5-
|
11/9/2018
|
30532
|
Ekleri için tıklayınız
|