Nükleer Düzenleme Kurumundan:
NÜKLEER
DÜZENLEME KURUMU İDARİ
YAPTIRIMLAR
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Nükleer
Düzenleme Kurumunun uygulayacağı idari yaptırımları ve bunların
uygulanmasına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Nükleer
Düzenleme Kurumu tarafından uygulanacak idari yaptırımları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 2/7/2018
tarihli ve 702 sayılı Nükleer Düzenleme Kurumunun Teşkilat ve Görevleri ile
Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 4
üncü maddesinin yedinci fıkrası ile 4/A maddesinin dokuzuncu fıkrasına ve
15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 4 sayılı
Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve
Kuruluşların Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 785 inci
maddesinin üçüncü fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aykırılık: İdari yaptırım gerektiren fiilleri,
b) Başkan: Nükleer Düzenleme Kurumu Başkanını,
c) Geçerli bir lisansa sahip olmamak: Lisans
gerektiren bir faaliyet için hiç lisans alınmamış, lisans süresi bitiminden
önce lisansın yenilenmemiş, lisansın sonlandırılmış veya iptal edilmiş
olmasını,
ç) Kurul: Nükleer Düzenleme Kurulunu,
d) Kurum: Nükleer Düzenleme Kurumunu,
e) Yetkilendirilen kişi: Bir faaliyetin yürütülmesi
için Kurum tarafından kendisine lisans, izin, onay veya yetki belgesi
verilen gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İdari Yaptırımlara İlişkin Genel Hükümler
İdari
yaptırım süreci
MADDE 5 –
(1) Kurum tarafından uygulanacak
idari yaptırımlar; faaliyetin türü ve özellikleri, radyasyona maruz kalma
riski, maruz kalınan radyasyonun büyüklüğü, zararın varlığı ve büyüklüğü
dikkate alınarak dereceli yaklaşımla belirlenir.
(2) Kurumun yürüttüğü yetkilendirme, değerlendirme,
denetleme faaliyetleri sürecinde veya Kuruma yapılan bildirim, ihbar veya
şikâyet üzerine yapılacak incelemelerde aykırılık oluştuğuna karar
verilmesi sonucunda idari yaptırımlar uygulanır.
(3) Aykırılık oluşturabilecek durumlar aşağıda
verilmektedir:
a) Yetkilendirme gerektiren faaliyetlerin yetkisiz
yürütülmesi.
b) Yetkilendirme yapılmasını etkileyecek yetki
koşullarındaki değişikliklerin bildirilmemesi.
c) Kuruma gerçeğe aykırı belge sunulması veya
yanıltıcı bilgi verilmesi.
ç) Mevzuat hükümlerine, yetki koşullarına, Kurum
kararlarına ve talimatlarına aykırılık teşkil eden veya bunlara ilişkin
sınırların aşıldığı durumlar.
(4) Kurum idari yaptırım sürecinde gerekli görmesi
halinde teknik destek hizmeti alabilir. Hizmet alınan kişi, kurum veya
kuruluşlarca bu hizmetleri kapsamında temin edilen her türlü bilgi ve belge
Kurumun izni olmaksızın başka amaçlarla kullanılamaz, paylaşılamaz ve
çoğaltılamaz.
İdari
yaptırımların türleri
MADDE 6 –
(1) Kurum tarafından uygulanacak
idari yaptırımlar aşağıda belirtilmektedir:
a) İdari para cezası.
b) Yetkinin kısıtlanması.
c) Yetkinin askıya alınması.
ç) Yetkinin iptali.
(2) Birinci fıkranın (a) bendinde yer alan idari
para cezasına ek olarak diğer bentlerdeki idari yaptırımlar da
uygulanabilir.
İdari
yaptırımların belirlenmesinde kullanılacak ölçütler
MADDE 7 – (1) Kurum tarafından uygulanacak idari
yaptırımların belirlenmesinde aşağıdaki hususlar göz önünde bulundurulur:
a) Aykırılık sebebiyle herhangi bir zararın oluşup
oluşmadığı, oluşan zararın büyüklüğü.
b) Aykırılığın yarattığı riskin; radyasyona maruz
kalma olasılığı, maruz kalınacak radyasyonun büyüklüğü, gerekli düzeltici
ve/veya önleyici faaliyetin aciliyeti, zorluk derecesi ve karmaşıklığı göz
önüne alınarak belirlenen ağırlığı.
c) Aykırılığın idari yaptırım uygulanacak kişi
tarafından tespit edilip Kuruma bildirilmesi, idari yaptırım uygulanacak
kişinin iş ve işlemlerinde tutarlılık ve açıklık gibi iyi niyetin varlığını
gösteren unsurlar.
ç) Aykırılığın kasıtlı olup olmadığı.
d) Fiilin işlendiği tarihten itibaren beş yıl
içinde aykırılığın tekrar edilip edilmediği.
e) İdari yaptırım uygulanacak kişinin yetki
kapsamındaki daha önceki fiil ve davranışları.
f) Aykırılık sebebiyle herhangi bir haksız kazanç
oluşup oluşmadığı.
g) İdari yaptırım uygulanacak kişinin ekonomik
durumu.
(2) İdari yaptırım gerektiren fiil icraî davranışla
işlenmiş olabileceği gibi ihmâli davranışla da işlenmiş olabilir.
(3) Kurum tarafından uygulanacak idari para cezası
miktarları, 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci
fıkrası kapsamında belirlenen alt ve üst sınırlar arasında, birinci fıkrada
yer alan hususlar esas alınarak Ek-1’de verildiği şekilde belirlenir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İdari Yaptırımlara İlişkin Uygulama Esasları
Ön tespit
raporu
MADDE 8 – (1) Kurumun yürüttüğü yetkilendirme, değerlendirme
veya denetleme faaliyetleri çerçevesinde veya Kuruma yapılan bildirim,
ihbar veya şikâyet üzerine; aykırılık oluşabileceği değerlendirildiğinde,
bu durum Kurumun ilgili daire başkanlığı tarafından, gerekirse diğer hizmet
birimlerinin görüşleri de alınarak, hazırlanan ön tespit raporu ile
belirlenir.
(2) Ön tespit raporu hazırlanma sürecinde Kurum,
gerekli bilgileri isteme ve yerinde inceleme yapma yetkisine sahiptir.
Kurum gerekli her türlü bilgi, belge ve numunenin verilmesini kamu kurum ve
kuruluşları da dâhil tüm gerçek veya tüzel kişilerden isteyebilir, bunların
asıllarını ve/veya örneklerini alabilir, bunlara ilişkin gerekli
tutanakları düzenleyebilir, konu ile ilgili yazılı veya sözlü açıklama
isteyebilir. İlgili kişiler, Kurum tarafından kendilerinden talep edilen
her türlü bilgi, belge ve numuneyi vermekle yükümlüdür; gizlilik ve sır
saklama yükümlülüklerini ileri sürerek bilgi ve belge vermekten imtina
edemezler.
(3) Aykırılık oluşturduğu iddia edilen gerçek veya
tüzel kişilere ön tespit raporunun bir nüshası tebliğ edilerek yazılı
savunmalarını tebliğ tarihinden itibaren otuz gün içinde Kuruma
göndermeleri gerektiği bildirilir. Savunması istenen kişi savunma için
gerekçelendirerek otuz günü geçmemek üzere ek süre talebinde bulunabilir.
Belirtilen gerekçenin Kurum tarafından uygun görülmesi halinde, yazılı
savunmanın hazırlanması için bir defaya mahsus olmak üzere ek süre
verilebilir. Sürenin geçmesinden sonra yapılan uzatma talepleri kabul
edilmez. Savunmanın süresi içinde verilmemesi halinde ilgili kişi savunma
hakkından vazgeçmiş sayılır.
(4) Ön tespit raporu ile ilgili kişinin savunması
Başkana sunulur. Başkan tarafından ön tespit raporunun ve savunmanın
incelenmesi neticesinde duruma ilişkin ilave çalışma yapılması istenebilir.
Yapılacak ilave çalışma ve savunmanın incelenmesi üzerine ön tespit
raporunda belirtilen hususların aykırılık oluşturmayacağı değerlendirilir
ise Başkanın uygun görüşüyle ön tespit raporu süreci sonlandırılır.
Tespit
raporu
MADDE 9 – (1) Ön tespit raporunda belirtilen hususların
aykırılık oluşturabileceğinin değerlendirilmesi halinde, Başkan tarafından
tespit raporu hazırlatılır. Tespit raporunda; aykırılık iddiaları dikkate
alınarak idari yaptırımların belirlenmesinde kullanılan ölçütlere, ilgili
kişinin savunmasına, uygulanması teklif edilen yaptırımlar ile gerekçelerine
ve ilgili diğer hususlara yer verilir.
(2) Başkan, tespit raporu, ön tespit raporu, ilgili
kişinin savunması ve diğer destekleyici belgelerden oluşan dosyayı Kurula
sunar.
İdari
yaptırım kararı
MADDE 10
– (1) Kurul, dosya üzerinde yapacağı
değerlendirme sonucunda idari yaptırımla ilgili kararını verir. Kurul
tarafından dosyanın değerlendirilmesi esnasında duruma ilişkin ilave
çalışma yapılması istenebilir.
(2) Aykırılık oluştuğunun Kurul tarafından sabit
görülmesi halinde idari yaptırım kararı verilir.
(3) İdari yaptırım karar metninde;
a) Hakkında idari yaptırım kararı düzenlenen;
1) Gerçek kişi ise; adı soyadı, mesleği, adresi,
Türkiye Cumhuriyeti kimlik numarası,
2) Tüzel kişi ise; unvanı, bağlı olduğu vergi
dairesi, adresi, kanunî temsilcisinin adı soyadı, görevi ve vergi kimlik
numarası,
b) İdari yaptırım kararı verilmesini gerektiren
aykırılık ile dayanağı olan mevzuat hükmü,
c) Uygulanacak idari yaptırımlar,
ç) Aykırılığı ispata yarayacak bilgi ve belgeler,
d) İdari yaptırım kararı tarihi,
açıkça yazılır. İhtiyaç duyulması halinde kararda
bulunmasında fayda görülen diğer hususlar ayrıca ilave edilir.
(4) Kurum tarafından uygulanacak idari para
cezalarında alt sınırdan ayrılarak ceza verilmesi hâlinde bunun gerekçeleri
ayrıca belirtilir.
(5) İdari yaptırıma ilişkin verilen kararlar,
11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre
ilgilisine tebliğ edilir.
(6) İdari yaptırım kararlarına karşı başvurulacak
yargı yolu ve başvuru süresi ilgili kişiye bildirilir.
Tedbirler
MADDE 11
– (1) İdari para cezası veya diğer
idari yaptırımların uygulanması, yetkilendirilen kişilerin güvenlik ve
emniyet tedbirlerini alma yükümlülüğünü ortadan kaldırmaz.
(2) Yetkinin kısıtlanması, askıya alınması veya
iptal edilmesi, yetkilendirilen kişinin mevzuat kapsamındaki
yükümlülüklerini ortadan kaldırmaz.
(3) Kurum, yetkinin kısıtlanması veya askıya
alınması durumlarında, yetkilendirilen kişiden düzeltici veya önleyici
faaliyetlerin yerine getirilmesini isteyebilir.
(4) Yetkinin iptal edilmesi durumunda,
yetkilendirilen kişi, Kurum tarafından istenen düzenleyici kontrolden
çıkarma işlemlerini verilen sürede tamamlar.
(5) Kurum, gerek gördüğü hallerde, yetkilendirilen
kişiden, faaliyete ilişkin güvenlik değerlendirmesi yapmasını ve değerlendirme
sonucuna göre, mali ve hukuki sorumluluk kendisine ait olmak üzere, ilave
tedbirler almasını isteyebilir.
(6) Kurum, gerek gördüğü hallerde, radyoaktif
maddelerin güvenlik ve emniyetinin sağlanması için masrafı yetkilendirilen
kişiye ait olmak üzere, alıkoyma ve taşıma da dâhil olmak üzere gereken
tedbirleri alabilir veya aldırabilir.
(7) Kurumun radyoaktif maddelerin alıkonulmasını
gerekli gördüğü durumlarda, söz konusu maddeler alıkonularak Kurum
tarafından verilen süre içerisinde ve tüm masrafları yetkilendirilen
kişiden tahsil edilmek üzere Kurum tarafından uygun görülen yerde muhafaza
altına alınır veya aldırılır. Radyoaktif maddelerin verilen süre içerisinde
başvurusu Kurum tarafından uygun görülen başka bir kişiye devredilmemesi
veya kişi tarafından yeniden yetkilendirilme başvurusu yapılmaması
durumunda, alıkonulan radyoaktif maddeler, tüm masraflar yetkilendirilen
kişiye ait olmak üzere, radyoaktif atık tesisi tarafından teslim alınır.
(8) Kurum tarafından belirlenen salım veya
serbestleştirme seviyelerinin üzerinde radyoaktif maddenin çevreye
verildiğinin veya halkın mevzuatta belirlenen sınırların üzerinde
radyasyona maruz kalabileceğinin tespit edildiği durumlarda, mali ve hukuki
sorumluluk yetkilendirilen kişiye ait olmak üzere, yetkilendirilen kişiden
ilave tedbirler alması istenebilir.
(9) İdari yaptırım kararı verilinceye kadar
güvenlik veya emniyetin tehlikeye düştüğü veya düşebileceği ve müdahalenin
gecikmesinde sakınca bulunan hallerde yetki verilen faaliyetin Başkan
tarafından durdurulması veya sınırlanması da dâhil olmak üzere ayrıca
gerekli tedbirler alınabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İdari Para Cezalarının Uygulanması
Geçerli
bir lisansa sahip olmaksızın faaliyet yürütülmesi
MADDE 12
– (1) Eğitim ve araştırma amacıyla
kurulmuş 10 MW’ın altında termal güce sahip nükleer tesislerin geçerli bir
lisansa sahip olmaksızın işletilmesi durumunda 702 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde nükleer tesisler
için belirlenen miktarın alt sınırından üst sınırın %10’una kadar idari
para cezası uygulanır.
(2) Birinci fıkranın dışında kalan nükleer
tesislerin geçerli bir lisansa sahip olmaksızın işletilmesi durumunda 702
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci fıkrasının (a)
bendinde nükleer tesisler için belirlenen miktarın üst sınırının %10’undan
üst sınıra kadar idari para cezası uygulanır.
(3) Geçerli bir lisansa sahip olmaksızın radyoaktif
atık tesisleri ile radyasyon tesislerinin işletilmesi ve radyasyon
uygulamalarının yürütülmesi durumunda 702 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinde belirlenen idari
para cezası uygulanır.
İzin,
onay ve yetki belgesi alınması gereken faaliyetlere ilişkin idari para
cezası
MADDE 13
– (1) İzin veya onay alınması
gereken faaliyetlerden tesislere ilişkin olanların izin veya onay
alınmaksızın yürütülmesi ile yetki belgesi alınması gereken faaliyetlerin
yetki belgesi alınmaksızın yürütülmesi halinde 702 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendinde belirlenen idari
para cezası uygulanır.
Diğer
durumlara ilişkin idari para cezaları
MADDE 14
– (1) Nükleer tesislere,
radyoaktif atık tesislerine, radyasyon tesislerine ve diğer faaliyetlere
ilişkin ikincil mevzuat veya yetki koşullarına, Kurum kararlarına ve
talimatlarına aykırı hareket edildiğinin saptanması veya bunlara ilişkin
sınırların aşılması halinde 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4/A
maddesinin ikinci fıkrasının (c) bendinde belirlenen idari para cezası
uygulanır.
(2) Nükleer tesisler, radyoaktif atık tesisleri,
radyasyon tesisleri ve diğer faaliyetlere ilişkin yetkilendirme için
yapılan başvurularda veya yetkilendirme yapıldıktan sonra, yetkilendirilen
kişi tarafından Kuruma gerçeğe aykırı belge sunulması veya yanıltıcı bilgi
verilmesi veya yetkilendirme yapılmasını etkileyecek yetki koşullarındaki
değişikliklerin bildirilmemesi halinde, ceza hükümleri saklı kalmak
kaydıyla 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci
fıkrasının (ç) bendinde belirlenen idari para cezası uygulanır.
İdari
para cezalarının uygulanması
MADDE 15
– (1) Bu Yönetmelik uyarınca
uygulanan idari para cezalarına ek olarak aykırılıkların giderilmesi için
Kurum tarafından ilgili kişiye uygun bir süre verilir. Aykırılıkların
verilen süre içerisinde giderilmemesi hâlinde idari para cezaları, her
defasında bir önceki cezanın iki katı tutarında uygulanır.
(2) Fiilin işlendiği tarihten itibaren beş yıl
içinde 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4/A maddesinin ikinci
fıkrasının uygulanmasını gerektirir aykırılık durumuna neden olan fiillerin
tekrarı halinde her bir fiil için idari para cezası bir kat artırılarak
uygulanır.
(3) İdari para cezası uygulanmasını gerektiren
fiillerin halk veya çevre sağlığına ve güvenliğine tehdit oluşturacak
şekilde tahribata yol açtığının tespit edilmesi halinde uygulanacak idari
para cezası bir kat artırılır.
İdari
para cezalarının ödenme süresi, ödenme yeri ve tahsili
MADDE 16
– (1) İdari para cezası, idari
yaptırım kararının tebliğinden itibaren bir ay içinde Kurum tarafından
bildirilen banka hesabına ödenir.
(2) İdari para cezasını, 19 uncu maddede belirtilen
yargı yoluna başvurmadan önce ödeyen kişiden cezanın dörtte üçü tahsil
edilir. Peşin ödeme, kişinin bu karara karşı yargı yoluna başvurma hakkını
etkilemez.
(3) Kuruma idari para cezasının tebliğinden
itibaren otuz gün içerisinde idari para cezasının biri peşin olmak üzere
dört eşit taksitte ödenmesi başvurusunda bulunulabilir. Kişinin idari para
cezasını taksitlendirme isteğinde bulunması halinde, idari para cezası, ilk
taksitinin peşin ödenmesi koşuluyla, bir yıl içinde ve eşit vadelerle dört
eşit taksit halinde ödenebilir. Taksitlerin zamanında ve tam olarak
ödenmemesi halinde, idari para cezasının kalan kısmının tamamı tahsil
edilir.
(4) Kesinleşen idari para cezalarının ödeme süresi
içinde ödenmemesi veya taksitlerin tam ve zamanında ödenmemesi halinde,
ödenmeyen idari para cezaları, Kurumun bildirimi üzerine 21/7/1953 tarihli
ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine
göre takip ve tahsil edilir.
Yeniden
değerleme
MADDE 17
– (1) 702 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname uyarınca uygulanacak idari para cezaları, 30/3/2005 tarihli ve
5326 sayılı Kabahatler Kanununun 17 nci maddesinin yedinci fıkrasına uygun
şekilde yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanır. Yeniden değerleme
yapılan idari para cezası sınırlarına ilişkin tebliğ her yıl Resmî
Gazete’de yayımlanır ve Kurumun resmi internet sayfasında duyurulur.
İçtima
MADDE 18
– (1) Bir fiil ile idari para
cezası gerektiren birden fazla aykırılık durumu gerçekleşmesi halinde bu
aykırılık için öngörülen idari para cezalarından yüksek olanı uygulanır.
(2) Kesintisiz fiille işlenebilen aykırılığa
ilişkin idari yaptırım kararı verilinceye kadar bu aykırılık tek fiil sayılır.
İdari
para cezası kararlarına karşı yargı yolu
MADDE 19
– (1) İdari para cezalarına karşı
kararın tebliğinden itibaren otuz gün içerisinde idare mahkemelerinde dava
açılabilir. Verilen idari para cezalarına karşı yargı yoluna başvurulması
takip ve tahsilatı durdurmaz. Bu süre içerisinde başvurunun yapılmamış
olması halinde idari para cezaları kesinleşir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Yetkinin Kısıtlanması, Askıya Alınması ve İptali
Yetkinin
kısıtlanması, askıya alınması, iptali
MADDE 20
– (1) Yetkilendirilen kişinin sorumlulukları
kapsamında güvenliğin veya emniyetin tehlikeye düştüğü veya düşebileceği
durumlarda;
a) Kurulun yetkinin kısıtlanması kararıyla,
yetkilendirilen kişinin yetki kapsamında yürüttüğü faaliyetler; yetki
koşulları, kapsam veya süre bakımından sınırlandırılır.
b) Kurulun yetkinin askıya alınması kararıyla,
yetkilendirilen kişi belirlenen süre boyunca yetki kapsamındaki
faaliyetlerini yürütemez.
c) Kurulun yetkinin iptal edilmesi kararıyla,
yetkilendirilen kişi yetki kapsamındaki faaliyetlerini yeniden yetkilendirme
yapılmaksızın yürütemez.
(2) Tespit edilen aykırılıkların yetkilendirilen
kişi tarafından giderilmesi için fiillerin halk ve çevre üzerinde
oluşturduğu riskin ağırlığına göre idari para cezasına ek olarak yetki
kısıtlanabilir veya askıya alınabilir. Aykırılığın belirlenen süre
içerisinde yetkilendirilen kişi tarafından giderildiğinin Kurum tarafından
tespit edildiği durumda, yetkinin kısıtlanması veya askıya alınması kararı
kaldırılır.
(3) Tespit edilen aykırılıkların yetkilendirilen
kişi tarafından giderilme imkânı bulunmadığının ve bu durumun halkın,
çalışanların, çevrenin ve gelecek nesillerin radyasyondan korunmasını
tehdit edebileceğinin değerlendirilmesi durumunda idari para cezasına ek
olarak Kurum tarafından verilen yetki iptal edilebilir.
(4) Yetkilendirme için yapılan başvurularda veya
yetkilendirme yapıldıktan sonra sunulan gerçek dışı belgenin, yanıltıcı
bilginin veya yetki koşullarındaki değişikliğin yetkilendirmeye esas teşkil
etmesi ve düzeltilmesinin mümkün olmadığının tespit edilmesi halinde idari
para cezasına ek olarak yetki kısıtlanır, askıya alınır veya iptal edilir.
(5) Yetkilendirilen kişinin sorumlulukları, Kurum
yetkilendirme konusuna ilişkin düzenleyici kontrolden çıkarma kararı
almadan, sona ermez.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yetki
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
uygulanacak idari yaptırımlar hakkında karar vermek, idari yaptırımları
uygulamak ve idari yaptırımların uygulanması için ilgili mercilerden
talepte bulunmak hususlarında Kurul yetkilidir.
Diğer
hükümler
MADDE 22
– (1) Aykırılığa neden olan fiilin
suç oluşturduğu değerlendirilir ise Kurum tarafından Cumhuriyet
Başsavcılığına suç duyurusunda bulunulur.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 23
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararname ile 5326 sayılı
Kanun hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 24
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 25
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Nükleer Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.
Eki için tıklayınız
|