Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumundan:
TARIM VE KIRSAL
KALKINMAYI DESTEKLEME KURUMU
PERSONEL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı ve kapsamı; Tarım ve
Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumunda hizmetleri yürütmek üzere istihdam
edilecek sözleşmeli personelin istihdamları ile hak, yükümlülük ve
sorumluluklarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2
− (1) Bu Yönetmelik,
4/5/2007 tarihli ve 5648 sayılı Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme
Hizmetleri Hakkında Kanun, 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 27 nci maddesi ile 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî
Gazete'de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve
Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 502 nci maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Tarım ve Orman Bakanını,
b) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
c) Başkan: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme
Kurumu Başkanını,
ç) Denetçi: İç Denetim Koordinatörlüğünde görev
yapan denetçileri,
d) Destek personeli: Kurumun arşiv, idarî, malî ve
personelle ilgili işlemleri ile Kurumun faaliyet konularında kendilerine
verilecek diğer işleri yürütecek olan personeli,
e) Dil belgesi: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
tarafından yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavı veya buna
denkliği kabul edilen uluslararası geçerliliği olan sınav sonuçlarına
ilişkin belgeyi,
f) Genel koordinatör: Kurumda bulunan her bir genel
koordinatörlüğün yöneticisi olan personeli,
g) I. Hukuk Müşaviri: Hukuk Müşavirliğinin
yöneticisi olan personeli,
ğ) İç Denetim Koordinatörü: İç Denetim
Koordinatörlüğünün yöneticisi olan personeli,
h) İl koordinatörü: Kurumun taşra teşkilatında
bulunan her bir il koordinatörlüğünün yöneticisi olan personeli,
ı) Merkezi sınav: 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk
Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik uyarınca
yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,
i) Kanun: 5648 sayılı Kanunu,
j) Koordinatör: Kurumun merkez teşkilatında bulunan
her bir koordinatörlüğün yöneticisi olan personeli,
k) Kurum: Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme
Kurumunu,
l) Personel: 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 27 nci maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personeli,
m) Sözleşme: Kurum ile personel arasında imzalanan
idari hizmet sözleşmesini,
n) Uzman: Kurumda görev yapan uzmanları,
o) Yarışma sınavı: Kurumda istihdam edilecek uzman,
denetçi, mütercim ve destek personelinin seçimine ilişkin yapılacak yazılı
veya yazılı ve sözlü sınavı,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İnsan
Kaynakları Politikası ve Pozisyonlar
İnsan
kaynakları politikası ve ilkeleri
MADDE 4
− (1) İnsan kaynakları
politikasının amacı, Kurumun görevlerini etkin ve verimli bir şekilde
yerine getirebilmesi için, alanında uzmanlaşmış, görevin gerektirdiği
niteliklere sahip tecrübeli personelin istihdamını ve bu personelin
niteliklerinin geliştirilmesini ve sürdürülebilirliğini sağlamaktır.
(2) İnsan kaynakları politikası Kurum tarafından
belirlenir. Bu politikanın oluşturulmasında ve uygulanmasında uyulacak
ilkeler şunlardır:
a) İstihdam edilecek personelin seçiminde, Kurumun
çalışma usul ve esaslarına ilişkin ilkeleri dikkate almak ve personelin
görevin gerektirdiği uzmanlık bilgisi ve tecrübeye sahip olmasına dikkat
etmek.
b) Kurumun ve personelin başarısını ve gelişimini
teşvik etmek.
c) Personelin sosyal ve ekonomik haklarını korumak
ve gözetmek.
ç) İnsan kaynakları politikasının oluşturulması ve
uygulanması sürecine personelin katılımını sağlamak, personelin düşünce,
görüş ve önerilerini dikkate almak.
(3) İnsan kaynakları politikasının uygulanmasından
Başkan sorumludur.
Pozisyonlar
MADDE 5 – (1) Personel pozisyonlarının ihdas, değişiklik,
iptal ve kullanımı hususlarında 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 2 sayılı Genel Kadro ve Usulü Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel Alımı
İstihdam
MADDE 6 – (1) Kurumda hizmetler, 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 27 nci maddesine göre istihdam edilen sözleşmeli personel
eliyle yürütülür.
Personelde
aranacak şartlar
MADDE 7 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında istihdam edileceklerde
14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci
maddesinde sayılan genel şartlar aranır.
(2) Kurumda istihdam edilecek personelde, birinci
fıkrada belirtilen şartlara ek olarak; genel koordinatör, İç Denetim
Koordinatörü, koordinatör, il koordinatörü, uzman, denetçi ve mütercim
pozisyonlarında istihdam edilecekler için en az dört yıllık lisans eğitimi
veren yükseköğretim kurumlarından veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulunca
onaylanan yurt dışındaki bir yükseköğretim kurumundan mezun olmak ve genel
koordinatör, İç Denetim Koordinatörü, koordinatör, il koordinatörü için
kamuda asgari beş yıl hizmeti bulunmak ve halen kamu personeli olmak,
denetçiler ve uzmanlar için yükseköğretim gördükten sonra asgari üç yıl iş
tecrübesine sahip olmak şartları aranır.
(3) Denetçi, uzman, mütercim ve destek personeli
pozisyonlarında istihdam edilecekler için, yarışma sınavının son başvuru
tarihi itibarıyla geçerliliği bulunan merkezi sınavdan, sınav ilanında
belirtilen puan türlerinden, yine
sınav ilanında belirtilen taban ve üzerinde puan almış olmak şartı aranır.
(4) İngilizce, Almanca, Fransızca veya Avrupa
Birliği resmî dillerinde yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit
Sınavından genel koordinatör, İç Denetim Koordinatörü, koordinatör, il
koordinatörü, uzman ve denetçi pozisyonlarında istihdam edileceklerin
asgari (C), mütercim pozisyonunda istihdam edileceklerin (A) düzeyinde puan
almış olmaları veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği kabul edilen
uluslararası bir belgeye sahip olmaları zorunludur. Sınavla istihdam
edilecekler için dil belgesinin yarışma sınavının son başvuru tarihi
itibarıyla geçerli olması şartı aranır.
(5) Denetçi, uzman, mütercim ve destek personeli
pozisyonlarında istihdam edilecekler için, yarışma sınavı ilan tarihi
itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak şartı aranır.
(6) Destek personelinin en az ön lisans veya dengi
okul mezunu olması şartı aranır.
Personel
seçimi
MADDE 8 – (1) Kurumda 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin
ek 27 nci maddesine göre uzman, denetçi, mütercim ve destek personeli
olarak istihdam edilecek personel, merkezi sınav sonuçlarına göre yarışma
sınavı ile istihdam edilir.
Duyuru
MADDE 9 – (1) Yarışma sınavı ile personel alımı Kurumun
resmî internet sayfasında yazılı sınav tarihinden en az kırk gün önce ilan
edilir.
(2) İlanda;
a) Adaylarda aranacak şartlar,
b) Mezuniyet bölümleri, istihdam yerleri, pozisyon
unvanları ve sayısı,
c) Başvuru zamanı, yeri ve şekli,
ç) Sınavın usulü, konuları, tarihi ve yeri,
d) İstihdam edilecek pozisyonlara göre merkezi
sınav puan türleri ve taban puanları,
e) Gerekmesi halinde istenilecek belgeler,
f) Sınava ilişkin diğer hususlar,
yer alır.
(3) Sınavın ilanı, şekli, içeriği, yapılması,
sonuçlandırılması ve personelin göreve başlatılmasına ilişkin hususlar
Sınav Kurulunca belirlenir.
Sınav
başvurusu ve başvuruların değerlendirilmesi
MADDE 10
– (1) Başvurular için, personel
alım ilanını müteakip en az on günlük başvuru süresi tanınır.
(2) Yarışma sınavına başvuru; şahsen, elden veya
posta yoluyla ilanda belirtilen adrese veya ilanda belirtildiği takdirde
internet erişimi üzerinden başvuru formu kullanılarak yapılabilir.
Postadaki gecikmeler ve ilânda belirtilen süre içerisinde yapılmayan
başvurular dikkate alınmaz.
(3) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm
aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda
belirtilmesi şartıyla adayların başvuru sırasında bildirdikleri e-posta
adreslerine ve/veya Kurumun internet sitesinde duyuru yoluyla yapılır ve bu
konuda ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma yapılmaz.
(4) Yarışma sınavına çağrılacak aday sayısı, ilanda
belirtilen merkezi sınav puanı en yüksek olan adaydan başlamak üzere, sınav
ilanında belirtilen taban puan esas alınarak yapılacak sıralamaya göre
duyurulan her bir pozisyonun beş katından fazla olamaz. Yapılan sıralama
sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da sınava
çağrılır.
(5) Yapılan değerlendirme sonucunda başvuruda
bulunan adaylardan aranan nitelikleri taşıdığı belirlenen adaylar yazılı
sınava çağrılır, aranan nitelikleri taşımadığı belirlenenlerin ise
başvuruları geçersiz sayılır.
Sınav
Kurulu
MADDE 11
– (1) Yapılacak sınavlar için,
Başkan onayı ile Sınav Kurulu oluşturulur.
(2) Başvuruların incelenmesi, yarışma sınavının
gerçekleştirilmesi, sonuçlarının ve itirazların değerlendirilmesi ile
adayların ilan edilen niteliklere uygunluğunun belirlenmesinde Sınav Kurulu
yetkilidir.
(3) Sınav Kurulu; Başkanın başkanlığında, personel
işlerinden sorumlu genel koordinatör, Birinci Hukuk Müşaviri ile ikisi
diğer genel koordinatör ve/veya koordinatörler arasından Başkan tarafından
görevlendirilecek üyelerden oluşur. Aynı usulle iki yedek üye de
belirlenir. Denetçiler için yapılan sınavın Sınav Kurulunda İç Denetim
Koordinatörü de yer alır. Kurulun sekretaryasını Personel İşleri
Koordinatörlüğü yürütür.
(4) Kurul tarafından lüzum görülmesi halinde,
öğretim üyeleri ile Kurumdan veya diğer kamu kurumlarından konusunda uzman
kişiler Kurul üyesi olarak görevlendirilebilirler. Ancak bu şekilde
görevlendirilecek üye sayısı ikiyi geçemez.
(5) Sınav Kurulunun başkan ve üyeleri; eşlerinin,
boşanmış olduğu eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve
ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın hısımlarının katıldıkları
sınavda görev alamazlar.
(6) Kurul, üye tamsayısıyla toplanır ve oy çokluğu
ile karar alır. Eşitlik halinde Başkanın kararı yönünde karar verilmiş
sayılır.
(7) Asıl üyelerin herhangi bir nedenle Kurula
katılamamaları hâlinde, yedek üyeler Kurula katılırlar.
Yarışma
sınavı
MADDE 12
– (1) Yarışma sınavı ilanda
belirtilmek koşuluyla yazılı ya da yazılı ve sözlü olarak yapılabilir.
(2) Yazılı sınav klasik, test veya klasik ve test
yöntemiyle basılı veya elektronik ortamda Kurum tarafından yapılabileceği
gibi protokolle belirlenecek esaslara göre Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezi Başkanlığına, Millî Eğitim Bakanlığına, üniversitelere veya bu
konuda uzmanlaşmış diğer kamu kurum ve kuruluşlarına da yaptırılabilir.
Yazılı sınav, Kurumun görev alanı dikkate alınarak sınav duyurusunda
belirtilen konulardan yapılır.
(3) Yapılacak yazılı sınavdan en az yetmiş puan ve
üzerinde not alınması şarttır.
(4) Sözlü sınav yapılacak olması halinde Sınav
Kurulu, yazılı sınavdan başarılı olanları sözlü sınava çağırır.
(5) Sınav Kurulu üyeleri sözlü sınavda, her adaya
öğrenim alanı ile ilgili bilgi düzeyi, yabancı dili kullanabilme düzeyi,
adayın kavrayış, ifade ve temsil kabiliyeti, muhakeme gücü,
görevlendirilecek pozisyona yatkınlık, davranış ve tepkilerinin mesleğe
uygunluğu gibi niteliklere sahip olup olmadığını da göz önüne alarak not
verir. Sözlü sınavda Sınav Kurulu üyelerinin verdikleri notların aritmetik
ortalaması alınır. Sözlü sınavdan en az yetmiş puan ve üzerinde not
alınması şarttır.
Sınav
sonuçlarının değerlendirilmesi ve sonucunun duyurulması
MADDE 13
– (1) Yarışma sınavının sadece
yazılı sınavdan oluşması halinde yazılı sınav notu başarı puanıdır.
(2) Yarışma sınavının yazılı ve sözlü sınavdan
oluşması halinde başarı puanı bu iki sınavın aritmetik ortalaması alınarak
hesaplanır.
(3) Başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak
suretiyle en fazla yarışma sınavı duyurusunda belirtilen pozisyon sayısı
kadar asıl adayın isimleri Kurumun resmî internet sayfasında ilan edilir.
İlan tebligat yerine geçer, ilgililere ayrıca tebligat yapılmaz. Adayların
başarı puanının eşit olması halinde sırasıyla yazılı sınav puanı, sözlü
sınav puanı, bunların eşit olması halinde merkezi sınav puanı yüksek olan,
bunun eşit olması halinde diploma tarihi önce olan, bunun da eşit olması
halinde yaşı büyük olan aday tercih edilir.
(4) Yapılan sınavlarda başarılı olmak şartıyla,
yarışma sınavı duyurusunda belirtilen pozisyon sayısının yarısını geçmemek
üzere Sınav Kurulu tarafından belirlenen sayıda yedek adayın isimlerini
kapsayan bir liste ilan edilebilir. İlan tebligat yerine geçer, ilgililere
ayrıca tebligat yapılmaz.
(5) Yarışma sınavında yetmişin üzerinde puan almış
olmak sıralamaya giremeyen adaylar için kazanılmış hak teşkil etmez.
Sınav
sonuçlarına itiraz
MADDE 14
– (1) Adaylar, sınav sonuçlarına,
sonuçların açıklandığı günden itibaren yedi gün içerisinde sınavı yapan
kuruma ya da Sınav Kuruluna yazılı olarak itiraz edebilirler.
(2) İtirazlar en geç otuz gün içerisinde incelenir
ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
Personelin
göreve başlatılması ve istenecek belgeler
MADDE 15
– (1) Kurumda istihdam
edileceklerden aşağıdaki belgeler istenir:
a) T.C. kimlik numarası beyanı.
b) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya
Kurum tarafından onaylı örneği; yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar için denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından tasdik edilmiş
diploma veya geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Kurumca onaylı örneği.
c) Adli sicil kaydının bulunmadığına dair belge.
ç) Askerlikle ilişiği olmadığına dair belge.
d) Başvurduğu pozisyonda çalışmasında sakınca
olmadığına ilişkin sağlık beyanı.
e) Denetçi olarak istihdam edileceklerden ülke
genelinde görev yapabileceklerine dair sağlık raporu.
f) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle
yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyan.
g) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık
fotoğraf.
ğ) Başvurulan pozisyon ve istihdam şekline göre
merkezi sınav belgesi.
h) Başvurulan pozisyon ve istihdam şekline göre dil
belgesi.
ı) Başvurulan pozisyon ve istihdam şekline göre
Sosyal Güvenlik Kurumu tescil ve hizmet dökümü belgesi.
i) Mal bildirim beyannamesi.
j) Kurum tarafından istenebilecek diğer belgeler.
(2) Yarışma sınavında başarılı bulunarak Kurumun
resmî internet sayfasında ilan edilen listede adı bulunan adaylar, verilen
süre içerisinde birinci fıkrada istenen bilgi ve belgelerle birlikte Kuruma
müracaat eder. Belgeler posta yoluyla ve/veya elden şahsen teslim
edilebilir. Süresi içinde müracaat etmeyenlerin göreve başlama işlemleri
yapılmaz.
(3) Gerekli şartları taşıdıkları tespit edilen ve
nihai başarı listesinde asıl olarak yer alan adaylar Kurumun resmî internet
sitesinden duyurulur ve bu personel için göreve başlama çağrısı yapılır.
Kurumun resmî internet sitesinden yapılan göreve başlama çağrısı tebligat
niteliğindedir.
(4) Yapılan başlama çağrısına rağmen, Kurum
tarafından kabul edilebilir bir belgeyle ispatı mümkün mücbir sebepler
olmaksızın duyurulan süre içerisinde müracaat etmeyenler ile hizmet
sözleşmesi imzalanmaz. Bu süre içinde Kuruma başvurmayanlar bu haklarından
vazgeçmiş sayılırlar.
(5) Kurumun internet sitesinde sınavı kazananların
açıklanmasından itibaren belgeyle ispatı mümkün mücbir sebepler nedeniyle
göreve başlamama hali üç ayı aşamaz.
(6) Asıl adaylardan süresi içinde göreve
başlamayanların yerine, başarı sırasına göre varsa yedek adaylarla sözleşme
imzalanabilir.
Atamalar
ve sözleşme imzalamaya yetkili merciler
MADDE 16
– (1) Başkan ve Birinci Hukuk
Müşaviri, 10/7/2018 tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 3
sayılı Üst Kademe Kamu Yöneticileri ile Kamu Kurum ve Kuruluşlarında Atama
Usûllerine Dair Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin ilgili hükümlerine göre
atanır.
(2) Genel koordinatör, İç Denetim Koordinatörü,
koordinatör, il koordinatörleri, uzman, mütercim, denetçi ve destek
personeli Başkanın teklifi üzerine Bakan onayıyla atanır.
(3) Kuruma ataması yapılan personel ile sözleşme
imzalamaya Başkan yetkilidir.
Sözleşme
usul ve esasları
MADDE 17 – (1) 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27
nci maddesi kapsamında istihdam edilecek genel koordinatör, İç Denetim
Koordinatörü, koordinatör, il koordinatörü, uzman, denetçi, mütercim ve
destek personeli ile sözleşme imzalanır. Bu sözleşmede, sözleşme yapan
tarafların isim ve unvanları, sözleşmenin başlangıç ve bitiş tarihi, görev
yapacağı unvanı, sosyal güvenlik ve çalışma şartları açısından tabi olacağı
kanun ve ilgili mevzuat, sözleşmenin fesih şartları ile Kurumun sözleşmede
bulunmasını uygun gördüğü diğer hususlar yer alır.
Gerçeğe
aykırı beyan
MADDE 18
– (1) Herhangi bir aşamada,
gerçeğe aykırı ve sahte belge veren veya gerçeğe aykırı beyanda bulunanlar
sınava alınmaz, sınava girmişlerse sınavları iptal edilir ve bunlarla
sözleşme imzalanmaz. Sözleşme imzalanmış olsa dahi feshedilir.
(2) Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu veya belge
verdiği tespit edilenler hakkında suç duyurusunda bulunulur. Bu şekilde
Kurumu yanıltanlar kamu görevlisi ise durumları çalıştıkları kurumlara da
bildirilir.
İKİNCİ KISIM
Personelin Hakları, Yükümlülükleri, Çalışma
Saatleri, İzinleri ve Yasaklar
BİRİNCİ BÖLÜM
Personelin
Hakları, Yükümlülükleri ve Yasaklar
Devlete
bağlılık ve tarafsızlık
MADDE 19 – (1) Personel, siyasi partiye üye olamaz, herhangi
bir siyasi parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir
davranışta bulunamaz; görevlerini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet,
siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayrım yapamaz; hiçbir
şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunamaz ve bu
eylemlere katılamaz.
(2) Personel, Anayasaya ve kanunlara aykırı olan,
ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye Cumhuriyetinin
güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette bulunamaz.
Yöneticilerin
görev ve sorumlulukları
MADDE 20
– (1) Yöneticiler, amiri olduğu
birimlerde kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi, ilgili mevzuat ve görev
tanımlarında belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve
yaptırmaktan, maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini
takip ve kontrol etmekten görevli ve sorumludur.
(2) Yöneticiler, maiyetindeki personele hakkaniyet
ve eşitlik içinde davranır. Yetkilerini ilgili mevzuat ve görev
tanımlarında belirtilen esaslar içinde kullanır.
(3) Yöneticiler, maiyetindeki personele kanunlara
ve Cumhurbaşkanlığı kararnamelerine aykırı emir veremez ve maiyetindeki
personelden hususi bir menfaat temin edecek bir talepte bulunamaz,
hediyesini kabul edemez ve borç alamaz.
Görevin
yerine getirilmesi
MADDE 21 – (1) Kurumda çalışan personelin görevleri ilgili
mevzuat ve Kurum tarafından hazırlanan görev tanımları ile belirlenir.
(2) Personel, görevini, haiz olduğu yetkileri
kullanmak suretiyle, zamanında ve en iyi şekilde yerine getirmekle yükümlü
olup, görevlerinin gereği gibi yerine getirilmesinden, yetkilerinin
zamanında ve gereğince kullanılmasından sorumludur.
(3) Personel, görevi ile ilgili mevzuatı ve Avrupa
Birliği mevzuatını bilmek ve değişiklikleri izlemekle sorumlu olup, Kurum
tarafından uygun görülen bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer
ve konferans gibi çalışmalara katılmakla yükümlüdür.
(4) Personel, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi,
ilgili mevzuat ve görev tanımlarında belirlenen esaslara uymakla yükümlü
olup, görevlerinin dikkat ve itina ile tam ve zamanında yürütülmesinden
amirlerine karşı sorumludur.
(5) Personelin, çalışma saatleri içerisinde
görevinin başında bulunması ve bu süre içerisinde görevinin dışında başka
bir işle uğraşmaması esastır.
Mal
bildirimi
MADDE 22 – (1) Personel, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal
Bildiriminde Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanununa uymak
zorundadır.
Şahsi
hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi
MADDE 23 – (1) Personel, yerleşim yeri adresi ve iletişim
bilgileri ile evlenme, boşanma, nüfus bilgileri, doğum ve ölüm gibi şahsi
hallerde meydana gelecek her türlü değişikliği otuz gün içerisinde birimine
bildirmekle yükümlüdür. İletişim adresinde meydana gelen değişiklik
bildirilmediği takdirde, personelin bilinen en son adresine yapılacak
bildirimler tebellüğ edilmiş sayılır.
Devir ve
teslim zorunluluğu
MADDE 24 – (1) Personel, kendisine teslim edilen Kurum malını
korumak ve her zaman hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli
tedbirleri almak, göreviyle ilgili belge, araç ve gereçleri yetki verilen
yerler dışına çıkarmamak ve özel işlerinde kullanmamak, görevi gereği
kendisine teslim edilen belge, araç ve gereçleri görevi sona erdiği zaman
geri vermek zorundadır. Bu zorunluluk personelin mirasçılarına da şamildir.
Personelin kasıt, kusur, ihmal veya tedbirsizliği sonucu idare zarara
uğratılmışsa, bu zararın ilgili personel tarafından rayiç bedeli üzerinden
ödenmesi esastır.
Basına
bilgi veya demeç verme
MADDE 25 – (1) Personel, görevleri hakkında basına, haber
ajanslarına veya radyo ve televizyon kurumlarına bilgi veya demeç veremez.
Bu konuda gerekli bilgi ancak Başkanın yetkili kılacağı görevliler
tarafından verilebilir.
(2) Personel, Kurumun iç işleyişine dair yazı,
tebliğ ve genelgeler ile eklerine dair bilgi ve belgeleri sosyal medya
hesapları, ağları ya da internet üzerinden izinsiz paylaşamaz.
Menfaat
sağlama ve hediye alma
MADDE 26 – (1) Personelin, görevi içinde veya dışında her ne
şekilde olursa olsun görevi ile ilgili pozisyon ve yetkilerini kullanarak
kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlaması ve
aracılıkta bulunması yasaktır.
(2) Personel iş sahiplerinden borç para isteyemez
ve alamaz, denetimi altında bulunan veya kendi görevi veya Kurum ile ilgisi
olan bir teşebbüsten menfaat sağlayamaz.
(3) Personelin, tarafsızlığını, performansını,
kararını, görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan, ekonomik
değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı hediye kabul etmesi
yasaktır.
Başka iş
ve hizmet üstlenme
MADDE 27
– (1) Personel, Kurumun görev
alanı ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilişki kurulabilecek başka bir iş
veya hizmette çalışamaz ve 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret
Kanunu hükümleri uyarınca tacir veya esnaf sayılmasını gerektirecek bir
faaliyette bulunamaz. Ticari mümessil, ticari vekil ve şirketlerde yönetici
olamaz. Kurum ile doğrudan ya da dolaylı olarak ilişkisi bulunan
şirketlerde, kolektif şirketlerde, adi ortaklıklarda ortak ve komandit
şirketlerde komandite ortak olamaz.
(2) Personel Kurumdan izin alınması kaydıyla,
bilirkişi, arabulucu, uzlaştırmacı ve hakemlik görevleri yapabilir.
Toplu
eylemde bulunma
MADDE 28
− (1) Personel, toplu halde
görevden çekilemez, boykot ve grev yapamaz, hizmetleri yavaşlatacak veya
aksatacak eylem ve hareketlerde bulunamaz.
Gizli
bilgileri açıklama
MADDE 29
− (1) Personel, görevleriyle
ilgili gizli bilgileri görevinden ayrılmış bile olsa, Başkanın yazılı izni
olmadıkça açıklayamaz.
Başvuru
ve şikâyet
MADDE 30
− (1) Personel,
başvurularını yazılı olarak üstleri aracılığıyla Başkana iletebilir.
(2) Personel şikâyetlerini, en yakın amirden
başlayarak silsile yoluyla şikâyet edilen amirler atlanarak yapar.
(3) Başvuru ve şikâyetler incelenerek, sonuçları en
kısa zamanda ilgiliye yazılı olarak bildirilir. Ancak personel, toplu
olarak söz ve yazı ile başvuru ve şikâyette bulunamaz.
Sosyal
güvenlik
MADDE 31
− (1) Kurum personeli,
sosyal güvenlik yönünden 31/5/2006 tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar
ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının
(a) bendi kapsamında sigortalı sayılır.
İKİNCİ BÖLÜM
Çalışma
Saatleri ve İzinler
Çalışma
saatleri
MADDE 32
− (1) Haftalık çalışma
süresi kırk saattir.
(2) Hizmetin gerektirdiği durumlarda normal çalışma
saatleri dışında veya tatil günlerinde personele fazla çalışma
yaptırılabilir. Normal çalışma sürelerini aşan fazla çalışma süreleri için
ilgili mevzuat hükümleri saklı kalmak kaydıyla her sekiz saati için bir gün
hesabıyla izin verilir.
İzinler
MADDE 33
– (1) Yıllık izinler Başkanın
uygun bulacağı zamanlarda toptan veya ihtiyaca göre kısım kısım
kullanılabilir. Başkan bu yetkisini astlarına devredebilir.
(2) Birbirini izleyen iki yılın izni birarada
verilebilir. Cari yıl ile bir önceki yıl hariç önceki yıllara ait kullanılmayan
izin hakları düşer.
(3) Yıllık izin ve mazeret izinleri sırasında fiili
çalışmaya bağlı her türlü ödemeler hariç malî haklar ile sosyal yardımlara
dokunulmaz.
(4) Ücretsiz izin sırasında personelin pozisyonu
saklı tutulur ve sözleşmesi feshedilmez.
(5) Doğum yapan veya evlat edinen personele isteği
halinde, mevzuata göre kullandığı ücretli iznin bitiminden itibaren en
fazla iki yıla kadar ücretsiz izin verilebilir.
(6) Muvazzaf askerliğe ayrılan personel askerlik
süresince ücretsiz izinli sayılır.
(7) Dış burslar veya kendi imkânları ile yurt
dışında eğitim görmek isteyen personele, gerekli onay belgelerinin Kuruma
sunulması ve Kurum tarafından uygun bulunması kaydıyla en fazla iki yıla
kadar ücretsiz izin verilebilir. Bu süre, eğitimin devam ettiğinin
belgelenmesi kaydıyla en fazla bir yıla kadar uzatılabilir.
(8) Personele, beş hizmet yılını doldurması halinde,
Kurumdaki görev süresi boyunca en fazla iki defada kullanılmak üzere toplam
bir yıla kadar ücretsiz izin verilebilir.
(9) İzin hakları bakımından bu maddede hüküm
bulunmayan hallerde, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilen personelin tabi olduğu
hükümler kıyasen uygulanır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Mali Haklar, Görevlendirme ve Vekâlet
BİRİNCİ BÖLÜM
Personelin Alacakları
Ücret
MADDE 34
− (1) 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında
belirlenen ücret dışında personele herhangi bir ödeme yapılamaz ve
sözleşmelere bu yönde hüküm konulamaz.
(2) Personel ücrete göreve başladığı günden itibaren
hak kazanır. Ödenecek ücretler her ayın on beşinde peşin olarak ödenir. Bu
ücretlerden, ölüm, emekliye ayrılma, görev başında malullük hariç, diğer
ayrılmalarda artan hizmet sürelerine tekabül eden ücretler gün hesabıyla
tespit edilerek geri alınır.
(3) Personel, ücretli doğum izni sebebiyle Sosyal
Güvenlik Kurumunca ödenen geçici iş göremezlik ödeneğini aldığı tarihten
itibaren en geç on iş günü içinde Kuruma belgesini ibraz ederek yatırması
gerekir. Aksi takdirde bu iş göremezlik ödeneği personelin ücretinden
düşülür.
Geçici
görev yolluğu
MADDE 35
– (1) Geçici görevle
görevlendirilecek personele 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanunu
hükümlerine göre aylık kadro dereceleri 4 üncü dereceden daha yüksek
memurlar ve hizmetliler için belirlenen gündelikler üzerinden harcırah
ödenir.
(2) Denetçi olarak görev yapan personele 6245
sayılı Kanunun 33 üncü maddesinin (b) fıkrasında teftiş, denetim, inceleme
ve soruşturma göreviyle görevlendirilen memurlar için belirlenen
gündelikler üzerinden harcırah ödenir.
İKİNCİ BÖLÜM
Geçici
Görevlendirme ve Vekâlet
Geçici
görevlendirme
MADDE 36
– (1) Personel Kurum merkezindeki
farklı hizmet birimlerinde veya il koordinatörlüklerinde geçici görevle
görevlendirilebilir.
(2) İşgücü ihtiyacı ve hizmet gereği dikkate
alınarak re’sen yapılacak geçici görevlendirmelerde görev süresi bir yılda
toplam iki ayı geçemez. Zorunlu hallerde bu süre en fazla bir katına kadar
uzatılabilir.
(3) Personel, görevi ile ilgili olarak yurt dışına
gönderilebilir. Yurt dışı geçici görevlendirmeler Bakan veya yetki vermesi
halinde Başkan tarafından yapılır.
Vekâlet
MADDE 37
– (1) Boş bulunan yönetici
pozisyonuna, asaleten atama yapılıncaya kadar vekâlet edilen pozisyonun
şartlarını taşıyan veya atanma koşullarını haiz personel, Bakan veya yetki
vermesi halinde Başkan tarafından görevlendirilir.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Yer Değiştirme, Pozisyon Değişikliği ve Eğitim
BİRİNCİ BÖLÜM
Yer Değiştirme
Yer
değiştirme
MADDE 38
− (1) Personelin Kurum içi
yer değişikliği, 657 sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının
(B) bendi kapsamında istihdam edilenlerin Kurum içi yer değişikliğine
ilişkin hükümlere göre gerçekleştirilebilir.
(2) Aşağıda sayılan durumlarda görev yeri
değişiklikleri, Başkan tarafından uygun görülmesi halinde re’sen
yapılabilir:
a) Personel hakkında adli veya idari bir soruşturma
yapılması ve bu soruşturma sonucunda o yerde kalmasında sakınca görülmesi.
b) Bakanlık müfettişleri veya Kurum denetçileri
tarafından yürütülen inceleme ve denetimler sonucunda düzenlenecek
raporlara istinaden personelin görev yerinin değiştirilmesi teklifinde
bulunulması.
(3) Kadrosu Kurum merkez teşkilatında bulunan uzman
ve destek personeli, aynı unvan ve niteliği haiz boş pozisyon bulunan
illerden birine yer değişikliği talebinde bulunabilir. Personelin talebi bu
Yönetmelikte yer alan yer değişikliği hükümlerine bağlı kalmaksızın
Başkanın onayı ile yerine getirilebilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Pozisyon
Değişikliği ve Eğitim
Pozisyon
değişikliği
MADDE 39
– (1) Kurum içi pozisyon
değişikliğinin sınav ilanında yer alması durumunda, yarışma sınavı ile
atanan ve Kurumda fiilen üç yıl çalışma süresini tamamlayan personel, bu
Yönetmelikte belirtilen ilgili pozisyona ilişkin istihdam şartlarını
sağlamak kaydıyla merkezi sınav şartı aranmaksızın Kurum yarışma sınavına
başvurabilir. Bu şekilde istihdam edilecek personel için ayrılan
pozisyonlar ve diğer şartlar sınav ilanında belirtilir. Bu fıkra hükümlerine
göre istihdam edilecekler için 7 nci maddenin beşinci fıkrasında yer alan
yaş sınırı dikkate alınmaz.
(2) Bu madde kapsamında belirlenecek pozisyon
sayısı, aynı unvan için 8 inci maddenin birinci fıkrasına göre merkezi
sınav şartı ile istihdam edilecekler için ilan edilen toplam pozisyon
sayısının yüzde onunu geçemez.
Eğitim
MADDE 40
– (1) Hizmet içi eğitimden
beklenen amaçların gerçekleştirilmesine yönelik eğitim politikasına ilişkin
düzenlemeler, ilgili birim tarafından tespit edilir. Belirlenen politika
çerçevesinde, diğer birimlerin görüşleri ve mevcut verilere göre
belirlenecek ihtiyaçlar ile olanaklar göz önünde bulundurulmak suretiyle
Kurum personelinin mesleki bilgilerini geliştirmek amacıyla merkez ve il
koordinatörlükleri için kısa, orta ve uzun vadeli eğitim planları yapılır
ve uygulanması sağlanır.
(2) Kurum personelinin eğitimi, Başkanın uygun
gördüğü zaman ve sürelerde gerçekleştirilir.
BEŞİNCİ KISIM
Sözleşmenin Sona Ermesi, Çeşitli ve Son Hükümler
BİRİNCİ BÖLÜM
Sözleşmenin
Sona Ermesi
Sözleşmenin
sona erme halleri
MADDE 41
– (1) Personelin sözleşmesi
aşağıdaki hallerde sona erer:
a) Kendi isteği ile ayrılma.
b) Sözleşmenin feshi.
c) Kendi isteği, yaş haddi, malullük sebeplerinden
biri ile emekliye ayrılma.
ç) Ölüm.
Kendi
isteği ile ayrılma
MADDE 42
– (1) Personel Kuruma yazılı
olarak müracaat etmek suretiyle görevinden çekilme isteğinde bulunabilir.
(2) Çekilmek isteyen personel, çekilme isteğinin
kabulüne kadar görevine devam eder. Çekilme isteği otuzuncu günün sonunda
onaylanmayan personel görevden ayrılabilir.
Sözleşmenin
feshi ve yenilenmesi
MADDE 43
– (1) Personelin sözleşmesi;
a) Göreve alınma açısından gerekli olan
niteliklerden herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması veya işe
alınma açısından gerekli olan niteliklerden herhangi birini sonradan
kaybetmesi,
b) 657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinde
belirtilen kademe ilerlemesinin durdurulması cezasını gerektiren fiil veya
halleri üçüncü kez işlemesi,
c) 657 sayılı Kanunun 125 inci maddesinde belirtilen
Devlet memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren fiil veya halleri
işlemesi,
ç) Terör örgütleriyle eylem birliği içerisinde
olması, bu örgütlere yardım etmesi, kamu imkan ve kaynaklarını bu örgütleri
desteklemeye yönelik kullanması ya da kullandırması, bu örgütlerin
propagandasını yapması,
hallerinde feshedilir.
(2) Sözleşme süreleri cari yıl sonunda sona eren
personelin sözleşmeleri, fesih kararı alınmadıkça, başka bir işleme gerek
kalmaksızın takvim yılı itibarıyla birer yıllık olarak yenilenmiş sayılır.
Kendi
isteği ile ayrılma sonrası yeniden hizmete alınma
MADDE 44 – (1) İki defadan fazla olmamak üzere; kendi
istekleriyle sözleşmeleri usulüne uygun şekilde sona eren uzman, denetçi,
mütercim ve destek personelinden tekrar göreve dönmek isteyenler, Kurum
tarafından uygun görülmesi, ayrıldıkları hizmet biriminde boş pozisyon
bulunması, genel şartlar ile atanacakları pozisyona ilişkin şartları
taşımaları halinde Başkanın teklifi ve Bakanın onayı ile yarışma sınavına
tabi tutulmaksızın ayrıldıkları pozisyonlarda tekrar hizmete alınabilirler.
(2) Ayrıldıkları hizmet biriminde boş pozisyon
bulunmayan personel, Kurum tarafından uygun görülen ve boş pozisyon bulunan
bir hizmet biriminde hizmete alınabilir.
İş sonu
tazminatı
MADDE 45
– (1) Personele talebi halinde 657
sayılı Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi kapsamında
istihdam edilenlere ilişkin usul, esas ve şartlar çerçevesinde iş sonu
tazminatı ödenir.
(2) Ölüm halinde tazminat tutarı personelin kanuni
mirasçılarına ödenir.
İKİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Sözleşmeli
personelin görevden uzaklaştırılması
MADDE 46
– (1) Hizmetin gerektirdiği
hallerde, görevi başında kalmasında sakınca görülen personel ihtiyati bir
tedbir olarak görevinden uzaklaştırılabilir.
(2) Personeli görevinden uzaklaştırmaya Başkan
yetkilidir. Personelin bu süreçteki hak ve yükümlülükleri, görevden
uzaklaştırma süresi, amirlerin sorumlulukları ve diğer hususlarda 657
sayılı Kanunun görevden uzaklaştırmaya ilişkin hükümleri kıyasen uygulanır.
Disiplin
MADDE 47
– (1) Personel hakkında 657 sayılı
Kanunun disiplin hükümleri kıyasen uygulanır.
(2) Aylıktan kesme cezası personelin net ücretinin
otuzda biri ilâ sekizde biri arasında kesinti yapılması, kademe
ilerlemesinin durdurulması cezası sözleşmeli personelin net ücretinin ¼’ü –
½’si arasında kesinti yapılması, Devlet memurluğundan çıkarma cezası ise
sözleşmenin feshedilmesi suretiyle uygulanır.
İnsan
kaynakları bilgi sistemi
MADDE 48
− (1) Personel, T.C. kimlik
numarası esas alınarak insan kaynakları bilgi sistemine kaydedilir. Her
personel için, fiziki veya elektronik ortamda bir özlük dosyası tutulur.
Özlük dosyasına, personelin mesleki bilgileri, mal bildirimleri, disiplin
cezaları ile ödül ve başarı belgeleri ile özlük işlemlerine ilişkin diğer
belgeler konulur.
İş sonu
tazminatı hesabı
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 4 sayılı
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin geçici 4 üncü maddesi kapsamında, Kurumda
375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 27 nci maddesine göre istihdamına
devam edilenlerin Kurumda geçmiş hizmet süreleri iş sonu tazminatına hak
kazanmada ve hesabında dikkate alınır.
Mevcut
personel
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin
yayımlandığı tarih itibarıyla genel koordinatör, İç Denetim Koordinatörü,
koordinatör, il koordinatörü ve uzman görevini yürütenlerde 7 nci maddenin
dördüncü fıkrasında sayılan şartlar aranmaz.
Kısmi
zamanlı çalışanlar
GEÇİCİ
MADDE 3 – (1) Kurumda, Kanunun 14
üncü maddesinin mülga dokuzuncu fıkrasına göre istihdam edilen ve bu
maddenin yürürlüğe girdiği tarihte halen görev yapmakta olanlar,
atanabilecekleri durumlarına uygun sözleşmeli personel pozisyonlarının
ilgili mevzuatına göre açıktan atama izinlerinin alındığı tarihten itibaren
otuz gün içerisinde Kuruma yazılı olarak başvurmaları ve bu Yönetmelikte
yer alan genel şartları taşımaları halinde idari uzman unvanlı pozisyonlara
sınav yapılmaksızın atanabilir. Bu personel, sözleşme imzalandıktan sonra
bu Yönetmelik hükümlerine tabi olur. Bu madde kapsamında atama yapılması
öngörülen idari uzman unvanlı pozisyonların herhangi bir şekilde boşalması
halinde bu pozisyonlar hiçbir surette kullanılamaz.
Geçiş
hükmü
GEÇİCİ
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin
yayımı tarihinden itibaren en geç bir ay içerisinde Bakanlık tarafından 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek
11 inci maddesine göre hazırlanacak
mali ve sosyal hak ve yardımlar kapsamında emsal personel belirlenmesine
ilişkin talep yazısı Cumhurbaşkanlığına gönderilir. Bu talebe istinaden
Cumhurbaşkanı Kararı çıkıncaya kadar mali ve sosyal hak ve yardımların
ödenmesinde 25 sayılı Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin uygulanmasına devam
olunur.
Yürürlük
MADDE 49 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 50 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tarım ve Kırsal
Kalkınmayı Destekleme Kurumu Başkanı yürütür.
|