İstanbul Atlas Üniversitesinden:
İSTANBUL ATLAS ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul Atlas
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim, sınavlara
ilişkin usul ve esasları düzenlemek, işleyiş, görev, yetki ve
sorumlulukları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, İstanbul Atlas Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesinde; öğrenci kabulü ve kayıt, devam işlemleri,
eğitim-öğretim, sınav, başarı değerlendirmeleri, diploma, kayıt dondurma ve
kayıt sildirme işlemlerine ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü ve 44 üncü
maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS):
Öğrencilerin o derse ilişkin hedeflenen öğrenme kazanımlarına ulaşabilmek
için dersle ilgili olarak yaptıkları tüm pratik çalışmalar, seminerler,
alan çalışmaları, bireysel çalışmalar, sınavlar gibi ders saati içinde ve
ders saati dışındaki tüm iş yükünün sayısal değerini,
b) Dekan: İstanbul Atlas Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanını,
c) Dekanlık: İstanbul Atlas Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Dekanlığını,
ç) Ders kurulu: Fakültede dönem I, II ve III’te uygulanmakta olan entegre
sistem içerisinde yer alan büyük grup derslerinden oluşan, konu bütünlüğünü
esas alıp hücreden sistemlere doğru bütüncül bir yaklaşımla, organ ve/veya
sistem temelli birbirini tamamlayan teorik öğretim ve pratik uygulamaları
içeren dersler grubunu,
d) Ders kurulu
koordinatörü: Fakültede her ders kurulunda verilecek derslerin, uygulamaların,
yoklamaların ve sınavların koordinasyonundan sorumlu dekanın önerisi ile
Fakülte Yönetim Kurulu tarafından atanan öğretim üyesini,
e) Dönem koordinatörü: Dekanın önerisi ile Fakülte
Yönetim Kurulu tarafından atanan, Fakültede ilgili tam dönemde bir yıl
boyunca verilecek derslerin, uygulamaların, yoklamaların ve sınavların
koordinasyonundan sorumlu öğretim üyesini,
f) Fakülte: İstanbul Atlas Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesini,
g) Fakülte Kurulu: İstanbul Atlas Üniversitesi Diş
Hekimliği Fakültesi Fakülte Kurulunu,
ğ) Fakülte Yönetim Kurulu: İstanbul Atlas
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Yönetim Kurulunu,
h) Genel not ortalaması (GNO): Her bir dersten elde
edilen başarı notu katsayısının ders kredisi ile çarpılmasından bulunan
sonucun toplam ders kredisine bölünmesi yolu ile bulunacak değeri,
ı) Mütevelli Heyet: İstanbul Atlas Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
i) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: İstanbul Atlas
Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,
j) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
k) Rektör: İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörünü,
l) Senato: İstanbul Atlas Üniversitesi Senatosunu,
m) Üniversite: İstanbul Atlas Üniversitesini,
n) Üniversite Yönetim Kurulu: İstanbul Atlas
Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Kabul-Kayıt Koşulları
Kontenjanlar
MADDE 5 – (1) Fakülteye kabul edilecek burslu ve burssuz
öğrenci sayısı her yıl Senato önerisi üzerine Mütevelli Heyeti onayı ve
Yükseköğretim Kurulu Kararıyla belirlenir.
Öğrenci
kabulü
MADDE 6 – (1) Fakülteye öğrenci kabulü ÖSYM tarafından
düzenlenen sınav sonuçlarına ve YÖK tarafından belirlenen esaslara göre
yapılır.
Fakülteye
kayıt
MADDE 7 – (1) Fakülte programına kesin kayıt yaptırmaya hak
kazanan öğrenci adayları, YÖK ve Senato tarafından belirlenen esaslara göre
ilan edilen süreler içinde, ÖSYM ve Üniversite tarafından belirlenip
duyurulan belgeler ile e-Devlet üzerinden veya şahsen ya da noter onaylı vekalete sahip yasal vekili aracılığıyla Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığına başvuruları ile kayıt yaptırabilirler.
(2) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya
Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Askerlik durumu,
ikametgâhı ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın beyanına
dayanılarak işlem yapılır. Ancak ilgili kurumların internet sayfalarından
sorgulama yapılamaması durumunda adaydan gerekli belgeler istenir.
Belgelerinde eksiklik, tahrifat ya da sahtelik bulunan öğrencilerin
kayıtları iptal edilir. Bu kişiler, mezun olsalar dahi kendilerine verilmiş
olan diploma dâhil tüm belgeler geçersiz sayılır ve haklarında ilgili
mevzuat hükümlerine göre işlem başlatılır. Bu kişilerin yatırmış olduğu
öğrenim ücretleri geri verilmez.
(3) Aynı anda ve aynı düzeyde başka bir örgün
yükseköğretim kurumuna kayıtlı olduğu ve/veya kayıt için gerekli şartları
taşımadığı anlaşılanların kaydı yapılmaz, yapılmış ise silinir.
Yurt
dışından öğrenci kabulü
MADDE 8 –
(1) Fakülteye yurt dışından
öğrenci kabulü, YÖK’ün ilgili mevzuatı, Üniversitenin ilgili yönergeleri ve
Senato kararları çerçevesinde yürütülür.
Yatay geçiş
yolu ile kayıt
MADDE 9 – (1) Kurum içi ya da kurumlar arası yapılacak olan
geçişler, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans
ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yan Dal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin
Yönetmelik hükümlerine ve Senato kararlarına göre yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim ve Öğretim
Öğrenim
süresi
MADDE 10
– (1) Öğrenciler, bir yıl süreli
yabancı dil hazırlık sınıfı hariç, kayıtlı oldukları programa ilişkin
derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırıp
yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi beş yıl olan Diş Hekimliği
programını azami sekiz yıl içinde tamamlamak zorundadırlar. Hazırlık eğitim
süresi azami iki yıldır. Üniversite yetkili kurullarının kararı ve
Yükseköğretim Kurulunun onayı ile dört yıl üst üste öğrenim ücretinin
ödenmemesi ile kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri
kesilebilir. Yatay geçiş eğitiminin usul ve esasları ile azami öğrenim
süreleri, Yükseköğretim Kurulu tarafından çıkarılan yönetmelik hükümlerine
göre belirlenir.
(2) Kayıt dondurma süresi, öğrenim süresinden
sayılmaz.
(3) Değişim programları kapsamında yurt içi veya
yurt dışı yükseköğretim kurumlarında geçirilen yarıyıllar öğrenim süresine
dâhildir.
(4) Öğrencilerin, öğrenim ve eğitimlerine katkıda
bulunarak burslu veya burssuz, yurt içi/yurt dışı eğitim, staj, araştırma,
bilgi görgü arttırmak gibi imkanların doğması
durumunda ilgili Yönetim Kurulu Kararı ile en fazla bir yıla kadar izin
verilebilir. Bu izinler, öğretim süresine dahil
olup bu konudaki başvuruların ders ekleme-silme süresinin sonuna kadar
yapılması gerekir. Bu öğrenciler de öğrenim ücretinin tamamını ödemekle
yükümlüdürler.
Eğitim-öğretim
planı
MADDE 11
– (1) Eğitim-öğretim programı,
Fakülte Kurulu kararından sonra Senato onayı ile kesinleşir.
(2) Eğitim-öğretim planlarında haftalık dersler,
ders saatleri, uygulama/laboratuvar saatleri,
kredisi ile AKTS kredileri belirtilir.
(3) Eğitim-öğretim planında programdan mezun olmak
için gerekli toplam kredi, AKTS kredisi yükü ile öngörülen zorunlu ve
seçmeli dersler, bu derslerin haftalık, teorik, uygulama ve laboratuvar saatleri ve kredileri ile varsa ön
koşulları belirtilir. Ders ve uygulamaların toplam AKTS’si,
her bir yarıyıl için 30 veya her bir yıl için 60 ve toplam 300 AKTS kredisi
olacak şekilde belirlenir.
Öğrenci
danışmanı
MADDE 12
– (1) Fakülteye kesin kayıt
yaptıran her öğrenciye programın kadrolu öğretim üyelerinden biri öğrenci
sayıları da dikkate alınarak Dekan tarafından danışman olarak atanır.
Öğrenci danışmanı, öğrencileri akademik, sosyal ve mesleki oryantasyon ile kariyer planlaması konularında
yönlendirir.
Ders
kayıtları
MADDE 13
– (1) Üniversiteye karşı mali
yükümlülüklerini yerine getiren öğrenciler, danışmanlarının yardımı ve
onayı ile güz ve bahar yarıyıllarının başında, akademik takvimde ilan
edilen tarihler arasında ders kayıtlarını yaptırırlar. Süresi içinde mali
yükümlülüklerini yerine getirmeyen ve ders kaydı yapmayanlar, öğrencilik
haklarından yararlanamazlar. Mazeretleri Üniversite Yönetim Kurulu
tarafından kabul edilen öğrenciler, derslerin başlamasını takip eden ilk
iki hafta içinde gecikmeli olarak mali yükümlülüklerini yerine getirip ders
kayıtlarını yaptırabilirler.
(2) Ön koşullu dersler, derslerin verildiği
birimlerin ilgili yönetim kurullarının kararı ve Senatonun onayı ile
belirlenir. Ön koşullu olarak kabul edilen derslerde, bir ön koşullu derse
kayıt olabilmek için bu derse ön koşul olarak belirlenmiş derslerin alınmış
ve başarılmış olması gerekir.
(3) Öğrenciler ilgili diploma programının
eğitim-öğretim planlarında belirtilen zorunlu dersler ile eğitim-öğretim
planlarında gösterilen türde ve sayıda seçmeli derse, ilgili yarıyıllarda
kayıt olmakla yükümlüdürler.
(4) Öğrencilerin daha önce başarısız oldukları
dersleri, bu derslerin yeniden açıldığı ilk yarıyılda öncelikli olarak
tekrarlamaları gerekir. Tekrarlanacak dersler, seçmeli ise veya sonradan
eğitim-öğretim planlarından çıkartılmış ise öğrenciler bu derslerin yerine
ilgili yönetim kurulu tarafından onaylanan eşdeğer dersleri alırlar. Bu
durumda; eşdeğer dersin kredisinin, tekrarlanması gereken dersin kredisine
eşit veya daha fazla olması gerekir. Öğrenciler, tekrarlamak zorunda
oldukları derslere kayıt yaptırdıktan sonra, ön koşullarını ve varsa
eğitim-öğretim planlarında belirtilen diğer koşulları sağlamış olmak
şartıyla önceki yarıyıllardan hiç almadıkları derslere kayıt yaptırmak zorundadırlar.
(5) Önceki yarıyıl/yıl derslerinden VF alarak
devamsızlıktan başarısız olan öğrenciler, öncelikle VF aldıkları derslere
kayıt yaptırıp varsa çakışan dersi alamazlar.
(6) Klinik uygulama dersleri yerine başka bir ders
alınamaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Ders ve Ölçme Faaliyetlerinin Yapılma Esasları,
Notlar,
Başarı Değerlendirme, Sınavlar ve İtiraz
Ders ve
ölçme faaliyetlerinin yapılma esasları
MADDE 14
– (1) Her ders kurulu için ders,
ders kurulu koordinatörü ve ilgili akademik yıl koordinatörü atanır. Ders
kurulu koordinatörü ders tanım ve uygulama bilgilerini, ders kazanımlarını
ve program yeterliliklerini temin edecek şekilde hazırlar. Ölçme
faaliyetleri, sınavlarda sorulacak soruların hazırlanması ve başarı
notlarının elde edilmesi ders kurulu koordinatörü tarafından yapılır.
(2) Kurul dersleri, kurul dışı mesleki dersler ve
klinik uygulamalar, Fakülte Kurulunun önerisi üzerine Senatonun onayı ile
düzenlenir.
(3) Kurul dersleri, Diş hekimliği ve tıp temel
bilimler meslek derslerinin ilgili tüm anabilim dallarında basitten
karmaşığa doğru öğretildiği ders gruplarıdır. Bu dersler bir bütün olarak
değerlendirilir ve sınıf geçme sistemine göre verilir.
(4) Kurul dışı mesleki dersler fakülte eğitim ve
öğretim programında yer alan ve bir veya iki yarıyıl devam eden diş
hekimliği meslek dersleridir ve bu dersler ders seçme sistemine göre verilir.
(5) Diş hekimliği alanı dışı dersler ve seçmeli
dersler mezuniyet için koşullu derslerdir. Alan dışı dersler ve seçmeli
dersler ders geçme sistemine göre verilir.
(6) Teorik derslere %70, laboratuvar
ve klinik uygulama derslerine %80 oranında devam zorunludur. Öğrencilerin
derse devam durumu, ilgili öğretim elemanı tarafından izlenir. Online
derslerde de %70 devam zorunluluğu uygulanır. Bir dersin devam
yükümlülüğünü yerine getirmeyen, devamsızlıktan kalan öğrenci ilgili
dersten devamsız sayılır ve o dersin sınavlarına alınmaz. Kurul derslerinde
devamsızlık olması durumunda, öğrenci sadece devamsızlığın gerçekleştiği
ders kurulu sonu sınavına giremez.
(7) Sınavlara mazeret nedeniyle katılamayan ve
mazereti Fakülte Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen öğrenci için
mazeret sınavı uygulanır. Sınav tarihi ilgili ders koordinatörü tarafından
ilan edilir. Devamsızlık nedeni ile mazeret bildiren öğrencinin mazereti
Fakülte Yönetim Kurulunca uygun görülürse devamsız olarak kabul edilmez ve
sınavlara girme hakkı tanınır. Mazeret sınavı tarihini belirleme ve
değiştirme yetkisi Fakülte kuruluna aittir.
(8) Tamamen veya kısmen uzaktan öğretim yoluyla
verilen derslerin ölçme faaliyetlerinin elektronik ortamlardan hangi
oranlarda ve nasıl uygulanacağı ile sınavlarda alınacak güvenlik önlemleri
Yükseköğretim Kurulunca belirlenen esaslara uygun olarak Senato tarafından
tespit edilir.
(9) Öğretim elemanları, öğrencilerin başarılarının
değerlendirmesine yönelik olarak yapılan dönem içi çalışma ve faaliyetlerin
ölçme-değerlendirme sonuçlarını, çalışmanın yapılıp teslim edildiği tarihi
takip eden en fazla üç iş günü içinde öğrenci otomasyon sistemine girmek
suretiyle öğrencilere ilan eder.
(10) Ara sınav, yarıyıl sonu sınavı, yıl sonu sınavı, ders kurulu sonu sınavı, ders kurulu
yıl sonu genel sınavı, ders kurulu yıl sonu genel bütünleme sınavı, klinik
uygulama sonu sınavı, klinik uygulama sonu bütünleme sınavı akademik
takvimde belirtilir.
Notlar ve
diğer işaretler
MADDE 15
– (1) Öğrencilere aldıkları her
ders için, gerekli sınav ve benzeri değerlendirmelerin sonunda o dersin
öğretim elemanı tarafından sıfır ile yüz arasında bir not verilir ve bu
not, ham not olarak adlandırılır. Hangi ham not aralığının hangi harf
karşılığına denk geleceği, ikinci fıkradaki tabloya göre belirlenir ve yıl sonu notları harf notu olarak Rektörlüğe bildirilir.
(2) Notlar şunlardır:
a)
Not
Aralığı Katsayısı Harf
Notu
90-100 4,00 AA
85-89 3,50 BA
80-84 3,00 BB
70-79 2,50 CB
60-69 2,00 CC
55-59 1,50 DC
50-54 1,00 DD
49
ve altı 0,00 FF
Devamsız 0,00 VF
b) Diğer notlar ve işaretler şunlardır:
1) M: Muaf.
2) T: Transfer.
3) ÖD: Öğrenci değişim.
4) ERA: Erasmus.
5) E: Eksik.
6) R: Tekrar alınan ders.
7) B: Başarılı.
8) Y: Başarısız.
9) G: Geçti.
10) K: Kaldı.
11) Ç: Dersten çekilme.
12) AG: Akademik gelişim.
(3) Harf notlarının ve diğer işaretlerin anlamları
aşağıda belirtilmiştir:
a) FF notu; bir dersten FF notu alan öğrenciler bu
dersi verildiği ilk yarıyıl/yıl tekrar almak zorundadırlar. Öğrenciler
tekrara kaldıkları seçmeli ders yerine başka bir seçmeli ders, değişen veya
kaldırılan dersler yerine bölüm/program başkanlığı tarafından uygun görülen
ve kredi bakımından eş veya yakın değerde olan dersleri alabilirler, bu
durumda alınan derse devam zorunludur.
b) VF notu; derse devam yükümlülüklerini veya ders
uygulamalarına ilişkin koşulları yerine getirmediği için sınava girme
hakkını elde edemeyen öğrencilere verilir. Bu öğrenciler yarıyıl/yıl sonu/bütünleme sınavlarına giremezler. Bu not, not
ortalaması hesabında FF notu işlemi görür. VF notu alınan derslerin, dersin
açıldığı ilk yarıyıl/yıl alınması ve devam edilmesi zorunludur.
c) E notu; yarıyıl/yıl içinde başarılı olduğu halde
ders için gerekli koşulları tamamlayamayan öğrencilere verilir. Öğrenci,
herhangi bir dersten E notu aldığı takdirde yarıyıl/yıl
sonu notlarının ilan tarihinden itibaren bir ay içinde
eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Akademik takvimde
belirtilen bütünleme notlarının son ilan tarihinden itibaren bir ay içinde
nota dönüştürülmeyen E notları otomatik olarak FF’ye
dönüşür.
ç) M işareti; ilgili yönetim kurulu kararı ile
muafiyet sınavı yapılan, kredi toplamına eklenen ancak not ortalamasını
etkilemeyen dersler için kullanılır.
d) T işareti; Üniversite içinde yapılan geçişler
ile öğrencinin başka yükseköğretim kurumlarından daha önce almış ve
başarmış olduğu intibakı yapılan transfer derslerini gösterir. Bu derslere
ilişkin notlar kredi toplamına ve ortalamaya katılır.
e) ÖD işareti; Erasmus
Programı dışında kalan öğrenci değişim programları sırasında alınan dersi
gösterir. Bu derslere ilişkin notlar ortalamaya katılır.
f) ERA işareti; Erasmus
Programı sırasında alınan dersi gösterir. Bu derslere ilişkin notlar
ortalamaya katılır.
g) R işareti; tekrar alınan dersi gösterir. Bu
derslerde yarıyıl not ortalaması (YNO)/genel not ortalaması (GNO) hesabında
son alınan not değerlendirmeye alınır.
ğ) B notu; başarılı olunan, kredi toplamına ve
ortalamaya katılmayan dersler için kullanılır.
h) Y notu; başarısız olunan, kredi toplamına ve
ortalamaya katılmayan dersler için kullanılır.
ı) G notu; diğer yükseköğretim kurumlarından
alınmış ve not karşılığı olmayan dersler ile Üniversitede alınmış not
karşılığı olmayan, başarılı olunan kredi toplamına eklenen ancak not
ortalamasını etkilemeyen dersler için kullanılır.
i) K notu; diğer yükseköğretim kurumlarından
alınmış ve not karşılığı olmayan dersler ile Üniversitede alınmış not
karşılığı olmayan, başarısız olunan, kredi toplamına eklenen ancak not
ortalamasını etkilemeyen dersler için kullanılır.
j) AG işareti; öğrencilerin yeteneklerini artırmak
için programları dışında krediye ve ortalamaya katılmaksızın aldıkları
dersleri gösterir.
k) Ç notu; öğrencinin dersten çekildiği durumlarda
verilir. Bu derslere not çizelgesinde yer verilmekle birlikte kredi ve
ortalama hesaplarına katılmaz.
Sınavlar
MADDE 16
– (1) Sınavların yapılışı ve sınav
esasları “Üniversitenin sınavlara ilişkin kabul etmiş olduğu esaslar ile
Fakülte Yönetim Kurulu ve/veya Senato kararları ile düzenlenir.
Sınav
notlarına itiraz
MADDE 17
– (1) Sınav notlarına itiraz;
öğrenci veya dersin öğretim elemanı tarafından yarıyıl sonu sınavı, yıl sonu sınavı, ders kurulu sonu sınavı, ders kurulu
yıl sonu genel sınavı, ders kurulu yıl sonu genel bütünleme sınavı, klinik
uygulama sonu sınavı, klinik uygulama sonu bütünleme sınavı notlarının
ilanını takip eden en fazla beş iş günü içinde yapılır.
(2) Öğrencinin veya dersin öğretim elemanının
itirazı, dekanlığın oluşturacağı ilgili dönem koordinatörü ve ders kurul
koordinatörü ve dekanlığın atadığı bir akademisyen dâhil üç kişiden oluşan
komisyon tarafından, o derse ilişkin değerlendirme ölçütleri çerçevesinde
değerlendirilir. Öğrencinin veya dersin öğretim elemanının itirazına ilişkin
kararı Fakülte Yönetim Kurulu sonuçlandırır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Mezuniyet ve Diploma
Öğrenimi
bitirme ve derecesi
MADDE 18
– (1) Programın tüm derslerini ve
diğer yükümlülüklerini başarı ile tamamlamış, 300 AKTS kredisini
tamamlayarak GNO’sunu en az 2,00 düzeyine
çıkarmış öğrenci, öğrenimini bitirmiş sayılır.
(2) Öğrenciye mezuniyetinde öğrenim süresince
aldığı bütün ders, kredi, not ve dereceleri gösteren mezuniyet transkripti ve diploma eki verilir.
(3) Yabancı dil hazırlık programında geçen süre
hariç, diş hekimliği programlarını 5 normal eğitim öğretim süresi
içerisinde tamamlayarak mezuniyet durumuna gelen öğrencilerden, disiplin
cezası almamış olmak kaydıyla mezuniyet GNO’su
3.00-3.49 arasında olan öğrencilere onur, 3.50 ve üzerinde olan öğrencilere
ise yüksek onur belgesi verilir.
Diploma
MADDE 19
– (1) Beş yıllık eğitim programını
başarı ile tamamlayanlara diş hekimi unvanı verilir.
(2) İlk iki yılının tüm derslerini ve diğer
yükümlülüklerini başarı ile tamamlamış olmaları ve ağırlıklı genel not
ortalamalarının en az 2.00 olması halinde öğrencilere talep ettikleri
takdirde, Yönetim Kurulu kararı ile 18/3/1989
tarihli ve 20112 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Lisans Öğrenimlerini
Tamamlamayan veya Tamamlayamayanların Ön Lisans Diploması Almaları veya
Meslek Yüksekokullarına İntibakları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre,
temel diş hekimliği bilimleri önlisans diploması
verilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Disiplin
MADDE 20
– (1) Öğrencilerin disiplin
işlemlerinde, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin
Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
(2) Herhangi bir sebeple yükseköğretim kurumundan
uzaklaştırma cezası alan öğrenciler, bu süre içerisinde eğitim-öğretime ve
sosyal faaliyetlere katılamaz ve Üniversitenin tesislerine giremezler.
Kayıt
dondurma
MADDE 21
– (1) Öğrenciler belgelemek
koşuluyla; sağlık, askerlik, ailevi, öğrenci değişim programları dışında
yurt dışında öğrenim görme, beklenmedik zorunlu olaylar gibi nedenlerle
bağlı bulundukları birimlere, akademik takvimde belirlenen sürede kayıt
dondurma için başvuru yapabilir. İlgili yönetim kurulunun önerisi ve
Üniversite Yönetim Kurulunun uygun görmesi halinde öğrencinin kaydı
dondurulabilir. Bu süreler arasında öğrenci izinli sayılır ve kayıt
dondurulan süreler öğrenim sürelerine dahil
edilmez. Kayıt dondurma süresi Akademik Takvimde belirlenir.
(2) Derslerin başlama tarihini takip eden altıncı
haftanın son iş gününden sonra yapılan kayıt dondurma talepleri
değerlendirmeye alınmaz.
(3) Bir defada en çok iki yarıyıl olmak üzere,
toplamda normal öğrenim süresinin en çok yarısı kadar kayıt dondurulabilir.
Zorunlu hallerde, Üniversite Yönetim Kurulu kararı ile bu süreler
uzatılabilir. Askerlik, tutukluluk ve mahkûmiyet hallerinde ise kayıt
dondurma süresi, bu hallerin süresi kadardır.
(4) Kayıt dondurma başvurusu onaylanan ve mali yükümlülüklerini
yerine getiren öğrencilerin, ilgili yarıyılda aldıkları dersler dönem
kayıtlarından düşürülür.
(5) Kayıt dondurulan yarıyıllara ait eğitim-öğretim
ücretinin yarısı ödenir.
(6) Kayıt donduran öğrenciler, izin süresince
Üniversitenin sağladığı imkânlardan ve öğrencilik haklarından
yararlanamazlar.
(7) Öğrenciler, izinlerinin bitimini izleyen
yarıyılda, eğitim-öğretim ücretlerini ödeyerek ve ders kayıtlarını yaparak
öğrenimlerine devam ederler. İzin bitiş tarihinden önce Üniversiteye dönmek
isteyen öğrencilerin, Dekanlığa dilekçeyle başvuru yapmaları gerekir.
İlişik
kesme
MADDE 22
– (1) Merkezi yerleştirme ile
yapılan kayıtlar, kayıt sayılarının ÖSYM’ye bildirim tarihinden sonra
kaydının silinmesini talep etmesi durumunda eğitim-öğretim ücretinin
tamamını ödemek şartı ile kayıt sildirme işlemini gerçekleştirebilir.
(2) Mevcut öğrenci; kaydının silinmesini talep
etmesi durumunda akademik yıl başladıktan sonra eğitim-öğretim ücretinin
tamamını ödemek şartı ile kayıt sildirme işlemini gerçekleştirebilir.
(3) İlgili mevzuat hükümlerine göre yükseköğretim
kurumundan çıkarma cezası almış olan öğrencinin kaydı silinir.
(4) Dört yıl üst üstte öğrenim ücretini ödemeyen ya
da ders kaydını yenilemeyen öğrencinin Senato kararı ve YÖK onayı ile
ilişiği kesilebilir.
Tebligat
ve adres bildirme
MADDE 23
– (1) Her türlü tebligat,
öğrencinin Fakülteye kayıt esnasında bildirdiği adrese kargo veya posta
aracılığı ile iadeli taahhütlü olarak yapılmak suretiyle veya kesin kayıt
işlemleri tamamlanan öğrencilere verilen e-posta adresine yazılı olarak
yapılmak suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Öğrenciler iletişim adreslerinde meydana gelen
değişiklikleri en geç bir hafta içerisinde Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına yazılı olarak bildirmek ve/veya öğrenci otomasyon sistemi üzerinde
güncellemek zorundadırlar. Bu şekilde değişiklik bildiriminde bulunmamış,
yanlış veya eksik adres vermiş olan öğrencilere dosyalarında mevcut en son
adreslerine gönderilen tebligat, 11/2/1959 tarihli
ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre kendilerine tebliğ edilmiş
sayılır.
E-posta
adresi
MADDE 24
– (1) Fakülteye kesin kaydını
yaptıran öğrencilere Bilişim Teknolojileri ve Güvenliği Daire Başkanlığı
tarafından bir e-posta adresi verilir. Üniversite veya fakülte ile ilgili
duyurular bu e-posta adresine yapılır.
(2) Öğrenci, e-posta adresini aktif durumda tutmak
ve takip etmekle yükümlüdür.
(3) E-posta ile gönderilen duyurular tebliğ edilmiş
sayılır.
(4) Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen
öğrencilerin e-posta adresleri iptal edilir.
(5) E-posta adreslerini ilgili mevzuat hükümlerine
aykırı kullananların e-posta adresleri iptal edilir ve haklarında ilgili
mevzuat hükümlerine göre işlem yapılır.
Olağanüstü
durumlarda eğitim, öğretim, yönetim ve işleyişe ilişkin alınması gereken
tedbirler
MADDE 25
– (1) İlçe, il veya Ülke genelinde
genel hayatı etkileyen salgın hastalık, doğal afet, elverişsiz hava
koşulları gibi durumlarda bu Yönetmelikle düzenlenen eğitim, öğretim,
yönetim ve işleyişe ilişkin usul ve esaslar Senato ve Fakülte Yönetim
Kurulu tarafından ayrıca belirlenebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 26
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 10/1/2021 tarihli ve 31360
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Atlas Üniversitesi Ön Lisans ve
Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği, Senato, Üniversite Yönetim
Kurulu ve Fakülte Yönetim Kurulu kararları ile ilgili diğer mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 27
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 28
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörü yürütür.
|