İstanbul Atlas Üniversitesinden:
İSTANBUL ATLAS ÜNİVERSİTESİ SAĞLIK UYGULAMA VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
İstanbul Atlas Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Atlas
Üniversitesi Sağlık Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başhekim: Merkezin Başhekimini,
b) Dekan: İstanbul Atlas Üniversitesi Tıp Fakültesi
Dekanını,
c) Genel Sekreter: İstanbul Atlas Üniversitesi
Genel Sekreterini,
ç) Müdür: Merkezin Müdürünü,
d) Merkez: İstanbul Atlas Üniversitesi Sağlık
Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Mütevelli Heyet: İstanbul Atlas Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
f) Mütevelli Heyet Başkanı: İstanbul Atlas
Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanını,
g) Rektör: İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörünü,
ğ) Tıp Fakültesi: İstanbul Atlas Üniversitesi Tıp
Fakültesini,
h) Üniversite: İstanbul Atlas Üniversitesini,
ı) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları; başta
sağlık bilimleri alanında olmak üzere Üniversitenin faaliyet gösterdiği
ilgili alanlarda eğitim ve öğretim hizmetleri vermek, bilimsel araştırmalar
yapmak, her alanda sağlık hizmeti vermek, her düzeyde sağlık personeli
yetiştirmek, öğrencilerin eğitim ve uygulama ihtiyaçlarının, akademik
personelin araştırma gereklerinin karşılanmasını sağlamak, sağlık
hizmetlerinin çağdaş yönetim ilkeleri doğrultusunda standart, etkin ve
verimli bir şekilde koordinasyonunu sağlamak üzere Üniversite bünyesindeki
fakülte, enstitü, yüksekokul, uygulama ve araştırma merkezleri ile yurt
içindeki veya yurt dışındaki diğer kurumlarla ilgili mevzuat hükümleri
kapsamında iş birliği yapmak ve sağlık hizmetlerinin kaliteli ve verimli
düzeyde yürütülmesini sağlamaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Sağlık hizmeti almak üzere Merkeze başvuran
hastalara çağdaş, bilimsel ve güvenilir sağlık hizmeti vermek.
b) Klinik dalları ve diğer disiplinler ile toplum
sağlığına yönelik araştırmalar konusunda iş birliği sağlamak.
c) Türkiye’deki ve diğer ülkelerdeki sağlık ve
araştırma standartlarını izleyerek nitelikli sağlık hizmeti sunmak.
ç) Üniversite bünyesinde faaliyet gösteren tıp ve
sağlık bilimleri alanında öncelikli olmak üzere, tüm alanlarda eğitim ve
öğretime devam eden öğrencilere eğitimleri ile ilgili hizmetleri sunmak,
sağlık uygulama ve araştırma faaliyetlerine ilişkin alt yapıyı hazırlamak.
d) Ulusal ve uluslararası kamu ve özel sektör kurum
ve kuruluşlarına Merkezin amaçları doğrultusunda projeler hazırlamak,
danışmanlık yapmak, eğitim programları düzenlemek ve bilimsel görüş ve
benzeri hizmetleri vermek.
e) Merkezin amaçları doğrultusunda projeler
hazırlamak, süreli ve süresiz yayınlar yapmak, yazılı ve görsel basında
programlar düzenlemek, bilimsel görüş sunmak.
f) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında sağlıklı bir
toplumun geliştirilmesi için ilgili mevzuat hükümleri kapsamında kamu kurum
ve kuruluşları ve özel sektör ile iş birliği yapmak.
g) Üniversite öğrencilerinin sağlıklı yaşam bilinci
kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev almalarını sağlamak, bu
amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve bu alanda çalışmak
isteyenleri desteklemek.
ğ) Sağlık alanında hizmet içi kurslar, paneller,
seminerler ve benzeri faaliyetleri düzenlemek.
h) Sağlık hizmetleri alanında yapılan araştırma,
eğitim ve uygulamalara destek olmak üzere Merkez bünyesinde uygulama
birimleri veya üniteleri kurmak ve işletmek.
ı) İlgili mevzuat kapsamında yataklı tedavi
hizmetlerinin yanı sıra, kapsamlı sağlık hizmeti vermek üzere bütün tıbbi
anabilim ve bilim dallarında ve sağlıkla ilgili diğer alanlarda Merkez
ünite ve poliklinik birimleri kurmak ve işletmek.
i) Merkezin faaliyet göstereceği mekân ve tesisleri
bağış, satın alma, intifa veya kiralama yolu ile kurmak ve/veya devir almak
ve işletmek.
j) Mütevelli Heyetinin, Rektörün ve Yönetim
Kurulunun, Merkezin amaçları doğrultusunda kararlaştıracağı diğer
faaliyetleri ve görevleri yerine getirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Başhekim.
b) Müdür.
c) Yönetim Kurulu.
Başhekim
MADDE 8 –
(1) Başhekim, Tıp Fakültesi
öğretim üyeleri arasından Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet Başkanı
tarafından iki yıllık süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten Başhekim
yeniden görevlendirilebilir. Başhekim, gerektiğinde görev süresi dolmadan
aynı usulle görevden alınabilir.
Başhekimin
görevleri
MADDE 9 –
(1) Başhekimin görevleri
şunlardır:
a) Tıbbi hizmetlerin politika, prosedür ve
standartlarının oluşturulmasına ve hayata geçirilmesine yönelik çalışmalar
yapmak.
b) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında sağlık
hizmetlerinde iş birliği ve koordinasyonu sağlamak.
c) Hastaların, hekimlerin ve öğrencilerin ihtiyaç
ve beklentilerine göre mevcut hizmetlerin geliştirilmesi ve bilimsel ve
teknolojik değişimlerin Merkeze getirilmesinde önderlik etmek.
ç) Hasta beklenti ve ihtiyaçlarına odaklı kaliteli
bir sağlık hizmeti sunumu sağlanabilmesi adına gerekli katkıyı sağlamak.
d) Tıbbi kayıt ve raporların bilimsel esaslara
uygun olarak düzenlenmesini denetlemek.
e) Merkeze yararlı olacak hekim ve diğer sağlık
personelinin temininde araştırmalar yapmak ve önerilerde bulunmak, sağlık
ekiplerinin ve bölümlerin çalışma sonuçlarını değerlendirmek ve
geliştirilmesi yönünde katkı sağlamak.
f) Hekimlerin; poliklinik, acil servis, ameliyat
için yatan hasta takipleri ile rapor, izin ve kongre gibi sebeplerle geçici
olarak görev yapamadığı hallerde hizmetlerin aksamaması için gerekli
planlamaları yapmak.
g) Kurul ve komitelerin etkili ve verimli olarak
çalışmalarını sağlamak.
ğ) Merkez bünyesinde ve Merkeze bağlı tüm ünite ve
birimlerde tıbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı
sağlamak.
h) Tıp Fakültesi öğrencileri ve uzmanlık eğitimi
alanların eğitim ve pratiklerini geliştirmek, Üniversitenin faaliyet
gösterdiği ilgili alanlarda eğitim ve öğretime devam eden öğrencilere
eğitimleri ile ilgili staj, uygulama ve benzeri alt yapı hizmetlerini
sunmak, bu anlamda Merkezdeki hizmetlere katkılarını artırmak ve ortak
programlar düzenlemek üzere Dekanlık, bölüm ve ana bilim dalı başkanlıkları
ile koordinasyon ve iş birliği içinde olmak.
ı) Merkez ile ilgili Mütevelli Heyet Başkanı,
Rektör, Müdür ve/veya Yönetim Kurulu tarafından kendisine verilen ve ilgili
mevzuattan kaynaklanan diğer görevleri yapmak.
Müdür
MADDE 10
– (1) Müdür; en az lisans
düzeyinde eğitim almış ve alanında deneyimli kişiler arasından Mütevelli
Heyet Başkanı tarafından iki yıl için görevlendirilir. Görev süresi biten
Müdür aynı usulle yeniden görevlendirilir, gerek görülmesi halinde görev süresi
dolmadan aynı usulle görevden alınabilir.
(2) Müdür, Merkez bünyesindeki göreviyle ilişkili
tüm ünite ve birimlerin en üst amiridir.
(3) İhtiyaç halinde Müdürün önerisi ve Mütevelli
Heyet Başkanının onayı ile müdür yardımcıları atanabilir.
(4) Müdür yardımcıları, yetkilendirildikleri
konularda Müdürün adına hareket eder ve Müdüre karşı sorumludur.
(5) Müdür Yardımcıları gerek görülmesi halinde
görev süreleri dolmadan atandıkları usule uygun olarak görevden alınabilir.
(6) Görevi başında bulunmadığı zamanlarda
görevlendireceği yardımcılarından biri Müdüre vekalet eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 11
– (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek ve Merkezin işlerini
yürütmek.
b) Merkezin yıllık faaliyet raporunu, kısa, orta ve
uzun vadeli amaçlarını, stratejik plan ve programını hazırlamak.
c) Merkezin finans kaynaklarının geliştirilmesi ve
bunların en uygun biçimde kullanımını sağlamak amacıyla girişimlerde
bulunmak.
ç) Merkez birimlerine yönetici ve personel
istihdamı için Rektörlüğe teklifte bulunmak, Mütevelli Heyet Başkanının
onayıyla alım sürecini tamamlamak.
d) Yönetim Kurulu tarafından alınan kararların
uygulanmasını sağlamak.
e) Kendisine bağlı yöneticiler vasıtasıyla Merkezin
mali, tıbbi, ticari, kalite, insan kaynakları, bilgi teknolojileri,
pazarlama, hasta ilişkileri, halkla ilişkiler başta olmak üzere işletme ile
ilgili tüm uygulamalarını, belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda
takip etmek.
f) Merkeze bağlı idari, sağlık ve teknik tüm
personelin yönetim, koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak,
performanslarını izlemek, değerlendirmek ve terfi de dahil düşünülen
değişiklikleri Mütevelli Heyet Başkanının onayına sunmak.
g) Merkezin yatak sayısına, personel mevcuduna ve
iş hacmine göre tesis edilen tıbbi, işletme, mali ve teknik destek
birimleri arasında uyumlu çalışmayı sağlamak.
ğ) Merkezin klinik, poliklinik, acil servis,
eczane, ameliyathane, kan merkezi, tanı ve araştırma laboratuvarları,
beslenme ve diyet, hasta kabul ve çıkarma, tıbbi dokümantasyon ve arşiv,
teşhis, tedavi, bakım ve diğer sağlık, işletme, teknik destek hizmet
birimlerinin Merkezin amaç ve hedefleri doğrultusunda düzenli, uyumlu,
etkin, sürekli ve verimli biçimde çalışmasını sağlamak ve bunun için
gerekli fiziki şartların oluşturulması, personel ihtiyacının tespiti ve
giderilmesi için gerekli planlama, koordinasyon ve denetimi sağlamak ve
hizmet içi eğitim alt yapı imkânlarını oluşturmak.
h) Merkeze alınacak her türlü cari mal ve demirbaş
malzemenin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş ve çıkış, yılsonu
devir ve düşüm işlemlerinin yapılması ile kurulacak muayene kabul
komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek.
ı) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz ve diğer demirbaş malzeme
temin ve bakım-onarım ihtiyacının, bina bakım-onarım ihtiyacının tespiti,
zamanında temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri almak,
koordinasyonu sağlamak ve gerekli girişimde bulunmak.
i) Üniversite bünyesinde oluşturulacak merkeze
bağlı yeni ünite ve birimlerinin hazırlanmasına ilişkin önerileri Yönetim
Kuruluna sunmak, bunların içinde uygun bulunan ve Mütevelli Heyetçe kabul
edilenlerin faaliyetlerini düzenlemek, yürütmek ve denetlemek.
j) Mütevelli Heyet Başkanı ve/veya Yönetim Kurulu
tarafından Merkezin amaçları doğrultusunda kendisine verilen diğer
görevleri yerine getirmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 12
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
karar organıdır.
(2) Yönetim Kurulu; Mütevelli Heyet Başkanı,
Rektör, Dekan, Başhekim, Genel Sekreter, Müdür ve Rektörün teklifi ile
Mütevelli Heyet Başkanı tarafından iki yıl süre ile görevlendirilmek üzere
en fazla dokuz kişiden oluşur. Görev süresi sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir.
Üyeler, gerek görülmesi halinde görev süreleri bitmeden aynı usulle
görevden alınabilir.
(3) Yönetim Kurulu Başkanı, Mütevelli Heyet
Başkanıdır. Yönetim Kurulu, yılda en az iki defa olmak üzere, önceden
Başkan tarafından belirlenen gündem ile olağan toplantı yapar. Yönetim
Kurulu Başkanı gerektiğinde Yönetim Kurulunu olağanüstü toplantıya da
çağırabilir.
(4) Yönetim Kurulu salt çoğunlukla toplanır ve
kararlar oy çokluğu ile alınır. Oyların eşitliği halinde Başkanın oyu
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
(5) Yönetim Kurulu adına icra Müdür tarafından
yürütülür.
(6) Görevinden alınan veya ayrılan üyelerin yerine,
bu üyelerin kalan görev süresini tamamlamak üzere yeniden görevlendirme
yapılır.
(7) Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Müdür yapar.
Yönetim Kurulu Başkanı raportörlük görevini gerekli gördüğü hallerde üyeler
arasından belirleyeceği bir başka kişiye verebilir.
(8) Yönetim Kurulu toplantılarına gerektiğinde
bilgilerine başvurulmak üzere birim sorumluları veya danışmanlar
çağrılabilir.
(9) Yönetim Kurulu, çalışmalarında Mütevelli
Heyetine karşı sorumludur.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 13 – (1) Yönetim Kurulunun görevleri şunlardır:
a) Merkez faaliyetlerinin verimli ve düzenli bir
şekilde yürütülmesini sağlamak.
b) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli amaçlarını,
stratejik plan ve programlarını ve yıllık faaliyet raporunu görüşerek
Mütevelli Heyetine sunmak.
c) Merkezin yıllık çalışmalarını denetleyerek
sonuçlarını rapor halinde Mütevelli Heyetine sunmak.
ç) Yönetim organlarına bağlı birimlerce veya
çalışma grubu ve komitelerce hazırlanan raporları, teklifleri ve projeleri
görüşerek karara bağlamak.
d) Sağlık hizmetleri alanında yeni ünite veya
birimlerin kurulması konusundaki önerileri değerlendirerek Mütevelli
Heyetinin onayına sunulmak üzere teklif hazırlamak.
e) Merkez bünyesindeki grup, ünite veya birimlerin
çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
f) Merkezin amaçlarına uygun çalışma alanlarında
kararlar almak.
g) İlgili mevzuatla verilen diğer görev ve
sorumlulukları yerine getirmek.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Eğitim,
Uygulama ve Akademik Faaliyetler Koordinatörlüğü
MADDE 14 –
(1) Eğitim, Uygulama ve Akademik
Faaliyetler Koordinatörlüğü, Merkezin ve Tıp Fakültesinin amaçları
doğrultusunda yapılacak çalışmaların, etkin ve verimli şekilde
yürütülebilmesi için gerekli iş birliği ve koordinasyonun sağlanmasından
sorumludur. Koordinatörlük çalışmaları Tıp Fakültesi Dekanlığı tarafından
yürütülür.
(2) Eğitim, Uygulama ve Akademik Faaliyetler
Koordinatörlüğünün Merkezdeki görevleri şunlardır:
a) Öğrenciler ile uzmanlık eğitimi alanların her
türlü eğitim, uygulama ve staj hizmetlerinin ilgili mevzuata göre Merkezde
yürütülmesine ilişkin gerekli planlama ve düzenlemeleri yapmak ve bu konuda
gerekli koordinasyon ve iş birliklerini sağlamak.
b) Tıbbi hizmetlerin sağlıklı, etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesi, aksamaya mahal vermeden sürdürülebilmesi konusunda
koordinasyon ve iş birliğini sağlayarak gerekli tedbirleri almak.
c) Merkezin ihtiyaç duyduğu Akademik personel,
tıbbi hizmetlerin altyapısının oluşturulması ve teknolojik ihtiyaçlarının
karşılanması ile Merkeze bağlı tüm ünite ve birimlerinde tıbbi hizmetlerin
sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla Merkez ile iş birliği
içerisinde olmak.
ç) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında yurt içi ve
yurt dışı kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları
doğrultusunda projeler hazırlanması, eğitim programları düzenlenmesi,
danışmanlık hizmetleri verilmesi konularında Merkez ile iş birliği
içerisinde olarak gerekli katkıyı sağlamak.
d) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında tıp ve
sağlık bilimleri alanında ulusal ve uluslararası kurumlar ile anlaşmalar
yapılması, sertifika ve eğitim programlarının düzenlenmesi, hekimlere
mezuniyet sonrası eğitimler verilmesi, paneller, seminerler, kurslar ve
benzeri faaliyetlerin organize edilmesi, bilimsel görüşler sunulması
konularında Merkez ile iş birliği içerisinde olarak gerekli desteği
sağlamak.
e) Merkez ile ilgili Rektör ve/veya Mütevelli Heyet
Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Raporlar
MADDE 15
– (1) Merkezde tedavi görenlere
ihtiyaç halinde verilecek istirahat raporları, tedaviyi uygulayan hekim
tarafından düzenlenir ve Başhekim tarafından onaylanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 16
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Mütevelli Heyet Başkanı veya Mütevelli Heyet başkanının satın alma
konusunda yetki verdiği yöneticidir. Bu yetki uygun görülen ölçüde diğer
yetkililere devredilebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde,
2547 sayılı Kanun, 23/10/2018 tarihli ve 30574 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Atlas Üniversitesi Ana Yönetmeliği, Mütevelli Heyet ve Senato
kararları ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörü yürütür.
|