İstanbul Atlas Üniversitesinden:
İSTANBUL ATLAS ÜNİVERSİTESİ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
İstanbul Atlas Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; İstanbul Atlas
Üniversitesi Ağız ve Diş Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başhekim: Merkezin Başhekimini,
b) Dekan: İstanbul Atlas Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesi Dekanını,
c) Diş Hekimliği Fakültesi: İstanbul Atlas
Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
ç) Genel Sekreter: İstanbul Atlas Üniversitesi
Genel Sekreterini,
d) Merkez: İstanbul Atlas Üniversitesi Ağız ve Diş
Sağlığı Uygulama ve Araştırma Merkezini,
e) Müdür: Merkezin Müdürünü,
f) Mütevelli Heyet: İstanbul Atlas Üniversitesi
Mütevelli Heyetini,
g) Mütevelli Heyet Başkanı: İstanbul Atlas
Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanını,
ğ) Rektör: İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörünü,
h) Üniversite: İstanbul Atlas Üniversitesini,
ı) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları; başta Diş
Hekimliği Fakültesi olmak üzere, Üniversitenin faaliyet gösterdiği ilgili
alanlarda eğitim ve öğretim hizmetleri vermek, bilimsel araştırmalar yapmak,
öğrencilerin eğitim ve uygulama ihtiyaçlarının, akademik personelin
araştırma gereklerinin en üst düzeyde karşılanmasını sağlamak, diş hekimi
yetiştirmek, yardımcı sağlık personeli eğitimine destek vermek, ağız ve diş
sağlığı hizmetlerinin çağdaş yönetim ilkeleri doğrultusunda standart, etkin
ve verimli bir şekilde koordinasyonunu sağlamak üzere Üniversite
bünyesindeki fakülte, enstitü, yüksekokullar, uygulama ve araştırma
merkezleri ile yurt içindeki veya yurt dışındaki diğer kurumlarla iş
birliği yapmak, ihtiyaç ve beklentilere uygun, ulaşılabilir, hasta
haklarına saygılı modern bir ağız ve diş sağlığı hizmeti sunulmasını
sağlamaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Ağız ve diş sağlığı ile ilgili alanlarda,
Merkezin amaçlarının gerçekleştirilmesi için araştırma ve uygulamalar
yaptırmak üzere programlar düzenlemek, araştırma ve uygulamaları
gerçekleştirmek amacıyla gerekli çalışmaları yapmak.
b) Klinik dalları ve diğer disiplinlerle toplum
ağız ve diş sağlığına yönelik araştırmalar konusunda iş birliğini sağlamak.
c) Merkez bünyesinde ağız, diş ve çene cerrahisi
uzmanlık disiplininin tedavi protokolleri kapsamında girişimsel cerrahi
teknikleri uygulayarak, lokal ve genel ameliyatları ile hastaların ayaktan
veya yatarak müşahede, muayene, teşhis, tedavi ve rehabilite edilmelerini
sağlamak ve konuyla ilgili birimleri oluşturmak.
ç) Ağız ve diş sağlığı alanında eğitim ve
öğretimine devam eden öğrencilere eğitimleriyle ilgili hizmetleri sunmak,
ağız ve diş sağlığı uygulama ve araştırma faaliyetlerine ilişkin alt yapıyı
hazırlamak.
d) Koruyucu diş hekimliği uygulamaları kapsamında
sahada hizmet sunabilecek toplum ağız ve diş sağlığı birimini oluşturmak.
e) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında faaliyet
alanları ile ilgili kamu kurum ve kuruluşları ve özel sektör ile iş birliği
yapmak, ortak projeler geliştirmek, yürütülmekte olan projeleri
desteklemek.
f) Ağız ve diş sağlığı hizmetleri alanında yapılan
araştırma, eğitim ve uygulamalara destek olmak üzere, Merkez bünyesinde
uygulama birimleri veya üniteleri kurmak ve işletmek.
g) Üniversite öğrencilerinin ağız ve diş sağlığı
konusunda bilinç kazanmalarını ve Merkez projelerinde etkin görev
almalarını sağlamak, bu amaçla özendirici eğitsel faaliyetlerde bulunmak ve
bu alanda çalışmak isteyenleri desteklemek.
ğ) Merkeze bağlı olarak çalışan, ağız ve diş
sağlığı alanında kapsamlı sağlık hizmeti vermek üzere yataklı ve ayaktan
tedavi birimleri kurmak ve işletmek, Merkez ünite ve poliklinik birimleri
kurmak ve işletmek, bu tesisleri satın almak, bağış veya sair suretlerde
devir almak ve işletmek.
h) Toplumun ağız ve diş sağlığı konusunda
bilgilendirilmesi ve eğitilmesi amacıyla, kitap, dergi, broşür ve benzeri
basımları yapmak, yazılı ve görsel basın organlarında programlar
düzenlemek.
ı) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında yurt içi ve
yurt dışı kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları
doğrultusunda projeler hazırlamak, eğitim programları düzenlemek ve
danışmanlık hizmetleri vermek.
i) Diş Hekimliği Fakültesi ile iş birliği halinde
diş hekimliği ve ağız, diş ve çene sağlığı alanında ulusal ve uluslararası
kurumlar ile anlaşmalar yaparak sertifika ve eğitim programları düzenlemek,
diş hekimlerine mezuniyet sonrası eğitim vermek, paneller, seminerler, kurslar
ve benzeri faaliyetler organize etmek, bilimsel görüşler sunmak.
j) Mütevelli Heyetinin, Rektörün ve Yönetim
Kurulunun Merkezin amaçları doğrultusunda kararlaştıracağı diğer
faaliyetlerde bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Başhekim.
c) Yönetim Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Müdür; en az lisans düzeyinde
eğitim almış ve alanında deneyimli kişiler arasından Mütevelli Heyet
Başkanı tarafından iki yıllık bir süre için görevlendirilir. Görev süresi
biten Müdür aynı usulle yeniden görevlendirilebilir, gerek görülmesi halinde
görev süresi dolmadan aynı usulle görevden alınabilir.
(2) Müdür, Merkez bünyesindeki göreviyle ilişkili
tüm ünite ve birimlerin en üst amiridir.
(3) İhtiyaç halinde Müdürün önerisi ve Mütevelli
Heyet Başkanının onayı ile müdür yardımcıları atanabilir.
(4) Müdür yardımcıları, yetkilendirildikleri
konularda Müdür adına hareket eder ve Müdüre karşı sorumludur.
(5) Müdür yardımcıları gerek görülmesi halinde
görev süreleri dolmadan atandıkları usule uygun olarak görevden alınabilir.
(6) Görevi başında bulunmadığı zamanlarda
görevlendireceği yardımcılarından birisi Müdüre vekalet eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek ve Merkez işlerini
yürütmek.
b) Merkezin yıllık faaliyet raporunu, kısa, orta ve
uzun vadeli amaçlarını, stratejik plan ve programını hazırlamak.
c) Merkezin finans kaynaklarının geliştirilmesi ve
bunların en uygun biçimde kullanımını sağlamak amacıyla girişimlerde
bulunmak.
ç) Merkez birimlerine yönetici ve personel
istihdamı için teklifte bulunmak, Mütevelli Heyet Başkanının onayıyla alım
sürecini tamamlamak.
d) Yönetim Kurulu tarafından alınan kararların
uygulanmasını sağlamak.
e) Merkezin mali, tıbbi, ticari, kalite, insan
kaynakları, bilgi teknolojileri, pazarlama, hasta ilişkileri, halkla
ilişkiler başta olmak üzere işletme ile ilgili tüm uygulamalarını
belirlenmiş performans kriterleri doğrultusunda takip etmek, hizmet içi
eğitim alt yapı imkanlarını oluşturmak.
f) Merkezin yatak sayısına, personel mevcuduna ve
iş hacmine göre tesis edilen tıbbi, işletme, mali ve teknik destek
birimleri arasında uyumlu çalışmayı temin etmek.
g) Merkeze bağlı idari, sağlık ve teknik tüm
personelin yönetim, koordinasyon, denetim ve genel gözetimini yapmak,
performanslarını izlemek, değerlendirmek ve terfi de dahil düşünülen
değişiklikleri Mütevelli Heyet Başkanının onayına sunmak.
ğ) Merkeze alınacak her türlü cari mal ve demirbaş
malzemenin ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde giriş ve çıkış, yılsonu
devir ve düşüm işlemlerinin yapılması ile kurulacak muayene kabul
komisyonlarının görev ve işlemlerini izlemek.
h) Merkez hizmetlerinin yürütülmesi için gerekli
her türlü cari mal ve hizmet alımı ile cihaz ve diğer demirbaş malzeme
temin ve bakım-onarım ihtiyacının, bina bakım-onarım ihtiyacının tespiti,
zamanında temin edilmesi ve yapılması için gerekli tedbirleri almak,
koordinasyonu sağlamak ve gerekli girişimde bulunmak.
ı) Üniversite bünyesinde oluşturulacak Merkeze
bağlı yeni ünite ve birimlerinin hazırlanmasına ilişkin önerileri Yönetim
Kuruluna sunmak, bunların içinde uygun bulunan ve Mütevelli Heyetçe kabul
edilenlerin faaliyetlerini düzenlemek, yürütmek ve denetlemek.
i) Mütevelli Heyet Başkanı ve/veya Yönetim Kurulu
tarafından Merkezin amaçları doğrultusunda kendisine verilen diğer
görevleri yerine getirmek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
karar organıdır.
(2) Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyet Başkanı,
Rektör, Dekan, Başhekim, Genel Sekreter, Müdür ve Rektörün teklifi ile
Mütevelli Heyet Başkanı tarafından iki yıl süre ile görevlendirilecek
üyeler olmak üzere en fazla dokuz kişiden oluşur. Görev süresi sona eren
üyeler yeniden görevlendirilebilir. Üyeler, gerek görülmesi halinde görev
süreleri bitmeden aynı usulle görevden alınabilir.
(3) Yönetim Kurulunun başkanı Mütevelli Heyet
Başkanıdır. Yönetim Kurulu, Mütevelli Heyet Başkanı başkanlığında yılda en
az iki kez, daha önce Başkan tarafından belirlenen gündem doğrultusunda
toplanır. Başkan gerektiğinde Yönetim Kurulunu olağanüstü toplantıya
çağırabilir.
(4) Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt
çoğunluğuyla toplanır ve kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile
alınır. Oyların eşitliği halinde Başkanın kullandığı oy yönünde çoğunluk
sağlanmış sayılır.
(5) Yönetim Kurulu adına icra, Müdür tarafından
yürütülür.
(6) Görevinden alınan veya ayrılan üyelerin yerine,
bu üyelerin kalan görev süresini tamamlamak üzere yeniden görevlendirme
yapılır.
(7) Yönetim Kurulunun raportörlüğünü Müdür yapar.
Yönetim Kurulu Başkanı raportörlük görevini gerekli gördüğü hallerde üyeler
arasından belirleyeceği bir başka kişiye verebilir.
(8) Yönetim Kurulu toplantılarına gerektiğinde
bilgilerine başvurulmak üzere birim sorumluları veya danışmanlar
çağrılabilir.
(9) Yönetim Kurulu çalışmalarında Mütevelli
Heyetine karşı sorumludur.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkez faaliyetlerinin verimli ve düzenli bir
şekilde yürütülmesini sağlamak.
b) Merkezin kısa, orta ve uzun vadeli amaçlarını,
stratejik plan ve programlarını ve yıllık faaliyet raporunu görüşerek Mütevelli
Heyetine sunmak.
c) Merkezin yıllık çalışmalarını denetleyerek
sonuçlarını rapor halinde Mütevelli Heyetine sunmak.
ç) Yönetim organlarına bağlı birimlerce veya
çalışma grubu ve komitelerce hazırlanan raporları, teklifleri ve projeleri
görüşerek karara bağlamak.
d) Ağız ve diş sağlığı hizmetleri alanında yeni
ünite veya birimlerin kurulması konusundaki önerileri değerlendirerek
Mütevelli Heyetinin onayına sunulmak üzere teklif hazırlamak.
e) Merkez bünyesindeki grup, ünite veya birimlerin
çalışma usul ve esaslarını belirlemek.
f) Merkezin amaçlarına uygun çalışma alanlarında
kararlar almak.
g) İlgili mevzuatla verilen diğer görev ve
sorumlulukları yerine getirmek.
Başhekim
MADDE 12
– (1) Başhekim, Diş Hekimliği
Fakültesi öğretim üyeleri arasından Rektörün önerisi ile Mütevelli Heyet
Başkanı tarafından iki yıllık süre ile görevlendirilir. Görev süresi biten
Başhekim yeniden görevlendirilebilir. Başhekim, gerektiğinde görev süresi
dolmadan aynı usulle görevden alınabilir.
Başhekimin
görevleri
MADDE 13 –
(1) Başhekimin görevleri
şunlardır:
a) Tıbbi hizmetlerin politika, prosedür ve
standartlarının oluşturulmasına ve hayata geçirilmesine yönelik çalışmalar
yapmak.
b) Sağlık hizmetlerinde iş birliği ve koordinasyonu
sağlamak.
c) Hastaların, hekimlerin ve öğrencilerin ihtiyaç
ve beklentilerine göre mevcut hizmetlerin geliştirilmesi ve bilimsel ve
teknolojik değişimlerin Merkeze getirilmesinde önderlik etmek.
ç) Hasta beklenti ve ihtiyaçlarına odaklı kaliteli
bir sağlık hizmeti sunumu sağlanabilmesi adına gerekli katkıyı sağlamak.
d) Tıbbi kayıt ve raporların bilimsel esaslara
uygun olarak düzenlenmesini denetlemek.
e) Merkeze yararlı olacak hekim ve diğer sağlık
personelinin temininde araştırmalar yapmak ve önerilerde bulunmak, sağlık
ekiplerinin ve bölümlerin çalışma sonuçlarını değerlendirmek ve
geliştirilmesi yönünde katkı sağlamak.
f) Hekimlerin; çeşitli sebeplerle geçici olarak
görev yapamadığı hallerde hizmetlerin aksamaması için gerekli planlamaları
yapmak.
g) Kurul ve komitelerin etkili ve verimli olarak
çalışmalarını sağlamak.
ğ) Merkez bünyesinde ve Merkeze bağlı tüm ünite ve
birimlerde tıbbi hizmetlerin kalitesinin sürekli geliştirilmesine katkı
sağlamak.
h) Diş Hekimliği Fakültesi öğrencileri ve uzmanlık
eğitimi alanların eğitim ve pratiklerini geliştirmek, Üniversitenin
faaliyet gösterdiği ilgili alanlarda eğitim ve öğretime devam eden
öğrencilere eğitimleri ile ilgili staj, uygulama ve benzeri alt yapı
hizmetlerini sunmak, bu anlamda Merkezdeki hizmetlere katkılarını artırmak
ve ortak programlar düzenlemek üzere Dekanlık, bölüm ve ana bilim dalı
başkanlıkları ile koordinasyon ve iş birliği içinde olmak.
ı) Merkez ile ilgili Mütevelli Heyet Başkanı,
Rektör, Müdür ve/veya Yönetim Kurulu tarafından kendisine verilen ve ilgili
mevzuattan kaynaklanan diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Eğitim,
uygulama ve akademik faaliyetler koordinatörlüğü
MADDE 14 –
(1) Eğitim, Uygulama ve Akademik
Faaliyetler Koordinatörlüğü, Merkezin ve Diş Hekimliği Fakültesinin
amaçları doğrultusunda yapılacak çalışmaların, etkin ve verimli şekilde
yürütülebilmesi için gerekli iş birliği ve koordinasyonun sağlanmasından
sorumludur. Koordinatörlük çalışmaları Diş Hekimliği Fakültesi Dekanlığı
tarafından yürütülür.
(2) Eğitim, Uygulama ve Akademik Faaliyetler
Koordinatörlüğünün görevleri şunlardır:
a) Öğrenciler ile uzmanlık eğitimi alanların her
türlü eğitim, uygulama ve staj hizmetlerinin ilgili mevzuata göre Merkezde
yürütülmesine ilişkin gerekli planlama ve düzenlemeleri yapmak ve bu konuda
gerekli koordinasyon ve iş birliklerini sağlamak.
b) Tıbbi hizmetlerin sağlıklı, etkin ve verimli bir
şekilde yürütülmesi, aksamaya mahal vermeden sürdürülebilmesi konusunda
koordinasyon ve iş birliğini sağlayarak gerekli tedbirleri almak.
c) Merkezin ihtiyaç duyduğu akademik personel,
tıbbi hizmetlerin altyapısının oluşturulması ve teknolojik ihtiyaçlarının
karşılanması ile Merkeze bağlı tüm ünite ve birimlerinde tıbbi hizmetlerin
sürekli geliştirilmesine katkı sağlamak amacıyla Merkez ile iş birliği
içerisinde olmak.
ç) İlgili mevzuat hükümleri kapsamında yurt içi ve
yurt dışı kamu ve özel sektör kurum ve kuruluşlarına Merkezin amaçları
doğrultusunda projeler hazırlanması, eğitim programları düzenlenmesi,
danışmanlık hizmetleri verilmesi konularında Merkez ile iş birliği
içerisinde olarak gerekli katkıyı sağlamak.
d) Ağız ve diş sağlığı, tıp ve sağlık bilimleri
alanında ulusal ve uluslararası kurumlar ile anlaşmalar yapılması,
sertifika ve eğitim programlarının düzenlenmesi, hekimlere mezuniyet
sonrası eğitimler verilmesi, paneller, seminerler, kurslar ve benzeri
faaliyetlerin organize edilmesi, bilimsel görüşler sunulması konularında
Merkez ile iş birliği içerisinde olarak gerekli desteği sağlamak.
e) Merkez ile ilgili Rektör ve/veya Mütevelli Heyet
Başkanı tarafından verilen diğer görevleri yerine getirmek.
Raporlar
MADDE 15 –
(1) Merkezde tedavi görenlere
ihtiyaç halinde verilecek istirahat raporları tedaviyi uygulayan hekim
tarafından düzenlenir ve Başhekim tarafından onaylanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 16
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Mütevelli Heyet Başkanı veya Mütevelli Heyet başkanının satın alma
konusunda yetki verdiği yöneticidir. Bu yetki uygun görülen ölçüde diğer
yetkililere devredilebilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 2547 sayılı Kanun, 23/10/2018 tarihli ve 30574 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Atlas Üniversitesi Ana Yönetmeliği,
Mütevelli Heyet ve Senato kararları ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Atlas Üniversitesi Rektörü yürütür.
|