Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve
Denetleme Kurumundan:
KATILIM
ESASLARI ÇERÇEVESİNDE SİGORTACILIK VE
BİREYSEL
EMEKLİLİK FAALİYETLERİNE
İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı,
katılım esasları çerçevesinde sigortacılık ve bireysel emeklilik faaliyetlerinin
yürütülmesi için gerekli usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Türkiye’de
katılım esasları çerçevesinde faaliyet gösteren sigorta, reasürans
ve emeklilik şirketlerini, sigorta kooperatiflerini ve özel kanunları
uyarınca sigorta sözleşmesi yapan kuruluşları; katılım esaslı faaliyetleri
ile sınırlı olmak üzere birlik, birim, büro, merkez, komite, hesap ve
havuzlar, aracılar, eksperler ve aktüerleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 3/6/2007 tarihli ve 5684 sayılı Sigortacılık Kanununun
ek 1 inci maddesi ile 28/3/2001 tarihli ve 4632 sayılı Bireysel Emeklilik
Tasarruf ve Yatırım Sistemi Kanununun 26 ncı
maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Birlik: Türkiye Sigorta,
Reasürans ve Emeklilik Şirketleri Birliğini,
b) Danışma komitesi:
Sigortacılık ve bireysel emeklilik faaliyetlerinin katılım esasları
çerçevesinde icrasını teminde görev alan komiteyi,
c) Katılım emeklilik fonu:
Emeklilik şirketlerince katılım esasları çerçevesinde oluşturulan ve
unvanında katılım ibaresi geçen emeklilik yatırım fonunu,
ç) Katılım esasları:
Sigortacılık veya bireysel emeklilik faaliyetlerinin bu Yönetmelik
çerçevesinde icra edilmesini sağlamak amacıyla danışma komitesince ilgili
hükümler esas alınarak tespit edilen usul ve esasları,
d) Katılım sigortacılığı:
Katılım esaslarına göre icra edilen sigortacılık faaliyetini,
e) Kurul: Sigortacılık ve Özel
Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurulunu,
f) Kuruluş: Katılım esaslı
ürün veya hizmeti bulunan veya bu Yönetmelik hükümleri çerçevesinde
faaliyet gösteren şirketler aracılığıyla ürün ve hizmet sunan Tarım
Sigortaları Havuzu ve Doğal Afet Sigortaları Kurumunu; söz konusu
şirketlerden gelen katkı payları ile görevini ifa eden Güvence Hesabı,
Türkiye Motorlu Taşıt Bürosu ile diğer ilgili havuz, fon, hesaplar ile
bunları uhdesinde bulunduran şirketi,
g) Kurum: Sigortacılık ve Özel
Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumunu,
ğ) Şirket: Katılım esaslarına
göre faaliyet gösteren 5684 sayılı Kanuna tâbi sigorta, reasürans
şirketi ve sigorta kooperatifi ile 4632 sayılı Kanuna tâbi emeklilik
şirketini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uygulamaya
İlişkin Esaslar
Uygulamaya ilişkin genel esaslar
MADDE 5 – (1) Şirket, faaliyetlerinin
katılım esaslarına uygunluğunun sağlanması ve takibi maksadıyla bünyesinde
danışma komitesi oluşturur.
(2) Şirketçe sunulacak ürün ve
hizmetler ile düzenlenecek form, sözleşme, poliçe ve bilgilendirme
metinleri danışma komitesinin onayına tabidir. Danışma komitesince uygun
görülmeyen ürün ve hizmetler satılamaz, konu ve riskler teminat altına
alınamaz ve bu konu ve risklerden fayda temin edilemez.
(3) Şirkete intikal eden
ödemelerde, şirketçe yapılan ödemelerde, yatırım yapılacak varlıkların
seçimi, değerlendirilmesi ile nakit yönetiminde ve şirketin ilgili diğer
finansal faaliyetlerinde katılım esasları çerçevesinde hareket edilir.
(4) Bu madde çerçevesinde
faaliyet gösteren şirketler, unvanlarında gerekli tescil işlemlerinin
yapılması kaydıyla katılım ibaresini kullanabilirler. Bu şirketlerin,
şirket esas sözleşmelerinde katılım esaslı faaliyetlere değinmeleri, ürün
tanıtımı, form, sözleşme ve poliçelerde katılım ibaresine yer vermeleri
zorunludur.
Uygulamaya ilişkin özel esaslar
MADDE 6 – (1) Şirket; dayanışma,
yardımlaşma, fon veya hesapların ayırımı gibi esaslara dayalı farklı bir faaliyet
modeli uygulayabilir. Söz konusu modelin danışma komitesince onaylanması ve
bu Yönetmelik hükümlerine aykırılık oluşturmayacak şekilde uygulanması zorunludur.
(2) Katılım esasları
çerçevesinde faaliyet gösteren şirketler ile reasürans,
koasürans ve retrosesyon
faaliyetleri yürütülmesi esastır. Söz konusu faaliyetlere ilişkin ihtiyaç
duyulan işbirliği, ürün ve hizmetin bulunamaması durumunda, danışma
komitesinin onayı alınmak şartıyla ve belirli süre ve alanlar ile sınırlı
olmak üzere diğer şirketlerle bu faaliyetler yürütülebilir.
(3) Şirketlerin katılım
faaliyetleri ile doğrudan ilgili birimlerinde bu Yönetmelik hükümlerini
uygulayabilecek gerekli eğitim ve donanıma sahip olan şirket personeli
çalıştırılması zorunludur. Katılım birimi haricindeki ilgili diğer birim
personelinin katılım finans alanında lisans veya lisansüstü programlardan
birinden mezun olması veya Kurumca uygun görülecek ulusal veya uluslararası
sertifika sahibi olması zorunludur.
(4) Teknik personel unvanına
sahip aracıların ve bireysel emeklilik aracılarının bu Yönetmelik
kapsamında faaliyet gösteren şirket ve kuruluşlarla çalışabilmesi, Sigortacılık Eğitim Merkezi ve Emeklilik
Gözetim Merkezi tarafından yapılacak ilgili eğitim ve sınavlara katılmaları
ile mümkündür. Katılım esasları ve uygulamasına ilişkin konular teknik
personel eğitimine ve sınavına, bireysel emeklilik aracıları sınavına ve
tamamlayıcı eğitim programına dâhil edilir.
(5) Kuruluşlar, katılım
sigortacılığı faaliyetleri ile sınırlı olmak üzere aşağıda belirtilen
hususları yerine getirmekle yükümlüdür:
a) Bünyesinde danışma komitesi
oluşturmak veya danışma komitesi fonksiyonunu dışarıdan hizmet alımı ile
gerçekleştirmek.
b) Varsa katılım esasları
çerçevesinde sunulması planlanan ürün veya hizmetlerde, düzenlenecek form,
sözleşme, poliçe ve bilgilendirme metinlerinde, havuz, fon ve hesapların
yönetiminde danışma komitesinin onayını almak.
c) Bünyesinde katılım uyum
birimi kurmak veya katılım uyum birimi faaliyetlerinden sorumlu olmak üzere
katılım finans alanında lisans veya lisansüstü programlardan birinden mezun
olan veya Kurumca uygun görülecek ulusal veya uluslararası sertifika sahibi
yeterli sayıda personel tahsis etmek.
ç) Katılım esaslı faaliyet
gösteren şirketlerden gelen finansal varlıkları ayrı fon, havuz veya
hesaplar üzerinden katılım esasları çerçevesinde yönetmek.
d) Katılım esaslı faaliyet
gösteren şirketlerin aracılığıyla satılan ürün ve hizmet bedellerinin
yönetiminde, yatırım yapılacak varlıkların seçimi, değerlendirilmesi ile
nakit yönetiminde, kuruluşça bu ürün ve hizmetlere ilişkin yapılan
ödemelerde ve kuruluşun bu kapsamdaki diğer finansal faaliyetlerinde
katılım esasları çerçevesinde hareket etmek.
e) Bu fon, havuz veya
hesaplara ait giriş, yatırım ve çıkışların katılım sigortacılığı dışındaki
faaliyetlere ait fon, havuz ve hesaplar ile karışmaması için gerekli
tedbirleri almak.
f) Katılım iç denetim raporunu
12 nci maddede yer alan hükümler çerçevesinde
düzenlemek.
(6) Emeklilik şirketinin
katılım esaslı faaliyette bulunabilmesi için unvanında katılım ibaresi
bulunan emeklilik planı kurması zorunludur. Katılım emeklilik planına
sadece katılım emeklilik fonları dâhil edilebilir.
(7) Katılım esaslarına
uygunluğu danışma komitesince onaylanması gereken bireysel emeklilik
faaliyetleri aşağıda sayılmıştır:
a) Katılım emeklilik
fonlarının kurulması.
b) Portföylere alınan
varlıkların seçimi.
c) Kesinti yapısı, sunulan ek
faydalar ve plan kapsamındaki diğer hususlar.
ç) Katkı payı tahsilatı, cayma, ayrılma, aktarım ve emeklilik
işlemlerinde nakit olarak yönetilen tutarların işlem gördüğü hesapların
seçimi.
(8) Yedinci fıkrada sayılan
faaliyetlerin danışma komitesince onaylandığı şekliyle uygulanmasından
şirket yönetim kurulu sorumludur.
(9) Katılım esaslı hayat
sigortacılığı faaliyetinde bulunmayan ve emeklilik fonlarının tamamı
katılım emeklilik fonlarından oluşmayan şirket, danışma komitesi
fonksiyonunu dışarıdan hizmet alımı ile gerçekleştirebilir. Söz konusu
şirket, bünyesinde katılım uyum birimi kurar veya katılım uyum biriminin
faaliyetlerinden sorumlu yeterli sayıda personel görevlendirir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Danışma
Komitesine İlişkin Esaslar
Danışma komitesi
MADDE 7 – (1) Şirket veya kuruluş
bünyesinde oluşturulan danışma komitesi, şirket veya kuruluş yönetim
kuruluna bağlı olarak faaliyet gösterir. Danışma komitesi raporlamayı
doğrudan şirket veya kuruluş yönetim kuruluna yapar.
Danışma komitesinin görev ve sorumlulukları
MADDE 8 – (1) Danışma komitesinin görev
ve sorumlulukları şunlardır:
a) Katılım esasları
çerçevesinde ürün ve hizmet geliştirme ve sistem iyileştirme süreçlerine,
politika ve prosedürlerin oluşturulmasına katkıda
bulunmak.
b) Sunulacak ürün ve hizmetler
ile düzenlenecek form, sözleşme, poliçe ve bilgilendirme metinlerine onay
vermek.
c) Şirket faaliyetlerinin
katılım esaslarına uyumuna ilişkin soruları cevaplamak, gerekirse
alternatif çözümler sunmak.
ç) Katılım esaslarının
uygulanması ve katılım finans alanında Ülkemiz ve dünyadaki gelişmeler
hususunda yönetim kuruluna ve ilgili birimlere danışmanlık yapmak.
d) Sunulan ürün ve hizmetler
ile faaliyetlerin katılım esasları ile uyumlu yürütülüp yürütülmediğine
ilişkin yılda en az bir defa olmak üzere uygunluk görüşü vermek.
e) Yılda en az bir kez olmak
üzere şirket ve kuruluş nezdinde katılım esaslarına ilişkin eğitim vermek.
Danışma komitesi üyelerinin görevlendirilme şartları
MADDE 9 – (1) Danışma komitesi asgari
üç üyeden oluşur. Üyelerin görev süresi azami üç yıldır. Görev süresi biten
üye tekrar seçilebilir. Görev süresinin bitmesi, görevinin sonlandırılması,
istifa gibi nedenlerle boşalan üye yerine en geç iki ay içerisinde yenisi seçilir.
Üyelerden en az üçte ikisinin yurt içinde yerleşik olması zorunludur.
(2) Danışma komitesi üyelerinin asgari
üçte ikisinin, İslami ilimler veya dengi alanlarda en az lisans düzeyinde
öğrenim görmüş olması, diğer üyelerin ise katılım finans alanında lisans ya
da lisansüstü derecesine sahip olmanın yanı sıra, finans alanında en az beş
yıl mesleki deneyime sahip olması zorunludur.
(3) Danışma komitesi
üyelerinin; görevlendirilme tarihinden önceki son bir yıl içerisinde
şirkette veya kuruluşta çalışmamış olması, eş ve/veya çocuklarının şirket
veya kuruluşta yönetici pozisyonunda olmaması, şirket veya kuruluşun hâkim
ortağının, yönetim kurulu üyelerinin veya genel müdürünün eşi veya ikinci
dereceye kadar (bu derece dâhil) kan veya sıhrî hısımı olmaması gerekir.
(4) Yönetim kurulunca danışma
komitesi üyesi olarak görevlendirilecek kişilerin eğitimine ve mesleki deneyimine
ilişkin bilgi ve belgeler ile birinci ve ikinci fıkralarda belirtilen
hususlara ilişkin beyanı Kuruma bildirilir. Bildirimin Kuruma ulaştığı
tarihten itibaren on iş günü içerisinde Kurumca olumsuz görüş
bildirilmemesi durumunda ilgili kişilerin görevlendirmesi yapılabilir.
(5) Üyelerin görevlerine veya
dışarıdan alınan danışma komitesi hizmetine yönetim kurulunun oy birliğiyle
alınan kararı ile son verilebilir. Oy birliğiyle alınan kararın Kuruma
bildiriminden itibaren on iş günü içerisinde Kurumca olumsuz görüş
bildirilmemesi durumunda ilgili kişilerin görevlerine veya dışarıdan alınan
hizmete son verilmiş sayılır.
Danışma komitesinin çalışma esasları
MADDE 10 – (1) Danışma komitesi, kendi
üyeleri arasından bir başkan ve başkanın bulunmadığı hallerde görev yapmak
üzere bir başkan vekili seçer. Danışma komitesi, ayda asgari bir kez olmak
üzere gerekli görülen hallerde danışma komitesi başkanı veya vekilinin
çağrısı ile toplanır.
(2) Danışma komitesi üye tam
sayısının en az üçte ikisi ile toplanır. Danışma komitesi toplantıları
üyelerin bazılarının veya tamamının elektronik ortamda katılması yoluyla da
icra edilebilir.
(3) Danışma komitesinin karar
yeter sayısı her koşulda, üye tam sayısının çoğunluğudur. Kararlar üyeler
tarafından imzalanır. Muhalif kalan üyeler muhalefet gerekçelerini karar
tarihinden itibaren yedi gün içerisinde katılım uyum birimine bildirir.
Kararlar; incelenen ve tartışılan konunun özeti, kararın gerekçesi,
dayanağı ve varsa muhalif üyelerin gerekçeleri ile kayıt altına alınır.
Kararları imzalamayan veya karşı oy gerekçesini süresinde bildirmeyen
üyeler toplantıya katılmamış sayılır.
(4) Bir kişi aynı anda en
fazla iki şirketin danışma komitesinde görev alabilir. Kuruluşlar ve
faaliyetlerinin tamamı katılım esaslı olmayan emeklilik şirketleri için bu
şart aranmaz. Kurul görev alınabilecek şirket veya kuruluş sayısını
artırmaya veya azaltmaya yetkilidir.
(5) Birden fazla şirket
ve/veya kuruluşta görev yapan ya da birden fazla şirket veya kuruluşa
hizmet sunan danışma komitesi üyeleri görev yaptığı şirket ve/veya
kuruluşla ilgili bilgileri diğer şirket ve/veya kuruluş ile paylaşamaz.
(6) Yönetim
kurulu, danışma komitesi üyelerinin görevlerinin icrasında şirket
yönetimi de dâhil olmak üzere tüm paydaşların etkisinden uzak ve bağımsız
şekilde karar alabilmelerini sağlayacak tedbirleri almakla yükümlüdür.
(7) Danışma komitesi üyesi,
bağımsızlığını ve tarafsızlığını zedeleyici nitelikte hususların bulunması
halinde bu durumu yönetim kuruluna ve Kuruma gerekçesiyle birlikte
bildirir.
(8) Danışma komitesinin
üyelerine ilişkin şartlar ve çalışma usul ve esaslarına ilişkin
yükümlülükler dışarıdan alınan danışma komitesi fonksiyonu için de
geçerlidir. Söz konusu hizmeti verebilecek kişi veya firmalar Kurum onayına
tabidir.
(9) Danışma komitesi
üyelerinin; görev yaptığı şirket veya kuruluşlarla ilgili arabuluculuk veya
hakemlik görevi yapması, şirket veya kuruluşlar ile önemli oranda
borç/alacak ilişkisi bulunan ticari kuruluşlarda paya sahip olması, şirket
veya kuruluşlar ile önemli oranda borç/alacak ilişkisi bulunan ticari
kuruluşlarda yönetim kurulu üyesi/yönetici olarak görev alması ve danışma
komitesi üyeliği görevi karşılığında aldığı ücret dışında görev aldığı
şirket veya kuruluşlardan bunların kârlılığına dayalı olarak herhangi bir
ad altında ücret veya benzeri bir gelir sağlaması yasaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Katılım Uyum Birimi ve Katılım
İç Denetim Raporuna İlişkin Esaslar
Katılım uyum birimi
MADDE 11 – (1) Danışma komitesi
faaliyetlerinin etkin bir şekilde yerine getirilmesi ve şirket
faaliyetlerinin katılım esaslarına uyumunu teminen
gerekli hizmetleri yürütmek üzere katılım uyum birimi oluşturulur. Katılım
uyum birimi idari açıdan genel müdüre bağlıdır ve yönetim kuruluna
raporlama yapar.
(2) Katılım uyum birimine bir
birim sorumlusu ve asgari iki kişi olmak üzere yeterli sayıda yardımcı
personel tahsis edilir. Birim sorumlusunda İslami ilimler veya dengi
alanlardan birinden lisans düzeyinde mezun olma ile finans alanında en az
üç yıllık tecrübe şartı veya katılım finans alanında lisans veya lisansüstü
programlardan mezun olma şartı aranır. Diğer personelin ise Kurumca uygun
görülecek ulusal veya uluslararası bir sertifika sahibi olması zorunludur.
(3) Katılım uyum birimi,
ilgili faaliyetlerin katılım esaslarına ve danışma komitesi kararlarına
uygunluğunu gözetmekle sorumludur. Katılım uyum biriminin görev ve
yetkileri aşağıda sayılmıştır:
a) Danışma komitesinin
sekretaryasını yapmak.
b) Katılım sigortacılığı veya
katılım esaslı bireysel emeklilik faaliyetlerine ilişkin toplantı ve eğitim
faaliyetlerini takip ve organize etmek.
c) Danışma komitesi
kararlarını muhafaza etmek ve ilgili birim ve personele bildirmek.
ç) Kararların gereği olan
faaliyetleri takip etmek.
d) Ürün ve hizmet geliştirme,
veri paylaşımı ve raporlama süreçlerine katkı sağlamak.
e) Katılım esaslı ürün ve
hizmetleri izlemek, iç kontrol noktaları oluşturmak, risk değerlendirmesi
yapmak, denetim, talep ve şikâyet sonucu oluşan tespitleri değerlendirmek
ve danışma komitesi ve ilgili birimlerle paylaşmak.
Katılım iç denetim raporu
MADDE 12 – (1) Faaliyetlerin, ilgili
mevzuat ile danışma komitesi kararlarına uygun olarak yürütüldüğü hususunda
yılda en az bir defa olmak üzere katılım iç denetim raporu düzenlenir. Söz
konusu raporu, katılım uyum birimi sorumlusunda aranan şartları haiz iç
denetim personeli düzenler. Şartları haiz iç denetim personeli bulunmaması
durumunda Kurumun onayı alınmak suretiyle söz konusu rapor dışarıdan hizmet
alımı yoluyla düzenlettirilir.
(2) Katılım iç denetim raporu
içeriğinde katılım denetim rehberinde yer alan hususlara ilişkin tespitlere
de yer verilmesi zorunludur. Raporun
nihai hali danışma komitesi ile paylaşılır. Danışma komitesinin rapora
ilişkin mütalaası en geç otuz gün içinde alınarak rapor ile birlikte
yönetim kuruluna sunulur.
(3) Faaliyetlerde herhangi bir
uyumsuzluğun tespiti halinde; uyumsuzluğu oluşturan iş ve işlemlerin durdurulmasından,
uyumsuzluk hususunda danışma komitesinin bilgilendirilmesinden ve
uyumsuzluğun giderilmesinden yönetim kurulu sorumludur.
(4) Yönetim
kurulu, raporda yer verilen uyumsuzluk tespitlerine yönelik alınan
aksiyonları müzakere etmek üzere danışma komitesi ile yılda asgari bir
toplantı gerçekleştirir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Bilgilendirme
Yükümlülüğüne İlişkin Esaslar
Bilgilendirme yükümlülüğü
MADDE 13 – (1) Şirket ve ilgili
kuruluşlar müşterilerin katılım esasları çerçevesinde ürün ve hizmet
aldığının farkında olmasını sağlamakla, internet sitelerini, mobil
uygulamalarını, sunulacak form, sözleşme ve poliçeleri bu çerçevede
düzenlemekle ve dağıtım kanallarını bu doğrultuda yönlendirmek ve takip
etmekle yükümlüdür.
(2) Aşağıdaki hususların
şirket veya ilgili kuruluşun internet sitesinde yayımlanması zorunludur:
a) Danışma komitesi üyelerine
ait bilgiler.
b) Uygulanacaksa farklı
faaliyet modellerine ilişkin bilgiler ile bu modellere ilişkin danışma
komitesince verilen uygunluk görüşleri.
c) Ürün ve hizmetlerin katılım
esasları ile uyumuna ilişkin açıklayıcı bilgiler.
ç) Sunulan ürün ve hizmetler
ile finansal faaliyetlerin katılım esasları ile uyumlu yürütülüp
yürütülmediğine ilişkin danışma komitesi uygunluk görüşü.
d) Reasürans, koasürans ve retrosesyon
faaliyeti yürütülen şirketler.
e) İlgili mevzuat.
(3) Emeklilik şirketleri
Emeklilik Gözetim Merkezi vasıtasıyla, diğer şirket ve kuruluşlar ise
doğrudan ilgili verilerini Kuruma ve Birliğe aylık dönemler itibarıyla
gönderir. Söz konusu veriler, Birlik internet sayfasında periyodik olarak
yayımlanır. Verilerin toplanmasında kullanılacak şablon Kurumun onayı
alınarak Birlik tarafından hazırlanır. Birlik, Kurumun onayı dâhilinde
kamuya açık sektör verilerini yurt içi ve yurt dışı paydaşlar ile
paylaşabilir.
(4) Birlik, yıllık sektör
raporunu ilgili yılı takip eden yılın üçüncü ayı sonuna kadar Kurumun
onayını alarak yayımlar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Diğer hükümler
MADDE 14 – (1) Kurumca bu Yönetmelik
hükümlerine uyumu sağlamak amacıyla katılım denetim rehberi yayımlanır ve
bu rehber çerçevesinde uyum denetimi icra edilir.
(2) Bu Yönetmelikte
düzenlenmeyen hususlar için sigortacılık ve bireysel emeklilik mevzuatının
ilgili diğer hükümleri kıyasen uygulanır.
(3) Bu Yönetmelik hükümlerinin
uygulanmasına ilişkin usul ve esaslar Kurumca belirlenir.
Yürürlükten kaldırılan yönetmelik
MADDE 15 – (1) 20/9/2017
tarihli ve 30186 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Katılım Sigortacılığı Çalışma
Usul ve Esasları Hakkında Yönetmelik yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1)
Hâlihazırda pencere usulüyle faaliyet gösteren sigorta şirketlerinin
faaliyet süresi 31/12/2021 tarihine kadardır. Bu
tarihten itibaren, sahip olunan portföy
sigortalıların onayı dahilinde katılım sigortacılığı faaliyetinde bulunan
diğer sigorta şirketlerine devredilir. İlgili sigortacılık mevzuatı
hükümleri saklı kalmak kaydıyla söz konusu devir Kurum iznine tabidir.
(2) Pencere usulüyle faaliyet
gösteren şirketler, müstakil bir katılım uyum birimi kurabilir veya katılım
uyum biriminin faaliyetlerinden sorumlu yeterli sayıda personel de
görevlendirebilir ve danışma komitesi fonksiyonunu dışarıdan hizmet alımı
ile gerçekleştirebilir.
Yürürlük
MADDE 16 – (1) Bu Yönetmeliğin;
a) 3 üncü, geçici 1 inci, 16 ncı ve 17 nci maddeleri
yayımı tarihinde,
b) Diğer maddeleri ise yayımı
tarihinden altı ay sonra,
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu Başkanı
yürütür.
|