Tarım ve Orman Bakanlığından:
ARICILIK, İPEKBÖCEKÇİLİĞİ, KAZ VE HİNDİ
YETİŞTİRİCİLİĞİ
YATIRIMLARININ DESTEKLENMESİNE İLİŞKİN UYGULAMA
ESASLARI TEBLİĞİ (TEBLİĞ NO: 2020/36)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Tebliğin amacı; kırsal
alanlarda istihdamın geliştirilmesi, alternatif gelir kaynaklarının
oluşturulması, üretim ve kalitenin yükseltilmesi için arıcılık,
ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğinde yeni teknolojilerin
kullanımının yaygınlaştırılarak modern işletmelerin kurulması ve makine,
alet, ekipman alımına yönelik usul ve esasların
belirlenmesidir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Tebliğ, üretim
potansiyeline göre 2020-2022 yılları için Bakanlıkça belirlenecek illerde;
arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi yetiştiriciliğine yönelik
yatırımların desteklenmesine ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Tebliğ; 18/4/2006
tarihli ve 5488 sayılı Tarım Kanunu ve 20/10/2020 tarihli ve 3099 sayılı
Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan Hayvancılık Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Karara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Tebliğde geçen;
a) Arıcılık Kayıt Sistemi (AKS): Tanımlanmış ve plakalandırılmış kovanlara ait bilgilerin merkezi bir
veri tabanında kayıt altına alındığı, izlendiği ve raporlandığı Bakanlık
kayıt sistemini,
b) Arı ürünleri: Bal, polen, arı sütü, arı ekmeği (perga), propolis, arı zehiri ve apilarnili,
c) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
ç) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğünü,
d) Besleme evi: İpekböceği yetiştiriciliğinde yaş
koza üretimi amaçlı inşa edilen taşınmazı,
e) Damızlık kaz: Yumurta ve et üretiminde
kullanılacak civcivlerin üretimi için geliştirilmiş sürüyü oluşturan
hayvanları,
f) Damızlık kaz işletmesi: Damızlık üretim amacı
ile kurulmuş, Bakanlıktan izin veya faaliyet onay belgesi almış, üretime
yönelik ticari civciv ve/veya kuluçkalık yumurta üreten işletmeleri,
g) Dut bahçesi: İpekböceği beslemesinde kullanılmak
üzere tesis edilen dut bahçesini,
ğ) Genel Müdür: Hayvancılık Genel Müdürünü,
h) Genel Müdürlük: Hayvancılık Genel Müdürlüğünü,
ı) Hak ediş: İl proje yürütme birimince hazırlanan
ödemeye esas olan raporu,
i) Hak ediş icmali: İl proje yürütme birimince
hazırlanmış ve İl Proje Değerlendirme Komisyonunca onaylanarak Genel
Müdürlüğe gönderilen icmal cetvelini,
j) İl müdürlüğü: İl tarım ve orman müdürlüğünü,
k) İlçe müdürlüğü: İlçe tarım ve orman müdürlüğünü,
l) İşletme: Hayvanların barındırıldığı, tutulduğu,
bakıldığı/beslendiği kapalı, açık veya yarı açık sistem tesis durumundaki
yerleri,
m) Karar: 20/10/2020
tarihli ve 3099 sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan
Hayvancılık Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Kararı,
n) Kuluçkahane: Damızlık veya ticari amaçla civciv
üretimi için Bakanlıktan izin veya faaliyet onay belgesi almış işletmeleri,
o) Taahhütname: Proje sahipleri tarafından
imzalanan ve hibeden yararlanma esasları ile yatırımcının sorumluluklarını
düzenleyen taahhütnameyi,
ö) Termin planı: Başvuru
sahibinin proje faaliyetlerinin takvim yılı içindeki tahmini gerçekleşme
aylarının gösterildiği proje faaliyet tablosunu,
p) Ticari kaz/hindi: Et üretiminde kullanılacak
hayvanları,
r) Ticari kaz/hindi işletmesi: Ticari üretim amacı
ile kurulmuş, Bakanlıktan izin belgesi almış işletmeleri,
s) Uygulama rehberi: Başvuru formlarının, yatırım
projelerinde aranacak idari ve teknik detayların, izleme ve değerlendirme
rapor örneklerinin, konuyla ilgili uygulama birimlerince tutulacak
cetvellerin içinde yer aldığı Genel Müdürlükçe yayımlanacak olan rehberi,
ş) Yatırımcı: Bu Tebliğ kapsamında yatırımı
gerçekleştirmek üzere proje hazırlayıp başvuruda bulunan ve başvurusu kabul
edilen gerçek ve tüzel kişileri,
t) Yatırım projesi: Uygulama rehberindeki esaslara
göre hazırlanmış ve onaylanmış projeyi,
u) Yer tespiti: Başvuru sahibinin inşaat/dut
bahçesi yapacağı alanın il proje yürütme birimi ve kadastro müdürlüğünden/il
müdürlüğünden görevlendirilmiş teknik personel ile (harita
mühendisi/teknikerleri) birlikte tapu kaydında belirtilmiş olan alanın ada,
pafta ve parsel bilgileri doğrultusunda tespitini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uygulama Birimleri ve Görevleri
Uygulama
birimleri
MADDE 5 –
(1) Bu Tebliğ kapsamındaki iş ve
işlemlerin yürütülmesinde görev alacak olan uygulama birimleri şunlardır:
a) İl müdürlüğü.
b) İl proje yürütme birimi.
c) İl proje değerlendirme komisyonu.
ç) Merkez proje değerlendirme komisyonu.
(2) İl proje yürütme biriminin oluşturulmasına
ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile il müdürlüğü
bünyesinde, projenin yürütülmesinden sorumlu şube müdürlüklerinde görevli
en az bir ziraat mühendisi ve veteriner hekim ile Bakanlık ve bağlı
kuruluşlarının il ve bölge müdürlükleri, çevre ve şehircilik il müdürlüğü,
belediyeler, büyükşehir belediyeleri, il özel idareleri veya diğer kamu kurum
ve kuruluşlarında görev yapan inşaat, elektrik ve makine mühendisleri
ve/veya teknikerlerinin katılımıyla, en az beş asil beş yedek üyeden oluşan
il proje yürütme birimi kurulur. Asil
üyelerin görevlerini yerine getiremeyecekleri hallerde bunların yerine,
valilik olurunda belirlenen sıraya göre yedek üyeler görev alır.
b) Yatırımın gerçekleştirileceği
yerin tespitinin yapılması amacıyla Bakanlık ve bağlı kuruluşlarının il ve
bölge müdürlükleri veya il kadastro müdürlüğünden konu uzmanı bir teknik
eleman, inşaat hak edişlerinin düzenlenmesi amacıyla da Bakanlık ve bağlı
kuruluşların il ve bölge müdürlükleri ile çevre ve şehircilik il müdürlüğü,
belediyeler, büyükşehir belediyeleri, il özel idareleri veya diğer kamu
kurum ve kuruluşlarından bir teknik eleman bu birim içerisinde
görevlendirilir.
(3) İl proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Valilik oluru ile il tarım ve orman müdürü/müdür
yardımcısı başkanlığında; konu ile ilgili şube müdürleri olmak üzere en az
beş kişiden oluşan il proje değerlendirme komisyonu kurulur. Asil üyenin
olmaması durumunda yerine vekâlet eden kişi komisyon üyesi olarak görev
yapar. Komisyon, toplam üye sayısının salt çoğunluğuyla toplanır ve
kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliği halinde komisyon başkanının
oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
oluşturulmasına ilişkin usul ve esaslar şunlardır:
a) Genel müdür oluru ile genel müdür yardımcısı
başkanlığında; ilgili daire başkanı ve konu uzmanlarından oluşan en az beş
üyenin katılımı ile merkez proje değerlendirme komisyonu kurulur. Komisyon
başkanının bulunmaması durumunda komisyona ilgili daire başkanı başkanlık
eder.
b) Komisyon, toplam üye sayısının salt çoğunluğuyla
toplanır ve kararlar oy çokluğuyla alınır. Oyların eşitliğinde komisyon
başkanının oyu yönünde karar alınmış sayılır.
(5) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il proje
değerlendirme komisyonu ve il proje yürütme biriminin görev süreleri
projelerin kontrol sürelerinin bitimine kadar devam eder.
Uygulama
birimlerinin görevleri
MADDE 6 –
(1) İl proje yürütme biriminin
görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında yapılan
başvuruları; Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi hükümleri doğrultusunda
inceleyerek hazırladığı raporu il proje değerlendirme komisyonuna
göndermek.
b) İl düzeyinde proje hazırlanması aşamasında
başvuru sahiplerini yatırım konuları ve destekleri hakkında bilgilendirmek.
c) Uygulama projelerini teknik gereklilikler
bakımından incelemek ve uygunluğuna karar vermek.
ç) Yatırımların uygulamasını kontrol etmek,
izlemek, değerlendirmek ve denetlemek.
d) Onaylanan projeler tamamlandığında; uygulama
rehberindeki kriterlere göre hak ediş düzenleyerek
il proje değerlendirme komisyonunun onayına sunmak.
(2) İl proje değerlendirme komisyonunun görevleri
aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında il proje
yürütme birimi tarafından hazırlanan raporları, uygulama rehberindeki kriterlere göre incelemek, değerlendirmek, yatırıma
uygun bulunan projeleri onaylayarak sonuç tablolarını hazırlamak ve bunları
Genel Müdürlüğe sunulmak üzere il müdürlüğüne iletmek.
b) İl proje yürütme biriminin düzenli ve etkin
çalışması için her türlü idari ve teknik desteği sağlamak.
c) İl proje yürütme birimi tarafından hazırlanan
ödemeye esas hak ediş icmal cetvelini incelemek ve onaylamak,
(3) İl müdürlüğünün görevleri aşağıda
belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesinin, idari, mali,
çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla uyumlu bir şekilde
yürütülmesini sağlamak.
b) Karar, bu Tebliğ ve uygulama rehberi kapsamında
yapılacak tüm çalışmaların il bazında tanıtılmasını, uygulatılmasını,
sekretaryasını ve koordinasyonunu sağlamak.
c) İl proje değerlendirme komisyonu tarafından
onaylanan projeler ile hak edişleri Genel Müdürlüğe göndermek.
(4) Merkez proje değerlendirme komisyonunun
görevleri aşağıda belirtilmiştir:
a) Yatırımların desteklenmesi kapsamında
yürütülecek faaliyetlerin kontrolü ile bu faaliyetlerin idari, mali,
çevresel uygulamalar ve mühendislik uygulamalarıyla uyumlu bir şekilde
yürütülmesine destek vermek.
b) Yatırımların desteklenmesi ile ilgili olarak il
müdürlüklerinden gelen onaylı listeleri ve raporları bütçe imkânlarına göre
değerlendirmek suretiyle onaylamak, onayladığı projeleri asil ve/veya yedek
olarak listelemek ve bunları ilgili il müdürlüğüne göndermek.
c) Hibeye esas yatırım konularına ait tutarların
üst sınırlarını belirlemek.
ç) İl müdürlüklerinde bu Tebliğin uygulanması ile
ilgili olarak ortaya çıkan sorunların çözümünde etkin rol almak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi
Yetiştiriciliği Desteklemeleri
Arıcılık
MADDE 7 –
(1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde, Arı Yetiştiricileri Birliğine veya Bal
Üreticileri Birliğine üye, başvuru tarihi itibariyle en az üç yıldır AKS’ye kayıtlı, 50 ve üzeri arılı kovan varlığına sahip
ve arı ürünleri üretimi yapacak üreticiler desteklemelerden
yararlandırılır.
(2) Destekleme konuları; arı ürünleri üretiminde
kullanılacak makine, alet, ekipman ve seyyar arıcı
barakası alımını kapsar.
İpekböcekçiliği
MADDE 8 –
(1) Bu Tebliğ kapsamında
Bakanlıkça belirlenecek illerde dut bahçesi tesisi, ipek böceği besleme evi
inşası, makine, alet ve ekipman alımından gerçek
ve tüzel kişiler yararlandırılır.
(2) Kararın yürürlüğü süresince faaliyet alanı
ipekböceği besleme/flatürle ipek çekimi olan
tüzel kişilik vasıflarına haiz kooperatif/işletmelerin ipekböcekçiliği
konusunda aynı ilde birden fazla veya çeşitli illerde yapacağı dut bahçesi
tesisi, ipek böceği besleme evi inşaatı, makine, alet ve ekipman
alımları tek bir proje olarak kabul edilir, projenin tamamlanan kısımları
için ayrı ayrı veya birlikte ödeme yapılabilir.
Damızlık
ve ticari kaz ile ticari hindi yetiştiriciliği
MADDE 9 – (1) Bu Tebliğ kapsamında Bakanlıkça belirlenen
illerde, 1.000 adet kapasiteli damızlık kaz, 500 adet kapasiteli ticari kaz
veya 1.000 adet kapasiteli ticari hindi işletmeleri desteklenir.
(2) Yatırımcılara, damızlık kaz işletmelerinde yeni
kümes ve kuluçkahane inşaatı, makine, alet ve ekipman
alımı için, ticari kaz ve hindi işletmelerinde ise yeni kümes yapımı,
makine, alet ve ekipman alımı için destekleme ödemesi yapılır.
Yatırım
süresi
MADDE 10
– (1) Yatırıma ilişkin uygulama,
yer tespit tutanağının düzenlendiği tarih itibari ile başlar ve bir yıl
içerisinde bitirilir. Yatırım projesinin belirlenen sürede tamamlanmaması
halinde yatırımcının gerekçesi ile yapacağı yazılı başvurusu üzerine, il
proje değerlendirme komisyonunun uygun görüşü doğrultusunda, merkez proje
değerlendirme komisyonunca yatırımcıya bir defaya mahsus olmak üzere bir
yıl ek süre verilebilir.
(2) Termin planına göre
yükümlülüklerini yerine getirmeyen, yatırımını tamamlamayan veya yatırım
yapmaktan vazgeçen yatırımcının projesi il değerlendirme komisyonu tarafından
iptal edilir ve hibe desteğinden yararlandırılmazlar.
Yatırım
konuları hakkında genel esaslar
MADDE 11
– (1) Bu Tebliğ kapsamındaki
esaslar çerçevesinde başvurusu onaylanarak arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz
ve hindi yetiştiriciliğine yönelik yatırımlarını tamamlayan yatırımcılara
destekleme ödemesi yapılır.
(2) Gerçek ve tüzel kişiler, bu Tebliğ kapsamında
uygulanacak hibe desteğine ilişkin yatırım konularından sadece bir proje
için ve bir kez yararlandırılır.
(3) Yatırım tutarının desteklemeye esas üst sınırı,
bütçe imkanları dikkate alınarak merkez proje
değerlendirme komisyonunca belirlenip Genel Müdürlük tarafından il
müdürlüklerine bildirilir. Merkez proje değerlendirme komisyonu, gerek
duyduğunda belirlenen üst sınırı yıl içerisinde değiştirebilir. Değişiklik
kararı da aynı usulle il müdürlüklerine bildirilir.
(4) Onaylanan desteklemeye esas yatırım proje
tutarının belirlenen üst sınırını aşan kısmı, aynî veya nakdi katkı olarak
yatırımcının öz sermayesi ile karşılanır.
(5) Yatırımcılar, sübvansiyonlu krediler hariç
olmak üzere kredi ve vergi teşviklerinden yararlanabilirler.
(6) İnşaat yatırımları hakkında uygulanacak esaslar
şunlardır:
a) Yatırımcı proje gereğince yapacağı yapı ve
tesislerle ilgili her türlü izinleri yetkili mercilerden almak ve yürürlükteki
mevzuata uymak zorundadır. İnşaat izni ve yapı kullanım ruhsatının alınması
süreci, termin planında belirtilenden daha uzun
sürecekse ilgili birimlerden olumlu görüş veya yatırımcıdan taahhütname
alınmak koşulu ile bu bent kapsamı dışında tutulur.
b) İnşaat yatırımları için yapılacak hibe desteği
ödemelerinde, Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca merkez proje değerlendirme
komisyonu tarafından projenin onaylandığı yılda yayımlanan “İnşaat ve
Tesisat Analiz ve Birim Fiyatları” üzerinden poz numaralarına göre
hazırlanan maliyet cetvelleri kullanılır.
c) Dut bahçesi tesisi yatırımlarında yapılacak
arazi düzeltme hariç olmak üzere, idari binalar, bakıcı evi, bekçi
kulübesi, istinat duvarı ve çevre yapıları destekleme kapsamında
değerlendirilmez.
(7) Makine, alet ve ekipman
alımı için uygulanacak esaslar şunlardır:
a) Satın alınacak makine, alet ve ekipman için istenen belge ve teknik özellikler uygulama
rehberinde belirtilir.
b) Makine, alet ve ekipmanların
birim fiyatı il proje yürütme birimi tarafından piyasa araştırması
yapılarak belirlenir. Hak ediş düzenlemesinde il proje yürütme birimince
belirlenen fiyatlar esas alınır.
c) Yatırım kapsamında temin edilecek her türlü
malzeme, makine, alet ve ekipmanın yeni olması, ikinci el malzeme, makine,
alet ve ekipman kullanılmaması gerekir.
(8) Yatırım tamamlanana kadar oluşabilecek
sorunlardan yatırımcı sorumludur.
(9) Yatırımcılar, proje kapsamında kurulan
işletmeyi teminat olarak gösteremezler.
(10) Yatırımcılar üç yıl süre ile faaliyetini
sürdüreceğine ve almış olduğu makina, alet ve ekipmanı bu süre boyunca işletmesinde faal tutacağına
dair taahhütname verir.
Başvuru
yeri, zamanı ve istenecek belgeler
MADDE 12
– (1) Bu Tebliğ kapsamında yatırım
yapmak isteyenlerin başvurularında uyacakları usul ve esaslar şunlardır:
a) Gerçek veya tüzel kişiler uygulama rehberinde
belirtilen süre içinde kayıtlı olduğu il/ilçe müdürlüğüne başvurur.
b) Arıcılık, ipekböcekçiliği, kaz ve hindi
yetiştiriciliğine yönelik yatırımlarda teknik kriterler
Bakanlıkça belirlenir ve uygulama rehberi ile yayımlanır.
c) İstenecek belgeler, başvuru sürecine ilişkin
detaylar Bakanlığın resmi internet sayfasında yayımlanacak uygulama
rehberinde belirtilir.
ç) Yatırımcı ile il müdürlüğü arasında,
yatırımcının aynı yatırım konusunda bakanlık veya diğer kamu kurum ve
kuruluşlarınca uygulanan faiz indirimi veya hibe desteği programlarından
yararlanmadığına, yararlanmış ise Karar kapsamındaki hibe desteğinin iptal
edileceğini kabul ettiğine dair taahhütname imzalanır.
Yatırım
başvurularının incelenmesi ve değerlendirilmesi
MADDE 13
– (1) Yapılan başvurular, il proje
yürütme birimince incelenir ve rapor olarak il proje değerlendirme
komisyonuna gönderilir. İl proje değerlendirme komisyonunca incelenen
başvurulardan uygun olanlar, uygulama rehberinde yayınlanacak olan kriterlere göre puan sıralaması esas alınarak
listelenir ve Genel Müdürlüğe sunulmak üzere il müdürlüğüne gönderilir.
(2) Merkez proje değerlendirme komisyonu, il
müdürlükleri tarafından gönderilen rapor ve listeleri bütçe imkanları dahilinde inceler, projeleri onaylar ve onaylanan
projeleri asil ve yedek olarak listeler, Genel Müdürlük tarafından ilgili
il müdürlüğüne gönderilir.
(3) İl müdürlüğü, projeleri onaylanarak
desteklemeye hak kazanan yatırımcıları yazılı olarak bilgilendirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hak Edişler
Destekleme
hak edişine başvuru ve hak ediş belgelerinin hazırlanması
MADDE 14
– (1) Yatırımcı, tamamlanan
yatırımlarına ilişkin hak edişleri için dilekçe ile il/ilçe müdürlüğüne
başvurur.
(2) Hak edişler il proje yürütme birimince uygulama
rehberinde yer alan kriterlere uygun olarak
hazırlanır.
(3) İpekböcekçiliği yatırım konularında projenin
tamamlanan kısımları için ayrı ayrı veya birlikte
hak ediş düzenlenir.
(4) İl proje yürütme birimince hazırlanan hak
edişler, il proje değerlendirme komisyonunun onayına sunulur.
(5) İnşaat hak edişlerinde, konu uzmanı en az bir
teknik personelin (mühendis/tekniker) imzası ile Çevre ve Şehircilik
Bakanlığınca yayımlanan inşaat ve tesisat analiz ve birim fiyatlar
üzerinden poz numaralarına bağlı olarak gerçekleşen keşif özetlerinin
bulunması zorunludur.
Hak ediş
icmallerinin onaylanması ve destekleme ödemesine esas çalışmalar
MADDE 15
– (1) İl proje değerlendirme
komisyonunca ödemeye uygun bulunan hak edişler için uygulama rehberinde yer
alan ve proje sorumlularınca hazırlanmış olan ödemeye esas hak ediş icmali
onaylanır ve il müdürlüğü tarafından Genel Müdürlüğe gönderilir.
(2) Hak ediş icmali Genel Müdürlükçe
değerlendirilerek yatırımcıya ödeme yapılmak üzere Bankaya gönderilir.
(3) Projenin tamamlanması sonucu yatırımcıya
ödenecek hak ediş, yatırımcı tarafından üçüncü kişilere devredilemez ve
temlik konulamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Finansman
ve ödemeler
MADDE 16
– (1) Karar uyarınca yapılacak
ödemeler için gerekli kaynak, Bakanlığın ilgili bütçesine tahsis edilen
ödeneklerden karşılanır.
(2) Ödemeler Banka aracılığıyla yapılır. Uygulama
için Bankaya destekleme tutarının % 0,2’si oranında hizmet komisyonu
ödenir.
Desteklerden
yararlanamayacak olanlar
MADDE 17
– (1) Bu Tebliğ kapsamındaki
hibelerden kamu kurum ve kuruluşları, gerçeğe aykırı beyanda bulunan
ve/veya belge ibraz edenler, desteklemelerden men cezası bulunanlar ve bu
Tebliğde belirtilen hükümlere uymayanlar yararlanamazlar.
(2) Devlet memurları, kamu işçileri ve Devlet
üniversitelerinde görevli öğretim elemanları hibeden yararlanamaz.
(3) Yatırımcılar, aynı yatırım için diğer kamu
kurum ve kuruluşlarının aynı konudaki faiz indirimi veya hibe desteği
programlarından yararlanamaz, yararlanmış ise Karar kapsamında yararlanılan
destekler, ilgili mevzuat çerçevesinde geri alınır.
Denetim,
haksız ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 18
– (1) Onaylanan yatırımın termin planına uygun olarak yapılıp yapılmadığı il
proje yürütme birimi tarafından denetlenir. Yatırımın tamamlanması ve hak
edişlerin ödenmesi sonrasında inşaat, makine, alet ve ekipman
açısından üç yıl süre ile yılda en az bir defa olmak üzere il proje yürütme
birimince işletmeler denetlenir. Yapılacak kontrol ve denetimler sonucunda
tespit edilen hata veya noksanlıkların, uygulama rehberinde belirlenen süre
içerisinde yatırımcı tarafından giderilmesinin zorunlu olduğu yazı ile
yatırımcıya bildirilir.
(2) Bu Tebliğ ile uygulama rehberinde yer almayan
hususlarda taşrada oluşacak problemlerin çözümünde, yürürlükteki mevzuat
çerçevesinde kalmak koşulu ile il müdürlükleri yetkilidir.
(3) Destekleme ödemeleri ile ilgili hususlarda
denetimi sağlayacak tedbirleri Bakanlık alır.
(4) Haksız ödendiği tespit edilen destekleme
ödemeleriyle ilgili alacaklar, ödemenin yapıldığı tarih itibarıyla 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanun hükümlerine göre yasal faizi ile birlikte geri
alınır.
(5) Kararla belirlenen destekleme ödemelerinden,
idari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç olmak üzere,
haksız yere yararlandığı tespit edilen yatırımcılar beş yıl süreyle hiçbir
destekleme programından yararlandırılmazlar.
Yürürlükten
kaldırılan tebliğ
MADDE 19
– (1) 15/4/2017
tarihli ve 30039 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Arıcılık,
İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi Yetiştiriciliği Yatırımlarının
Desteklenmesine İlişkin Uygulama Esasları Tebliği (Tebliğ No: 2017/20)
yürürlükten kaldırılmıştır.
Tamamlanamayan
işlemler
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 19 uncu madde ile
yürürlükten kaldırılan Arıcılık, İpekböcekçiliği, Kaz ve Hindi
Yetiştiriciliği Yatırımlarının Desteklenmesine İlişkin Uygulama Esasları
Tebliği (Tebliğ No: 2017/20) hükümlerine göre tamamlanamamış işlemler bu
Tebliğ hükümlerine göre sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Tarım
ve Orman Bakanı yürütür.
|