Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumundan:
TELSİZ EKİPMANLARI YÖNETMELİĞİ
(2014/53/AB)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; telsiz ekipmanlarının
temel gereklere uygun olarak piyasaya arz edilmesi, piyasada bulundurulması
ve hizmete sunulmasına ilişkin iktisadi işletmecilerin yükümlülükleri,
telsiz ekipmanlarının uygunluğu, uygunluk değerlendirme kuruluşları ile
piyasa gözetimi ve denetimi ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Devlet ve kamu güvenliği,
savunma ve Devletin ceza hukuku alanındaki faaliyetlerinde kullanılan özel
amaçlı ekipmanlar ile Ek–1’de belirtilen ekipmanlar hariç tüm telsiz
ekipmanlarını kapsar.
(2) Bu Yönetmelik kapsamına giren telsiz
ekipmanlarına 5 inci maddenin birinci fıkrasının (a) bendinde belirtilen
hususlar hariç 2/10/2016 tarihli ve 29845 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Belirli Gerilim Sınırları İçin Tasarlanan Elektrikli Ekipman ile İlgili
Yönetmelik (2014/35/AB) hükümleri uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 5/11/2008 tarihli ve 5809
sayılı Elektronik Haberleşme Kanununun 2 nci, 6 ncı, 53 üncü ve 60 ıncı
maddeleri, 29/6/2001 tarihli ve 4703 sayılı Ürünlere İlişkin Teknik
Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanun ile 5/3/2020 tarihli ve
7223 sayılı Ürün Güvenliği ve Teknik Düzenlemeler Kanununa dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AB: Avrupa Birliğini,
b) Akreditasyon: Bir ulusal akreditasyon kurumu
tarafından bir uygunluk değerlendirme kuruluşunun belirli bir uygunluk
değerlendirme faaliyetini yerine getirmek üzere ilgili ulusal veya
uluslararası standartların belirlediği gerekleri ve uygulanabildiği
yerlerde ilgili sektörel düzenlemelerde öngörülen ek gerekleri
karşıladığının resmî kabulünü,
c) CE işareti: Bir ürünün CE işaretinin konulmasını
öngören 16/12/2011 tarihli ve 2011/2588 sayılı Bakanlar Kurulu kararıyla
yürürlüğe konulan “CE” İşareti Yönetmeliği ve CE işaretinin iliştirilmesine
ilişkin ilgili diğer mevzuatın bütün kurallarına uygun olduğunu gösteren
işareti,
ç) Dağıtıcı: Bir telsiz ekipmanını tedarik
zincirinde yer alarak piyasada bulunduran, imalatçı ve ithalatçı dışındaki
gerçek veya tüzel kişiyi,
d) Elektromanyetik bozulma: İstenmeyen sinyal ya da
yayılma ortamında bir değişim gibi telsiz ekipmanının performansını
düşürebilen elektromanyetik etkiyi,
e) Geri çağırma: Nihai kullanıcının elinde bulunan
bir ürünün iktisadi işletmeciye geri getirilmesini amaçlayan her türlü
önlemi,
f) Hizmete sunma: Telsiz ekipmanının nihai
kullanıcısı tarafından ilk kez kullanımını,
g) İktisadi işletmeci: İmalatçı, yetkili temsilci,
ithalatçı veya dağıtıcıyı,
ğ) İmalatçı: Bir telsiz ekipmanını imal eden veya
tasarımını ya da imalatını yaptıran ve kendi adı veya ticari markasıyla
pazarlayan gerçek veya tüzel kişiyi,
h) İthalatçı: Bir telsiz ekipmanını ithal ederek
piyasaya arz eden Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişiyi,
ı) Komisyon: Avrupa Komisyonunu,
i) Kurul: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulunu,
j) Kurum: Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunu,
k) Onaylanmış kuruluş: Bu Yönetmelik kapsamında
uygunluk değerlendirme faaliyetinde bulunmak üzere Kurum tarafından bu
Yönetmelik ve diğer ilgili mevzuatta belirlenen esaslar doğrultusunda
görevlendirilen ve adları Komisyona bildirilen Türkiye’de yerleşik uygunluk
değerlendirme kuruluşu ile AB ülkeleri tarafından atanan veya AB tarafından
kabul edilen uygunluk değerlendirme kuruluşlarını,
l) Piyasa gözetimi ve denetimi: Ürünlerin ilgili
teknik düzenlemesi veya genel ürün güvenliği mevzuatında belirtilen
gereklere uygun olmalarını sağlamak ve bu mevzuat kapsamında yer alan kamu
yararını korumak amacıyla yetkili kuruluşlar tarafından yürütülen
faaliyetleri ve alınan tedbirleri,
m) Piyasada bulundurma: Bir telsiz ekipmanının
ticari bir faaliyet yoluyla, bedelli veya bedelsiz olarak dağıtım, tüketim
veya kullanım için piyasaya sağlanmasını,
n) Piyasadan çekme: Tedarik zincirindeki bir ürünün
piyasada bulunmasını engellemek için alınan her türlü tedbiri,
o) Piyasaya arz: Bir telsiz ekipmanının piyasada
ilk kez bulundurulmasını,
ö) Radyo dalgaları: Yapay bir kılavuz olmaksızın
uzayda yayılan 3000 GHz altında frekanslara sahip elektromanyetik
dalgaları,
p) Teknik düzenleme: Bir ürünün, ilgili idari
hükümler de dâhil olmak üzere, özellikleri, işleme ve üretim yöntemleri,
bunlarla ilgili terminoloji, sembol, ambalajlama, işaretleme, etiketleme ve
uygunluk değerlendirmesi işlemleri hususlarından birini veya birkaçını
belirten ve uyulması zorunlu olan her türlü düzenlemeyi,
r) Teknik özellikler: Telsiz ekipmanının
karşılaması gereken teknik gerekleri gösteren dokümanı,
s) Telsiz arayüzü: Radyo spektrumunun mevzuat ile
belirlenmiş kullanımı için teknik özelliklerini,
ş) Telsiz ekipmanı: Tek başına ya da anten gibi
aksesuarlar ile tamamlanarak kullanıldığında telsiz iletişimi ve/veya
telsiz tespiti amacıyla radyo dalgaları yayan ve/veya alan elektrikli veya
elektronik ürünü,
t) Telsiz ekipmanı sınıfı: Bu Yönetmelik kapsamında
benzer olduğu düşünülen telsiz ekipmanlarının ve bunlarda kullanılan telsiz
arayüzlerinin belirli kategorilerini tanımlayan sınıfı,
u) Telsiz iletişimi: Radyo dalgaları aracılığıyla
yapılan iletişimi,
ü) Telsiz tespiti: Radyo dalgalarının yayılım
özelliği vasıtasıyla bir nesnenin konumunun, hızının ve/veya diğer
özelliklerinin tespitini veya bu parametreler ile ilgili bilgilerin elde
edilmesini,
v) Ulusal akreditasyon kurumu: Türk Akreditasyon
Kurumunu,
y) Uygunluk değerlendirmesi: Bir ürün, süreç,
hizmet, sistem, kişi ya da kuruluşun belirlenen koşulları yerine getirip
getirmediğini gösteren süreci,
z) Uygunluk değerlendirme kuruluşu: Kalibrasyon,
test, muayene ve belgelendirme dâhil olmak üzere uygunluk değerlendirme
faaliyetlerini gerçekleştiren kuruluşu,
aa) Uyumlaştırılmış standart: Uyumlaştırılmış
Avrupa Birliği mevzuatını uygulamak amacıyla Komisyonun talebine istinaden
kabul edilen Avrupa standardını,
bb) Yetkili temsilci: İmalatçının bu Yönetmelik
kapsamındaki belirli yükümlülüklerini onun adına yerine getirmek üzere
imalatçı tarafından yazılı bir şekilde yetkilendirilen Türkiye’de yerleşik
gerçek veya tüzel kişiyi,
cc) Zararlı elektromanyetik girişim: Çalışmaları
bakımından, seyrüsefer hizmetlerini veya diğer kamu güvenliği haberleşme
hizmetlerini tehlikeye sokan veya bir telsiz haberleşme hizmetinin
çalışmasını ciddi ölçüde bozan, engelleyen veya kesinti oluşturan
elektromanyetik girişimi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Esaslar
Temel
gerekler
MADDE 5 – (1) Telsiz ekipmanları;
a) Herhangi bir gerilim sınırı olmaksızın Belirli
Gerilim Sınırları için Tasarlanan Elektrikli Ekipman ile İlgili Yönetmelik
(2014/35/AB)’in 5 inci maddesinde belirtilen emniyet gereklerini
sağlayarak, insanların ve evcil hayvanların sağlık ve güvenliği ile
mülkiyetin korunması,
b) 2/10/2016 tarihli ve 29845 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Elektromanyetik Uyumluluk Yönetmeliği (2014/30/AB)’nde
belirlenen şekilde ve yeterli seviyede elektromanyetik uyumluluk,
şartlarını sağlayacak şekilde imal edilir.
(2) Telsiz ekipmanları, zararlı elektromanyetik
girişimleri önlemek için radyo spektrumunu verimli kullanacak ve bu
spektrumun etkin kullanımını destekleyecek nitelikte imal edilir.
(3) Belirli kategorilerdeki veya sınıflardaki
telsiz ekipmanları, aşağıdaki temel gerekleri karşılayacak şekilde imal
edilir:
a) Ortak şarj cihazı ve harici aksesuarları ile
uyumlu çalışır.
b) Haberleşme şebekesi aracılığıyla diğer telsiz
ekipmanları ile uyumlu çalışır.
c) Türkiye ve AB üyesi ülkelerdeki uygun tipteki
arayüzlere bağlanabilir.
ç) Haberleşme şebekesine veya şebekenin çalışmasına
zarar vermez ve şebeke kaynaklarının uygunsuz kullanılması nedeni ile
haberleşme hizmetinin kabul edilemez bir seviyede bozulmasına sebep olmaz.
d) Kullanıcıların ve abonelerin kişisel bilgileri
ile gizliliğinin korunmasını sağlamak için tedbirler içerir.
e) Sahtekârlığa karşı korunma sağlanması için
belirli özellikleri destekler.
f) Acil durum hizmetlerine erişim sağlanması için
belirli özellikleri destekler.
g) Engelli kullanıcılar tarafından kullanımlarını
kolaylaştırmak için belirli özellikleri destekler.
ğ) Telsiz ekipmanları, sadece kendisi ile birlikte
uyumlu çalıştığı ispatlanan yazılımların yüklenmesini sağlayan özellikleri
destekler.
(4) Kurum, üçüncü fıkrada belirtilen temel
gereklerin belirli kategoriler veya sınıflar dâhilindeki ekipmanlara
uygulanması amacıyla alınan Komisyon kararlarını çıkaracağı düzenlemeler
çerçevesinde uygular.
Telsiz
ekipmanları ve yazılımlarının uyumluluğuna ilişkin bilgilerin sağlanması
MADDE 6 –
(1) Telsiz ekipmanı ve bu
ekipmanda kullanılan yazılımın imalatçıları, telsiz ekipmanları ve bunların
amaçlandığı şekilde kullanılmasına imkân sağlayan yazılım uyumluluğunun 5
inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğuna ilişkin bilgileri
Kuruma sunar. 20 nci madde uyarınca gerçekleştirilecek olan uygunluk değerlendirmede
elde edilecek bu bilgiler, Ek–6’da belirtilen unsurları içeren uygunluk
beyannamesi şeklinde verilir. Söz konusu bilgiler, telsiz ekipmanları ile
yazılımlarının özellikli kombinasyonlarına bağlı olarak, telsiz ekipmanları
ve yazılımlarını tam olarak tanımlar ve güncel halde tutulur.
(2) Kurum; birinci fıkrada belirtilen gereğin
belirli kategoriler veya sınıflar dâhilindeki ekipmanlara uygulanması ve
söz konusu ekipmanlar için operasyonel kurallar koyan eylemlerin
uygulanmasına yönelik alınan Komisyon kararlarını, çıkaracağı düzenlemeler
çerçevesinde uygular.
Bazı
kategorilerdeki telsiz ekipman tiplerinin kaydedilmesi
MADDE 7 – (1) İmalatçılar, 5 inci maddede belirtilen temel
gereklere düşük seviyede uygunluk gösteren belirli kategorilerdeki telsiz
ekipmanı tiplerini, bu kategorilerdeki telsiz ekipmanlarını piyasaya arz
etmeden önce dördüncü fıkrada atıfta bulunulan merkezi bir sisteme
kaydeder. İmalatçılar, söz konusu ekipman türlerini kaydederken; teknik
dosyanın Ek–5’in birinci, dördüncü, beşinci, altıncı, yedinci, sekizinci ve
dokuzuncu kısımlarında belirtilen unsurlarını veya haklı bir gerekçe olması
halinde Ek–5’te belirtilen tüm unsurları sağlar. İmalatçılar, kaydedilen
her bir telsiz ekipman tipine Komisyon tarafından verilen kayıt numarasını,
piyasaya arz ettikleri telsiz ekipmanlarına iliştirir.
(2) Birinci fıkrada düzenlenen hususlara ilişkin
telsiz ekipmanlarının ilgili olduğu kategorileri belirleyen Komisyon kararları,
Kurum tarafından çıkarılacak düzenlemeler çerçevesinde uygulanır.
(3) İkinci fıkra uyarınca kategorileri belirlenmiş
olan telsiz ekipmanı üzerine kayıt numarasının iliştirilmesi ile kayıt
işlemlerinin yürütülmesine ilişkin Komisyon tarafından belirlenen kurallar,
Kurum tarafından çıkarılacak düzenlemeler çerçevesinde uygulanır.
(4) Komisyon tarafından imalatçıların kullanımına
sunulan ve gerekli bilgileri kaydetme imkânı sağlayan merkezi sistem, gizli
bilgi niteliğinde olan bilgilere erişimin uygun şekilde kontrol edilmesini
sağlar.
Piyasada
bulundurma
MADDE 8 – (1) Kurum, sadece bu Yönetmeliğe uygun telsiz
cihazlarının piyasada bulundurulması için gerekli önlemleri alır.
Hizmete
sunma ve kullanım
MADDE 9 – (1) Kurum, sadece bu Yönetmeliğe uygun olarak kurulan,
bakımı yapılan telsiz ekipmanlarının kullanım amaçlarına uygun bir şekilde
kullanıldıkları durumlarda hizmete sunulmasına ve kullanılmasına izin
verir. Kurum; milli frekans planına, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
tarafından belirlenen strateji ve politikalara ve elektronik haberleşme
hizmetlerinde kullanılan radyo frekans yönetimine ilişkin yükümlülükleri
saklı kalmak koşulu ile sadece radyo spektrumunun verimli ve etkin bir
şekilde kullanımı, zararlı elektromanyetik girişimin önlenmesi, elektromanyetik
bozulmanın önlenmesi veya kamu sağlığı ile ilgili sebeplerden dolayı telsiz
ekipmanlarının hizmete sunulması ve/veya kullanımına ilişkin ek gerekler
getirebilir.
Telsiz
arayüz özelliklerinin bildirimi ve telsiz ekipman sınıflarının belirlenmesi
MADDE 10
– (1) Kurum, 3/4/2002 tarihli ve
24715 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Teknik Mevzuatın ve Standartların
Türkiye ile Avrupa Birliği Arasında Bildirimine Dair Yönetmelikte
belirlenen usul uyarınca;
a) Uyumlaştırılmış radyo spektrumu ile ilgili
yayımlanan mevzuata uygun olan telsiz arayüzleri,
b) İkinci fıkraya göre yürürlüğe giren mevzuat
uyarınca, ülke genelinde kısıtlama olmaksızın hizmete sunulabilen ve
kullanılabilen telsiz ekipmanlarına karşılık gelen telsiz arayüzleri,
hariç olmak üzere düzenlemesini planladığı telsiz
arayüzlerini, Komisyona iletmek üzere Ticaret Bakanlığına bildirir.
(2) Kurum; telsiz arayüzleri ve bir telsiz ekipmanı
sınıfının tahsis edilmesi arasında denklik oluşturan AB Resmi Gazetesi’nde
yayımlanan Komisyon kararlarını, çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde
uygular.
Telsiz
ekipmanlarının serbest dolaşımı
MADDE 11
– (1) Kurum, bu Yönetmelik
hükümlerine uygun olan telsiz ekipmanlarının piyasada bulundurulmasına
engel olmaz.
(2) Bu Yönetmelik hükümlerine uymayan cihaza,
imalatçısı tarafından piyasaya arz edilmeyeceği veya hizmete
sunulmayacağına ilişkin görünür bir işaretin iliştirilmesi kaydı ile fuar,
sergi ve benzeri yerlerde tanıtım amacıyla sergilenmesine izin verilir.
Telsiz ekipmanlarının sergilenmesi; zararlı elektromanyetik girişim,
elektromanyetik bozulma, insanların veya evcil hayvanların sağlığı,
güvenliği ve mülkiyet ile ilgili riskleri engellemek için uygun tedbirler
alındığında gerçekleştirilebilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İktisadi İşletmecilerin Yükümlülükleri
İmalatçıların
yükümlülükleri
MADDE 12
– (1) İmalatçılar piyasaya arz
ettikleri telsiz ekipmanlarının 5 inci maddede belirtilen temel gereklere
uygun olarak tasarlandığını ve üretildiğini garanti eder.
(2) İmalatçılar, telsiz ekipmanlarının spektrum
kullanımına yönelik ilgili mevzuatta aranan gerekleri ihlal etmeden
çalışabilecek şekilde imal edildiğini garanti eder.
(3) İmalatçılar, 24 üncü maddede belirtilen teknik
dosyayı düzenler ve 20 nci maddede belirtilen ilgili uygunluk değerlendirme
prosedürünü uygular veya uygulatır. İmalatçılar, telsiz ekipmanlarının
uygulanabilir gerekleri karşıladığının uygunluk değerlendirme prosedürü ile
ortaya konulduğu durumlarda, AB uygunluk beyanı düzenler ve CE işaretini
iliştirir.
(4) İmalatçılar, teknik dosya ve AB uygunluk
beyanını, telsiz ekipmanlarının piyasaya arz edilmelerini müteakip 10 yıl
süreyle muhafaza eder.
(5) İmalatçılar, seri üretimde uygulanan işlemlerin
bu Yönetmeliğe uygunluğunu garanti eder. Uygunluğu beyan edilen telsiz
ekipmanlarının tasarımında veya niteliklerindeki değişiklikler ile
uyumlaştırılmış standartlarda veya diğer teknik özelliklerdeki
değişiklikler dikkate alınır. İmalatçılar, telsiz ekipmanlarının teşkil
ettiği risklerle ilgili olarak nihai kullanıcıların sağlığını ve
güvenliğini korumak için piyasada bulunan cihazlardan numune alarak
testlerini gerçekleştirir, inceleme yapar, gerekli olması halinde cihazlara
ilişkin şikâyetlerin, uygun olmayan ve geri çağırılan cihazların kaydını
tutar ve dağıtıcıları bilgilendirir.
(6) İmalatçılar, piyasaya arz ettikleri telsiz
ekipmanlarının tip, parti veya seri numarası veya cihazın tanımlanmasını
sağlayan diğer herhangi bir bilginin cihazın üzerinde taşımasını veya
cihazın boyutunun ya da yapısının buna uygun olmaması durumunda gerekli
bilgilerin ambalajında veya beraberindeki dokümanlarda bulunmasını sağlar.
(7) İmalatçılar ismini, tescilli ticarî unvanı veya
markasını ve posta iletişim bilgilerini telsiz ekipmanı üzerinde veya
telsiz ekipmanının boyutu ya da yapısının buna izin vermediği durumlarda
ambalajında veya beraberindeki dokümanda belirtir. İmalâtçı ile irtibat
sağlamak üzere tek bir posta adresi belirtilir. İletişim bilgileri, Türkçe
veya tüketiciler ile diğer son kullanıcıların kolaylıkla anlayabileceği ve
Kurumun kabul edeceği bir dilde olmalıdır.
(8) İmalatçılar, telsiz ekipmanı ile birlikte
güvenlik bilgilerinin ve kullanım talimatlarının Türkçe olarak verilmesini
sağlar. Talimatlar, telsiz ekipmanının kullanım amacına uygun olarak
kullanılması için gerekli bilgileri içerir. Mezkûr bilgiler, uygulanabilir
olduğu durumlarda telsiz ekipmanlarının istenildiği şekilde kullanımına
imkân tanıyan yazılım da dâhil olmak üzere aksesuarlar ve bileşenlere dair
açıklamaları içerir. Her türlü etiketlemenin yanısıra mezkûr talimatlar ve
güvenlik bilgileri açık, anlaşılır ve okunaklı bir şekilde yazılır. Ayrıca
telsiz cihazlarının telsiz dalgaları yayması durumunda mezkûr bilgilere;
a) Telsiz ekipmanlarının çalıştığı frekans bandı,
b) Telsiz ekipmanlarının çalıştığı frekans bandında
iletilen azami çıkış gücü,
dâhil edilir.
(9) İmalatçılar, telsiz ekipmanlarının her bir
parçası için AB uygunluk beyanı kopyası veya kısa AB uygunluk beyanı ile
birlikte verilmesini sağlar. Kısa AB uygunluk beyanının verildiği
durumlarda AB uygunluk beyanının tam metninin yer aldığı internet adresi
belirtilir.
(10) Telsiz ekipmanın hizmete sunulmasına ilişkin
kısıtlama olması veya kullanım iznine tabi olması halinde, söz konusu
kısıtlamanın veya iznin uygulandığı ülkelerin ya da coğrafi bölgelerin
bilgisi ambalajda ve cihazla birlikte verilen belgeler arasında 17 nci
maddede düzenlendiği şekilde yer alır. Kurum, Komisyon kararlarını
çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular ve 17 nci maddede gerekli
değişiklikleri yapar.
(11) İmalatçılar, piyasaya arz ettikleri telsiz
ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun olmadığını bildiği veya bilmesi gerektiği
hallerde, ekipmanı uygun hale getirmek, piyasadan çekmek veya geri çağırmak
için gerekli düzeltici önlemleri alır. İmalatçılar, telsiz ekipmanının risk
taşıması durumunda Kuruma, özellikle uygunsuzluk durumu, bu kapsamda alınan
düzeltici önlemler ve bunların sonuçları ile ilgili her türlü bilgiyi
verir.
(12) İmalatçılar, Kurumun talep etmesi halinde
telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygunluğunu gösteren her türlü bilgi ve
belgeyi yazılı veya elektronik ortamda Türkçe veya İngilizce olarak Kuruma
sunar. İmalatçılar, Kurum tarafından talep edilmesi halinde piyasaya arz
ettikleri telsiz ekipmanının teşkil ettiği riskleri ortadan kaldırmak için
alınacak tedbirlerle ilgili Kurum ile iş birliği yapar.
Yetkili
temsilciler
MADDE 13
– (1) İmalatçı, yazılı bir belge
ile yetkili temsilci atayabilir. 12 nci maddenin birinci fıkrasında belirtilen
yükümlülükler ile üçüncü fıkrasında belirtilen teknik belgeleri hazırlama
sorumluluğu yetkili temsilcilere devredilemez.
(2) Yetkili temsilci imalatçıdan alınan yetki
belgesinde belirtilen görevleri yerine getirir. Yetkili temsilciye yetki
belgesinde asgari aşağıda belirtilen işlemler için yetki verilir:
a) Teknik dosya ve AB uygunluk beyanını, telsiz
ekipmanlarının piyasaya arz edilmelerini müteakip 10 yıl süreyle muhafaza
etmek.
b) Kurum talebine istinaden, telsiz ekipmanlarının
uygunluğunu göstermek için gereken tüm bilgi ve belgeleri sağlamak.
c) Yetkili temsilcinin yetki belgesi kapsamına
giren telsiz ekipmanlarının teşkil ettiği risklerin ortadan kaldırılması
için Kurumla iş birliği yapmak.
İthalatçıların
yükümlülükleri
MADDE 14
– (1) İthalatçılar sadece bu
Yönetmeliğe uygun telsiz ekipmanlarını piyasaya arz eder.
(2) İthalatçılar; telsiz ekipmanlarını piyasaya arz
etmeden önce imalatçının, 20 nci maddede atıfta bulunulan ilgili uygunluk
değerlendirme prosedürünün gerçekleştirdiğini ve telsiz ekipmanının radyo
spektrumunun kullanımına ilişkin uygulanabilir gerekleri ihlal etmeden
Türkiye’de veya en az bir AB üyesi ülkede çalıştırılabilecek şekilde imal
edildiğini garanti eder. İthalatçılar, imalatçı tarafından teknik
belgelerin hazırlanmasını, telsiz ekipmanının CE işaretini taşımasını ve 12
nci maddenin sekizinci, dokuzuncu ve onuncu fıkralarında atıfta bulunan
bilgi ve belgelerle birlikte verilmesini ve imalatçının 12 nci maddenin
altıncı ve yedinci fıkralarında belirtilen gereklere uygun hareket etmesini
sağlar. İthalatçılar, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygun
olmayan telsiz ekipmanını uygun hale getirene kadar piyasaya arz edemez.
Ayrıca telsiz ekipmanının risk teşkil etmesi halinde, ithalatçı bu durumu
imalatçıya ve Kuruma bildirir.
(3) İthalatçı, ismini, tescilli ticarî unvanı veya
markasını ve posta iletişim bilgilerini telsiz ekipmanı üzerinde veya
telsiz ekipmanının boyutu ya da yapısının buna izin vermediği durumlarda
ambalajında veya beraberindeki dokümanda belirtir. İthalatçı ile irtibat
sağlamak üzere tek bir posta adresi belirtilir. İletişim bilgileri, Türkçe
veya tüketiciler ile diğer son kullanıcılar tarafından kolaylıkla
anlayabileceği ve Kurumun kabul edeceği bir dilde olmalıdır.
(4) İthalatçılar, telsiz ekipmanı ile birlikte
güvenlik bilgilerinin ve kullanım talimatlarının Türkçe olarak verilmesini
sağlar.
(5) İthalatçı, kendi sorumluluğu altındaki telsiz
ekipmanlarının depolama ve nakliye koşullarında, 5 inci maddede belirtilen
temel gereklere uygunluğunun tehlikeye atılmamasını temin eder.
(6) İthalatçı, telsiz ekipmanlarının teşkil ettiği
risklerle ilgili olarak nihai kullanıcıların sağlığını ve güvenliğini
korumak için piyasada bulunan cihazlardan numune alarak testlerini
gerçekleştirir, inceleme yapar, gerekli olması halinde cihazlara ilişkin
şikâyetlerin, uygun olmayan ve geri çağırılan cihazların kaydını tutar ve
dağıtıcıları bilgilendirir.
(7) İthalatçı, piyasaya arz ettiği telsiz
ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun olmadığını bildiği veya bilmesi gerektiği
hallerde ya da uygunsuzluğun Kurum tarafından tespit edilmesi durumunda,
ekipmanı uygun hale getirmek, piyasadan çekmek veya geri çağırmak için gerekli
düzeltici önlemleri alır. İthalatçı, telsiz ekipmanının risk taşıması
durumunda Kuruma, özellikle uygunsuzluk durumu, bu kapsamda alınan
düzeltici önlemler ve bunların sonuçları ile ilgili her türlü bilgiyi
verir.
(8) İthalatçı, teknik dosya ve AB uygunluk
beyanının bir kopyasını, telsiz ekipmanının piyasaya arz edilmesini
müteakip 10 yıl süreyle muhafaza eder.
(9) İthalatçı, Kurumun talep etmesi halinde telsiz
ekipmanının bu Yönetmeliğe uygunluğunu gösteren her türlü bilgi ve belgeyi
yazılı veya elektronik ortamda Türkçe veya İngilizce olarak Kuruma sunar.
İthalatçı, Kurum tarafından talep edilmesi halinde piyasaya arz ettikleri
telsiz ekipmanının teşkil ettikleri riskleri ortadan kaldırmak için alınacak
tedbirlerle ilgili Kurum ile iş birliği yapar.
Dağıtıcıların
yükümlülükleri
MADDE 15
– (1) Dağıtıcılar, telsiz
ekipmanını piyasada bulundururken bu Yönetmelik kapsamında belirlenen
gereklere göre hareket eder.
(2) Dağıtıcılar, telsiz ekipmanını piyasada
bulundurmadan önce ekipmanın CE işaretini taşıdığını, bu Yönetmeliğin
gerektirdiği belgeler, kullanım talimatları ve güvenlik bilgilerinin Türkçe
olarak telsiz ekipmanı ile birlikte verildiğini, imalatçının ve
ithalatçının 12 nci maddenin ikinci fıkrası ile altı ila onuncu
fıkralarında ve 14 üncü maddenin üçüncü fıkrasında bulunan gereklere
uyduğunu onaylar. Dağıtıcılar, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere
uygun olmayan telsiz ekipmanını uygun hale getirene kadar piyasaya arz
edemez. Telsiz ekipmanının risk teşkil etmesi halinde dağıtıcı, Kurum ile birlikte
üretici veya ithalatçıyı ayrıca bilgilendirmelidir.
(3) Dağıtıcılar, kendi sorumluluğu altındaki telsiz
ekipmanlarının depolama ve nakliye koşullarında, 5 inci maddede belirtilen
temel gereklere uygunluğunun tehlikeye atılmamasını temin eder.
(4) Dağıtıcılar, piyasaya arz ettikleri telsiz
ekipmanının bu Yönetmeliğe uygun olmadığını bildiği veya bilmesinin
gerektiği hallerde, ekipmanı uygun hale getirmek, piyasadan çekmek veya
geri çağırmak için gerekli düzeltici önlemleri alır. Dağıtıcılar, telsiz ekipmanının
risk taşıması durumunda Kuruma; özellikle uygunsuzluk durumu, bu kapsamda
alınan düzeltici önlemler ve bunların sonuçları ile ilgili her türlü
bilgiyi verir.
(5) Dağıtıcılar, Kurumun talep etmesi halinde
telsiz ekipmanının bu Yönetmeliğe uygunluğunu gösteren her türlü bilgi ve
belgeyi yazılı veya elektronik ortamda Türkçe veya İngilizce olarak Kuruma
sunar. Dağıtıcılar, Kurum tarafından talep edilmesi halinde piyasaya arz
ettikleri telsiz ekipmanının teşkil ettiği riskleri ortadan kaldırmak için alınacak
tedbirlerle ilgili Kurum ile iş birliği yapar.
İmalatçı
yükümlülüklerinin ithalatçı ve dağıtıcıya uygulandığı durumlar
MADDE 16
– (1) Telsiz ekipmanlarını, kendi
ticari adları veya ticari markaları altında piyasaya arz eden veya piyasaya
arz edilen bir ekipmanı bu Yönetmeliğe uygunluğunu etkileyecek şekilde
değiştiren ithalatçı veya dağıtıcılar imalatçı olarak değerlendirilir ve
imalatçıların 12 nci madde kapsamındaki yükümlülüklerine tabi olur.
Ambalajda
kısıtlama ve kullanım iznine dair bilginin sunulması
MADDE 17
– (1) 12 nci maddenin onuncu
fıkrasında yer verilen kısıtlama ve kullanım izni bilgileri aşağıdaki
şekilde sunulur:
a) Telsiz ekipmanının ambalajına görünür ve
okunaklı olarak; Ek–8’de yer verilen şekilde bir piktogram veya Türkçe ya
da tüketiciler ile diğer son kullanıcıların kolaylıkla anlayabileceği ve
Kurumun kabul edeceği bir dilde “Kısıtlamalar veya izinler” ifadesi,
arkasından kullanım kısıtlaması veya izinlerin bulunduğu ülkelerin Ek–9’da
belirtilen kısaltmaları yazılır.
(2) Telsiz ekipmanının hizmete sunulmasına ilişkin
kısıtlama olması veya telsiz ekipmanının kullanım iznine tabi olması
halinde, telsiz ekipmanına eşlik eden belgeler; Türkçe ya da tüketiciler
ile diğer son kullanıcıların kolaylıkla anlayabileceği ve Kurumun kabul edeceği
bir dilde, kısıtlamalar ve izinlerin uygulandığı devletleri, coğrafi bölgelerin
bilgisini, devletler ile coğrafi bölgelerde uygulanabilir olan kısıtlamalar
ve izinlerin türünü de içerir.
İktisadi
işletmecilerin bilgileri
MADDE 18
– (1) İktisadi işletmeciler,
telsiz ekipmanlarını tedarik ettiği veya kendilerine tedarik eden iktisadi
işletmecilere ait bilgileri, ekipmanların tedarik tarihinden sonraki 10 yıl
süre ile muhafaza eder ve talep üzerine Kuruma bildirir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Telsiz Ekipmanlarının Uygunluğu
Telsiz
ekipmanlarının uygunluk karinesi
MADDE 19
– (1) Uyumlaştırılmış standartlara
uygun telsiz ekipmanlarının, 5 inci maddede belirlenen temel gereklere
uygun olduğu kabul edilir.
Uygunluk
değerlendirme prosedürleri
MADDE 20
– (1) İmalatçı, 5 inci maddede
belirtilen temel gerekleri karşılamak amacıyla telsiz ekipmanının uygunluk
değerlendirmesini yapar. Uygunluk değerlendirmesi, 5 inci maddenin birinci
fıkrasının (a) bendinde belirtilen temel gerekler için telsiz ekipmanının
amaçlanan bütün çalışma koşullarını ve makul olarak öngörülebilecek şartları
da dikkate alır. Telsiz ekipmanının farklı yapılandırmalarda olabileceği
durumlarda uygunluk değerlendirmesi telsiz ekipmanının bütün olası
yapılandırmaları için 5 inci madde de belirtilen temel gerekleri karşılayıp
karşılamadığını doğrular.
(2) İmalatçılar;
a) Ek–2’de belirtilen iç üretim kontrolü,
b) Ek–3’te belirtilen AB-tip incelemesi ve
sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe uygunluk,
c) Ek–4’te belirtilen tam kalite güvencesine
dayanan uygunluk,
prosedürlerinden herhangi birini kullanarak telsiz
ekipmanının 5 inci maddenin birinci fıkrasında belirtilen temel gereklere
uygun olduğunu gösterir.
(3) İmalatçılar, uyumlaştırılmış standartları
uyguladığında; telsiz ekipmanının 5 inci maddenin ikinci ve üçüncü
fıkralarında belirtilen temel gereklere uygunluğunu değerlendirirken;
a) Ek–2’de belirtilen iç üretim kontrolü,
b) Ek–3’te belirtilen AB-tip incelemesi ve
sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe uygunluk,
c) Ek–4’te belirtilen tam kalite güvencesine
dayanan uygunluk,
prosedürlerden herhangi birini kullanır.
(4) İmalatçılar, uyumlaştırılmış standartları
uygulamadıysa veya kısmen uyguladıysa ya da bu tür uyumlaştırılmış
standartlar söz konusu değilse, telsiz ekipmanının 5 inci maddenin ikinci
ve üçüncü fıkralarında belirtilen temel gereklere uygunluğunu
değerlendirirken;
a) Ek–3’te belirtilen AB-tip incelemesi ve
sonrasında iç üretim kontrolüne dayanan tipe uygunluk,
b) Ek–4’te belirlenen tam kalite güvencesine
dayanan uygunluk,
prosedürlerinden herhangi birini kullanır.
AB
uygunluk beyanı
MADDE 21
– (1) AB uygunluk beyanı 5 inci
maddede belirtilen temel gereklerin karşılandığını ifade eder.
(2) AB uygunluk beyanı Ek–6’da belirlenen şekil ve
içeriğe uygun olarak düzenlenir ve güncel halde tutulur. Piyasaya arz
edilen veya piyasada bulundurulan telsiz ekipmanlarının AB uygunluk beyanı
Türkçeye tercüme edilir. 12 nci maddenin dokuzuncu fıkrasında atıf yapılan
kısa AB uygunluk beyanı, Ek–7’de belirlenen içeriğe uygun olarak düzenlenir
ve güncel halde tutulur. Piyasaya arz edilen veya piyasada bulundurulan
telsiz ekipmanlarının kısa AB uygunluk beyanı Türkçeye tercüme edilir.
Piyasaya arz edilen veya piyasada bulundurulan telsiz ekipmanlarının AB
uygunluk beyanının tam metni ve Türkçe tercümesi, kısa AB uygunluk
beyanında belirtilen internet adresinde yer alır.
(3) Bir telsiz ekipmanının AB uygunluk beyanını
gerektiren birden fazla düzenlemeye tabi olması durumunda, söz konusu
düzenlemelerle ilgili olarak tek bir AB uygunluk beyanı hazırlanır. Söz
konusu beyan ilgili düzenlemelerin isim ve yayım bilgilerini içerir.
(4) İmalatçılar, AB uygunluk beyanı düzenleyerek
telsiz ekipmanının bu Yönetmelikte belirtilen gereklere uygunluğuna ilişkin
sorumluluğu üstlenir.
CE
işaretinin genel ilkeleri
MADDE 22
– (1) CE işareti, “CE” İşareti
Yönetmeliği ve CE işaretine ilişkin ilgili mevzuatta belirtilen genel
ilkelere tabidir.
(2) Telsiz ekipmanlarının yapısının gerektirdiği
hallerde, telsiz ekipmanına iliştirilen CE işaretinin yüksekliği görünebilir
ve okunabilir olarak kalması kaydıyla 5 mm’den az olabilir.
CE
işareti iliştirmek için kurallar ve onaylanmış kuruluş kimlik numarası
MADDE 23
– (1) CE işareti, telsiz
ekipmanının yapısından dolayı işareti iliştirmenin mümkün olmadığı veya
haklı bir gerekçe bulunduğu durumlar haricinde telsiz ekipmanına ya da
ekipmanın bilgi levhasına görünebilir, okunabilir ve silinmez bir şekilde
iliştirilir. Aynı zamanda ekipmanın ambalajına ise görünebilir ve
okunabilir bir şekilde iliştirilir.
(2) CE işareti, telsiz ekipmanı piyasaya arz
edilmeden önce iliştirilir.
(3) Ek–4’te belirtilen uygunluk değerlendirme
prosedürü uygulandığında, onaylanmış kuruluşun kimlik numarası, CE
işaretinden sonra gelir. Onaylanmış kuruluşun kimlik numarası, CE işareti
ile aynı yükseklikte olur. Onaylanmış kuruluşun kimlik numarası, onaylanmış
kuruluşun kendisi ya da talimatları kapsamında imalatçı veya yetkili
temsilcisi tarafından iliştirilir.
(4) Kurum, CE işaretinin bu Yönetmelikte belirtilen
şartlara uygun olarak kullanılması için gerekli tedbirleri alır, uygunsuz
bir şekilde kullanılması durumunda ise gerekli müeyyideleri uygular.
Teknik
dosya
MADDE 24
– (1) Teknik dosya, telsiz
ekipmanının 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygun olmasını
sağlamak amacıyla imalatçı tarafından kullanılan araçların ilgili bütün
verilerini veya detaylarını içerir. Teknik dosya en azından Ek–5’te
belirtilen unsurları içerir.
(2) Teknik dosya, telsiz ekipmanı piyasaya arz
edilmeden önce hazırlanır ve güncel halde tutulur.
(3) Teknik dosya ve herhangi bir AB-tip inceleme
prosedürüyle ilgili yazışma, onaylanmış kuruluşun kabul edeceği bir dilde
hazırlanır.
(4) Kurum imalatçı veya ithalatçıdan, teknik
dosyanın birinci, ikinci veya üçüncü fıkralara uygun olmadığı ve bu şekilde
telsiz ekipmanının 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğunu
doğrulamak için yeterli seviyede ilgili veri ya da araçları sunamadığı
durumlarda, 5 inci maddede belirtilen temel gereklere uygunluğu doğrulamak
için masrafları kendileri tarafından karşılanmak üzere Kurum tarafından
kabul edilebilecek bir kuruluşa belirtilen süre içerisinde test
yaptırmasını isteyebilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Uygunluk Değerlendirme Kuruluşları
Bildirim
MADDE 25
– (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamında üçüncü taraf uygunluk değerlendirme görevlerini gerçekleştirmek
için görevlendirdiği kuruluşları Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve
AB üyesi ülkelere bildirir.
Uygunluk
değerlendirme kuruluşlarının görevlendirilmesi
MADDE 26
– (1) Kurum, bu Yönetmeliğin
amacına uygun olarak; uygunluk değerlendirme kuruluşlarının
değerlendirilmesi için gerekli usulün belirlenmesi ve yürütülmesinden,
uygun görülen kuruluşların görevlendirilmesinden, onaylanmış kuruluşların
Komisyona iletmek üzere Ticaret Bakanlığına bildiriminden ve bunların 31
inci maddeye uygunlukları da dâhil olmak üzere denetiminden ve konuyla
ilgili düzenlemelerin yapılmasından sorumludur.
Uygunluk
değerlendirme kuruluşlarının görevlendirilme usul ve esasları
MADDE 27
– (1) Kurum, uygunluk
değerlendirme kuruluşları ile herhangi bir çıkar ilişkisine girmez.
(2) Kurum, uygunluk değerlendirme kuruluşlarına
ilişkin faaliyetlerinde objektifliğini ve tarafsızlığını koruyacak şekilde
yapılanır ve çalışır.
(3) Kurum, uygunluk değerlendirme kuruluşunun
görevlendirilmesine ilişkin her kararın, değerlendirmeyi gerçekleştirenlerden
farklı uzman kişiler tarafından verilmesini sağlayacak şekilde yapılanır.
(4) Kurum, uygunluk değerlendirme kuruluşlarının
gerçekleştirdiği uygunluk değerlendirme ya da danışmanlık faaliyetlerini,
ticari ya da rekabetçi bir temelde sunmaz veya sağlamaz.
(5) Kurum, elde ettiği bilgilerin gizliliğini
korur.
(6) Kurum, görevlerini yerine getirmek için emrinde
yeterli sayıda uzman personel bulundurur.
Bilgilendirme
yükümlülüğü
MADDE 28
– (1) Kurum, uygunluk
değerlendirme kuruluşlarının değerlendirilmesi, görevlendirilmesi ve
onaylanmış kuruluşların izlenmesi ile ilgili prosedürleri ve bunlar
hakkındaki değişiklikleri Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyona
bildirir.
Onaylanmış
kuruluşlara ilişkin gerekler
MADDE 29
– (1) Uygunluk değerlendirme
kuruluşu, onaylanmış kuruluş olarak görevlendirilmesi için bu maddedeki
şartları sağlar.
(2) Uygunluk değerlendirme kuruluşu ilgili mevzuata
uygun bir şekilde kurulur ve tüzel kişiliği haizdir.
(3) Uygunluk değerlendirme kuruluşu tarafsız olup,
değerlendirdiği ürün ve kuruluşlardan bağımsızdır. Değerlendirdiği telsiz
ekipmanlarının tasarımında, imalatında, tedarikinde, montajında,
kullanımında veya bakımında yer alan teşebbüsleri temsil eden meslek
federasyonu ya da iş birliğine ait bir kuruluş; bağımsızlığını ve menfaat
çatışması içinde olmadığını ispatlaması durumunda, bağımsız ve tarafsız bir
kuruluş olarak değerlendirilebilir.
(4) Uygunluk değerlendirme görevlerini
gerçekleştirmekle sorumlu olan bir uygunluk değerlendirme kuruluşu,
yöneticileri ve personeli; değerlendirdiği telsiz ekipmanını tasarlayan,
imal eden, tedarik eden, kuran, satın alan, sahip olan, kullanan ya da
bakımını yapan taraf veya bu tarafların temsilcisi olamaz. Bu durum,
uygunluk değerlendirme kuruluşunun faaliyetleri için gerekli olan telsiz
ekipmanlarının kullanımını veya söz konusu telsiz ekipmanlarının kişisel
amaçlar için kullanımını engellemez. Uygunluk değerlendirme görevlerini
gerçekleştirmekle sorumlu bir uygunluk değerlendirme kuruluşu yöneticileri
ve personeli; telsiz ekipmanlarının tasarımı, imalatı veya montajı, pazarlanması,
kurulumu, kullanım ya da bakımına direkt olarak dâhil olmaz veya bu
faaliyetlere dâhil olan tarafları temsil edemez ve uygunluk değerlendirme
faaliyetlerine ilişkin görüşlerinin bağımsızlığı veya doğruluğu ile
uyuşmazlık içerisinde olabilecek herhangi bir faaliyete dâhil olamaz. Bu
hüküm danışmanlık hizmetlerine de uygulanır. Uygunluk değerlendirme
kuruluşları; şube, temsilcilik veya yüklenicilerinin yürüttüğü
faaliyetlerin, kendisinin gerçekleştirdiği değerlendirme faaliyetlerinin
gizliliğini, objektifliğini ve tarafsızlığını etkilemediğini garanti eder.
(5) Uygunluk değerlendirme kuruluşu ve kuruluşun
personeli, yüksek seviyede gerekli teknik yeterliğe ve mesleki donanıma
sahip olacak şekilde uygunluk değerlendirme faaliyetlerini yürütür ve söz
konusu faaliyetlerin sonunda özellikle mali konulara ilişkin kararları
alırken her türlü baskıdan, teşvikten ve faaliyet sonucundan etkilenebilecek
kişi ya da kişilerden bağımsız hareket eder.
(6) Uygunluk değerlendirme kuruluşu, Ek–3 ve Ek–4
ile verilen ve bunlarla ilgili onaylanmış görevlerini, bu görevlerin
kendisi tarafından ya da kendi sorumluluğu altında gerçekleştirilmesi fark
etmeksizin yürütebilecek kapasiteye sahip olmalıdır. Uygunluk değerlendirme
kuruluşu, görevlendirilmiş olduğu her bir telsiz ekipmanı kategorisi ya da
türü ile her bir uygunluk değerlendirme prosedürü için her zaman aşağıdaki
gerekli unsurları tasarrufunda bulundurmalıdır:
a) Uygunluk değerlendirme görevlerini
gerçekleştirmek için uygun teknik bilgi ve tecrübeye sahip personel.
b) Uygunluk değerlendirme faaliyetlerinde
kullanılacak prosedürlerinin şeffaflığını veya yeniden üretilebilirliğini
sağlayacak şekilde, uygunluk değerlendirmesi gerçekleştirilirken göz önünde
bulundurulan prosedürlerin açıklamalarına ve uygunluk değerlendirme
kuruluşunun onaylanmış kuruluş olarak yerine getirdiği görevler ile diğer
faaliyetleri arasındaki ayrımı sağlayacak uygun politika ve prosedürler.
c) Taahhüt ettiği işin büyüklüğü, faaliyet
gösterdiği sektör, organizasyon yapısı, söz konusu ürünün teknoloji
karmaşıklık derecesini ve imalat sürecinin hacmini ve vasfını dikkate alan,
faaliyetlerin gerçekleşmesi için gerekli yöntemler.
ç) Uygunluk değerlendirme faaliyetleri ile
bağlantılı teknik ve idari görevleri uygun bir şekilde yerine getirmek için
gerekli araçlar.
(7) Uygunluk değerlendirme görevlerini
gerçekleştirmekle sorumlu personel aşağıdaki özelliklere sahip olmalıdır:
a) Uygunluk değerlendirme kuruluşunun
görevlendirilmiş olduğu uygunluk değerlendirme faaliyetlerini kapsayan
mesleki ve teknik eğitime.
b) Gerçekleştirdikleri değerlendirmelerin
gereklerine ilişkin yeterli seviyede bilgi birikimi ve bu değerlendirmeleri
gerçekleştirmek için uzmanlık vasıflarına.
c) 5 inci maddede belirtilen temel gereklere,
uygulanabilir uyumlaştırılmış standartlar ve ulusal mevzuata uygun bilgi ve
anlayışa.
ç) Değerlendirmelerin gerçekleştirildiğini gösteren
AB-tip incelemesi belgeleri veya kalite sistemi onayları, kayıtları ve
raporlarını hazırlamaya ilişkin kabiliyete.
(8) Uygunluk değerlendirme kuruluşları, kendi
yöneticilerinin ve uygunluk değerlendirme görevlerini yürütmekten sorumlu
olan personelinin tarafsızlığını garanti eder. Uygunluk değerlendirme
kuruluşu yöneticilerinin ve uygunluk değerlendirme görevlerini yürütmekten
sorumlu personelin aldığı ücretler, yürütülen değerlendirmelerin sayısına
veya sonuçlarına bağlı değildir.
(9) Uygunluk değerlendirme kuruluşları, yürüttüğü
değerlendirme faaliyetleri kapsamında mesleki sorumluluk sigortası
yaptırır.
(10) Uygunluk değerlendirme kuruluşunun personeli,
Kurum ile ilişkili olan işler haricinde Ek–3 ve Ek–4 veya bunları geçerli
kılan bir ulusal mevzuatın herhangi bir hükmü kapsamında, görevlerini
yürütürken elde ettiği tüm bilgiler hakkında mesleki gizliliği gözetir.
Uygunluk değerlendirme kuruluşu tarafından mülkiyet hakları korunur.
(11) Uygunluk değerlendirme kuruluşları, ilgili
standardizasyon faaliyetleri, telsiz ekipmanları ve frekans planlaması
alanındaki düzenleyici faaliyetler ve onaylanmış kuruluş koordinasyon
grubunun faaliyetlerine katılır ya da uygunluk değerlendirme görevlerini
gerçekleştirmekten sorumlu personelinin bunlarla ilgili olarak
bilgilendirilmesini sağlar ve grubun çalışmaları sonucunda ortaya çıkan
karar ve metinleri rehber belge olarak uygular.
Onaylanmış
kuruluşların uygunluk karinesi
MADDE 30
– (1) Bir uygunluk değerlendirme
kuruluşu, AB Resmi Gazetesi’nde isimleri yayımlanmış olan ilgili
uyumlaştırılmış standartlar veya bunların bir bölümünde belirtilen
kriterlere uygun olduğunu gösterdiği durumlarda, bu kuruluşun uygulanabilir
uyumlaştırılmış standartların bu gerekleri kapsadığı ölçüde 29 uncu maddede
belirtilen gereklere uygun hareket ettiği varsayılır.
Onaylanmış
kuruluşun şube, temsilcilik ve yüklenicileri
MADDE 31
– (1) Onaylanmış kuruluş, uygunluk
değerlendirme ile ilgili belirli görevleri yüklenicilerine verdiği veya
şube ya da temsilciliklerine başvurulduğu durumlarda, yüklenicilerin veya
şube ya da temsilciliklerinin 29 uncu maddede belirtilen gerekleri
karşılamasını sağlar ve konu hakkında Kurumu bilgilendirir.
(2) Onaylanmış kuruluş; yüklenici, şube veya
temsilcilikleri tarafından yürütülen görevlerin her türlü sorumluluğunu
üstlenmiş sayılır.
(3) Uygunluk değerlendirme faaliyetleri, sadece
müşterinin bunu kabul etmesi halinde, bir şube veya temsilcilik ya da
yüklenici tarafından gerçekleştirilebilir.
(4) Onaylanmış kuruluşlar, yüklenicileri veya şube
ya da temsilciliklerine ve bunlar tarafından Ek–3 ve Ek–4 kapsamında
gerçekleştirilen çalışmalara ilişkin yeterlik değerlendirmesi ile ilgili
belgeleri Kuruma sunar.
Görevlendirilme
başvurusu
MADDE 32
– (1) Uygunluk değerlendirme
kuruluşu, onaylanmış kuruluş olarak görevlendirilmek istemesi halinde
Kuruma başvurur.
(2) Görevlendirme başvurusu ile birlikte, uygunluk
değerlendirme faaliyetlerinin, uygunluk değerlendirme modülü veya modülleri
ile bu kuruluşun yetkin olduğu telsiz ekipmanları ile ilgili açıklamalar,
eğer varsa uygunluk değerlendirme kuruluşunun 29 uncu maddede belirtilen
gerekleri karşıladığını kanıtlayan ulusal bir akreditasyon kurumu
tarafından düzenlenen bir akreditasyon sertifikası Kuruma sunulur.
(3) Görevlendirme başvurusunda bulunan uygunluk
değerlendirme kuruluşunun bir akreditasyon sertifikası sunamadığı
durumlarda, bu kuruluş Kuruma 29 uncu maddede belirtilen gereklere
uygunluğunun onaylanması, tanınması ve izlenmesi için gerekli olabilecek
her türlü belgeye dayalı kanıtı sunar.
Görevlendirme
prosedürü
MADDE 33
– (1) Kurum, 29 uncu maddede
belirtilen gerekleri karşılamış olan uygunluk değerlendirme kuruluşlarını
onaylanmış kuruluş olarak görevlendirebilir.
(2) Kurum, görevlendirdiği kuruluşları Ticaret
Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve AB üyesi ülkelere bildirir. Bildirim,
AB’nin Yeni Yaklaşım Onaylanmış Kuruluşlar Bilgi Sistemi kullanılarak
yapılır.
(3) Bildirim, uygunluk değerlendirme
faaliyetlerinin, uygunluk değerlendirme modülünün veya modüllerinin ve
değerlendirmeye konu telsiz ekipmanının bütün detayları ile kuruluşun
yetkinliğine dair belgeleri içerir.
(4) Kurum, bildirimin 32 nci maddenin ikinci
fıkrasında atıfta bulunulan akreditasyon sertifikasına istinaden
yapılmadığı durumlarda, uygunluk değerlendirme kuruluşunun yeterliğini
kanıtlayan belgeleri Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve AB üyesi
ülkelere gönderir ve bu kuruluşun düzenli olarak izlenmesini ve 29 uncu
maddede belirtilen gerekleri karşılamaya devam etmesini temin edecek
düzenlemeleri yapar.
(5) Görevlendirilmek için başvuru yapan kuruluş,
akreditasyon belgesi kullanıldığı durumlarda görevlendirildikten sonraki
iki haftalık süre içerisinde, akreditasyonun kullanılmadığı durumlarda ise
görevlendirildikten sonraki iki aylık süre içerisinde sadece Komisyon ve AB
üyesi ülkeler tarafından bir itirazda bulunulmadığı hallerde onaylanmış
kuruluş olarak faaliyetlerini gerçekleştirebilir. Yalnızca bu uygunluk
değerlendirme kuruluşları, Komisyon tarafından bir kimlik kayıt numarasının
tahsis edilmesi ile Kurum tarafından onaylanmış kuruluş olarak atanır.
(6) Kurum, görevlendirme ile ilgili her türlü
değişikliği Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyon ve AB üyesi ülkelere
bildirir.
Onaylanmış
kuruluşların atanması
MADDE 34
– (1) Bildirimi yapılan uygunluk
değerlendirme kuruluşuna Komisyon tarafından ilgili mevzuat uyarınca bir
kimlik kayıt numarası atanır.
(2) Kurum, onaylanmış kuruluşlara verilen kimlik numaralarını
ve görevlendirdiği faaliyetlerle birlikte onaylanmış kuruluşların bir
listesini kamuya açık hale getirir.
Görevlendirmelerle
ilgili değişiklikler
MADDE 35
– (1) Kurum, görevlendirdiği
onaylanmış kuruluşun 29 uncu maddede belirtilen gerekleri artık
karşılamadığını ya da yükümlülüklerini yerine getirmediğini tespit etmesi
durumunda, fiilin önemine bağlı olarak görevlendirmeyi kısıtlar, askıya
alır veya iptal eder. Komisyona ve AB üyesi ülkelere iletilmek üzere
Ticaret Bakanlığını derhal bilgilendirir.
(2) Kurum, görevlendirmenin kısıtlanması, askıya
alınması veya iptali durumunda ya da görevlendirdiği onaylanmış kuruluşun
faaliyetlerini durdurması halinde, bu kuruluşa ait dosyalara ilişkin
işlemlerin, başka bir onaylanmış kuruluş tarafından yürütülmesi veya bu
dosyaların gerektiğinde bildirim ve piyasa gözetimi ve denetimi
faaliyetleri çerçevesinde kullanılmak üzere muhafaza edilmesi için gerekli
tedbirleri alır.
Onaylanmış
kuruluşların yeterliğinin incelenmesi
MADDE 36
– (1) Kurum, onaylanmış bir kuruluşun
yeterliğiyle ya da bu kuruluşun tabi olduğu gerekler ve sorumlulukları
yerine getirmeyi sürdürmesi ile ilgili şüphe duyarsa veya bu tür bir şüphe
duyulduğu kendisine bildirilir ise inceleme yapar.
(2) Kurum, Komisyonun talebi üzerine ilgili onaylanmış
kuruluşun yeterliğinin devam ettirilmesi veya görevlendirmeye esas bütün
bilgileri sağlar.
(3) Kurum, soruşturma sırasında elde edilecek bütün
önemli bilgilerin gizli tutulmasını sağlar.
(4) Komisyon, onaylanmış bir kuruluşun
görevlendirme işlemleri ile ilgili gerekleri karşılamadığını veya bunları
artık karşılayamaz hale geldiğini tespit ettiği durumlarda görevlendirmenin
geri çekilmesi de dâhil olmak üzere gerekli düzeltici tedbirlerin
gerçekleştirilmesini Kurumdan talep edebilir.
Onaylanmış
kuruluşların uygulamaya ilişkin yükümlülükleri
MADDE 37
– (1) Onaylanmış kuruluşlar Ek–3
ve Ek–4’te belirtilen uygunluk değerlendirme prosedürleri uyarınca uygunluk
değerlendirme faaliyetlerini yürütür.
(2) Uygunluk değerlendirme işlemleri, iktisadi
işletmeciler için gereksiz yük yaratmayacak ve orantılı bir şekilde
yürütülür. Uygunluk değerlendirme kuruluşları faaliyetlerini; taahhüt
ettiği işin boyutu, faaliyet gösterdiği sektör, organizasyon yapısı, ilgili
telsiz ekipmanı teknolojisinin karmaşıklığı ve üretim sürecinin sürekli
veya seri/parti şeklinde olma niteliğini dikkate alarak yürütür. Uygunluk
değerlendirme kuruluşları söz konusu işlemlerde, telsiz ekipmanının bu
Yönetmeliğe uygunluğu için gerekli olan koruma seviyesini ve zorluk
derecesini göz önünde bulundurarak hareket eder.
(3) Onaylanmış kuruluş, imalatçının 5 inci maddede
belirtilen temel gerekleri veya ilgili uyumlaştırılmış standartları ya da
diğer teknik özellikleri karşılamadığını tespit etmesi durumunda,
imalatçıdan gerekli düzeltici tedbirleri almasını ister ve AB-tip inceleme
belgesi veya kalite sistemi onayı vermez.
(4) Onaylanmış kuruluş, AB-tip inceleme belgesinin
veya kalite sistemi onayının verilmesini müteakip uygunluğun izlenmesi
sürecinde telsiz ekipmanının uygun olmadığını tespit etmesi halinde,
imalatçıdan gerekli düzeltici tedbirleri almasını ister ve AB-tip inceleme
belgesi veya kalite sistemi onayını konunun önemine göre askıya alır ya da
iptal eder.
(5) Onaylanmış kuruluş, düzeltici tedbirlerin
alınmadığı veya gerekli etkiye sahip olmadığı durumlarda, konunun önemine
göre AB-tip inceleme belgesi veya kalite sistemi onayını kısıtlar, askıya
alır veya iptal eder.
Onaylanmış
kuruluşların kararlarına itiraz
MADDE 38
– (1) Onaylanmış kuruluşların
kararlarına, 26/2/2004 tarihli ve 25385 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan
Onaylanmış Kuruluşlara Dair Yönetmeliğin 11 inci maddesi hükmü uyarınca
itiraz edilebilir.
Onaylanmış
kuruluşların bilgi verme yükümlülüğü
MADDE 39
– (1) Kurumca görevlendirilen
onaylanmış kuruluşlar;
a) Ek–3 ve Ek–4’teki gerekler uyarınca bir AB-tip
inceleme belgesinin veya bir kalite sistemi onayının reddedilmesi,
kısıtlanması, askıya alınması veya iptal edilmesi durumunda,
b) Görevlendirmenin kapsamını veya şartlarını
etkileyen herhangi bir durumda,
c) Kurumun uygunluk değerlendirme faaliyetlerine
ilişkin bilgi talebinde,
ç) Talep edilmesi halinde, Türkiye dışındaki
faaliyetleri ve yüklenici ilişkileri de dâhil olmak üzere onaylanmış
kuruluş olarak gerçekleştirdikleri uygunluk değerlendirme faaliyetleri ve
diğer faaliyetler ile ilgili olarak,
Kurumu bilgilendirir.
(2) Onaylanmış kuruluşlar, Ek–3 ve Ek–4’teki
gerekler uyarınca bu Yönetmelik kapsamında aynı kategorideki telsiz
ekipmanlarını kapsayan benzer uygunluk değerlendirme faaliyetlerini
gerçekleştiren diğer onaylanmış kuruluşlara, uygunluk değerlendirmelerinin
olumsuz ve talep üzerine ise olumlu sonuçlarına ilişkin bilgileri sunar.
(3) Onaylanmış kuruluşlar, Ek–3 ve Ek–4 kapsamında
bilgi verme yükümlülüklerini yerine getirir.
Tecrübe
paylaşımı
MADDE 40
– (1) Kurum, onaylanmış
kuruluşlara ilişkin ulusal tecrübe paylaşımının gerçekleştirilmesine katkıda
bulunabilir.
Onaylanmış
kuruluşların koordinasyonu
MADDE 41
– (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamında görevlendirdiği onaylanmış kuruluşlar arasında gerekli
koordinasyon ve iş birliğini sağlar. Kurum, bu Yönetmelik kapsamında
görevlendirdiği onaylanmış kuruluşların, Komisyon tarafından oluşturulan
sektörel onaylanmış kuruluşlar grubunun çalışmalarına doğrudan veya yetkili
temsilcileri aracılığıyla katılmalarını temin eder.
ALTINCI BÖLÜM
Piyasa Gözetimi ve Denetimi
Piyasa
gözetimi ve denetimi
MADDE 42
– (1) Kurum, telsiz ekipmanlarının
piyasa gözetimi ve denetimi faaliyetleri ve bu kapsamda alınacak tedbirlere
ilişkin ikincil düzenlemeleri yapar.
Ulusal
düzeyde risk teşkil eden telsiz ekipmanı için izlenecek prosedürler
MADDE 43
– (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamındaki telsiz ekipmanını, insan sağlığı ve güvenliği ile bu
Yönetmelik kapsamında kamu yararının korunması hususunda risk teşkil
ettiğine dair yeterli sebebin bulunması halinde, söz konusu telsiz ekipmanı
hakkında bu Yönetmelikte belirtilen bütün gerekleri karşılayan bir
değerlendirme gerçekleştirir. İlgili iktisadi işletmeciler, bu amaç
doğrultusunda Kurum ile iş birliği yapar. Kurum, söz konusu değerlendirme
sırasında telsiz ekipmanının bu Yönetmelikte belirtilen gereklere uygun
olmadığını tespit etmesi halinde, ilgili iktisadi işletmecilerden telsiz
ekipmanını anılan gereklere uygun hale getirmek, telsiz ekipmanını
piyasadan çekmek ya da riskin niteliği ile orantılı şekilde makul bir süre
içinde geri çağırmak üzere uygun tüm düzeltici işlemleri gecikmeksizin
yapmalarını talep eder. Kurum, yapılan bu işlemlere ilişkin ilgili
onaylanmış kuruluşu bilgilendirir.
(2) Kurum, risk teşkil eden telsiz ekipmanı ile
ilgili uygunsuzluğun sadece Türkiye ile sınırlı olmadığını değerlendirmesi
halinde, değerlendirme sonuçları ve iktisadi işletmecilerden almasını
istediği tedbirler hakkında, Komisyona ve AB üyesi ülkelere iletmek üzere,
Ticaret Bakanlığını bilgilendirir.
(3) İktisadi işletmeci, piyasada bulundurduğu tüm
telsiz ekipmanlarına ilişkin her türlü düzeltici tedbirleri alır.
(4) İlgili iktisadi işletmeci, birinci fıkrada
belirtilen süre içerisinde gereken düzeltici tedbirleri almadığı takdirde
Kurum, ürünlerin piyasada bulundurulmasının yasaklanması veya kısıtlanması
ya da piyasadan çekilmesi veya geri çağrılması için her türlü uygun geçici
tedbiri alır. Kurum, bu önlemler hakkında Ticaret Bakanlığı aracılığıyla
Komisyonu ve AB üyesi ülkeleri derhal bilgilendirir.
(5) Dördüncü fıkrada belirtilen bilgiler; özellikle
uygun olmayan telsiz ekipmanının tanımı, telsiz ekipmanın menşei, iddia
edilen uygunsuzluk durumunun özelliği ve içerdiği risk, ilgili iktisadi
işletmeci tarafından öne sürülen argümanlar ve alınan tedbirlerin özelliği
ve süresini belirlemek için gerekli olan veriler ile ilgili mevcut bütün
detayları içerir. Kurum özellikle uygunsuzluğun;
a) Telsiz ekipmanının 5 inci maddede belirtilen
temel gerekleri karşılayamamasına veya,
b) Bir uygunluk karinesinin verilmesini sağlamış olan
ve 19 uncu maddede atıfta bulunulan uyumlaştırılmış standartlardaki
eksiklere,
bağlı olarak gerçekleşip gerçekleşmediğini
belirtir.
(6) Kurum, AB pazarında başlatılan bir işleme
ilişkin Komisyon tarafından iletilen bilgiye istinaden, ilgili telsiz ekipmanının
uygunsuzluğuna dair uygulanmasını kabul ettiği bir tedbiri ve elinde
bulunan herhangi bir ek bilgiyi; ayrıca, bildirilen tedbire itiraz ediyorsa
itirazlarını, Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyona ve AB üyesi ülkelere
bildirir.
(7) Dördüncü fıkrada belirtilen bilgilerin
alınmasından sonraki üç ay içinde, Komisyon veya üye devletler tarafından
itiraz edilmediği durumlarda bu tedbirler geçerli sayılır.
(8) Kurum, söz konusu telsiz ekipmanının piyasadan
çekilmesi de dâhil uygun kısıtlayıcı tedbirlerin gecikmeksizin alınmasını
sağlar.
Korunma
prosedürü
MADDE 44
– (1) 43 üncü maddenin üçüncü ve
dördüncü fıkralarında belirtilen tedbire karşı Avrupa Birliği ülkelerinden
ve Komisyondan itiraz olur ve Komisyon tarafından yapılan incelemede söz
konusu tedbirin haklı bir gerekçeye dayanmadığına hükmedilirse Kurum
tedbiri yürürlükten kaldırır.
(2) Komisyon tarafından yapılan incelemede bir üye
devlet tarafından alınan ulusal tedbirin haklı bir gerekçeye dayandığına
birinci fıkra kapsamında hükmedilirse Kurum, uygunsuz ekipmanın Türkiye
piyasasından çekilmesini sağlamak için gerekli önlemleri alır ve konuya
ilişkin Komisyonu bilgilendirir.
Uygun
olduğu halde risk teşkil eden telsiz ekipmanı
MADDE 45
– (1) 43 üncü maddenin birinci
fıkrası kapsamında değerlendirmesi gerçekleştirilen telsiz ekipmanının, bu
Yönetmeliğe uygun olmasına rağmen insan sağlığı ve güvenliği ya da kamu
yararının korunması anlamında risk oluşturduğunun tespit edilmesi halinde
Kurum; ürün piyasaya arz edilmiş ise riskin türüne göre, ürünün piyasadan
çekilmesi veya ürünün makul bir süre içerisinde geri çağrılması şeklinde
olmak üzere, ürünün risk taşımaması için uygun olan tüm tedbirlerin ilgili
iktisadi işletmeci tarafından alınmasını sağlar.
(2) İktisadi işletmeci, piyasada bulundurduğu
telsiz ekipmanlarına ilişkin olarak her türlü düzeltici tedbirin alınmasını
sağlar.
(3) Kurum, telsiz ekipmanlarına ilişkin her türlü
düzeltici tedbiri Ticaret Bakanlığı aracılığıyla Komisyona ve AB üyesi
ülkelere bildirir. Söz konusu bildirim; mevcut bütün detayları, telsiz
ekipmanının tanımlanması için gerekli olan verileri, menşei ve tedarik
zincirini, taşıdığı riski ve ayrıca ülkede alınan tedbirin süresini ve
niteliğini içerir.
(4) Kurum; Komisyonun tedbirlerin uygulanmasına
devam edilip edilmeyeceğine dair kararlarını, çıkaracağı düzenlemeler
çerçevesinde uygular.
Uygunsuzluk
durumları
MADDE 46
– (1) Kurum, 43 üncü maddede
belirtilen hükümler saklı kalmak kaydıyla;
a) CE işaretinin 23 üncü maddeyi veya ilgili CE
işareti mevzuatını ihlal edecek şekilde iliştirilmiş olması,
b) CE işaretinin iliştirilmemesi,
c) Onaylanmış kuruluşun kimlik numarasının, Ek–4’te
belirtilen uygunluk değerlendirme prosedürünün uygulandığı durumlarda 23
üncü maddeyi ihlal edecek şekilde iliştirilmesi veya iliştirilmemiş olması,
ç) AB uygunluk beyanının hazırlanmaması,
d) AB uygunluk beyanının doğru bir şekilde
hazırlanmaması,
e) Teknik dosyanın mevcut olmaması veya eksik
olması,
f) 12 nci maddenin altıncı veya yedinci
fıkralarında veya 14 üncü maddenin üçüncü fıkrasında atıfta bulunulan
bilgilerin eksik veya yanlış olması,
g) 12 nci maddenin sekizinci, dokuzuncu ve onuncu
fıkralarında belirtilen telsiz ekipmanının kullanım amacına ilişkin
bilgilerin, AB uygunluk beyanının veya kullanım kısıtlamalarının telsiz
ekipmanıyla birlikte verilmemesi,
ğ) 18 inci maddede belirtilen iktisadi
işletmecilerin tanımlanmasına ilişkin gereklerin yerine getirilmemesi,
h) 7 nci maddeye uyulmaması,
durumlarından herhangi birini tespit etmesi
halinde, ilgili iktisadi işletmeciden uygunsuzluk durumunun sonlandırılmasını
ister.
(2) Kurum, birinci fıkrada atıfta bulunulan
uygunsuzluk durumunun devam etmesi halinde, telsiz ekipmanının piyasaya
arzının engellenmesi veya kısıtlanması için gerekli tedbirleri alır veya bu
telsiz ekipmanının piyasadan çekilmesi ya da geri çağrılmasını sağlar.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Avrupa
Birliği mevzuatına uyum
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik, 1999/5/AT
sayılı Direktifi yürürlükten kaldıran, telsiz ekipmanlarının piyasaya
arzına ilişkin üye devletlerin kanunlarının uyumlaştırılması hakkındaki
16/4/2014 tarihli ve 2014/53/AB sayılı Avrupa Parlamentosu ve Konsey
Direktifi dikkate alınarak Avrupa Birliği mevzuatına uyum çerçevesinde
hazırlanmıştır.
Komisyon
ile irtibat
MADDE 48
– (1) Bu Yönetmelik çerçevesinde
Kurum ile Komisyon veya AB üyesi ülkeler arasındaki her türlü bildirim ve
irtibat Ticaret Bakanlığı aracılığı ile sağlanır.
İdari
yaptırımlar
MADDE 49
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerine
aykırı davrananlar hakkında, Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması
ve Uygulanmasına Dair Kanun ile Elektronik Haberleşme Kanunu hükümleri
uygulanır.
Düzenlemeler
MADDE 50
– (1) Kurum, bu Yönetmeliğin
uygulanması ile ilgili düzenlemeleri yapar.
Atıflar
MADDE 51
– (1) Diğer düzenlemelerde
24/3/2007 tarihli ve 26472 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Telsiz ve
Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları Yönetmeliği (1999/5/AT)’ne yapılan
atıflar bu Yönetmeliğe yapılmış olarak kabul edilir.
(2) Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal Ekipmanları
Yönetmeliğine dayanarak yürürlüğe konulan Kurul kararı, tebliğ ve diğer
düzenlemelerin bu Yönetmeliğe aykırılık teşkil etmediği sürece,
uygulanmasına devam edilir. Kurum, 2014/53/AB sayılı Direktif kapsamında
alınan Komisyon kararlarını çıkaracağı düzenlemeler çerçevesinde uygular.
Tebligat
MADDE 52
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında,
yapılacak tebligatlar hakkında 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat
Kanunu hükümleri uygulanır.
Hüküm
bulunmayan hususlar
MADDE 53
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hususlarda ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 54
– (1) 24/3/2007 tarihli ve 26472
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Telsiz ve Telekomünikasyon Terminal
Ekipmanları Yönetmeliği (1999/5/AT) yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş
süreci
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Kurum, bu Yönetmelik
kapsamında bulunan hususlarda, 54 üncü madde ile yürürlükten kaldırılan
Yönetmelik hükümlerine uygun üretilen ve bu Yönetmeliğin yayımından
itibaren 3 ay içerisinde piyasaya arz edilen cihazların piyasada bulunması
veya hizmete sunulmasına engel olmaz.
(2) Birinci fıkra hükmü, AB piyasasına arz edilecek
cihazlara uygulanmaz.
Yürürlük
MADDE 55
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 56
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu Başkanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|