Ticaret Bakanlığından:
SATIŞ SONRASI HİZMETLER YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 13/6/2014 tarihli ve
29029 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğinin
4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı fıkraya aşağıdaki bent eklenmiştir.
“d) İş günü: Ulusal, resmî ve dini bayram günleri
ile yılbaşı, 1 Mayıs, 15 Temmuz ve pazar günleri dışındaki çalışma
günlerini,”
“n) Kalıcı veri saklayıcısı: Tüketicinin kendisine
gönderilen bilgiyi, bu bilginin amacına uygun olarak makul bir süre
incelemesine elverecek şekilde kaydedilmesini ve değiştirilmeden
kopyalanmasını sağlayan ve bu bilgiye aynen ulaşılmasına imkân veren kısa
mesaj, elektronik posta, internet, disk, CD, DVD, hafıza kartı ve benzeri
her türlü araç veya ortamı,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesine aşağıdaki
fıkra eklenmiştir.
“(6) Malın teslim alındığına dair belge ve servis
fişi kalıcı veri saklayıcısıyla da tüketiciye verilebilir. Tüketicinin
talep etmesi halinde kâğıt üzerinde yazılı olarak verilmesi zorunludur. Bu
belgelerin tüketiciye verildiğine ilişkin onayının alınması gerekir. Onay,
yazılı olarak veya kalıcı veri saklayıcısı aracılığıyla alınabilir.
Tüketicinin onayının alındığının ispat yükü servis istasyonuna aittir.
Malın teslim alındığına dair belgenin ve servis fişinin kalıcı veri saklayıcısıyla
verilmesi durumunda birinci ve ikinci fıkralarda yer alan imza şartı
aranmaz.”
MADDE 3 – Bu Yönetmelik 1/1/2021
tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 4 – Bu Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
13/6/2014
|
29029
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Yayımlandığı
Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
12/2/2020
|
31037
|
|