Şırnak Üniversitesinden:
ŞIRNAK ÜNİVERSİTESİ KADIN VE AİLE ÇALIŞMALARI
UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Şırnak Üniversitesi Kadın
ve Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Şırnak Üniversitesi Kadın ve
Aile Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, yönetim
organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin
hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu
Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez: Şırnak Üniversitesi Kadın ve Aile
Çalışmaları Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Şırnak Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Şırnak Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 –
(1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Şırnak ili ve çevresi başta olmak üzere Ülkemiz
genelinde kadının statüsü rolü ve sorunlarına yönelik toplumsal duyarlılık
oluşturmak.
b) Kadın haklarını korumak, yaygınlaştırmak,
geliştirmek ve bu alanda toplumun bilinç düzeyinin yükseltilmesini sağlamak
amacıyla ilgili konularda araştırma yapmak, eğitime yönelik faaliyetlerde
bulunmak, edilen bilgileri, elektronik posta, bülten ve benzeri yollarla
ilgili kurum ve kuruluşlara ulaştırmak, ayrıca konferans, panel ve sempozyumlar aracılığıyla kamuoyuyla paylaşmak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Atatürk İlke ve İnkılâplarında belirtilmiş olan
haklar göz önüne alınarak kadınların çağdaş medeniyet düzeyine ulaşmalarını
sağlamak amacıyla kadın konulu ulusal ve uluslararası çalışmaları organize
etmek.
b) Kadınların sosyo-kültürel
ve ekonomik yaşamlarıyla ilgili konumlarının geliştirilmesi ile ilgili
olarak araştırmalar yapmak.
c) Ulusal ve uluslararası arenada kadın
çalışmalarıyla ilgili yaşanan gelişmeleri takip etmek ve bu gelişmelere
ilişkin bilgileri kamuoyuyla paylaşmak için panel, konferans, çalıştay, sempozyum ve kongre
gibi bilimsel toplantılar düzenlemek.
ç) Üniversite bünyesinde yer alan enstitü, fakülte,
yüksekokul ve meslek yüksekokullarında yürütülen eğitim programları
içerisinde kadın konulu ders ve çalışmaların yapılmasını teşvik etmek ve
kadın ve aile çalışmalarıyla ilgili programlar açılmasını önermek.
d) Kadınların gerek aile içerisinde gerekse kır ve
kent yaşamı içerisinde eğitim, sosyal, sanat, siyasal, sağlık ve ekonomik
alanda güçlendirilmesine yönelik kurs, seminer ve sertifika programları
oluşturmak.
e) Kadın ve aile çalışmaları konusunda duyarlılığı
arttırmak ve kamuoyunu bilgilendirmek için kitap, dergi, bülten, afiş,
broşür, e-bülten, e-dergi ve e-kitap gibi eğitim materyalleri bastırmak.
f) Kadın ve aile çalışmaları konusunda kamu
kuruluşları, özel kuruluşlar, dernekler ve kadın merkezleri ile fikir ve
proje işbirliği yaparak koordineli bir şekilde çalışmak.
g) Kadın temalı yapılmış çalışmalar ile ilgili
yazılı ve görsel dokümantasyon merkezi oluşturmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1)
Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversite öğretim üyeleri arasından
Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Süresi sona eren Müdür
yeniden görevlendirilebilir. Süresi dolmadan görevinden ayrılan Müdürün
yerine Rektör aynı usulle yeniden görevlendirme yapar.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Merkez
Müdürünün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Yönetim Kurulunu toplantıya çağırmak, gündemi
hazırlamak, toplantıya başkanlık etmek.
c) Çalışma programlarını ve faaliyet programlarını
hazırlamak, Yönetim Kuruluna önermek ve Yönetim Kurulunca karara bağlanan
çalışma programını yürütmek.
ç) Çalışma ve faaliyet gruplarını yönlendirmek ve
denetlemek.
d) Çalışma ve faaliyet gruplarının çalışmaları ve
sonuçlarıyla ilgili olarak Yönetim Kurulunu bilgilendirmek.
e) Eğitim, kurs, seminer ve benzeri program,
faaliyet ve projelerin düzenlenmesini, yürütülmesini, yönlendirilmesini ve
denetimini sağlamak.
f) Personelin görevlendirilmesi ile ilgili
teklifleri Rektöre sunmak.
Müdür
yardımcıları
MADDE 10
– (1) Müdür, çalışmalarında
kendisine yardımcı olmak üzere, öğretim elemanları arasından iki kişiyi
müdür yardımcısı olarak görevlendirmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdürün
katılmadığı toplantılara, görevlendireceği müdür yardımcısı katılır ve
Müdüre altı aya kadar vekâlet edebilir. Müdür yardımcılarının görev süresi
en çok üç yıldır. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da
görevi sona erer. Görevinden ayrılan müdür yardımcısının yerine kalan
süreyi tamamlamak üzere yenisi görevlendirilebilir.
Yönetim
Kurulu
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu, Müdür ve
müdür yardımcıları ile Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili fakülte, enstitü,
yüksekokul ve gerekli görüldüğünde meslek yüksekokullarında çalışmalarda
bulunan öğretim elemanları arasından üç yıl süreyle Rektörce
görevlendirilen en fazla on iki üyeden oluşur. Görev süresi dolan üye
yeniden görevlendirilebilir. Süresi dolmadan ayrılan üyenin yerine kalan
süreyi tamamlamak üzere aynı usul ile yeni üye görevlendirilebilir.
(2) Yönetim Kurulu, Merkez Müdürünün daveti üzerine
ayda en az bir kez ve gerektiğinde daha sık toplanır ve Merkezin
faaliyetlerini gözden geçirerek ilgili konularda karar alır. Yönetim Kurulu
üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar oy çokluğu ile alınır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 12
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Müdürün faaliyet dönemi sonunda hazırladığı
faaliyet raporunun düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek, sunulan
raporu değerlendirmek, bir sonraki döneme ait çalışma programını
düzenlemek.
b) Gündemde bulunan araştırma ve eğitim
projelerini, programlarını ve faaliyetlerini karara bağlamak, uygulanışını
denetlemek, gerekli gördüğü durumlarda çalışma grupları ve komisyonlar
kurarak çalışmalarını yürütmek.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 13
– (1) Danışma Kurulu;
Üniversitenin fakülte ve yüksekokullarından birer kişi olmak üzere Üniversite
Yönetim Kurulunca belirlenen sekiz öğretim üyesi ve Üniversite bünyesindeki
enstitü müdürlerinden oluşur. Danışma Kurulunun üye sayısı en fazla on iki
kişidir. Üniversite Yönetim Kurulunca belirlenen Danışma Kurulu üyelerinin
görev süresi üç yıldır. Süresi dolan üyeler yeniden Danışma Kuruluna
görevlendirilebilir. Süreleri bitmeden ayrılan üyelerin yerine kalan süreyi
doldurmak üzere yenileri görevlendirilir. Danışma Kurulu Müdürün çağrısı
üzerine yılda en az iki kere toplanır ve Merkezin eğitim, uygulama ve
araştırma, denetleme gibi faaliyet alanları ile ilgili danışmanlık
komisyonları oluşturabilir. Danışma Kurulu Merkezin faaliyetleri ile ilgili
değerlendirmeler yapar ve önerilerde bulunur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 13 üncü
maddesine göre Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından
karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 15
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili mevzuat hükümleri ile Senato kararları
uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan Yönetmelik
MADDE 17
– (1) 19/10/2018
tarihli ve 30570 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Şırnak Üniversitesi
Kadın Sorunları Araştırma ve Uygulama Merkezi Yönetmeliği yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Şırnak Üniversitesi Rektörü yürütür.
|