Sermaye Piyasası Kurulundan:
GİRİŞİM SERMAYESİ YATIRIM FONLARINA İLİŞKİN ESASLAR
TEBLİĞİ (III-52.4)’NDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR TEBLİĞ (III-52.4.b)
MADDE 1 – 2/1/2014 tarihli ve 28870
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Girişim Sermayesi Yatırım Fonlarına
İlişkin Esaslar Tebliği (III-52.4)’nin 3 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (f), (k), (r) ve (s) bentleri aşağıdaki
şekilde değiştirilmiş ve (n) bendi yürürlükten kaldırılmıştır.
“f) Girişim şirketi: 18 inci maddenin birinci
fıkrasında belirtilen şartları taşıyan şirketleri,”
“k) Kurucu:
2/7/2013 tarihli ve 28695 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Portföy Yönetim
Şirketleri ve Bu Şirketlerin Faaliyetlerine İlişkin Esaslar Tebliği
(III-55.1) çerçevesinde Kuruldan faaliyet izni almış portföy
yönetim şirketini, girişim sermayesi portföy yönetim şirketini veya
gayrimenkul ve girişim sermayesi portföy yönetim şirketini,”
“r) Portföy yöneticisi: Portföy Yönetim Şirketleri
ve Bu Şirketlerin Faaliyetlerine İlişkin Esaslar Tebliği (III-55.1)
çerçevesinde Kuruldan faaliyet izni almış portföy
yönetim şirketini, girişim sermayesi portföy yönetim şirketini veya
gayrimenkul ve girişim sermayesi portföy yönetim şirketini,
s) Portföy yönetim tebliği: Portföy Yönetim
Şirketleri ve Bu Şirketlerin Faaliyetlerine İlişkin Esaslar Tebliği (III-55.1)’ni,”
MADDE 2 – Aynı Tebliğin 4 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 4
– (1) Fon, Kanun hükümleri
uyarınca nitelikli yatırımcılardan katılma payı karşılığında toplanan para
ya da iştirak paylarıyla, pay sahipleri hesabına, inançlı mülkiyet
esaslarına göre, üçüncü fıkrada belirtilen varlık ve işlemlerden oluşan
portföyü işletmek amacıyla Kuruldan faaliyet izni alan portföy
yönetim şirketleri, girişim sermayesi portföy yönetim şirketleri ve
gayrimenkul ve girişim sermayesi portföy yönetim şirketleri tarafından bir
içtüzük ile süreli olarak kurulan ve tüzel kişiliği bulunmayan mal
varlığıdır.
(2) Fonların süresine fon içtüzüğü ve ihraç
belgesinde yer verilir.
(3) Fonun ana faaliyeti, girişim sermayesi
yatırımlarından oluşan portföyü işletmektir. Fon,
18 inci maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen girişim sermayesi yatırımları
ile aşağıda sayılan varlık ve işlemlerden oluşan portföyü
işletmek dışında herhangi bir işle uğraşamaz:
a) Özelleştirme kapsamına alınanlar dahil Türkiye'de kurulan anonim ortaklıklara ait paylar,
özel sektör ve kamu borçlanma araçları.
b) 7/8/1989 tarihli ve
89/14391 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk Parası
Kıymetini Koruma Hakkında 32 sayılı Karar hükümleri çerçevesinde alım
satımı yapılabilen, yabancı özel sektör ve kamu borçlanma araçları ve
anonim ortaklık payları.
c) Vadeli mevduat ve katılma hesabı.
ç) Yatırım fonu katılma payları.
d) Repo ve ters repo işlemleri, vaad
sözleşmeleri ile taahhütlü işlem pazarında gerçekleştirilen işlemler.
e) Kira sertifikaları ve gayrimenkul sertifikaları.
f) Varantlar ve
sertifikalar.
g) Takasbank para
piyasası işlemleri ve yurtiçi organize para piyasası işlemleri.
ğ) Türev araç işlemlerinin nakit teminatları ve
primleri.
h) İpoteğe ve varlığa dayalı menkul kıymetler,
teminatlı menkul kıymetler, Kurulca uygun görülen özel tasarlanmış yabancı
yatırım araçları ve ikraz iştirak senetleri.
ı) Yurtdışında yerleşik olup borsada işlem
görmeyen, gelişme potansiyeli taşıyan şirketlere yapılan yatırımlar.
i) Altın ve diğer kıymetli madenler ile bunlara
dayalı para ve sermaye piyasası araçları.
j) Kurulca uygun görülen diğer yatırım araçları.
(4) Fonun, faaliyet ve yatırımlarının, katılım
finans ilkelerine uygun olarak yerine getirileceğinin içtüzük ve ihraç
belgesinde belirtilmesi durumunda,
fon unvanında “katılım” ibaresi kullanılabilir.
(5) Fonun resmî sicillere tescil, değişiklik,
terkin ve düzeltme talepleri ile ortağı olacağı limited
ve anonim şirketlerin kuruluş, sermaye artırımı veya pay devri işlemleri
dâhil her tür ticaret sicili işlemleriyle sınırlı olarak tüzel kişiliği
haiz addolunur. Ticaret sicilinde ve diğer resmî sicillerde fon adına
yapılacak işlemler, kurucu ile portföy
saklayıcısını temsil eden birer yetkilinin müşterek imzalarıyla
gerçekleştirilir.”
MADDE 3 –
Aynı Tebliğin 7 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(2) Kurucu portföy
yönetimi hizmetini portföy yönetim tebliğinin 8 inci maddesinin dördüncü
fıkrası çerçevesinde imzalanacak bir sözleşme ile başka bir portföy yönetim
şirketi, girişim sermayesi portföy yönetim şirketi veya gayrimenkul ve
girişim sermayesi portföy yönetim şirketinden alabilir. Fonun
faaliyetlerinin yürütülmesi esnasında portföy
yöneticiliği hizmeti dahil dışarıdan sağlanan hizmetlerden yararlanılması,
kurucunun sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.”
MADDE 4 –
Aynı Tebliğin 9 uncu maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Girişim sermayesi yatırımı yapılması ve
girişim sermayesi yatırımlarından çıkış gerçekleştirilmesi öncesinde bu
işlemlere ilişkin bilgi ve belgelerin örnekleri işlemlerin
gerçekleştirilmesinden makul bir süre önce portföy
saklama tebliği kapsamındaki sorumluluklarının yerine getirilebilmesini teminen portföy saklayıcısına gönderilir. Makul süre
tanımına ve işlemlere ilişkin bilgi ve belgelerin gönderim usullerine portföy saklama sözleşmesinde yer verilir.”
MADDE 5 – Aynı Tebliğin 10 uncu maddesinin birinci fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Fon, taraf olacağı tüm sözleşmeler ile girişim
şirketlerinin yönetimine katılınması ve bu
şirketlerin genel kurullarında oy kullanılması da dahil
olmak üzere tüm faaliyetlerinin icrasında, kurucunun yönetim kurulu
tarafından temsil edilir. Yönetim kurulu bu yetkisini bir veya daha fazla
üyeye veya kurucunun birinci derece imza yetkisine sahip personeline
devredebilir. Fonun girişim sermayesi portföyünün yönetimi
kapsamındaki temsilinin, yönetim kurulu kararı ile yatırım komitesine
devredilmesi de mümkündür. Ancak, fonun kuruluş, katılma payı ihracı,
tasfiye, portföy yönetim ücreti artışı ile katılma
payı sahiplerinin yatırım kararlarını etkileyebilecek nitelikteki diğer
işlemlerinin yönetim kurulu kararı ile yapılması zorunludur.”
MADDE 6 –
Aynı Tebliğin 11 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 11
– (1) Kurucuların yönetim kurulu
üyelerinden en az birinin girişim sermayesi yatırımları konusunda en az beş
yıllık tecrübeye sahip olması gereklidir. Ayrıca kurucular nezdinde bir
yatırım komitesi oluşturulması ve bu yatırım komitesinde asgari olarak
birinci cümlede belirtilen niteliği haiz yönetim kurulu üyesi, genel müdür
ile dört yıllık yükseköğrenim görmüş ve girişim sermayesi yatırımları
konusunda en az beş yıllık tecrübeye sahip tam zamanlı ya da yarı zamanlı
bir personelin bulunması zorunludur. Yatırım komitesinde görevlendirilecek
personel şartı, gerekli nitelikleri haiz yönetim kurulu üyesi ile de
sağlanabilir. Fon portföyünün kurucu dışında bir portföy
yöneticisi tarafından yönetilmesi halinde ise, söz konusu organizasyon
yapısının portföy yöneticisi nezdinde oluşturulması zorunludur. 10 uncu
maddenin ikinci fıkrasında belirtilen vekilin de yatırım komitesinde yer
alması mümkündür.
(2) Fon bilgilendirme dokümanlarında nisapları
ağırlaştırıcı aksine bir düzenleme bulunmadığı takdirde, yatırım komitesi
üyelerin çoğunluğuyla toplanır ve toplantıda kullanılan oyların
çoğunluğuyla karar alır.
(3) Yatırım komitesi kararları yatırım komitesi
karar defterine yazılır ve fon süresi ve takip eden en az beş yıl boyunca
saklanır.
(4) Girişim sermayesi yatırım fonu kurucusunun ve
varsa portföy yöneticisinin risk yönetim
sisteminin portföy yönetim tebliğinde belirtilen hükümlerin yanı sıra
asgari olarak girişim sermayesi yatırımlarına ilişkin risk yönetimi
esaslarını içerecek şekilde oluşturulması zorunludur.”
MADDE 7 –
Aynı Tebliğin 12 nci maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(4) Kurulca onaylanan içtüzük, Kurul kararının
kurucu tarafından tebellüğ edildiği tarihi izleyen altı iş günü içinde
ticaret siciline tescil ettirilir ve TTSG’de ilan
olunur.”
“(7) Katılma paylarının yatırımcılara satışına
başlanmadan önce kurucu ve portföy yöneticisi
tarafından fon katılma payları kendi portföyüne alınabilir ve/veya
gerekçeli yönetim kurulu kararı alınarak fona borç verilebilir.”
MADDE 8 –
Aynı Tebliğin 13 üncü maddesinin
yedinci ve onbirinci fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(7) Katılma payları, ihraç belgesinin Kurulca
onaylanmasını takiben bilgilendirme dokümanlarındaki esaslar çerçevesinde
ve ihraç belgesinde belirtilen satış başlangıç tarihinden itibaren, ihraç
belgesinde ilan edilen dağıtım kanalları aracılığıyla yatırımcılara
sunulur. Belirlenecek satış başlangıç tarihi her durumda onaylı ihraç
belgesinin kurucu tarafından teslim alınmasını takip eden bir yılı geçemez.
Bir yıllık süre zarfında katılma paylarının satışına başlanmamış olması
durumunda, sürenin sona ermesini takip eden altı iş günü içinde fonun
tasfiyesi veya ek süre verilmesi amacıyla Kurula başvurulması zorunludur.
Satış başlangıç tarihine kadar, Kurulca onaylanmış bilgilendirme
dokümanlarında yer alan bilgilerde herhangi bir değişiklik olması halinde,
kurucu tarafından bilgilendirme dokümanlarında yapılacak değişikliklere
onay verilmesi talebiyle derhal Kurula başvurulur.”
“(11) Bilgilendirme dokümanlarında esasları
belirtilmek suretiyle, katılma payı sahiplerine tanınan hak ve/veya
yükümlülükleri farklılaştırmak amacıyla aynı fonda farklı pay grupları
oluşturulabilir.”
MADDE 9 –
Aynı Tebliğin 14 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (c) bendi ile ikinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“c) Fonun yatırım stratejisinin değiştirilmesi, fon
portföyünden karşılanan giderlere yeni kalemler eklenmesi, toplam gider
oranının ve/veya yönetim ücreti oranının yükseltilmesi veya hesaplanma
yönteminin katılma payı sahiplerinin aleyhine sonuç doğurabilecek şekilde
değiştirilmesi, varsa girişim sermayesi yatırımları için hizmet alınan portföy yöneticisinin değiştirilmesi, fonun süresinin
uzatılması, katılma paylarının fona iade veya yatırımcılar arasında devir şartlarının
ağırlaştırılmasına ilişkin ise yürürlüğe giriş tarihinden en az 30 gün önce
katılma payı sahiplerine en uygun haberleşme vasıtasıyla bildirilir. Bu
bentte belirtilen süre içinde katılma paylarını fona iade etmek isteyen yatırımcı
bulunması halinde, söz konusu değişikliklerin yürürlüğe giriş tarihi
katılma paylarının fona iade edilebileceği ilk tarihe kadar ertelenir.”
“a) Birinci fıkranın (c) bendinde belirtilen
durumlar ile ilgili ise 13 üncü maddenin dördüncü fıkrası çerçevesinde
Kurul tarafından incelenerek onaylanır; değişikliklerin yürürlüğe giriş
tarihinden en az 30 gün önce katılma payı sahiplerine en uygun haberleşme
vasıtasıyla bildirilir. Bu bentte belirtilen süre içinde katılma paylarını
fona iade etmek isteyen yatırımcı bulunması halinde söz konusu
değişikliklerin yürürlüğe giriş tarihi katılma paylarının fona iade
edilebileceği ilk tarihe kadar ertelenir.
b) (a) bendi kapsamı dışında ise, Kurulun onayı
aranmaksızın kurucu tarafından gerçekleştirilerek katılma payı sahiplerine
en uygun haberleşme vasıtasıyla bildirilir ve 33 üncü maddenin birinci
fıkrası kapsamında Kamuyu Aydınlatma Platformunda ayrıca ilan edilir.”
“(6) Fon bilgilendirme
dokümanlarında daha ağır bir oran belirlenmediği takdirde, birinci fıkranın
(c) bendi ve ikinci fıkranın (a) bendi kapsamındaki değişikliklerin fonun
mevcut katılma paylarının %65’inden fazlasını temsil eden katılma payı
sahiplerinin yazılı onaylarının alınarak bu hususu tevsik eden belgelerin
Kurula iletilmesi halinde değişikliklerin yürürlüğe girişine ilişkin 30
günlük bekleme süresine ve değişikliklerin yürürlüğe giriş tarihinin ertelenmesine
ilişkin hükümler uygulanmaz.”
MADDE 10
– Aynı Tebliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 16 – (1) Onikinci fıkra hükümleri saklı kalmak üzere; katılma
payı satışı, fon birim pay değerinin tam olarak nakden ödenmesi veya bu
değere karşılık gelen iştirak paylarının fona devredilmesi; katılma payının
fona iadesi, yatırımcıların katılma paylarının ihraç belgesinde belirlenen
esaslara göre fona iade edilmek suretiyle nakde çevrilmesi veya katılma
paylarına karşılık gelen iştirak paylarının yatırımcılara devredilmesi
suretiyle gerçekleştirilebilir.
(2) Fon bilgilendirme dokümanlarında şartları
belirlenmiş olmak koşuluyla katılma paylarının satışı ve fona iadesinde
giriş çıkış komisyonu uygulanabilir. Elde edilecek komisyon tutarı fona
gelir olarak kaydedilir.
(3) Katılma payı satışının veya fona iadesinin
iştirak payı karşılığında gerçekleştirilmesi durumunda, katılma payı
karşılığında yatırımcılardan fona veya fondan yatırımcılara devredilecek
iştirak paylarının değer tespitine yönelik Kurulca uygun görülen
kuruluşlara rapor hazırlatılır. Katılma payı satışında esas alınacak değer,
hazırlanan raporda ulaşılan değerden fazla, katılma payı iadesinde esas
alınacak değer ise hazırlanan raporda ulaşılan değerden az olamaz.
Yatırımcılardan fona veya fondan yatırımcılara devredilecek iştirak
paylarının değer tespitine yönelik hazırlanacak rapora ilişkin masraflar
fon portföyünden karşılanamaz. Fon katılma
paylarının fona iadesinin iştirak paylarının fon katılma payı sahibine
devri suretiyle gerçekleştirilmek istenmesi durumunda, her işlem öncesinde
varsa fonun mevcut tüm katılma payı sahiplerinin mutabakatlarının alınması
veya bu işlemlere ilişkin onayın yatırımcı sözleşmelerinde yer alması, bu
hususun portföy saklayıcısı tarafından da teyit
edilmesi ve söz konusu belgelerin fon süresi ve takip eden en az 5 yıl
boyunca kurucu nezdinde muhafaza edilmesi zorunludur.
(4) Katılma paylarının satışına ve fona iadesine
ilişkin esasların fonun portföy yapısına uygun bir
şekilde belirlenmesi ve bilgilendirme dokümanlarında bu esaslara ayrıntılı
bir şekilde yer verilmesi zorunludur. Ancak, bilgilendirme dokümanlarında
hüküm bulunmak şartıyla katılma paylarının fona iade edilebilmesi için
gerekli likiditenin sağlanamadığını ve portföydeki
girişim sermayesi yatırımlarından çıkışın yatırımcının zararına olacağının
kurucu tarafından tespiti halinde, kurucu katılma paylarının geri alımını
erteleyebilir. Ancak bu süre bir yılı aşamaz ve ertelemeye ilişkin karar
derhal Kurula bildirilir. Fon bilgilendirme dokümanlarında belirtilmesi kaydı ile katılma
paylarının sadece fon süresinin sonunda nakde dönüştürülmesi de mümkündür.
(5) Katılma paylarının fon adına alım satımı
esastır. Kurucu ve portföy yöneticisi, fonun
katılma paylarını kendi portföyüne alabilir.
(6) Katılma paylarının nitelikli yatırımcılar
arasında devri mümkündür. Nitelikli yatırımcılar arasında katılma payı
devrinin gerçekleştirilebilmesi için devralan kişi ve/veya kuruluşların
nitelikli yatırımcı vasıflarını haiz olduğuna ilişkin bilgi ve belgelerin
devir işlemlerini yürüten kuruluşa iletilmesi zorunludur. Devir işlemlerini
yürüten kuruluş, söz konusu bilgi ve belgeleri temin etmek ve bunları fon
süresi ve takip eden en az beş yıl boyunca muhafaza etmek zorundadır.
Nitelikli yatırımcılar arasındaki katılma payı devirleri, katılma
paylarının hak sahibi yatırımcıların hesapları arasındaki aktarım ile
tamamlanır. Katılma payı devirlerine ilişkin bilgilerin MKK’ya
iletilmesinden devir işlemlerini yürüten kuruluş sorumludur. Nitelikli
yatırımcılar arasındaki katılma payı devirlerine ilişkin esaslara
bilgilendirme dokümanlarında yer verilmiş olmak kaydıyla bu devirler,
kurucu veya yöneticinin onayına bağlanabilir yahut tamamen yasaklanabilir.
Bilgilendirme dokümanlarında aksine hüküm bulunmaması durumunda nitelikli
yatırımcılar arasındaki katılma payı devir bedelleri serbestçe
belirlenebilir.
(7) Fona giriş ve çıkış komisyonunun veya
performans ücretinin katılma paylarının elde tutulduğu süreye göre
hesaplanması ve benzeri bir nedenle devredilen katılma paylarına sahip
olmaktan kaynaklanan ertelenmiş hak veya yükümlülükler bulunması durumunda,
bu hak ve yükümlülükler de devredilen katılma paylarıyla birlikte devralan
yatırımcıya geçer.
(8) Katılma paylarının pazarlama, satış ve dağıtımı
kurucunun yanı sıra, kurucu ile sözleşme imzalanması suretiyle, gerekli
yetkiye sahip olan portföy yönetim şirketleri ile
yatırım kuruluşları tarafından, işlemlerin bu fonların içerdiği riskler
konusunda yeterli bilgiye sahip personeli tarafından gerçekleştirilmesi
kaydıyla yapılabilir.
(9) Katılma paylarının pazarlama, satış ve dağıtım
faaliyetlerini yürütecek olan kuruluş, satış yapılan yatırımcıların bu
Tebliğde belirlenen nitelikli yatırımcı vasıflarını haiz olduklarına dair
bilgi ve belgeleri temin etmek ve bu belgeleri fon süresince ve asgari
olarak beş yıl boyunca saklamakla yükümlüdür. Belirtilen hususlara
aykırılık nedeniyle doğabilecek yatırımcı zararlarından katılma payı
pazarlama, satış ve dağıtım faaliyetlerini yürüten kuruluş sorumludur.
(10) Katılma paylarının Kanunun 13 üncü maddesi
çerçevesinde MKK nezdinde üye ve hak sahipleri bazında izlenmesi
zorunludur.
(11) Katılma paylarının satışı ve fona iadesi Türk
Lirasının yanı sıra, münhasıran Türkiye’de yerleşik yabancılara, dışarıda
yerleşik kişilere ve 11/2/2010 tarihli ve 2010/139
sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Türk Vatandaşlığı
Kanununun Uygulanmasına İlişkin Yönetmeliğin 20 nci
maddesinin ikinci fıkrasının (e) bendi kapsamına giren kişilere satılmak
üzere pay grubu oluşturulmak suretiyle Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası
tarafından günlük alım satım kurları ilan edilen yabancı para birimleri
üzerinden de gerçekleştirilebilir. Bu durumda, katılma payı fiyatı bağlı
olduğu pay grubuna göre TL ve yabancı para birimi cinsinden açıklanır.
(12) Bilgilendirme dokümanlarında hesaplama ve
uygulama esaslarına yer verilmek suretiyle, katılma payı satışı ve fona
iadesinin birim pay değerinden farklı bir fiyat üzerinden
gerçekleştirilmesi mümkündür. Katılma payı alım satımına esas teşkil eden
bu fiyat, her işlem öncesinde katılma payı sahiplerine kurucu tarafından
bildirilir.”
MADDE 11
– Aynı Tebliğin 17 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 17
– (1) Fona ilişkin olarak
yapılacak tanıtım ve reklamlarda, Kurul düzenlemelerinde yer alan nitelikli
yatırımcı tanımına ve satışın yalnızca gerekli koşulları sağlayan nitelikli
yatırımcılara yapılacağı hususlarına yer verilmesi zorunludur.”
MADDE 12
– Aynı Tebliğin 18 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18
– (1) Girişim şirketlerinin,
büyüme ve katma değer üretme potansiyeline sahip olmaları, operasyonel, üretim ya da satış performansının
geliştirilmesi suretiyle yüksek getiri beklentisi sunabilmeleri ve verilecek
finansal ve/veya kurumsal destekle faaliyet amaçlarını gerçekleştirebilecek
durumda olmaları gerekmektedir. Bir projenin gerçekleştirilmesi için
faaliyet gösteren şirketler de girişim şirketi olarak değerlendirilir.
Girişim şirketlerinin Türkiye’de kurulu veya
kurulacak olmaları veya yatırım yapıldığı tarih itibarıyla yurt dışında
kurulu olmakla birlikte son yıllık finansal tablolarına göre varlıklarının
en az %80’inin Türkiye’de kurulu bağlı ortaklık ya da iştiraklerden
oluşması gerekir.
(2) Fonlar, birinci fıkra kapsamında sadece anonim
ve limitet şirketlere yatırım yapabilir. Yatırım tarihi itibari ile limitet
şirket olan girişim şirketlerinin, ilk yatırım tarihini takip eden bir yıl
içinde anonim şirkete dönüşüm işlemlerinin tamamlanması zorunludur.
(3) Fonların aşağıda sayılan yatırımları girişim
sermayesi yatırımı olarak kabul edilir:
a) Girişim şirketlerine doğrudan veya (g) bendinde tanımlanan özel amaçlı
şirketler ve (c) bendi kapsamına giren kolektif yatırım amacıyla yurt
dışında kurulu kuruluşlar vasıtasıyla dolaylı olarak sermaye aktarımı veya
pay devri yoluyla ortak olabilir veya girişim şirketlerinin kurucusu
olabilirler.
b) Payları borsada işlem görmeyen girişim
şirketlerinin ihraç ettiği borçlanma araçlarına ve payları borsada işlem
görmeyen girişim şirketlerinin fon kullanıcısı olduğu kira sertifikalarına
yatırım yapabilirler.
c) Yatırımlardan kaynaklanan riskin yatırıma
yönlendirilen anapara miktarı ile sınırlı olması kaydıyla sadece bu
Tebliğde tanımlanan girişim şirketlerine sermaye yatırımı yapmak üzere
yurtdışında kolektif yatırım amacıyla kurulan kuruluşlara doğrudan yatırım
yapabilirler.
ç) Girişim sermayesi yatırım ortaklıkları
tarafından ihraç edilen sermaye piyasası araçlarına yatırım yapabilirler.
d) Diğer girişim sermayesi yatırım fonlarının
katılma paylarına yatırım yapabilirler.
e) Girişim şirketi niteliğindeki halka açık
şirketlerin borsada işlem görmeyen paylarına yatırım yapabilirler.
f) Payları borsada işlem görmeyen girişim
şirketlerine borç ve sermaye finansmanı karması olarak yapılandırılmış
finansman niteliğinde finansman sağlayabilir. Bu durumda finansmanın
sağlanmasından önce, fon ve girişim şirketi arasında asgari olarak bu
finansman türüne uygun vade ve faiz koşullarını içeren bir sözleşmenin
akdedilmesi zorunludur.
g) Esas sözleşmelerinde belirlenen faaliyet
alanları münhasıran bu Tebliğde tanımlanan girişim şirketlerine yatırım
yapma amacı ile sınırlandırılmış olan yurt içinde veya yurt dışında kurulu
özel amaçlı anonim şirketlere ortak olabilirler.
ğ) Münhasıran girişim şirketlerine
kullandırılan/kullandırılacak kredilere dayalı ya da faizsiz finansmana dayalı
olarak ihraç edilen varlığa dayalı menkul kıymetlere yatırım yapabilirler.
h) (g) bendinde tanımlanan özel amaçlı şirketler ve
kolektif yatırım amacıyla yurt dışında kurulu kuruluşların borçlanma
araçlarına veya bunların fon kullanıcısı olduğu kira sertifikalarına
yatırım yapabilirler.
ı) Girişim şirketlerinin paylarının vadeli olarak
satılması veya girişim şirketlerinin paylarının satın alınması için avans
verilmesi durumunda, bu işlemlerden oluşan alacaklar ve avanslar da girişim
sermayesi yatırımı olarak kabul edilir.
i) Girişim şirketlerinin paylarını satın alma hakkı
veren opsiyon sözleşmelerinin primleri de girişim
sermayesi yatırımı olarak kabul edilir.
(4) Fon portföyünde
bulunan bir girişim şirketinin operasyonel
faaliyetlerini büyütmek amacıyla şirket merkezini yurt dışına taşıması
ve/veya yurt dışında yeni bir şirket kurmak suretiyle faaliyetlerine devam
etmesi halinde, bu şirkete yapılan yatırımlar girişim sermayesi yatırımı
olarak değerlendirilmeye devam edilir. Ancak bu şirkete yapılacak ilave
yatırımlar 23 üncü maddenin üçüncü fıkrası kapsamında değerlendirilir.
(5) Fon portföyünde bulunan
bir girişim şirketinin halka açılması sonucunda, halka açık girişim
şirketinin paylarının borsada işlem görmeye başlamasından sonra satın
alınan ilave paylar hariç olmak üzere bu şirketin fon portföyünde kalan tüm
payları girişim sermayesi yatırımı olarak değerlendirilmeye devam edilir.
(6) Halka açık olmayan girişim şirketleri
tarafından fonlara tahsisli olarak satılmak üzere ihraç edilecek borçlanma
araçları için aşağıdaki esaslar uygulanır:
a) Girişim şirketi tarafından Kurula yapılacak
başvurularda borçlanma araçlarının tahsisli olarak satılacağı fonların
yatırım komitesi tarafından ihraç edilecek borçlanma araçlarının fon
portföyüne dahil edileceğine ilişkin alınacak
kararın da Kurula iletilmesi gereklidir.
b) Girişim şirketi tarafından talep edilen ihraç
tavanının ve girişim şirketinin halen tedavülde olan ile ihraç tavanı
kapsamında henüz satışı gerçekleştirilmemiş borçlanma araçları toplamının 5
milyon TL’nin altında olması durumunda 7/6/2013
tarihli ve 28670 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Borçlanma Araçları
Tebliği (VII-128.8)’nin 9 uncu maddesinde ve
EK/2’sinde yer alan hükümler kapsamında Kurul düzenlemelerine uygun olarak
hazırlanan bağımsız denetimden/sınırlı incelemeden geçmiş finansal tablolar
yerine girişim şirketinin 4/1/1961 tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu
hükümlerine göre hazırlanan ve mali müşavir tarafından rapora bağlanan mali
tablolarının Kurula gönderilmesi yeterli kabul edilir. Bu
bent kapsamında yapılacak borçlanma aracı ihraçlarında talep edilen ihraç
tavanının ve girişim şirketinin halen tedavülde olan ile ihraç tavanı
kapsamında henüz satışı gerçekleştirilmemiş borçlanma araçları toplamının 5
milyon TL ve üzerinde olması durumda girişim şirketinin Kurul
düzenlemelerine uygun olarak hazırlanan bağımsız denetimden/sınırlı
incelemeden geçmiş finansal tablolarının Kurula gönderilmesi zorunludur.
c) Girişim şirketinin ihraç limitinin
hesaplanmasında Borçlanma Araçları Tebliği (VII-128.8)’nin 9 uncu maddesinin dördüncü fıkrasının (b) bendinde
yer alan ihraç limiti şirketin hesaplamaya esas finansal tablolarındaki
aktif toplamının beş katı olarak uygulanır.
ç) Girişim
şirketi tarafından fonlara tahsisli olarak satılmak üzere ihraç edilecek
paya dönüştürülebilir tahviller için Borçlanma Araçları Tebliği (VII-128.8)’nin 18 inci maddesinde
yer alan dönüştürme fiyatı ve oranı taraflarca serbestçe belirlenebilir ve
bu hususa ilişkin genel esaslara ihraç belgesinde yer verilir.
d) Bu fıkra kapsamında ihraç edilen borçlanma
araçlarına yatırım yapan fonlar bu araçları Kurulun tahsisli satışa ilişkin
düzenlemelerine uyulmak kaydıyla sadece diğer girişim sermayesi yatırım
fonlarına, girişim sermayesi yatırım ortaklıklarına ve yabancı
yatırımcılara satabilir.
(7) Girişim şirketlerinin fon kullanıcısı olduğu ve
fonlara tahsisli olarak satılmak üzere ihraç edilecek kira sertifikaları
için de altıncı fıkra hükümleri kıyasen uygulanır.”
MADDE 13
– Aynı Tebliğin 19 uncu maddesinin
üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve dördüncü fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
“(3) Birinci fıkrada belirtilen asgari yatırım
sınırlarına aykırılık sonucunu doğurabilecek katılma payı alım ve iade
işlemleri, girişim sermayesi yatırımlarından kar payı ve faiz tahsil
edilmesi, girişim sermayesi yatırımlarından çıkış gerçekleştirilmesi,
girişim sermayesi yatırımlarının değerinin düşmesi, girişim şirketinin
iflas yahut diğer bir nedenle sona ermesi veya mahkemece şirketin feshine
karar verilmesi veya girişim sermayesi yatırımları dışındaki yatırımların
değerlerinin artması gibi arızi durumlarda Kurula süre verilmesi talebiyle
başvuruda bulunulması ve başvurunun Kurulca uygun görülmesi şartlarıyla;
yatırım sınırlamalarının tekrar sağlanması için söz konusu aykırılığın
oluştuğu hesap döneminin sonundan itibaren kurucuya ve varsa portföy yöneticisine süre verilebilir. Kurulca verilen
sürenin sonunda da yatırım sınırlamalarının sağlanamaması halinde fonun
yatırım faaliyetlerine son verilerek, sürenin bitiminden itibaren en geç
iki yıl içinde fonun tasfiyesine izin verilmesi talebiyle Kurula
başvurulması ve Kurulca verilecek izni takiben fon içtüzüğünün ticaret
sicilinden terkin ettirilmesi zorunludur.”
MADDE 14
– Aynı Tebliğin 20 nci maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(2) Girişim sermayesi yatırımlarının değerinin
asgari olarak hesap dönemi sonu itibarı ile tespit edilmesi gereklidir.
Girişim sermayesi yatırımlarının değeri aşağıdaki esaslara göre tespit
edilir:
a) Sadece kaynak taahhüdü veren
yatırımcıların fona katılabildiği ve aynı zamanda fon bilgilendirme dokümanlarında
belirtilen istisnalar haricinde yatırımcılar tarafından katılma paylarının
fonun süresi dolmadan iadesinin yapılamadığı fonlarda girişim sermayesi
yatırımlarının değerinin tespitinin, yatırım komitesi tarafından Kurulun değerleme
standartlarına ilişkin düzenlemelerine uygun olarak hazırlanan değerleme
raporuna istinaden kurucu yönetim kurulu kararıyla veya Kurulca uygun
görülen değerleme kuruluşları tarafından hazırlanan değerleme raporu ile
yapılması gereklidir.
b) (a) bendi kapsamına girmeyen
fonlarda ise girişim sermayesi yatırımlarının değerinin tespitinin, fon
tarafından ilgili girişim şirketine yapılan yatırım miktarının; 5 milyon
TL’den az olması halinde yatırım yapılmasını takip eden her üçüncü hesap
dönemi sonunda, 5 milyon TL ile 10 milyon TL arasında olması halinde
yatırım yapılmasını takip eden her ikinci hesap dönemi sonunda, 10 milyon
TL’den fazla olması halinde yatırım yapılmasını takip eden her hesap dönemi
sonunda Kurulca uygun görülen değerleme kuruluşları tarafından hazırlanan
değerleme raporu ile yapılması zorunludur. Diğer hesap dönemi sonlarında ise fon tarafından
ilgili girişim şirketine yapılan yatırımın değerinin tespitinin yatırım
komitesi tarafından Kurulun değerleme standartlarına ilişkin düzenlemelerine
uygun olarak hazırlanan değerleme raporuna istinaden kurucu yönetim kurulu
kararıyla veya Kurulca uygun görülen değerleme kuruluşları tarafından
hazırlanan değerleme raporu ile yapılması gereklidir.”
“(4) Hesap döneminin bitiminden önceki üç ay
içerisinde Kurulca uygun görülen değerleme kuruluşları tarafından
hazırlanan bir değerleme raporu bulunması halinde, bu raporda tespit edilen
değerin yatırım komitesi kararı alınması şartıyla ilgili girişim sermayesi
yatırımının hesap dönemi sonu değeri olarak kullanılması mümkündür.
(5) 23 üncü maddenin üçüncü fıkrasında belirtilen
yatırımlar için de bu madde hükümleri uygulanır.”
MADDE 15
– Aynı Tebliğin 21 inci maddesinin
üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(3) Fon tarafından girişim şirketinin sermayesini
temsil eden payların tamamının iktisap edilmesi veya girişim şirketinin
yönetim kontrolünün sağlanması halinde, bu madde kapsamında bir pay
sahipliği sözleşmesinin imzalanması zorunlu değildir. Bu durumda, bir pay
devri sözleşmesinin imzalanması yeterlidir.”
MADDE 16
– Aynı Tebliğin 22 nci maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 22
– (1) Kurucu, nitelikli
yatırımcıların bir defada veya farklı tarihlerde ödenmek üzere, fona kaynak
taahhüdünde bulunmalarını talep eder. Nitelikli yatırımcılardan alınacak
toplam kaynak taahhüdü tutarı asgari 5.000.000 TL olup, bu tutara ihraç
belgesinde yer verilir. Katılma paylarının nitelikli yatırımcıya satışına
başlandığı tarihi müteakip en geç iki yıl içinde asgari kaynak taahhüdü
tutarının tahsil edilmesi zorunludur. Asgari kaynak taahhüdü tutarının,
tahsil edilmesini müteakip ihraç belgesinde belirtilen süre içerisinde bu
Tebliğde belirtilen sınırlamalar dahilinde
yatırıma yönlendirilmesi zorunludur. Ancak her durumda bu süre iki yılı
aşamaz.
(2) Birinci fıkrada belirtilen süre sonunda asgari
kaynak taahhüdü tutarına ulaşılmaması halinde fonun yatırım faaliyetlerine
son verilerek en geç altı ay içinde fonun tasfiyesine izin verilmesi
talebiyle Kurula başvurulması ve Kurulca verilecek izni takiben fon içtüzüğünün
ticaret sicilinden terkin ettirilmesi zorunludur.
(3) Kaynak taahhütlerinin tutar ve ödenme planına,
alt ve üst limitlerine, kaynak taahhütlerinin yerine getirilmemesi halinde
kurucu tarafından alınabilecek tedbirlere yatırımcı sözleşmesinde yer verilir.
Kaynak taahhüdü tutarlarının sözleşmede belirlenecek sürelerde fona
ödenmesi kurucunun yönetim kurulu tarafından talep edilir.
(4) Her bir kaynak taahhüdü ödemesi karşılığında
yatırımcı hesaplarına aktarılacak katılma paylarının sayısı, kaynak taahhüdünün
ödenmesi için hazırlanan fiyat raporunda tespit edilen pay fiyatına göre
hesaplanır. Fonun katılma payı satım dönemlerinde kaynak taahhüdünün
ödenmesi durumunda katılma payı birim pay değerinin hesaplanması amacıyla
hazırlanan fiyat raporlarının da kaynak taahhüdü ödemesi karşılığında
yatırımcı hesaplarına aktarılacak katılma paylarının sayısının tespiti için
kullanılması mümkündür. Ayrıca, yatırımcı hesaplarına aktarılacak katılma
paylarının sayısının 16 ncı maddenin onikinci fıkrası kapsamında belirlenecek fiyat
üzerinden de hesaplanması mümkündür. Fon katılma paylarının ihracı sonrası
fona yeni bir kaynak taahhüdü verilmesi durumunda, fonun mevcut katılma
payı sahipleri ile yeni kaynak taahhüdü kapsamında fon katılma paylarını
alacak yatırımcılar arasında denkleştirme yapılabilir. Bu durumda,
denkleştirme yapılmasına ilişkin esaslara fon bilgilendirme dokümanlarında
yer verilir. Fon ihraç belgesinde veya yatırımcı sözleşmesinde hüküm
bulunması şartıyla kaynak taahhüdü ödemelerinden önce girişim sermayesi portföyüne ilişkin özel değerleme raporu
hazırlatılabilir. Bu durumda, değerleme raporunun bedelinin ödenme
esaslarına ihraç belgesinde veya yatırımcı sözleşmesinde yer verilir.
(5) Kurul bu maddede yer alan tutarı her yıl
yeniden belirleyebilir. Bu durumda yeniden belirlenmiş tutar Kurul Bülteni
ile ilan edilir.”
MADDE 17
– Aynı Tebliğin 23 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 23
– (1) Fonlar, sermaye piyasası
araçlarını açığa satamazlar, kredili menkul kıymet işlemi yapamazlar ve
sermaye piyasası araçlarını ödünç alamazlar.
(2) Fonlar, türev araçlara sadece portföylerini döviz, faiz ve piyasa riskleri gibi
risklere karşı korumak amacıyla ve içtüzüklerinde hüküm bulunmak koşuluyla
taraf olabilirler. Türev araçlar nedeniyle maruz kalınan açık pozisyon
tutarı fon toplam değerinin %20’sini aşamaz. Bu fıkra kapsamında yapılacak
değerlendirmelerde hesap dönemi sonundaki fon toplam değeri esas alınır.
(3) Yurt dışında yerleşik olup borsada işlem
görmeyen ve gelişme potansiyeli taşıyan şirketlere 18 inci maddenin üçüncü
fıkrasının (a), (b) ve (f) bentlerinde belirtilen yöntemlerle fon toplam
değerinin azami %10’una kadar yatırım yapılabilir. Bu yatırımlar girişim
sermayesi yatırım sınırlamalarına dahil edilmez. Bu yatırımların yapılmasını takip eden dönemlerde, bu
şirketlere ilave yatırım yapılmaması şartıyla 19 uncu maddenin üçüncü
fıkrasında belirtilen nedenlerle aynı maddenin birinci fıkrasında yer alan
asgari yatırım sınırlamalarına uyum sağlanamaması veya bu fıkrada
belirtilen azami oranın üzerine çıkılması halinde yatırım sınırlamalarının
tekrar sağlanması için Kurula süre verilmesi talebiyle başvuruda
bulunulması ve başvurunun Kurulca uygun görülmesi şartlarıyla Kurulca süre
verilebilir. Verilecek sürenin belirlenmesinde fonun ilgili
şirketten çıkış yapmasına kadar geçecek süre de Kurulca dikkate alınabilir.
(4) Fon portföyünde yer
alan girişim sermayesi yatırımları dışında kalan varlıkların yönetiminde
fonun bilgilendirme dokümanlarında yer alan yatırım stratejileri ve
limitlerine uyulur.”
MADDE 18
– Aynı Tebliğin 24 üncü maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 24
– (1) Fona ilişkin tüm giderler
fon malvarlığından karşılanır. Şu kadar ki, fon kuruluş masraf ve giderleri
ile fonun portföyünün oluşturulmasına ilişkin her
türlü danışmanlık hizmeti alımlarından doğan ücretler, söz konusu ücretlere
ve tahsil esaslarına yatırımcı sözleşmesinde yer verilmek şartıyla, fon
portföyünden karşılanabilir. Fondan karşılanan, portföy
yönetim ücreti dahil tüm giderlerin toplamının fon toplam değerine göre üst
sınırına ihraç belgesinde yer verilir. Performans ücretinin de bu sınıra dahil edilmek istenmesi halinde bu husus fon
bilgilendirme dokümanlarında belirtilir. Portföy yönetim ücreti; sabit bir
tutar olarak veya fonun portföy değerinin, toplam
değerinin veya aktif toplamının veya yatırımcılar tarafından fon katılma
payı satın alınmasına ilişkin verilen taahhüt tutarının belli bir oranı
olarak veya Kurulca uygun görülen yöntemle belirlenebilir.
(2) Kurucu ve varsa portföy
yöneticisi tarafından fon bilgilendirme dokümanlarında hüküm bulunması
şartıyla, performans ücretinin fona veya katılma payı sahiplerine tahakkuk
ettirilmesi ve fondan veya katılma payı sahiplerinden tahsil edilmesi
mümkündür. Performans ücretinin tahakkuku ve tahsiline ilişkin usul ve
esaslar katılma payı satışına başlanmadan kurucunun yönetim kurulu kararı
ile belirlenir. Söz konusu yönetim kurulu kararında performans ücretinin
tahakkuku ve tahsiline ilişkin örneklere de yer verilmesi gereklidir.
(3) Katılma payı pazarlama, satış
ve dağıtım faaliyetini yürüten kuruluş tarafından, katılma payı satışı
yapılacak yatırımcılara performans ücretine ilişkin usul ve esasların
yazılı olarak bildirilmesi ve katılma payı satışı yapılacak yatırımcılardan
performans ücretine ilişkin usul ve esasları kabul ettiklerine dair yazılı
beyan alınması ve bu beyanın asgari olarak 5 yıl boyunca saklanması
zorunludur. Katılma payları
borsada işlem gören fonlar için performans ücretinin tahakkuku ve tahsiline
ilişkin usul ve esasların belirlendiği kurucu yönetim kurulu kararı Kamuyu
Aydınlatma Platformunda ayrıca açıklanır. Borsadan katılma payı alan
yatırımcılar için ilk cümlede belirtilen beyanın alınması zorunlu değildir.
(4) Performans ücretinin fona tahakkuk ettirildiği
ve fondan tahsil edildiği durumda, portföy
saklayıcısı tarafından performans ücreti hesaplamasının ve varsa iade
tutarının kurucunun yönetim kurulu kararı ile belirlenen usul ve esaslara
uygun olarak yapılıp yapılmadığı hususu kontrol edilerek, anılan usul ve
esaslara aykırı bir durumun tespit edilmesi halinde, kurucudan söz konusu
aykırılıkların giderilmesi talep edilir.
(5) Performans ücretinin fon dışında katılma payı
sahiplerinden tahsil edilmesi halinde, performans ücreti hesaplamasına
ilişkin bilgiler, tahsilatın yapılmasından önce en
uygun haberleşme vasıtasıyla katılma payı sahiplerine bildirilir.
(6) Performans ücreti katılma payı sahiplerine
tahakkuk ettirilen fonlar borsada işlem göremezler.
(7) Kurulun performansa dayalı ücretlendirme
esaslarına ilişkin düzenlemeleri bu fonlar için uygulanmaz.”
MADDE 19
– Aynı Tebliğin 25 inci maddesinin
ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 20
– Aynı Tebliğin 26 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Fonlar, fon toplam değerinin azami %50’si oranında
kredi veya faizsiz finansman kullanabilirler. Kredi veya faizsiz finansman
kullanımının gerçekleştiği hesap dönemi ile sonrasındaki hesap dönemleri
sonunda açıklanan fiyat raporlarında söz konusu orana uyum sağlanması
gereklidir. Kredi veya faizsiz finansman kullanılması halinde bunların
niteliği, tutarı, faizi, ödenen komisyon ve masraflar, alındığı tarih ve
kuruluş ile geri ödeme tarihine ilişkin bilgiler hesap dönemini takip eden
30 gün içinde en uygun haberleşme vasıtasıyla katılma payı sahiplerine
bildirilir.”
MADDE 21
– Aynı Tebliğin 28 inci maddesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 22
– Aynı Tebliğin 31 inci maddesinin
ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Fonun sona ermesinde ve tasfiyesinde, Kurulun
yatırım fonlarına ilişkin düzenlemeleri kıyasen uygulanır.”
MADDE 23
– Aynı Tebliğin 33 üncü maddesinin
birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Fonlar için Kamuyu Aydınlatma Platformu
sayfası oluşturulması, bu sayfada yer alacak özet ve genel bilgilerin
doldurulması ve ticari sır niteliğindeki bilgilerin gizlenebilmesi
suretiyle fon bilgilendirme dokümanlarının, fon bilgilendirme dokümanları
tadil metinlerinin ve finansal raporların Kamuyu Aydınlatma Platformunda
ilan edilmesi zorunludur. Bu fonlar için 9/7/2013 tarihli
ve 28702 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yatırım Fonlarına İlişkin
Esaslar Tebliği (III-52.1)’nde yer alan Kamuyu
Aydınlatma Platformunda ilan yükümlülüklerine ilişkin diğer hükümler
uygulanmaz.”
MADDE 24
– Aynı Tebliğe aşağıdaki geçici
madde eklenmiştir.
“Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu maddenin yayımı
tarihinden önce kuruluşuna izin verilen fonların en geç 31/12/2020
tarihi itibarıyla 33 üncü maddenin birinci fıkrası hükmüne uyum sağlamaları
zorunludur.
(2) Bu maddenin yayımı tarihi itibarıyla
ihraç belgeleri onaylanan fonların ihraç belgelerinde performans ücretinin
fondan veya katılma payı sahiplerinden tahsil edildiğine ilişkin bilgiye
yer verilerek, mevcut durumda ihraç belgelerinde yer alan performans ücreti
hesaplamaları, kurucular tarafından ihraç belgesi metinlerinden çıkarılıp
24 üncü maddenin ikinci ve üçüncü fıkraları kapsamında gerekli işlemler
tesis edilir. Söz konusu ihraç
belgesi değişiklikleri için Kurul onayı aranmaz. İhraç belgesinde yapılan
söz konusu değişiklikler 31/12/2020 tarihine kadar
katılma pay sahiplerine en uygun haberleşme vasıtasıyla bildirilir.”
MADDE 25
– Aynı Tebliğin EK/1’inin (c) ve
(d) satırları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“c) Fona ilişkin olarak; yatırım yapılacak
varlıklar ve portföy yönetim ilkeleri ile
uygulanan fiyat dahil katılma paylarının alım satımına, portföyün
yönetimine ve saklanmasına, portföyün değerlemesine, fon mal varlığından
yapılabilecek harcamalara, fon gelir gider farkının katılma payı
sahiplerine aktarılmasına, birim pay fiyat açıklama dönemine, fona katılma
ve fondan ayrılma şartlarına ve varsa pay gruplarına ilişkin genel
esaslar,”
“d) Performans ücretinin fondan veya katılma payı
sahiplerinden tahsiline ve kar dağıtımına ilişkin genel bilgiler,”
MADDE 26
– Aynı Tebliğin EK/2’sinin (n)
satırı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“n) Performans ücretinin fondan veya katılma payı
sahiplerinden tahsiline ilişkin bilgiler ve kar dağıtımına ilişkin
esaslar,”
MADDE 27
– Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 28
– Bu Tebliğ hükümlerini Sermaye
Piyasası Kurulu yürütür.
Tebliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
2/1/2014
|
28870
|
Tebliğde Değişiklik Yapan Tebliğin Yayımlandığı
Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
31/12/2014
|
29222 (4. Mükerrer)
|
|