Konya Gıda ve Tarım Üniversitesinden:
KONYA GIDA VE TARIM ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİ UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Konya Gıda ve Tarım
Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezinin kuruluş amacına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Konya Gıda ve Tarım
Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, yönetim organlarına,
yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (KGTÜ-PAMER): Konya Gıda ve Tarım
Üniversitesi Psikoloji Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Mütevelli Heyet: Konya Gıda ve Tarım
Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
d) Rektör: Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi
Rektörünü,
e) Stajyer: Merkezde sunulan hizmetleri, yetkinlik
düzeyine göre gerçekleştiren, psikoloji, klinik psikoloji, psikolojik
danışmanlık ve rehberlik alanlarında lisans, yüksek lisans ve doktora
öğrenimi gören öğrencileri,
f) Üniversite: Konya Gıda ve Tarım Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; çalışma alanları ile ilgili
konularda araştırmalar yapmak, ilgili mevzuat hükümleri kapsamında yurt içi
ve yurt dışı araştırma kuruluşları ile iş birliği kurmak, gelişmeleri takip
ederek merkezin gelişmesini sağlamak, psikolojik destek, psikoeğitim, grup çalışmaları, ölçme ve değerlendirme
uygulamaları sağlamaktır.
Faaliyet
alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Psikoloji konularında araştırmalar yapmak, yapay
zekâ tabanlı psikoloji, psikoeğitim, aile
danışmanlığı, gelişim, stres ve stresle başa çıkma konularında uzaktan
eğitim ve danışmanlık algoritmaları oluşturmak ve bu konularda araştırmalar
yapmak.
b) Danışanların psikolojik sorunlarını
değerlendirmek, konusunda uzmanlara yönlendirerek destek ve yardım
sağlamak.
c) Danışanların iletişim sorunları, evlilik ve aile
içi çatışmalar, yaşam, iş, aile doyumu/doyumsuzluğu, yaşam kalitesini
artırma, yaşam sorunlarıyla, stres ve stresle başa çıkmalarına yardım
etmek.
ç) Danışanların yaşadıkları ortamları temel alarak,
duygusal, zihinsel, kendi ve kendilik gelişmelerine destek olmak, gündelik
sorunlarla başa çıkma yollarını artırmaya yönelik psikolojik eğitimler
vermek.
d) Danışanlara durumlarına göre bireysel, aile,
çift ve grup eğitim ve danışma hizmetleri sunmak.
e) Danışanların faydalanmalarını ve gelişimlerini
izlemek, araştırma ve değerlendirme amaçlı test uygulamaları yapmak.
f) Gereğinde danışanları yardım alabilecekleri
ilgili kurumlara yönlendirmek.
g) Danışanlardan elde edilen bütün sözlü ve yazılı
bilgileri ilgili mevzuat ve etik kurallar doğrultusunda yönetmek,
arşivlemek ve korumak.
ğ) Merkezin hizmet kalitesini değerlendirmek,
artırmak amacıyla danışanlara memnuniyet değerlendirme anketleri doldurtmak.
h) Lisans, lisansüstü ve doktora öğrencilerinin
psikoloji, klinik psikoloji ve danışmanlık öğrencilerinin eğitimlerinin ve
staj eğitimlerini, etik ve bilimsel süreçler gözetilerek, öğretim üyeleri
gözetiminde yapılmasını sağlamak.
ı) Bilimsel gelişmeleri izlemek ve yaymak
maksadıyla psikoloji alanları ile ilgili toplantı, panel, sempozyum, kongre gibi bilimsel etkinlikler düzenlemek,
düzenlenen etkinliklere katılmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma
Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür; Merkezin çalışma alanı ile ilgili olan
Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri arasından Rektörün önerisi ve
Mütevelli Heyetin onayı ile üç yıl süreliğine görevlendirilir. Süresi dolan
Müdür tekrar görevlendirilebilir.
(2) Üniversitenin tam zamanlı öğretim üyeleri
arasından Rektörün önerisi ve Mütevelli Heyetin onayı ile iki müdür
yardımcısı üç yıl için görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde
yardımcılarının da görevleri sona erer. Müdür yardımcıları, Müdürün
görevlerini yerine getirmesinde Müdüre yardımcı olup Merkezin etkili ve
verimli çalışması konusunda Müdüre karşı sorumlu olarak çalışır. Müdür
olmadığı zamanlarda yardımcılardan biri Müdüre vekalet
eder.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezde psikolojik araştırma, eğitim,
psikolojik danışma, grup çalışmaları, ölçme ve değerlendirme hizmetlerini amacına
uygun olarak yapılmasını sağlamak ve denetlemek.
b) Merkezde yapılacak araştırmaları planlamak,
yapılmış olan araştırma projelerini değerlendirmek, yapay zeka tabanlı psikolojik danışmanlık algoritmaları
oluşturma çalışma ve araştırmalarını yapmak.
c) Uzaktan psikolojik danışmanlık çalışmalarının
yapılmasını sağlamak üzere araştırmalar yapmak.
ç) Merkezde sunulan hizmetlerin bilimselliği ve
kültürel değerler korunarak, danışanların temel psikolojik gereksinmelerinin
sağlandığını gözetmek. Hizmet kalitesini en üst düzeyde
tutmak. Danışanların olası risk ve zararlara karşı korunmasını sağlamak.
d) Merkezin yıllık çalışmalarını değerlendirmek
amacıyla istatistik verileri ve diğer değerlendirmeleri her yıl en geç Ocak
ayı sonuna kadar hazırlamak.
e) İdari ve akademik toplantılarda Merkezi temsil
etmek.
f) Merkezde çalışan öğretim üyesi, uzman, psikolog
ve idari personelin yıllık ve idari izinlerini düzenlemek ve onaylamak.
g) Merkezde çalışanlar arasında birlikteliği, uyum
içinde verimli çalışmayı sağlamak, mesleklerinde ve kendilerini
geliştirmede her türlü desteği vermek, birlik olmanın, birlikte çalışmanın
kişileri geliştireceğinden hareketle bilgi alışverişini sağlamak için,
merkez içi haftalık toplantılar düzenlemek.
ğ) Merkezde çalışan tam zamanlı ve yarı zamanlı
uzmanların görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek, çalışanlar arasında
gerekli iş bölümü ve rotasyonları yapmak.
h) Danışanların istek ve gereksinimlerini dikkate
alarak sunulan hizmetleri çeşitlendirmek, etkinliklerinin artırılmasını ve
geleceğe yönelik planlamalar yapmak.
ı) Merkezin çalışma standartlarını artırmak ve
geliştirmeye yönelik stratejiler belirlemek, merkezin kadro gereksinimlerini
belirlemek, alınacak uzman adaylarının seçimlerini ilgili mevzuat
çerçevesinde yapıp, Yönetim Kurulunda görüşüp Rektörlüğe sunmak.
i) Merkezde lisans, yüksek lisans ve doktora
öğrencilerinin staj yapmalarına olanak sağlamak, staj yapacak öğrencilerin
sayılarını, görev alanlarını, görev takvimini belirleyerek Yönetim Kuruluna
sunmak.
j) Merkez çalışanlarının mesleki alandan bir
öğretim üyesinden danışmanlık almalarını, bunun süre ve işleyişini
düzenlemek ve denetlemek.
k) Gerekli görülen ve gereksinim duyulan durumlarda
psikoloji bölümü öğretim üyelerinin, araştırma görevlilerinin, yüksek
lisans ve doktora öğrencilerinin Merkezin çalışma alanlarında
görevlendirilmelerinin sağlanması için çalışmalarda bulunmak.
l) Üniversitede hizmet içi eğitim çerçevesinde
seminer ve toplantılar düzenlemek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu, Müdür ile
birlikte toplam beş üyeden oluşur. Üyelerin en az üçü psikoloji bölümünün
öğretim üyeleri, kalan üyeler Üniversitenin akademik ve idari personeli
arasından üç yıl için Rektörün önerisi, Mütevelli Heyetin onayı ile
görevlendirilir. Süresi dolan üye tekrar görevlendirilir. Süresi bitmeden
ayrılan veya altı aydan fazla Üniversite dışında görevlendirilen üyelerin
yerine yenileri görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulunun başkanı Müdürdür. Yönetim
Kurulu Müdürün çağrısı üzerine en az üç ayda bir üyelerin salt çoğunluğu
ile toplanır. Kararlar katılanların salt çoğunluğu ile alınır. Eşitlik
halinde başkanın oyu yönünde çoğunluk sağlanmış olur.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Araştırma projeleri geliştirmek, geliştirilmiş
projeleri desteklemek.
b) Merkezde görev yapan tam zamanlı ve yarı zamanlı
çalışanların görev, yetki ve sorumluluklarını belirlemek.
c) Gelecekte
verilmesi düşünülen yeni hizmetlerin planlamasını yapmak.
ç) Merkezin çalışma standartlarını geliştirmek için
bilimsel temelli çalışmalar yapmak.
d) Yönetim Kurulu kararıyla Merkeze bağlı birimler
kurulmasını sağlamak.
e) Merkezin
kadro ihtiyaçlarını belirlemek. Staj yapacak öğrenci sayısını ve çalışma
alanlarını belirlemek.
Danışma
Kurulu
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu; ulusal ve
uluslararası alanlarda ilgili kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak
amacıyla psikoloji, bilişim ve yönetim alanlarında faaliyet gösteren
kişilerin katıldığı bir kuruldur. En çok yedi kişiden oluşur. Kurul
üyeleri; ilgili Rektör yardımcısının başkanlığında, Yönetim Kurulunun
önerileri doğrultusunda Rektörlük tarafından belirlenen ve Mütevelli
Heyetin onayıyla üç yıllığına görevlendirilir. Görevi biten kurul üyesi
aynı usullerle yeniden görevlendirilebilir. Danışma Kurulu olağan
toplantılarını üç ayda bir yapar. Olağanüstü toplantılar Kurul başkanının
isteği üzerine yapılır. Kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile
alınır.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin işlevleriyle ilgili olarak her türlü
öneriyi dile getirmek, yapılacak uygulamalar ve alınacak tedbirler hakkında
görüş bildirmek, eleştirmek ve katkıda bulunmak.
b) İlgili bilimsel kuruluşlarla iş birliği
oluşturup geliştirilmesini sağlamak.
c) Yapılacak araştırmalara finansman sağlamak
konusunda Üniversite dışı kaynakların belirlenmesi ve değerlendirilmesi
yönünde girişimlerde bulunmak.
ç) Merkezin işleyişiyle ilgili olarak bu konuda
uzman kişilerin görüş ve düşüncelerinin alınmasını sağlamak.
d) Yönetim Kurulunun isteği doğrultusunda Merkezin
uygulamalarını ve yapılacak araştırmaları etik açıdan incelemek, önerilen
süre içinde rapor etmek.
e) Danışma Kurulu üyeleri, Merkezin amacı ve
işlevleri kapsamındaki görüşlerini kurul toplantısı dışında da sözlü ve
yazılı olarak Merkez Müdürüne bildirebilirler.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 14
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca, Müdürün
önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilen personel tarafından
karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 15
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Ekipman
ve demirbaşlar
MADDE 16
– (1) Merkezin ihtiyacı olan
mekân, alet, donanım ve demirbaşlar Rektörlükçe karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 17
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, ilgili mevzuat hükümleri ile Mütevelli Heyet, Senato
ve Yönetim Kurulu kararları uygulanır.
Yürürlük
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Konya Gıda ve Tarım Üniversitesi Rektörü yürütür.
|