Gümüşhane Üniversitesinden:
GÜMÜŞHANE ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞTİRME UYGULAMA
VE
ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Gümüşhane Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Gümüşhane Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amacına, faaliyet alanlarına,
yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Kariyer rehberi ve danışmanı: Merkezde görev
alan kariyer rehber ve danışmanlarını,
c) Merkez (GÜKAR): Gümüşhane Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
ç) Müdür: Merkezin Müdürünü,
d) Rektör: Gümüşhane Üniversitesi Rektörünü,
e) Üniversite: Gümüşhane Üniversitesini,
f) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; Üniversite adaylarına,
Gümüşhane Üniversitesi ön lisans, lisans ve lisansüstü öğretim
programlarındaki öğrencilere, mezunlara ve yöredeki insanlara; yeni iş fikirleri,
girişimcilik ve iş hayatları ve kariyerleri ile ilgili bilimsel, mesleki ve
eğitsel çalışmalar sağlamak, onlara danışmanlık ve bilgilendirme hizmetleri
vermektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin ve mezunlarının
nitelik, tercih edilirlik ve bağlılıklarını artırarak onların profesyonel
ve akademik kariyerlerini planlama ve geliştirmeye yönelik stratejilerin
geliştirilmesine ve uygulanmasına yönelik önerileri Rektörlüğe sunmak ve
onaylanan önerilerin hayata geçirilmesini sağlamak.
b) Üniversite adaylarına, Gümüşhane Üniversitesi
öğrencilerine, mezunlarına ve personeline kariyer planlama ve geliştirme
amaçlı etkinlikler, danışmanlıklar, fuarlar, kariyer günleri, eğitimler, geziler
ve benzeri etkinlikleri düzenlemek ve bunları aylık, üç aylık, altı aylık
ve yıllık planlar dahilinde yapmak.
c) Üniversite öğrencilerine, mezunlarına ve
personeline yönelik, kariyer gelişimlerine katkı sağlayacak mesleki ve
kişisel birikimlerini ifade etmeleri için gerekli olan eğitim
faaliyetlerini ve tanıtım toplantılarını, fuarları, gerektiğinde Gümüşhane
Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezi ile işbirliği
yaparak gerçekleştirmek.
ç) Öğrencilerin bireysel özelliklerini tanımaları
için gerekli olan test ve tekniklerin uygulanması ile bunların sonuçlarının
yorumlanmasını sağlamak.
d) Öğrencilerin ve akademik personelin ulusal ve
uluslararası değişim programları ve burslar ile lisansüstü programları
hakkında bilgilendirilmelerini sağlamak.
e) Üniversite bünyesinde kariyer planlama
faaliyetleri ile ilgili çalışan öğrenci kulüpleri ve öğrenci konseyi gibi
birimlerle ortak projelerin geliştirilmesini ve yürütülmesini sağlamak.
f) Üniversitenin öğrencileri ve mezunları için staj
ve iş ilanlarının bir arada görülebileceği bir ilan havuzu oluşturmak.
g) Üniversitenin mezunlarının iş hayatındaki
kariyer gelişimlerini izlemek ve mezun bilgilerinin yer aldığı bir veri
tabanı oluşturmak.
ğ) Üniversitenin imkânları doğrultusunda, özel ve
resmi kurum ve kuruluşlar, sivil toplum kuruluşları, vakıflar ve mezunlar
derneği gibi paydaşlarla ulusal ve uluslararası işbirlikleri
gerçekleştirerek ortak projelerin geliştirilmesini ve yürütülmesini
sağlamak.
h) İş ve staj imkânlarını araştırarak derlenen
bilgileri paylaşmak, yönlendirmek ve kariyer fırsatları konusunda firmalar
ile öğrencileri ve mezunları buluşturacak etkinlikler düzenlemek.
ı) Üniversitenin öğrencilerine ve mezunlarına, staj
veya iş imkânı sağlayabilecek ya da Merkezin amaçlarının gerçekleştirilmesine
yönelik olarak işbirliği yapılabilecek kişi, kurum ve kuruluşların yer
aldığı ve sürekli olarak güncellenen stajyerlik, deneyimsel öğrenme ve iş
arama desteklerini sağlayacak bir veri tabanı oluşturmak.
i) Merkezin gerçekleştirdiği tüm etkinliklerin
iletişimini yönetmek ve bu amaçla basılı ve görsel yayınları hazırlamak,
Merkezin dijital platformlarda etkinliğini sağlamak.
j) Kariyer planlama ve geliştirmeye yönelik
yayınların takibini yapmak, bu konudaki araştırmaları ve projeleri izlemek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede Merkezin faaliyet alanları
konusunda araştırma, uygulama ve eğitim deneyimine sahip öğretim
üyelerinden Rektör tarafından üç yıl süre ile görevlendirilir. Görev süresi
dolan Müdür yeniden görevlendirilebilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil etmek.
b) Yönetim Kurulunu ve Danışma Kurulunu toplantıya
çağırmak ve bu Kurullara başkanlık etmek.
c) Üniversite Yönetim Kurulu ve Yönetim Kurulu
kararlarını uygulamak, gerekli koordinasyonu ve denetimi sağlamak ve
Merkezin idari işlerini yürütmek.
ç) Merkezde sunulan hizmetlerin amacına uygun,
bilimsel ve etik ilkelere bağlı olarak düzenli bir biçimde verilmesini,
değerlendirilmesini ve geliştirilmesini sağlamak.
d) Merkezin; Üniversitedeki akademik ve idari
birimler, öğrenci temsilcileri, öğrenci toplulukları, uygulama ve araştırma
merkezleri ile iletişim ve işbirliği içinde çalışmasını sağlamak.
e) Her faaliyet dönemi sonunda Merkezin yıllık
çalışma raporunun, bir sonraki yılın çalışma programı taslağının
hazırlanmasını ve Yönetim Kurulu ile Rektöre sunulmasını sağlamak.
f) Merkezin, amaç ve faaliyetleri ile ilgili
ulusal/uluslararası bilimsel ve mesleki etkinliklere katılımını sağlamak.
g) Merkezin çalışma alanı ile ilgili kişi, birim,
kurum ve kuruluşlar ile işbirliği ve/veya koordinasyon esasları çerçevesinde
ortak projeler oluşturmak ve yürütmek.
ğ) Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik
personel ihtiyacını belirlemek ve görevlendirmeler ile ilgili teklifleri
Rektörlüğe iletmek.
(2) Müdür, Merkez personelinin işbirliği içinde,
düzenli ve verimli çalışmasından ve Merkezin çalışmalarının düzenli olarak
yürütülmesinden ve geliştirilmesinden Rektöre karşı sorumludur.
Müdür
yardımcıları
MADDE 10
– (1) Müdürün önerisi üzerine
Merkezin faaliyet alanları konusunda eğitim ve araştırma deneyimine sahip
Üniversite öğretim elemanları arasından iki kişi Rektör tarafından müdür
yardımcısı olarak görevlendirilir. Müdürün görevi başında bulunmadığı
zamanlarda, yerine belirlediği müdür yardımcısı vekâlet eder. Müdür yardımcıları,
Müdürün kendilerine vereceği görevleri yerine getirirler.
Yönetim
Kurulu
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları ve Üniversitenin öğretim elemanları arasından Rektör
tarafından üç yıllığına görevlendirilen üç üye olmak üzere toplam altı
üyeden oluşur. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine, kalan
süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir. Süresi
sona eren üyeler Rektör tarafından yeniden görevlendirilebilir.
(2) Yönetim Kurulu en az üç ayda bir toplanır.
Müdür gerekli gördüğü hallerde Yönetim Kurulunu olağanüstü olarak da toplantıya
çağırabilir.
(3) Yönetim Kurulu salt çoğunluk ile toplanır ve
kararlar toplantıya katılanların oy çokluğu ile alınır. Oylar kabul veya
ret şeklinde verilir. Oyların eşitliği durumunda Müdürün kullandığı oy
yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 12
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin kuruluş amacına yönelik strateji ve
politikaları oluşturmak ve bunlara uygun faaliyetleri planlayarak Rektörün
onayına sunmak.
b) Her öğretim yılı sonunda veya istenildiğinde,
Müdürün hazırlamış olduğu Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporu görüşmek ve karara bağlamak.
c) Merkezin faaliyetlerinin etkinliği için gerekli
kararları almak.
ç) Merkez ile Merkezin ulusal ve uluslararası tüm
sosyal paydaşları arasındaki projeleri değerlendirmek ve karara bağlamak.
d) Danışma Kurulu üyeleri ve kariyer temsilcileri
konusunda Rektöre öneride bulunmak.
Danışma
Kurulu
MADDE 13
– (1) Danışma Kurulu, gerekli
görüldüğü takdirde Müdürün önerisi, Yönetim Kurulunun kararı ve Rektörün
onayı ile kurulur. Danışma Kurulu; Müdür, müdür yardımcıları ve Üniversite
bünyesindeki paydaşlarını temsil eden İç Danışma Kurulu ve/veya Üniversite
dışındaki paydaşlarını temsil eden Dış Danışma Kurulundan oluşur.
(2) Bu Kurullar aşağıda belirtildiği şekilde oluşturulur:
a) İç Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına,
kapsamına ve etkinlik alanlarına katkı yapacak öğretim elemanları arasından
Müdür tarafından önerilen ve Yönetim Kurulunun uygun görüşüyle Rektör
tarafından görevlendirilen kişilerden oluşur. İç Danışma Kurulu Merkezin
çalışma alanları göz önüne alınarak en fazla 25 öğretim elemanından oluşur.
Görevlendirilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Görevi sona eren üyenin
yerine yeni üye aynı yöntemle seçilir.
b) Dış Danışma Kurulu; Merkezin oluşum amacına,
kapsamına ve etkinlik alanlarına doğrudan katkı yapacak dış paydaşların
temsilcilerinden oluşur. Yönetim Kurulu, Merkezin çalışma
alanları ile doğrudan ilişkili olan kamu ve özel kurum ve kuruluşlar ile
alanın uzmanları arasından önerdikleri kurum/kuruluş ve kişileri Rektör
onayına sunar; ilgili kurum/kuruluşlar ve kişilerin istekleri ve seçilecek
kamu görevlileri açısından kurumlarının muvafakati neticesinde, söz konusu
kurum/kuruluşların temsilcileri ve uzman kişiler Dış Danışma Kuruluna
seçilirler. Dış Danışma Kurulu; Merkezin amacına katkı yapacak ve
çalışma alanları ile doğrudan ilişkili olan en fazla 25 üyeden oluşur.
Seçilen üyelerin görev süreleri üç yıldır. Görevi sona eren üyenin yerine
yeni üye aynı yöntemle seçilir.
(3) Danışma Kurulu, Müdürün çağrısı üzerine,
Müdürün başkanlığında yılda en az bir defa, gerekli durumlarda daha fazla
olmak üzere toplanır. Danışma Kurulu toplantısı için salt çoğunluk aranmaz,
ancak kararlar katılan üyelerin oy çokluğu ile alınır. Oylama sonucunda
oyların eşit olması halinde kapalı oylama yapılır. Kapalı oylama sonucunda
eşitliğin bozulmaması durumunda Müdürün oyu yönünde çoğunluk sağlanmış
sayılır.
(4) Müdürün görev süresinin bitmesi veya görevinden
ayrılması durumunda Danışma Kurulu üyelerinin de görevleri sona erer.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 14
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin genel stratejilerini ve politikalarını
oluşturmaya yardımcı olmak.
b) Merkezin etkinlikleri doğrultusunda dış
paydaşlarla işbirliğinin geliştirilmesini sağlamak üzere Yönetim Kuruluna
önerilerde bulunmak.
c) Her yılın Aralık ayının ilk haftasının son iş
gününün mesai bitimine kadar, Danışma Kurulu üyelerinin görev yaptıkları
kurum ve kuruluşların Merkez ile işbirliği kapsamında yaptıkları ve bir
sonraki yıl için yapmayı planladıkları tüm etkinliklerini, görüş ve
önerilerini bir rapor halinde Yönetim Kuruluna sunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Kariyer
rehber ve danışmanları
MADDE 15
– (1) Kariyer rehber ve
danışmanları, Yönetim Kurulunun önerileri doğrultusunda Rektör tarafından
her fakülteden üç yıl için görevlendirilecek öğretim elemanlarından ve tam
zamanlı çalışan uzmanlardan oluşur.
Kariyer
rehber ve danışmanlarının görevleri
MADDE 16
– (1) Kariyer rehber ve
danışmanlarının görevleri şunlardır:
a) Merkezin amaçları doğrultusunda öğrencilerin
kariyer gelişimlerine destek olmak ve onlara danışmanlık hizmeti vermek.
b) Uzman oldukları alanlarda Yönetim Kuruluna proje
önerisinde bulunmak ve uygun görüldüğü takdirde bunların gerçekleştirilmesi
için çalışmalar yapmak, özel ve resmi kurum ve kuruluşlar, sivil toplum
kuruluşları, vakıflar ve mezunlar derneği gibi paydaşlarla işbirliğinin
geliştirilmesini sağlamak.
c) Uzman oldukları alanlarla ilgili olarak
öğrenciler için staj ve iş olanaklarını araştırmak.
ç) İŞKUR ve iş ve meslek danışmanlarını öğrencilere
yönlendirmek.
d) Kurulacak veri tabanının çalışmalarını yürütmek.
e) Toplanan verileri analiz etmek, eğitimlere eşlik
etmek.
f) Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkıda
bulunmak.
g) Müdürün vereceği tüm görevleri yerine getirmek.
Harcama
yetkilisi
MADDE 17
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 18
– (1) Merkezin akademik, idari ve
teknik personel ihtiyacı, Müdürün önerisi ile 2547 sayılı Yükseköğretim
Kanununun 13 üncü maddesi hükümleri uyarınca Rektör tarafından
görevlendirilecek personelle sağlanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Gümüşhane Üniversitesi Rektörü yürütür.
|