Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma
Kurumundan:
TÜRKİYE BİLİMSEL VE TEKNOLOJİK ARAŞTIRMA KURUMU
TEKNOLOJİ
VE YENİLİK DESTEK PROGRAMLARINA İLİŞKİN
YÖNETMELİKTE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 16/1/2007 tarihli ve
26405 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Türkiye Bilimsel ve Teknolojik
Araştırma Kurumu Teknoloji ve Yenilik Destek Programlarına İlişkin
Yönetmeliğin 2 nci maddesinin dördüncü fıkrası
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4) Bu Yönetmelik kapsamında oluşturulan destek
programlarında gerçek ve tüzel kişilere ödül, burs ve teşvik ikramiyesi
verilebilir. Ayrıca, bu programlar kapsamında Yönetim Kurulu tarafından
belirlenecek usul ve esaslar doğrultusunda, teminat alınmaksızın, hibe ve/veya
kredi olarak sermaye desteği ve ön ödeme verilebilir.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 3 üncü maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 17/7/1963 tarihli ve 278 sayılı
Türkiye Bilimsel ve Teknolojik Araştırma Kurumu ile İlgili Bazı
Düzenlemeler Hakkında Kanun ile 15/7/2018 tarihli ve 30479 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan 4 sayılı Bakanlıklara Bağlı, İlgili, İlişkili Kurum ve
Kuruluşlar ile Diğer Kurum ve Kuruluşların Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine dayanılarak hazırlanmıştır.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (a), (b), (ı), (s) ve (ş) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) Yönetim Kurulu: 278 sayılı Kanunda tanımlanan
TÜBİTAK Yönetim Kurulunu,
b) Destek başvurusu: Dönemsel
teknik kazanımları, gerçekleştirilen çalışmaları, projedeki ilerlemeyi, ara
çıktıları, zaman/maliyet/kapsam gerçekleşmelerini, planlanandan sapmaları
ve nedenlerini, bu sapmaların proje gelişimine etkisini, alınması gerekli
önlemleri, talep edilen değişiklikleri, benzeri bilgileri ve programın
uygulama esaslarına göre hazırlanan mali rapor veya mali müşavirlik proje
harcamaları değerlendirme raporunu içeren dokümanı,”
“ı) Mali rapor: Dönemsel olarak hazırlanıp kuruluş
yetkilisi/yetkilileri tarafından imzalanan, sağlanan desteğe ilişkin gider
formları, belgeleri ve gerekli ekleri ile tamamlayıcı mali belgelerden
oluşan ve gerektiğinde mali müşavir tarafından onaylanan dokümanı,”
“s) Mali müşavir: 1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı
Serbest Muhasebeci Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali
Müşavirlik Kanunu hükümleri
uyarınca serbest muhasebeci
mali müşavir veya yeminli mali
müşavir odalarının çalışanlar listesine kayıtlı olan ve fiilen mesleğini
icra eden serbest muhasebeci mali müşavirleri veya yeminli mali müşavirleri,
ş) Mali müşavirlik proje harcamaları değerlendirme
raporu: Kuruluşa ait mali raporun, mevzuatına göre değerlendirilmesi
sonucu, TÜBİTAK tarafından belirlenen biçime uygun olarak serbest
muhasebeci mali müşavir veya yeminli mali müşavir tarafından hazırlanan raporu,”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“Mali
inceleme ve denetim
MADDE 16
– (1) Harcama ve gider
belgelerinin tarihi ve düzenlenmesine,
mali raporların inceleme ve denetimine, destek öncesi ve sonrası
mali denetim yetkisine ve denetimin sonuçlandırılmasına yönelik hususlar,
ilgili destek programının uygulama esaslarında belirlenir.
(2) Mali raporların inceleme ve denetiminin mali
müşavirler tarafından yapılacağı destek programları, TÜBİTAK tarafından
belirlenir. Bu programlarda, mali müşavirlik proje harcamaları
değerlendirme raporu TÜBİTAK tarafından uygunluğu
incelendikten sonra işleme
alınır.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 19 –
(1) Kuruluşlar tarafından sahte mali belge verilmesinden dolayı haksız
ödeme yapıldığının TÜBİTAK tarafından tespiti halinde kuruluşa yapılan
ödemeler, kuruluştan 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı oranında faiz
uygulanarak tahsil edilir.
(2) Kuruluşa yukarıda belirtilen hususların dışında
fazla ödemenin yapılması durumunda;
a) Fazla ödenen tutar, kuruluşun TÜBİTAK’tan
herhangi bir alacağından faizsiz olarak mahsup edilir, varsa kalan tutar TÜBİTAK tarafından kuruluşa bildirilmesini
müteakiben bir ay içerisinde, TÜBİTAK’a iade edilir.
b) Kuruluşun TÜBİTAK’tan herhangi bir alacağının
olmaması halinde, fazla ödenen tutar TÜBİTAK tarafından kuruluşa
bildirilmesini müteakiben bir ay içerisinde, TÜBİTAK’a iade edilir.
c) Fazla ödenen veya mahsuplaşma sonrasında kalan
tutarın bir ay içerisinde TÜBİTAK’a iade edilmemesi durumunda, yapılan
fazla ödeme, 6183 sayılı Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme
zammı oranında faiz uygulanarak tahsil edilir.
(3) Mali müşavirin yanıltıcı bilgi vermesinden
dolayı kuruluşa yapılan haksız ve fazla ödemenin TÜBİTAK tarafından
anlaşılması halinde, söz konusu desteğin geri alınması sürecinde mali
müşavir kuruluşlarla birlikte müştereken ve müteselsilen
sorumludur.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 20 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 20 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında yürütülen destek programlarında belirtilen
süreçlerde görev alan hakem, panelist, rehber (mentor),
izleyici ve diğer gerçek ve tüzel kişilerin ücretleri ve karşılanacak
giderleri TÜBİTAK tarafından belirlenir ve ödenir. Mali müşavir ücretleri
ilgili programın uygulama esaslarında aksi belirtilmedikçe kuruluşlarca
karşılanır.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Mali müşavir; kanunen kendisine verilen
sorumluluklar çerçevesinde, programlar kapsamında desteklenen projelere
ilişkin harcamaların ve gider belgelerinin mali mevzuata uygunluğundan,
maliyet hesaplarının doğruluğundan,”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 23 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında yürütülen destek programlarının teknik, mali
ve idari kurallarını ve süreçlere ilişkin bilgileri içeren uygulama
esasları, her bir destek programı için hazırlanır ve Yönetim Kurulu onayı
ile yürürlüğe girer.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında yürütülen destek
programlarına başvuru yapan kuruluşların hukuki durumları dikkate alınarak
sadece mali kuralların yer aldığı mali esaslar oluşturulabilir ve Yönetim
Kurulu onayı ile yürürlüğe girer. Bu durumda destek programlarının uygulama
esaslarında mali hususlarla ilgili ayrıca düzenleme yapılmaz.”
MADDE 9 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 10 – Bu Yönetmelik hükümlerini Türkiye Bilimsel ve
Teknolojik Araştırma Kurumu Başkanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
16/1/2007
|
26405
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliğin Yayımlandığı
Resmî Gazete’nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
2/2/2013
|
28547
|
|