Türk-Alman Üniversitesinden:
TÜRK-ALMAN ÜNİVERSİTESİ UZAKTAN EĞİTİM UYGULAMA
VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı,
Türk-Alman Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların
görevlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Türk-Alman
Üniversitesi Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu organların görevlerine
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Merkez (TAÜ-UZEM): Türk-Alman Üniversitesi
Uzaktan Eğitim Uygulama ve Araştırma Merkezini,
b) Müdür: Merkezin Müdürünü,
c) Paydaş: Türk-Alman Üniversitesi faaliyet ve
hizmetleriyle ilgisi olan, Üniversite faaliyet ve hizmetlerinden doğrudan
ve dolaylı, olumlu ya da olumsuz etkilenen veya etkileyen ve stratejik
planlarda yer alan kişi, grup veya kurumları,
ç) Rektör: Türk-Alman Üniversitesi Rektörünü,
d) Senato: Türk-Alman Üniversitesi Senatosunu,
e) Uzaktan Eğitim: Çeşitli iletişim araçlarıyla
aynı fiziki ortamda bulunmayan kişilere yönelik e-öğrenme tabanlı eğitimi,
f) Üniversite: Türk-Alman Üniversitesini,
g) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 –
(1) Merkezin amacı, bilgi ve
iletişim teknolojilerine dayalı olarak Üniversitedeki Yabancı Diller
Yüksekokulu, lisans ve lisansüstü eğitim dâhil tüm eğitim programları
kapsamında uzaktan yapılan eğitimler için plan, program, koordinasyon ve
uygulama faaliyetlerine destek sağlamaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Üniversite bünyesinde yürütülen lisans ve
lisansüstü eğitim dâhil tüm uzaktan eğitim programları için gereken
akademik ve teknik desteği sağlamak.
b) Üniversitede örgün öğretim kapsamında verilmekte
olan dersleri ihtiyaç ve talep olması halinde uzaktan eğitim teknolojileri
ile desteklemek; örgün derslerin, ihtiyaç duyulması halinde uzaktan eğitim
yöntemi ile yapılması için destek sağlamak.
c) Ulusal ve uluslararası düzeyde özel sektör ile
kamu kurum ve kuruluşları ve sivil toplum kuruluşlarının ihtiyaç
duyacakları alanlara yönelik uzaktan eğitim sertifika programları düzenlemek.
ç) Üniversite tarafından uzaktan eğitim yoluyla
yürütülecek olan diploma ve sertifika programlarının standartlarını
belirlemek, ders içeriklerini hazırlamak, paydaşlara gerekli eğitimleri
vermek, gerekli öğrenim yönetim sistemi ve sunucu altyapılarını hazırlamak.
d) Üniversitenin uzaktan eğitim programlarına
öğrenci kabulleriyle ilgili gerekli planlamaları yapmak; kayıt, sınav,
kredilendirme ve benzeri işlemleri gerçekleştirmek, bu işlerle ilgili
Üniversitenin Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı ile koordinasyon sağlamak.
e) Üniversite içindeki ve dışındaki birimlerin,
özel sektörün, kamu kurum ve kuruluşları ile sivil toplum kuruluşlarının
uzaktan eğitim ihtiyaç ve taleplerini karşılayacak hizmetler sunmak.
f) Uzaktan eğitim konusunda oluşan bilgi birikimi
ve tecrübeyi 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu gözetilerek
ilgili kurum ve kuruluşlara aktarmak ve bu amaçları gerçekleştirmeye
yönelik idari, mali ve teknik uygulama esaslarını belirlemek, projeler
geliştirmek, bilimsel toplantılar düzenlemek.
g) Uzaktan eğitim konularında ulusal ve
uluslararası toplantı, seminer, çalıştay,
konferans ve sempozyumlar düzenlemek, süreli
ve/veya süresiz yayınlar yapmak.
ğ) Üniversite içi ve Üniversite dışı projelerde
ihtiyaç duyulan uzaktan eğitim ders içeriklerini üretmek, bu konularda
danışmanlık yapmak ve koordinasyonu sağlamak.
h) Uzaktan eğitim sistemi ile ilgili
araştırma-geliştirme ve uygulama çalışmaları gerçekleştirmek, sisteminin işleyiş
ve verimliliği ile ilgili bilimsel araştırmalar ve bu konularda yerli ve
yabancı kurum ve kuruluşlarla işbirliği yapmak.
ı) Uzaktan eğitim programlarında görev alacak
öğretim elemanlarını belirlemek, görevlendirilmesi için gerekli işlemleri
takip etmek, işbirliği ve koordinasyonu sağlamak.
i) Üniversite öğretim elemanlarına uzaktan eğitim
platformunun kullanımı, ders materyali tasarımı ve geliştirilmesi ile ölçme
ve değerlendirme konularında eğitim ve danışmanlık hizmeti vermek.
j) Uzaktan eğitim programlarını başarıyla bitiren
öğrencilere sertifika, ders geçme, katılım belgesi ve benzeri belgeleri
vermek.
k) Partner üniversiteler ile ortak proje ve
programlar yapmak.
l) İhtiyaç, talep ve teknik yeterlilikleri göz
önünde bulundurarak sınıflarda işlenmekte olan dersleri öğretim elemanının
rızasının temini ve katılımcılardan etik taahhüt yazısı alınması koşulu ile
kayıt altına alıp, önceden yapılan başvuru çerçevesinde mazeretleri ilgili
Fakülte/Enstitü/Yüksekokul Yönetim Kurulunca kabul edilen öğrencilerin
erişimine sunmak.
m) İlgili kurullardaki mazereti nedeniyle derslere
katılamayan öğretim elemanlarının uzaktan eğitim metoduyla derse
katılımlarına destek sağlamak; aynı şekilde ihtiyaç olması ve gerekli
kararların alınması halinde yeterlilik ve tez savunma sınavları gibi
sınavların uzaktan eğitim metoduyla yapılmasını sağlamak.
n) Rektörlük tarafından uzaktan eğitimle ilgili
verilecek diğer faaliyetleri gerçekleştirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Organları ve Görevleri
Merkezin
organları
MADDE 7 – (1) Merkezin organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede tam zamanlı çalışan
öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir.
Süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdür, çalışmalarında kendisine yardımcı olmak
üzere, Yönetim Kurulu üyeleri arasından en fazla iki kişiyi müdür
yardımcısı olarak görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunar. Müdür
yardımcısı, Müdür tarafından verilen görevleri yerine getirir ve Müdürün
görevi başında olmadığı zamanlarda kesintisiz altı aydan fazla olmamak kaydıyla
Müdüre vekâlet eder. Müdürün görevi sona erdiğinde müdür yardımcılarının da
görevi sona erer.
(3) Rektör, uygun gördüğü takdirde, sınav ve
belgelendirme süreçlerinde, Rektörlüğü temsil ve tüm süreçleri yönetmek
üzere Müdüre yetki verebilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdür; Merkezin amaç ve faaliyetleri
doğrultusundaki çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin
tüm etkinliklerinin gözetim ve denetiminden Rektöre karşı birinci derecede
sorumludur.
(2) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezin birimlerini yönetmek ve Merkezi temsil
etmek.
b) Yönetim Kuruluna başkanlık etmek.
c) Merkezin amaçlarına yönelik faaliyetleri
yönetmek.
ç) Yönetim Kurulunun gündemini oluşturmak.
d) Alınan kararları uygulamak.
e) Uygulanan programlara ve faaliyetlere ilişkin
koordinasyonu sağlamak.
f) Merkezin yıllık faaliyet raporunu ve bir sonraki
yıla ait çalışma planını düzenlemek ve Yönetim Kurulunun görüşünü aldıktan
sonra Rektörün onayına sunmak.
g) Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili, tüm
taraflarla görüşme yapmak, gerektiğinde ihalelere katılmak, sözleşmeler
yapmak.
ğ) Merkezin faaliyetlerinin yürütülmesi için
gerekli olan yürütücü, denetçi, koordinatör, sınav komisyonu ve diğer
komisyonları görevlendirilmek üzere Rektörün onayına sunmak.
h) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Rektörün
Üniversite öğretim elemanları arasından görevlendireceği altı üye ve
Müdürden oluşup toplam yedi kişidir. Yönetim Kurulu üyelerinin görev süresi
üç yıldır. Görev süresi biten üyeler aynı usulle yeniden görevlendirilebilir.
Süresi bitmeden ayrılan üyelerin yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı
usulle yenileri görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu, Müdürün daveti üzerine ayda en
az bir kez üyelerin salt çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya
katılanların oy çokluğu ile alınır. Oyların eşit olması durumunda Müdürün
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin eğitim, öğretim, sertifika, bilimsel
araştırma, danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili usul
ve esasları kararlaştırmak, eğitim verecek birimlerle gerekli
koordinasyonun sağlanması konularında kararlar almak.
b) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
c) Merkezin gelir getirici faaliyet cetvelini
hazırlamak ve onaylanmak üzere Üniversite Yönetim Kuruluna sunmak.
ç) Merkezde görev yapacak akademik, idari ve teknik
personel ihtiyacını belirlemek ve görevlendirilmeleri ile ilgili teklifleri
Rektöre sunmak.
d) Merkezin faaliyetlerini yürütmek için ihtiyaç
halinde alt çalışma grupları oluşturmak, Merkezin etkili ve verimli çalışması
için gerekli kararları almak.
e) Merkezde görevli veya görevlendirilecek
personelin hizmet içi eğitim amacı ile yurt içi ve yurt dışında görevlendirilmesini
Rektöre teklif etmek.
f) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu ve özel
kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve
usullerini belirlemek.
g) Müdür tarafından Merkezin yönetimi ile ilgili
getirilecek konuları değerlendirerek karara bağlamak.
ğ) Faaliyet raporunun düzenlenmesine ilişkin
esasları tespit etmek ve sunulan raporu değerlendirmek.
h) Bir sonraki döneme ait çalışma programının
düzenlenmesine ilişkin esasları tespit etmek ve sunulan raporu
değerlendirmek.
ı) İlgili mevzuatla verilen diğer görevleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 12
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca,
Müdürün önerisi üzerine Rektör tarafından görevlendirilen personel ile
karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 13
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 15
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Türk-Alman Üniversitesi Rektörü yürütür.
|