Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesinden:
FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
İHALE YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmelik; Fatih Sultan
Mehmet Vakıf Üniversitesinin, 16/11/2018 tarihli ve 30597 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları İhale Yönetmeliğine
uygun olarak, mal ve hizmet alım-satımları, yapım, taşınmaz alım-satım, kiralama,
kiraya verme, trampa, sınırlı ayni hak tesisi gibi işlemlerin ihaleleri ile
kamu kurum ve kuruluşları ile uluslararası kuruluşların araştırma ve
geliştirme projeleri için sağladıkları fonlar çerçevesinde yapılacak
mal/hizmet alımlarında uygulanacak usul ve esasları belirlemek amacıyla
hazırlanmıştır.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ile 16/11/2018 tarihli ve 30597
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları İhale
Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aday: Ön yeterlik için başvuran gerçek veya
tüzel kişileri veya bunların oluşturdukları ortak girişimleri,
b) Hizmet: Bakım ve onarım, taşıma, haberleşme,
sigorta, araştırma ve geliştirme, muhasebe, piyasa araştırması ve anket,
avukatlık, danışmanlık, müşavirlik, kontrollük, etüt, proje, mimarlık,
mühendislik, tanıtım, basım ve yayım, temizlik, yemek hazırlama ve dağıtım,
barınma, toplantı, organizasyon, sergileme, koruma ve güvenlik, mesleki
eğitim, fotoğraf, film, fikrî ve güzel sanat, bilgisayar sistemlerine
yönelik hizmetler ile yazılım hizmetlerini ve benzeri hizmetleri,
c) İhale: Bu Yönetmelikte yazılı usul ve şartlarla
mal ve hizmet alım-satımları ile yapım, kiralama, kiraya verme, trampa,
sınırlı ayni hak tesisi gibi işlerin istekliler arasından seçilecek birisi
üzerine bırakıldığını gösteren ve ihale yetkilisinin onayını müteakip
sözleşmenin imzalanması ile tamamlanan işlemleri,
ç) İhale dokümanı: İhale konusuna ilişkin olarak;
isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin
projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli
diğer belge ve bilgileri,
d) İhale usulleri: Bu Yönetmelikte düzenlenmiş olan
ihale usullerini,
e) İhale yetkilisi: Mütevelli Heyet veya Mütevelli
Heyetin uygun gördüğü Üniversite yöneticisi veya görevlilerini,
f) İstekli: İhaleye teklif veren gerçek ya da tüzel
kişiler ile ortak girişimleri,
g) Kiralama: Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesinin kira sözleşmesinin kiracı tarafını oluşturmasını,
ğ) Kiraya verme: Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesinin kira sözleşmesinin kiraya veren tarafını oluşturmasını,
h) Mal: Satın alınan her türlü ihtiyaç maddeleri
ile taşınır ve taşınmaz mal ve hakları,
ı) Mütevelli Heyet: Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
i) Seyahat alımları: Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesinin münhasıran eğitim-öğretim faaliyetleriyle ilişkisi olmak
üzere yurt içi/yurt dışı seyahat için ulaşım, konaklama, temsil/ağırlama ve
benzeri işlemleri,
j) Sınırlı ayni hak tesisi: 22/11/2001 tarihli ve
4721 sayılı Türk Medeni Kanununda öngörülen mülkiyet dışında kalan ayni
hakların tesisini,
k) Sözleşme: Bu Yönetmelik kapsamında
gerçekleştirilen yazılı anlaşmayı,
l) Şartname: Yapılacak işlerin genel, özel, teknik
ve idari usul ve esaslarını gösteren belgeleri,
m) Tahmini bedel: İhale konusu işlerin önceden
tahmin edilen bedelini,
n) Tarifeli alımlar: Elektrik, su, doğalgaz,
telefon, data, internet hizmetleri gibi belirli bir tarifeye göre yapılabilen
alımları,
o) Trampa: 11/1/2011 tarihli ve 6098 sayılı Türk
Borçlar Kanununun trampa ile ilgili maddelerinde gösterilen işlemleri,
ö) Üniversite: Fatih Sultan Mehmet Vakıf
Üniversitesini,
p) Yapım: Her türlü inşaat işleri ve bu işlerle
ilgili tesisat, imalat, ihzarat, nakliye, tamamlama, onarım, restorasyon,
çevre düzenlemesi, sondaj, yıkma, güçlendirme ve montaj işleri ile benzeri
yapım işlerini,
r) Yüklenici: Üzerine ihale yapılan ve sözleşme
imzalanan istekliyi,
ifade eder.
Temel
ilkeler
MADDE 4 –
(1) Üniversite, bu Yönetmeliğe
göre yapılacak ihalelerde; saydamlığı, rekabeti, eşit muameleyi,
güvenirliği, gizliliği, kamuoyu denetimini, ihtiyaçların uygun şartlarla ve
zamanında karşılanmasını ve kaynakların verimli kullanılmasını sağlamakla yükümlüdür.
(2) 31/12/2005 tarihli ve 26040 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliğinin 28 inci
maddesine aykırı nitelikte ihale yapılamaz.
(3) Anahtar teslimi yapım ihaleleri hariç,
aralarında kabul edilebilir doğal bir bağlantı olmadığı sürece mal alımı,
hizmet alımı ve yapım işleri bir arada ihale edilemez.
(4) Bu Yönetmelikte belirlenmiş limitlerin altında
kalmak amacıyla ihale konusunu oluşturan işler kısımlara bölünemez.
İhaleye
katılımda yeterlik kuralları
MADDE 5 –
(1) Üniversite, 4 üncü maddede
belirtilen temel ilkeler doğrultusunda, ihaleye katılacak isteklilerden,
ekonomik ve mali yeterlik ile mesleki ve teknik yeterliklerinin
belirlenmesine ilişkin ihtiyaç duyulan bilgi ve belgeleri ister.
Tahmini
bedel
MADDE 6 –
(1) Bu Yönetmeliğe göre yapılacak
ihale konusu işlere ilişkin olarak tahmini bedel, Üniversite tarafından
tespit edilir veya ettirilir. İşin özelliğine göre gerektiğinde bu bedel
veya bu bedelin hesabında kullanılacak fiyatlar belediye, ticaret odası,
sanayi odası, borsa gibi kuruluşlardan veya bilirkişilerden soruşturulur.
Taşınmaz alımı, satımı, kiralanması, kiraya verilmesi, trampası, sınırlı
ayni hak tesisi işlemlerinde tahmini bedelin tespiti için Sermaye Piyasası
Kurulundan (SPK) lisanslı gayrimenkul değerleme şirketleri tarafından SPK
mevzuatına uygun olarak ve hiçbir sınırlamaya bağlı olmaksızın hazırlanacak
değerleme raporlarındaki değer tespitleri esas alınır. Tahmini bedel, bunun
dayanaklarının da eklendiği bir hesap tutanağında gösterilir ve ihale
dokümanı arasında saklanır. Bu bedel gerektiğinde ihale komisyonlarınca
tahkik ettirilir. Ancak, yapım işlerinde tahmini bedel tespiti sırasında bu
işler için kanunların verdiği yetkiye dayanılarak ilgili kamu kurumlarınca
tespit edilmiş birim fiyatları varsa bunlar kullanılır. Tahmini bedele
ihale ve ön yeterlik ilanlarında yer verilmez. İsteklilere veya ihale
süreci ile resmî ilişkisi olmayan diğer kişilere açıklanmaz.
Komisyonlar
MADDE 7 –
(1) İhale yetkilisi, Üniversitenin
görevlilerinden birinin başkanlığında, ihale konusu işin uzmanı olmak
şartıyla en az iki kişinin katılmasıyla kurulacak komisyonları
görevlendirir. İhale sürecindeki işlemlerin gerçekleştirilmesi amacıyla
ihale komisyonunun; muayene ve kabul işlemleri için ise muayene ve kabul
komisyonunun kurulması zorunludur.
(2) Komisyonlara yardımcı olmak üzere, ihale
kararlarına katılmamak şartı ile gereği kadar personel ve uzman da
görevlendirilebilir.
(3) Komisyonlar üye tam sayısıyla toplanır.
Komisyon kararları çoğunlukla alınır. Oyların eşit olması halinde başkanın
bulunduğu taraf çoğunlukta kabul edilir. Kararlarda çekimser kalınamaz.
Karşı oy kullanan üye, karşı oy gerekçesini kararın altına yazarak
imzalamak zorundadır. Komisyon başkan ve üyeleri oy ve kararlarından sorumludur.
İhale
işlem dosyası
MADDE 8 –
(1) İhalesi yapılacak her iş için
bir işlem dosyası düzenlenir. Bu dosyada ihale yetkilisinden alınan onay
belgesi ve eki tahmini bedele ilişkin hesap cetveli, ihale dokümanı, ilan
metinleri, adaylar veya istekliler tarafından sunulan başvurular veya
teklifler ve diğer belgeler, ihale komisyonu tutanak ve kararları gibi
ihale süreci ile ilgili bütün belgeler bulunur.
Onay
belgesi
MADDE 9 –
(1) İhalesi yapılacak her iş için
bir onay belgesi hazırlanır. Onay belgesinde; ihale konusu olan işin nevi,
niteliği, miktarı, varsa proje numarası, tahmini bedeli, kullanılabilir
bütçe miktarı, avans verilecekse şartları, ihalede uygulanacak usul, ilanın
metni ve geçici teminat miktarı belirtilir. Onay belgesinde ayrıca,
şartname ve eklerinin bedelinin ne olacağı gösterilir.
(2) İhale yetkilisi tarafından ihale onay
belgesinin onaylanmasıyla birlikte ihale süreci başlar; taraflarca sözleşmenin
imzalanması veya ihalenin iptali ile sona erer.
İlan
MADDE 10
– (1) Üniversite, ihaleye çıkmadan
önce ilan yapmak zorundadır. İlan ile ihale tarihi arasında, ihale usulüne
ve işin niteliğine göre bütün isteklilerin tekliflerini
hazırlayabilmelerine imkân sağlayacak makul bir süre ihale yetkilisi
tarafından belirlenir. Bu süre 7 günden az olamaz.
(2) İhaleler, aleniyeti sağlayacak şekilde,
ihalenin yapıldığı yerde yayımlanan yerel gazetelerde ve Üniversitenin
resmî internet sitesinde ihale ilanları için belirlenen ayrı bir bölümde
ilan edilir. İnternet sitesinde yayımlanan ilanlar, ihale saatine kadar
siteden kaldırılmaz. Doğrudan temin ve pazarlık usulünün uygulandığı
alımlarda ilan yapılması zorunlu değildir.
(3) İlanlarda aşağıdaki hususların belirtilmesi
zorunludur:
a) İhale konusu olan işin niteliği, yeri ve
miktarı.
b) Şartname ve eklerinin nereden ve hangi şartlarla
alınacağı.
c) İhalenin nerede, hangi tarih ve saatte ve hangi
usulle yapılacağı.
ç) Geçici teminat miktarı.
d) İsteklilerden istenilen belgelerin neler olduğu.
e) Tekliflerin hangi tarih ve saate kadar nereye
verileceği.
(4) Bu madde hükümlerine uygun olmayan ilanlar
geçersizdir. Bu durumda ilan yenilenmedikçe ihale yapılamaz. İlanların
geçersizliği ihale yapıldıktan sonra anlaşılırsa, ihale veya sözleşme
feshedilir.
(5) İhale/ön yeterlik dokümanı hazırlanmadan ilân
yapılamaz.
(6) İlan yapıldıktan sonra ihale/ön yeterlik
dokümanında değişiklik yapılamaz.
(7) İhale/ön yeterlik dokümanında belirtilmeyen
hususlara ilanda yer verilemez.
İhale/ön
yeterlik dokümanı
MADDE 11
– (1) İhale dokümanında;
isteklilere talimatları da içeren idari şartnameler ile yaptırılacak işin
projesini de kapsayan teknik şartnameler, sözleşme tasarısı ve gerekli
diğer belge ve bilgiler bulunur. Ön yeterlik dokümanında ise adaylarda
aranılan şartlara, ön yeterlik kriterlerine ve gerekli diğer belge ve
bilgilere yer verilir.
(2) İhale ve ön yeterlik dokümanı Üniversitede
bedelsiz görülebilir. Ancak, ön yeterlik veya ihaleye katılmak isteyen
isteklilerin bu dokümanı temin etmeleri zorunludur. Dokümanın bedeli basım
maliyetini aşmayacak ve rekabeti engellemeyecek şekilde Üniversite
tarafından tespit ve ilan edilir. Doküman bedeli sadece ilanda belirtilen
banka hesabına isteklinin adı, unvanı, ihale adı ve varsa numarası
belirtilerek yatırılır.
İhaleye
katılamayacaklar
MADDE 12
– (1) Aşağıda belirtilen kimseler
doğrudan veya dolaylı ya da alt yüklenici olarak kendileri veya başkaları
adına, bu Yönetmelik kapsamındaki ihalelere katılamazlar:
a) Bu Yönetmelik kapsamındaki iş ve işlemleri
hazırlamak, yürütmek, sonuçlandırmak ve denetlemekle görevli olanlar.
b) 4/1/2002 tarihli ve 4734 sayılı Kamu İhale
Kanunu ile bu Yönetmelik ve diğer kanunlardaki hükümler gereğince geçici
veya sürekli olarak vakıf yükseköğretim kurumlarınca veya mahkeme kararıyla
kamu ihalelerine katılmaktan yasaklanmış olanlar ile 12/4/1991 tarihli ve
3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlardan veya örgütlü
suçlardan yahut kendi ülkesinde ya da yabancı bir ülkede kamu görevlilerine
rüşvet verme suçundan dolayı hükümlü bulunanlar.
c) İlgili mercilerce hileli iflas ettiğine karar
verilenler.
ç) Daha önce kendisine Üniversitede iş verildiği
halde, usulüne göre sözleşme yapmak istemeyenler, sözleşme yapıldıktan
sonra taahhüdünden vazgeçen ve mücbir sebepler dışında taahhütlerini,
sözleşme ve şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirmediği tespit
edilenler.
(2) İhale konusu işin danışmanlık hizmetlerini
yapan yükleniciler bu işin ihalesine katılamazlar. Aynı şekilde, ihale
konusu işin yüklenicileri de o işin danışmanlık hizmeti ihalelerine
katılamazlar.
(3) Birinci ve ikinci fıkralarda sayılan yasaklar
bu kişilerin ortakları, ortaklık payı %10’dan az olan anonim şirketler ile
Üniversitenin 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu uyarınca
hâkim ortağı olduğu şirketler hariç, ortaklık ve yönetim ilişkisi olan
şirketleri ile bu şirketlerin sermayesinin yarısından fazlasına sahip
oldukları şirketleri için de geçerlidir.
(4) Bu maddede belirtilen yasaklara rağmen ihaleye
katılan istekliler ihale dışı bırakılır. Geçici teminatları gelir
kaydedilir. Ayrıca bu durumun tekliflerin değerlendirilmesi aşamasında
tespit edilememesi nedeniyle bunlardan biri üzerine ihale yapılmışsa,
teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
Şartnameler
MADDE 13
– (1) İhalelerde, ihale konusu
işin her türlü özelliğini belirten idari ve teknik şartnameler hazırlanır.
İhale konusu işin teknik kriterlere, ihale dokümanının bir parçası olan
teknik şartnamelerde yer verilir. Belirlenecek teknik kriterler,
verimliliği ve fonksiyonelliği sağlamaya yönelik, rekabeti engelleyici
hususlar içermeyecek ve bütün istekliler için fırsat eşitliği sağlayacak
nitelikte olmalıdır.
Alt
yükleniciler
MADDE 14
– (1) İhale konusu işin özelliği
nedeniyle ihtiyaç görülmesi halinde, ihale aşamasında isteklilerden alt
yüklenicilere yaptırmayı düşündükleri işleri belirtmeleri, sözleşme
imzalamadan önce de alt yüklenicilerin listesini Üniversitenin onayına sunmaları
istenebilir. Ancak bu durumda, alt yüklenicilerin yaptıkları işlerle ilgili
sorumluluğu yüklenicinin sorumluluğunu ortadan kaldırmaz.
İKİNCİ BÖLÜM
Mal ve Hizmet Alımları, Sınırlı Ayni Hak
Kazanımları,
Kiralama ve Yapım İşleri
İhale
usulleri
MADDE 15
– (1) Üniversite tarafından
gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ihalelerinde
açık ihale usulü, belli istekliler arasında ihale usulü veya pazarlık
usullerinden biri uygulanır.
(2) Mal ve hizmet alımları ile yapım işlerine
ilişkin ihalelerde, açık ihale usulünün uygulanması esastır.
(3) 18 inci maddenin birinci fıkrasının (c)
bendinde düzenlenen pazarlık usulü ve 19 uncu maddenin birinci fıkrasının
(ç) bendinde düzenlenen doğrudan temin yoluyla yapılacak mal ve hizmet
alımları ile yapım işleri toplamı, Üniversitenin ilgili yıl bütçe harcaması
toplamının %10’undan fazla olamaz. Söz konusu limit Mütevelli Heyetin,
Üniversite lehine sonuç üreteceğini gösterir gerekçeli kararı ile %15’e
kadar arttırılabilir.
Açık
ihale usulü
MADDE 16
– (1) Açık ihale usulü bütün
isteklilerin teklif verebildiği usuldür.
Belli
istekliler arasında ihale usulü
MADDE 17
– (1) Belli istekliler arasında
ihale usulü, yapılacak ön yeterlik değerlendirmesi sonucunda Üniversite
tarafından davet edilen isteklilerin teklif verebildiği usuldür. İşin
özelliğinin uzmanlık ve/veya ileri teknoloji gerektirmesi nedeniyle açık
ihale usulünün uygulanamadığı mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin
ihalesi bu usule göre yapılabilir.
(2) Adayların mali ve teknik kapasitelerini
değerlendirmek üzere belirlenecek ön yeterlik kriterleri ve şartları son
başvuru tarihinden en az yedi gün önce verilecek ön yeterlik ilanında
belirtilir.
(3) Ön yeterlik ilanında ve dokümanında belirtmek
kaydıyla; yeterlikleri tespit edilenler arasında dokümanda belirtilen
kriterlere göre sıralanarak listeye alınan belli sayıda istekli veya
yeterli bulunan isteklilerin tamamı teklif vermeye davet edilebilir. Teklif
vermeye davet edilmeyenlere davet edilmeme gerekçeleri yazılı olarak
bildirilir. İhaleye davet edilecek istekli sayısının üçten az olması veya
teklif veren istekli sayısının ikiden az olması halinde ihale iptal edilir.
(4) Ön yeterliğe katılabilme şartı olarak istenilen
bütün belgeler 20 nci maddenin birinci ve ikinci fıkralarında belirtilen usul
ve esaslara uygun olarak Üniversiteye sunulur.
Pazarlık
usulü
MADDE 18
– (1) Aşağıda belirtilen hallerde
pazarlık usulü ile ihale yapılabilir:
a) Açık ihale usulü veya belli istekliler arasında
ihale usulü ile yapılan ihale sonucunda teklif çıkmaması.
b) Doğal afetler, salgın hastalıklar gibi mücbir
sebepler veya can, mal kaybı tehlikesi gibi ani ve beklenmeyen olayların
ortaya çıkması üzerine ihalenin ivedi olarak yapılmasının zorunlu olması.
c) Üniversitenin tahmini bedeli bir önceki hesap
dönemi toplam giderlerinin her yıl TÜFE oranına göre güncellenecek
beşyüzotuzsekizbinyüzyetmişdört TL’ye karşılık gelen tutardaki bedeli
aşmayacak olan mal ve hizmet alımları ile yapım işleri.
ç) Kullanışlarının özelliği ve Üniversiteye
sağlayacağı özel yarar sebebiyle başka bir ihale usulüyle edinilmesi mümkün
olmayan taşınır ve taşınmaz malların satın alınması, kiralanması ve sınırlı
ayni hak tesisi gibi işler.
(2) Pazarlık usulünde ilan yapılması zorunlu
değildir. İlan yapılmayan ve birinci fıkranın (ç) bendinde belirtilen
haller haricinde en az üç istekli davet edilerek, bu isteklilerin yeterlik
belgelerini ve yazılı fiyat tekliflerini birlikte vermeleri istenir. İhale
komisyonu ayrıca her bir istekli ile görüşür. Görüşmeler sonucunda, ihale
komisyonu her bir istekliden ihale kararına esas olacak son yazılı fiyat
tekliflerini alır ve ihale sonuçlandırılır. Pazarlığın ne suretle yapıldığı,
verilen teklifler ve üzerine ihale yapılanın tercih edilme nedeni pazarlık
kararında gösterilir. Bu fıkra kapsamında yapılan mal alımlarında, sözleşme
yapılması ve kesin teminat alınması zorunlu değildir.
(3) Birinci fıkranın (a) ve (c) bentlerine göre
yapılacak ihalelerde, ihale dokümanında belirtilen değerlendirme
kriterlerine göre yeterliği tespit edilen istekliler, öncelikle ihale
konusu işin teknik detayları ve gerçekleştirme yöntemleri gibi hususlarda
fiyatı içermeyen ilk tekliflerini sunar. İdarenin ihtiyaçlarını en uygun
şekilde karşılayacak yöntem ve çözümler üzerinde ihale komisyonu her bir
istekli ile görüşerek ilk fiyat tekliflerini alır. Bu görüşmeler sonucunda
ilk fiyat tekliflerini aşmamak üzere isteklilerden ihale kararına esas
olacak son yazılı fiyat teklifleri alınarak ihale sonuçlandırılır.
(4) Birinci fıkranın (ç) bendi uyarınca yapılacak
işlerde yetkili mercilerce veya mahkemelerce takdir veya tespit edilmiş
rayiç bedel mevcutsa bu bedel tahmini bedel olarak kabul edilir. Aksi
halde, 6 ncı ve 7 nci maddelere göre tespit olunacak tahmini bedel
üzerinden pazarlık görüşmeleri yürütülür. Yapılan görüşmelerde tahmini bedel
gizli tutulur.
Doğrudan
temin
MADDE 19
– (1) Aşağıda belirtilen hallerde
ihtiyaçların ilân yapılmaksızın ve teminat alınmaksızın doğrudan temini
usulüne başvurulabilir:
a) İhtiyacın sadece gerçek veya tüzel tek kişi
tarafından karşılanabileceğinin tespit edilmesi.
b) Mevcut mal, ekipman, teknoloji veya hizmetlerle
uyumun ve standardizasyonun sağlanması için zorunlu olan mal ve
hizmetlerin, asıl sözleşme bedelinin %20’sini geçmeyecek ve ona dayalı
olarak düzenlenecek ve toplam süreleri üç yılı geçmeyecek sözleşmelerle ilk
alım yapılan gerçek veya tüzel kişiden alınması.
c) Özelliğinden ve belli süre içinde kullanılma
zorunluluğundan dolayı stoklanması ekonomik olmayan veya acil durumlarda
kullanılacak olan ilaç, aşı, serum, anti-serum, kan ve kan ürünleri ile
ortez, protez gibi uygulama esnasında hastaya göre belirlenebilen ve
hastaya özgü tıbbî sarf malzemeleri, test ve tetkik sarf malzemeleri
alımları.
ç) Üniversitenin tahmini bedeli bir önceki hesap
dönemi toplam giderlerinin TÜFE oranına göre güncellenecek
ikiyüzaltmışdokuzbinseksenyedi TL’ye karşılık gelen tutardaki bedeli
aşmayacak olan mal ve hizmet alımları, tarifeli alımlar ile seyahat
alımları.
(2) Bu maddeye göre yapılacak alımlarda, 7 nci
maddede belirtilen komisyonları kurma ve 5 inci maddede belirtilen yeterlik
koşullarını arama zorunluluğu bulunmaksızın, ihale yetkilisince
görevlendirilecek kişi veya kişiler tarafından piyasada fiyat araştırması
yapılarak bir tutanağa bağlanmak suretiyle ihtiyaçlar temin edilir.
Tekliflerin
hazırlanması ve sunulması
MADDE 20
– (1) Teklif mektubu ve geçici
teminat da dahil olmak üzere ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen
bütün belgeler bir zarfa konulur. Zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı
veya ticaret unvanı, tebligata esas açık adresi, teklifin hangi işe ait
olduğu ve Üniversitenin adı ve açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan
yeri istekli tarafından imzalanır ve mühürlenir. Teklif mektupları yazılı
ve imzalı olarak sunulur. Teklif mektubunda ihale/ön yeterlik dokümanının
tamamen okunup kabul edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen bedelin rakam
ve yazı ile birbirine uygun olarak açıkça yazılması, üzerinde kazıntı,
silinti, düzeltme bulunmaması ve teklif mektubunun ad, soyad veya ticaret
unvanı yazılmak suretiyle yetkili kişilerce imzalanmış olması zorunludur.
(2) Teklifler ihale/ön yeterlik dokümanında
belirtilen ihale saatine kadar sıra numaralı alındılar karşılığında
Üniversiteye verilir. Bu saatten sonra verilen teklifler kabul edilmez ve
açılmaksızın iade edilir. Teklifler iadeli taahhütlü olarak da
gönderilebilir. Posta ile gönderilecek tekliflerin, ihale/ön yeterlik
dokümanında belirtilen ihale saatine kadar ulaştırılması şarttır. Postadaki
gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış zamanı bir
tutanakla tespit edilir.
(3) Verilen teklifler, herhangi bir sebeple geri
alınamaz ve değiştirilemez.
(4) Tekliflerin geçerlilik süresi ihale/ön yeterlik
dokümanında belirtilir.
(5) Pazarlık ve doğrudan temin usulü ile yapılan
alımlarda teklif mektubu ve ihaleye katılabilme şartı olarak istenilen
bütün belgeler elektronik ortam kullanılmak suretiyle temin edilebilir.
(6) Üniversite; Mütevelli Heyet kararıyla, belirli
koşulları taşıyan isteklilerin sisteme kabul edildiği ve elektronik olarak
teklif verebildiği elektronik satın alma sistemleri oluşturabilir veya bu
sistemlere katılabilir.
Geçici
teminat
MADDE 21
– (1) İhalelerde teklif edilen
bedelin %3’ünden az, %6’sından fazla olmamak üzere isteklilerden geçici
teminat alınır. İhale dokümanında belirtmek şartıyla geçici teminat
alınması zorunlu değildir.
Tekliflerin
değerlendirilmesi
MADDE 22
– (1) İhale komisyonunca ihale/ön
yeterlik dokümanında belirtilen saatte, kaç teklif verilmiş olduğu bir
tutanakla tespit edilerek hazır bulunanlara duyurulur ve hemen ihaleye
başlanır. İhale komisyonu, teklif zarflarını alınış sırasına göre inceler.
20 nci maddenin birinci fıkrasına uygun olmayan zarflar bir tutanak ile
belirlenerek değerlendirmeye alınmaz. Zarflar isteklilerle birlikte hazır
bulunanlar önünde alınış sırasına göre açılır.
(2) İsteklilerin belgelerinin eksik olup olmadığı
ve teklif mektubu ile geçici teminatlarının usulüne uygun olup olmadığı
kontrol edilir. Belgeleri eksik veya teklif mektubu ile geçici teminatı
usulüne uygun olmayan istekliler tutanakla tespit edilir. İstekliler ile
teklif fiyatları ve tahmini bedel tutarı açıklanır. Bu işlemlere ilişkin
hazırlanan tutanak ihale komisyonunca imzalanır. Bu aşamada; hiçbir
teklifin reddine veya kabulüne karar verilmez, teklifi oluşturan belgeler
düzeltilemez ve tamamlanamaz. Teklifler ihale komisyonunca hemen
değerlendirilmek üzere oturum kapatılır.
(3) Belgelerinin eksik olduğu veya teklif mektubu
ile geçici teminatının usulüne uygun olmadığı, birinci ve ikinci fıkralara
göre tespit edilen isteklilerin tekliflerinin değerlendirme dışı
bırakılmasına ilk oturumda öncelikle karar verilir. Ancak teklifin esasını
etkilemeyecek nitelikte bilgi ve/veya belge eksikliği bulunması halinde
Üniversite tarafından belirlenen sürede isteklilerden, bu eksik bilgi
ve/veya belgelerin tamamlanması yazılı olarak istenir. Belirlenen sürede
bilgi ve/veya belgeleri tamamlamayan istekliler değerlendirme dışı
bırakılır ve geçici teminatları gelir kaydedilir.
(4) Bu ilk değerlendirme ve işlemler sonucunda
belgeleri eksiksiz ve teklif mektubu ile geçici teminatı usulüne uygun olan
isteklilerin tekliflerinin ayrıntılı değerlendirilmesine geçilir. Bu
aşamada, isteklilerin ihale konusu işi yapabilme kapasitelerini belirleyen
yeterlik kriterlerine ve tekliflerin ihale/ön yeterlik dokümanında
belirtilen şartlara uygun olup olmadığı incelenir. Uygun olmadığı
belirlenen isteklilerin teklifleri değerlendirme dışı bırakılır.
(5) İhale komisyonu, verilen teklifleri
değerlendirdikten sonra diğer tekliflere veya Üniversitenin tespit ettiği
tahmini bedele göre teklif fiyatı aşırı düşük olanları tespit eder. Bu
teklifleri reddetmeden önce belirlediği süre içinde teklif sahiplerinden
teklifte önemli olduğunu tespit ettiği bileşenler ile ilgili ayrıntıları
yazılı olarak ister. Bu değerlendirme sonucunda, açıklamaları yeterli
görülmeyen veya yazılı açıklamada bulunmayan isteklilerin teklifleri reddedilir.
İhalenin
karara bağlanması ve onaylanması
MADDE 23
– (1) 22 nci maddeye göre yapılan
değerlendirme sonucunda ihale, ekonomik açıdan en avantajlı teklifi veren
isteklinin üzerinde bırakılır.
(2) Ekonomik açıdan en avantajlı teklif, sadece
fiyat esasına göre veya fiyat ile birlikte işletme ve bakım maliyeti,
maliyet etkinliği, verimlilik, kalite ve teknik değer gibi fiyat dışındaki
unsurlar da dikkate alınarak belirlenir. Ekonomik açıdan en avantajlı
teklifin fiyat dışındaki unsurlar da dikkate alınarak belirleneceği
ihalelerde, ihale/ön yeterlik dokümanında bu unsurların parasal değerleri
veya nispi ağırlıkları belirlenir.
(3) En düşük fiyatın ekonomik açıdan en avantajlı
teklif olarak değerlendirildiği ihalelerde, birden fazla istekli tarafından
aynı fiyatın teklif edildiği ve bunların da ekonomik açıdan en avantajlı
teklif olduğu anlaşıldığı takdirde, ikinci fıkrada belirtilen fiyat
dışındaki unsurlar dikkate alınmak suretiyle ekonomik açıdan en avantajlı
teklif belirlenerek ihale sonuçlandırılır.
(4) İhale komisyonu gerekçeli kararını belirleyerek
ihale yetkilisinin onayına sunar. Kararlarda isteklilerin adları veya
ticaret unvanları, teklif edilen bedeller, ihalenin tarihi ve hangi istekli
üzerine hangi gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri
belirtilir.
(5) İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç
beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek
suretiyle iptal eder.
(6) İhale; kararın onaylanması halinde geçerli,
iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.
(7) İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi
tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç iş günü içinde, ihale
üzerinde bırakılan dâhil olmak üzere ihaleye teklif veren bütün isteklilere
bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin değerlendirmeye
alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir. İhale kararının
ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da isteklilere
gerekçeleri belirtilmek suretiyle bildirim yapılır.
(8) İhale sonucunun bütün isteklilere bildiriminden
itibaren üç iş günü geçmedikçe sözleşme imzalanamaz.
(9) Sekizinci fıkrada belirtilen sürenin bitimini
izleyen günden itibaren üç iş günü içinde ihale üzerinde bırakılan
istekliye, tebliğ tarihini izleyen on iş günü içinde kesin teminatı vermek
suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir.
Kesin
teminat
MADDE 24
– (1) Taahhüdün sözleşme ve
ihale/ön yeterlik dokümanı hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini
sağlamak amacıyla, sözleşmenin yapılmasından önce ihale üzerinde kalan
istekliden ihale bedeli üzerinden hesaplanmak suretiyle en fazla % 6 oranında
kesin teminat alınır. İhale dokümanında belirtmek şartıyla kesin teminat
alınması zorunlu değildir.
Sözleşme
yapılmasında tarafların görev ve sorumluluğu
MADDE 25
– (1) İhale üzerinde kalan istekli
kesin teminatı yatırarak sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme
imzalandıktan hemen sonra geçici teminat iade edilir. Bu zorunluluklara
uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın
ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir. Bu
durumda Üniversite, ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla ekonomik
açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi istekli ile de bu Yönetmelikte
belirtilen hükümlere göre sözleşme imzalayabilir. Ancak ekonomik açıdan en
avantajlı ikinci teklif sahibi istekli ile sözleşme imzalanabilmesi için 23
üncü maddenin dokuzuncu fıkrasında belirtilen on günlük sürenin bitimini
izleyen üç gün içinde ekonomik açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibi
istekliye anılan fıkrada belirtilen şekilde tebligat yapılır. Ekonomik
açıdan en avantajlı ikinci teklif sahibinin de sözleşmeyi imzalamaması
durumunda bu teklif sahibinin de geçici teminatı gelir kaydedilerek ihale
iptal edilir.
(2) Üniversite, birinci fıkrada yazılı süreler
içinde ve 23 üncü maddeye göre sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen
görevleri yapmakla yükümlüdür. Üniversitenin bu yükümlülüğü yerine
getirmemesi halinde istekli, sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en
geç beş iş günü içinde, on gün süreli bir noter ihbarnamesi ile bildirmek
şartıyla taahhüdünden vazgeçebilir. Bu takdirde geçici teminat geri verilir
ve istekli teminat vermek için yaptığı belgelendirilmiş giderleri istemeye
hak kazanır. Bu zarar sebep olanlara tazmin ettirilir.
Muayene
ve kabul işlemleri
MADDE 26
– (1) Teslim edilen mal, hizmet,
yapım veya yapılan işin muayene ve kabul işlemleri, ihale yetkilisince
kurulacak muayene ve kabul komisyonu tarafından yapılır. Muayene ve kabul
komisyonu ihale konusu mal ve hizmet alımları ile yapım işlerinin ihale
dokümanında belirtilen niteliklere uygun olup olmadığını inceler.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mal ve Hizmet Satışları ile Taşınmazların Satışı,
Kiraya Verilmesi,
Trampası ve Sınırlı Ayni Hak Tesisi ve Benzeri
İşlemler
İhale
usulleri
MADDE 27
– (1) Üniversitenin mal ve hizmet
satışları ile taşınmazların satışı, kiraya verilmesi, trampası, sınırlı ayni
hak tesisi gibi işlemlerine ilişkin ihalelerde kapalı teklif usulü, açık
teklif usulü ve pazarlık usullerinden biri uygulanır.
(2) İhalelerde, tekliflerin gizli olarak
verilmesini sağlayan kapalı teklif usulü ile açık teklif usulünün uygulanması
esastır. Bu iki usulden hangisinin uygulanacağına ihale yetkilisi karar
verir.
Kapalı
teklif usulü
MADDE 28
– (1) Kapalı teklif usulünde
teklifler yazılı olarak yapılır. Teklif mektubu, bir zarfa konulup kapatıldıktan
sonra zarfın üzerine isteklinin adı, soyadı ve tebligata esas olarak
göstereceği açık adresi yazılır. Zarfın yapıştırılan yeri istekli
tarafından imzalanır ve mühürlenir. Bu zarf geçici teminata ait alındı ve
istenilen diğer belgelerle birlikte ikinci bir zarfa konularak kapatılır.
Dış zarfın üzerine isteklinin adı ve soyadı ile açık adresi ve teklifin
hangi işe ait olduğu yazılır.
(2) Teklif mektuplarının istekli tarafından
imzalanması ve bu mektuplarda şartname ve eklerinin tamamen okunup kabul
edildiğinin belirtilmesi, teklif edilen fiyatın rakam ve yazı ile açık
olarak yazılması zorunludur. Bunlardan herhangi birine uygun olmayan veya
üzerinde kazıntı, silinti veya düzeltme bulunan teklifler reddolunarak hiç
yapılmamış sayılır.
(3) Teklifler ilanda belirtilen saate kadar, sıra
numaralı alındılar karşılığında Üniversiteye verilir. Alındı numarası
zarfın üzerine yazılır. Teklifler iadeli taahhütlü olarak da
gönderilebilir. Bu takdirde dış zarfın üzerine ihale komisyonuna
gönderilmek üzere Üniversitenin adı, adresi ile hangi işe ait olduğu,
isteklinin adı ve soyadı ile açık adresi yazılır. Posta ile gönderilecek
tekliflerin ilanda belirtilen saate kadar Üniversiteye ulaşması şarttır.
Postadaki gecikme nedeniyle işleme konulmayacak olan tekliflerin alınış
zamanı bir tutanakla tespit edilir. İhale komisyonuna verilen teklifler
herhangi bir sebeple geri alınamaz.
(4) Tekliflerin açılma saati gelince, kaç teklif
verilmiş olduğu bir tutanakla belirtildikten sonra dış zarflar hazır
bulunan istekliler önünde alınış sırasına göre açılarak, istenilen
belgelerin ve geçici teminatın tam olarak verilmiş olup olmadığı aranır.
Dış zarfın üzerindeki alındı sıra numarası iç zarfın üzerine de yazılır.
Belgeleri ile teminatı usulüne uygun ve tam olmayan isteklilerin teklif
mektubunu taşıyan iç zarfları açılmayarak başkaca işleme konulmadan, diğer
belgelerle birlikte kendilerine veya vekillerine iade olunur. Bunlar
ihaleye katılamazlar.
(5) Teklif mektuplarını taşıyan iç zarflar
açılmadan önce, ihaleye katılacaklardan başkası ihale odasından çıkarılır.
Bundan sonra zarflar numara sırası ile açılarak, teklifler komisyon başkanı
tarafından okunur veya okutulur ve bir listesi yapılır. Bu liste komisyon
başkanı ve üyeleri tarafından imzalanır. Şartnameye uymayan veya başka
şartlar taşıyan veya ikinci fıkra hükmüne uygun olmayan teklif mektupları
kabul edilmez.
(6) Kapalı teklif usulü ile yapılan artırma
ihalelerinde; geçerli en yüksek teklifin altında olmamak üzere, oturumda
hazır bulunan isteklilerden sözlü veya yazılı son teklif alınmak suretiyle
ihale sonuçlandırılır.
Açık teklif
usulü
MADDE 29
– (1) Açık teklif usulüne göre
ihaleler, isteklilerin ihale komisyonuna yazılı tekliflerini iletmeleri
suretiyle yapılır. İzleyen turlarda teklifler sözlü olarak alınır. Ancak
istekliler ilanda belirtilen ihale saatine kadar Üniversiteye ulaşmış
olması şartıyla 20 nci madde hükümlerine uygun olarak düzenleyecekleri
tekliflerini iadeli taahhütlü bir mektupla da gönderebilirler. Teklif
sahibi komisyonda hazır bulunmadığı takdirde posta ile gönderilen teklif
son ve kesin teklif olarak kabul edilir.
(2) İlanda belirtilen ihale saati gelince, komisyon
başkanı, isteklilerin belgelerini ve geçici teminat verip vermediklerini
inceleyerek kimlerin ihaleye katılabileceğini bildirir. Katılamayacakların
belge ve teminatlarının geri verilmesi kararlaştırılır. Bu işlemler,
istekliler önünde bir tutanakla tespit edilir. Tutanaktan sonra, ihaleye
giremeyecekler ihale yerinden çıkartılır. Diğer istekliler, önce şartnameyi
imzaya ve daha sonra sıra ile tekliflerini belirtmeye çağrılır. Yapılacak
teklifler ihaleye ait artırma ve eksiltme kâğıdına yazılır ve teklif
sahipleri tarafından imzalanır.
(3) İlk teklifler bu suretle tespit edildikten
sonra komisyon başkanı, posta ile yapılmış teklifler varsa okutarak bu
tekliflerin de ihaleye ait artırma ve eksiltme kâğıdına yazılmasını sağlar.
Bundan sonra istekliler sıra ile tekliflerde bulunmaya devam ederler.
İhaleden çekilen isteklilerin bu durumları ihaleye ait artırma ve eksiltme
kâğıdına yazılır ve imzaları alınır. İlgilinin imzadan çekinmesi halinde
durum ayrıca belirtilir. İhaleden çekilenler yeniden teklifte bulunamazlar.
Teklifler yapıldığı sırada, yapılan indirim veya artırımların işi uzatacağı
anlaşılırsa; isteklilerden komisyon huzurunda son tekliflerini yazılı
olarak bildirmeleri istenir. Daha önce ihaleden çekilmiş olanlar bu durumda
yazılı teklif veremezler.
Pazarlık
usulü
MADDE 30
– (1) Aşağıda belirtilen hallerde
pazarlık usulü ile ihale yapılabilir:
a) Kapalı teklif usulü ya da açık teklif usulü ile
yapılan ihale sonucunda teklif çıkmaması.
b) Çabuk bozulan, saklanması tehlikeli olan,
saklama giderleri değerine veya beklemeden doğacak yararına oranla yüksek
bulunan malların satımı.
(2) Pazarlık usulüyle yapılan ihalelerde, en az iki
istekli davet edilerek, yazılı olarak fiyat tekliflerini vermeleri istenir.
İhale komisyonu ayrıca her bir istekli ile görüşür. Görüşmeler sonucunda,
ihale komisyonu her bir istekliden ihale kararına esas olacak son fiyat
tekliflerini vermelerini ister. Son yazılı fiyat teklifleri alınarak ihale
sonuçlandırılır.
(3) Pazarlığın ne suretle yapıldığı ve ne gibi
tekliflerde bulunulduğu ve üzerine ihale yapılanların neden dolayı tercih
edildiği pazarlık kararında gösterilir.
(4) Taşınmaz malların trampa işlemlerinde Sermaye
Piyasası Kurulundan (SPK) lisanslı gayrimenkul değerleme şirketleri
tarafından SPK mevzuatına uygun olarak ve hiçbir sınırlamaya bağlı
olmaksızın hazırlanacak değerleme raporlarındaki değer tespitleri esas
alınır. Bu durumda trampaya konu taşınmaz değerleri arasında en fazla
%10’luk fark olabilir.
Uygun
bedelin tespiti
MADDE 31
– (1) Üniversitenin mal ve hizmet
satışları ile taşınmazların satışı, kiraya verilmesi, trampası, sınırlı
ayni hak tesisi gibi işlemlerine ilişkin ihalelerde, uygun bedeli teklif
eden istekliyle sözleşme imzalanır.
(2) Artırmalarda uygun bedel, tahmini bedelden
aşağı olmamak üzere teklif edilen bedellerin en yükseğidir.
(3) Eksiltmelerde uygun bedel, tahmini bedeli
geçmemek şartı ile teklif edilen bedellerin tercihe layık görülenidir.
Tercihin Üniversite lehine olduğunu gösteren gerekçeleri kararda
belirtilir.
(4) Kapalı teklif usulüyle yapılan ihalelerde uygun
bedel, teklif edilen bedellerden tahmini bedelden aşağı olmamak üzere
tercihe layık görülenidir. Tercih gerekçeleri kararlarda belirtilir.
(5) Uygun bedelin tercihinde kullanılacak kriterler
ile eksiltmelerde kabul edilecek azami indirim miktar veya oranları; işin
niteliği, nevi ve miktarı, birim fiyatları, ödeme zamanı ve isteklinin buna
benzer teknik ve mali yeterliği ile ilgili diğer hususlar ihale dokümanında
tespit olunur.
Geçici
teminat
MADDE 32
– (1) İsteklilerden, tahmini
bedelin %6’sını aşmamak üzere geçici teminat alınır. İhale dokümanında
belirtmek şartıyla geçici teminat alınması zorunlu değildir.
İhalenin
karara bağlanması ve onaylanması
MADDE 33
– (1) İhale komisyonlarınca alınan
kararlar, komisyon başkan ve üyelerinin adları, soyadları ve esas görevleri
belirtilerek imzalanır. Kararlarda isteklilerin isimleri, adresleri, teklif
ettikleri bedeller, ihalenin hangi tarihte ve hangi istekli üzerine hangi
gerekçelerle yapıldığı, ihale yapılmamış ise nedenleri belirtilir.
(2) İhale yetkilisi, karar tarihini izleyen en geç
beş iş günü içinde ihale kararını onaylar veya gerekçesini açıkça belirtmek
suretiyle iptal eder.
(3) İhale; kararın onaylanması halinde geçerli,
iptal edilmesi halinde ise hükümsüz sayılır.
(4) İhale sonucu, ihale kararının ihale yetkilisi
tarafından onaylandığı günü izleyen en geç üç iş günü içinde, ihale
üzerinde bırakılan dahil olmak üzere, ihaleye teklif veren bütün
isteklilere bildirilir. İhale sonucunun bildiriminde, tekliflerin
değerlendirmeye alınmama veya uygun bulunmama gerekçelerine de yer verilir.
İhale kararının ihale yetkilisi tarafından iptal edilmesi durumunda da
isteklilere gerekçeleri belirtilmek suretiyle bildirim yapılır.
(5) İhale sonucunun bütün isteklilere bildiriminden
itibaren; üç iş günü geçmedikçe sözleşme imzalanamaz.
(6) Beşinci fıkrada belirtilen sürenin bitimini
izleyen günden itibaren üç iş günü içinde ihale üzerinde bırakılan
istekliye, tebliğ tarihini izleyen on iş günü içinde kesin teminatı vermek
suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu bildirilir.
Kesin
teminat
MADDE 34
– (1) Taahhüdün sözleşme ve
şartname hükümlerine uygun olarak yerine getirilmesini sağlamak amacıyla,
sözleşme yapılmasından önce ihaleyi kazanan istekliden ihale bedelinin
%6’sını aşmamak üzere kesin teminat alınır. İhale dokümanında belirtilmesi
kaydıyla kesin teminat alınması zorunlu değildir.
(2) İhaleyi alan isteklinin bu zorunluluğa uymaması
halinde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın ihale bozulur
ve geçici teminatı gelir kaydedilir.
Sözleşme
yapılmasında tarafların görev ve sorumluluğu
MADDE 35
– (1) İhale üzerinde kalan istekli
kesin teminatı yatırarak sözleşmeyi imzalamak zorundadır. Sözleşme
imzalandıktan hemen sonra geçici teminat iade edilir. Bu zorunluluklara
uyulmadığı takdirde, protesto çekmeye ve hüküm almaya gerek kalmaksızın
ihale üzerinde kalan isteklinin geçici teminatı gelir kaydedilir. Bu
durumda bedel teklifinin ihale yetkilisince uygun görülmesi kaydıyla, en
uygun ikinci bedel teklif sahibi istekli ile de bu Yönetmelikte belirtilen
usullere göre sözleşme imzalanabilir. Ancak en uygun ikinci bedel
teklifinin sahibi istekli ile sözleşme imzalanabilmesi için, 33 üncü
maddenin altıncı fıkrasında belirtilen on günlük sürenin bitimini izleyen
üç iş günü içinde en uygun ikinci bedel teklifinin sahibi istekliye kesin teminatı
vermek suretiyle sözleşmeyi imzalaması hususu tebliğ edilir. En uygun
ikinci bedel teklifi sahibinin de sözleşmeyi imzalamaması durumunda bu
teklif sahibinin de geçici teminatı gelir kaydedilerek ihale iptal edilir.
(2) Üniversite, birinci fıkrada yazılı süreler
içinde, sözleşme yapılması hususunda kendisine düşen görevleri yapmak ve
taşınmaz malların satımında, ferağa ait işlemleri tamamlamak, şartnamede
belirtilen sınır ve evsafa göre satılan malları ihaleyi kazanan istekliye
teslim etmekle yükümlüdür. Üniversitenin bu yükümlülüğü yerine getirmemesi
halinde, istekli sürenin bitmesini izleyen günden itibaren en geç beş iş
günü içinde, on gün süreli bir noter ihbarnamesi ile bildirmek şartıyla,
taahhüdünden vazgeçebilir. Bu takdirde geçici teminat geri verilir ve
istekli teminat vermek için yaptığı belgelendirilmiş giderleri istemeye hak
kazanır. Bu zarar sebep olanlara tazmin ettirilir.
(3) İhale bedeli, vergi, resim, harç ve diğer
masrafları ödemiş olması şartıyla ihaleyi kazanan istekli, şartnamede
yazılı süre içinde taşınmaz malları namına tescil ettirmeye mecburdur. Aksi
takdirde vukua gelecek hasar, zarar, fuzuli işgal ve diğer sebeplerle
Üniversiteden bir talepte bulunulamaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İhalenin
iptal edilmesi
MADDE 36
– (1) Üniversite, gerekli gördüğü
veya ihale/ön yeterlik dokümanında yer alan belgelerde ihalenin yapılmasına
engel olan ve düzeltilmesi mümkün bulunmayan hususların bulunduğunun tespit
edildiği hallerde, gerekçesi belirtilmek suretiyle ihale saatinden önce
ihaleyi iptal edebilir.
(2) Bu durumda, iptal nedeni belirtilmek suretiyle
ihalenin iptal edildiği isteklilere hemen ilân edilerek duyurulur. Bu
aşamaya kadar teklif vermiş olanlara ihalenin iptal edildiği ayrıca tebliğ
edilir. İhalenin iptal edilmesi halinde, verilmiş olan bütün teklifler
reddedilmiş sayılır ve bu teklifler açılmaksızın isteklilere iade edilir.
İhalenin iptal edilmesi nedeniyle isteklilerce Üniversiteden herhangi bir
hak talebinde bulunulamaz.
(3) İhalenin iptal edilmesi durumunda, iptal
nedenleri gözden geçirilerek yeniden ihaleye çıkılabilir.
Yasak
fiil ve davranışlar
MADDE 37
– (1) İhalelerde aşağıda
belirtilen fiil veya davranışlarda bulunmak yasaktır:
a) Hile, vaat, tehdit, nüfuz kullanma, çıkar
sağlama, anlaşma, irtikap, rüşvet suretiyle veya başka yollarla ihaleye
ilişkin işlemlere fesat karıştırmak veya buna teşebbüs etmek.
b) İsteklileri tereddüde düşürmek, katılımı
engellemek, isteklilere anlaşma teklifinde bulunmak veya teşvik etmek,
rekabeti veya ihale kararını etkileyecek davranışlarda bulunmak.
c) Sahte belge veya sahte teminat düzenlemek,
kullanmak veya bunlara teşebbüs etmek.
ç) İhalelerde bir istekli tarafından kendisi veya
başkaları adına doğrudan veya dolaylı olarak, asaleten ya da vekaleten
birden fazla teklif vermek.
d) 12 nci maddeye göre ihaleye katılamayacağı
belirtildiği halde ihaleye katılmak.
(2) Bu yasak fiil veya davranışlarda bulunanlar,
ihale dışı bırakılırlar. Yasak fiil ve davranışta bulunulduğu sözleşme
imzalandıktan sonra tespit edilirse kesin teminat gelir kaydedilir ve genel
hükümlere göre ihale tasfiye edilir. Üniversite, yasak fiil veya
davranışlarda bulunanlar hakkında uygulanacak yaptırımlara ilişkin olarak
Mütevelli Heyet kararı alır. Alınan bu kararlar Üniversite tarafından ilan
edilir.
İhalenin
sözleşmeye bağlanması
MADDE 38
– (1) Bu Yönetmelik kapsamında
istisna edilenler hariç yapılan bütün ihaleler bir sözleşmeye bağlanır.
Üniversite tarafından hazırlanan sözleşmeler imza yetkisine sahip yönetici
ile yüklenici tarafından imzalanır. Yüklenicinin ortak girişim olması
halinde, sözleşmeler ortak girişimin bütün ortakları tarafından imzalanır.
İhale/ön yeterlik dokümanında aksi belirtilmedikçe sözleşmelerin notere
tescili ve onaylattırılması zorunlu değildir. İhale/ön yeterlik dokümanında
belirtilen şartlara aykırı sözleşme düzenlenemez.
Sözleşmenin
devri
MADDE 39
– (1) Sözleşme, Üniversitenin
yazılı izni ile başkasına devredilebilir. Ancak devir alacaklarda ilk
ihaledeki şartlar aranır.
Teminat
MADDE 40
– (1) Bu Yönetmeliğe göre
yapılacak ihalelerde, tedavüldeki Türk Parası dışında, teminat olarak kabul
edilecek değerler ihale yetkilisi tarafından belirlenebilir ve ilanda
gösterilir.
İtiraz
MADDE 41
– (1) İhale sürecindeki hukuka
aykırı işlem veya eylemler nedeniyle bir hak kaybına ya da zarara
uğradığını yahut zarara uğramasının muhtemel olduğunu iddia eden aday veya
istekliler, ihale sürecindeki işlem ya da eylemlerin hukuka aykırılığı
iddiasıyla ihalenin sona erdiği tarihten itibaren beş iş günü içinde
Üniversiteye itiraz edebilirler.
(2) Üniversite, itiraz üzerine gerekli incelemeyi
yaparak on gün içinde gerekçeli bir karar alır. Alınan karar, itirazda
bulunana, diğer aday veya istekliler ile istekli olabileceklere karar
tarihini izleyen üç gün içinde bildirilir. İlan ile ihale veya ön yeterlik
dokümanına yönelik başvurular dışında istekli olabileceklere bildirim
yapılmaz.
(3) Üniversiteye itiraz edilmesi halinde, ihaleye
ilişkin tüm iş ve işlemler durur. İtiraz üzerine alınan kararın son bildirim
tarihinden, süresi içerisinde bir karar alınmaması halinde ise bu sürenin
bitim tarihinden önce sözleşme imzalanamaz. İtirazdan sonra, ihale
yetkilisince ivedilik ve kamu yararı bulunması nedeniyle ihale işlemlerine
devam edilmesi gerektiği onaylanmadıkça Üniversite sözleşme imzalayamaz.
İhale işlemlerine devam edilmesi konusunda gerekçeli olarak alınan bu onay,
sözleşme imzalanmadan en az yedi gün önce itirazda bulunan istekliye tebliğ
edilmiş olmasını sağlamak üzere gerekli süre dikkate alınarak bildirilir.
Üniversite tarafından usulüne uygun bildirim yapılmadan sözleşme
imzalanmışsa, ihale kararı ve sözleşme hükümsüz sayılır.
Bu
Yönetmelik hükümlerine tabi olmayan işler
MADDE 42
– (1) Üniversite;
a) Kamu idareleri ile bu idarelere bağlı sabit veya
döner sermayeli müesseseler ve özel bütçeli idarelerin kurdukları
birliklerden,
b) Kamu iktisadi teşebbüsleri ile sermayesinin
yarısından fazlası tek başına veya birlikte Devlete, kamu iktisadi
teşebbüslerine veya mahalli idarelere ait kuruluşlardan,
c) Türk Silahlı Kuvvetlerini güçlendirmek amacıyla
kurulmuş olan vakıflar ile sermayesinin yarısından fazlası bu vakıflara ait
olan kuruluş, şirket ve müesseselerden,
ç) Özel kanun ile kurulan tüzel kişiliğe sahip ve
ortaklarının veya kanunların öngördüğü durumlarda ortak olmayanların
ürünlerini alan, işleyen, değerlendiren, iyileştiren, satan, üretim
ihtiyaçlarına yarayan araç ve gereçleri sağlayan ortaklıklar ve bunlara ait
birliklerden,
d) Özel kanunlarla kurulmuş ve kendilerine kamu
görevi verilmiş tüzel kişiliğe sahip kuruluşlardan,
e) Üniversitenin sermayesinin tamamı kendisine ait
olan ticari işletmelerinden,
f) Eğitim-öğretim faaliyetleriyle ilgili dijital ve
basılı veri tabanı abonelikleri için,
yapacağı alımlarda bu Yönetmelik hükümlerine tabi
olmayıp, bu alımlar doğrudan tahmini bedel belirlenmek suretiyle yapılır.
(2) Üniversitenin iktisadi işletmelerince yapılan
satışlar ile sağlık uygulama ve araştırma merkezi gibi eğitim-öğretim
faaliyetleri sırasında üretilen hizmetlerin satışlarında bu Yönetmelik
hükümleri uygulanmaz.
Araştırma
geliştirme fonları kapsamındaki mal ve hizmet alımları
MADDE 43
– (1) Kamu kurum ve kuruluşları
ile uluslararası kuruluşların ve araştırma geliştirme projeleri için
sağladıkları fonlar kapsamında gerçekleştirilecek mal ve hizmet alımları,
Üniversitenin faaliyet alanı içerisinde kalmak kaydıyla fonun tahsis amacı
ve miktarı esas alınarak, fon sağlayan kurum/kuruluş ile yapılan protokol
çerçevesinde belirlenecek usule göre gerçekleştirilir. Protokolde mal ve
hizmet alımlarına ilişkin hüküm bulunmaması halinde bu Yönetmelik hükümleri
uygulanır.
Çelişki
halinde uygulanacak mevzuat
MADDE 44
– (1) Bu Yönetmelik hükümleri ile
Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri arasında çelişki olması
halinde Vakıf Yükseköğretim Kurumları Yönetmeliği hükümleri uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 45
– (1) 23/10/2012 tarihli ve 28450
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi
Satınalma ve İhale Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Mütevelli Heyeti yürütür.
|