Ticaret Bakanlığından:
SATIŞ SONRASI
HİZMETLER YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 –
13/6/2014 tarihli ve 29029 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Satış Sonrası
Hizmetler Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinde
yer alan “Gümrük ve Ticaret Bakanlığını” ibaresi “Ticaret Bakanlığını”
şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin
birinci ve üçüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi
geçerlilik süresi iki yıldır. Belgenin geçerlilik süresi dolmadan yenilenmesi
zorunludur.”
“(3) Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi
başvurusunda bildirilen servislerde değişiklik olması durumunda bu
değişikliğin otuz gün içerisinde Bakanlığa bildirilmesi zorunludur.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 9 uncu
maddesinin birinci ve ikinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve
aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(1) Ekli listede belirlenen sayıda kurulan ve
Bakanlığa bildirilen yetkili servis istasyonlarının; hizmet konularına göre
Bakanlık veya Türk Standardları Enstitüsü tarafından belirlenen düzenleme
veya standartlarda yer alan özellikleri taşıması gerekir.
(2) Üretilen veya ithal edilen malın; özelliği,
kullanım amacı ve yeri ile satış miktarı dikkate alınarak bu Yönetmelik
ekinde yer alan listede tespit ve ilan edilen yetkili servis
istasyonlarının sayıları ve bunlarda aranacak özellikler, gerektiğinde
ilgili kurum ve kuruluşların da görüşü alınarak, Genel Müdürlük tarafından
belirlenir veya değiştirilir.”
“(5) Ekli listede belirlenen sayıdan daha fazla
kurulan ve Bakanlığa bildirilmesi zorunlu olmayan yetkili servis
istasyonlarında yapılan iş ve işlemlerin de Yönetmelik hükümlerine uygun
olması zorunludur.”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 10 uncu
maddesinin ikinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan
hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere, yetkili servis
istasyonları, garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta,
kargo veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep
edemez.”
“(4) Kullanım ömrü süresince, malın yetkili servis
istasyonlarındaki bakım ve onarım süresi azami tamir süresini geçemez. Bu
süre, garanti süresi içerisinde mala ilişkin arızanın yetkili servis
istasyonuna veya satıcıya bildirimi tarihinde, garanti süresi dışında ise
malın yetkili servis istasyonuna teslim tarihinden itibaren başlar.
Tüketici arıza bildirimini; telefon, faks, e-posta, iadeli taahhütlü mektup
ve benzeri bir yolla yapabilir. Uyuşmazlık halinde bildirime ilişkin ispat
yükümlülüğü tüketiciye aittir. Satış sonrası hizmetlere ilişkin olarak
tüketicilerin iletişime geçebilmesi için üretici veya ithalatçı tarafından
bir telefon hattı tahsis edilmesi durumunda, bu hat ile ilgili olarak
üretici veya ithalatçı olağan ücret tarifesinden daha yüksek bir tarife
seçemez.”
MADDE 5 –
Aynı Yönetmeliğin 11 inci
maddesine aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(5) Onarımın malın kullanıldığı yerde yapılması
durumunda, bu maddenin birinci fıkrasında belirtilen belgenin düzenlenmesi
zorunlu değildir.”
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin üçüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkralar eklenmiştir.
“(3) Tanıtma ve kullanma kılavuzunda yer alan
hususlara aykırı kullanımlar hariç olmak üzere üretici, ithalatçı veya
satıcılar garanti süresi içerisinde tüketicilerden nakliye, posta, kargo
veya servis elemanlarının ulaşım gideri gibi herhangi bir ücret talep
edemez.”
“(8) Üretici veya ithalatçıların internet sitesinin
bulunması durumunda, tüm yetkili servis istasyonlarına ilişkin güncel
iletişim bilgilerinin bu sitelerde yer alması zorunludur.
(9) Üretici veya ithalatçıların, ekli listede
belirlenenden daha fazla kurulan servisler dâhil olmak üzere tüm yetkili
servis istasyonu bilgilerini Bakanlık tarafından oluşturulan Servis Bilgi
Sistemine ilişkin internet sitesine otuz gün içerisinde doğru ve eksiksiz
bir şekilde girmesi ve servis bilgilerinde değişiklik olması durumunda bu
bilgileri güncellemesi zorunludur.”
MADDE 7 –
Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “Gümrük ve Ticaret Bakanı” ibaresi
“Ticaret Bakanı” şeklinde değiştirilmiştir.
MADDE 8 –
Aynı Yönetmeliğin geçici 1 inci
maddesi başlığı ile birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1)
Bu maddenin yürürlük tarihinden önce onaylanan satış sonrası hizmet
yeterlilik belgeleri onay tarihinden itibaren iki yıl geçerlidir.
(2) Ekli listeye bu fıkrayı ihdas eden Yönetmelik
ile eklenen yeni ürünlerden standardı olmayan ürünler için Türk
Standardları Enstitüsü tarafından hazırlanacak ilgili standardın yürürlüğe
girmesinden itibaren üç ay içerisinde satış sonrası hizmet yeterlilik
belgesi alınması zorunludur.”
MADDE 9 –
Aynı Yönetmeliğin eki liste ekteki
şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 10
– Bu Yönetmelik 1/7/2020 tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 11 – Bu
Yönetmelik hükümlerini Ticaret Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
13/6/2014
|
29029
|
Eki için tıklayınız
|