Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:
MİLLİ EMLAK
UZMANLIĞI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Milli Emlak Uzmanı ve
Uzman Yardımcılarının mesleğe alınma, yetiştirilme ve yeterlik sınavları,
çalışma usul ve esasları, görev, yetki, hak ve sorumluluklarını
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Çevre ve
Şehircilik Bakanlığının taşra teşkilatında istihdam edilecek Milli Emlak
Uzman ve Uzman Yardımcılarını kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 10/7/2018 tarihli ve 30474
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 125 inci maddesinin birinci
fıkrası ile 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek
44 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Çevre ve Şehircilik Bakanını,
b) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
c) Birim: Milli Emlak Uzmanı ve Uzman
Yardımcılarının görev yaptıkları Bakanlık taşra teşkilatındaki birimleri,
ç) Genel Müdürlük: Milli Emlak Genel Müdürlüğünü,
d) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavını,
e) Sınav hazırlık komisyonu: Milli Emlak Uzman
Yardımcıları için düzenlenecek yarışma sınavı ile ilgili hazırlıkları yapan
komisyonu,
f) Sınav kurulu: Milli Emlak Uzman Yardımcılığı
istihdamına yönelik çalışmaları yapan kurulu,
g) Uzman: Milli Emlak Uzmanını,
ğ) Uzman Yardımcısı: Milli Emlak Uzman
Yardımcısını,
h) Yarışma sınavı: Milli Emlak Uzman Yardımcılığına
giriş için yapılacak yazılı ve sözlü sınavı,
ı) Yeterlik sınavı: Milli Emlak Uzmanlığı yeterlik
sınavını,
i) Yeterlik sınav komisyonu: Yeterlik sınavını
yapan komisyonu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Yarışma Sınavı
ve Atamaya İlişkin Esaslar
Yarışma
sınavı
MADDE 5 – (1) Uzman yardımcıları, mesleğe yarışma sınavı ile
alınır. Yarışma sınavı, kadro ve ihtiyaç durumuna göre Bakanlıkça uygun
görülen zamanlarda ve öğrenim dallarında sınav kurulu tarafından yazılı ve
sözlü şeklinde iki aşamalı olarak yapılır.
(2) Yarışma sınavı; kadro ve ihtiyaç durumu
gözetilerek, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı
ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak
Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde, KPSS sonuçlarına
göre, sınav ilânında belirtilen taban puan esas alınarak, giriş sınavına
çağrılacak aday sayısı, atama yapılacak kadro sayısının yirmi katından
fazla olmamak üzere katılacak adaylar belirlenmek suretiyle yapılır.
Yarışma
sınavı duyurusu
MADDE 6 – (1) Atamada bulunulacak olan kadroların Bakanlıkça
belirlenen derece ve sayıları, öğrenim dallarına göre kontenjanları, KPSS
puan türleri, asgarî taban puan ve puan sıralamasına göre kaç adayın davet
edileceği, yarışma sınavına katılacak olanlarda aranan genel ve özel
şartlar, müracaat tarihi, yeri, şekli ve istenecek belgeler, yarışma
sınavının yeri, şekli, tarihi, sınav konuları ile ağırlık puanları ve diğer
hususlar; sınava başvuru için öngörülen son tarihten en az otuz gün önce,
Resmî Gazete ile Cumhurbaşkanınca belirlenen kurumun internet sitesinde ve
Bakanlık internet sayfasında ilân edilmek suretiyle duyurulur.
(2) Yarışma sınavına, öğrenim dalları itibarıyla
alınacak uzman yardımcısı sayısı kadar başvurunun olmaması hâlinde kadro ve
ihtiyaç durumuna göre öğrenim dalları arasındaki sayısal belirleme ve
değişiklik yapma yetkisi Bakanlığa aittir.
Başvuru
şartları
MADDE 7 – (1) Uzman yardımcılığı yarışma sınavına
katılabilmek için;
a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin birinci
fıkrasının (A) bendinde belirtilen genel şartlara sahip olmak,
b) Bakanlığın kadro ve ihtiyaç durumuna göre;
1) En az dört yıllık lisans eğitimi veren hukuk,
siyasal bilgiler, iktisat, işletme, iktisadi ve idari bilimler fakülteleri
veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurt
içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından,
2) En az dört yıllık lisans eğitimi veren mimarlık,
mühendislik, fen-edebiyat, eğitim ve eğitim bilimleri ile iletişim
fakültelerinden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul
edilen yurt içindeki veya yurt dışındaki öğretim kurumlarından,
mezun olmak,
c) Son başvuru tarihi itibarıyla, geçerlik süresi
dolmamış KPSS’den, yarışma sınavı duyurusunda belirtilen puan türlerine
göre asgarî puanı almış olmak,
ç) Yarışma sınavının yapıldığı yılın ocak ayının
birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak,
gerekir.
Başvuruda
istenecek belgeler ve başvuru şekli
MADDE 8 – (1) Uzman yardımcılığı yarışma sınavına başvuru
Bakanlık internet sayfasından temin edilerek doldurulacak adayın fotoğrafı,
nüfus bilgileri, KPSS puanı, yükseköğrenimini bitirdiğine dair belge ve
özgeçmişinin de bulunduğu başvuru formuyla elektronik ortamda yapılır.
(2) Başvuru formunda yer alan belge ve bilgilerin
teyidi ilgili kurum ve kuruluşlardan Bakanlıkça yapılır.
Başvuruların
incelenmesi ve adayların sınava kabulü
MADDE 9 – (1) Sınav hazırlık komisyonu, süresinde yapılan
başvuruları inceleyerek adaylarda aranan şartların mevcut olup olmadığını
tespit eder ve yarışma sınavına katılmaya hak kazananları Bakanlık internet
sayfasında ilan eder.
(2) Yarışma sınavının yazılı bölümünün Bakanlıkça
yapılması halinde, yarışma sınavına girme hakkı kazanan adaylara fotoğraflı
sınav giriş belgesi verilir. Sınav giriş belgesinde kimlik bilgileri, sınav
yeri ve tarihi yer alır. Sınav giriş belgesi olmayan adaylar sınava
katılamaz.
(3) Yarışma sınavına katılacakların listesine, isim
listesinin ilanından itibaren beş gün içinde itiraz edilebilir. Yapılan
itirazlar sınav kurulunca itiraz tarihinden itibaren en geç beş gün
içerisinde sonuçlandırılır. Bu süre, incelemenin zorunlu kılması halinde en
fazla on güne kadar uzatılabilir.
(4) Başvurusu kabul edilip, isimleri yarışma
sınavına katılabilecekler arasında yer alanlardan, gerçeğe aykırı beyanda
bulunduğu tespit edilenlerin sınavları geçersiz sayılır ve atamaları
yapılmaz. Bunların atamaları yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir
hak talep edemez ve haklarında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk Ceza
Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına suç
duyurusunda bulunulur. Bu şekilde Bakanlığı yanıltanlar kamu görevlisi ise
durumları çalıştıkları kurumlara bildirilir.
(5) Başvuru şartlarını haiz olmayanların
kendilerine ilişkin başvuru ile ilgili belgeleri talepleri halinde,
kendilerine iade edilir.
Yazılı
sınav konuları
MADDE 10
– (1) Yazılı sınav aşağıdaki
konular arasından yapılır:
a) İktisat Grubu;
1) Mikro iktisat.
2) Makro iktisat.
b) Maliye Grubu;
1) Kamu maliyesi.
2) Maliye politikası.
c) Hukuk Grubu;
1) Anayasa hukuku.
2) Medeni hukuk (Başlangıç-kişiler hukuku-eşya
hukuku).
3) İdare hukukunun genel esasları ve idari yargı.
4) Borçlar hukuku (Genel hükümler).
5) Ticaret hukuku (Başlangıç).
6) Ceza hukuku (Genel hükümler).
ç) Muhasebe Grubu;
1) Genel muhasebe.
(2) 7 nci maddenin birinci fıkrasının (b) bendinin
(2) numaralı alt bendinde belirtilen öğrenim mezunları için sınav konuları,
Bakanlıkça belirlenen bölümlerin müfredatı ile birinci fıkrada belirlenen
sınav konuları dikkate alınarak oluşturulur.
(3) Atama yapılacak kadro sayısının öğrenim dalları
itibarıyla ayrı ayrı belirlenmesi durumunda, adayların hangi sınav
konularından sorumlu olacağı sınav duyurusunda belirtilir.
(4) Yazılı sınavda soruların konu grupları
bakımından hangi ağırlıkta değerlendirmeye esas tutulacağına sınav
duyurusunda yer verilir.
Yazılı
sınav
MADDE 11
– (1) Yazılı sınav, Bakanlık
tarafından yapılabileceği gibi Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığına veya Milli Eğitim Bakanlığı Yenilik ve Eğitim Teknolojileri
Genel Müdürlüğüne veya bu konuda uzmanlaşmış diğer kamu kurum ve
kuruluşlarına da yaptırılabilir.
(2) Sınavın Bakanlık dışındaki bir kuruluşa
yaptırılmasına karar verildiği takdirde, sınava ilişkin hususlar, Bakanlık
ve ilgili kuruluş arasında protokol ile belirlenir.
(3) Yazılı sınavın Bakanlık tarafından yapılması
halinde sınav soruları, sınav
kurulunun belirleyeceği üniversitelerin öğretim üyeleri veya kamu personeli
tarafından sınav duyurusunda belirtilen alanlara uygun olarak ayrı ayrı
hazırlanıp söz konusu kurula sunulur. Yazılı sınav soruları, puanları ve
sınav süresini gösterir tutanak, sınav kurulu başkanı ve üyeleri tarafından
imzalanır.
(4) Çoğaltılan soru kâğıtları, zarflar içerisine
konularak mühürlenmek suretiyle kapatılıp muhafaza edilir ve sınav
salonunda adayların huzurunda açılır.
(5) Yazılı sınav sorularının hazırlanması,
muhafazası ve sonuçlarının değerlendirilmesinde gizliliğe riayet edilir.
(6) Bakanlık tarafından yapılacak yazılı sınav,
sınav kurulu başkanlığı tarafından bu iş için görevlendirilen personel ile
sınav kurulu üyelerinin gözetimi ve denetimi altında yapılır.
(7) Sınavın başlama ve bitiş saati, kaç adayın
katıldığı, her adayın kullandığı cevap kâğıdı adedini gösteren tutanak
düzenlenir. Toplanan cevap kâğıtları ve tutanaklar, zarf içine konularak
kapatılıp mühürlendikten sonra sınav kurulu başkanına teslim edilir.
(8) Tutanaklar, salon başkanı ve gözetim ve denetim
ile görevli olanlar tarafından da imzalanır.
Yazılı
sınav sonuçlarının değerlendirilmesi
MADDE 12
– (1) Yazılı sınavın Bakanlık
tarafından yapılması hâlinde; sınav kurulu, sınav kâğıtlarını
değerlendirmek üzere üye tam sayısı ile toplanır; cevap kâğıtlarının
bulunduğu kapalı zarf açılır ve cevap kâğıtları numaralandırılır. Cevap
kâğıtlarının değerlendirme notu, kâğıtların numaralarının yer aldığı
cetvele yazılarak sınav kâğıdı ile birlikte sınav kurulu başkanına teslim
edilir. Sınav kurulu başkanınca, cevap kâğıtlarında adayların adının yazılı
bulunduğu kısımları açılarak adayların isimleri cevap kâğıdı numarasına
göre değerlendirme notunun yer aldığı cetvelin ilgili sütununa geçirilir.
(2) Başarı sıralamasına göre hazırlanan liste,
sınav değerlendirmesinin neticelendiği günü takip eden beş iş günü içinde
Bakanlığın merkez hizmet binasındaki ilân tahtasında asılmak ve Bakanlığın
internet sayfasında yayımlanmak suretiyle duyurulur. İlgililer, duyuru
tarihinden itibaren beş iş günü içerisinde sınav sonuçlarına itiraz
edebilir. Yapılan itirazlar sınav kurulunca on beş gün içinde
sonuçlandırılır.
(3) Yazılı sınavın değerlendirmesi yüz tam puan
üzerinden yapılır. Yazılı sınavda başarılı sayılabilmek için en az yetmiş
puan almak gerekir.
(4) Yazılı sınavda başarılı olanlar arasından, en
yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen kadronun dört
katı kadar aday sözlü sınava çağrılır. Çağrılacak olan son sıradaki aday
ile eşit puana sahip adayların tamamı da sözlü sınava çağrılır.
Sözlü
sınav
MADDE 13
– (1) Sözlü sınav, adayların;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek ayrı ayrı puan
verilmek suretiyle gerçekleştirilir.
(2) Adaylar, kurul tarafından birinci fıkranın (a)
bendi için elli puan, (b) ila (e) bentlerinde yazılı özelliklerin her biri için
onar puan üzerinden değerlendirilir ve verilen puanlar ayrı ayrı tutanağa
geçirilir. Bunun dışında sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt sistemi
kullanılmaz. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için, kurul başkan ve
üyelerinin yüz tam puan üzerinden verdikleri puanların aritmetik
ortalamasının en az yetmiş olması şarttır.
Yarışma
sınavının değerlendirilmesi
MADDE 14
– (1) Sınav kurulu, 657 sayılı
Kanunun ek 44 üncü maddesine göre başarı puanını tespit eder ve nihai
başarı sıralamasını ilan edilen kontenjanlar çerçevesinde mezuniyet
alanlarına göre ayrı ayrı yapar. Bu şekilde belirlenen başarı puanlarının
eşit olması durumunda yazılı sınav puanı yüksek olan adaya öncelik tanınır.
Başarı puanı en yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle ilanda belirtilen kadro
sayısı kadar asıl aday belirlenir.
Alınacak uzman yardımcısı kadro sayısının yarısını geçmemek kaydıyla
yedek liste belirlenir.
(2) Sınav
Kurulu, öğrenim dalları itibarıyla yarışma sınavı başarı listesini ve uzman
yardımcısı olarak atanabilecek adayların listesini Bakan onayına sunar.
Listelerin Bakan tarafından onaylanmasını müteakip sonuçları, Bakanlığın
merkez hizmet binasının ilân tahtası ile internet sayfasında duyurulur.
Yarışma sınavını kazanan adaylara ayrıca yazılı tebligat yapılır.
Ataması
yapılacaklardan istenilecek belgeler
MADDE 15
– (1) Sınavda başarılı olan
adaylar;
a) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek akıl hastalığı
olmadığına dair yazılı beyanını,
b) Adli sicil kaydı yazılı beyanını,
c) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanını,
ç) 4 adet vesikalık fotoğrafını,
sınav neticesinin yazılı olarak bildirildiği tarihi
takip eden on beş gün içerisinde Bakanlık Personel Genel Müdürlüğüne teslim
ederler.
(2) Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit
edilenler hakkında, 9 uncu maddenin dördüncü fıkrasına göre işlem yapılır.
Uzman
yardımcılığına atama
MADDE 16
– (1) Yarışma sınavının değerlendirilmesi
sonucunda başarılı olanlar kendilerine yapılacak bildirimde belirtilen süre
içerisinde yapacakları yazılı başvuru üzerine Bakanlık tarafından uzman
yardımcısı kadrolarına atanır.
(2) Sınavda başarılı olup göreve başlamayanlardan
veya ataması yapılıp da herhangi bir sebeple görevden ayrılanlardan boşalan
kadroya, yeni bir sınav yapılıncaya kadar en geç iki yıl içinde yarışma
sınavı başarı sırası dikkate alınarak yedek listeden atama yapılabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sınav Hazırlık
Komisyonu, Sınav Kurulu ve Görevleri
Sınav
hazırlık komisyonu ve görevleri
MADDE 17
– (1) Sınav hazırlık komisyonu,
Bakan onayı ile en az biri Personel Genel Müdürlüğünden ve en az biri Milli
Emlak Genel Müdürlüğünden olmak üzere bir başkan ve dört üyeden teşekkül
eder.
(2) Sınav hazırlık komisyonu; yarışma sınavının
hazırlık çalışmalarını yapar, yarışma sınavı başvurularını inceler ve
aranan şartların adaylarda mevcut olup olmadığını tespit eder. Sınava
katılacak sayıda adayı tutanak ile belirleyip müracaat için belirlenen son
günden itibaren on gün içinde Personel Genel Müdürlüğüne bildirir.
Sınav
kurulu
MADDE 18
– (1) Sınav kurulu; atamaya
yetkili amirin uygun göreceği Bakan Yardımcısının veya görevlendireceği en
az Genel Müdür veya Genel Müdür Yardımcısı düzeyinde birinin başkanlığında
Daire Başkanı ve daha üst kadrolardaki personel ile en az bir Çevre ve
Şehircilik Uzmanından, Başkan dâhil olmak üzere beş üyeden oluşur. Ayrıca
aynı vasıfları haiz beş kişi yedek üye olarak belirlenir. İhtiyaç halinde,
üniversite öğretim üyeleri arasından en fazla iki kişi, sınav kurulunda
asıl üye olarak görevlendirilebilir.
(2) Sınav kurulunun asıl ve yedek üyeleri Bakan
tarafından belirlenir.
(3) Sınav kurulu kararlarını oyçokluğu ile alır,
oylamada çekimser oy kullanılamaz.
Sınav
kurulunun görevleri
MADDE 19
– (1) Sınav kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Yarışma sınavı sorularını hazırlamak veya
hazırlatmak.
b) Yarışma sınavını yapmak veya yaptırmak.
c) Yarışma sınavı sonuçlarını değerlendirmek.
ç) Yarışma sınavı sonuçlarına göre adayların başarı
sıralamasını yapmak.
Sekreterya
hizmetleri
MADDE 20
– (1) Sınav hazırlık komisyonu,
sınav kurulu ile uzmanlık yeterlik sınav komisyonunun sekreterya hizmetleri
Personel Genel Müdürlüğünce yürütülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Uzman
Yardımcılığının Süresi, Uzman Yardımcılarının Yetiştirilmesi ve Yeterlik
Sınavı
Uzman
yardımcılığının süresi ve uzman yardımcılarının yetiştirilmesi
MADDE 21
– (1) Uzman yardımcılığı süresi en
az üç yıldır.
(2) Uzman yardımcısı olarak atananlar, bu kadroda
bulundukları sürece, uzmanlığın gerektirdiği bilgi, beceri ve etik
değerleri kazanmaları maksadıyla verilecek görevlerin yanı sıra;
a) Bakanlığın teşkilât yapısı, görevleri ve çalışma
usûl ve esasları hakkında bilgi ve tecrübe kazanmaya,
b) Bakanlığın hizmet sahasına giren konulara
ilişkin mevzuata ve bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerileri
kazanmaya,
c) Yazışma ve araştırma teknikleri konularında
gerekli bilgi ve yeteneği kazanmaya,
ç) Meslekî konularda ilmî ve teknik çalışma ve
araştırma alışkanlığını kazanmaya,
d) Yabancı dil bilgisini geliştirmeye,
e) Bakanlığın hizmet sahası ile ilgili olarak,
milli ve milletlerarası konferans, seminer ve eğitim programlarına iştirake
ve temsil kabiliyetini geliştirmeye,
yönelik çalışmalarda bulunurlar.
(3) Yetiştirilme döneminde Milli Emlak Uzman
Yardımcıları;
a) Mesleğe girmelerini müteakip Genel Müdürlük
tarafından düzenlenen mesleki temel eğitime tabi tutulur.
b) Mesleki temel eğitimin tamamlanmasından sonra
Milli Emlak birimlerinde görevlendirilir. Yetiştirilmelerinin sağlanması
amacıyla Milli Emlak birimleri arasında yer değişikliği yapılır.
(4) Milli Emlak Uzman Yardımcılarının yetiştirilme
dönemine ilişkin üçüncü fıkrada belirtilen hususlardaki koordinasyon
Personel Genel Müdürlüğünce yerine getirilir.
Mesleki
temel eğitim
MADDE 22
– (1) Milli Emlak Uzman
Yardımcıları, mesleğe girmelerini müteakip bir yıl içerisinde bir aydan az
üç aydan çok olmayacak şekilde Genel Müdürlük tarafından düzenlenen mesleki
temel eğitime tabi tutulur.
(2) Mesleki temel eğitim, konusunda uzman Bakanlık
personeli ile gerektiğinde üniversite öğretim üyeleri ve diğer kamu
idarelerinden temin edilecek eğiticiler vasıtasıyla yürütülür.
(3) Mesleki temel eğitim konuları ile sınavlar ve
buna ilişkin diğer hususlar Milli Emlak Genel Müdürlüğü tarafından
hazırlanıp Bakanlık Makamı Onayı ile yürürlüğe girecek yönerge ile
belirlenir.
Yeterlik
sınavına girebilme şartları
MADDE 23
–
(1) Milli Emlak Uzman Yardımcıları, aylıksız izin, toplamı üç ayı
aşan hastalık ve refakat izinleri hariç en az üç yıl fiilen çalışması
kaydıyla yeterlik sınavına girmeye hak kazanır.
(2) Yeterlik sınavı, sınava girecek uzman
yardımcısının bulunması halinde, Mayıs ve Kasım aylarında yapılır.
Yeterlik
sınavı ve konuları
MADDE 24
– (1) Yeterlik sınavı aşağıdaki
konulardan yazılı ve sözlü olarak yapılır:
a) 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin Bakanlığa ilişkin hükümleri.
b) 8/9/1983 tarihli ve 2886 sayılı Devlet İhale
Kanunu.
c) 29/6/2001 tarihli ve 4706 sayılı Hazineye Ait
Taşınmaz Malların Değerlendirilmesi
ve Katma Değer Vergisi Kanununda Değişiklik Yapılması Hakkında
Kanun.
ç) 19/4/2012 tarihli ve 6292 sayılı Orman
Köylülerinin Kalkınmalarının Desteklenmesi
ve Hazine Adına Orman Sınırları Dışına Çıkarılan Yerlerin
Değerlendirilmesi ile Hazineye Ait Tarım Arazilerinin Satışı Hakkında
Kanun.
d) 22/11/2001 tarihli ve 4721 sayılı Türk Medeni
Kanununun başlangıç, kişi ve eşya hukuku hükümleri.
e) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu.
f) 21/6/1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro
Kanunu.
g) 22/12/1934 tarihli ve 2644 sayılı Tapu Kanunu.
ğ) 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma
Kanunu.
h) 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu.
ı) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu.
i) İdare hukukunun temel esasları.
j) 19/6/2007 tarihli ve 26557 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Hazine Taşınmazlarının İdaresi Hakkında Yönetmelik.
(2) Sınavda, ilanda yer verilmek şartıyla birinci
fıkrada belirtilen konulara ilişkin alt mevzuat düzenlemelerine de yer
verilebilir.
(3) Yazılı ve sözlü sınav ayrı ayrı olmak üzere 100
tam puan üzerinden değerlendirilir ve bu sınavlardan başarılı sayılmak için
her birinden alınan puanın 70’ten düşük olmaması gerekir. Yazılı ve sözlü
sınav notlarının aritmetik ortalaması yeterlik sınavı başarı sırasını
oluşturur.
(4) Yazılı sınavda başarılı olamayanlar sözlü
sınava alınmaz.
Yeterlik
sınav komisyonu, görevleri ve değerlendirme
MADDE 25
– (1) Yeterlik sınav komisyonu,
atamaya yetkili amirin uygun göreceği Bakan Yardımcısı veya
görevlendireceği en az Genel Müdür Yardımcısı düzeyinde birinin
başkanlığında, Daire Başkanı ve daha üst kadrolardaki personel ile en az
bir Çevre ve Şehircilik Uzmanından olmak üzere, başkan dâhil beş üyeden oluşur. Belirtilen
unvanlara sahip kişiler arasından üç kişi daha yeterlik sınav komisyonu
yedek üyesi olarak belirlenir. Gerekmesi halinde birden fazla yeterlik
sınav komisyonu kurulabilir.
(2) Yeterlik sınav komisyonu; yazılı sınav
sorularının hazırlanması ve cevapların değerlendirilmesi, sözlü sınavın
yapılması, sonuçların ilan edilmesi, itirazların sonuçlandırılması ve
sınavla ilgili diğer işlemlerin yürütülmesiyle görevlidir.
(3) Yeterlik sınav komisyonu, kararlarını oyçokluğu
ile alır, oylamada çekimser oy kullanılamaz.
Ek sınav
hakkı ve başarısızlık hali
MADDE 26
– (1) Yeterlik sınavına girmeye
hak kazandığı halde sınavda başarılı olamayan veya sınava girmeye hak
kazandığı halde geçerli mazereti olmaksızın sınav hakkını kullanmayanlara,
bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir. İkinci sınavda da başarı
gösteremeyen veya sınav hakkını kullanmayan uzman yardımcısı, durumuna
uygun memur unvanlı kadrolara atanır.
Uzmanlığa
atanma
MADDE 27
– (1) Yeterlik sınavında başarılı
olanlar Uzman kadrolarına atanırlar.
Uzmanlık
kıdemi
MADDE 28
– (1) Uzmanlığa aynı tarihte
atananların kıdemleri, yeterlik sınavı başarı notuna göre belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Uzman ve Uzman
Yardımcılarının Görev, Sorumluluk ve Eğitimleri
Uzman
yardımcılarının görev ve sorumlulukları
MADDE 29
– (1) Uzman yardımcıları bağlı
oldukları amirin gözetiminde;
a) Görevlendirildikleri birimin günlük, kısa ve
uzun vadeli işlerine katkıda bulunmakla,
b) Uzmanların araştırma, inceleme ve diğer
çalışmaları için gerekli ön hazırlıklar ile araştırma, inceleme ve diğer
çalışmaları yürütmekle,
c) Meslekî bilgilerinin geliştirilmesinde faydalı
olacak yayınları takip etmekle,
ç) Uzmanlar ile birlikte kurum içi ve dışı
toplantılara katılmakla,
d) Amirleri tarafından verilecek benzer görevleri
yerine getirmekle,
görevli ve sorumludurlar.
Uzmanların
görev ve sorumlulukları
MADDE 30
– (1) Uzmanlar bağlı oldukları
amire bağlı olarak;
a) Mevzuat ile Bakanlığa verilmiş olan görevleri
yürütmek ve Bakanlıkça yürütülen çalışmaların gerektirdiği uzmanlık
hizmetlerini yapmakla,
b) Bakanlığın görev alanı çerçevesinde araştırma ve
incelemelerde bulunmak, proje üretmek ve geliştirmekle,
c) Meslekî mevzuat değişikliklerini takip etmek,
mevzuatın geliştirilmesi ile ilgili çalışmalarda bulunmak ve mevzuatın
uygulamada aksayan yönlerine ilişkin görüş ve tekliflerini bildirmekle,
ç) Yurt içinde ve yurt dışında gerçekleştirilen
toplantıları ve çalışmaları takip etmek, gerekli görülen hâllerde mevzuata
ilişkin taslakların hazırlanmasına, görüşülmesine katkıda bulunmak ve
Bakanlık içi ve kurumlar arası toplantı ve çalışmalara katılmakla,
d) Meslekî konularda gelişmeleri ve yayınları takip
etmek, gerekli dokümanı toplamak ve bu konularda gereken çalışma ve
incelemelerde bulunmakla,
e) Uzman yardımcılarının bilgi ve tecrübelerinin
geliştirilmesine yardımcı olmakla,
f) Verilecek benzer nitelikteki görevleri yapmakla,
görevli ve sorumludurlar.
Yurt
dışında eğitim
MADDE 31
– (1) Uzmanlar ve uzman
yardımcıları, 657 sayılı Kanun ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt
Dışına Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik çerçevesinde yurt
dışına gönderilebilirler.
Görev
yerlerinin belirlenmesi
MADDE 32
– (1) Uzman ve Uzman Yardımcıları
Milli Emlak birimlerinde görevlendirilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Hüküm
bulunmayan hâller
MADDE 33
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hâllerde, 657 sayılı Kanun ve Kamu Görevlerine İlk Defa
Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri
uygulanır.
Uzmanlığa
yeniden atanma
MADDE 34
– (1) Uzman unvanını kazandıktan
sonra herhangi bir sebeple Bakanlıktaki görevinden ayrılmış olup da yeniden
uzmanlığa atanmak isteyenler, boş kadro bulunmak ve gereken şartları
kaybetmemiş olmak kaydıyla, durumlarına uygun uzman kadrolarına
atanabilirler.
Mevcut
uzman ve uzman yardımcıları
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihte Bakanlıkta görev yapmakta olan uzman
yardımcılarının yeterlik sınavları ve uzmanlığa atanmaları, 2/7/2018
tarihli ve 703 sayılı Anayasada Yapılan Değişikliklere Uyum Sağlanması
Amacıyla Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 1 inci maddesinin on sekizinci
fıkrası gereğince bu Yönetmelik hükümlerine göre sonuçlandırılır.
Yürürlük
MADDE 35
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 36
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Çevre ve Şehircilik Bakanı yürütür.
|