Ardahan Üniversitesinden:
ARDAHAN ÜNİVERSİTESİ KARİYER PLANLAMA VE MEZUN
İZLEME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ardahan
Üniversitesi Kariyer Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyet alanlarına, yönetim organlarına ve bu
organların görevlerine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; Ardahan Üniversitesi Kariyer
Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına,
faaliyet alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14
üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (KARMER): Ardahan Üniversitesi Kariyer
Planlama ve Mezun İzleme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Ardahan Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Ardahan Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amaçları ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amaçları
MADDE 5 – (1) Merkezin amaçları şunlardır:
a) Üniversitenin ilgili birimlerinin ve tüm
akademik programlarının iş birliğiyle kariyer danışmanlığı alanında
araştırmalar yapmak.
b) Üniversite öğrencilerinin kariyer planlamalarına;
liseden Üniversiteye, Üniversiteden çalışma yaşamına uyum
sağlayabilmelerine ve mezuniyet sonrasında kendi özelliklerine uygun işlere
yerleşmelerine, kariyer psikolojik danışmanlığı yoluyla yardımcı olmak.
c) Ardahan Üniversitesi Sürekli Eğitim Uygulama ve
Araştırma Merkezi ile iş birliği içinde Üniversitenin öğrencilerine ve
mezunlarına, mesleki yeterliklerini artırmalarına ve alanlarındaki yeni
gelişmeleri takip etmelerine yönelik eğitimler vermek.
ç) Üniversite adaylarına ilgi ve yeteneklerini
tanıtıp özellikleriyle uyumlu lisans programları hakkında bilgiler vererek
Üniversitenin tercih edilebilirliğini artırmayı sağlamak.
d) Üniversite mezunlarının kariyer gelişim
süreçlerine ilişkin izleme çalışmalarını yapmak.
e) Kamu ve özel kurum ve kuruluşlar ile iş
birliğini geliştirmek suretiyle Üniversite öğrencilerinin staj yapabilecekleri
kurum sayısını artırarak, öğrencilerin staj yapabilecekleri kurumlarla
bağlantılar kurmalarını sağlamak.
f) Ulusal ve uluslararası düzeyde Üniversite
mezunlarının istihdamını sağlamak.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Yurt içinde ve yurt dışında, kamu ve özel kurum
ve kuruluşlarla kariyer danışmanlığı alanında uygulama, araştırma, inceleme
yapmak, projeler hazırlamak, yapılmakta olan çalışmalara katılmak ve bu tür
çalışmaları desteklemek.
b) Eğitim ve istihdam alanında analizler yaparak,
üniversite giriş sınavlarında öğrenci tercihlerini belirlemeye yönelik
çalışmalar yapmak.
c) Üniversiteye giriş sınavları sonrasında öğrencilere
yüz yüze veya internet üzerinden tercih rehberliği yapmak.
ç) Kariyer danışmanlığı alanında ulusal ve
uluslararası düzeyde kurslar, seminerler, konferanslar, kongreler, sempozyumlar, eğitimler sunmak ve benzeri faaliyetler
düzenlemek.
d) Üniversiteye yeni başlayan öğrencilerin kariyer
uyumlarını artırmaya dönük çalışmalar planlamak ve uygulamak.
e) Üniversite öğrencilerinin bireysel özelliklerini
tanımalarında gerekli olabilecek test ve teknikleri uygulamak, sonuçlarını
yorumlamak, öğrencilerin bu doğrultuda kariyer basamakları oluşturmalarına
yardımcı olmak.
f) Kariyer günleri ve kariyer fuarları düzenlemek
ve sivil toplum örgütleri ile iş birliği içerisinde, bu etkinliklere
çeşitli kurum ve kuruluşlarda görev yapan Üniversite mezunlarının da
katılımlarını sağlamak.
g) Üniversite öğrencileri, personeli ve ailelerine
yönelik internet üzerinden kariyer psikolojik danışma hizmeti sunmak.
ğ) Mezunlar ile öğrencileri bir araya getirecek
toplantılar düzenlemek, öğrencilerin iş yaşamı ve kariyer seçenekleri hakkında
daha fazla bilgi edinmelerine katkı sağlamak.
h) Yurt içi ve yurt dışı eğitim olanaklarıyla
ilgili burs ve staj günleri düzenleyerek öğrencileri bu konularda
bilgilendirmek ve yönlendirmek.
ı) Faaliyet alanlarına yönelik, basılı yayınların
yanı sıra, e-dergi, e-broşür, e-bülten ve benzeri yayımlar yapmak.
i) Hizmetlerin planlaması ve sunulmasında kamu
kurum ve kuruluşları, özel sektör ve sivil toplum örgütleriyle iş birliği
yapmak.
j) Kariyer danışmanlığı konusunda çalışma yürüten
ulusal ve uluslararası kariyer merkezleri ile iletişim ağı kurmak ve ortak
çalışmalar yürütmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili
Üniversitenin öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından üç yıl için
görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi ile Müdüre çalışmalarında
yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversitede
görevli öğretim elemanları arasından iki kişi, üç yıl için Rektör
tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Rektör gerektiğinde
aynı usulle Müdür yardımcılarını değiştirebilir.
(3) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil olarak bırakır. Vekâlet on iki aydan fazla
sürerse yeni müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde
yardımcılarının da görevi sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm
etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin
alınmasından Rektöre karşı sorumludur.
(2) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Merkezi temsil, Yönetim Kuruluna ve Danışma
Kuruluna başkanlık etmek.
b) Merkez çalışmalarının gerektirdiği
görevlendirmeleri yapmak.
c) Her öğretim yılı sonunda ve istenildiğinde
Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki raporunu Yönetim Kurulunun
görüşünü de aldıktan sonra Rektöre sunmak.
ç) Yönetim Kurulunun aldığı kararları uygulamak.
d) Yıllık plan ve program önerilerini hazırlayarak
Yönetim Kuruluna ve kabul edilen şekli ile Rektörün onayına sunmak.
e) Merkezin faaliyet raporlarını Yönetim Kuruluna
ve kabul edilen şekli ile Rektörün onayına sunmak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür
yardımları ve Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversite öğretim
elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen dört üye
olmak üzere toplam yedi üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden
görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kurulu başkanlığını Müdür yapar.
Yönetim Kurulu yılda dört kez olağan ve gerektiğinde olağanüstü olarak
Müdürün yazılı çağrısı üzerine salt çoğunlukla toplanır ve kararlar
toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki görevleri yapar:
a) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak.
b) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
c) Merkez elemanlarının eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak.
ç) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile
ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu ve özel
kuruluşlar ile ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve
usullerini tespit etmek.
e) Danışma Kurulunun görüş ve önerilerini
değerlendirerek karara bağlamak.
f) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak.
g) Merkezin yıllık faaliyet ve raporlarını
değerlendirip karara bağlamak.
Danışma
Kurulu ve görevleri
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu; Müdürün
başkanlığında, müdür yardımcıları ile Merkezin faaliyet alanlarında
deneyimli Üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları ile
istekleri halinde ilgili kurum ve kuruluşlardaki uzman kişiler arasından
Yönetim Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllığına
görevlendirilen on üye olmak üzere toplam on üç üyeden oluşur. Boşalan
üyeliklerin yerine kalan süreyi tamamlamak için aynı usulle yeni üye
görevlendirilir. Süresi biten üye yeniden görevlendirilebilir.
(2) Danışma Kurulu; Müdürün çağrısı üzerine yılda
iki kez salt çoğunlukla olağan olarak toplanır. Müdür, gerekli gördüğü
takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü olarak toplantıya çağırabilir.
(3) Danışma Kurulunun görevleri; Merkezin
faaliyetleri ile ilgili olarak Yönetim Kurulunun ihtiyaç duyduğu konularda
değerlendirmeler yapmak ve istişari nitelikte
görüş ve önerilerde bulunmaktır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 13
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 15
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Ardahan Üniversitesi Rektörü yürütür.
|