Beykent Üniversitesinden:
BEYKENT ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 13/4/2017 tarihli ve 30037 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Beykent Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinin 5 inci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Kayıt için istenen belgelerin aslı veya
Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir. Gerekli hallerde askerlik
durumuna ve adli sicil kaydına ilişkin belgeler istenebilir.”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 8 inci
maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Kayıt yaptırmaya hak kazanan adayın Üniversite
tarafından belirlenen tarihlerde kaydını şahsen ya da noter kanalıyla
belirlediği vekil vasıtasıyla yaptırması gerekir.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesi
başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Eğitim-öğretim
yılı
MADDE 10
– (1) Eğitim-öğretim yılı akademik
takvimde belirlenen başlangıç tarihinde başlar ve bir sonraki
eğitim-öğretim yılının akademik takvimde belirlenen başlangıç tarihinden
bir gün önce biter. Eğitim-öğretim yılı; esas olarak güz dönemi ve bahar
dönemini kapsar. Yaz öğretimi, bitmiş olan güz ve bahar yarıyıllarının
devamıdır ve aynı akademik yıla aittir.
(2) Eğitim-öğretim yılı ile ilgili uygulama
detayları akademik takvimde belirtilir ve eğitim-öğretim yılı dönemi
tamamlanmadan bir sonraki eğitim-öğretim akademik takvimi Üniversitenin
internet sayfasında ilan edilir.
(3) Önlisans ve lisans
diploma programına, akademik yılın bahar yarıyılında kayıt olarak
eğitim-öğretime başlayan veya kayıt olduğu eğitim-öğretim yılının güz
döneminde bir yarıyıl kayıt donduran öğrenci için normal öğrenim yılı, ilk
defa kayıt olduğu eğitim-öğretim yılının başlangıcı (güz yarıyılı) esas
alınarak hesaplanır ve uygulanır.”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 11 inci maddesi
başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Eğitim-öğretim
dili
MADDE 11
– (1) Üniversitede eğitim-öğretim;
Türkçe eğitim-öğretim yapılan bölümlerde Türkçe; yabancı dilde eğitim-öğretim
yapılan bölümlerde ilgili yabancı dilde; karma eğitim-öğretim yapılan
bölümlerde ise en az %30 oranında ilgili yabancı dilde yapılır.”
MADDE 5 –
Aynı Yönetmeliğin 12 nci maddesinin başlığı ile birinci, ikinci ve üçüncü
fıkralarında yer alan “Öğretim” ibareleri “Eğitim-öğretim” olarak
değiştirilmiş ve aynı maddenin dördüncü fıkrasında yer alan “öğretim”
ibaresi “eğitim-öğretim” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin 14 üncü
maddesinin üçüncü ve sekizinci fıkraları yürürlükten kaldırılmış, dördüncü
fıkrasında yer alan “ikinci sınıftan itibaren,” ibaresi ile beşinci
fıkrasının ilk cümlesi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddenin altıncı
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(6) Yıllık öğrenim ücretini veya AKTS kredi
öğrenim ücretini ödediği halde akademik takvimde belirtilen süreler içinde
derse yazılma işlemi yapmayan ve kayıt yenilemeyen öğrencinin derse
yazılması; öncelikli olarak alt yarıyıldan DZ, FF, FD, K, S notu alarak
başarısız olduğu dersler ve hiç almadığı derslerden başlayarak bulunduğu
dönemin dersleri olmak üzere 12 nci madde
hükümleri çerçevesinde, ekle-sil süresini takip eden hafta içerisinde öğrenci
otomasyon sistemi tarafından otomatik olarak yapılır ve tamamlanır.”
MADDE 7 –
Aynı Yönetmeliğin 15 inci
maddesinin birinci ve dördüncü fıkralarında yer alan “öğretim” ibareleri
“eğitim-öğretim” olarak değiştirilmiş ve aynı maddenin ikinci, beşinci ve
sekizinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Öğrenci kayıt dondurma talebini; kayıt
dondurma nedenine göre sağlık raporu, askerlik belgesi, mülki amirden
alınacak afet belgesi, yurt dışında öğrenim göreceğine dair belgeleri
içeren ekler ile birlikte yazılı olarak doğrudan Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına iletir.”
“(5) Mücbir ve öngörülemeyen sebeplere dayalı
olmayan kayıt dondurma başvurularının yarıyıl başında ve en geç derslerin
başlamasını takip eden iki hafta içerisinde yapılması gerekir. Kayıt
dondurmayı gerekli kılan mücbir sebeplerin yarıyıl içerisinde meydana
gelmesi halinde, öğrencinin sebebin ortaya çıktığı andan itibaren beş iş
günü içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ve ekleri ile
birlikte başvurması gerekir.”
“(8) Anadalında kayıt
donduran çift anadal ve yan dal öğrencileri, çift
anadal ve yan dal yaptıkları programlarda da
kayıtlarını dondurmak zorundadırlar. Anadal
program kaydını donduran öğrencinin kayıt dondurduğu ilgili
yarıyıl/yarıyıllarda çift anadal veya yan dal
yaptıkları programlardan kayıt oldukları derslerin notları transkripte aktarılmaz.”
MADDE 8 –
Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin ikinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve altıncı fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
“(2) Derslerde kullanılacak ölçme-değerlendirme yöntemleri
akademik takvimde belirlenen derse yazılma haftasından önce internet
ortamında öğrencilere ilan edilir. Her yarıyılda en az biri dönem içi ara
sınav olmak üzere dersin yürütülmesine bağlı olarak gerekli sayıda dönem
içi değerlendirme çalışması yapılır. Ara sınav tarihi akademik takvimde
Senato tarafından belirlenir.”
MADDE 9 –
Aynı Yönetmeliğin 17 nci maddesinin ikinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“d) Süren çalışma işareti (S); dönem sonunda
tamamlanamayarak uzatma süresi alan staj ve benzeri çalışmalara verilir.
Uzatma süresi sonunda S işareti, G veya K başarı notuna dönüştürülür.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Sınav notlarına itiraz, öğrenci tarafından ara
sınav ve dönem sonu sınavı notlarının ilanını takip eden en fazla üç iş
günü içinde Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile yapılır. Dersin öğretim elemanı tarafından öğrencinin
sınav notu ile ilgili maddi hata tespit edilmesi durumunda ilgili fakülte
dekanlığı/yüksekokul müdürlüğü/meslek yüksekokulu müdürlüğüne dilekçe ile
başvurulur. Öğrencinin itirazının veya dersin öğretim elemanının
başvurusunun geçerlik kazanması için not itiraz dilekçesinin sınav
notlarının ilanını takip eden üç iş günü içinde ıslak imzalı olarak teslim
edilmesi gerekir. Öğrencinin itirazı veya dersin öğretim
elemanının başvurusu dekanlığın/müdürlüğün oluşturacağı ilgili program
başkanı ve öğretim elemanı dâhil üç kişiden, program başkanı ve dersin
öğretim elemanının aynı kişi olması durumunda beş kişiden oluşan komisyon
tarafından, o derse ilişkin değerlendirme ölçütleri çerçevesinde
değerlendirilerek, maddi hata olup olmadığı tespit edilir ve komisyon
raporu oluşturulur. Öğrencinin itirazına veya dersin öğretim elemanının
başvurusuna ilişkin ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu yönetim
kurulu kararı komisyon raporu ekli olarak ilgili dekanlık/müdürlük
aracılığı ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletilir ve Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığı tarafından kurul kararı sonucu öğrenci otomasyon sistemine
aktarılır.”
MADDE 11
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 12
– Bu Yönetmelik hükümlerini Beykent Üniversitesi Rektörü yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
13/4/2017
|
30037
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
20/7/2017
|
30129
|
2-
|
27/2/2018
|
30345
|
3-
|
18/10/2018
|
30569
|
|