Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinden:
BURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ KARİYER
GELİŞTİRME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Burdur
Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma
Merkezinin amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim
organlarının görevlerine ve çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, Burdur Mehmet
Akif Ersoy Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyetlerine, yönetim organlarına, yönetim organlarının
görevlerine ve çalışma şekline ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Alt birim: Merkezin faaliyetlerini yerine
getirmek amacıyla oluşturulan işlevsel birimleri,
b) Alt birim yöneticisi: Merkezin faaliyetlerini
yerine getirmek amacıyla oluşturulan işlevsel birim yöneticilerini,
c) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
ç) KARGİS: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öğrencilerinin ve mezunlarının tamamının aktif olarak kullanabileceği web
tabanlı Kariyer İzleme ve Geliştirme Sistemini,
d) Kariyer danışmanı: Merkezde görev yapan kariyer
danışmanlarını,
e) Merkez (KARGEM): Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini,
f) Merkez temsilcisi: Merkezin, Üniversitenin
farklı eğitim birimlerindeki temsilcilerini,
g) Mezun: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
mezunlarını,
ğ) Müdür: Merkezin Müdürünü,
h) Öğrenci: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
öğrencilerini,
ı) Rektör: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Rektörünü,
i) Senato: Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi
Senatosunu,
j) Üniversite: Burdur Mehmet Akif Ersoy
Üniversitesini,
k) Yönetim Kurulu: Merkezin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin
amacı; öğrenci ve mezunların kişilik özellikleri, yetenekleri, becerileri
ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı oluşturmalarına yardımcı
olmak; potansiyellerini keşfetmelerini sağlamak; kariyer gelişimlerine
katkıda bulunmak; kariyer gelişimlerini izlemek ve iş hayatına atılmalarına
yardımcı olmak; böylelikle ülkenin maddi kaynaklarının verimli kullanımına
ve beşeri sermayesinin gelişimine katkıda bulunmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 –
(1) Merkezin faaliyet alanları
şunlardır:
a) Öğrencilerin ve mezunların, kişilik özellikleri,
yetenekleri, becerileri ve mesleki ilgileri ile uyumlu kariyer planı
geliştirmelerine rehberlik etmek, bu amaca uygun ölçme ve değerlendirme ve
bilgilendirme hizmetleri sunmak.
b) Farklı mesleklere yönelik sertifika programları,
kişisel gelişim eğitimleri ve seminerler tasarlamak, planlamak, yürütmek ve
eğitim programlarının akreditasyon süreçleri ile ilgili çalışmalar yapmak.
c) Öğrencileri ve mezunları yurt içi ve yurt dışı
staj ve iş olanakları hakkında bilgilendirmek, yönlendirmek, bu amaçla özel
işletmeler, kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşları ile görüşmeler
gerçekleştirmek, protokoller oluşturmak.
ç) Öğrencileri ve mezunları, Üniversite dışındaki
organizasyonlar tarafından düzenlenen kariyer geliştirme etkinlik ve
fırsatları hakkında bilgilendirmek, yönlendirmek, bu organizasyonlara
erişimlerini sağlamak.
d) Üniversitenin akademik birimlerinde düzenlenen
kariyer etkinliklerinin etkin ve verimli bir şekilde yürütülmesine katkı
sağlamak.
e) Tüm eğitim birimlerinde KARGİS’in
tanıtımını yapmak ve aktif öğrencileri sisteme entegre
etmek.
f) Mezunlarla iletişim kurmak ve onları KARGİS
sistemine entegre etmek.
g) Deneyim ve tecrübe sahibi başarılı meslek
mensupları, akademisyenler, girişimciler ve mezunlarla kariyer söyleşileri
gerçekleştirmek.
ğ) Öğrencilerin ve iş dünyasının bir araya
geleceği, bilgi alışverişinde bulunacağı ve kaynaşacağı, Üniversite
genelinde kariyer zirveleri düzenlemek.
h) Öğrenci adaylarını Üniversite hakkında
bilgilendirmek; Üniversitenin tercih edilirliğini arttırmak.
ı) İstihdam politikalarının oluşturulmasında etkin
rol oynayan merkezi yönetim kuruluşları ile bilgi alışverişinde bulunmak ve
Üniversite arasında köprü kurmak.
i) Kariyer danışmanlarının, kariyer danışmanlığı
konusunda gelişimlerine katkıda bulunmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 – (1) Merkezin yönetim organları şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede görevli öğretim elemanları
arasından, Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren
Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi üzerine Rektör, Müdüre
çalışmalarında yardımcı olacak iki müdür yardımcısını, Üniversitede görevli
öğretim elemanları arasından, üç yıl için görevlendirebilir. Müdürün görevi
sona erdiğinde müdür yardımcılarının da görevi sona erer.
(3) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
müdür yardımcılarından herhangi birini vekil bırakır, ancak vekâlet altı
aydan fazla sürerse yeni Müdür görevlendirilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 –
(1) Müdür, Merkez faaliyetlerinin
düzenli bir şekilde yürütülmesinden, gözetim ve denetiminden, bu konularda
gerekli önlemlerin alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
(2) Müdürün görevleri şunlardır:
a) Alt birim yöneticilerine ve kariyer
danışmanlarına hedef koymak, faaliyet planlarını incelemek, faaliyet sonuçlarını
denetlemek.
b) Alt birim yöneticilerinin ve merkez
temsilcilerinin görevlendirilmesi için Rektöre öneride bulunmak.
c) Danışma Kuruluna başkanlık etmek.
ç) KARGİS’in işlerliğini
ve gelişimini sağlamak.
d) Merkez çalışmalarının gerektirdiği
görevlendirmeleri yapmak.
e) Merkez ile tüm paydaşlar arasında hayata
geçirilen proje ve protokolleri yürütmek.
f) Merkez tarafından gerçekleştirilen faaliyetlere
ilişkin Rektöre rapor sunmak.
g) Merkezi temsil etmek.
ğ) Üniversite bünyesinde yer alan öğrenci
toplulukları tarafından düzenlenen kariyer gelişimi ile ilgili etkinliklere
destek vermek.
h) Üniversitenin farklı eğitim birimleri tarafından
yürütülen kariyer geliştirme faaliyet ve etkinliklerini Merkez temsilcileri
aracılığı ile desteklemek.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları, alt birim yöneticileri, Üniversitenin öğretim elemanları
arasından Müdürün önerisi üzerine, Rektör tarafından üç yıllığına
görevlendirilen en fazla on beş üyeden oluşur. Herhangi bir nedenle görevinden
ayrılan üyenin yerine, kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir
üye görevlendirilir. Süresi sona eren üyeler Rektör tarafından yeniden
görevlendirilebilir.
(2) Yönetim Kurulu yılda en az dört defa Müdürün
başkanlığında toplanır. Müdür gerekli gördüğü hallerde Yönetim Kurulunu
olağanüstü olarak da toplantıya çağırabilir.
(3) Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt çoğunluğu
ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu ile alınır.
Oylar kabul veya ret şeklinde verilir. Oyların eşitliği durumunda Müdürün
kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış sayılır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Danışma Kurulu üyelerinin görevlendirilmesi
hakkında Rektöre öneride bulunmak.
b) Danışma Kurulunun görüş ve önerilerini
değerlendirerek karara bağlamak.
c) Her öğretim yılı sonunda veya istenildiğinde,
Müdürün hazırlamış olduğu Merkezin genel durumu ve işleyişi hakkındaki
raporu görüşmek ve karara bağlamak.
ç) Merkez faaliyetlerinin etkinliği için gerekli
kararları almak.
d) Merkez ile tüm paydaşlar arasında hayata
geçirilecek proje ve protokolleri değerlendirmek ve karara bağlamak;
yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve usullerini tespit etmek.
e) Merkezde alt birim kurulması ve kapatılmasına
ilişkin önerileri karara bağlamak, alt birim yöneticileri, Merkez
temsilcileri ile kariyer danışmanlarının görevlerini düzenlemek ve bunlar
arasında koordinasyonu sağlamak.
f) Merkezin amacına yönelik politika ve
stratejileri oluşturmak, bunlara uygun faaliyetleri planlayarak Rektörlüğün
onayına sunmak.
g) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak.
ğ) Merkezin faaliyetleri ile ilgili geçici çalışma
grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
Danışma
Kurulu
MADDE 12
– (1) Danışma Kurulu; Müdür, müdür
yardımcıları, Üniversitenin veya diğer üniversitelerin öğretim elemanları,
Üniversitenin mezunları ile sivil toplum kuruluşlarının yöneticileri, özel
veya kamu kurum ve kuruluşlarındaki uzman kişiler arasından, Yönetim
Kurulunun önerisi üzerine Rektör tarafından üç yıllığına görevlendirilen en
fazla yirmi üyeden oluşur. Boşalan üyeliklerin yerine kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yeni üye seçilir. Üyelik süresi sona erenler
yeniden görevlendirilebilir.
(2) Danışma Kurulu, Müdürün başkanlığında, her yıl
en az bir kez toplanır. Toplantılarda çoğunluk koşulu aranmaz.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 13
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin faaliyetleri ile ilgili Yönetim
Kurulunun gerekli gördüğü konularda değerlendirmeler yaparak görüş ve
önerilerde bulunmak.
b) Merkezin faaliyetleri ile ilgili Yönetim
Kurulunun gerekli gördüğü konularda rapor hazırlamak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Alt birim
yöneticisi
MADDE 14
– (1) Alt birim yöneticileri, alt
birimler için Üniversitenin öğretim elemanları arasından Müdürün önerisi
üzerine, üç yıllığına Rektör tarafından görevlendirilir. Müdürün görevi
sona erdiğinde alt birim yöneticilerinin de görevleri sona erer. Süresi
sona erenler aynı usulle tekrar görevlendirilebilir. Alt birim
yöneticilerinin görevleri Yönetim Kurulu tarafından belirlenir.
Merkez
temsilcisi
MADDE 15
– (1) Merkez temsilcisi,
Üniversitenin öğretim elemanları arasından Müdürün önerisi üzerine, üç
yıllığına Rektör tarafından görevlendirilir. Süresi sona erenler aynı
usulle tekrar görevlendirilebilir. Merkez temsilcisinin görevleri Yönetim
Kurulu tarafından belirlenir.
Kariyer
danışmanı
MADDE 16
– (1) Kariyer danışmanı,
Üniversite öğretim elemanları arasından üç yıllığına Rektör tarafından
görevlendirilir. Süresi sona erenler aynı usulle tekrar
görevlendirilebilir. Kariyer danışmanlarının görevleri Yönetim Kurulu
tarafından belirlenir.
Personel
ihtiyacı
MADDE 17
– (1) Merkezin, akademik, teknik
ve idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi hükümleri
uyarınca Rektör tarafından görevlendirilecek personel tarafından sağlanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ve Senato kararları
uygulanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 19
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Rektörü yürütür.
|