Türkiye Adalet Akademisinden:
TÜRKİYE ADALET
AKADEMİSİNİN TEŞKİLATI İLE ÇALIŞMA USUL
VE ESASLARI
HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmelik, Türkiye Adalet
Akademisinin kuruluş, görev, yetki ve organları ile çalışma usul ve
esaslarını düzenlemektedir.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 2/5/2019
tarihli ve 30762 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 34 sayılı Türkiye Adalet
Akademisi Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 15 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Aday: Hâkim ve savcı adayını,
b) Akademi: Türkiye Adalet Akademisini,
c) Bakan: Adalet Bakanını,
ç) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
d) Başkan: Türkiye Adalet Akademisi Başkanını,
e) Başkanlık: Türkiye Adalet Akademisi
Başkanlığını,
f) Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi: 34 sayılı Türkiye
Adalet Akademisi Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesini,
g) Danışma Kurulu: Başkanlığa önerilerde bulunmak
üzere Akademi bünyesinde oluşturulan Kurulu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hedefler ve İlkeler
Hedefler
MADDE 4 –
(1) Akademinin hedefleri
şunlardır:
a) Toplumun adalet ihtiyacına cevap verebilecek
nitelikte yetkin hâkim ve savcılar yetiştirmek.
b) Yargı sisteminin daha etkin bir şekilde
işlemesini sağlamak amacıyla, hâkim ve savcılara hukuka ve insan haklarına
uygun, adil ve hızlı yargılama becerisi kazandırmak.
c) Hukuk ve adalet alanındaki gelişmeler ile
mevzuatta meydana gelen değişikliklerin uygulamaya yansıtılması ve uygulama
birliğinin sağlanması için çalışmalar yapmak.
ç) Kamu kurum ve kuruluşlarının hukuk ve adalet
alanında ihtiyaç duydukları eğitimleri gerçekleştirmek suretiyle toplumun
adalet bilincini güçlendirmek.
d) Adalete olan güveni arttırmak için etkin
eğitimler sunmak.
e) Hukuk ve adalet alanında bilimsel araştırma ve
geliştirme çalışmaları yapmak.
f) Hukuk ve adalet alanında ulusal ve uluslararası
kurum ve kuruluşlarla iş birliği yapmak ve projeler geliştirmek.
İlkeler
MADDE 5 –
(1) Akademinin ilkeleri şunlardır:
a) Temel hak ve özgürlüklere saygı.
b) Bilimsel özerklik.
c) Etik değerlere bağlılık.
ç) Adil yönetim.
d) Şeffaflık ve hesap verebilirlik.
e) Katılımcılık.
f) Güvenilirlik.
g) Çözüm odaklılık.
ğ) Ehliyet ve liyakat.
h) Evrensellik.
ı) Fırsat eşitliği.
i) Etkinlik ve verimlilik.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Teşkilata İlişkin Esaslar
Kuruluş
MADDE 6 – (1) Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi ile bilimsel,
idari ve mali özerkliği olan, özel bütçeli, Bakanlıkla ilgili ve merkezi
Ankara’da bulunan Akademi bir kamu tüzel kişisi olarak kurulmuştur.
(2) Akademi, Başkanlık ve Danışma Kurulundan
oluşur.
Başkanlık
MADDE 7 – (1) Başkanlık, Başkan ve daire başkanlıklarından
oluşur.
(2) Başkanlık, daire başkanlıkları, merkezler ve
müdürlükler şeklinde teşkilatlanır.
(3) Akademi bünyesinde Başkanlık onayı ile uzmanlık
esasına göre eğitim, öğretim, araştırma ve uygulamaya yönelik birimler
oluşturulabilir, kurulan birimler kapatılabilir ya da görev alanları
değiştirilebilir.
(4) Akademide yeteri kadar tetkik hâkimi ve idari
personel bulunur.
Başkan,
atanması ve görevleri
MADDE 8 – (1) Başkan, Cumhurbaşkanı kararı ile üç yıl için
atanır. Başkan kadrosunun boşalması hâlinde Bakan tarafından görevlendirme
yapılabilir.
(2) Başkan Akademinin en üst amiridir.
(3) Başkanın görev ve yetkileri şunlardır:
a) Akademiyi yönetmek ve temsil etmek.
b) Akademinin düzenli, verimli çalışmasını sağlamak
ve bu konuda gerekli tedbirleri almak.
c) Akademinin görev, hedef, strateji ve ilkelerinin
gerçekleştirilmesi için gereken koordinasyonu sağlamak ve planlamaları
yapmak.
ç) İdari gözetim ve denetim yapmak.
d) Danışma Kurulu toplantılarına katılarak,
Akademinin faaliyetleri hakkında bilgi vermek.
e) Akademinin, yönetim ve işleyişine ilişkin diğer
görevleri yerine getirmek.
f) Mevzuat ile verilen diğer görevleri yapmak.
Daire
başkanının atanması ve görevleri
MADDE 9 – (1) Daire başkanı, Bakan tarafından atanır.
(2) Daire başkanı iş bölümüne göre verilen
görevleri yerine getirir, görevli olduğu birimlerde yapılan iş ve işlemlerin
usulüne uygun şekilde yürütülmesi konusunda gereken koordinasyonu sağlar ve
Başkan tarafından verilen diğer işleri yapar.
Tetkik
hâkiminin atanması ve görevleri
MADDE 10
– (1) Meslekte fiilen beş yılını
tamamlamış olup, üstün başarısı ile Akademinin faaliyetlerinde yararlı
olacağı düşünülen hâkim ve savcılar muvafakatleri alınmak suretiyle Bakan
tarafından, 24/2/1983 tarihli ve 2802 sayılı Hakimler ve Savcılar Kanunu
hükümleri uyarınca Akademiye tetkik hâkimi olarak atanabilir veya görevlendirilebilir.
(2) Tetkik hâkiminin görevleri şunlardır:
a) İş bölümüne göre verilen görevleri yerine
getirmek.
b) Sorumlu olduğu birimlerin verimli, uyumlu ve
düzenli bir şekilde çalışmasını sağlamak.
c) Birimindeki personelin yıllık ve mazeret
izinleri ile disiplin işlemlerini yürütmek.
ç) Adayların mesleki gelişimlerine katkı sağlamaya
yönelik danışmanlık yapmak.
d) Başkan ve daire başkanı tarafından verilecek
diğer işleri yapmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Hizmet Birimleri ve Görevleri
Hizmet
birimleri
MADDE 11
– (1) Akademinin hizmet birimleri
daire başkanlıkları, merkezler ve müdürlüklerdir.
(2) Daire başkanlıkları şunlardır:
a) Eğitim Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
b) Dış İlişkiler Dairesi Başkanlığı.
c) İnsan Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı.
ç) Strateji Geliştirme Başkanlığı.
(3) Merkezler ve müdürlükler şunlardır:
a) Araştırma ve Geliştirme Merkezi.
b) Ölçme ve Değerlendirme Merkezi.
c) Kişisel Gelişim Eğitimi Merkezi.
ç) İnsan Hakları Merkezi.
d) Uzaktan Eğitim Merkezi.
e) Kurumsal İletişim Müdürlüğü.
f) Yayın ve Kütüphane Müdürlüğü.
Eğitim
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 12
– (1) Eğitim Hizmetleri Dairesi
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Adayların meslek öncesi eğitimlerine ilişkin
plan ve programları hazırlamak ve uygulamak.
b) Adaylarla ilgili Akademi tarafından yapılması
gereken idari iş ve işlemleri yürütmek.
c) Hâkim ve savcılara verilecek eğitimlerin plan ve
programlarını hazırlamak ve uygulamak, bu amaçla kurs, seminer, sempozyum,
konferans ve benzeri etkinlikleri düzenlemek.
ç) Noterler, avukatlar ve eğitim öğretim
hizmetlerinden faydalanması uygun görülen kişilere verilecek eğitimlerin
plan ve programlarını hazırlamak ve uygulamak.
d) Hukuk ve adalet alanını ilgilendiren konularda
uzmanlık ve sertifika programlarını uygulamak, bu amaçla kurs, seminer,
sempozyum, konferans ve benzeri etkinlikleri düzenlemek.
e) Hazırlanan eğitim modüllerinin ve
materyallerinin kullanılmasını sağlamak.
f) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
Dış
İlişkiler Dairesi Başkanlığı
MADDE 13
– (1) Dış İlişkiler Dairesi
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Hukuk ve adalet eğitimi alanında; yurt içi ve
yurt dışında faaliyet gösteren kurum ve kuruluşlarla mesleki ve akademik iş
birliği yapmak, koordinasyon sağlamak.
b) Birleşmiş Milletler, Avrupa Konseyi ve Avrupa
Birliği gibi uluslararası kurum ve kuruluşlar ile hukuk ve adalet eğitimi
alanında iş birliği yapmak.
c) Yabancı ülkelerin hâkim ve savcı eğitimi veya
hukuk eğitimi alanındaki yetkili kurumlarıyla işbirliği yapmak, eğitim
programı geliştirmek ve yürütmek.
ç) Yabancı ülkelerin hâkim ve savcı eğitimi
alanındaki yetkili kurumlarıyla eğitim amacıyla karşılıklı değişim
programları geliştirmek.
d) Başta üniversiteler olmak üzere kamu ve özel
kurum ve kuruluşlar ile sivil toplum kuruluşlarıyla ortak çalışma ve
araştırmalar gerçekleştirmek.
e) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
İnsan
Kaynakları ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı
MADDE 14
– (1) İnsan Kaynakları ve Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Personelin özlük hakları ile ilgili iş ve
işlemleri yürütmek.
b) Personelin mesleki ve kişisel gelişimine yönelik
eğitim planları yapmak ve uygulamak.
c) Akademiye ait yazışma, evrak kayıt,
dokümantasyon ile arşiv iş ve işlemlerini yürütmek.
ç) Akademinin ihtiyaçları ve birimlerin talepleri
dikkate alınarak mali mevzuat doğrultusunda satın alma ile ihale
işlemlerini yürütmek.
d) Akademinin ihtiyaçları doğrultusunda güvenlik ve
temizlik hizmetleri ile teknik, alt yapı, bilgi işlem, bakım-onarım iş ve
işlemlerini yürütmek, koordine etmek.
e) Akademi içerisinde bulunan yatılı ve sosyal
tesislerin işleyişine ilişkin iş ve işlemleri yapmak.
f) 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanunu kapsamında yapılacak başvurular ile bu nitelikteki diğer
başvurulara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek.
g) Akademiyi ilgilendiren davalar ile takip iş ve
işlemlerini yerine getirmek.
ğ) Akademiye ait taşınır ve taşınmazların
kayıtlarını tutmak.
h) Başkan tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
Strateji
Geliştirme Başkanlığı
MADDE 15
– (1) Strateji Geliştirme
Başkanlığının görevleri şunlardır:
a) Akademinin stratejik planını hazırlamak, amaç ve
hedeflerini, hizmet kalite standartlarını ve performans kriterlerini
belirlemek.
b) Akademinin stratejik planı ile amaç ve
hedeflerine uygun olarak bütçe teklifini hazırlamak.
c) Akademinin performansı, mali durumu, yıllık
faaliyetleri ve ihtiyaç duyulan konular hakkında rapor hazırlamak.
ç) Akademinin mali raporlarını ve kesin hesabını
hazırlamak.
d) Akademinin bütçesine, yıllık iş planına,
gelir-gider kesin hesaplarına, yıllık raporuna ve sair raporlarına ilişkin
işlemleri yapmak, gerekli hallerde bütçe kalemleri arasında aktarma
yapılmasına ilişkin çalışmaları yürütmek.
e) Bir önceki malî yıla ait, konsolide edilmiş
gelir tablolarını, bilançoları ve yıllık faaliyetleri esas alan kapsamlı
malî tabloları içeren yıllık raporu hazırlamak ve en geç bir sonraki yılın
nisan ayının sonuna kadar bilgi için ilgili yerlere gönderilmesine ilişkin
çalışmaları ve bütçenin ibrası ile ilgili işlemleri yapmak.
f) Akademinin gelirlerinin tahsili ve takibine
ilişkin işlemleri yürütmek, Akademinin nakit varlığını yönetmek ve muhafaza
etmek.
g) Akademinin harcamalarının, onaylı bütçe
çerçevesinde ve harcama usul ve esaslarına uygun olarak gerçekleştirilmesini
sağlamak.
ğ) Akademinin hesap planları ve muhasebe
kayıtlarıyla ilgili işlemleri yürütmek.
h) Akademinin görev kapsamına giren işlerle ilgili
istatistiki bilgileri tutmak, yayımlamak.
ı) Mali konularla ilgili mevzuatın uygulanmasını
sağlamak.
i) 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 22/12/2005 tarihli ve 5436 sayılı Kamu Malî
Yönetimi ve Kontrol Kanunu ile Bazı Kanun ve Kanun Hükmünde Kararnamelerde
Değişiklik Yapılması Hakkında Kanunun 15 inci maddesi ve diğer mevzuatla
strateji geliştirme ve mali hizmetler birimlerine verilen diğer görevleri
yapmak.
j) Başkan tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
Araştırma
ve Geliştirme Merkezi
MADDE 16
– (1) Araştırma ve Geliştirme
Merkezinin görevleri şunlardır:
a) Hâkim ve savcılar ile adayların yetkinliklerini
artırmak üzere nitelikli eğitim sunulması amacıyla araştırma ve geliştirme
faaliyetleri yürütmek.
b) Hâkim ve savcılar ile adayların eğitim
ihtiyaçlarını tespit etmek, yapılan ihtiyaç analizi çalışmaları sonucunda
uygulanacak eğitim modül ve materyallerini hazırlamak ve güncellemek.
c) Alanında uzman kişilerden oluşan eğitici havuzu
belirlemek ve eğitici eğitimi programları düzenlemek.
ç) Eğitim modüllerinin uygulanmasında simülasyon,
kurgusal duruşma, vaka analizleri, seminer, uzaktan eğitim gibi
kullanılacak öğretim yöntem ve tekniklerini geliştirmek.
d) Eğitime ilişkin ölçme-değerlendirme ve
izleme-değerlendirme araçlarını geliştirmek.
e) Mesleki ve kişisel gelişime yönelik projeler
hazırlamak ve uygulamak, Bakanlık ile diğer kurumların yürüttüğü projelere
destek vermek.
f) Adalet ve hukuk bilincini geliştirerek yargıya
duyulan güvenin artırılmasını sağlamaya yönelik kurum ve kuruluşlarla iş
birliği halinde projeler yürütmek.
g) Akademinin kurumsal kapasitesi ve eğitim
programlarını hizmet kalite ve standartları yönünden geliştirmeye yönelik
çalışmalar yapmak.
ğ) Bakanlık ile diğer kurum ve kuruluşlardan gelen
görüş taleplerine cevap vermek.
h) Akademinin görev alanına ilişkin mevzuat
çalışmalarını hazırlamak.
ı) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
Ölçme ve
Değerlendirme Merkezi
MADDE 17 – (1) Ölçme ve Değerlendirme Merkezinin görevleri
şunlardır:
a) Akademi tarafından gerçekleştirilen her türlü
eğitim programına yönelik ölçme, değerlendirme ve izleme faaliyetlerini
yürütmek.
b) Aday eğitimleri sonucunda yapılan bitirme
sınavlarına ilişkin her türlü iş ve işlemleri yürütmek.
c) Akademi tarafından gerçekleştirilen eğitim
programları ile sınavlara ilişkin yıllık değerlendirme raporlarını
hazırlamak ve yayımlamak.
ç) Hazırlanan rapor ve çalışmaları uygulama
birimlerine ileterek müteakip planlama ve uygulama süreçlerinde
değerlendirilmesini sağlamak.
d) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
Kişisel
Gelişim Eğitimi Merkezi
MADDE 18
– (1) Kişisel Gelişim Eğitimi
Merkezinin görevleri şunlardır:
a) Hâkim ve savcılar ile adayların, yargı etiği
ilkelerine uygun davranışlar geliştirmelerine yönelik eğitim programları
planlamak ve yürütmek.
b) Hâkim ve savcılar ile adayların, mesleki ve
kişisel gelişim alanlarında bilgi, beceri ve yetkinliklerini artırmaya
yönelik eğitim programları planlamak ve yürütmek.
c) Hâkim ve savcılar ile adayların, lisansüstü
eğitim yapmasını sağlamak üzere işbirliği yapmak.
ç) Hâkim ve savcılar ile adayların, yabancı dil
alanında bilgi, beceri ve yetkinliklerini geliştirmek amacıyla kurslar
hazırlamak ve uygulamak.
d) Hâkim ve savcılar ile adaylara yönelik uygun
görülen alanlarda kurs, söyleşi, konferans ve ziyaret gibi sosyal ve
kültürel etkinlikleri planlamak ve yürütmek.
e) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
İnsan
Hakları Merkezi
MADDE 19
– (1) İnsan Hakları Merkezinin
görevleri şunlardır:
a) Hâkim ve savcılar ile adayların insan hakları
konusundaki farkındalıklarını artırmak ve eğitim ihtiyacını gidermek
amacıyla seminer, çalıştay, kongre, sempozyum gibi etkinlikler düzenlemek.
b) İnsan hakları konusunda simülasyon, atölye
çalışmaları, sertifika programları, kurgusal duruşma ve benzeri eğitim
etkinlikleri düzenlemek.
c) İnsan Hakları Merkezi Kütüphanesine ilişkin iş
ve işlemleri yürütmek.
ç) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
Uzaktan
Eğitim Merkezi
MADDE 20
– (1) Uzaktan Eğitim Merkezinin
görevleri şunlardır:
a) İhtiyaç duyulan konularda uzaktan eğitim modül
ile materyalleri geliştirmek ve güncellemek.
b) Dijital eğitim platformu geliştirmek, ihtiyaç
duyulan konularda bu dijital platform aracılığıyla çevrimiçi ve çevrimdışı
uzaktan eğitim organizasyonları düzenlemek.
c) Eğitime ilişkin mobil uygulamalar geliştirerek
işletimini sağlamak, eğitimle ilgili hazırlanan tüm modül, materyal ve
verileri bu mobil uygulamalar aracılığıyla hâkim ve savcılar ile adayların
hizmetine sunmak.
ç) Başkan tarafından verilecek diğer işleri yapmak.
Kurumsal
İletişim Müdürlüğü
MADDE 21
– (1) Kurumsal İletişim
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Kurumsal misyona ve vizyona uygun olarak
kurumsal kimliği oluşturmak.
b) Kurum kültürünün yerleşik ve sürekli hale
gelmesi için faaliyetlerde bulunmak.
c) Akademinin kurumsal iletişim stratejisini
belirlemek.
ç) Akademinin basın ve halkla ilişkiler
hizmetlerini yönetmek.
d) Kurumsal farkındalığın sağlanması amacıyla çalışmalar
yürütmek.
e) Başkanın özel kalem hizmetlerini yerine
getirmek.
f) Başkan tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
Yayın ve
Kütüphane Müdürlüğü
MADDE 22
– (1) Yayın ve Kütüphane
Müdürlüğünün görevleri şunlardır:
a) Hukuk ve adalet eğitimi alanında; bilimsel,
akademik, ulusal, uluslararası, süreli ve süresiz yayınlar hazırlamak,
tercüme etmek ve yayımlamak.
b) Hukuk ve adalet eğitimi alanında; sosyal ve
kültürel dergiler hazırlamak ve yayımlamak.
c) Akademinin tanıtımını ve faaliyetlerini içeren bülten,
broşür, katalog gibi eserler hazırlamak ve yayımlamak.
ç) Akademide, kütüphane ile bilgi bankası kurmak ve
bunlarla ilgili tüm işlemleri yapmak.
d) Başkan tarafından verilen diğer görevleri
yapmak.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Danışma Kurulu ve Görevleri
Danışma Kurulu
MADDE 23
– (1) Danışma Kurulu; Bakanın
görevlendirdiği bakan yardımcısının başkanlığında, aşağıdaki üyelerden
oluşur:
a) Bakanlıkta görev yapan üst kademe kamu
yöneticileri arasından Bakanın belirlediği üç kişi.
b) Hâkimler ve Savcılar Kurulu tarafından, bölge
adliye ve bölge idare mahkemelerinde görev yapan hâkimler arasından seçilen
birer kişi.
c) Hâkimler ve Savcılar Kurulu tarafından, birinci
sınıfa ayrılmış olmak kaydıyla; adli ve idari yargı ilk derece
mahkemelerinde görev yapan hâkimler arasından seçilen birer kişi,
Cumhuriyet savcıları arasından seçilen bir kişi.
ç) Yükseköğretim Kurulu tarafından üniversitelerin
hukuk fakültelerinde ve eğitim bilimleri alanında görev yapan öğretim
üyeleri arasından seçilen birer kişi.
(2) Yargıtay Birinci Başkanlık Kurulu, Yargıtay
üyeleri arasından üç kişiyi, Danıştay Başkanlık Kurulu Danıştay üyeleri
arasından iki kişiyi ve Hâkimler ve Savcılar Kurulu kendi üyeleri arasından
bir kişiyi üç yıl için Danışma Kurulu üyesi olarak belirleyebilir.
(3) Birinci fıkranın (b), (c), (ç) bentlerinde
sayılan kişiler üç yıl için seçilir.
(4) Süreli olarak seçilen üyenin herhangi bir
sebeple üyelikten ayrılması halinde yeni seçilecek üye, yerine seçildiği
üyenin kalan süresini tamamlar.
(5) Görev yaptığı kurum, kuruluş ve kurullardaki
görevleri sona eren üyenin, Danışma Kurulu üyeliği de sona erer.
(6) Danışma Kurulunun sekretarya hizmetleri
Başkanlık tarafından yürütülür.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 24
– (1) Danışma Kurulu aşağıda
belirtilen hususlarda Başkanlığa önerilerde bulunur:
a) Eğitim planları ve yıllık faaliyetler.
b) Eğitim ve öğretim faaliyetleriyle ilgili
strateji ve hedefler.
c) Akademi faaliyetlerinde karşılaşılan sorunların
çözümü.
ç) Akademinin görev alanına giren diğer konular.
(2) Danışma Kurulu ayrıca mevzuat ile verilen diğer
görevleri yerine getirir.
Danışma
Kurulunun toplantı usul ve esasları
MADDE 25
– (1) Danışma Kurulu, Danışma
Kurulu Başkanının çağrısı üzerine yılda en az iki kez toplanır. Toplantının
gündemi, yeri ve zamanı üyelere bildirilir.
(2) Toplantı gündemi Danışma Kurulu Başkanı
tarafından belirlenir. Danışma Kurulu Başkanının uygun görmesi ile gündem
dışı konular da gündeme dâhil edilebilir.
(3) Danışma Kurulu üye tam sayısının salt
çoğunluğuyla toplanır, çoğunluk sağlanamazsa bir sonraki toplantı, Danışma
Kurulu Başkanının belirleyeceği yer ve zamanda çoğunluk aranmaksızın
yapılır.
(4) Toplantıya katılanların salt çoğunluğuyla karar
alınır. Oylarda eşitlik olması halinde Danışma Kurulu Başkanının bulunduğu
taraf çoğunlukta sayılır. Danışma Kurulu toplantılarında çekimser oy
kullanılamaz.
(5) Başkan, toplantılara katılarak Akademinin
faaliyetleri hakkında Danışma Kurulunu bilgilendirir. Başkanın toplantıya
katılamaması halinde görevlendireceği daire başkanı katılır.
(6) Danışma Kurulu Başkanı, toplantılara alanında
uzman kişiler ile kamu veya özel kurum ve kuruluş temsilcilerini de davet
edebilir.
(7) Toplantı içeriği ve alınan kararlar tutanağa
bağlanır ve Danışma Kurulu üyelerince imzalanır.
ALTINCI BÖLÜM
Öğretim Elemanları ve Eğitim Kurulları
Öğretim
elemanı olarak görevlendirme
MADDE 26
– (1) Bakan tarafından atanan veya
görevlendirilen tetkik hâkimleri arasından meslekte fiilen sekiz yılını
tamamlamış üstün başarılı, tercihen eğitim ve ders anlatma tecrübesi olan,
lisansüstü eğitim almış, yabancı dil bilen, mesleki ve bilimsel eseri
bulunanlar öğretim elemanı olarak görevlendirilebilir.
(2) Yükseköğretim kurumlarında görevli öğretim
üyeleri ve öğretim görevlileri ile araştırma görevlileri Başkanın talebi,
üniversite yönetim kurulunun uygun görmesi ve rektörün onayı ile
muvafakatleri alınmak suretiyle Akademide öğretim elemanı olarak
görevlendirilebilir. Bu kişiler hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi,
4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu ve bu Yönetmelik
hükümleri uygulanır.
(3) Bu şekilde atanan veya görevlendirilenlere
ihtiyaç duyulması halinde eğitici eğitimi programı düzenlenebilir.
(4) Öğretim elemanları, Akademi tarafından
hazırlanan eğitim modüllerine uygun eğitim verirler. Eğitimler sırasında
mevzuat, güncel içtihatlar ve kaynaklar kullanılır. Bu amaçla hazırlanan
materyallerden faydalanılır.
Öğretim
elemanlarının görevleri
MADDE 27
– (1) Öğretim elemanlarının
görevleri şunlardır:
a) Hâkim ve savcılar ile adaylara eğitim vermek.
b) Adayların mesleki gelişimlerine katkı sağlamaya
yönelik danışmanlık yapmak.
c) Noterler ve avukatlar ile eğitim ve öğretim
hizmetlerinden faydalanması uygun görülen diğer kişilere eğitim vermek.
ç) Hukuk ve adalet alanını ilgilendiren konularda
düzenlenecek olan uzmanlık ve sertifika programları ile kurslarda eğitim
vermek.
d) Hukuk ve adalet alanını ilgilendiren konularda
düzenlenecek seminer, sempozyum, konferans ve benzeri etkinliklere katkıda
bulunmak.
e) Eğitim ve öğretim hizmetlerinin geliştirilmesine
yönelik Başkan tarafından verilen diğer işleri yapmak.
Ders
vermek üzere görevlendirilenler
MADDE 28
– (1) Başkanın talebi üzerine
yetkili makam, kurul veya organlarınca uygun görülen yeteri kadar Yargıtay
ve Danıştay üyesi, hâkim ve savcılar, avukatlar, noterler ile alanında
uzman kişiler Akademide ders vermekle görevlendirilebilir.
(2) Hâkim ve savcılar, avukatlar, noterler ve
alanında uzman kişilerin görevlendirilmeleri için meslekte fiilen beş
yılını tamamlamış olmaları şartı aranır.
(3) Akademide görev yapanlar yetkin oldukları
alanlarda ders vermek üzere Başkan tarafından görevlendirilebilir.
(4) Birinci fıkra uyarınca ders vermek üzere
görevlendirilenlere ihtiyaç duyulması halinde eğitici eğitimi programı
düzenlenebilir.
(5) Birinci fıkra uyarınca görevlendirilenler,
Akademi tarafından hazırlanan eğitim modüllerine uygun eğitim verirler. Eğitimler
sırasında mevzuat, güncel içtihatlar ve kaynaklar kullanılır. Bu amaçla
hazırlanan materyallerden faydalanılır.
Eğitim
kurulları
MADDE 29
– (1) Akademide yürütülen eğitim
faaliyetlerinin değerlendirilmesi, öğretim elemanları ve ders vermek üzere
görevlendirilen kişiler arasında etkili iletişim ve koordinasyonun
sağlanması, eğitim hizmetlerinin yeknesak şekilde belirlenen standartlara
uygun, etkin ve verimli olarak yerine getirilmesi amacıyla Ceza Hukuku
Eğitim Kurulu, Özel Hukuk Eğitim Kurulu ve İdare Hukuku Eğitim Kurulu
kurulur.
Eğitim
kurullarının oluşumu ve görevleri
MADDE 30
– (1) Eğitim kurulları, Akademide
görev yapan hâkimler ve öğretim elemanları ile ders vermek üzere
görevlendirilenler arasından Başkan tarafından seçileceklerden oluşur.
(2) Eğitim kurulları aşağıdaki görevleri yerine
getirir:
a) Uygulanan eğitimi değerlendirmek ve müfredatı
gözden geçirerek tavsiyelerde bulunmak.
b) Mevzuat ve uygulamalar ışığında eğitim
modüllerinin geliştirilmesine katkı sağlamak.
c) Eğitim programlarının, Akademi tarafından
geliştirilen eğitim modül ve materyallerine uygun bir şekilde yürütülmesini
sağlamak.
Eğitim
kurullarının çalışma usul ve esasları
MADDE 31
– (1) Eğitim kurulları, Başkanın
daveti üzerine eğitim dönemlerinin öncesinde ve sonrasında veya Başkan
tarafından gerekli görülmesi halinde toplanır.
(2) Toplantılara alanında uzman kişiler ile kamu
veya özel kurum ve kuruluş temsilcileri de davet edilebilir.
(3) Toplantı sonrasında eğitim değerlendirme raporu
hazırlanır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Gelirler
MADDE 32
– (1) Akademinin gelirleri
şunlardır:
a) Genel bütçeden yapılacak hazine yardımları.
b) Akademiye yapılacak her türlü yardım, bağış ve
vasiyetler.
c) Akademi tarafından yapılacak eğitim, öğretim ve
diğer hizmetlerden alınacak ücretler.
ç) Yayın gelirleri.
d) Akademiye ait taşınır veya taşınmaz malların
gelirleri.
e) Yukarıda sayılan gelirlerin nemalandırılması
suretiyle elde edilecek gelirler ile diğer gelirler.
Hizmetler
ile yatılı tesislerin ücretlendirilmesi
MADDE 33
– (1) Hâkim ve savcılar ile
adaylara yönelik eğitim programları hariç olmak üzere Akademi hizmetleri
ücretlidir.
(2) Akademide eğitim alanların faydalanması
amacıyla yatılı tesisler kurulur.
(3) Akademideki yatılı tesis ve diğer hizmetler
için ödenecek ücret 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında
Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 220/A maddesinin birinci fıkrasının (j)
bendi uyarınca düzenlemeler dikkate alınarak Başkanlık tarafından
belirlenir. Bu hizmetlere ilişkin ücret tarifesi her yılın Aralık ayında
hazırlanarak yürürlüğe girer. Yeni ücret tarifesi yürürlüğe girinceye kadar
önceki ücret tarifesi geçerli olur.
Denetim
MADDE 34
– (1) Akademinin denetimi adalet
müfettişlerince yapılır.
Yürürlük
MADDE 35
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 36
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Türkiye Adalet Akademisi Başkanı yürütür.
|