Tarım ve Orman Bakanlığından:
SU ÜRÜNLERİ
YETİŞTİRİCİLİĞİ DESTEKLEME TEBLİĞİ
(TEBLİĞ NO:
2019/56)
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı; 23/10/2019 tarihli ve 1691
sayılı Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan 2019 Yılında Yapılacak
Tarımsal Desteklemelere İlişkin Karar kapsamında su ürünleri
yetiştiriciliği yapanlara verilecek su ürünleri desteği ile ilgili usul ve
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, Bakanlıktan onaylı su ürünleri
yetiştiricilik belgesine sahip, Su Ürünleri Bilgi Sistemine (SUBİS) kayıtlı
yetiştiricilere yapılacak su ürünleri desteği ile ilgili hususları kapsar.
(2) Kamu kurum ve kuruluşları bu Tebliğ
kapsamındaki desteklemelerden yararlanamaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ, 23/10/2019 tarihli ve 1691 sayılı
Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan 2019 Yılında Yapılacak Tarımsal
Desteklemelere İlişkin Kararın 4 üncü maddesinin sekizinci fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
b) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğünü,
c) Entansif yetiştiricilik: Tamamen dıştan
yemlemeye dayalı yoğun yetiştiriciliği,
ç) İl/ilçe müdürlüğü: Bakanlık il/ilçe
müdürlüklerini,
d) Karar: 23/10/2019 tarihli ve 1691 sayılı
Cumhurbaşkanı Kararı ile yürürlüğe konulan 2019 Yılında Yapılacak Tarımsal
Desteklemelere İlişkin Kararı,
e) Kapalı Sistem Üretim: Üretimde kullanılan suyun,
mekanik ve biyolojik araçlar serisinin kullanılarak dışkı ve yem
artıklarının uzaklaştırılması, kalite ve kimyasal yapı bakımından oksijence
zenginleştirilmesi, karbondioksitin uçurulması, ozon ve/veya UV ile muamele
gibi bazı işlemlere tabi tutulduktan sonra yetiştiricilik sisteminde tekrar
kullanımı esasına dayanan, daha az su kullanımı, birim hacimden yüksek
verim, daha iyi büyüme ve yemden daha fazla yararlanmayı sağlayan, yer ve
tür serbestisi olan ve daha az çevresel etki ile ürün alabilmeyi temin eden
tam kontrollü su ürünleri yetiştiricilik sistemini,
f) Kilogram Üstü Alabalık: Hasat edildiğinde 1
adedinin ağırlığı 1.25 (bir kilo iki yüz elli gram) kilogram ve üzeri
ağırlıkta olan tüm alabalık türlerini,
g) Kuluçkahane: Su ürünleri damızlık
materyallerinden yumurta ve yavru materyal elde etmek üzere kurulan ve
Bakanlıktan onaylı kuluçkahane işletmelerini,
ğ) Satış belgesi: İşletmede yetiştirilen balıkların
hasat edilerek satışının yapıldığını gösteren satış faturasının aslı,
ikinci sureti veya e-fatura, perakende satış fişi ya da müstahsil
makbuzunu,
h) Su Ürünleri Bilgi Sistemi (SUBİS): Bakanlık
bünyesinde kurulu bulunan su ürünleri yetiştiriciliği ile ilgili bilgilerin
merkezi bir veri tabanında toplandığı su ürünleri kayıt sistemini,
ı) Su ürünleri kuluçkahane belgesi: Su ürünleri
damızlık materyallerinden yumurta/yavru materyaller elde etmek için kurulan
işletmelere Bakanlıkça verilen geçerli belgeyi,
i) Su ürünleri yetiştiriciliği: Su ürünlerinin
entansif olarak yetiştirilmesini,
j) Su ürünleri yetiştiricilik belgesi: Su ürünleri
üretim faaliyetinde bulunan yetiştiricilere Bakanlıkça verilen geçerlilik
süresi devam eden belgeyi,
k) Yavru balık adaptasyon işletmesi: Yavru
balıkların, büyütülecekleri iç su ve deniz kaynaklarına adapte olmaları
amacıyla kurulan tesisleri,
l) Yetiştirici/üretici: Kamu kurum ve kuruluşları
hariç, Bakanlıkça su ürünleri yetiştiriciliği faaliyetinde bulunmak üzere
izin verilen gerçek ve tüzel kişileri,
m) Yetiştirici/üretici örgütü: 29/6/2004 tarihli ve
5200 sayılı Tarımsal Üretici Birlikleri Kanunu ile 24/4/1969 tarihli ve
1163 sayılı Kooperatifler Kanununa göre kurulmuş su ürünleri
yetiştiriciliği konusunda faaliyet gösteren ve merkez birliği düzeyinde
örgütlenmiş üretici merkez birliği, üretici birlikleri ve kooperatifleri,
n) Yetiştiricilik işletmesi: Bakanlıktan onay
alınarak su ürünleri yetiştiriciliğinin yapıldığı yerleri,
ifade eder.
Su
ürünleri desteği
MADDE 5 – (1) Su ürünleri yetiştiriciliği yapanlara su
ürünleri yetiştiriciliği desteği aşağıda belirtilen esaslara göre verilir:
a) Ürün desteklemesi kapsamındaki türler; alabalık,
sazan, midye ve yeni türler (mersin, kalkan, fangri, mercan, sinagrit,
lahoz, sivri burun karagöz, minekop, eşkine, sargoz, mırmır, sarıağız,
sarıkuyruk, trança, yayın, şabut, karabalık, yılan balığı, tilapya,
kerevit, karides, sülük, karadeniz alası, kırmızı benekli alabalıklar)’dir.
b) Su ürünleri yetiştiricilik belgesi bulunan ve
(a) bendinde belirtilen türlerin entansif şekilde yetiştiriciliğini yapan, midye
yetiştiriciliği yapan, kapalı sistemde su ürünleri yetiştiricilik projesine
sahip olup projesine uygun olarak (a) bendinde belirtilen türlerin
üretimini yapan ve kilogram üstü alabalık yetiştiren üreticilere, Kararda
belirlenen destekleme birim fiyatı kadar destekleme yapılır.
c) Bu fıkranın (b) bendinde belirtilen
desteklemelerden yararlanmayan ve elektrik enerjisi ile çıkardığı yer altı
suyu ya da enerji kullanmadan kaynak suyunu kullanarak daha çok iç tüketim
amaçlı toprak havuzlarda küçük ölçekli yetiştiricilik yapan üreticilere
yılda en fazla 30.000 kilograma kadar Kararda belirlenen birim fiyatı kadar
destekleme yapılır.
ç) Bir işletmenin ürün desteğinden
yararlanabileceği miktarın hesaplanmasında uyulacak esaslar şunlardır:
1) Denizlerde Bakanlıkça belirlenmiş olan aynı
potansiyel alanda, aynı baraj gölünde veya bölgelere ayrılmış baraj
göllerinde aynı bölge içerisinde, aynı gerçek ve tüzel kişilere ait birden
fazla yetiştiricilik işletmesi var ise bu işletmeler tek bir işletme olarak
kabul edilir ve destekleme ödemesi buna göre yapılır.
2) Desteklemede, denizlerde Bakanlıkça belirlenmiş
olan aynı potansiyel alanda, aynı baraj gölünde veya bölgelere ayrılmış
baraj göllerinde aynı bölge içerisinde, aynı gerçek ve tüzel kişilere ait
birden fazla yetiştiricilik işletmesi ile ilgili olarak Kararın yayım
tarihinden önceki tesis sahipleri esas alınır. Kararın yayımlandığı
tarihten sonra bu tesislerle ilgili devirler destekleme kapsamı dışındadır.
3) Karar gereğince, bir işletmenin desteklemeden
faydalanabileceği en fazla miktar; birinci fıkranın (c) bendindeki toprak
havuzlarda balık yetiştiriciliği desteğinden yararlanacaklar için yılda
30.000 kilogram, birinci fıkranın (b) bendindeki desteklemeler için ise
yılda 350.000 kilogram ile sınırlıdır.
4) İşletmenin su ürünleri yetiştiricilik
belgesinde, tesis (proje) kapasitesi (ton/yıl) için belirtilen mevcut durumdaki
kapasite dikkate alınır.
5) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (c) bendinde
istenen satış belgelerindeki kilogram fiyatları Su Ürünleri Yetiştiricileri
Üretici Merkez Birliğinin görüşü alınarak Bakanlık tarafından açıklanacak
ürünün kilogram/maliyet değerinin %75’inden düşük olan satış belgeleri ile
kilogram/maliyet değerinin %50’sinden düşük olan balık yemine ait faturalar
destekleme kapsamı dışındadır.
6) Ürüne ait satış belgelerinde ve/veya hasat
tespit tutanağında belirtilen miktar, bu miktarın hesaplanmasında bu
fıkranın (i) bendinde belirtilen canlı ürünlere ait satış belgeleri hariç,
yetiştiricilik işletmeleri arasında yapılan ürün alışverişlerine ait satış
belgelerindeki miktarlar hesaplanmaya dahil edilmez.
7) Yetiştirilen türe göre hasat edildiği ağırlığa
ulaşması için balık besleme bilimi bakımından gerekli olan yeme ait fatura
dikkate alınır.
8) Yetiştiriciliği yapılan ürünün büyüme süresi
dikkate alınır.
9) İşlenmek suretiyle fileto veya füme olarak
satışı yapılan ürünlerde, ürüne ait faturalarda belirtilen miktarın iki
katı dikkate alınır.
10) Bu fıkranın (i) bendinde belirtilen şekilde
üretim yapan işletmelerden ve yavru balık adaptasyon işletmelerinden yavru
alan işletmeler için son satışın yapıldığını gösteren satış belgelerindeki
miktardan, aynı ürüne ait ilk hasat için düzenlenen satış belgelerindeki
veya hasat tespit tutanağındaki miktar düşüldükten sonra kalan miktar
dikkate alınır.
11) İlk defa yetiştiriciliğe başlayan işletmeler
ile kapasite artırımında bulunan işletmelere yetiştiricilik belgesi
düzenlenebilmesi için işletmeye konulan yavru balıkların tespitinin
yapılması şartıyla işletmeye geliş tarihi, diğer mevcut işletmelerde ise
yavru balıkların işletmeye geliş tarihi, balıkların büyüme süresinin
başlangıcı olarak esas alınır.
d) Aynı işletmede birden çok türün yetiştirilmesi
halinde, bu fıkranın (ç) bendinin (3) numaralı alt bendinde belirtilen
kapasite sınırlamaları bu işletmeler için de geçerli olup bu durumdaki
işletme sahipleri il/ilçe müdürlüğüne, ürünlerini hasat etmeden önce
müracaat ederek yetiştirdiği türlerle ilgili tespit yaptırmak zorundadır.
Türlerle ilgili desteklemelerde yetiştiricilik belgesindeki oranlar esas
alınır.
e) Yetiştirdiği ürünlerini fileto veya füme olarak
Bakanlıktan onaylı işletmelerde işlenmesi suretiyle pazarlayanların
işlenmiş ürünlerine ait satış faturaları, satış belgesi olarak kabul
edilir.
f) İşletmesinde yetiştirdiği yavru balıkları başka
işletmelerden satın alanlar, bu balıkları Bakanlıktan izinli kuluçkahanelerden,
su ürünleri yetiştiricilik belgesinde yavru üretim izni olan işletmelerden,
yavru balık adaptasyon işletmesinden, üniversite veya araştırma
enstitülerine ait kuluçkahanelerden temin ederler.
g) İşletmesinde yetiştirdiği yavru balıkları,
Bakanlıktan yavru balık üretme izni olan kendisine ait başka bir işletmeden
veya kendisine ait başka bir yavru balık adaptasyon işletmesinden temin
edenler, yavrunun temin edildiği işletmenin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne,
Ek-1’de yer alan Su Ürünleri Yavru Balık Tespit Tutanağını düzenletmek ve
bu tutanağı yavru balıkların götürüldüğü işletmenin bulunduğu il/ilçe
müdürlüğüne ibraz etmek zorundadır.
ğ) Karada ve baraj göllerinde kurulu olan alabalık
yetiştiricilik işletmelerinden, projesinde yavru üretim izni olmadığı
halde, başkasına satmamak kaydıyla, sadece işletmesinin ihtiyacı olan
yavruyu kendi işletmesinde üreten işletmeler il/ilçe müdürlüğüne müracaat
ederek Su Ürünleri Yavru Balık Tespit Tutanağını düzenletmek zorundadır.
h) Kilogram üstü alabalık üretmek isteyen
yetiştiricilerin, il/ilçe müdürlüğüne müracaat ederek proje değişikliğine
gerek kalmaksızın kilogram üstü alabalık yetiştiriciliği yapma talebinde
bulunması ve mevcut durumlarını Ek-6’da yer alan Kilogram Üstü Alabalık
Tespit Tutanağı ile tespit ettirmeleri zorunludur. Kilogram üstü alabalık
hasat edecek yetiştiricilerin il/ilçe müdürlüğüne başvurarak Ek-7’de yer
alan Kilogram Üstü Alabalık Hasat Tespit Tutanağını düzenlettirmeleri ve bu
ürünler için düzenlenecek satış belgelerinde de ürünün kilogram üstü
olduğunu belirtmeleri zorunludur.
ı) Yetiştirilen ürünlerin büyüme sürelerinin
belirlenmesinde, yetiştiriciliği yapılan tür, bölgenin çevre özellikleri ve
yetiştirme sistemi il müdürlüğünce göz önünde bulundurulur.
i) Balıkları işletmesine yavru balık olarak değil
de daha büyük ve değişik ağırlıklarda koymak suretiyle yetiştiricilik
yapanların; balıkların temin edildiği işletmenin bulunduğu il/ilçe
müdürlüğüne düzenlettirecekleri Ek-2’de yer alan Su Ürünleri Hasat Tespit
Tutanağında “canlı” ibaresinin belirtilmesi zorunludur. Bu belge,
balıkların götürüldüğü işletmenin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne ibraz
edilir ve bu balıklar il/ilçe müdürlüğü elemanları nezaretinde işletmeye
bırakılır. Hasat tespit tutanağı üzerine balıkların bırakıldığı tarih,
saat, tür ve miktarı kaydedilerek imzalanır. Yetiştiricilerin balıklarını
başkasına ait işletmeden temin etmeleri halinde, satış belgesinde “canlı”
ibaresinin de yer alması zorunludur. Bu kapsamda;
1) İç sularda yetiştirilip denizlere taşınarak
büyütülmesine devam edilen canlı balıklar,
2) İç sularda yetiştiriciye ait tesiste yavrudan
kilogram üstü ağırlığa kadar getirilen canlı balıklar,
3) İç sularda yetiştiricinin işletmesinde
yetiştirilen, ancak teknik ve çevresel zorunluluklar nedeniyle başka bir su
kaynağında aynı yetiştiriciye ait işletmede büyütülmesine devam edilen
canlı balıklar,
desteklenir.
j) Ürünleri için hasat tespit tutanağı düzenletmesi
zorunlu olan yetiştiriciler, il/ilçe müdürlüğüne, ürününü hasat etmeden en
az beş gün önce dilekçe ile müracaat etmek zorundadır. Hasat edilen balığın
ortalama ağırlığı yazılmak suretiyle düzenlenen hasat tespit tutanağı en az
iki görevli tarafından üç suret tanzim edilerek iki sureti ürün sahibine
verilir.
k) Desteklemeden yararlanmak isteyen
yetiştiriciler, en geç 23/12/2019 tarihi mesai bitimine kadar, yetiştiricilik
tesisinin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne müracaat etmek ve bu Tebliğ
kapsamında istenen belgeleri teslim etmek zorundadır. Belirtilen son
müracaat tarihine kadar müracaatta bulunmuş yetiştiricilerin, Aralık ayına
ait satış belgeleri veya hasat tespit tutanakları en geç 13/1/2020 tarihi
mesai bitimine kadar teslim edilebilir.
Müracaat
MADDE 6 – (1) Desteklemeden yararlanmak isteyen üreticiler,
faydalanmak istedikleri su ürünleri desteği için aşağıdaki belgelerden
gerekli olanlarla yetiştiricilik tesisinin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne
müracaat ederler:
a) Ek-3’te yer alan Su Ürünleri Yetiştiriciliği Destekleme
Müracaat Dilekçesi.
b) Yetiştirdiği ürünün satın alındığını gösteren
satış belgesi ve/veya Su Ürünleri Yavru Balık Tespit Tutanağı (son müracaat
tarihine kadar istendiği zaman).
c) Hasat edilen ürünün satıldığını gösteren satış
belgesi ve/veya Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı (son müracaat tarihine
kadar istendiği zaman).
ç) Ek-7’de yer alan Kilogram Üstü Alabalık Hasat
Tespit Tutanağı.
d) Su ürünleri yetiştiriciliği ile ilgili üretici
birliği veya kooperatife üyelik belgesi (Bulunmayan yerlerde bu belge
istenmez).
e) İşletmesinde yetiştirdiği balığın satın alındığı
işletmenin kuluçkahane, yavru balık adaptasyon işletmesi veya işletmesinde
yavru üretim izninin olduğu su ürünleri yetiştiricilik belgesinin sureti,
yavru balıkların üniversite veya araştırma kuruluşlarından temin edilmesi
halinde ise bu kurumlar tarafından satışın yapıldığını gösterir belge.
f) Proje kapasiteleri 10 ton/yıl üzerinde olan
üreticilerin kullandıkları yeme ait fatura (son müracaat tarihine kadar
istendiği zaman).
g) Yetiştiricilik belgesi fotokopisi.
ğ) Desteklemeden yararlanacak su ürünleri
yetiştiricilik işletmesinin 22/3/1971 tarihli ve 1380 sayılı Su Ürünleri
Kanunu kapsamında ödenecek ceza borcu olmadığını gösterir belge ile su/su
alanı kira borcu olmadığını gösterir belge.
h) Üretim yılına ait tesis denetim formu.
ı) İlk defa yetiştiriciliğe başlayan işletmeler
için yetiştiricilik belgesi düzenlenmesi amacıyla işletmeye konulan yavru
balıklara ilişkin tespit tutanağı.
İl/ilçe
müdürlüğü tarafından yapılacak iş ve işlemler
MADDE 7 – (1) Desteklemeden yararlanmak üzere yapılan
müracaatlar, il/ilçe müdürlüğü tarafından bu Tebliğ kapsamında istenen
belge ve belgelerdeki bilgiler kontrol edilerek SUBİS’e kaydedilir ve veri
girişleri yapılır.
(2) İl/ilçe müdürlüğü tarafından, SUBİS’e girilen
bilgiler esas alınarak Ek-4’te yer alan Su Ürünleri Destekleri İcmal-1’ler
oluşturulur. Oluşturulan İcmal-1’ler il/ilçe müdürlüğü ilan panosunda, her
dönem sonunu takip eden ilk beş mesai günü askıya çıkarılır. Askıya çıkarma
ve indirme işlemi en az iki görevli tarafından tutanağa bağlanır.
(3) İcmal-1’lere yapılacak itirazlar askı süresi
içinde il/ilçe müdürlüğüne yapılır. İtirazlar askı süresi içinde değerlendirilerek
il/ilçe müdürlüğü tarafından karara bağlanır. Askı süresince herhangi bir
itiraz olmaz ise İcmal-1’ler kesinleşmiş kabul edilir.
(4) İlçe müdürlüğünce düzenlenen İcmal-1’ler
askıdan indirilmesini müteakip onaylanarak en geç beş işgünü içinde il
müdürlüğüne gönderilir.
(5) İl müdürlüğüne gelen onaylı İcmal-1’ler,
SUBİS’teki kayıtları üzerinden kontrol edilir ve Ek-5’te yer alan Su
Ürünleri Destekleri İcmal-3’ler düzenlenip onaylanarak beş iş günü
içerisinde Balıkçılık ve Su Ürünleri Genel Müdürlüğüne gönderilir.
Üye
yetiştiricilerden kesinti
MADDE 8 –
(1) Yetiştirici örgütlerine üyelik
şartı aranan destekleme ödemelerinde, merkez birliğini kurmuş olan;
Tarımsal Üretici Birlikleri Kanununa göre kurulmuş üretici birlikleri
ve/veya Kooperatifler Kanununa göre kurulmuş olan ve Bakanlıkça kuruluşuna
izin verilen su ürünleri kooperatif üyelerinden, hizmet bedeli olarak, hak
ettikleri desteklerin % 2’si oranında birim kooperatif veya il/ilçe
birliklerine, bu bedelin içerisinden de % 20’si oranında üst kooperatif
veya merkez birliğine Çiftçi Örgütlerini Güçlendirme adı altında, ayrıca su
ürünleri yetiştiriciliği desteklemelerinden yararlanan tüm üreticilerden
balıkçılık ve su ürünleri tanıtım faaliyetlerinde kullanılmak üzere % 1
oranında merkez birliğine kesinti yapılır.
Ödemelerin
aktarılması
MADDE 9 – (1) Bu Tebliğde yer alan desteklemelerden
faydalanacak örgütlü üreticilere; merkez birliklerine üye olmaları ve üye
olduklarına dair belgeyi müracaat sırasında ibraz etmeleri koşuluyla 8 inci
maddede belirtilen oranlarda kesinti yapıldıktan sonra kalan miktar
doğrudan ödenir.
Yetki ve
denetim
MADDE 10
– (1) Bu Tebliğde yer almayan
hususlarda ve taşrada oluşacak problemlerin çözümünde, Kararda ve bu
Tebliğde belirtilen hususlara aykırı olmamak koşuluyla il/ilçe müdürlüğü
yetkilidir.
(2) İl/ilçe müdürlüğü bu Tebliğ kapsamındaki
desteklemelerle ilgili üretim süreci dahil her türlü denetimi yapmaya ve
buna ilişkin bilgi ve belge istemeye yetkilidir.
(3) Bu Tebliğde belirtilen desteklemelerle ilgili
hususlarda il/ilçe müdürlüğü tarafından yapılan denetimlerde, ilgililer
gerekli kolaylığı göstermek ve her türlü bilgi ve belgeyi vermek
zorundadır.
(4) Destekleme ödemelerinin denetimini sağlayacak
tedbirleri almaya Bakanlık yetkilidir. Bu amaçla yapılacak çalışmalarda
gerektiğinde diğer kamu kurum ve kuruluşları ile kooperatifler, ziraat
odaları ve birliklerin hizmetlerinden yararlanılır.
Haksız
ödemelerin geri alınması ve hak mahrumiyeti
MADDE 11
– (1) Bu Tebliğde belirtilen
yetkili merciler, bu Tebliğ gereği kendilerine ibraz edilen belgelerin
yetkileri kapsamındaki kontrollerinden ve kendi hazırladıkları belgelerden
sorumludur. Desteklemeden yararlanmak üzere ibraz edilen belgelerin
sorumluluğu ilgilisine aittir. Bu yükümlülüğü yerine getirmeyerek haksız
yere ödemeye neden olanlar ile haksız yere ödemelerden yararlanmak üzere
sahte veya içeriği itibarıyla gerçek dışı belge düzenleyen ve kullanan
ilgililer hakkında gerekli idari işlemler yapılarak hukuki ve cezai süreç
başlatılır.
(2) Haksız yere yapılan destekleme ödemeleri, ödeme
tarihinden itibaren 21/7/1953 tarihli ve 6183 sayılı Amme Alacaklarının
Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesinde belirtilen gecikme zammı
oranları dikkate alınarak hesaplanan kanunî faizi ile birlikte anılan Kanun
hükmüne göre geri alınır. Haksız ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan,
belge veya belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak
tutarların tahsilinde müştereken sorumlu tutulurlar.
(3) Bu Tebliğ kapsamında yapılan destekleme
ödemelerinden, idari hata sonucu düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler
hariç, haksız yere yararlandığı tespit edilen üreticiler ile idari hata
sonucu sehven yapılan fazla ödemeyi iade etmeyen üreticiler beş yıl süreyle
Bakanlıkça sağlanan hiçbir destekleme programından yararlandırılmazlar.
Sorumluluk
MADDE 12
– (1) Desteklemeden yararlanmak
üzere bu Tebliğ gereği ibraz edilen bilgi ve belgelerin doğruluğundan
öncelikle belgeyi ibraz eden ve yetkileri kapsamında onaylayan ve verileri
giren kişi ve kurumlar sorumludur. Destekleme ödemesi yapılan belgeler
istenildiğinde ibraz edilmek üzere ilgili birimler tarafından beş yıl süre
ile saklanır.
Kaynak
aktarımı ve ödemeler
MADDE 13
– (1) Karar kapsamında yapılan
destekleme ödemeleri kamu kaynağı olduğundan hak sahibinin hesabına
aktarılmadan önce haciz/icra, temlik ve benzeri işlemler yapılmaz.
(2) Desteklemeler için gerekli kaynak, bütçede
hayvancılığın desteklenmesi için 2020 yılında ayrılan ödenekten karşılanır
ve gerekli paranın aktarılmasını müteakip Bakanlık tarafından Banka
aracılığı ile ödenir.
Yürürlükten
kaldırılan tebliğ
MADDE 14
– (1) 29/5/2018 tarihli ve 30435
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Su Ürünleri Yetiştiriciliği Destekleme
Tebliği (Tebliğ No: 2018/24) yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 15
– (1) Bu Tebliğ 1/1/2019
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 16
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Tarım
ve Orman Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız
|