Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesinden:
ÇANAKKALE ONSEKİZ MART ÜNİVERSİTESİ DİŞ HEKİMLİĞİ
FAKÜLTESİ
EĞİTİM-ÖĞRETİM VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Diş Hekimliği
Fakültesinde uygulanan eğitim-öğretim ile sınavlara ilişkin usul ve
esasları düzenlemek, işleyiş, görev, yetki ve sorumlulukları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesinde
diş hekimliği eğitimi alan öğrenciler ile ilgili eğitim ve yönetim
birimlerince uygulanacak usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü ve 44 üncü maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Anabilim dalı: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi bünyesinde yer alan her bir
anabilim dalını,
b) Anabilim dalı kurulu: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
bünyesinde yer alan her bir anabilim dalına ait anabilim dalı kurulunu,
c) Avrupa Kredi Transfer Sistemi (AKTS):
Öğrencilerin yurt içinde ve yurt dışında aldıkları ve başarılı oldukları
ders kredilerinin ve notlarının bir yükseköğretim kurumundan diğerine
transferini sağlayan Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
ç) Danışman: Öğrenciye eğitim-öğretim, ders alma
işlemleri ve benzeri konularda yardımcı olması için görevlendirilmiş
öğretim elemanını,
d) Dekan: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Dekanını,
e) Ders: Her türlü eğitim-öğretim faaliyetini,
f) Dönem koordinatörü: Dekan tarafından her dönem
için görevlendirilen ve ders, ders kurulları, klinik/klinik öncesi uygulama
eğitim-öğretim programlarını, sınavlarını koordine eden Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğretim
üyesini,
g) Fakülte: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesini,
ğ) Fakülte Kurulu: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi Fakülte Kurulunu,
h) Klinik eğitim: Kliniklerde yapılan
eğitim-öğretim faaliyetlerinin hepsini,
ı) Komisyon: Diş Hekimliği Fakültesi Eğitim-Öğretim
Komisyonunu,
i) KUEDS: Klinik uygulama eğitim dönemi sınavını,
j) Ortak zorunlu dersler: 2547 sayılı Kanunun 5
inci maddesinin birinci fıkrasının (ı) bendinde yer alan dersleri,
k) Öğrenci: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi öğrencisini,
l) Öğretim elemanı: Öğretim üyeleri ve öğretim
görevlilerini,
m) ÖİDB: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,
n) Rektör: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Rektörünü,
o) Senato: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesi Senatosunu,
ö) Sınıf: Fakültedeki her bir sınıfı,
p) Üniversite: Çanakkale Onsekiz
Mart Üniversitesini,
r) Üniversite Yönetim Kurulu: Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
s) Yönetim Kurulu: Fakülte Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Kayıt İşlemleri, Yatay Geçiş, Öğrenci Statüsü,
Öğrenci Katkı
Payı/Öğrenim Ücreti, İlişik Kesme ve Ders
Muafiyetleri
Kayıt ve
kabul
MADDE 5 –
(1) Fakülteye Yükseköğretim Kurulu
(YÖK) tarafından belirlenen esaslara göre öğrenci kabul edilir. Öğrenci
kayıtları, Rektörlük tarafından belirlenen ve ilan edilen günlerde yapılır.
Zamanında başvurmayan ve istenilen belgeleri tamamlayamayan öğrenci, kayıt
hakkını kaybeder. Öğrenciler yeni kayıt yenileme işlemini şahsen veya noter
tasdikli yetki belgesi verdikleri vekilleri aracılığıyla yaparlar.
Yatay
geçiş
MADDE 6 –
(1) Fakülteye, 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
hükümleri ile Senato tarafından belirlenen esaslara göre yatay geçiş
yapılabilir. Yatay geçişler sadece güz yarıyılı başında gerçekleştirilir.
Yatay geçişe ve ders muafiyetine Yönetim Kurulu karar verir. Bu
öğrencilerin eğitim programına intibakları Yönetim Kurulunca yapılır.
Öğrenci
statüsü
MADDE 7 –
(1) Fakülteye yalnız tam zamanlı
öğrenci kabul edilir. Öğrencinin öğrencilik haklarından ve muafiyetlerinden
yararlanabilmesi ve sınavlara girebilmesi için her eğitim
yılının/yarıyılının başında kaydını yaptırmış/yenilemiş ve katkı
payı/öğrenim ücretini ödemiş olması gerekir.
Öğrenci
katkı payı/öğrenim ücreti
MADDE 8 –
(1) Öğrenciler her öğretim
yılında, 2547 sayılı Kanunun 46 ncı maddesi ve
diğer ilgili mevzuat hükümleri uyarınca belirlenen miktarlarda katkı
payını/öğrenim ücretini akademik takvimde belirlenen sürede ödemekle
yükümlüdürler. Katkı payını/öğrenim ücretini süresi içinde ödemeyenler ve
mazereti ilgili yönetim kurulunca kabul edilmeyenler o dönem için kayıt
yaptıramaz ve öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
Kayıt
yenileme
MADDE 9 –
(1) Öğrenci, her yarıyıl başında
akademik takvimde belirtilen süre içinde, öğrenci katkı payını/öğrenim
ücretini yatırdıktan sonra kaydı yenilenir. Kaydını belirlenen tarihte
yaptırmayan öğrenci, mazereti Yönetim Kurulu tarafından kabul edildiği
takdirde ders alma bırakma günlerinde kayıt yaptırabilir. Kaydını
belirlenen sürede yenilemeyen öğrenci o yarıyıl/yılda derslere ve sınavlara
giremez, öğrencilik hakkından yararlanamaz. Öğrencinin kayıt yenilemediği
yarıyıl/yıl öğrenim süresinden sayılır. Öğrenciye atanan danışmanın ders
programını onaylaması ile öğrenci o dersi alabilir.
(2) Kayıt yenileme işlemlerinin tümünden öğrenci
sorumludur. Öğrenciler kayıt yenileme işlemini şahsen veya noter tasdikli
yetki belgesi verdikleri vekilleri aracılığıyla yapar.
(3) 2547 sayılı Kanunun 44 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (c) bendinde belirtilen süreler içinde öğrenimini tamamlayamayan
öğrenciler de her dönem başında Cumhurbaşkanınca öngörülen ücreti ödeyerek
ders kaydını yeniler. Bu durumdaki öğrencilerin teorik, klinik öncesi
uygulama eğitimi, klinik eğitim, saha çalışmaları ve sınavlara katılma
hariç, öğrencilere tanınan diğer haklardan yararlandırılmaksızın öğrencilik
statüleri devam eder.
Kayıt
dondurma
MADDE 10
– (1) Aşağıda belirtilen
gerekçelerden birinin bulunması halinde, öğrencinin veya noter tasdikli
yetki belgesi verdikleri vekillerinin yazılı talebi üzerine, Yönetim
Kurulunun kararıyla öğrencinin kaydının dondurulmasına karar verilebilir:
a) Öğrencinin, heyet raporu ile belgelenmiş uzun
süreli sağlık sorununun olması.
b) Öğrencinin kendisinin veya birinci derece
yakınları olan anne, baba, kardeş, eş veya çocuğundan birinin doğal bir
afete maruz kalması ve öğrencinin bunu belgelemesi.
c) Öğrencinin birinci derece yakınlarının ağır
hastalığının olması ve bunlara bakacak başka kimsenin bulunmaması hali.
ç) Öğrencinin tecil hakkını kaybetmesi veya
tecilinin kaldırılması suretiyle askere alınması.
d) Öğrencinin tutukluluk veya mahkumiyet
hali.
e) 18/8/2012 tarihli ve
28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre öğrencinin, öğrencilik sıfatını
kaldırmayan veya ihracını gerektirmeyen mahkûmiyet hali.
f) Öğrencinin eğitim-öğretimine katkıda bulunacak
en fazla iki yarıyıl/bir yıl yurt içinde veya yurt dışında burs, staj ve
araştırma imkânının doğması.
(2) Birinci fıkrada öngörülemeyen ancak ilgili
birim yönetim kurulunun haklı ve geçerli kabul edeceği ve en çok iki
yarıyılı aşmayacak diğer gerekçelerin ortaya çıkması halinde öğrencinin
kaydı dondurulabilir.
(3) Bir öğrenci öğrenim süresince toplamda, en çok
normal öğrenim süresinin yarısı kadar kayıt dondurabilir. Ancak birinci
fıkrada gösterilen nedenlerin devamı halinde Yönetim Kurulunca kayıt
dondurmanın uzatılması yoluna gidilebilir.
(4) Kayıt dondurma başvurusunun, en geç yarıyıl
ders başlangıç tarihinden itibaren bir ay içinde yapılması esastır. Ani
hastalık ve beklenmedik haller dışında bu süre bittikten sonra yapılacak
başvurular işleme konulmaz. Öğrencinin kayıt dondurma isteği bir seferde
bir yarıyıldan az olamaz.
(5) Gerekçesi kayıt dondurma süresinin bitiminden
önce sona eren öğrenciler, dilekçeyle başvurmaları halinde, takip eden
yarıyıldan itibaren ilgili Yönetim Kurulu kararıyla eğitim-öğretime devam
edebilirler.
(6) Kayıt dondurma süreleri öğrencinin öğrenim
süresinden sayılmaz.
(7) Kayıt donduran öğrencilerden kayıtlarını
dondurdukları o yıl için katkı payı alınmaz. Kayıt dondurulan süre ile
ilgili olarak daha önce ödenmiş olan katkı payları varsa bu miktar iade
edilmez.
İlişik
kesme
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulu kararıyla
öğrencinin ilişiğinin kesilmesine ilişkin şartlar aşağıda belirtilmiştir:
a) Öğrencinin kaydının silinmesini yazılı olarak
istemiş olması.
b) Öğrencinin öngörülen ilk kayıt-kabul koşullarını
yerine getirmediğinin sonradan anlaşılması ve sunduğu belgelerin veya
verdiği bilgilerin yanlış ya da eksik olduğunun tespit edilmesi.
c) Öğrencinin, Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri çerçevesinde yükseköğretim kurumlarından
çıkarma cezası almış olması.
ç) Öğrencinin başka bir üniversiteye yatay geçiş
yapması.
d) Öğrencinin vefat etmesi.
e) Senatonun kararı ve Yükseköğretim Kurulunun
onayı ile dört yıl üst üste katkı payını/öğrenim ücretinin ödenmemesi ile
kayıt yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilebilir. Azami
süreler içinde katkı payı/öğrenim ücretinin ödenmemesi ile kayıt
yenilenmemesi nedeniyle öğrencilerin ilişikleri kesilmez.
Ders
muafiyetleri
MADDE 12
– (1) Fakülteye ilk kez kayıt
yaptıran, kurumlar arası-kurum içi yatay geçişle Fakülteye kabul edilen
öğrenci, daha önce aldığı ve başarılı olduğu derslerden muaf olmak için
kayıt yaptırdığı öğretim yılının/yarıyılın başlamasından itibaren en geç iki
hafta içerisinde Yönetim Kuruluna transkripti ile
başvurur.
(2) Öğrencinin muaf sayıldığı derslerden aldığı
notlar, 28 inci maddede belirtilen notlara uygun olarak transkriptlerinde
gösterilir ve akademik ortalamaya dahil edilir.
(3) Fakülteden ayrıldıktan sonra merkezi
yerleştirme sınavı ile yeniden Fakülteye kayıt hakkı elde eden öğrencilerin
daha önce alıp başarılı oldukları derslerin notları, Yönetim Kurulu kararı
ile 28 inci maddede belirtilen notlara uygun olarak transkriptlerinde
gösterilir ve akademik ortalamaya dahil edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim Süresi, Öğretim Dili, Danışman, Öğretim
Programı,
Öğretim Yılı, Dersler ve Ön Koşul
Eğitim
süresi
MADDE 13
– (1) Diş Hekimliği Fakültesinin
öğretim programının süresi her biri bir ders yılını kapsayan beş yıldır.
Her yıl güz ve bahar yarıyılı olmak üzere 2 yarıyıldan oluşur.
(2) Azami eğitim-öğretim süresi 8 yıldır.
Öğrencinin mezun olabilmesi için bu süre içerisinde eğitimini tamamlamak
zorundadır.
(3) Fakültede eğitim-öğretim; Fakülte Yönetim
Kurulunun kararlaştırdığı ve Senatonun onayladığı akademik takvime göre
yürütülür. Ancak, klinik uygulamalar gerekli görüldüğü durumlarda
eğitim-öğretim, daha önce başlatılıp daha geç bitirilebilir.
Öğretim
dili
MADDE 14
– (1) Fakültede eğitim dili
Türkçedir.
Öğrenci
danışmanlığı
MADDE 15
– (1) Her öğrenci için Yönetim
Kurulunca dönem başlamadan önce danışman görevlendirilir. Danışman
öğrenciyi izler, eğitim-öğretim çalışmaları ve üniversite yaşamı ile ilgili
sorunların çözümünde öğrenciye yardımcı olur. Öğrencinin yarıyılda/yılda
izleneceği dersler, programında yapılacak değişiklikler ve kayıt yenileme
işlemleri danışman onayı ile kesinleşir. Danışmanların görevleri ile ilgili
konular Senato tarafından düzenlenir.
Öğretim
programı
MADDE 16
– (1) Öğretim programı, Fakülte
Kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile yürürlüğe girer.
(2) Öğretim programı, aşağıdaki şekilde program
bilgi paketi ve ders bilgi paketinden oluşur:
a) Program bilgi paketinde; program hakkında genel
bilgi (diploma programına ait genel hükümler), kazanılan derece, öğrenim
düzeyi, kayıt kabul koşulları, programın amacı, programda okutulacak
derslerin yarıyıllara göre listesi, yarıyıl/yılı, kodu, seçmeli ve zorunlu
olma durumu, program yeterlikleri, mezunların mesleki profili,
öğretim programının yapısı, sınavlar, değerlendirme ve notlandırma,
mezuniyet koşulları, eğitim türü, program sorumlusu ve benzeri konulara
ilişkin bilgiler yer alır.
b) Ders bilgi paketinde; dersin ön koşulu, dili,
türü, verilme şekli, öğrenme ve öğretme teknikleri, sorumluları, amacı,
öğrenme çıktıları, içeriği, kaynaklar, haftalara göre işlenecek konular,
değerlendirme sistemi, AKTS tablosu ve dersin program yeterliliklerine
katkısını belirten tablolar bulunur.
(3) AKTS’ye göre; diş
hekimliği öğretim programı 300 AKTS olarak hesaplanır. Bir dersin AKTS
kredisinin nasıl hesaplanacağına ilişkin esaslar Senato tarafından
belirlenir.
Ders
türleri
MADDE 17
– (1) Dersler; mesleki zorunlu,
ortak zorunlu ve seçmeli dersler olarak öğretim programlarında yer alır.
Dersler; teorik eğitim, klinik öncesi uygulama eğitimi, klinik eğitim ve
saha çalışmalarını kapsar.
(2) Mesleki zorunlu dersler, Fakülte öğretim
programında yer alan ve öğrencinin mezun olabilmesi için başarılı olması
gereken derslerdir.
(3) Ortak zorunlu dersler, 2547 sayılı Kanunun 5
inci maddesinde belirlenen Atatürk İlkeleri ve İnkılap
Tarihi, Türk dili ve yabancı dil dersleridir.
(4) Seçmeli dersler, ilgili komisyonların önerileri
ve Fakülte Yönetim Kurulunun onayı ile belirlenen, öğrencinin kaydolduğu
programda yer alan ve öğrencinin seçimine bağlı derslerdir.
(5) Klinik eğitim, klinik öncesi uygulama eğitimi
ve saha çalışmaları da mesleki zorunlu ders kapsamına girer. Klinik öncesi
uygulama eğitimleri; birinci, ikinci ve üçüncü sınıflarda ilgili dersin
anabilim dalı tarafından yürütülen derslerdir. Klinik öncesi uygulama
dersleri, öğrencilerin her yıl ilgili dersin anabilim dalı kurulu tarafından
belirlenen sayıda ve standarttaki uygulamalı çalışmayı belirlenen sürede
yapmasına dayanır. Bu çalışmaların şekli, niteliği, cinsi ve sayısı o
dersin anabilim dalı kurulu tarafından ders yılı başında öğrencilere
duyurulur. Klinik eğitim dersleri üçüncü, dördüncü ve beşinci sınıflarda
ilgili anabilim dalları tarafından yürütülen gözlem, ders ve hasta üzeri
uygulamalardır. İlgili anabilim dalı kurulu isteğe bağlı olarak, bu dersler
için, eğitim yılı başlamadan duyurmak koşuluyla, hasta üzerindeki uygulamalı
çalışmanın şekli, cinsi, niteliği ve sayısını belirleyebilir. Saha
çalışmaları ise mesleki zorunlu derslerin klinik dışı saha uygulamalarıdır.
Ders
tekrarı ve sınıf geçme
MADDE 18
– (1) Mesleki zorunlu derslerin en
az birinden başarısız olan öğrenci bir üst sınıfa geçemez.
(2) Seçmeli derslerden başarısız olan öğrenci,
dersin açıldığı ilk yarıyılda başarısız olduğu dersi tekrar eder. Ders
otomatik olarak öğrencinin üzerine yüklenir. Ancak öğrenci seçmeli dersi o
dönem yüklenmek istemediği takdirde bu ders Yönetim Kurulu kararıyla
öğrencinin üzerinden silinebilir.
(3) Ortak zorunlu derslerde devam koşulunu yerine
getiren ancak o dersten başarısız olan öğrenci, dördüncü sınıf eğitimine
başlayana kadar bu derslerin sınavlarından başarılı sonuç almak zorundadır.
Derslere
devam zorunluluğu
MADDE 19
– (1) Klinik öncesi uygulama
eğitimi, klinik eğitim ve teorik derslere devam zorunludur. Derslerde
öğrenciler akademik yıl boyunca; teorik derslerin en az %70'ine, klinik
öncesi uygulama ve klinik eğitim derslerinin en az %80 'ine devam etmek
zorundadır. Devam durumu, Dekanlık tarafından belirlenen usullere uygun
olarak öğretim elemanları tarafından yapılan yoklamalarla belirlenir.
Devamsızlık; yapılmış olan yoklamalara ve her imza bir ders saati kabul
edilerek dersin o akademik yıldaki toplam saatine göre hesaplanır. Mazeretler
de dahil olmak üzere kuramsal (teorik) saatlerin
%30’undan, klinik/klinik öncesi uygulama eğitimi ders saatlerinin
%20’sinden fazlasına katılmayan öğrenci o dersin yıl sonu ve bütünleme
sınavına alınmaz ve o dersten başarısız sayılır. Bu öğrenciye (F1) devamsız harf notu verilir. Disiplin soruşturması
sonucunda verilen uzaklaştırma cezası da devamsızlıktan sayılır. Derse
devam durumları ilgili ders sorumlusu tarafından takip edilir ve
devamsızlıkları nedeniyle sınava girme hakkı kazanamayanların listesi, yıl sonu sınavından önce ilgili dersin sorumlu öğretim
elemanı tarafından ilan edilir.
(2) Üniversite tarafından akademik, sosyal,
kültürel ve sportif faaliyetlere katılmak üzere görevlendirilen öğrencilerin
görevlendirildikleri süreler, devam şartı dışında tutulur ve
katılamadıkları ara sınavlar için mazeret sınav hakkı verilir. Ancak
öğrenci klinik eğitime devam etmediği süreyi tamamlamak zorundadır.
Öğrencinin bu süreyi tamamlama koşulları ilgili dersin anabilim dalı kurulu
kararıyla belirlenir. Bu süreyi tamamlamadığı takdirde ilgili dersin klinik
eğitiminden başarısız sayılır.
(3) Ortak zorunlu ve seçmeli derslerde önceki
dönemde devam koşulu yerine getirilmişse, ara sınava girme koşulu ile devam
zorunluluğu aranmaz. Ancak mesleki zorunlu derslerde önceki yıl devam şartı
yerine getirilmiş olsa da tekrar ederken de devam şartı aranır.
(4) Sağlık raporu devam yükümlülüğünü ortadan
kaldırmaz. Sağlık raporu alan öğrenci için sadece giremediği ara sınavlar
için mazeret sınav hakkı verilir. Mazeret sınavı hakkından yararlanmak
isteyen öğrenci, sınav tarihinden itibaren en geç 1 hafta içinde Fakülte
Dekanlığına dilekçe ile müracaat etmek zorundadır. Mazereti Yönetim Kurulunca
uygun görülen öğrencinin sınav tarihi, ilgili dersin sorumlu öğretim
elemanı tarafından belirlenip ilan edilir. Ara sınavın mazeret sınavları
için ikinci kez mazeret sınav hakkı verilmez. Sağlık raporu yıl/yarıyıl
sonu, bütünleme ve tek ders sınavları için geçerli değildir.
Ön koşul
MADDE 20
– (1) Fakültede her öğretim
yılında uygulanan mesleki zorunlu dersler; teorik dersler, teorik dersin
laboratuar çalışması, klinik öncesi uygulama eğitimi, klinik eğitim
dersleri ve saha çalışmalarından oluşur. Bu derslerin tümünden başarılı
olmak bir sonraki yılın ön koşuludur.
(2) Öğretim programlarında yer alan dersler ile
programların yürütülüşü konusunda Fakülte Kurulunun önerisi ve Senatonun
onayı ile başka şartlar konabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim-Öğretim Programının Yürütülüş Esasları
Uygulamalar
MADDE 21
– (1) Uygulamalar; klinik öncesi
uygulamalar, klinik uygulamalar, gözlemci öğrenci uygulaması ve saha
uygulamalarıdır. Bu uygulamalara ilişkin esaslar şunlardır:
a) Klinik öncesi uygulamalar birinci, ikinci ve
üçüncü sınıf fakülte eğitim planı doğrultusunda klinik öncesi ve yapay
hasta laboratuvarlarında yüz yüze eğitim ile
gerçekleştirilir.
b) Gözlemci öğrenci uygulamaları, üçüncü, dördüncü
ve beşinci sınıf öğrencileri ilgili uygulamanın yer aldığı eğitim-öğretim
döneminin başında ilan edilen uygulama programları doğrultusunda gruplar
halinde kendilerinden istenilen gözlemci öğrenci uygulamasını tamamlarlar.
c) Klinik uygulamalar, dördüncü ve beşinci sınıflar
için klinik uygulama süreleri her bir anabilim dalı için en az 2 haftadır
ve bu süreler gerekli görüldüğünde Komisyonun teklifi ve Fakülte Yönetim
Kurulunun kararı ile eğitim-öğretim yılı başında yeniden belirlenebilir.
ç) Saha uygulamaları, beşinci sınıf öğrencilerinin
"Toplum Ağız Diş Sağlığı" dersi kapsamında yaptıkları klinik dışı
koruyucu hekimliğe yönelik uygulamalardır. Bu uygulamalar, ilgili dersin
sorumlu öğretim elemanı tarafından planlanır ve yürütülür.
(2) Tüm öğrenciler klinik uygulamalar süresi
boyunca sorumlu öğretim elemanlarının denetim ve gözetiminde teorik ve/veya
uygulama eğitimlerine, aydınlatılmış onamı alınmış hastaların muayene ve
tedavisi gibi uygulamalara katılırlar.
Klinik
öncesi uygulama eğitimi ve telafi
MADDE 22
– (1) Klinik öncesi uygulama
eğitimi sırasında yapılması gereken uygulamaların sayısı ve tamamlanması
gereken asgari uygulama oranı, ilgili anabilim dalı kurulu tarafından
belirlenir ve öğretim yılı başında öğrencilere duyurulur.
(2) Klinik öncesi uygulamalarda, öğrenci öğretim
yılı içinde belirli sayıda uygulama çalışmasını verilen sürede tamamlayarak
teslim etmek zorundadır. Klinik öncesi uygulama eğitimi çalışmasının asgari
oranını tamamlayan öğrenciye eksik kalan uygulamalarını tamamlaması için
telafi süresi verilir. Telafi süresi, klinik öncesi uygulama eğitim
döneminin sonunda, yıl sonu sınavından önce
ve/veya bütünleme sınavı öncesi verilebilir. Telafi süresinin ne şekilde
verileceği ilgili anabilim dalı kurulunca belirlenerek öğretim yılı başında
öğrencilere duyurulur.
(3) Asgari uygulama oranını tamamlayamayan öğrenci
ilgili dersin yıl sonu sınavına giremez. Bütünleme
sınavı öncesindeki telafi döneminde, anabilim dalı kurulunca belirlenen
sayıda uygulama çalışmasını tamamladığı takdirde ilgili dersinin bütünleme
sınavına girebilir.
(4) Klinik öncesi uygulama eğitimi çalışmasını
bütünleme dönemi öncesinde verilen telafi süresinde de tamamlayamayan
öğrenci bütünleme sınavına giremez, o dersten başarısız sayılır.
Klinik
uygulama eğitimi
MADDE 23
– (1) Diş Hekimliği Fakültesinde
dördüncü ve beşinci sınıflar klinik ders yılıdır. Klinik uygulama eğitimini
başarı ile tamamlamak, ilgili dersin yıl sonu
sınavına girebilmek için ön koşuldur.
(2) Klinik uygulama eğitimini başarı ile tamamlamak
için, 17 nci maddede belirtilen asgari devam
koşulunu yerine getirmek, ilgili anabilim dalı kurulu tarafından eğitim
yılı başında ilan edilen uygulama sayısını belirlenen sürede tamamlamak,
ilgili KUEDS’ten başarılı sonuç alınması
gerekmektedir. Öğrenci, klinik uygulama eğitimi sürecinde yapması gereken uygulamaları
kaydetmek, onaylatmak ve KUEDS'ten önce sorumlu
öğretim elemanına teslim etmek zorundadır.
(3) Klinik Uygulama eğitimi dersinde başarılı olan
ancak ilgili dersin yıl sonu sınavında başarılı
olamayan veya anabilim dalları tarafından belirlenen iş sayısını/puanı
(uygulama) tamamlayamadığı ya da KUEDS'te
başarısız olduğu için yıl sonu sınavına giremeyen ancak eksik
işlerini/puanını ilgili anabilim dalı kurulunun belirleyip sene başında
ilan ettiği şekliyle, telafi süresinde tamamlayan ve KUEDS'te
başarılı olan dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri bütünleme sınavına
alınır.
Dördüncü
sınıf klinik uygulama eğitimi
MADDE 24
– (1) Dördüncü sınıf öğrencisi
klinik uygulaması olan mesleki zorunlu dersinden başarılı sayılabilmek için
asgari devam koşulunu yerine getirmek, ilgili anabilim dalı kurulu
tarafından belirlenen ve sene başında ilan edilen asgari uygulama sayısını
tamamlamak, KUEDS'te ve final sınavında başarılı
olmak zorundadır.
(2) Klinik uygulamaları eksik olan öğrenciye eksik
olan klinik uygulamalarını, ilgili Anabilim Dalının belirleyip sene başında
ilan ettiği şekliyle tamamlaması için telafi süresinde, bütünleme sınav
tarihinden önce akademik takvimde belirlenen tarihlerde süre verilir. Bu
sürede klinik uygulamalarını başarıyla tamamlayan ve KUEDS’ten
geçer not alan öğrenci bütünleme sınavına girme hakkı kazanır. Verilen
telafi süresinde de klinik uygulamalarını başarıyla tamamlayamayan öğrenci
başarısız sayılır ve o klinik uygulama eğitimini bir sonraki öğretim
yılında tekrar eder.
Beşinci
sınıf klinik uygulama eğitimi
MADDE 25
– (1) Beşinci sınıf öğrencisi
klinik uygulama dersinden başarılı sayılabilmek için asgari devam koşulunu
yerine getirmek, ilgili anabilim dalı kurulu tarafından belirlenen ve sene
başında ilan edilen asgari uygulama sayısını tamamlamak, KUEDS'te ve final sınavında başarılı olmak zorundadır.
(2) Anabilim dalı tarafından belirlenen ve sene
başında ilan edilen uygulama sayısını klinik uygulama eğitimi süresi içinde
tamamlayamayan öğrenci, KUEDS'e giremez,
bütünlemeye kalır. Bütünleme sınavına girebilmek için akademik takvimde
belirlenen telafi haftalarında kalan uygulama sayısını ilgili anabilim
dalının belirleyip sene başında ilan ettiği şekliyle tamamlamak ve KUEDS'te başarılı olmak zorundadır.
(3) Anabilim dalı tarafından belirlenen ve sene
başında ilan edilen uygulama sayısını klinik uygulama eğitim süresi içinde
tamamlayan ancak KUEDS'te başarısız olan öğrenci
o dersin final sınavına giremez, bütünlemeye kalır. Bütünleme sınavına
girebilmek için de akademik takvimde belirlenen telafi haftalarında tekrar
yapılacak olan KUEDS'te başarılı olmak
zorundadır.
(4) Klinik uygulama eğitim sonu sınavının şekli,
ilgili anabilim dalı kurulu tarafından belirlenecektir. Bu sınav yalnızca
hasta başı sözlü sınav, sadece sözlü sınav, klinik uygulama ya da bunların
bir ya da birkaçının birlikte yapılması şeklinde olabilir.
(5) Klinik uygulama eğitiminin yıl
sonu sınavı, akademik takvimde belirlenen final sınavı döneminde
yapılır. Sınavlar, yazılı olmak şartıyla şekli ilgili anabilim dalı
tarafından belirlenir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Başarının Ölçülmesi ve Sınavlar
Sınavlar
MADDE 26 –
(1) Öğrencilerin bilgi ve
becerilerinin ölçüldüğü sınavlar; ara sınav, yıl/yarıyıl sonu sınavı, bütünleme
sınavı, mazeret sınavı, KUEDS, tek ders sınıf geçme sınavı, kısa süreli
sınav ve muafiyet sınavlarından oluşur. Sınav tarihleri en az 2 hafta
öncesinden tayin edilir. Gerekli görüldüğü halde Yönetim Kurulu kararı ile
ulusal ve dini bayramlar dışında cumartesi ve pazar günleri, hafta içi
öğlen tatillerinde de sınav yapılabilir. Öğrenciler sınavlara dekanlık
tarafından ilan edilen gün, saat ve yerde girmek ve kimlik belgeleri ile
istenecek diğer belgeleri yanlarında bulundurmak zorundadırlar. Aksi halde
sınava alınmazlar. Öğrenciler yıl sonu
sınavlarında ilgili dersin o yılki müfredat programındaki klinik/klinik
öncesi uygulamalardan ve ilgili dersten teorik olarak sorumludurlar.
(2) Sınav başladıktan sonra ilk 20 dakika
içerisinde gelen öğrenciler sınava alınırlar. Ancak bu süre içerisinde hiç
bir öğrenci sınav salonunu terk edemez. Geç gelen öğrenciler için hiç bir
koşulda ek süre verilmez.
(3) Beşinci sınıf öğrencileri diş hekimliği
diploması alabilmek için mesleklerinin özelliği nedeniyle klinik eğitim
gördükleri dersin tüm lisans eğitimi süresince verilmiş olan müfredatından
uygulama ve teorik olarak sorumludurlar.
(4) Sınavlara ilişkin esaslar şunlardır:
a) Diagnostik sınav:
Derse başlarken kapsamı öğrencilere açıklanmış olan ön öğrenme
gereksinimlerinden sahip oldukları bilgi seviyelerini belirlemek amacıyla
yapılan değerlendirme sınavı veya sınavlarıdır.
b) Formatif sınav (Ara
sınav): Bir ders süresince öğretmeye veya yetiştirmeye yönelik
değerlendirme amacıyla yapılan ara sınav veya sınavlardır.
c) Summatif sınav
(Yıl/yarıyıl sonu sınavı): Verilen eğitimin hedefe ulaşma derecesini ölçmek
için, ders sonunda yapılan kuramsal ve uygulamalı sınav veya sınavlardır.
ç) Kuramsal (Teorik) sınavlar: Farklı düzeylerdeki
bilgiyi ölçmek için yapılan yazılı veya elektronik sınavlardır.
d) Yapılandırılmış sözlü sınav: Cevapları önceden
hazırlanmış ve puanlanmış sözlü sınavdır.
e) Uygulamalı sınavlar: Bilginin kullanımını, tutum
ve becerileri tek tek veya bir bütün halinde
değerlendirmek için kullanılan sınavlardır. Bu sınavlar şunlardır:
1) Nesnel yapılandırılmış klinik sınavları
(NYKS/OSCE).
2) Nesnel yapılandırılmış pratik sınavları
(NYPS/OSPE).
3) Hasta başı bilgi değerlendirme sınavları
(HBBDS/MIKS).
4) Hasta başı mesleki beceri değerlendirme
sınavları (HBMBDS/GBG).
5) Olgu temelli değerlendirme sınavları (OTDS).
6) Mesleki davranış değerlendirme sınavları (MDDS).
f) Klinik uygulama eğitim dönemi sınavı (KUEDS):
Dördüncü ve beşinci sınıf öğrencileri için ilgili anabilim dalı kurulu
tarafından yürütülen, belirlenen klinik uygulama eğitimi süresi sonunda
yapılan ve o dersin yıl sonu sınavına girebilmek
için ön koşul niteliği taşıyan sınavdır. Bu sınav anabilim dalının
belirleyip sene başında ilan etmesi koşuluyla yapılandırılmış sözlü sınav
ve/veya uygulamalı sınavlardan oluşur.
g) Bütünleme sınavı: Final sınavında başarısız olan
öğrencilere yönelik yapılan sınavdır. Akademik takvimde belirtilen tarihler
arasında yapılır. Öğrenciler devam ve anabilim dalları tarafından
belirlenen iş sayısını/puanı (uygulama) şartlarını tamamlayamadığı takdirde
bütünleme sınavlarına giremezler.
ğ) Tek ders sınıf geçme sınavı: Zorunlu ortak ve
seçmeli dersler haricinde yıl/yarıyıl sonunda devam ve uygulama şartlarını
yerine getirmiş ancak tek dersten geçmez not alarak başarısız olmuş
öğrenciler için bütünleme sınavlarının bitiminden sonra yapılan sınavdır.
İlgili yıl içinde alınan tüm dersler için yalnızca bir dersten tek ders
sınıf geçme sınav hakkı tanınır ve tek ders sınıf geçme sınavından alınan
not o dersin yıl/yarıyıl sonu başarı notu olarak kabul edilir. Klinik
uygulamanın başarılı şekilde tamamlanmasının yıl sonu
sınavına girmek için önkoşul olduğu derslerden kalan öğrenci tek ders sınıf
geçme sınav hakkından yararlanamaz.
h) Mazeret sınavı: 19 uncu maddenin ikinci ve
üçüncü fıkraları ile 30 uncu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
durumlarda yapılır.
ı) Kısa süreli sınav: Dönem içinde haberli olarak
ders saatinde yapılan kısa süreli sınavlardır.
(5) Sınavlar teorik (yazılı veya sözlü),
klinik/klinik öncesi uygulamalar veya laboratuvar
uygulamaları şeklinde yapılabilir. Sözlü ve yazılı sınavlar anabilim dalı
kurulu tarafından belirlenen öğretim üyeleri tarafından yapılır. KUEDS'in sözlü olarak yapılması durumunda ilgili
anabilim dalı öğretim üyelerinden en az 2 kişilik bir sınav komisyonu
oluşturulur. Anabilim dalında yeterli öğretim üyesinin olmadığı durumlarda
diğer anabilim dallarından öğretim üyeleri sınav komisyonuna alınır.
(6) Yarıyıl dersleri için en az bir ara sınav ile
bir yıl/yarıyıl sonu sınavının; akademik yıl boyunca devam eden derslerde
ise her yarıyılda en az bir ara sınav ile bir yıl sonu
sınavının yapılması zorunludur.
(7) Klinik öncesi uygulama eğitimi veren anabilim
dalları için birinci, ikinci ve üçüncü sınıfların ara sınav notları, ara
sınav tarihlerinde yapılan uygulamaların değerlendirilmesi sonucu elde
edilen notun % 60'ı, teorik dersin ara sınavının % 40'ı alınarak
belirlenir.
(8) Tek ders sınav hakkını kullanmak isteyen
öğrenciler, bütünleme sınav sonuçlarının ilanından sonra 7 gün içinde
yazılı dilekçelerini vererek bu haktan yararlanırlar. Bu süreler dışında
verilecek dilekçeler işleme konulmaz. Öğrencinin yapılan bu sınavdan
başarılı olabilmesi için en az 60 puan alması gerekir. Tek ders sınavları
Yönetim Kurulunun belirleyeceği tarihlerde yapılır.
(9) Bütünleme sınav sonuçları ara sınavlar ile
birlikte değerlendirilir.
Başarı
durumu
MADDE 27
– (1) Öğrencilerin bir derste başarılı
olabilmesi için; ara sınav not ortalamasının %40'ı ile yıl/yarıyıl sonu
sınavında alınan notun %60'ının toplanması ile elde edilen ders başarı
notunun en az 60 puan olması zorunludur. (Harf notunun DC veya DD olması
durumunda da öğrenci başarısız sayılır.)
(2) Ara sınav not ortalaması; ara sınavlar,
ödevler, seminerler, kısa sınavlar gibi yıl içinde yapılan etkinlikler
sonucu dönem içerisinde elde edilen not ortalamasıdır.
(3) Yıl/yarıyıl sonu notu; yıl/yarıyıl sonu sınavı,
bütünleme sınavından alınan nottur. Başarı notundan bağımsız olarak en az
60 puan olmalıdır.
(4) Klinik öncesi uygulaması olan mesleki zorunlu
derslerin yıl sonu sınavına girebilmek için önce
uygulama sınavına girmek ve en az 60 puan almak zorunludur. Bu şartları
sağlayan öğrenci ilgili dersin yıl sonu sınavına
girebilir.
(5) KUEDS'te başarılı
olabilmek için en az 60 puan almak zorunludur. Diğerleri başarısız sayılır.
(6) Sınavlardan alınan ham puanlar, 100 üzerinden
puanlara dönüştürülerek 28 inci maddedeki not sistemine uyarlanarak ders
başarı notu verilir.
(7) Bütünleme sınav notları aynı yıl/yarıyıl sonu
sınav sonuçları gibi işleme konulur.
Puan,
not, derece ve katsayılar
MADDE 28
− (1) Fakültedeki tüm
sınavların değerlendirilmesinde kullanılan puanlar, notlar, dereceler ve katsayılar
aşağıda belirtildiği şekildedir:
a) Geçer notlar şunlardır:
Puan Not Katsayı Derecesi
90-100 AA 4,00 Pekiyi
85-89 BA 3,50 Pekiyi
80-84 BB 3,00 İyi
70-79 CB 2,50 İyi
60-69 CC 2,00 Orta
b) Geçmez notlar şunlardır:
Puan Not Katsayı Derecesi
55-59 DC 1,50 Geçmez
50-54 DD 1,00 Geçmez
40-49 FD 0,50 Geçmez
0-39 FF 0,00 Geçmez
c) Harf notlarından F1, F2 ve F3'e ilişkin
açıklamalar aşağıda verilmiştir:
1) F1: Devamsızlık veya
klinik/klinik öncesi uygulama derslerinde dersin verildiği öğretim
döneminde belirlenen asgari oranın tamamlanmaması nedeniyle yıl/yarıyıl
sonu, bütünleme ve tek ders sınavına girme hakkı yok, başarısız.
2) F2: Klinik/klinik
öncesi uygulamalarını yıl içindeki eğitim süresinde tamamlayamayan veya bu
uygulamalardan başarısız olduğu için yıl sonu
teorik sınavına girememiş öğrencilere bütünleme ve tek ders sınavına kadar
bu not verilir. Yıl sonu sınavına giremeyen
öğrenci, telafi süresi sonuna kadar eksikliklerini gideremediği takdirde
bütünleme ve tek ders sınavına alınmaz ve notu bu şekilde gösterilmeye
devam edilir.
3) F3: Yıl/yarıyıl sonu
sınavına herhangi bir mazeret göstermeden girmeyen öğrenciye bu not
verilir.
Sınav
sonuçlarının ilanı ve itiraz
MADDE 29
– (1) Sınav sonuçları Fakülte
internet sitesine ve/veya UBYS’ye (Üniversite
Bilgi Yönetim Sistemi) yüklenir.
(2) Her sınavın sonuç ve belgeleri, o sınav tarihinden
itibaren en geç 15 gün içinde dekanlığa teslim edilir.
(3) Öğretim elemanları, ara sınav sonuçlarını
yıl/yarıyıl sonu sınavları başlamadan en geç 15 gün önce UBYS’ye girmek ve sınav evraklarını Dekanlığa teslim
etmek zorundadırlar.
(4) Yıl/yarıyıl sonu sınav sonuçlarının ise o
dersin bütünleme sınavından 1 hafta öncesine kadar ilan edilmesi gerekir.
(5) Öğrenciler sınav sonuçları ilan edildikten
sonra 1 hafta içinde maddi hata gerekçesi ile yazılı olarak Dekanlığa
itiraz edebilirler. İtiraz üzerine ilgili öğretim üyesince yapılacak
inceleme sonucu maddi hata tespit edilirse, gerekli düzeltme yapılmak üzere
Fakülte Dekanlığına bildirilir. Bunun dışındaki itirazlar için Fakülte
Kurulunca oluşturulacak bir komisyon tarafından sınav kağıdı
incelenerek sonuç ilan edilir ve öğrenciye bildirilir. Bu şartlar dışında
hiçbir gerekçe ile notlar değiştirilmez.
(6) Sınav kâğıtları ve/veya kayıtları 2 yıl süre
ile saklanır.
Sınavın
geçerliliği
MADDE 30
– (1) Öğrenci, sınav programında
belirtilen zaman ve yerde sınavlara girmek zorundadır. Öğrencinin girmeyi
hak etmediği bir sınava girmesi sonucunda aldığı not, ilan edilmiş olsa da
iptal edilir ve hakkında disiplin soruşturması açılır.
(2) Sınav esnasında veya sınav evrakının
incelenmesi sırasında kopya çektiği, kopya çektirdiği veya kopya çekilmesine
yardım ettiği tespit edilen öğrenci ve teknolojik cihazları sınav
salonunda, dersin öğretim elemanı tarafından özellikle izin verilen haller
ve Yönetim Kurulunca belirlenen esaslar dışında bulunduran öğrenci hakkında
tutanak düzenlenir ve öğrenci sınavdan çıkarılır. Tutanak çerçevesinde
Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre
soruşturma açılır. Soruşturma neticesinde suç sabit olursa sınav belgesi
sonucu 0 sayılır. Ancak soruşturma neticesinde suçsuz bulunan öğrenciye
mazeret sınav hakkı tanınır.
Mezuniyet
koşulları
MADDE 31
– (1) Öğrencinin öğrenimini
tamamlamış ve mezun durumda kabul edilmesi için aşağıdaki koşulları
sağlaması zorunludur:
a) Diş hekimliği eğitim-öğretim programının öngördüğü
bütün dersleri, bu Yönetmelik hükümlerine göre başarı ile tamamlamak ve
varsa diğer mezuniyet koşullarını yerine getirmiş olmak.
b) Beş yıllık diş hekimliği eğitim-öğretim
programının öngördüğü 300 AKTS’lik toplam kredi
miktarını, 75 AKTS’si seçmeli ders olmak üzere
tamamlamak.
c) En az 2,00 genel akademik ortalamayı sağlamak.
(2) Öğrencinin mezuniyet tarihi, akademik takvimde
bulunan sınav dönemlerinin bitim tarihinden sonraki ilk iş günüdür.
(3) Öğrencilere diploma veya geçici mezuniyet
belgesi verilebilmesi için katkı payları ile ilgili tüm yükümlülüklerin
yerine getirilmiş olması, öğrenci kimliğinin geri verilmiş olması ve
kütüphaneden ilişik kesme yazısı alınmış olması zorunludur.
ALTINCI BÖLÜM
Akademik Başarının Derecelendirilmesi ve Diplomalar
Akademik
ortalama
MADDE 32
– (1) Öğrencilerin başarı durumu,
yarıyıl akademik ortalaması ve genel akademik ortalamaları hesaplanarak
belirlenir.
(2) Bir dersin kredisi ile o dersten alınan notun
katsayısının çarpımı o dersin ağırlıklı puanını verir. Yarıyıl akademik
ortalaması öğrencinin o yarıyılda programına aldığı bütün derslerin
ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin kredi toplamına
bölünmesiyle bulunur. Genel akademik ortalama ise, öğrencinin öğrenimi
süresince programına aldığı bütün derslerden aldığı son notlar esas
alınarak hesaplanacak ağırlıklı puanlarının toplamının, alınan derslerin
kredi toplamına bölünmesiyle bulunur.
(3) Akademik ortalama hesaplanmasında bölme işlemi,
virgülden sonra iki basamak yürütülür.
Diplomalar
MADDE 33
– (1) Beş yıllık diş hekimliği
eğitimi programını başarı ile tamamlayanlara "Diş Hekimliği Diploması"
ve "Diş Hekimi" unvanı verilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İlişik
kesme ve ayrılma
MADDE 34
– (1) Öğrencilerin, Yükseköğretim
Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği hükümlerine göre yükseköğretim
kurumundan çıkarma cezası almış olmaları halinde Yönetim Kurulu kararıyla
Üniversite ile ilişikleri kesilir.
(2) Öğrencilerin Üniversite ile ilişiklerinin
kesilmesi kendi ayrılma talepleri üzerine de olabilir. Bu takdirde
öğrencilerin Fakülte Dekanlığına yazılı olarak şahsen talepte bulunmaları
zorunludur. İlişik kesme ile ilgili diğer hususlarda 7/5/2014
tarihli ve 28993 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Önlisans-Lisans
Eğitim Öğretim ve Sınav Yönetmeliğine göre işlem yapılır.
Öğrencilerin
giyimi
MADDE 35
– (1) Öğrencinin pratik ve klinik
uygulamalardaki giyimi ile ilgili kurallar Yönetim Kurulunca belirlenir ve
ilan edilir.
Alet ve
malzemelerin korunması
MADDE 36
– (1) Öğrenciler Fakülte
tarafından kendilerine verilen ve kullanımlarına sunulan diş hekimliği
cihazlarının ve Fakülteye ait öğrencinin yararlandığı her türlü
taşınır/taşınmaz malzemelerin korunmasından ve düzeninden sorumludur.
(2) Hatalı kullanımdan doğan hasarlar ve kayıplar
tespit edildiği takdirde ilgili öğrenci ya da öğrencilerden tazmin edilir.
Yönetmelikte
hüküm bulunmayan haller
MADDE 37
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde Çanakkale Onsekiz Mart
Üniversitesi Önlisans-Lisans Eğitim Öğretim ve
Sınav Yönetmeliği hükümleri ile Fakülte Kurulu kararı ve/veya Senato
kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 38
– (1) 27/5/2018
tarihli ve 30433 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi
Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 39
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 40
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Rektörü
yürütür.
|