Kültür ve Turizm Bakanlığından:
TÜRKİYE TURİZM
TANITIM VE GELİŞTİRME AJANSININ BÜTÇESİNİN
HAZIRLANMASI, UYGULANMASI, HARCAMALARIN YAPILMASI
VE
MUHASEBELEŞTİRİLMESİ İLE TURİZM PAYININ ALINMASINA
İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Ajans bütçesinin
hazırlanması, uygulanması, harcamaların yapılması ve muhasebeleştirilmesi
ile turizm payının alınmasına ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
(2) Bu Yönetmelik; Ajans bütçesinin hazırlanması,
uygulanması, harcamaların yapılması ve muhasebeleştirilmesi ile turizm
payının alınmasına ilişkin usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; 11/7/2019
tarihli ve 7183 sayılı Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında
Kanunun 5, 6, 7 ve 9 uncu maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Ajans: Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme
Ajansını,
b) Bakan: Kültür ve Turizm Bakanını,
c) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
ç) Danışma Kurulu: Yönetim Kuruluna ve İcra
Kuruluna danışmanlık etmek ve tavsiyelerde bulunmak üzere Kanunun 3 üncü maddesinin
beşinci fıkrasında belirtilen şekilde oluşturulan Kurulu,
d) Genel Müdür: Ajansın yöneticisini,
e) İcra Kurulu: Ajansın yürütme organı olan ve
Kanunun 3 üncü maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen şekilde
oluşturulan Kurulu,
f) Kanun: 11/7/2019 tarihli ve 7183 sayılı Türkiye
Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı Hakkında Kanunu,
g) Kısmi turizm işletme belgesi: 1/6/2019 tarihli
ve 30791 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Turizm Tesislerinin
Niteliklerine İlişkin Yönetmelikte tanımlanan belgeyi,
ğ) Kira geliri: Kanunun 6 ncı maddesi kapsamında
kalan işletmelerin işletmecisi tarafından üçüncü kişilere kiraya verilen
alt ünitelerden elde edilen kira gelirini,
h) Net satışlar: 7183 sayılı Kanunun 6 ncı maddesi
gereğince turizm payı ödeme yükümlülüğü bulunanların bu payın hesabında
dikkate alınacak işletmelerindeki esas faaliyetleri çerçevesinde satılan
mal ya da hizmetler karşılığında aldıkları veya tahakkuk ettirdikleri
toplam değerler ile bunlarla ilgili sübvansiyonlar, satış tarihindeki vade
farkları, ihracatla ilgili dönem içinde ortaya çıkan kur farkları gibi
hasılat kalemlerine ait değerler toplamından, satış iskontoları ve iadeleri
ile bu satışlar ile ilgili diğer indirimlerin (ihracatla ilgili dönem
içinde ortaya çıkan olumsuz kur farkları gibi) düşülmesi sonucu bulunan
tutarı,
ı) Turizm payı: Ajansın kuruluş amaçlarının
gerçekleştirilmesi ve faaliyetlerin finansmanında kullanılmak üzere Kanunun
6 ncı maddesine göre alınan payı,
i) Turizm işletme belgesi: Turizm işletmelerine
işletme aşamasında Bakanlıkça verilen belgeyi,
j) Yönetim Kurulu: Ajansın karar organı olan ve
Kanunun 3 üncü maddesinin üçüncü fıkrasında belirtilen şekilde oluşturulan
Kurulu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Turizm Payı
Tahsil Edilecek İşletmeler
Bileşik
tesisler ve konaklama tesisleri
MADDE 4 –
(1) Turizm payı; bileşik tesisler
ile konaklama tesislerinin işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu
ticari işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve
kira gelirlerinin toplamı üzerinden binde yedi buçuk oranında alınır.
(2) Bileşik tesisler; Bakanlık tarafından
düzenlenen kısmi turizm işletmesi veya turizm işletmesi belgesiyle faaliyette
bulunan turizm kentleri, turizm kompleksleri ve tatil merkezlerini kapsar.
(3) Konaklama tesisleri; Bakanlık tarafından
düzenlenen kısmi turizm işletmesi veya turizm işletmesi belgesiyle ya da
ilgili kurum veya kuruluş tarafından düzenlenen işyeri açma ve çalışma
ruhsatıyla faaliyet gösteren oteller, tatil köyleri, butik oteller,
konaklama içeren özel tesisler, moteller, hosteller, pansiyonlar, apart
otelleri ve konaklama içeren kırsal turizm tesisleri ile kampingleri
kapsar.
(4) Kış, termal, sağlık, kırsal ve nitelikli spor
turizmi gibi Bakanlık tarafından teşvik edilmesi uygun görülen turizm
türlerinde faaliyet gösteren konaklama tesisleri için;
a) Kış turizmine yönelik faaliyet gösteren
konaklama tesisleri, yan üniteleri ve mekanik tesis işletmelerinin,
b) İlgili kamu kurum ve kuruluşundan termal
olduğuna dair uygunluk yazısı verilen konaklamalı termal tesis
işletmelerinin,
c) Bünyesinde Sağlık Bakanlığı tarafından
tanımlanan ve bu Bakanlıkça uygunluk yazısı verilen sağlık merkezi ile
konaklama tesisi bulunan sağlıklı yaşam tesis işletmelerinde sadece
konaklama tesisi işletmelerinin,
ç) Konaklama içeren kırsal turizm tesisleri (dağ
evi, köy evi, çiftlik evi, yayla evi ve oberj) ve kamping işletmelerinin,
d) 21/7/2006 tarihli ve 26235 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanarak yürürlüğe giren Kamu Taşınmazlarının Turizm
Yatırımlarına Tahsisi Hakkında Yönetmelikte tanımlanan nitelikli spor
turizmi tesisi işletmelerinin,
faaliyetleri üzerinden tahsil edilecek turizm payı
yüzde elli indirimli olarak uygulanır. İndirim uygulanacak tesislerin
Bakanlıktan tahsisli olup olmadığına bakılmaz.
(5) Kamu idareleri tarafından işletilen konaklama
tesisleri ile kış turizmine yönelik faaliyet gösteren ve kamu idareleri
tarafından işletilen mekanik tesis işletmelerinden turizm payı alınmaz.
Bakanlıktan
belgeli yeme-içme ve eğlence tesisleri
MADDE 5 – (1) Turizm payı; Bakanlıktan belgeli yeme-içme ve
eğlence tesislerinin işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu ticari
işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira
gelirlerinin toplamı üzerinden binde yedi buçuk oranında alınır.
(2) Bu madde kapsamında, Bakanlıktan kısmi turizm
işletmesi belgesi ve turizm işletmesi belgesi alan müstakil 1. ve 2. sınıf
ve lüks lokantalar, özel yeme-içme tesisleri, gastronomi tesisleri,
müstakil eğlence yerleri, bar, kafeterya, eğlence merkezleri ve günübirlik
tesis işletmelerinden turizm payı tahsil edilir.
Deniz
turizmi tesisleri ve deniz turizmi araçları
MADDE 6 –
(1) Turizm payı; deniz turizmi
tesisleri ile Bakanlıktan belgeli deniz turizmi araçlarının işletmecisi
olan gerçek veya tüzel kişilerin bu ticari işletmelerdeki faaliyetleri
sonucunda elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin toplamı üzerinden
binde yedi buçuk oranında alınır.
(2) Deniz turizmi araçları; Bakanlıktan deniz
turizmi araçları turizm işletmesi belgesi alan gerçek ve tüzel kişilere ait
ticari yatlar, kruvaziyer gemiler, günübirlik gezi tekneleri, dalabilir
deniz turizmi araçları, yüzer deniz turizmi araçları, özel deniz turizmi
araçları, turizm amaçlı su altı ve su üstü faaliyet araçları ile diğer
deniz turizmi araçlarını kapsar.
(3) Bakanlıktan turizm işletmesi belgesi almak
suretiyle sahip oldukları veya kiraladıkları deniz turizmi araçlarını,
gezi, spor, turizm ve eğlence amacıyla işletenlerden turizm payı tahsil
edilir.
(4) Gerçek ve tüzel kişilere ait özel yatlar da
dâhil deniz turizmi araçlarına güvenli bağlama, karaya çekme, bakım, onarım
hizmetleri, yolculara yeme, içme, dinlenme gibi hizmetleri sunan kruvaziyer
gemi limanı, yat limanı, çekek yeri, rıhtım ve iskele gibi deniz turizm
tesislerinden turizm payı tahsil edilir.
Seyahat
acentaları
MADDE 7 –
(1) Turizm payı; seyahat
acentalarının işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu ticari işletmelerdeki
faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin
toplamı üzerinden on binde yedi buçuk oranında alınır. Türkiye’de faaliyet
gösteren başka bir seyahat acentasının ürününün satışına aracılık eden ve
komisyon karşılığında faaliyet gösteren seyahat acentaları için elde
ettikleri komisyon, turizm payının hesabında net satış olarak esas alınır.
Charter (tarifesiz) uçuşlar hariç, münferit uçak bileti satışları turizm
payının hesabına dâhil edilmez.
(2) Seyahat acentaları; 14/9/1972 tarihli ve 1618
sayılı Seyahat Acentaları ve Seyahat Acentaları Birliği Kanununda tanımlanan,
kâr amacı ile turistlere turizm ile ilgili bilgiler vermeye, paket turları
ve turları oluşturmaya, turizm amaçlı konaklama, ulaştırma, gezi, spor ve
eğlence hizmetlerini görmeye yetkili olan, oluşturduğu ürünü kendi veya
diğer seyahat acentaları vasıtası ile pazarlayabilen ticarî kuruluşlardır.
(3) 1618 sayılı Kanuna göre Bakanlık tarafından
verilen işletme belgesi ile faaliyet gösteren seyahat acentalarından turizm
payı alınır.
Havayolu
işletmeleri
MADDE 8 – (1) Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünden alınan
işletme ruhsatı ile taşımacılık faaliyetlerinde bulunan havayolu
işletmelerinin (balon, hava taksi gibi işletmeler dahil) işletmecisi olan
gerçek veya tüzel kişilerin bu ticari işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda
elde ettikleri net satış ve kira gelirlerinin toplamı üzerinden on binde
yedi buçuk oranında turizm payı alınır.
(2) Turizm payının hesabında sadece ticari yolcu
taşımacılığı faaliyetleri esas alınır, yük taşımacılığı faaliyeti dikkate
alınmaz.
Havalimanı
ve terminal işletmeleri
MADDE 9 – (1) Devlet Hava Meydanları İşletmesi Genel
Müdürlüğü tarafından işletilenler hariç olmak üzere havalimanı ve terminal
işletmelerinin işletmecisi olan gerçek veya tüzel kişilerin bu ticari
işletmelerdeki faaliyetleri sonucunda elde ettikleri net satış ve kira
gelirlerinin toplamı üzerinden binde iki oranında turizm payı alınır.
(2) Havalimanı işletmeleri; havaalanı işletiminden
sorumlu olan ve Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel
Müdürlüğü tarafından ruhsatlandırılan kuruluşları kapsar.
(3) Terminal işletmeleri; Devlet Hava Meydanları
İşletmesi Genel Müdürlüğü tarafından inşa edilerek sonradan gerçek veya
tüzel kişilere kiraya verilmek suretiyle işlettirilen ve Ulaştırma ve
Altyapı Bakanlığı Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü tarafından ruhsatlandırılan
terminal işletmelerini kapsar.
(4) Havalimanı veya terminal işletmelerinin kısmen
veya tamamen alt kiracılar aracılığıyla faaliyet göstermesi durumunda
turizm payı, havalimanı veya terminal işletmecisinin elde ettiği ciro
ve/veya kira geliri üzerinden alınır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Bütçeye İlişkin
Hükümler
Bütçe
MADDE 10
– (1) Bütçe, Ajansın bütçe yılı
içindeki gelir ve gider tahminlerini gösteren ve bunlara ait uygulamanın
yürütülmesine yetki veren bir karardır.
(2) Ajansın bütçesi, Ajansın yıllık program ve
faaliyetleri dikkate alınarak İcra Kurulu tarafından bir yıllık olarak
hazırlanır ve her yıl Ağustos ayı sonuna kadar Yönetim Kuruluna sunulur.
Yönetim Kurulu tarafından incelendikten sonra uygun bulunan Ajansın bütçesi
Bakan onayı ile yürürlüğe girer.
Bütçe
ilkeleri
MADDE 11
– (1) Bütçenin hazırlanması,
uygulanması ve kontrolünde aşağıdaki ilkelere uyulur:
a) Bütçe yılı takvim yılıdır.
b) Bütçe dışı harcama yapılamaz.
c) Ajansa bütçeyle verilen harcama yetkisi, Ajansa
Kanunla verilen yetki ve görevlerin yürütülmesi amacıyla kullanılır.
ç) Bütçe, Ajansın plan ve programlarının gerekleri
ile fayda ve maliyet unsurları göz önünde tutularak verimlilik, tutumluluk
ilkelerine ve hesap dönemine göre hazırlanır ve uygulanır.
d) Tüm gelir ve giderler gayri safi olarak bütçede
gösterilir.
e) Bütçede gelir ve gider denkliğinin sağlanması
esastır.
f) Bütçe, Yönetim Kurulu tarafından incelenir ve
Bakan tarafından onaylanmadıkça uygulanamaz.
g) Bütçe gelir ve gider tahminleri ile uygulama
sonuçlarının raporlanmasında açıklık, doğruluk ve malî saydamlık esas
alınır.
ğ) Ajansın tüm gelir ve giderleri bütçelerinde
gösterilir.
h) Ajans tarafından yürütülecek iş ve işlemler,
bütçede yer alan ödeneklerle, Kanun amaçlarına uygun olarak
gerçekleştirilir.
Bütçenin
içeriği
MADDE 12
– (1) Bütçe, bir metin ile eki
cetvellerden oluşur. Bütçe metninde; gelir tahminleri ve bunların hukuki
dayanakları, gider tahminleri, harcama yetkisinin devrine ilişkin esaslar,
parasal limitler, ödenek kullanımına ilişkin esaslar ve bütçeye ilişkin
diğer hususlara yer verilir.
(2) Bütçeye bağlı cetveller şunlardır:
a) (A) Cetveli: Harcamalar tahminlerini gösterir.
b) (B) Cetveli: Gelir tahminlerini türleri
itibarıyla gösterir.
c) (C) Cetveli: Ajansın personel kadrolarını
gösterir.
ç) İhtiyaç duyulan diğer cetveller.
Ajans
gelir ve giderlerinin yönetimi
MADDE 13
– (1) En az yüzde seksen beşi,
ülke turizminin tanıtılmasına yönelik faaliyetlerin, kalan kısmı ise diğer
faaliyetlerin finansmanında kullanılmak kaydıyla Ajans gelirleri ile
giderlerinin yönetimi konusunda Yönetim Kurulu yetkilidir.
(2) Yönetim Kurulu, bu yetkileri kapsamında yazılı
olmak ve sınırlarını açıkça belirlemek kaydıyla Genel Müdüre yetki devri
yapabilir.
Gider
tahmini
MADDE 14
– (1) Bütçenin gider kısmı, bir
önceki yıl giderleri ile bütçenin uygulanacağı mali yıl içinde yapılması
düşünülen işler esas alınarak yapılır.
(2) Ülke turizminin tanıtılmasına yönelik Ajans
tarafından yürütülen faaliyetlerin finansmanı için ayrılan ödenek, bütçenin
gider kısmının en az yüzde seksen beşini oluşturur. Bütçenin gider kısmının
kalanı ise personel giderleri ve genel giderlerin finansmanında kullanılır.
Gelir
tahmini
MADDE 15
– (1) Bütçenin gelir tahmini,
kesin sonucu alınan son üç yılın gelir artış oranları esas alınarak yapılır.
Ayrıca, bütçenin uygulanacağı mali yıl içinde herhangi bir nedenle
gelirlerde artış meydana gelmesi bekleniyor ise, bu ve benzeri hususlar ile
tahakkuk ettirildiği yıl içinde tahsil edilemeyen ve sonraki yıllara
devreden alacaklardan cari yıl içinde tahsil edileceği tahmin edilenler
gelir tahminlerinde dikkate alınır.
Gelirlerin
dayanakları
MADDE 16
– (1) Ajansın gelirleri, Kanunun 5
inci maddesinin birinci fıkrasında sayılan gelirlerden oluşur.
Hibe,
bağış ve yardımlar
MADDE 17
– (1) Ajansa yapılan şartsız hibe,
bağış ve yardımlar İcra Kurulu tarafından uygun görülmesi halinde kabul
edilir. Şartlı hibe ve bağışlar ise, Yönetim Kurulu tarafından uygun
görülmesi halinde kabul edilir ve şart kılınan amaca uygun olarak
kullanılır.
Bütçenin
uygulanması
MADDE 18
– (1) Bir mali yıl içinde tahakkuk
eden gelirler ve tahsilat o yıl bütçe gelirlerini oluşturur. Ancak,
tahakkuk ettiği halde yılı içinde tahsil olunamayan miktarlar tahsil
edildiği yıl bütçesine gelir yazılır.
(2) Ajans harcamaları, mevcut gelir ve nakit
imkânları ile genel bütçeden aktarılacak tutarlar dikkate alınarak
gerçekleştirilir.
(3) Ait olduğu malî yılda ödenemeyen ve
zamanaşımına uğramayan geçen yıllar borçları ile ilama bağlı borçlar cari
yıl bütçesinden ödenir.
(4) Yıllara sâri harcama yapmaya Yönetim Kurulu
yetkilidir. Ajans bütçesinde cari yıl içinde harcanmayan tutarlar bir
sonraki yıl bütçesine devredilir.
(5) Gerektiğinde cetveller arasında veya aynı
cetvelin maddeleri arasında Yönetim Kurulunca aktarma yapılabilir.
(6) Yıl içerisinde, karşılığı gelir bütçesinden
gösterilmek suretiyle Yönetim Kurulu Kararı ile gider bütçesine ödenek
ilavesi yapılabilir.
Önceki
mali yıl bütçesinin uygulanması
MADDE 19
– (1) Herhangi bir sebeple bütçe
kesinleşmemiş ise, bütçenin kesinleşmesine kadar geçecek süre içinde mevcut
bütçenin uygulanmasına devam olunur. Bu durumda, bütçenin kabulüne kadar
yapılan işlemler yeni yıl bütçesine göre yapılmış sayılır.
Bütçe
izleme raporu
MADDE 20
– (1) Genel Müdür tarafından;
gerçekleşen gelir ve giderler ile bütçede öngörülen gelir ve giderlerin
karşılaştırmalı ve ayrıntılı olarak izlenmesi amacıyla her ayın sonunda
bütçe izleme raporu hazırlanır ve İcra Kuruluna sunulur.
Bütçe
kesin hesabının düzenlenmesi
MADDE 21
– (1) Kesin hesap; mizan, bilanço,
bütçe giderleri ve bütçe gelirleri kesin hesap cetvelleri ile ihtiyaç
duyulan diğer cetvellerden oluşur. Bilanço ve gelir-gider tablosunun
çıkarılmasından sonra, hesap dönemine ilişkin bütçe ile alınan ödenekleri,
yıl içinde alınmış ek ödenekleri ve varsa ödenek iptallerini, ayrıca yıl
içinde yapılan harcamalar ile kullanılmamış ödenek artıklarını harcama
kalemleri itibariyle gösteren kesin hesap cetveli İcra Kurulu tarafından
malî yılın bitimini takip eden Mart ayı içerisinde hazırlanarak Yönetim
Kurulunun incelemesine sunulur.
(2) Yönetim Kurulu bütçe kesin hesabını en geç
Nisan ayının sonuna kadar inceler. Yönetim Kurulu tarafından kabul edilen
kesin hesap, Bakan tarafından onaylanarak kesinleşir.
Harcama
yetkisi
MADDE 22
– (1) Ajans adına harcama yapmaya,
Yönetim Kurulunun verdiği yetkiler ve belirlediği harcama limitleri
kapsamında Genel Müdür yetkilidir. Genel Müdürün izin, hastalık, geçici
görev ve benzeri nedenlerle görevinden ayrılması hâlinde, harcama yapma yetkisi,
bu görevi yürüten kişi tarafından kullanılır.
(2) Genel Müdür; harcamaların bütçe ilke ve
esaslarına, Yönetim Kurulu kararlarına, Ajans mevzuatına uygun olmasından,
gelirlerin etkili, ekonomik ve verimli kullanılmasından ve ilgili mevzuat
çerçevesinde yapması gereken diğer işlemlerin yürütülmesi ile Ajans mal ve
haklarının gereği gibi muhafaza edilmesinin sağlanması ve yönetilmesinden
sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Muhasebe
İşlemlerine İlişkin Hükümler
Muhasebe
işlemleri
MADDE 23
– (1) Ajansın muhasebe ve
raporlama işlemleri Hazine ve Maliye Bakanlığınca yayımlanan Muhasebe
Sistemi Uygulama Genel Tebliğleri uyarınca belirlenen tek düzen hesap planı
ve mali tabloların açıklanmasına ilişkin usul ve esaslara göre yürütülür.
Malî
tablolar ile bütçe ilke ve teknikleri
MADDE 24
– (1) Malî tablolar, tahakkuk
esasına göre hazırlanır. Bu esasa göre tahsilat veya ödeme yapılıp
yapılmadığına bakılmaksızın gelir ve giderler gerçekleştiğinde muhasebe
kayıtlarına alınır ve ilgili oldukları dönemin malî tablolarına yansıtılır.
Dayanak
belgelerin saklanması
MADDE 25
– (1) Ajans faaliyetlerinden
dolayı alınması gerekli belgeler ile tutulması zorunlu defterler büyük bir
dikkat ve özen gösterilerek korunur ve saklanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Faaliyet
Raporları, Yıllık Finansal Tablo ve Denetim
Faaliyet
raporu
MADDE 26
– (1) Ajans, faaliyet raporlarını
Ajans internet sitesinde ilan eder. Faaliyet raporlarının içeriği İcra
Kurulu tarafından belirlenir.
Yıllık
finansal tabloların hazırlanması
MADDE 27
– (1) Bilançoda yer alan değerleri
ve bu değerlerin gerçekleşmesini sağlayan faaliyetleri kapsayan dönem
faaliyet sonuçlarını; işletme bütçesi, hedefler ve önceki yılların
gerçekleşmeleriyle karşılaştırmalı olarak belirtilen, analizlere yer veren
Ajansın yıllık finansal tabloları, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları
Kurumu tarafından yayımlanan Türkiye Finansal Raporlama Standartlarına
uygun olarak İcra Kurulu tarafından hazırlanır ve ilgili olduğu mali yılın
bitimini izleyen iki ay içinde Yönetim Kuruluna sunulur.
Yıllık
finansal tabloların denetimi
MADDE 28
– (1) Ajansın Kamu Gözetimi,
Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından yayımlanan Türkiye
Finansal Raporlama Standartlarına uygun olarak hazırlanan yıllık finansal
tabloları bağımsız denetime tabidir. Bağımsız denetim, Kamu Gözetimi,
Muhasebe ve Denetim Standartları Kurumu tarafından kamu yararını
ilgilendiren kuruluşların denetimini yapmak üzere yetkilendirilen bağımsız
denetim kuruluşlarının en az üçünden teklif alınmak suretiyle İcra Kurulu
tarafından Bağımsız Denetim Standartlarına uygun olarak yaptırılır.
(2) Bağımsız denetim kuruluşlarında aşağıdaki
kriterler aranır:
a) Denetim kadrosunda tam zamanlı olarak çalışan
asgari üç sorumlu ortak başdenetçi, beş kıdemli denetçi, beş denetçi
bulunması.
b) Denetimin üstlenileceği hesap döneminden bir
önceki hesap döneminde asgari üç adet kamu yararını ilgilendiren kuruluş
denetimini üstlenmiş olması.
c) Denetimin üstlenileceği hesap döneminden bir
önceki hesap döneminde asgari 1.000.000,00.-TL tutarında (bu tutar her yıl
Türkiye İstatistik Kurumunca yayımlanan Tüketici Fiyat Endeksi oranı (TÜFE
- on iki aylık ortalamalara göre yüzde değişim oranı) kadar arttırılır)
finansal tablo denetim cirosu elde etmiş olması.
(3) Denetim sonucunda düzenlenen bağımsız denetim
raporları Sayıştaya gönderilir. Sayıştay, münhasıran kendisine sunulan
bağımsız denetim raporlarını esas alarak hazırlayacağı raporu Türkiye Büyük
Millet Meclisine sunar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Ajansın 2020 yılı
bütçesi, bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç altmış
gün içerisinde hazırlanır ve Bakanın onayı ile yürürlüğe girer. 2019 yılı
gelir ve giderlerine ilişkin hususlarda bu Yönetmeliğin bütçe hazırlanması
ve uygulanmasına ilişkin hükümleri uygulanmaz, bu dönem için gelirlerin ve
giderlerin yönetimi Bakanın onayı ile gerçekleşir.
Yürürlük
MADDE 29
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 30
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Kültür ve Turizm Bakanı yürütür.
|