Hazine ve Maliye Bakanlığı (Gelir İdaresi
Başkanlığı)’ndan:
VERGİ USUL KANUNU GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 456)’NDE
DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ (SIRA NO: 511)
MADDE 1 – 27/8/2015 tarihli ve
29458 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği
(Sıra No: 456)’nin “2. Amaç ve Kapsam” başlıklı
bölümünün birinci paragrafı aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Tebliğin amacı, 213 sayılı Kanun hükümlerine göre
muhataplarına tebliği gereken evrakın, Gelir İdaresi Başkanlığı
aracılığıyla elektronik ortamda tebliğ edilmesi ile ilgili usul ve esasları
belirlemektir.”
MADDE 2 – Aynı Tebliğin “3. Tanımlar” başlıklı bölümünün
birinci paragrafının (f) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve (i) bendi
yürürlükten kaldırılmıştır.
“f) İnternet Vergi Dairesi:
Mükellefler tarafından şifre, elektronik imza veya diğer güvenlik
araçları kullanılmak suretiyle beyanname, bildirim, yazı, dilekçe, tutanak,
rapor ve diğer belgelerin gönderilmesi, ödeme yapılması, vergi levhası,
vadesi geçmiş borç durumunu gösterir belge alınması gibi vergisel
işlemlerin yapıldığı ve Başkanlık tarafından hizmete sunulan (https://ivd.gib.gov.tr, https://intvrg.gib.gov.tr gibi) elektronik ortam veya ortamları,”
MADDE 3 – Aynı Tebliğin “6.Elektronik Tebligatın
Gönderilmesi ve Muhatabına İletilmesi”
başlıklı bölümünün birinci paragrafında yer alan “vergi dairesi”
ibaresi “tebligatı yapan birim” olarak değiştirilmiş, aynı bölüme aşağıdaki
paragraf eklenmiştir.
“Kendisine elektronik ortamda tebligat yapılacak
muhatap tarafından elektronik tebligat sistemine başvuru sırasında veya
daha sonra bildirilen mobil telefon numarasına ve/veya e-posta adresine,
kendisine gönderilen tebligata ilişkin bilgilendirme mesajı gönderilebilir.
Bilgilendirme mesajının herhangi bir nedenle muhataba ulaşmamış olması
tebligat süresini ve geçerliliğini etkilemez.”
MADDE 4 – Aynı Tebliğin “7. Elektronik Tebligat Sisteminden
Çıkış” başlıklı bölümüne aşağıdaki paragraf eklenmiştir.
“Gerçek kişilerde muhatabın; tüzel kişilerde ise şirketin tek
kanuni temsilcisi olması durumunda ilgili kanuni temsilcinin, birden çok
kanuni temsilcisi olması durumunda tüm kanuni temsilcilerin görme engelli
olduklarının ispat ve tevsik edilmesi durumunda, bu mükelleflere elektronik
tebligat sistemi kullanılmadan Kanunun 93 üncü ve müteakip maddelerinde
belirtilen diğer tebliğ usullerine göre tebligat işlemi yapılacaktır.”
MADDE 5 – Aynı Tebliğin “10. Diğer Hususlar” başlıklı
bölümünün ikinci paragrafı yürürlükten kaldırılmış ve aynı bölüme aşağıdaki
paragraflar eklenmiştir.
“Vergi Denetim Kurulu Başkanlığı 1/1/2020
tarihinden itibaren elektronik tebligat sistemini kullanmaya başlayacaktır.
Bağlı vergi dairesi müdürlüklerinde (mal
müdürlükleri), elektronik tebligat sistemine teknolojik uyum çalışmaları
tamamlandığından, elektronik tebligat uygulamasına 1/1/2020
tarihi itibarıyla başlanılacak olup, bağlı vergi dairesi müdürlüklerinde faaliyet
gösteren ve elektronik tebligat sistemini kullanmak zorunda olan kurumlar
ve gelir vergisi mükelleflerinin sırasıyla bu Tebliğin (5.1.) ve (5.2.)
numaralı ayrımında belirlenen usullere göre 31/12/2019 tarihine kadar
örnekleri bu Tebliğ ekinde yer alan Elektronik Tebligat Talep Bildirimini
vermeleri gerekmektedir. Bağlı vergi dairesi müdürlüklerinde 1/1/2020 tarihinden itibaren yeni mükellefiyet tesis
ettiren ve bu Tebliğde getirilen zorunluluk kapsamında olan kurumlar ve
gelir vergisi mükellefleri sırasıyla bu Tebliğin (5.1.) ve (5.2.) numaralı
ayrımında belirlenen usullere göre işlem yapacaklardır.”
MADDE 6 – Bu Tebliğ yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 7 – Bu Tebliğ hükümlerini Hazine ve Maliye Bakanı
yürütür.
|