Sanayi ve Teknoloji Bakanlığından:
EGZOZ GAZI EMİSYON ÖLÇME CİHAZLARI MUAYENE
YÖNETMELİĞİNDE
DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 19/7/2013 tarihli ve
28712 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Egzoz Gazı Emisyon Ölçme Cihazları
Muayene Yönetmeliğinin 10 uncu maddesinin beşinci fıkrasının birinci
cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Cihazın kullanıcısı dışında diğer
kişilerce yapılacak müracaatlar; müracaatı yapanın adı, soyadı, T.C. kimlik
numarası, adres bilgileri ve varsa araç plakası ile birlikte şikâyete konu
cihazın kullanıldığı yerin adres bilgilerini içerecek şekilde il
müdürlüğüne yapılır:”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 16 –
(1) Servis hizmetleri yetki belgesi almak için aşağıda belirtilen bilgi ve
belgeler beyan edilerek Genel Müdürlüğe müracaat edilir:
a) Servis müracaat formunda yer alan bilgilerin
beyanı,
b) Servisin güncel adresini gösteren Türkiye Esnaf
ve Sanatkârlar Sicil Gazetesi veya Türkiye Ticaret Sicili Gazetesinin tarih
ve sayısı ile birlikte ticaret sicil numarası, MERSİS numarası ve vergi
numarasına ilişkin beyanı,
c) Servisin açık adresi ve iletişim bilgilerine
ilişkin beyanı,
ç) Servise ilişkin kullanım alanlarının
ölçülendirilmiş detaylı yerleşim planına ilişkin beyanı,
d) Servis yetkilisinin ve teknik personelin
belirtildiği liste beyanı,
e) Servis hizmeti verilecek cihazların testlerinde
kullanılacak olan referans gaz ve optik filtrenin izlenebilirliğini
gösteren belge beyanı,
f) 12 nci maddenin ikinci
fıkrasında belirtilen servis tarafından kullanılacak damgaya ait
ölçeklendirilmiş çizim ve kodlamalara ilişkin beyanı,
g) Servisin, 15 inci maddenin birinci fıkrasının
(e) bendine göre Türk Akreditasyon Kurumu tarafından akredite edildiğini
gösteren belgenin akreditasyon numarası ile tarihi veya Türk Standardları Enstitüsünden alınmış Standarda Uygunluk
Raporunun tarih ve sayısına ilişkin beyanı,
ğ) Serviste, Bakanlıktan alınacak personel yetki
belgesine sahip en az bir kişinin çalıştırılacağına dair beyanı.
(2) Birinci fıkrada belirtilen ve beyan usulü ile
alınan bilgiler, ilgili kurumların veri tabanından sorgulama yapılarak
Genel Müdürlükçe doğrulanır. Bu bilgilerin doğrulanamadığı durumlarda ise
Genel Müdürlük, başvuru sahibinden söz konusu bilgilere ait belgelerin
aslını talep eder.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 17 –
(1) Genel Müdürlüğe yapılan müracaatlar, yerinde inceleme yapılarak
değerlendirilir. Yerinde yapılacak incelemede, 16 ncı
maddede beyan edilen bilgilere esas belgeler talep edilir. Yapılan
değerlendirme neticesinde müracaatın bu Yönetmeliğe uygunluğunun tespiti
halinde, iki adet servis hizmetleri yetki belgesi düzenlenir. Düzenlenen
belgelerden bir adedi ilgiliye verilir, diğeri de Genel Müdürlükte açılan
dosyasında muhafaza edilir. Bu belgelerde asgari olarak aşağıdaki bilgiler
yer alır:
a) Belgenin adı,
b) Belgenin veriliş/vize tarihi ve numarası,
c) Servisin ismi, unvanı ve adresi, telefon ve/veya
faks numarası,
ç) Servisin hizmet vereceği cihazın cinsi/türü.
(2)
Müracaatın, bu Yönetmelik hükümlerine uygun bulunmaması halinde
tespit edilen eksiklikler, müracaat sahibine bildirilerek başvuru
reddedilir. Reddedilen müracaatlar tekrarlanması halinde ilk müracaat
esaslarına tabidir.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 19 uncu maddesinin dördüncü
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4) Bu maddenin birinci fıkrasında tespit edilen
durumlar için verilen süre içerisinde eksikliklerini tamamlayarak Genel
Müdürlüğe müracaat etmeyenlerin veya ilk aykırılık tespitinden itibaren üç
yıl içerisinde üç defa bu Yönetmeliğe aykırı davrandığı tespit edilenlerin
servis hizmetleri yetki belgesi iptal edilir. Belgesi iptal edilenler,
iptal tarihinden itibaren bir yıl süre ile belge talebinde bulunamaz. Bir
yıl dolduktan sonra tekrar belge talebinde bulunanların müracaatları ilk
müracaat olarak değerlendirilir. Belge iptalinin tekrarı halinde, iptal
tarihinden itibaren üç yıl süreyle belge talebinde bulunulamaz. Üç yıl
dolduktan sonra tekrar belge talebinde bulunanların müracaatları ilk müracaat
olarak değerlendirilir.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 22 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 22 –
(1) Yetki belgesi talebinde bulunan kişiler, aşağıda belirtilen bilgi ve
belgeleri beyan ederek işyerinin bulunduğu il müdürlüğüne müracaat eder:
a) T.C. kimlik numarası beyanı,
b) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce belge
almış olanlar hariç, belge talebinde bulunanların; liselerin veya
yüksekokulların veya üniversitelerin teknik eğitim veren bölümlerinin
birinden mezun olduğuna dair öğrenim belgesi veya diplomanın tarihi ve
sayısını içeren beyanı,
c) Son altı ay içerisinde çektirilmiş iki adet
vesikalık renkli fotoğraf,
ç) Bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce belge
almış olanlar hariç, 21 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen teorik
ve pratik eğitim aldığını gösterir imzalı ve kaşeli eğitim sertifikası
olduğuna dair beyanı,
d) Müracaat sahibinin, taksirli
suçlar hariç olmak üzere beş yıldan fazla hapis cezasına hüküm giymediğine
yahut basit ve nitelikli zimmet, irtikâp, rüşvet, hırsızlık,
dolandırıcılık, sahtecilik, görevi kötüye kullanma, güveni kötüye kullanma,
kaçakçılık, hileli iflas, ihale ve alım satımlara fesat karıştırma, suçtan
kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya vergi kaçakçılığı
suçlarından mahkûm olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
e) Tamir ve ayar hizmetlerini yapacağı cihazların
muayeneleri için yeterli miktarda etalon ve ekipmanın
kendisine veya çalışacağı işyerine ait olduğunu gösteren belge beyanı,
f) İşyeri kendi adına kayıtlı ise servis hizmetleri
yetki belgesinin tarih ve numarasını içeren beyanı, işyeri kendi adına
kayıtlı değilse çalışacağı işyerine ait servis hizmetleri yetki belgesinin
tarih ve numarasını içeren beyanı.
(2) İstenilen belgelerin yabancı dilde olması
durumunda bu belgelerin yeminli tercüme bürolarından yaptırılmış Türkçe
tercümeleri ibraz edilir.
(3) Birinci
fıkrada belirtilen ve beyan usulü ile alınan bilgiler, ilgili kurumların
veri tabanından sorgulama yapılarak il müdürlüğünce doğrulanır. Bu
bilgilerin doğrulanamadığı durumlarda ise il müdürlüğü başvuru sahibinden
söz konusu bilgilere ait belgelerin aslını talep eder.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesinin birinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) İl müdürlüğüne yapılan müracaatlar, yerinde
inceleme yapılarak değerlendirilir. Yerinde yapılacak incelemede, 22 nci maddede beyan edilen bilgilere esas belgeler talep
edilir. Yapılan değerlendirme neticesinde müracaatın bu Yönetmeliğe
uygunluğunun tespiti halinde iki adet yetki belgesi düzenlenir. Belgelerden
biri il müdürlüğünde muhafaza edilir ve diğeri ilgiliye verilir.
Müracaatın, bu Yönetmelik hükümlerine uygun bulunmaması halinde tespit
edilen eksiklikler, müracaat sahibine bildirilerek başvuru reddedilir.
Reddedilen müracaatlar tekrarlanması halinde ilk müracaat esaslarına
tabidir. Belgenin geçerlilik süresi veriliş tarihinden itibaren üç yıldır.
Belgenin üç yıllık sürelerle vize ettirilmesi gerekir. Vize işlemlerinde
belge veriliş tarihi/son vize tarihi esas alınır. Vize işlemleri,
belgelerin ilk verilişindeki şartların sağlanıp sağlanmadığı kontrol
edilerek yapılır. Vizesi yaptırılmayan belgeler geçersizdir.”
MADDE 7 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinden bir ay sonra
yürürlüğe girer.
MADDE 8 – Bu Yönetmelik hükümlerini Sanayi ve Teknoloji
Bakanı yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
19/7/2013
|
28712
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
24/2/2016
|
29634
|
2-
|
10/6/2017
|
30092
|
|