Kocaeli Üniversitesinden:
KOCAELİ ÜNİVERSİTESİ ÖN LİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Kocaeli Üniversitesinin
Devlet Konservatuvarı, Tıp ve Diş Hekimliği
Fakülteleri dışındaki fakülte, yüksekokul, meslek yüksekokulları ve
Rektörlüğe bağlı bölümlerde ön lisans ve lisans düzeyinde eğitim-öğretim
ile ilgili esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu
Yönetmelik; Kocaeli Üniversitesinin Devlet Konservatuvarı,
Tıp ve Diş Hekimliği Fakülteleri dışındaki fakülte, yüksekokul, meslek
yüksekokullarında ve Rektörlüğe bağlı bölümlerde, ön lisans ve lisans eğitim-öğretim
programlarının düzenlenmesine, öğrenci kabulüne, ölçme ve
değerlendirmelerin yapılmasına, akademik danışmanlığa, diplomaya, devamlı
ve geçici ayrılma işlemlerine, staj, mesleki uygulama, bitirme çalışması ve
diğer öğretim çalışmalarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981
tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun 14 üncü, 44 üncü ve 46 ncı maddelerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik danışman: Bir öğrenciye, Üniversiteye
kayıt oluşundan itibaren Üniversiteyle ilişiği kesilene kadar geçen süre
içinde; kayıt, eğitim-öğretim çalışmaları ve öğrencinin Üniversitedeki
yaşamı ile ilgili problemlerinde yardımcı olmak ve öğrenciyi yönlendirmek
üzere, ilgili bölüm/program başkanı tarafından görevlendirilen öğretim
elemanını,
b) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
c) Ağırlıklı Genel Not Ortalaması (AGNO): Katsayısı
olmayan başarı notları hariç olmak üzere, öğrencinin almış olduğu tüm
derslerdeki başarı notlarına karşılık gelen katsayılar ile bu derslerin
AKTS değerlerinin çarpımının, öğrencinin aldığı derslerin toplam AKTS
değerine bölümü ile hesaplanan ortalamayı,
ç) Çalışma yükü: İlgili ders için öğrencilerin tüm
öğrenme faaliyetlerini tamamlamalarında gerekli olan zamanı,
d) Ders: Öğretim planında yer alan ve haftalık
program çerçevesinde öğretim elemanı/elemanları tarafından yürütülen ve
elli dakika süren eğitim-öğretim çalışmasını,
e) E-ders: Öğretim içeriği ve
materyallerinin, internet/intranet ya da bir bilgisayar ağı üzerinden
sunulduğu, öğrencilerin ise öğreticiler ve diğer öğrenciler ile birlikte bu
ortama eş zamanlı ve/veya eş zamansız katılım göstererek öğrenmelerini
gerçekleştirdiği, zaman ve mekân bağımlılığı olmayan ve en az otuz dakika
süren elektronik ders uygulamasını,
f) Eğitim-öğretim çalışmaları: Bir yarıyıl/yılı
kapsayan ders içi ve ders dışı her türlü etkinlik, seminer, alan
uygulamaları, mesleki öğretim uygulamaları, bitirme çalışmaları ve benzeri
çalışmaları,
g) Eğitim-öğretim çalışmaları yükü: Her yarıyıl/yıl
için eğitim-öğretim planında gösterilen o yarıyıl/yıla ait eğitim-öğretim
çalışmalarını,
ğ) Eğitim-öğretim planı: Yükseköğretim Kurulunun
ilgili program için tespit ettiği asgari eğitim-öğretim çalışmalarını ve
ilgili kurullarca onaylanan, tümüyle başarıldığında ilgili diplomanın
alınmasına hak kazandıran eğitim-öğretim etkinliklerinin tümünü,
h) Eğitim-öğretim yılı: Ara sınav haftası hariç en
az on dört haftalık güz ve bahar eğitim-öğretim yarıyıllarından veya en az
yirmi sekiz haftalık bir eğitim-öğretim yılından oluşan dönemi,
ı) ÖBS: Öğrenci Bilgi Sistemini,
i) Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı: Kocaeli
Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,
j) Öğrenme kazanımları: Bir dersin öğrenme
sürecinin başarı ile tamamlanması sonrası öğrencilerin edindiği bilgi ve
becerileri,
k) Rektör: Kocaeli Üniversitesi Rektörünü,
l) Senato: Kocaeli Üniversitesi Senatosunu,
m) Üniversite: Kocaeli Üniversitesini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Eğitim-Öğretim ile İlgili Esaslar
Eğitim-öğretim
süresi ve düzeyleri
MADDE 5 – (1) Üniversitenin tüm birimleri tarafından
uygulanacak akademik takvim Senato tarafından kararlaştırılır.
(2) Ön lisans düzeyi dört yarıyıllık bir
eğitim-öğretimi, lisans düzeyi ise sekiz yarıyıllık veya dört tam yıllık
bir eğitim-öğretimi kapsar.
(3) Bu Yönetmelik hükümlerine göre meslek
yüksekokullarında dört yarıyıllık bir eğitim-öğretim programını tamamlayan
öğrencilere meslek yüksekokulu diploması, fakülte ve yüksekokullarda sekiz
yarıyıllık veya dört tam yıllık bir eğitim-öğretim programını tamamlayan
öğrencilere lisans diploması verilir.
(4) Herhangi bir nedenle fakülte veya yüksekokul
ile ilişiği kesilen öğrencilerden, ilk dört yarıyıla veya ilk iki yıla ait
zorunlu ve seçmeli derslerin tümünden başarılı olanlara talepleri halinde
ilgili birimlerin yönetim kurulu kararı ile ön lisans diploması verilir. Bu
haktan; öğrenciliğini devam ettirmesine engel bir suçtan hüküm giyenler ve
38 inci maddenin birinci fıkrasının (b) bendine göre Üniversite ile ilişiği
kesilenler yararlanamaz. Bir yıl süreli yabancı dil
hazırlık sınıfı ve izinli geçirilen süreler hariç; kayıt olduğu programa
ilişkin derslerin verildiği dönemden başlamak üzere, her yarıyıl için kayıt
yaptırıp yaptırmadığına bakılmaksızın öğrenim süresi iki yıl olan ön lisans
programlarından azami dört yıl, öğrenim süresi dört yıl olan lisans
programlarından azami yedi yıl, öğrenim süresi beş yıl olan lisans
programlarından azami sekiz yıl içinde mezun olamayanlar için ilgili
mevzuat hükümleri uygulanır.
(5) 18/8/2012 tarihli ve
28388 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci
Disiplin Yönetmeliği hükümleri uyarınca uzaklaştırma cezası uygulanan
öğrencilerin uzaklaştırıldıkları süreler eğitim-öğretim süresinden
sayılmaz.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kayıt ve Kabul Esasları
Öğrenci
kaydı
MADDE 6 – (1) Üniversiteye kayıtla ilgili işlemler Öğrenci
İşleri Daire Başkanlığı tarafından yürütülür. Özel yetenek gerektiren
programların sınavları ile seçme ve yerleştirme işlemleri, Yükseköğretim
Kurulu kararları çerçevesinde Üniversite tarafından ilgili birimlerce
yapılır.
(2) Kayıt tarihi, kayıt süresi ve gerekli belgeler,
Öğrenci İşleri Daire Başkanlığınca duyurulur. Kayıt için adaylardan istenen
belgelerin aslı veya Üniversite tarafından onaylı örneği kabul edilir.
Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın yazılı
beyanına dayanılarak işlem yapılır. Kayıt için ilgili mevzuat hükümlerine
uygun olarak başvuru yapmayan adaylar kayıt hakkını kaybeder. Kayıt için
sunulan belgelerde eksiklik veya tahrifat olduğunun belirlenmesi veya
öğrencinin başka bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olması veya başka bir
yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması hallerinde, kesin
kayıt yapılmış olsa bile kayıt iptal edilir.
Tanıtım
MADDE 7 –
(1) Yeni kayıt yaptıran
öğrencilere Üniversiteyi tanıtmak amacıyla, eğitim-öğretim yılının ilk ayı
içerisinde Üniversitenin Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Müdürlüğü ve
ilgili dekanlıklar veya müdürlükler tarafından ortak tanıtım programları
düzenlenir. Tanıtım programlarının takvimi ve kapsamı ile ilgili ayrıntılar
akademik birimlerce kayıt döneminden önce açıklanır.
Akademik
danışmanlık
MADDE 8 – (1) Yeni kayıt yaptıran her öğrenci için kayıtlı
oldukları bölüm/program başkanlığı tarafından birinci yarıyıl/yıl derslerinin
başlamasından en az yedi gün önce bir öğretim elemanı akademik danışman
olarak atanır ve ÖBS’de duyurulur.
(2) Akademik danışmanlığın yürütülmesine ilişkin
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Yatay
geçiş
MADDE 9 – (1) Yurt içi ya da yurt dışındaki bir
yükseköğretim kurumundan Üniversitenin eşdeğer öğretim programı uygulayan
bir bölümüne/programına geçmek isteyen öğrenciler, 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal
ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik
hükümlerine göre fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulunun ilgili
bölümlerine/programlarına yatay geçiş yapabilirler. Kontenjanlar ve başvuru
süreleri, akademik yarıyıl/yıl başlamadan en az bir ay önce Rektörlük
tarafından duyurulur.
Bölümler/programlar
arası geçiş
MADDE 10
– (1) Öğrencilerin
bölümler/programlar arası geçişleri, Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında
Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümlerine göre
yapılır.
(2) Öğrenciler; öğrenim gördükleri fakülte,
yüksekokul veya meslek yüksekokulunun başka bir bölümüne/programına geçiş
yapabilir. Bu geçişler, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesinde
ayrı kontenjan belirlenerek yapılır.
Dikey
geçiş
MADDE 11
– (1) Meslek yüksekokulu
mezunlarının Üniversiteye bağlı lisans programlarına dikey geçişleri,
yükseköğretim mevzuatına göre yapılır. Bu öğrencilerin uyum ve hazırlık
programları, ilgili akademik birimin yönetim kurulu kararları doğrultusunda
ilgili bölüm başkanlığı tarafından yapılır.
Derse
kayıt ve kayıt yenileme
MADDE 12
– (1) Her yarıyıl/yıl başında ve akademik takvimde belirtilen süreler
içinde ÖBS üzerinden tüm öğrenciler kayıtlarını yenilemek ve derslere
kaydolmak zorundadır. Ders kayıtları, öğrencinin akademik danışmanının
onayı ile kesinleşir. Öğrenciler; derslere kayıt, kayıt yenileme ve varsa
katkı payı/öğrenim ücreti ödeme yükümlülüklerini yerine getirmekten
sorumludur.
(2) Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen
süreler içinde ÖBS üzerinden yeni bir derse kayıt yaptırabilir veya kayıt
yaptırdıkları bir dersi bırakabilir. Öğrenci, ders kayıt işlemlerinde, önceki
yarıyıl/yıllardan hiç almadığı ve başarısız olduğu dersleri, öncelikle en
alt yarıyıl/yıldaki derslerden başlayarak almak zorundadır.
(3) Öğrencilerin kayıt yaptırdıkları derslere
ilişkin itirazlarını, akademik takvimde belirlenen süreler içerisinde ilgili
bölüm/program başkanlıklarına yapmaları gerekir.
(4) Akademik takvimde belirlenen sürede ders
kaydını yenilemeyen öğrenciler, o yarıyıl/yılda derslere ve sınavlara
giremez. Bu süre, öğrenim süresinden sayılır.
(5) Mazereti nedeni ile süresi içinde kaydını
yaptıramayanlar, yarıyıl/yıl derslerinin başlangıcından itibaren ilk iki
hafta sonuna kadar öğrencisi olduğu bölüm/program başkanlığına bir dilekçe
ile başvuruda bulunur. Mazereti, bağlı olduğu birimin yönetim kurulunca
kabul edilen öğrenciler, ders kayıtlarını ilgili yönetim kurulu kararını
izleyen haftanın son mesai gününün bitimine kadar yaptırmak zorundadır.
Kayıtların
tutulması
MADDE 13
– (1) Öğrencilerin öğrenim
bilgilerinin izlenebilmesi ve kontrolünün sağlanabilmesi amacıyla her
öğrenci için Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından kayıtlar ÖBS’de tutulur. Öğrencilerle ilgili kayıtların güncellenmesinden,
arşivlenmesinden Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı sorumludur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Dersler, Krediler, Devam Koşulu, Ölçme ve
Değerlendirme, Sınavlar,
Notlar ve Diploma
Dersler
MADDE 14
– (1) Dersler, zorunlu ve seçmeli
olmak üzere iki gruba ayrılır. Her öğrenci kayıtlı olduğu bölümün/programın
zorunlu derslerini almakla yükümlüdür. Seçmeli dersler; bölüm/program
seçmeli dersleri ve Üniversite seçmeli dersleri olmak üzere iki gruba
ayrılır. Öğrenciler, seçmeli dersleri ilgilerine ve akademik danışman
önerilerine göre ilan edilen listeden kontenjan dâhilinde kendileri
belirler. Belirlenen bu dersler danışman onayı ile geçerlilik kazanır.
(2) Ön koşullu ders/dersler, bir derse kayıt
olabilmek için daha önce başarılmış olması gereken ders/derslerdir. Ön
koşullu ders/dersler anabilim dalı veya ilgili bölüm/program akademik
kurulu tarafından fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu kuruluna
önerilir ve kurulun kararı Senato onayından sonra kesinleşir. Ön koşullu
ders/dersler eğitim-öğretim programında belirtilir.
(3) Süren çalışma; yarıyıl/yıl boyunca devam eden,
ölçme ve değerlendirmesi yarıyıl/yıl sonu
değerlendirme dönemi sonuna kadar sürebilecek çalışmadır.
(4) Stajlar, öğrencilerin ders kayıt dönemlerinde
alabilecekleri azami AKTS değerinin toplamına katılmaz.
Üniversite
seçmeli dersleri
MADDE 15 – (1) Üniversite
seçmeli dersleri; öğrencilerin bilgi ve becerileri ile ilgi ve
yeteneklerine uygun nitelik ve çeşitlilikte, toplumsal hizmet, tarih,
kültür ve sanat duyarlılığı ile spor ve sağlık faaliyetleri, çevre bilinci,
bilim ve teknoloji alanlarına odaklanan, bağımsız çalışabilme, sorumluluk
alabilme, öğrenmeyi öğrenebilme ve yönetebilme, iletişim gibi anahtar/aktarılabilir
yeterliliklerini geliştirmek amacıyla açılan derslerdir.
(2) Üniversite seçmeli dersleri, ön lisans ve
lisans programlarında açılabilir. Bu derslerin açılması, seçilmesi, kayıt
işlemleri ve yürütülmesi ile ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.
Derslerin
AKTS değeri
MADDE 16
– (1) Bir dersin ilgili ders
koordinatörü tarafından belirlenen öğrenme kazanımları için gerekli çalışma
yükü dersin AKTS değerini ifade eder. Derslerin AKTS değeri, öğrencilerin
çalışma yükleri hesaplanarak belirlenir.
(2) Her dersin, ders saati ve AKTS’si
öğretim planında belirtilir. Dersin AKTS’si
öğrencinin dönem çalışma yükü temel alınarak ders koordinatörü tarafından
belirlenir. Ders planı ile birlikte derslerin saati ve AKTS’si
ilgili bölüm/program kurulunun önerisi üzerine fakülte/yüksekokul/meslek
yüksekokul kurul kararı ile belirlenir ve Senatoda onaylanır. Bir
öğrencinin bir yarıyıl/yılda alacağı eğitim-öğretim çalışmaları yükü ders
planında gösterildiği kadardır.
(3) Bir eğitim-öğretim yılında ön lisans ve lisans
programları için ders ve uygulama kredisi toplamı 60 AKTS’dir.
İki yıllık ön lisans programlarında ders ve uygulama kredisi toplamı 120
AKTS, dört yıllık lisans programlarında ise ders ve uygulama kredisi
toplamı 240 AKTS, beş yıllık lisans programlarında ise ders ve uygulama
kredisi toplamı 300 AKTS’dir.
(4) Öğrenci, kayıtlı olduğu ilgili yarıyıl/yıldaki
bölüm/program için belirtilen AKTS değeri kadar ders alır. Öğrencinin AGNO’su 2.00’ın altında ise öğrenci bir yarıyılda en
fazla 30 AKTS değerinde ders alabilir. Yıllık ders planı uygulanan
programlarda bu değer en fazla 60 AKTS olabilir. AGNO’su
2.00 ve üzerinde olan öğrenciler için alınacak AKTS değeri, en fazla 1/3
oranında Senato tarafından belirlenen usul ve esaslara göre artırılabilir.
Devam
koşulu
MADDE 17
– (1) Öğrenci, ilk kez kayıt
yaptırdığı teorik derslerin en az %70’ine, diğer öğretim türlerinin de en
az %80’ine devam etmek zorundadır.
(2) Teori ile uygulama/laboratuvar
çalışmaları birlikte yapılan dersler için; teorik ders saati, uygulama/laboratuvar ders saatinden fazla veya uygulama/laboratuvar ders saati, teorik ders saatinden fazla ise
birinci fıkrada belirtilen devam koşulu, ders saati fazla olana göre
uygulanır. Teori ile uygulama/laboratuvar ders
saatlerinin eşit olması durumunda ise en az %70 devam koşulu aranır.
(3) Teori ile uygulama/laboratuvar
çalışmaları birlikte yapılan derslerden başarısız olunması ve bu dersin tekrar
alınması halinde; teori ile uygulama/laboratuvar
ders saatlerinin eşit olması veya uygulama/laboratuvar
ders saatinin teorik ders saatinden fazla olması durumunda, devam koşulu
tekrar aranır.
(4) Dersin tamamı laboratuvar
ve/veya uygulamalı olarak yapılıyorsa, bu derslerden başarısız olunması ve
dersin tekrar alınması durumunda devam koşulu tekrar aranır.
(5) Devam koşulu daha önce sağlanmış olan teorik
dersin/derslerin tekrarı halinde devam koşulu ile programdaki ders çakışma
durumu dikkate alınmaz.
(6) Öğrencilerin derse devamları, sorumlu öğretim
elemanı tarafından yoklamalarla imza karşılığı tespit edilir. Devam durumu
yarıyıl/yıl sonu akademik takvimde belirtilen
derslerin tamamlandığı haftanın son gününe kadar ilgili öğretim elemanı
tarafından ÖBS’de ilan edilir.
Ölçme ve
değerlendirme
MADDE 18
– (1) Öğrencinin ders başarısı;
yarıyıl/yıl içi sınavları, projeler, seminerler, arazi çalışmaları, kısa
sınavlar, ödevler, uygulamalar, laboratuvar
çalışmaları ve benzeri araçlardan oluşan yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu değerlendirme araçları ile ölçülür. Yarıyıl/yıl
içi ve yarıyıl/yıl sonu çalışmalarının her biri
100 puan üzerinden değerlendirilir. Sınavlar akademik takvimde belirlenen
sınav tarihlerinde dersin sorumlu öğretim elemanı tarafından yapılır.
Öğretim elemanının zorunlu izinli veya raporlu olması gibi özel durumlarda
sınavın yapılması için ilgili bölüm/program başkanı tarafından bir öğretim
elemanı görevlendirilir. Sınav programları sınav tarihinden en az üç hafta
önce ilgili bölüm/program başkanlıkları tarafından öğrencilere duyurulur.
(2) Talep etmeleri halinde engelli öğrencilerin
sınavları, engellerine göre sözlü veya yanlarına görevli verilerek yazılı
olarak yapılır. Ayrıca ilgili birimlerin yönetim kurulu kararı ile
engellerine göre farklı türlerde de sınav yapılabilir.
(3) Not ortalamasına katılmayan dersler ve
değerlendirilmesi not ile yapılmayan eğitim-öğretim çalışmaları
eğitim-öğretim planında önceden belirtilir.
Yarıyıl/yıl
içi ölçme ve değerlendirme
MADDE 19
– (1) Bir dersin yarıyıl/yıl içi
değerlendirmesi ara sınav, proje, seminer, sunum, arazi çalışması, kısa
sınav, ödev, uygulama, laboratuvar çalışması ve
benzeri araçlarla yapılır.
(2) Yarıyıl/yıl içi değerlendirmelerin başarı
notuna katkısı %30’dan az, %70’ten fazla olamaz. Sadece yarıyıl/yıl sonu sınavı yapılan uygulamalı derslerde,
yarıyıl/yıl sonu sınavının başarı notuna katkısı %100’dür. Uzaktan öğretim
yöntemi ile verilen derslerde, yarıyıl içi değerlendirmelerin başarıya
etkisi en fazla %20, yarıyıl sonu değerlendirmesi ise en az %80 olmak
zorundadır. Tek ders sınavı dışındaki tüm sınavlarda öğrencilerin başarı
notlarının hesaplanmasında yarıyıl/yıl içi etkinliklerinden alınan puanlar
dikkate alınır. Ancak tek ders sınavının başarı notuna katkısı %100’dür.
Yarıyıl/yıl içi değerlendirme ağırlığı, ilgili öğretim elemanı tarafından
derse yazılma ve kayıt haftasından önce belirlenir ve ÖBS üzerinden
yarıyıl/yıl dersleri başlamadan önce öğrencilere duyurulur. Bir dersin
dönem sonu notu ÖBS’de ilan edilen bu kriterlere göre hesaplanır.
(3) Ara sınavlar akademik takvimde belirtilen
tarihler içinde yapılır. Süren çalışmanın ölçme ve değerlendirilmesi en geç
yarıyıl/yıl sonu değerlendirme dönemi sonunda
başarı notuna çevrilir.
(4) Bir sınıfın alan dersleri için bir günde ikiden
fazla sınav yapılmayacak şekilde sınav programı hazırlanır.
(5) 2547 sayılı Kanunun 5 inci maddesinin birinci
fıkrasının (ı) bendinde belirtilen bütün derslerin sınavları aynı oturum
içerisinde merkezi sınav yöntemi ile yapılabilir. Bir sınıfın bu kapsamda
yapılacak sınav sayısı ikiden fazla ise dördüncü fıkrada belirtilen alan
sınavları aynı gün içerisinde yapılmaz.
Yarıyıl/yıl sonu ölçme ve değerlendirme
MADDE 20
– (1) Yarıyıl/yıl
sonu sınavı, yarıyıl/yıl bitiminden sonra akademik takvimde
belirtilen tarihler arasında ilan edilen bir program çerçevesinde yapılır.
(2) Öğrencinin yarıyıl/yıl sonu
ölçme ve değerlendirmeye girebilmesi için aşağıdaki şartları yerine
getirmesi gerekir:
a) Kaydını yenilemiş ve derse kayıt işlemlerini
tamamlamış olmak.
b) Varsa öğrenim katkı payı/öğrenim ücreti
yükümlülüklerini akademik takvimde belirtilen süre içinde yerine getirmiş
olmak.
c) Her yarıyıl/yıl başında
dersin ilgili bölüm/program başkanlığı tarafından ilan edilen yarıyıl/yıl
içi çalışmalarını yerine getirmiş olmak.
ç) 17 nci maddede
belirtilen devam koşullarını sağlamak.
(3) Öğrenci, yarıyıl/yıl sonu
sınavına girmediği ya da başarı notu (DC), (DD), (FD) veya (FF) olan
ders/dersler için bütünleme sınavlarına girebilir. Bu durumda ilgili ders
veya dersler için alınan en son sınav puanı o dersin yarıyıl/yıl sonu puanı yerine geçer. Bütünleme sınavları
sonunda, AGNO’su en az 2.00 olan ve mezuniyetine
tek dersi kalan öğrenciye, ilgili ders için devam koşulunu sağlamış olmak
şartıyla tek ders sınav hakkı verilir.
Mazeret
sınavı ve ek sınav
MADDE 21
– (1) Mazeret sınavı, ara sınavı
için geçerlidir. Öğrencinin bir dersten mazeret sınavına alınıp
alınmayacağı ilgili akademik birimin yönetim kurulunca karara bağlanır.
(2) Hastalık nedeniyle ara sınavlara giremeyen
öğrencilerin durumlarını, sağlık kurumlarınca verilen sağlık raporu ile
belgelemeleri gerekir. Üçüncü dereceye kadar yakınlarının ölümü, doğal afet
ve benzeri durumlarda mazeretlerini belgeleyen öğrenciler de mazeret sınavı
hakkından yararlanır.
(3) Mazerete gerekçe olan belgelerin, son ara sınav
tarihinden itibaren 10 işgünü içinde bölüm/program başkanlığına verilmesi
gerekir. Bu sürenin aşılması halinde başvurular işleme konulmaz. Mazeret
sınavına girmeyen öğrencilere yeni bir mazeret sınav hakkı verilmez.
(4) Ülkemizi, uluslararası öğrenciler için kendi
ülkesini ve Üniversiteyi temsil etmek için görevlendirilen öğrencilere,
katılamadıkları her sınav için ilgili akademik birimin yönetim kurulunca ek
sınav hakkı verilir.
(5) Mazeret sınavları, akademik takvimde belirtilen
tarihlerde, bölüm/program başkanlıklarınca belirlenen programa göre
yapılır.
(6) Öğrenci, raporlu olduğu tarih aralığında hiçbir
sınava giremez. Bu tarih aralığında girilen sınav/sınavlar geçersiz
sayılır.
Tek ders
sınavı
MADDE 22
– (1) 20 inci maddedeki şartları
yerine getirmiş olmak kaydıyla mezuniyetlerine tek dersi kalan öğrenciler,
akademik takvimde belirlenen tarihlerde tek ders sınavlarına girerler. Bu
sınavlarda alınan puan, başarı notunun değerlendirilmesi konusunda Senato
tarafından belirlenen usul ve esaslara göre harf notuna dönüştürülür ve
başarı notu olarak sayılır. Bu sınavlara ilk defa girecek öğrencilerden
katkı payı/öğrenim ücreti alınmaz. Başarısız öğrenciler, daha sonraki
haklarını kullandıklarında katkı payı/öğrenim ücreti ödemeye devam ederler.
Bu sınavda başarılı olanlar, başlayacak olan yarıyıl/yıldan önceki
yarıyıl/yılda mezun olmuş sayılırlar.
(2) AGNO’su 2.00 ve
üzerinde ise tek ders sınavından başarılı kabul edilmek için en az (DC)
harf notu almak zorunludur. Sınavda alınan not, o dersin yarıyıl/yıl sonu başarı notu yerine geçer.
Değerlendirme
sonuçlarının duyurulması
MADDE 23
– (1) Ölçme ve değerlendirme
sonuçları, ölçme tarihini izleyen ilk yedi gün içinde öğretim elemanı
tarafından ilan edilir. Yarıyıl/yıl sonu
değerlendirme sonuçları, ÖBS’ye girildikten sonra
imzalı bir kopya halinde bölüm/program başkanlığına teslim edilir.
(2) Her yarıyıl/yılın sonunda ilgili fakülte,
yüksekokul ve meslek yüksekokulu kurulu, ders ve diğer çalışmaların
değerlendirmesini yapar.
Başarı
notu
MADDE 24
– (1) Öğrencilerin, aldıkları her
ders için yarıyıl/yıl sonu notu 100 puan üzerinden
hesaplanır. Bu not, başarı notunun değerlendirilmesi konusunda Senato
tarafından belirlenen usul ve esaslara göre ÖBS tarafından harf notuna
dönüştürülür.
(2) Bu Yönetmelikte belirtilen başarı notları
dışında başka bir başarı notu kullanılamaz. Başarı notları ve bunlara
karşılık gelen katsayılar aşağıdaki gibidir:
Başarı
Notu Katsayı
AA 4.00
BA 3.50
BB 3.00
CB 2.50
CC 2.00
DC 1.50
DD 1.00
FD 0.50
FF 0.00
D 0.00
N 0.00
E
G
K
S
(3) Yukarıda belirtilen harf notları aşağıdaki gibi
tanımlanır:
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf
notlarından birini alan öğrenci ilgili dersten başarılı; (DD), (FD), (FF),
(D), (N) ve (K) başarı notu alan öğrenci ise ilgili dersten başarısız
sayılır.
b) Öğrencinin bir dersten (DC) harf notu alması
halinde bu dersin başarılı sayılıp sayılmamasına ilgili yarıyıl sonunda,
yıllık program uygulayan akademik birimlerde ise ilgili yıl
sonunda karar verilir. Bu karar verilirken, öğrencinin ilgili
yarıyıl/yıl sonu AGNO’suna
bakılır. Yarıyıl/yıl sonu AGNO’su
2.00 ve üzerinde ise öğrenci bu dersten başarılı sayılır. Aksi durumda
öğrenci bu dersten başarısız sayılır ve öğrenci tekrar eden
yarıyıl/yıllarda bu dersi almak zorundadır.
c) AGNO’su 3.00 ve
üzerinde olan ve herhangi bir ders başarı notu (DC) harf notundan düşük
olmayan bir öğrenci danışmanının onayıyla üst dönemlerden ders alabilir.
ç) (D) harf notu: Devam koşullarını sağlamayan
öğrencilere (D) harf notu verilir.
d) (E) harf notu: Yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl sonu sınavları ile diğer değerlendirmelere girmeyen
öğrencilere (E) harf notu verilir.
e) (N) harf notu: (E) harf notu ilgili dönem
sonunda (N) harf notuna otomatik olarak dönüşür.
f) (G) harf notu: Not ortalamasına girmeyen
eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olan öğrencilere (G) harf notu
verilir.
g) (K) harf notu: Not ortalamasına girmeyen
eğitim-öğretim çalışmalarında başarılı olamayan öğrencilere (K) harf notu
verilir.
ğ) (S) harf notu: Süren çalışmanın ölçme ve
değerlendirilmesi en geç yarıyıl/yıl sonu
değerlendirme dönemi sonunda başarı notuna çevrilir.
(4) Öğrenci değişimi, yatay ve dikey geçiş gibi
nedenlerle öğrencilerin sunacakları notların bu Yönetmelikteki harf
notlarına dönüştürülmesi, Senato tarafından belirlenen esaslar çerçevesince
ilgili bölümün intibak komisyonu tarafından yapılır ve ilgili akademik
birimin yönetim kurulu tarafından karara bağlanır.
Değerlendirme
sonuç belgelerinin saklanması
MADDE 25
– (1) Değerlendirme sonuç
belgelerinin bir kopyası ilgili bölüm/program başkanlığında beş yıl süre
ile saklanır.
Ölçme
belgelerinin saklanması
MADDE 26
– (1) Ölçme belgeleri, devam
çizelgeleri ile birlikte bölüm/program başkanlıkları tarafından iki yıl
süre ile saklanır. Bu süre sonunda ilgili dekanlık, yüksekokul veya meslek
yüksekokulu müdürlüğü tarafından bir tutanakla imha edilir.
Notlarda
maddi hata ve sınav sonuçlarına itiraz
MADDE 27
– (1) Öğrenci; sınav sonuçlarının
duyurulmasından itibaren üç işgünü içinde bağlı olduğu fakülte dekanlığına,
yüksekokul veya meslek yüksekokulu müdürlüğüne bir dilekçe ile başvurarak
sınav kâğıdının yeniden incelenmesini isteyebilir. Dekanlık veya müdürlük
maddi bir hata yapılıp yapılmadığının belirlenmesi için sınav kâğıdını
ilgili bölüm/program başkanı aracılığıyla dersin sorumlu öğretim elemanına
inceletir ve sonucu öğrenciye tebliğ eder. Öğrencinin itirazının devamı
halinde bu itiraz tebliğ tarihinden itibaren üç işgünü içerisinde
yapılabilir. Bu durumda; ilgili fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu
yönetim kurulu kararı ile sorumlu öğretim elemanının dâhil olmadığı, ilgili
alandaki öğretim elemanlarından oluşan en az üç kişilik bir komisyonda
cevap anahtarıyla ve/veya diğer sınav kâğıtları ve dokümanları ile
karşılaştırmalı olarak yeniden esastan inceleme yapılır. Not değişiklikleri
ilgili fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu yönetim kurulu kararı
ile kesinleşir. Not değişikliği ile ilgili yönetim kurulu kararı Öğrenci
İşleri Daire Başkanlığına bildirilir.
(2) ÖBS’de açıklanan
başarı notları ile ilişkili herhangi bir maddi hatanın yapılmış olduğunun
belirlenmesi halinde, ilgili öğretim elemanı ilgili bölüm/program başkanına
başvurarak düzeltme talebinde bulunur. Bu talep, ilgili fakülte, yüksekokul
veya meslek yüksekokulu bölüm/program başkanlığınca değerlendirilir. Eğer
varsa not değişikliği veya düzeltmeler yönetim kurulunda görüşülüp karara
bağlanır. Yönetim kurulu kararı Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına
bildirilir. Gerekli değişiklik Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından
yapılır.
Yarıyıl/yıl sonu not ortalaması
MADDE 28
– (1) Öğrencinin yarıyıl/yıl sonu not ortalaması, bir yarıyıl/yılda almış olduğu
tüm derslerdeki başarı notlarına karşılık gelen katsayılar ile bu derslerin
AKTS değerlerinin çarpımının, ilgili yarıyıl/yılda alınan derslerin toplam
AKTS değerine bölümü ile hesaplanır. Bu hesaplamada elde edilen ortalama,
virgülden sonra iki hane olarak alınır.
(2) Bütün notlar öğrencinin not belgesinde
gösterilir.
Onur ve
yüksek onur öğrencileri
MADDE 29
– (1) Bir eğitim-öğretim yılı
sonunda, öğrencinin tabi olduğu ders planının ilgili yıl
sonuna kadar olan toplam AKTS değerini tamamlamış ve başarmış olması
şartı ile AGNO’su 3.00-3.50 olan öğrenciler onur
öğrencisi, AGNO’su 3.51-4.00 olan öğrenciler
yüksek onur öğrencisi kabul edilir.
(2) Bu öğrenciler her eğitim-öğretim yılı sonunda
ilgili akademik birimler tarafından tespit edilir ve Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına bildirilir. Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından
hazırlanan başarı belgeleri öğrencilere verilmek üzere ilgili dekanlık veya
müdürlüklere gönderilir.
(3) Üniversite öğrenciliği süresince disiplin
cezası alan öğrenciler bu kapsam dışında tutulur.
Öğrencilerin
genel başarı durumu
MADDE 30
– (1) AGNO’su
2.00 ve üzeri olan öğrenciler başarılı sayılır.
Ders
tekrarı ile ilgili esaslar
MADDE 31
– (1) Programdan kaldırılan
dersler için öğrenciler, kayıtlı oldukları bölümün/programın Senato
tarafından onaylanan uyum programının öngördüğü derslere kayıt olurlar.
(2) Öğrenciler, daha önce aldıkları seçmeli dersler
yerine akademik danışmanlarının görüşü ile ilgili yarıyıl/yılda açılan aynı
kategorideki başka seçmeli dersleri alabilirler. Bu takdirde, önceki seçmeli
ders ve çalışmalar için sağlanmış olan devam koşulu ve kullanılmış olan
sınav hakları yeniden kullanılmaz.
Hazırlık
sınıfı
MADDE 32
– (1) Hazırlık sınıflarında
eğitim-öğretim ile ilgili esaslar Senato tarafından belirlenir.
Öğrencilik
süresi
MADDE 33
– (1) 5 inci maddenin dördüncü
fıkrasında belirtilen sürelerde mezun olamayan öğrenciler için ilgili
mevzuat hükümleri uygulanır.
Mezuniyet
tarihi
MADDE 34
– (1) Öğrencinin mezuniyet tarihi;
ilgili fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu yönetim kurulunun
öğrencinin mezuniyeti ile ilgili aldığı kararın tarihidir.
Diploma
MADDE 35
– (1) Öğrenimlerini başarıyla
tamamlayan öğrencilere, mezun oldukları fakülte, yüksekokul ile bölüm veya
meslek yüksekokulu ile program adını belirten Üniversitenin diploması verilir.
Diplomalara mezuniyet tarihi, diploma numarası ve mezun olduğu dönem adı
yazılır.
(2) Ön lisans ve lisans diploması verilebilmesi
için öğrencinin AGNO’sunun en az 2.00 olması
gerekir.
(3) AGNO’su 3.00-3.50
olan öğrenciler onur öğrencisi, 3.51-4.00 olan öğrenciler yüksek onur
öğrencisi listesine geçerek mezun olur ve bu öğrencilerin durumları
diplomalarında belirtilir.
(4) Mezuniyet AGNO’su
4.00 üzerinden hesaplanır ve bu not diploma ekinde ve mezuniyet transkriptinde belirtilir.
(5) Diplomada, fakülte için Rektör ve dekanın,
yüksekokul ve meslek yüksekokulu için Rektör ve müdürün ıslak veya
elektronik imzaları bulunur.
(6) Diğer üniversitelerden nakil yoluyla gelen
öğrencilerin lisans diploması alabilmeleri için son iki yarıyılı veya son
bir yılı Üniversitede tamamlamış olmaları zorunludur.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Bitirme Çalışması, Staj ve İşyeri Eğitimi
Bitirme
çalışması
MADDE 36
– (1) Bitirme çalışması,
öğrencinin öğrenim sonucu istenen bilgi ve beceri düzeyine eriştiğini
gösteren bir veya birden fazla öğretim elemanı gözetiminde yapılan
çalışmadır.
(2) Bitirme çalışması konusunun verileceği
yarıyıl/yıl ile çalışmanın yapılması, yürütülmesi, teslimi, jürinin
oluşturulması ve çalışmanın yarıyıl/yıl içi ve yarıyıl/yıl
sonu değerlendirmesiyle ilgili esaslar, ilgili bölümün/programın
önerisi, ilgili birimin kurul kararı ve Senatonun onayı ile belirlenir.
Staj ve
işyeri eğitimi
MADDE 37
– (1) Staj ve işyeri eğitimi;
eğitim ve öğretim programlarının niteliklerine bağlı olarak öğrencilerin
edindiği bilgileri uygulama alanına aktarması ya da uygulama alanıyla
pekiştirmesi amacıyla ön lisans ve lisans düzeylerinde yaptıkları
uygulamalı çalışmalardır. Staj ve işyeri eğitimi AKTS iş yüküne dâhil
edilir. Staj notu, ortalama ve %10’luk başarı sıralaması hesaplamalarında
dikkate alınmaz.
(2) Staj ve işyeri eğitimi çalışmalarının niteliği,
süresi, zamanı, yürütülmesi, teslimi, jürinin/komisyonun oluşturulması ve
çalışmanın değerlendirilmesiyle ilgili esasları kapsayan yönergeler;
fakülte, yüksekokul veya meslek yüksekokulu kurulu kararı ve Senatonun
onayı ile belirlenir.
ALTINCI BÖLÜM
Kayıt Silme ve İlişiğin Kesilmesi, İzinli Sayılma,
Öğrenci Değişimi,
Öğrenime Yeniden Devam Etme
Kayıt
silme ve ilişiğin kesilmesi
MADDE 38
– (1) Öğrencinin;
a) Yükseköğretimden çıkarma cezası alması,
b) Yatay geçiş yoluyla bir başka yükseköğretim
kurumuna geçmesi,
nedenleriyle kaydı silinir.
(2) Öğrenciler, bir dilekçe ile Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığına başvurarak kendi istekleri ile kayıtlarını sildirebilir.
Bu durumda ödemiş oldukları harç ve ücretler iade edilmez.
(3) Kayıt silme işlemi ilgili yönetim kurulunun
gerekçeli kararı alınarak, Öğrenci İşleri Daire Başkanlığı tarafından
yapılır.
(4) Herhangi bir nedenle kaydını sildiren
öğrencilerin dosyalarındaki belgeleri ve mezun olarak Üniversiteden
ayrılanların diplomalarını alabilmeleri için Üniversite tarafından tespit
edilen ilişik kesme işlemlerini yapmaları zorunludur.
İzinli
sayılma
MADDE 39
– (1) Öğrencilere ilgili yönetim
kurulu kararıyla ön lisans öğreniminde en az bir yarıyıl, en fazla iki
yarıyıl; lisans öğreniminde en az bir yarıyıl/yıl, en fazla dört yarıyıl
veya iki tam yıl izin verilebilir. Verilen izin, öğretim süresinden
sayılmaz. Her eğitim-öğretim yarıyıl/yılı için ayrı ayrı
yönetim kurulu kararı alınır. Bir öğrencinin izinli sayıldığı sürede katkı
payı ödeyip ödemeyeceği ilgili mevzuat hükümlerine göre belirlenir.
(2) Hastalık izninde; yarıyıl/yıl izni verilmesini
gerektirecek süreyi kapsayan sağlık raporunun alınması gerekir.
(3) Askerlik izni; öğrencinin, tecil veya sevk
tehiri işleminin zorunlu nedenlerle yapılmaması sonucu askere alınması
halinde verilir. Bu öğrencilerin kayıtları silinmez. Bu durumdaki
öğrencilerden izinli sayıldıkları süre için öğrenim katkı payı alınmaz.
(4) Maddi veya ailevi nedenlerle izin; öğrenci için
beklenmedik anlarda ortaya çıkan ve öğrenimini engelleyecek nitelikte ölüm,
doğal afet veya benzeri durumlar ile öğrencinin içinde bulunabileceği maddi
güçlükler nedeniyle ilgili kurullar tarafından verilebilir.
(5) Öğrencilere yurt dışında öğrenim görmek için
veya öğrenimleri ile ilgili olarak görevlendirilmeleri halinde birinci
fıkrada belirtilen sürelerle sınırlı olmak üzere izin verilebilir.
(6) Yukarıdaki nedenlerle izinli sayılan
öğrenciler, izinlerinin bitiminde normal yarıyıl/yıl kayıtlarını yaptırarak
öğrenimlerine devam eder. Ancak; hastalık nedeniyle izin almış olan
öğrenciler öğrenimlerine devam edecek durumda olduklarını sağlık raporu ile
belgelendirmek zorundadır.
(7) İzinli sayılmak için izin talebi başvuruları,
ders seçme ve kayıt haftasının ilk gününden başlayarak, iki hafta
içerisinde yapılır. Ani hastalıklar ve beklenmedik durumlar dışında bu
süreler bittikten sonra yapılan başvurular kabul edilmez.
(8) Öğrenci, izinli sayıldığı yarıyıl/yılda
herhangi bir derse kaydolamaz ve o yarıyıl/yılın sınavlarına giremez.
Yurt
dışındaki üniversitelerle öğrenci değişimi
MADDE 40
– (1) Üniversite ile yurt
dışındaki üniversiteler arasında yapılan ikili anlaşmalar ve öğrenci değişim
programları çerçevesinde, bu üniversitelere bir veya iki yarıyıl süreyle öğrenci
gönderilebilir.
(2) Bu öğrencilerin kayıtları bu süre içerisinde
Üniversitede devam eder ve bu süre eğitim-öğretim süresinden sayılır. Bu
öğrenciler, o dönem için kendi bölümlerinde/programlarında almaları gereken
dersler yerine, okudukları üniversitede aldıkları derslerden sorumlu
sayılır. Bu derslerin belirlenmesi, bölüm/program koordinatörünün ve ilgili
bölümün/programın intibak komisyonunun teklifi ve fakülte/yüksekokul/meslek
yüksekokul yönetim kurulu kararı ile kesinleşir. Bu derslerden alınan notlar,
ilgili yarıyıl/yılın başarısı olarak ÖBS’ye
işlenir ve akademik ortalamaya katılır. Öğrencinin yurt dışında başarısız
olduğu dersler varsa, öğrenci bu derslerin yerine kendi
bölümünde/programında akademik danışmanın önerisi ve fakülte, yüksekokul veya
meslek yüksekokulu yönetim kurulu kararı ile AKTS değerini tamamlayacak
şekilde derse kayıt yapar.
(3) Yurt dışındaki üniversiteden değişim programı
kapsamında gelen öğrencilere Üniversitede okudukları süre içerisinde bu
Yönetmelik hükümleri uygulanır ve aldıkları dersler için kendilerine not
durum belgesi verilir.
Yurt içi
üniversitelerle öğrenci değişimi
MADDE 41
– (1) Üniversite ile ulusal
düzeyde diğer üniversiteler arasında yapılacak protokoller çerçevesince
öğrenci ve öğretim üyesi değişim programı uygulanır. Bu protokoller, ilgili
mevzuat hükümlerine göre yapılır.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İkinci
öğretim
MADDE 42
– (1) İkinci öğretim, hafta içi
birinci öğretimin derslerinin bitimini takiben yapılan öğretimdir ve
gerektiğinde hafta sonu da yapılabilir.
(2) İkinci öğretimde meslek stajları ve mesleki
uygulama dersleri, öğrenci istediği takdirde birinci öğretim saatlerinde ve
yarıyıl/yıl içerisinde yapılabilir.
(3) Mezuniyet belgesi ve diplomalarda ikinci
öğretim ibaresine yer verilmez.
(4) İkinci öğretimde birinci öğretimdeki
eğitim-öğretim esasları geçerlidir.
(5) İkinci öğretimde öğrenim gören öğrenciler,
birinci öğretim programlarına yatay geçiş yapamaz. Ancak hazırlık sınıfı ve
uyum sınıfları hariç, bulundukları sınıfın bütün derslerini vermek ve
eğitim-öğretim yarıyıl/yılı sonunda sınıf başarı sıralamasında %10’a girmek
koşuluyla bir üst sınıfa geçmiş olan öğrenciler için ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
(6) Birinci öğretim öğrencileri, ikinci öğretime
yatay geçiş yapabilir. Birinci öğretim öğrencilerinin ikinci öğretime
geçişlerinde, Üniversiteye giriş yılındaki bölüm/program kontenjanının
%5’ini geçmemek üzere kontenjan tanınır. Bu geçişlerde de ikinci öğretimden
birinci öğretime geçişte uygulanan ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Ancak geçiş yapan bu öğrenciler, ikinci öğretim için öngörülen katkı payını
ödemek zorundadır.
Çift anadal programı
MADDE 43
– (1) Bir bölümün öğrencileri, ön
lisans/lisans öğrenimleri boyunca aynı fakülte, yüksekokul ve meslek
yüksekokulu içinde veya dışında asıl bölümüne konu bakımından yakın olan
başka bir lisans öğretimini aynı zamanda takip edebilir. Bununla ilgili
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Uzaktan
eğitim
MADDE 44
– (1) Uzaktan eğitim;
eğitim-öğretimin her düzeyinde basılı malzeme, radyo-televizyon ve bilgi
teknolojileri kullanılarak yapılan, öğrenci ile öğretim elemanının aynı
mekânda bulunmasını gerektirmeyen eğitim türüdür.
(2) Uzaktan eğitimle ilgili esaslar Senato
tarafından belirlenir.
Yaz
öğretimi
MADDE 45
– (1) Yaz öğretimi ile ilgili
esaslar Senato tarafından belirlenir.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 46
– (1) 1/6/2016
tarihli ve 29729 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kocaeli Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim ve Öğretim Yönetmeliği
yürürlükten kaldırılmıştır.
Hüküm bulunmayan
haller
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim Kurulu
kararları uygulanır. Bu Yönetmeliğin uygulanmasından doğacak tereddütleri
gidermeye Senato yetkilidir.
İntibak
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 16 ncı maddenin dördüncü fıkrasında belirtilen koşul,
2019-2020 eğitim-öğretim yılından önce Üniversiteye kayıt yaptıran
öğrenciler için 2020-2021 eğitim-öğretim yılından itibaren uygulanır. Bu
Yönetmeliğin diğer hükümleri kayıtlı bütün öğrenciler için uygulanır.
Yürürlük
MADDE 48
– (1) Bu Yönetmelik 2019-2020
eğitim-öğretim yılı başından geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 49
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Kocaeli Üniversitesi Rektörü yürütür.
|