Kapadokya Alan Başkanlığından:
KAPADOKYA ALAN BAŞKANLIĞI PERSONEL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Kapadokya Alan
Başkanlığı personelinin istihdamına, niteliklerine, işe alınmalarına,
görevlerine, hak ve yükümlülüklerine, mali haklarına, performans
değerlendirmelerine, disiplin işlemlerine ve sözleşmelerinin sona ermesine
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; 23/5/2019 tarihli ve 7174
sayılı Kapadokya Alanı Hakkında Kanunun 9 uncu maddesinin altıncı fıkrası,
27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 ve ek 31
inci maddeleri ve 1/6/2019 tarihli ve 30791 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan 38 sayılı Kapadokya Alan Başkanlığı Hakkında Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 7 nci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Kültür ve Turizm Bakanını,
b) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
c) Başkan: Kapadokya Alan Başkanını,
ç) Başkanlık: Kapadokya Alan Başkanlığını,
d) Büro görevlisi: Başkanlığın sekreterlik, arşiv,
idarî, malî işleri ile personel işlemleri ve diğer işleri yürütecek olan
personeli,
e) Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi: 38 sayılı
Kapadokya Alan Başkanlığı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesini,
f) Destek personeli: Başkanlığın her türlü yazı ve
dosya dağıtma ve toplama, müracaat sahiplerini karşılama ve yol gösterme;
hizmet yerlerini temizleme, aydınlatma ve ısıtma işleri ile diğer işleri
yürütecek olan personeli,
g) Kanun: 23/5/2019 tarihli ve 7174 sayılı
Kapadokya Alanı Hakkında Kanunu,
ğ) KPSS: 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa
Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik uyarınca
yapılan Kamu Personeli Seçme Sınavını,
h) Personel: Kapadokya Alan Başkanlığı teşkilatında
çalışan personeli,
ı) Uzman personel: Başkanlığın özel, mesleki ve
teknik bilgi gerektiren işlerini yapmakla görevli personelini,
i) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İnsan Kaynakları Politikası
İnsan
kaynakları politikası ve ilkeleri
MADDE 4 − (1) Başkanlığın görevlerini etkin ve verimli bir
şekilde yerine getirebilmesi amacıyla oluşturulacak insan kaynakları
politikası, Başkanlık tarafından bu maddenin ikinci fıkrasında yer alan
esaslar çerçevesinde belirlenir.
(2) İnsan kaynakları politikasının belirlenmesinde;
a) Başkanlığın personel ihtiyaçlarının nitelik ve
sayı olarak belirlenmesi,
b) Personelin uygun işlere yerleştirilmesi,
c) Personelin eğitim ve kariyer gelişim
ihtiyaçlarının karşılanması,
ç) Başkanlığın ihtiyaçları ile çalışanların ihtiyaç
ve beklentilerine uygun biçimde kariyer ve performans yönetiminin
gerçekleştirilmesi,
d) Çalışanlarla ilişkilerin mevzuata, görev
gereklerine ve çalışanların ihtiyaç ve beklentilerine uygun biçimde
düzenlenmesi ve yürütülmesi,
esastır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personel İstihdamı ve Personelin Nitelikleri
Personel
istihdamı
MADDE 5 – (1) Başkanlık hizmetleri, 27/6/1989 tarihli ve 375
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesine göre iş mevzuatı
kapsamında istihdam edilen personel eliyle yürütülür.
(2) Belli bir uzmanlık gerektiren iş ve hizmetler,
Bakan onayı alınarak 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 31 inci
maddesine göre vekâlet veya istisna sözleşmesi çerçevesinde gördürülebilir.
(3) Personelin hizmet birimleri itibarıyla
dağılımını yapmaya Başkan yetkilidir.
Personelde
aranan genel şartlar
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında istihdam edilecek
personelde, 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48
inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (3) numaralı alt bendi dışındaki
alt bentlerinde belirtilen genel şartlar aranır.
Personelde
aranan özel şartlar
MADDE 7 – (1) Başkanlık personelinden;
a) Başkan yardımcılarının Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 5 inci maddesinin dördüncü fıkrasında belirtilen nitelikleri
haiz olmaları,
b) 1. Hukuk Müşavirinin yükseköğretim kurumlarının
en az dört yıllık hukuk fakültelerinden veya buna denk olduğu YÖK
tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun,
avukatlık ruhsatına sahip ve en az beş yıl mesleki deneyime sahip olması,
c) Grup başkanlarının Başkanlığın faaliyet alanına
giren konularda en az dört yıllık lisans eğitimi veren fakültelerden veya
bunlara denkliği YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarının birinden mezun olmaları ve mezun oldukları öğrenim dallarında
en az beş yıl mesleki deneyime sahip olmaları,
ç) İç denetçinin kamu iç denetçi sertifikasına
sahip olması,
d) Uzman personelin Başkanlığın faaliyet alanına
giren konularda en az dört yıllık lisans eğitimi veren fakülte veya yüksekokulların
veya bunlara denkliği YÖK tarafından kabul edilen yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarının Başkanlık tarafından belirlenen bölümlerinden
mezun olmaları,
e) Avukatların yükseköğretim kurumlarının en az
dört yıllık hukuk fakültelerinden veya buna denk olduğu YÖK tarafından
kabul edilen yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun ve avukatlık
ruhsatına sahip olması,
f) Büro görevlilerinin en az lise ve dengi okul
mezunu olmaları,
g) Teknisyenlerin teknik eğitim veren orta öğretim
kurumlarının görevin gerektirdiği teknik bölümlerinin birinden mezun
olması,
ğ) Koruma ve güvenlik amirinin 10/6/2004 tarihli ve
5188 sayılı Özel Güvenlik Hizmetlerine Dair Kanunun 10 uncu maddesinde
belirtilen koşulları taşımaları ve kamuda veya özel sektörde en az 5 yıllık
deneyime sahip olmaları,
h) Koruma ve güvenlik görevlisinin 5188 sayılı
Kanunun 10 uncu maddesinde belirtilen koşulları taşımaları,
ı) Destek personelinin en az lise ve dengi okul
mezunu olması,
i) Şoförlerin en az lise ve dengi okul mezunu olmaları
ve görevinin gerektirdiği sınıfta en az üç yıl önce alınmış sürücü
belgesine sahip olmaları,
şartları aranır.
Giriş
sınavı
MADDE 8 –
(1) Personel, Bakanlık tarafından
yapılacak giriş sınavı sonucuna göre atanır. Giriş sınavı, Bakanlık
tarafından yapılacak yazılı ve/veya sözlü sınavdan oluşur.
(2) Giriş sınavları, Başkanlığın teklifi üzerine
Bakan tarafından uygun görülen zamanlarda ihtiyaç duyulan kadrolar için
yapılır.
(3) Giriş sınavına katılacaklardan 7 nci maddenin
birinci fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentleri dışındaki bentlerinde
sayılan personel için, giriş sınavı ilanında belirtilen ve son başvuru
tarihi itibarıyla geçerliliği bulunan KPSS puan türü taban puanını almış
olma şartı aranır.
(4) Yazılı sınav yapılması durumunda sınav; klasik
veya test ya da klasik ve test yöntemiyle basılı veya elektronik ortamda
yapılabilir.
(5) Yazılı sınav yapılması halinde; alım yapılacak
her bir pozisyon unvanı için ayrı ayrı olmak üzere, KPSS puanı en yüksek
olan adaydan başlamak suretiyle, ilan edilen pozisyon sayısının on katı
kadar aday sınava çağrılır. Sınav ilanında belirtilen KPSS taban puanı esas
alınarak yapılan sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip
diğer adaylar da giriş sınavına çağrılır. Yazılı sınavdan 100 üzerinden 70
ve üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alandan başlamak üzere,
öğrenim dallarına göre atama yapılacak kadro sayısının en fazla dört katına
kadar aday, son sıradaki adayla eşit puan alan adaylar da dahil olmak üzere
sözlü sınava çağrılır. Yazılı sınav sonucuna göre sözlü sınava girme
hakkını kazananlar Bakanlığın internet sayfasında duyurulur.
(6) Giriş sınavının sadece sözlü sınav şeklinde
yapılması halinde; alım yapılacak her bir pozisyon unvanı için ayrı ayrı
olmak üzere, KPSS puanı en yüksek olan adaydan başlamak suretiyle, ilan
edilen pozisyon sayısının dört katı kadar aday sınava çağrılır. Sınav
ilanında belirtilen KPSS taban puanı esas alınarak yapılan sıralama
sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da giriş
sınavına çağrılır. Sözlü sınava başvurusu kabul edilen adayların listesi,
sözlü sınav yeri ve tarihi, son başvuru gününü takip eden beş işgünü
içerisinde Bakanlığın internet sitesinde duyurulur.
(7) Uzman personel kadro sayısının 44 üncü madde
kapsamında istihdam edilenler hariç olmak üzere yüzde ellisini geçmemek
koşuluyla, Başkanlıkça ihtiyaç duyulan alanda en az beş yıllık mesleki
deneyime sahip olduğunu belgeleyen uzman personel adayları için yazılı
ve/veya sözlü giriş sınavında başarılı olmaları kaydıyla KPSS puan şartı aranmaz.
(8) Başkan yardımcıları, 1. Hukuk Müşaviri ve grup
başkanları sınav şartına tabi olmaksızın sözleşme imzalanarak işe
başlatılır.
(9) İç denetçiler, Başkanın teklifi üzerine Bakan
tarafından 10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununun 65 inci maddesi çerçevesinde sertifikalı adaylar arasından
atanır.
Giriş
sınavı duyurusu
MADDE 9 –
(1) Giriş sınavına katılma
şartları, kadrolar, öğrenim dalları, sınav tarihi ve yeri, sınavın yapılış
şekli, sınav konuları, alınacak personel sayısı, son başvuru tarihi,
öğrenim dallarına ait kontenjanlar, başvuru yeri, KPSS puan türleri ve
taban puanları ve sınavla ilgili diğer hususlar, Resmî Gazete ile
Cumhurbaşkanlığınca belirlenen kurumun internet sitesi veya Bakanlığın
kurumsal internet sitesinde sınav tarihinden en az 30 gün önce ilan edilir.
İlan, Bakanlığın kurumsal internet sitesinde kesintisiz 15 gün süreyle
yayımlanır. Başvurular için, personel alım ilanını müteakip en az 15 günlük
başvuru süresi tanınır.
İstenilen
belgeler
MADDE 10 – (1) Giriş sınavına katılmak isteyenlerden
aşağıdaki belgeler istenir:
a) Sınav başvuru formu,
b) Mezun olunan okul diploması ya da geçici
mezuniyet belgesinin aslı veya Bakanlıkça onaylı örneği,
c) KPSS sonuç belgesi,
ç) T.C. kimlik belgesi örneği,
d) Adli sicil kaydına ilişkin yazılı beyanı,
e) Sağlık açısından görevini devamlı yapmasına
engel bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
f) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanı,
g) Daha önce başka bir yerde çalışmış olanlar için
çalıştıkları döneme ilişkin Sosyal Güvenlik Kurumundan alınacak belge.
(2) Yabancı yükseköğretim kurumlarından mezun
olanlar için denkliği YÖK tarafından tasdik edilmiş diploma veya geçici
mezuniyet belgesinin aslı veya Bakanlıkça onaylı örneği ile noterden
tasdikli tercümesinin aslı veya Bakanlıkça onaylı örneğinin sınav
başvurusunda teslim edilmesi gerekir.
Başvuru
şekli ve yeri
MADDE 11
– (1) Giriş sınavına başvuru;
şahsen, elden veya posta yoluyla ilanda belirtilen adrese veya ilanda
belirtildiği takdirde internet erişimi üzerinden başvuru formu kullanılarak
yapılabilir.
(2) Posta yoluyla yapılan başvurularda istenilen
belgelerin son başvuru tarihinin mesai saati bitimine kadar Bakanlık
Personel Dairesi Başkanlığı evrak birimine ulaşmış olması gerekir.
Postadaki gecikme nedeniyle son başvuru tarihinden sonra Bakanlık Personel
Dairesi Başkanlığı evrak birimine ulaşan başvurular ile ilanda belirtilen
süre içerisinde yapılmayan başvurular işleme konmaz.
(3) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm aşamalarda
adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda belirtilmesi halinde
adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik posta adreslerine ve
Bakanlığın internet sayfasında duyuru yoluyla yapılabilir. Bu durumda
ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma yapılmaz.
Sınav
komisyonu
MADDE 12
– (1) Sınav komisyonu, Bakan onayı
ile Bakanlık ve/veya Başkanlık personeli arasından belirlenen bir başkan ve
dört üyeden teşekkül eder. Aynı usulle iki yedek üye belirlenir.
(2) Başvuruların incelenmesi, giriş sınavının
yapılması, sınav sonuçlarının değerlendirilmesi ve itirazların incelenerek
karara bağlanması sınav komisyonu tarafından yapılır.
(3) Sınav komisyonu üye tamsayısıyla toplanır ve oy
çokluğu ile karar alır.
(4) Sınav komisyonunun başkan ve üyeleri; boşanmış
olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (üçüncü derece dahil) kan ve
sıhri hısımlarının veya evlatlıklarının katıldığı sınavda görev alamazlar.
(5) Sınav komisyonunun sekretarya hizmetlerini
Bakanlık Personel Dairesi Başkanlığı yürütür.
Sınavın
yapılması
MADDE 13
– (1) Giriş sınavları Başkanlığın
görev alanı dikkate alınarak sınav duyurusunda belirtilen konularda
yapılır.
(2) Sözlü sınav, adayların;
a) Giriş sınavı duyurusunda belirtilen sınav
konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek gerçekleştirilir.
(3) Adaylara sınav komisyonu başkan ve üyelerinin
her biri tarafından ikinci fıkrada belirtilen ölçütlerin değerlendirilmesi
suretiyle (a) bendi için 50, (b) ilâ (e) bentlerinin her biri için 10’ar
puan olmak üzere toplam 100 üzerinden puan verilir. Verilen bu puanların
aritmetik ortalaması sözlü sınav puanını teşkil eder. Sözlü sınavda
başarılı olmak için alınan puanın 70 puandan az olmaması gerekir. Sınav
komisyonu sözlü sınav sonuçlarını bir tutanakla tespit eder, sözlü sınav
tutanaklarına puanlamaya ilişkin gerekçeler de kaydedilir.
(4) Sınavlarda kopya çekenler, çekmeye teşebbüs
edenler veya kopya çektiği tespit edilenler hakkında tutanak düzenlenir ve
sınavları geçersiz sayılır.
Giriş
sınavı puanının ve başarı sıralamasının tespit edilmesi
MADDE 14
– (1) Giriş sınavının yazılı ve
sözlü sınav şeklinde yapılması halinde sınav komisyonu, yazılı ve sözlü
sınav notlarının aritmetik ortalamasını esas alarak başarı puanı en yüksek
olan adaydan başlamak suretiyle başarılı olanların listesini belirler.
(2) Giriş sınavının sadece sözlü sınav şeklinde
yapılması halinde sınav komisyonu tarafından sınavdan 100 üzerinden 70 ve
üzeri puan alan adaylardan; en yüksek puan alan adaydan başlamak üzere
başarılı olanların listesi belirlenir.
(3) Sınav komisyonu ayrıca, giriş sınavı ilanında
belirtilen kadro sayısının en fazla dörtte biri oranında yedek aday
belirler. Başarı sırasına göre oluşturulan yedek listede yer alan adayların
hakları ilan tarihini takip eden altı ay geçerli olup daha sonraki sınavlar
için müktesep hak veya herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(4) Sınav komisyonunun belirlediği sınav sonuçları
Bakanlığın internet sitesinde ilan edilir.
(5) Sınav sonuçlarının ilan edilmesinden itibaren
yedi gün içinde yazılı olarak sınav komisyonuna itiraz edilebilir.
İtirazlar, sınav komisyonunca en fazla yedi gün içinde incelenerek karara
bağlanır. İtiraz sonucu, adaya yazılı olarak bildirilir.
Personelin
işe başlaması
MADDE 15
– (1) Personel, Bakanlıkça
yaptırılacak güvenlik soruşturması olumlu sonuçlanmadan ve sözleşme
imzalanmadan işe başlatılamaz. Giriş sınavı sonuç listesi Bakan tarafından
onaylanmadan personel ile sözleşme imzalanamaz.
(2) Sınavı kazananların sözleşme imzalayarak işe
başlayabilmeleri için; sınav sonuçlarının Bakanlığın internet sitesindeki
ilanında belirtilen süre içinde altı adet son altı ay içinde çekilmiş
vesikalık fotoğraf, mal bildirim formu, adli sicil kaydı ve sağlık
açısından görevini devamlı yapmasına engel bir durumu olmadığına ilişkin sağlık
raporu ile birlikte Bakanlık Personel Dairesi Başkanlığına müracaat
etmeleri gerekir.
(3) İşe başlama işlemlerinin yapılması için
kendilerine bildirilen süre içinde, geçerli bir mazereti olmadığı hâlde
müracaat etmeyenlerin işe başlama işlemleri yapılmaz.
(4) İstenilen belgeler, Bakanlık Personel Dairesi
Başkanlığı tarafından incelenir. İnceleme sonunda noksanlıklar olduğu
anlaşılırsa tamamlanması için on beş gün ek süre verilir. Bu süre sonunda
belgelerini tamamlamayanlar veya getirdikleri belgelerden istihdama engel
durumları olduğu anlaşılanlar işe başlatılmaz.
(5) Giriş sınavında başarılı olan adaylardan
yukarıdaki hükümler uyarınca işe başlamayan veya başlatılmayanların yerine
yedek listedeki adaylara başarı sırasına göre yazılı olarak bildirim yapılır.
(6) Giriş sınavını kazananlardan başvuru
belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin sınavları
geçersiz sayılarak işe başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal
edilir.
(7) Sahte veya yanıltıcı bilgi veya belge verdiği
sonradan anlaşılanların sözleşmeleri iptal edilir. Haklarında suç
duyurusunda bulunulur.
Deneme
süresi ve sözleşme yapılması
MADDE 16
– (1) Giriş sınavıyla ilk defa işe
alınanlarla iki aylık deneme süresi için sözleşme yapılır.
(2) Deneme süresi içinde; personelin görevini etkin
yürütüp yürütmediği, yaratıcılığı, girişimciliği, çalışma disiplini, gayret
ve başarısı ile göreve ilişkin ve kişisel nitelikleri personel
değerlendirme formu ile personelin bağlı olduğu birim amirlerince silsile
yolu ile puan esasına göre doldurularak belirlenir. Deneme sürecinin
başarıyla geçirildiği ilgili grup başkanının teklifi ve ilgili başkan
yardımcısının olumlu görüşü ile Başkan tarafından onaylanmak suretiyle
tespit edilir.
(3) Deneme süresi içinde personel değerlendirme;
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-20)
puan,
b) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi
(0-20) puan,
c) Yapılan işin tamamlanma süresinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
d) Personelin kişisel niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
esas alınarak yapılır ve buna göre 100 puan
üzerinden 70 puan altında puan alanlar başarısız, 70 ve üstü puan alanlar
başarılı sayılır.
(4) İkinci ve üçüncü fıkralarda yer alan değerlendirme
sonucunda başarılı sayılanlar ile sözleşme yapılır; başarısız sayılanlarla
yeni sözleşme yapılmaz.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Hakları, Yükümlülükleri ve Yasakları
Sadakat
MADDE 17
– (1) Personel, Türkiye
Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına sadakatle bağlı kalmak ve Türkiye
Cumhuriyeti kanunlarını sadakatle uygulamak zorundadır.
Tarafsızlık
ve Devlete bağlılık
MADDE 18
– (1) Personel herhangi bir siyasi
parti, kişi veya zümrenin yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta
bulunamaz; görevini yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce,
felsefi inanç, din ve mezhep gibi ayrım yapamaz; hiçbir şekilde siyasi ve
ideolojik amaçlı beyanda ve eylemde bulunamaz ve bu eylemlere katılamaz.
(2) Personel, her durumda Devletin menfaatlerini
korumak mecburiyetindedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına
aykırı olan, ülkenin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye
Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette
bulunamaz. Aynı nitelikte faaliyet gösteren herhangi bir harekete, gruplaşmaya,
teşekküle veya derneğe katılamaz ve bunlara yardım edemez.
Yöneticilerin
görev ve sorumlulukları
MADDE 19
− (1) Yöneticiler, mevzuatla
belirlenen görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmaktan ve
yaptırmaktan, maiyetindeki personeli yetiştirmekten, hal ve hareketlerini
takip ve kontrol etmekten görevli ve sorumludurlar.
(2) Yöneticiler, maiyetindeki personele hakkaniyet
ve eşitlik içinde davranır. Yetkilerini kanun ve diğer mevzuatta belirtilen
esaslar içinde kullanır.
(3) Yöneticiler, maiyetindeki personele mevzuata
aykırı emir veremez ve maiyetindeki personelden hususi bir menfaat temin
edecek bir talepte bulunamaz, hediyesini kabul edemez ve borç alamaz.
Davranış
ve iş ilişkileri
MADDE 20
– (1) Personel, hizmet içindeki ve
dışındaki davranışlarında, iş ilişkilerinde Başkanlığı temsil ettiği
bilinciyle hareket etmek ve görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık
olduğunu göstermek zorundadır.
Görev ve
sorumluluk
MADDE 21
– (1) Personel belirlenen
görevleri zamanında ve eksiksiz olarak yapmak veya yapılmasını sağlamak ve
işlerin takip, kontrol ve sonuçlandırılmasından görevli ve sorumlu;
yürürlükteki mevzuat ile sözleşmelerinde belirtilen esaslara uymakla
yükümlüdür.
(2) Personel, Başkanlık tarafından uygun görülen
bilgilendirme ve yeniliklere yönelik kurs, seminer ve konferans gibi
çalışmalara katılarak görevine yönelik kendisini yetiştirmek ve Başkanlık
faaliyetlerine katılıma özen göstermekle yükümlüdür.
Kanunsuz
emir
MADDE 22
− (1) Personel, amirinden
aldığı emri yerine getirmekle görevlidir. Ancak, amirinden aldığı emri
Anayasa, kanun, Cumhurbaşkanlığı kararnamesi ve yönetmelik hükümlerine
aykırı görürse yerine getirmez ve bu aykırılığı o emri verene bildirir.
Amir emrinde ısrar eder ve bu emrini yazı ile yenilerse emri yerine getiren
sorumlu olmaz, sorumluluk emri verene aittir.
(2) Konusu suç teşkil eden emir hiçbir şekilde
yerine getirilemez, yerine getiren personel sorumluluktan kurtulamaz.
Kişisel
sorumluluk ve zarar
MADDE 23
– (1) Personel, görevlerini dikkat
ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen kamu malını korumak
ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak
zorundadır.
(2) Personelin kasıt, kusur, ihmal veya
tedbirsizliği sonucu Başkanlığın zarara uğratılması halinde bu zararın ilgili
personel tarafından rayiç bedeli üzerinden ödenmesi esastır. Zararların
ödettirilmesinde bu konudaki genel hükümler uygulanır.
Mal
bildirimi
MADDE 24
– (1) Personel kendisine, eşine ve
velayeti altındaki çocuklarına ait taşınır ve taşınmaz malları, alacak ve
borçları hakkında, 19/4/1990 tarihli ve 3628 sayılı Mal Bildiriminde
Bulunulması, Rüşvet ve Yolsuzluklarla Mücadele Kanunu uyarınca mal
bildirimi verirler.
Şahsi
hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi
MADDE 25
− (1) Personel; yerleşim yeri
adresi ve iletişim bilgileri ile evlenme, boşanma, nüfus bilgileri, doğum
ve ölüm gibi şahsi hallerde meydana gelecek her türlü değişikliği otuz gün
içerisinde birimine bildirmekle yükümlüdür. İletişim adresinde meydana
gelen değişiklik bildirilmediği takdirde, personelin bilinen en son
adresine yapılacak bildirimler tebellüğ edilmiş sayılır.
Resmi
belge, araç ve gereçlerin yetki verilen mahaller dışına çıkarılmaması ve
iadesi
MADDE 26
– (1) Personel, görevleri ile
ilgili resmi belge, araç ve gereçleri, yetki verilen mahaller dışına çıkaramaz,
amaçları dışında ve hususi işlerinde kullanamaz.
(2) Personel, görevleri gereği kendilerine teslim
edilen resmi belge, araç ve gereçleri görevleri sona erdiği zaman iade
etmek zorundadır. Bu zorunluluk personelin mirasçılarını da kapsar.
Menfaat
sağlama ve hediye alma yasağı
MADDE 27
− (1) Personelin, görevi
içinde veya dışında her ne şekilde olursa olsun görevi ile ilgili pozisyon
ve yetkilerini kullanarak kendileri, yakınları veya üçüncü kişiler lehine
menfaat sağlaması ve aracılıkta bulunması yasaktır.
(2) Personelin, tarafsızlığını, performansını,
kararını, görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan,
ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı hediye kabul
etmesi yasaktır.
Basına bilgi
veya demeç verme yasağı
MADDE 28
– (1) Personel, görevleri ve
sorumluluk alanları ile ilgili olarak basına, haber ajanslarına, radyo ve
televizyon kurumlarına ve her türlü iletişim kanallarına Bakanın izni
olmadan bilgi veya demeç veremez.
Toplu
eylem ve hareketlerde bulunma yasağı
MADDE 29
– (1) Personel, hizmetleri
aksatacak şekilde toplu halde görevden çekilemez, göreve gelmeme yönünde
eylemde veya göreve gelip de hizmetlerin ve işlerin yavaşlatılması veya
aksatılması sonucunu doğuracak eylem ve hareketlerde bulunamaz.
Başka iş
ve hizmet üstlenme yasağı
MADDE 30
– (1) Personel, hizmet sözleşmesi
ile üstlenmiş olduğu görevlerini aksatacak ya da etkileyecek, Başkanlığın
görev alanı ile ilişki kurulabilecek başka bir iş veya hizmette çalışamaz
ve 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu hükümleri uyarınca
tacir veya esnaf sayılmasını gerektirecek bir faaliyette bulunamaz.
(2) Personel, Başkanlıkça yürütülen ihalelerde
yüklenici statüsünde olan şirketlere ortak olamaz ve bu şirketlerde görev alamaz.
(3) Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler bu maddede
öngörülen yasağın kapsamı dışındadır:
a) Faaliyet konusu Başkanlığın görev alanına
girmeyen şirketlere, yönetici olmamak kaydıyla kollektif şirketlerde ortak
veya komandit şirketlerde komandite hariç ortak olunması.
b) Başkanlıktan izin alınmak kaydıyla, bilirkişilik
ve hakemlik gibi görevlerin yapılması.
c) Üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim
kooperatifleri, kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları ile kanunlarla
veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleriyle kurulmuş yardım sandıklarının
yönetim, denetim ve disiplin kurulları üyelikleri ile özel kanunlarda
belirtilen görevler.
ç) Başkanlıktan izin alınmak kaydıyla, üniversite
ve akademilerde (askeri akademiler dahil) ve benzeri kuruluşlarda verilen
ders ve konferanslar.
(4) Personel, görevlerinin sona ermesinden itibaren
iki yıl süreyle, Başkanlık tarafından yürütülen görevlerle ilgili faaliyet
gösteren gerçek kişiler ile özel hukuk hükümlerine tâbi tüzel kişilerde ya
da bunların iştiraklerinde görev alamaz ya da bu tür işlere ortak olamaz ve
bu tüzel kişilerden ya da iştiraklerden gelir sağlayacak ya da
sağlayabilecek doğrudan ya da dolaylı ilişkiye giremez.
Bilgileri
açıklama ve kullanma yasağı
MADDE 31
– (1) Personel, görev ve
sorumluluk alanlarına giren konular ve kamu hizmetleri ile ilgili bilgileri,
görevinden ayrılmış olsa dahi açıklayamaz ve yapılan çalışmaları kendisinin
veya üçüncü kişilerin yararına kullanamaz.
(2) Personel, açıklanması yasaklanan bilgileri
internet ortamında içerik veya bağlantı paylaşımı da dahil olmak üzere
herhangi bir şekilde açıklayamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Özlük İşleri ve Sözleşmenin Sona Ermesi
Özlük
dosyası ve kimlik belgesi
MADDE 32
– (1) Personel hakkında Başkanlık
Personel ve Destek Hizmetleri Grup Başkanlığı tarafından özlük dosyası
tutulur. Özlük dosyasına, personelin mesleki bilgileri, mal bildirimleri;
varsa inceleme, soruşturma, denetim raporları, disiplin cezaları ile ödül
ve başarı belgesi verilmesine ilişkin bilgi ve belgeler konulur.
(2) Personelin Başkanlıkta görev yaptığını gösterir
fotoğraflı ve onaylı bir kimlik belgesi verilir. Başkanlıktan ayrılanlar bu
belgeleri iade etmek zorundadır.
(3) Personelden kimlik belgelerini kaybedenler, bu
hususu Başkanlık Personel ve Destek Hizmetleri Grup Başkanlığına hemen
bildirmek zorundadır.
Performans
değerlendirmesi
MADDE 33
– (1) 7 nci maddenin birinci
fıkrasının (a), (b), (c) ve (ç) bentlerinde belirtilenler hariç, iş mevzuatı
kapsamında istihdam edilen personelin görevini etkin yürütüp yürütmediği,
yaratıcılığı, girişimciliği, çalışma disiplini, gayret ve başarısı ile
göreve ilişkin ve kişisel nitelikleri altı ayda bir, personel değerlendirme
formu ile personelin bağlı olduğu birim amirlerince silsile yolu ile puan
esasına göre doldurularak belirlenir ve nihai değerlendirme yapılarak
ilgili başkan yardımcısı tarafından performans puanı belirlenir.
(2) Değerlendirme kıstasları;
a) Yapılan işin miktarının değerlendirilmesi (0-40)
puan,
b) Yapılan işin tamamlanma süresinin
değerlendirilmesi (0-20) puan,
c) Yapılan işin kalitesinin değerlendirilmesi
(0-20) puan,
ç) Personelin göreve ilişkin niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-10) puan,
d) Personelin kişisel niteliklerinin
değerlendirilmesi (0-10) puan.
(3) Değerlendirme sonucunda personelin performans
başarı puanının 70’in altında kalması halinde değerlendirmenin kesinleşmesi
için ilgili hizmet birimi amirinin teklifi, ilgili başkan yardımcısının
uygun görüşü ve Başkan onayının alınması zorunludur. Bir yıl içinde başarı
puanı 70’in altında kalan personel yazılı olarak uyarılır. Aynı yıl içinde
ikinci kez başarı puanı 70’in altında kalan personelin sözleşmesi Başkanın
teklifi ve Bakan onayı ile feshedilir.
Sözleşmenin
şekli
MADDE 34
– (1) Bu Yönetmelikte yer alan
hükümlere göre yapılacak sözleşmeler yazılı olarak düzenlenir.
İş
sözleşmesinin sona ermesi
MADDE 35
– (1) Personelin sözleşmesi
aşağıdaki hallerde sona erer:
a) Sözleşmeler; bu Yönetmelik ile sözleşme
hükümlerine aykırı davranışların tespit edilmesi, istihdam edilme
şartlarından herhangi birinin taşınmadığının sonradan anlaşılması veya
sonradan bu şartlardan birinin kaybedilmesi, görev ya da görev yerinin
değişmesi halinde belirlenen süre içinde mücbir sebep olmaksızın yeni
göreve başlanmaması, Devlet memurluğundan çıkarılmayı gerektiren fiil veya
hallerin işlenmesi, emeklilik ve ölüm hallerinde sona erer.
b) Başkanlık, 22/5/2003 tarihli ve 4857 sayılı İş
Kanunu hükümleri çerçevesinde gerekçe göstermek suretiyle sözleşmeyi tek
taraflı olarak feshedebilir.
c) Başkanlık veya personel, 4857 sayılı Kanunda
belirtilen ihbar sürelerine uymak şartıyla sözleşmeyi feshedebilir.
ç) Başkanlıkça sözleşmenin feshini gerektiren
sebepler, personele yazılı olarak bildirilir ve yedi gün içerisinde yazılı
savunmasını Başkanlığa iletmesi istenir. Yedi gün içerisinde yazılı
savunmanın iletilmemesi veya haklı bulunmaması halinde fesih bildirimi,
personelin disiplin amirinin teklifi, varsa üst disiplin amiri ile Başkanın
uygun görüşü ve Bakan onayı alınmak suretiyle yazılı olarak ve fesih sebebi
açık ve kesin bir şekilde belirtilerek yapılır.
ALTINCI BÖLÜM
Mali Haklar
Sözleşme
ücreti
MADDE 36
– (1) Personelin ücreti ile diğer
mali hakları, 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 28 inci maddesi
çerçevesinde belirlenir. Aylık ücretler peşin olarak Devlet memurları
aylıklarının ödenme zamanında ödenir.
Yolluk
giderleri ve gündelikler
MADDE 37
– (1) Personelin görev mahalli
dışına geçici olarak görevlendirilmesi halinde 10/2/1954 tarihli ve 6245
sayılı Harcırah Kanunu hükümleri uygulanır.
Sözleşme
masrafları
MADDE 38
– (1) Sözleşme düzenlenmesinin
gerektirdiği giderler Başkanlık tarafından ödenir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Disiplin
Disiplin
amirleri
MADDE 39
– (1) Başkan, Başkanlıkta görevli
bütün personelin en üst disiplin amiridir.
(2) Başkanlık personelinin disiplin ve üst disiplin
amirleri EK-1’de yer alan cetvelde gösterilmiştir.
Disipline
ilişkin usul ve esaslar bakımından uygulanacak hükümler
MADDE 40
– (1) Başkanlık personeli hakkında
uygulanacak disiplin usul ve esasları iş mevzuatı hükümlerine göre
belirlenir.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Personele İlişkin Diğer Hükümler
Geçici
görevlendirme
MADDE 41
– (1) Personelin Başkanlık hizmet
birimlerinde çalışması esastır. Personel, gerektiğinde Başkanlığın
Kapadokya Alanına ilişkin görev ve faaliyetleri kapsamında yurt içinde veya
yurt dışında geçici olarak görevlendirilebilir.
Vekâlet
MADDE 42
– (1) Başkan, başkan yardımcıları,
grup başkanları veya 1. Hukuk Müşavirinin izin, hastalık, yurt içi ve yurt
dışı görevlendirme veya diğer nedenlerle görevde bulunamadıkları sürelerde
söz konusu görevler vekâleten yürütülür.
(2) Başkana izin, hastalık, yurt içi ve yurt dışı
görevlendirme ve görevde bulunmadığı diğer hallerde öncelikle Teknik Başkan
Yardımcısı, Teknik Başkan Yardımcısının görevde bulunmadığı hallerde İdari
Başkan Yardımcısı, İdari Başkan Yardımcısının da görevde bulunmaması
halinde ise Başkanın uygun gördüğü grup başkanı veya 1. Hukuk Müşaviri,
Başkan veya başkan yardımcıları görevlerine dönünceye kadar Başkan Vekili
sıfatıyla Başkanın yerine vekâlet eder.
(3) Yerine vekâlet edilen göreve başladığı anda
vekâlet işlemi kendiliğinden sona erer. Bütün vekâleten görevlendirmeler
Başkanın onayına tabidir.
Personel
hakkında uygulanacak diğer hükümler
MADDE 43
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hususlarda Kanun, Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi, 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu
ve 4857 sayılı Kanun ve ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Kamu
kurum ve kuruluşlarında çalışan personelin Başkanlıkta istihdam edilmesi
MADDE 44
– (1) Kamu kurum ve kuruluşlarında
istihdam edilen Devlet memurları, kamuda çalışan sürekli işçiler ile
öğretim elemanlarından bu Yönetmelikte aranan şartlar ile gerekli görülmesi
durumunda Başkanlıkça görev ve faaliyet alanı içindeki iş ve işlemler
doğrultusunda aranacak diğer nitelikleri taşıyanlar, kendilerinin isteği ve
kurumlarının muvafakatiyle, bu Yönetmeliğin giriş sınavı ve deneme süresine
ilişkin hükümlerine tabi olmaksızın doğrudan iş sözleşmesi imzalanması
suretiyle Başkanlık kadrolarında istihdam edilebilir. Bu kişilerin
kurumlarıyla olan ilişkileri, iş sözleşmesinin yapılmasıyla son bulur.
Başkanlıkta bu fıkra uyarınca istihdam edilmeye başlananlara, önceki
kurumlarıyla ilişkilerinin kesilmesinden dolayı emekli ikramiyesinin
hesabına esas toplam hizmet süresi 15 yıldan az olanlara emekli ikramiyesi
ödenmez ve ödenmeyen emekli ikramiyesinin hesabına esas hizmet süreleri
Başkanlıkta geçecek hizmet süreleriyle birleştirilmek suretiyle kıdem
tazminatının hesabına esas hizmet sürelerine dahil edilir. Ayrıca, bu
şekilde kıdem tazminatının hesabına esas hizmet süresine dahil edilecek
süreler ile emekli ikramiyesinin hesabı açısından 15 yıldan fazla hizmeti
olanların bu hizmet süreleri kıdem süresine bağlı diğer hakların tespitinde
de dikkate alınır. Bu şekilde istihdam edilenlerden, sosyal güvenlik kuruluşlarından
aylık bağlanması veya iş sözleşmesinin işveren tarafından haklı nedenle
derhal feshi kapsamında iş sözleşmesi sona erenler hariç olmak üzere,
Başkanlıktaki görevleri sona erenlerden, önceki kurumlarındaki ilgili
kadrolara atanma şartlarını kaybetmemiş olanlar; önceki kurumlarında
yürürlükteki mevzuat hükümlerine uygun olarak öğrenim durumları, hizmet
yılı ve kazanılmış hak aylık derecelerine uygun boş bir kadroya en geç bir
ay içinde atanırlar ve herhangi bir işleme gerek kalmaksızın en geç bir ay
içerisinde göreve başlatılırlar. Bu fıkra uyarınca önceki kurumlarına dönen
kişilerin Başkanlıkta geçen hizmetleri kazanılmış hak aylık derece ve
kademeleri ile kıdeme bağlı haklarında değerlendirilir. Önceki kurumlarına
tekrar atananlara iş sözleşmesinin sona ermiş olmasından dolayı Başkanlıkça
kıdem tazminatı veya başkaca bir tazminat ödenmez ve bu süreler sonraki
hizmetlerine göre hak kazanacakları emekli ikramiyesi hesabında dikkate
alınır. Bu fıkra uyarınca çalıştırılacak personel hakkında bu fıkrayla
yapılan düzenlemeler dışında bu Yönetmelik hükümleri uygulanır.
(2) Başkanlıkta 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 25 inci maddesine göre geçici görevlendirme yapılabilir.
Özel
uzmanlık gerektiren işlerde çalıştırılacak personel
MADDE 45
– (1) Belli bir uzmanlık
gerektiren iş ve hizmetler, ilgili başkan yardımcısının teklifi ve Başkanın
uygun görüşü ile Bakan onayı alınarak 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin ek 31 inci maddesine göre vekâlet veya istisna sözleşmesi
çerçevesinde gördürülebilir. Bu şekilde çalıştırılacakların sözleşme konusu
iş sahasında en az beş yıllık deneyim sahibi olduklarını belgelemeleri
şarttır.
DOKUZUNCU BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Düzenleme
yetkisi
MADDE 46
– (1) Bu Yönetmeliğin uygulanması
sırasında doğacak tereddüt ve anlaşmazlıklar ile uygulamaya ilişkin
aksaklıkları gidermeye ve uygulamayı yönlendirmeye, ilke ve standartları
belirlemeye ve uygulama birliğini sağlayacak gerekli düzenlemeleri yapmaya
Başkan yetkilidir.
Yürürlük
MADDE 47
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 48
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Kapadokya Alan Başkanı yürütür.
Eki için tıklayınız.
|