Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığından:
GEMİ BOYA YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, gemilerin karinalarında
kullanılan organik kirlenmeyi önleyici sistemlerinde biyosit olarak
kullanılan organotin bileşiklerinin insan sağlığı ve deniz çevresi
üzerindeki olumsuz etkisini azaltmaya veya ortadan kaldırmaya ve gemilerin
deniz suyu balast tankları, çift cidar alanları ile kargo tanklarının
koruyucu kaplamalarının temel gereklerine yönelik usul ve esasları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin;
a) Organik tutunma önleyici sistemine dair
hükümleri;
1) Boyu 24 metre ve üzeri veya 400 groston ve üzeri
Türk Bayraklı gemilere,
2) Türk limanlarına, tesislere veya açık deniz
terminallerine giriş yapan boyu 24 metre ve üzeri veya 400 groston ve üzeri
yabancı bayraklı gemilere,
uygulanır.
b) Koruyucu kaplamalara dair hükümleri;
uluslararası sefer yapan ve bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinin birinci
fıkrasında belirtilen tarihlere göre;
1) 500 groston ve üzeri tüm gemilerin ayrılmış
denizsuyu balast tanklarına,
2) 150 metre ve üzeri dökme yük gemilerinin çift
cidar mahallerine,
3) 5000 dedveyt ton ve daha büyük ham petrol
tankerlerinin kargo tanklarına,
uygulanır.
(2) Bu Yönetmelik, askeri amaçlı gemiler ile kamu
kurumlarına ait veya kamu kurumları tarafından işletilen ticari amaçlar
dışında sadece kamu hizmetinde kullanılan gemilere uygulanmaz.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 10/7/2018 tarihli ve 30474
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 482 nci maddesine, 26/9/2011
tarihli ve 655 sayılı Ulaştırma ve Altyapı Alanına İlişkin Bazı Düzenlemeler
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 28 inci maddesine, 26/10/2017 tarihli
ve 7059 sayılı Kanun ile uygun bulunan 2001, Gemilerdeki Zararlı Organik
Tutunma Önleyici Sistemlerin Kontrolüne İlişkin Uluslararası Sözleşmeye
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmeliğin uygulanmasında;
a) AFS beyannamesi: Organik Tutunma Önleyici Sistem
Beyannamesini,
b) IAFS sertifikası: Sözleşme hükümlerine göre
düzenlenen Uluslararası Organik Tutunma Önleyici Sistem Sertifikasını,
c) Bakanlık: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığını,
ç) Biyosit: Organik tutunma önleyici bir sistemde
zehirleyici olarak kullanılan maddeyi,
d) Boya teknik dosyası: Bu Yönetmeliğin 11 inci
maddesinde yer alan bilgileri içeren teknik dosyayı,
e) Çiğlenme noktası: Havanın maksimum nem taşıdığı
ve doyma noktasına ulaştığı sıcaklığı,
f) Dedveyt ton: Geminin yükleme sınırına kadar
alabileceği yolcu, yük, yakıt, su, kumanya gibi ağırlıklarının toplamını,
g) Denetim görevlisi: Gemilere liman devleti ve
bayrak devleti kontrol denetimi yapmak üzere görevlendirilmiş Bakanlık
personelini veya yetkilendirilmiş kuruluşun gemi boya denetimi konusunda
görevlendirdiği personeli,
ğ) Epoksi: Suya, asitlere ve alkaliye karşı direnç
gösteren, zamanla bu gösterdiği direnci yitirmeyen, yapıştırıcı özlü
kimyasal reçineyi,
h) Gemi: Tahsis edildiği gayeye uygun olarak
kullanılan; adı, tonilatosu ve kullanma amacı ne olursa olsun; hidrofoil
tekneler, hava yastıklı araçlar, denizaltılar, yüzen araçlar veya yüzen
platformlar, yüzen depolama üniteleri (FSU) ve yüzen üretim depolama ve
boşaltım üniteleri (FPSO) de dâhil denizde yüzen her aracı,
ı) Gemi boya denetmeni: Boya teknik dosyasının
hazırlanması safhasında bu Yönetmelikte geçen denetimleri gerçekleştiren ve
İdarece bu konuda yetki belgesi verilen kişileri,
i) Gemi boyu: 28/6/1968 tarihli ve 12936 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan 1966 Uluslararası Yükleme Sınırı Sözleşmesi ve
değişikliklerinde tanımlanan gemi uzunluğunu,
j) Hedeflenen kullanım ömrü: Tasarlanan boya
sisteminin aylar/yıllar ile ifade edilen belli bir zaman diliminde
kondisyonunu iyi durumda tutmasını,
k) İdare: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Tersaneler
ve Kıyı Yapıları Genel Müdürlüğünü,
l) IMO: Uluslararası Denizcilik Örgütünü,
m) İyi kondisyon: IMO’nun A.744 (18) Kararında
tanımlanan azami küçük lekeler şeklinde pas ihtiva eden kondisyonu,
n) Kenarların yuvarlatılması: İkinci yüzey
hazırlığı öncesinde keskin kenar ve köşelerin taş motoruyla taşlanarak
rötuşlanması, işlemden geçmesini,
o) Kestirme kat: Ulaşımı zor bölgeler, kenarlar ve
kaynaklar gibi kritik kısımlarda katlar arası iyi yapışmanın ve yeterli
boya filmi kalınlığının sağlanması için yapılan boya uygulamasını,
ö) KFK: Kuru film kalınlığını,
p) Liman başkanlığı: Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı
liman başkanlıklarını,
r) MEPC: IMO’nun Deniz Çevresini Koruma Komitesini,
s) Mevcut gemi: Yeni olmayan gemiyi,
ş) MSC: IMO’nun Deniz Emniyeti Komitesini,
t) Ordino: 31/10/2012 tarihli ve 28453 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Limanlar Yönetmeliğinde tanımlanan ordino belgesini,
u) Organik Tutunma Önleyici Sistem (AFS):
İstenmeyen organizmaların tutunmasını önlemek veya kontrol etmek için
gemide kullanılan cihaz veya yüzey, yüzey işlemi, boya veya herhangi bir
kaplamayı,
ü) Organotin: Kalayın hidrokarbonlarla oluşturduğu
kimyasal bileşiği,
v) Ön imalat astarı: Genellikle bir boya sisteminin
ilk katından önce ve otomatik olarak çelik yüzeye uygulanan ve shop primer
olarak adlandırılan astar boyayı,
y) Sözleşme: 18/11/2017 tarihli ve 30244 sayılı
Resmî Gazete’de yayımlanan 2001, Gemilerdeki Zararlı Organik Tutunma
Önleyici Sistemlerin Kontrolüne İlişkin Uluslararası Sözleşmeyi,
z) Teknik veri föyü: Boya üreticisi tarafından
yayınlanan; ürün bilgileri, uygulama ve kaplama için ayrıntılı teknik
talimatları içeren ürün bilgi formunu,
aa) Tesis: 28/6/2015 tarihli ve 29400 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Tersane, Tekne İmal ve Çekek Yeri Hakkında
Yönetmelikte tanımlanmış tesisler ile İdare tarafından bakım onarım için
izin verilmiş yerleri,
bb) Uygunluk değerlendirme kuruluşu: Ürünün, ilgili
teknik düzenlemeye uygunluğunun test edilmesi, muayene edilmesi ve/veya
belgelendirilmesine ilişkin faaliyette bulunan özel veya kamu kuruluşunu,
cc) Yeni gemi: Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihte veya daha sonra omurgası konulmuş olan veya benzer bir inşa
aşamasında bulunan gemiyi,
çç) Yetkilendirilmiş kuruluş: 18/1/2017 tarihli ve
29952 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Gemiler İçin Yetkilendirilmiş
Kuruluşlar Yönetmeliği çerçevesinde yetkilendirilmiş klas kuruluşunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Organik Tutunma Önleyici Sistemler
Organik
tutunma önleyici sistemlerin genel esasları
MADDE 5 – (1) AFS’lerde biyosit olarak kullanılan organotin
bileşikler gemilere uygulanamaz.
(2) AFS’lerde biyosit olarak kullanılan organotin
bileşikler, sızmasını önleyecek bir kaplama ile kaplanmamış olması halinde,
gemilerin karinasında veya dış yüzey ve parçalarında bulunamaz.
(3) Türk Bayraklı gemilerde Sözleşme ve bu
Yönetmelik hükümlerine göre uygulanmış olan AFS’ler kullanılabilir.
(4) Tesislerde inşa, tadilat veya bakım-onarımı
yapılan gemilere bayrağı, boyu ve tonajına bakılmaksızın bu Yönetmelik
hükümlerine uygun olan AFS uygulanır.
(5) Sadece bu Yönetmelik hükümlerine uygun olmayan
organik tutunma önleyici sistemini değiştirmek veya sistemini yenilemek
için tesise gelen gemilere İdare tarafından izin verilir.
Organik
tutunma önleyici sistemler için denetim ve belgelendirme şartları
MADDE 6 – (1) İdare tarafından, MEPC’nin Res.MEPC.208(62)
numaralı “Gemilerdeki AFS’nin
Denetlenmesi Hakkındaki Kılavuz” ve MEPC’nin Res.MEPC.195(61) numaralı
“Gemilerde AFS’nin Sörvey ve Belgelendirilmesine İlişkin Kılavuz” esas alınarak uygulama genelgesi yayımlanır.
Gemilerin denetim ve belgelendirilmeleri genelgeye ve aşağıdaki hükümlere
göre yapılır:
a) 400 GT üzerindeki uluslararası sefer yapan
gemilere bu genelgeye uygun olarak gemi klaslı ise yetkilendirilmiş
kuruluşun, klassız ise İdarenin bünyesindeki denetim görevlisi tarafından
yapılan denetimler sonrasında rapor hazırlanır. Raporda AFS’nin uygun
bulunması halinde liman başkanlığı veya yetkilendirilmiş kuruluş tarafından
Ek-1’de yer alan “Uluslararası Organik Tutunma Önleyici Sistem Sertifikası”
düzenlenir. “Organik Tutunma Önleyici Sistem Kayıtları” Ek-2’deki formlara
göre düzenlenerek IAFS sertifikasına kalıcı olarak eklenir.
b) 24 metre ve üzerindeki fakat 400 GT altındaki
uluslararası sefer yapan gemiler ile 24 metre ve üzeri ulusal sefer yapan
gemilerin inşa, tadilat veya bakım-onarımını yapan tesis tarafından ve/veya
donatan veya yetkili temsilcisi tarafından uygulanan boyanın biyosit olarak
kullanılan organotin bileşikler içermediğine dair Ek-3’te yer alan “Organik
Tutunma Önleyici Sistem Beyannamesi” düzenlenerek imzalanır. Bu beyanname
istendiğinde İdareye, liman başkanlığına veya yetkilendirilmiş kuruluşa
ibraz edilir. Bu beyanname boya faturası veya sözleşmesi ile desteklenir.
c) Beyanname veya İdare ya da yetkilendirilmiş
kuruluş tarafından düzenlenen sertifika gemide bulundurulur.
(2) Ülkemiz limanlarına gelecek yabancı bayraklı
gemilerden;
a) Sözleşmeye taraf ülkelerin bayrağını taşıyan 400
GT ve üzerindeki gemilerde IAFS sertifikası,
b) Sözleşmeye taraf ülkelerin bayrağını taşıyan 24
metre ve üzerindeki fakat 400 GT altındaki gemilerde AFS Beyannamesi,
c) Sözleşmeye taraf olmayan ülkelerin bayrağını
taşıyan 24 metre ve üzeri veya 400 GT ve üzeri gemilerde uygunluk beyanı,
aranır.
(3) Bu maddenin ikinci fıkrasında belirtilen belge
ve beyanların kontrolü liman devleti denetimi esnasında liman devleti
kontrolü için İdare tarafından liman devleti denetimi yapmak üzere
yetkilendirilen personel, liman çıkış belgesi talepleri esnasında ise liman
başkanı tarafından yetkilendirilen personel tarafından yapılır. İhtiyaç
duyulması halinde örnek alımı Bakanlığın denetim görevlileri veya
Bakanlığın yazılı talebi ile yetkilendirilmiş kuruluşların denetim
görevlileri tarafından gerçekleştirilir. Söz konusu belge ve beyanları
bulunmayanlara liman başkanlığı tarafından ordino düzenlenmez.
(4) Türk Bayraklı gemilerde IAFS sertifikası ve
beyannamesi, sualtı sörveyleri sırasında belge bazında kontrol edilir. Bu
kontrolde gerekli görülmesi halinde bu maddenin beşinci fıkrasında
belirtilen örnek alma işlemi uygulanır.
(5) İdare tarafından MEPC’nin Res.MEPC.104(49)
numaralı “Gemilerde Organik Tutunma Önleyici Sistemlerin Örnek Alma
Kılavuzu” esas alınarak uygulama genelgesi yayımlanır. Liman başkanlığı
veya yetkilendirilmiş kuruluşlarca yapılan denetimlerde gerekli görüldüğü
takdirde bayrağına bakılmaksızın organik tutunma önleyici sisteminden;
sistemin yapısını, işlevini, bütünlüğünü bozmayacak şekilde bu genelgeye
göre örnek alınabilir. Bu örnek alma işlemi denetim görevlileri veya
İdarenin tespit edeceği yetkilendirilmiş kuruluş tarafından yapılarak rapor
halinde İdareye sunulur. Rapor sonuçlarında uygunsuzluk bulunması
durumunda, yabancı bayraklı gemiler için Sözleşme hükümleri, Türk Bayraklı
gemiler için ise bu Yönetmelik hükümlerine göre yaptırım uygulanır.
Uluslararası
organik tutunma önleyici sistem belgesinin geçerliliği
MADDE 7 – (1) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b)
bentlerine göre süresiz olarak düzenlenen IAFS sertifikası veya
beyannamesi;
a) Organik tutunma önleyici sistemi değiştirilmiş,
yenilenmiş olup bu Yönetmeliğe göre sertifikası veya beyannamesi
yenilenmemişse,
b) Bu Yönetmeliğe uygun olarak düzenlenmemişse,
c) Geminin başka bir bayrağa geçiş yapması üzerine,
ç) 13/1/2011 tarihli ve 6102 sayılı Türk Ticaret
Kanununun ilgili maddeleri gereğince geminin Türk Bayrağı çekme hakkını
kaybetmesi durumunda,
d) Geminin batması veya belgenin kayıp ve zayi
olması gibi durumlarının tespiti halinde,
geçerliliğini kaybeder.
(2) Bu maddenin birinci fıkrasının (c), (ç) veya
(d) bentlerinde belirtilen durumlar nedeniyle geçerliliğini yitiren IAFS
sertifikasına ait boya teknik dosyası ve denetim raporları iptal işleminden
itibaren 5 yıl süreyle muhafaza edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Koruyucu Kaplamaların Temel Gerekleri
Koruyucu
kaplama uygulanacak gemiler
MADDE 8 – (1) Bu bölümde geçen koruyucu kaplamalara ilişkin
hükümler;
a) 500 groston ve üzeri tüm gemilerin ayrılmış
denizsuyu balast tanklarına ve 150 metre ve üzeri dökme yük gemilerinin
çift cidar mahallerine aşağıda belirtilen tarihlere göre uygulanır:
1) İnşa sözleşmesi 1 Temmuz 2008 tarihinden sonra
imzalanan gemiler.
2) Sözleşmesi mevcut değilse, 1 Ocak 2009
tarihinden sonra omurgası kızağa konan veya 1 Temmuz 2012 tarihinden sonra
teslim edilen gemiler.
b) 1 Temmuz 1998 ve sonrasında inşa edilmiş ve (a)
bendinin kapsamına girmeyen petrol tankerleri ve dökme yük gemilerinin
ayrılmış denizsuyu balast tanklarına uygulanır.
c) 5000 dedveyt ton ve daha büyük ham petrol
tankerlerinin kargo petrol tanklarına aşağıda belirtilen tarihlere göre
uygulanır:
1) 1 Ocak 2013 tarihinden sonra inşa sözleşmesi
imzalanan ham petrol tankerleri.
2) Sözleşmesi mevcut değilse, 1 Temmuz 2013
tarihinden sonra omurgası kızağa konan veya 1 Ocak 2016 tarihinden sonra
teslim edilen ham petrol tankerleri.
Koruyucu
kaplamaların temel gerekleri
MADDE 9 – (1) Koruyucu kaplama temel gereklerinin sağlanması
için ilk uygulamadan itibaren 15 yıl boyunca iyi kondisyonda koruyucu
kaplama özelliğini koruması ve ikinci fıkrada belirtilen uygulama
genelgesinde yer alan kriterleri karşılaması gerekmektedir.
(2) 8 inci maddenin birinci fıkrasının (a) ve (b)
bentlerinde belirtilen gemiler için MSC’nin Res.MSC.215(82) numaralı “Tüm
Gemilerin Ayrılmış Denizsuyu Balast Tankları ile Dökme Yük Gemilerinin Çift
Cidarlarının Koruyucu Kaplamaları İçin Performans Standartları Kılavuzu” ve
(c) bendinde belirtilen gemiler için MSC’nin Res.MSC.288(87) numaralı “Ham
Petrol Tankerlerinin Kargo Petrol Tankları Koruyucu Kaplamaları İçin
Performans Standartları Kılavuzu” esas alınarak İdare tarafından uygulama
genelgesi yayımlanır.
Boya
temel gereklilikleri
MADDE 10 –
(1) Uygulanacak boya sistemi,
MSC’nin Res.MSC.215(82) ve Res.MSC.288(87)
numaralı dokümanları ile 9 uncu maddede belirtilen uygulama
genelgesinde yer alan koruyucu kaplama sistemi teknik gerekliliklerini
sağlar.
(2) Boya üreticisi; boyanın ön yeterlilik testleri
sonucunu, MSC’nin Res.MSC.215(82) ve Res.MSC.288(87) numaralı
dokümanlarının Ek-1’inde yer alan kriterlere göre belgelendirir, sonuçların
tatmin edici bulunması halinde bağımsız üçüncü bir taraftan tip onay
belgesi veya uygunluk belgesini alır.
Boya
teknik dosyasının hazırlanması
MADDE 11 – (1) Yeni gemilerin inşasında tesis tarafından
hazırlanacak boya teknik dosyasında, asgari olarak aşağıda verilen
başlıkları içerecek bilgiler bulunur:
a) Boyanın tip onay sertifikasının ve/veya uygunluk
beyanının boya üreticisi veya üreticinin ülkemizdeki yetkili temsilcisinden
onaylı sureti,
b) Teknik veri föyü; ürün adı, tanımlayıcı markası
ve numarası, kaplama sisteminin kompozisyonu, renkleri, bileşenleri,
materyalleri, minimum ve maksimum kuru film kalınlıkları, uygulama
araçları, metotları ve makineleri, uygulanacak yüzeyin paslanma derecesi,
yüzey profili, temizlik gibi durumu, nem ve sıcaklık gibi çevresel sınırlamalar,
c) Kaplama uygulamasında tesis çalışma kayıtları;
yüzey hazırlama metodu, uygulama esnasındaki çevre şartları, uygulanan
sistem, her bölüm için metrekare olarak uygulanan gerçek alan, uygulama
süresi, kalınlığı ve kat sayısı gibi diğer teknik bilgiler,
ç) Gemi montajı sırasında kaplama sisteminin onarım
ve denetimi için prosedürler,
d) Gemi boya denetmeninin günlük kayıtları, boya
sözleşmesinden özel sapmaların kayıtları, uygulamanın boya tedarikçisi veya
temsilcisinin talimatlarına göre yapıldığının beyan edildiği Ek-4’te yer
alan günlük kayıtlar ve Ek-5’te yer alan uygunsuzluk raporları,
e) Tersanenin denetim raporu doğrulaması; denetimin
bitiş tarihi, denetim sonuçları, yorumlar ve denetmen imzası,
f) Servise giriş sonrası boya sisteminin bakım ve
onarım prosedürleri,
g) Gemi boya denetmeninin yetki belgesinin
fotokopisi,
ğ) Boya teknik dosyanın içerisinde yer alacak yüzey
hazırlama ve boya uygulama süreci hakkındaki denetimler konusunda tersane,
gemi sahibi ve boya üretici veya temsilcisi arasında imzalanan anlaşma.
(2) Koruyucu kaplamaların bakım ve onarımları,
kısmi boya uygulama faaliyetleri boya teknik dosyasına kaydedilir.
(3) Boya sistemi tamamen yeniden uygulanacaksa, bu
maddenin birinci fıkrasında belirtilen bilgiler, boya teknik dosyasına
kaydedilir.
Boya
teknik dosyasının onayı
MADDE 12 – (1) Boya teknik dosyası, İdare veya İdarenin
yetkilendireceği kuruluşlar tarafından 11 inci maddedeki hususlar
doğrultusunda belge üzerinden kontrol edilerek onaylanır. Söz konusu
kontroller denetim görevlisi tarafından yapılır.
Gemi boya
denetmeni tarafından yapılan denetimler
MADDE 13 – (1) Gemi boya denetmenleri, uygulama sürecinde,
boya uygulama ve yüzey hazırlama sırasındaki denetim görevlerini yerine
getirirler. Denetim sonuçlarına göre gemi boya denetmeni tarafından Ek-4’te
yer alan günlük kayıtlar ve Ek-5’te yer alan uygunsuzluk raporları
hazırlanır.
(2) Gemi boya denetmenlerinin inşa safhalarına
yapacakları denetimler aşağıda belirtilen şekilde yapılır:
a) Birinci yüzey hazırlığı safhasında;
1) Çeliğin yüzey sıcaklığı, bağıl nem ve çiğlenme
sıcaklığı, hava sıcaklığındaki ani değişikliklerin zamanları, raspa
uygulaması öncesinde ölçülür ve kayıt edilir.
2) Çelik yüzey; çözülebilir tuzlar, yağ, gres ve
diğer kirleticiler yönünden test edilir.
3) Ön imalat astarı uygulama sürecinde, çelik
yüzeyin temizliği gözlemlenir.
4) Ön imalat astarı materyalinin ilgili uygulama
genelgesi gereklerini karşıladığı onaylanır.
b) Kalınlık tespiti safhasında eğer ana boya
sistemi ile uyumu beyan edilmişse, çinko esaslı ön imalat astarının
kalınlık ve kürlenmesinin belirlenen değerlere uygun olduğu onaylanır.
c) Blokların oluşturulması safhasında;
1) Blok yapımının bitirilmesi sonrasında ve ikinci
yüzey hazırlığının başlanmasından önce kenarlar için yapılan işlemler de
dahil, yapılan çelik yüzey işlemlerine yönelik görsel bir denetim
yapılır. Yağ, gres veya görülen
diğer kirleticilerin yüzeyden arındırılmış olduğu kontrol edilir.
2) Raspa, taşlama veya temizleme sonrası ve boya
uygulamasından önce hazırlanan yüzeyin görsel denetimi yapılır.
3) Temizlik ve raspanın bitirilmesi sırasında ve
sistemin ilk katının uygulanmasından önce, çelik yüzeyde kalan çözünebilir
tuzların seviyesi her bloğun en az bir yerinden test edilir.
4) Yüzey sıcaklığı, bağıl nem ve çiğlenme noktası,
boya uygulaması ve kürlenme esnasında gözlemlenir ve kayıt edilir.
5) İlgili
uygulama genelgesi ve atıf yapılan MSC kılavuzlarında belirtilen boya
uygulama sürecindeki adımların yerine getirildiği denetlenir.
6) Uygulanan boya kalınlığının ilgili uygulama
genelgesi ve atıf yapılan MSC kılavuzlarının “Kuru film kalınlığı ölçümü”
başlıklı ekinde belirtildiği şekilde olduğu kuru film kalınlığı ölçümleri
ile kontrol edilir.
ç) Blok montajı safhasında;
1) Yapılan anlaşma, yüzey hazırlama ve ilgili
uygulama genelgesi ve atıf yapılan MSC kılavuzlarının gereklerine uygunluğu
incelenerek çelik yüzey kondisyonunun görsel denetimi yapılır.
2) Yüzey sıcaklığı, bağıl nem ve çiğlenme noktası,
boya uygulaması başlangıcından önce ve boya uygulaması sırasında düzenli
olarak ölçülerek kayıt edilir.
3) İlgili uygulama genelgesi ve atıf yapılan MSC
kılavuzlarında bahsedilen boya uygulama prosesindeki adımların yerine
getirildiği denetlenir.
Alternatif
sistemler
MADDE 14 – (1) Epoksi esaslı olmayan tüm sistemler, bu
Yönetmeliğe göre alternatif sistem olarak kabul edilir.
(2) Bu Yönetmeliğe uygun boya sistemlerine eşdeğer
performans veren diğer alternatif sistemler kullanılabilir.
(3) Bir başka alternatif sistemin onaylanması,
asgari olarak bu Yönetmelikte belirlenen korozyon koruma performansına
eşdeğerlik sağladığını gösterir kanıtların belgelenmesine bağlıdır. Boya
sisteminin, asgari olarak bu Yönetmelikte tanımlanan boya standardına
uygunluk sağlayan tatmin edici performans verdiği kanıtlarla
belgelendirilir. Laboratuvar testleri, ilgili uygulama genelgesi ve atıf
yapılan MSC kılavuzlarında belirtilen test prosedürüne göre yapılır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Gemi Boya Denetmeni Semineri ve Yetkilendirmesi
Gemi boya
denetmeni seminerleri düzenleme ve katılım şartları
MADDE 15 – (1) Gemi boya denetmeni semineri düzenlemek
isteyen; Gemi Mühendisleri Odası, Gemi Makineleri İşletme Mühendisleri
Odası, yetkilendirilmiş klas kuruluşları, üniversitelerin lisans düzeyinde
öğretim veren mühendislik veya fen fakültelerinden gemi inşa mühendisliği,
kimya veya metalürji dallarında öğretim veren fakülteleri gemi boya
denetmenliği konusunda seminer vermek üzere İdareden uygunluk talep eder.
(2) Seminer için uygunluk taleplerinde seminer
tarihi ve yeri, seminer programı ve eğitici personelin yeterlilikleri
hakkında bilgilerin seminer planlama tarihinden en az 2 ay öncesinde
uygunluk almak için İdareye sunulması gerekmektedir. Seminer programı SSPC
PCI, FROSIO III veya NACE II seviyesindeki yeterliliklere eşdeğer olacak
şekilde 16 ncı maddede yer alan konuları kapsar. Düzenlenecek seminerlerde
asgari 10, azami 30 katılımcı bulunur. Katılımcı sayısında beşinci fıkrada
belirtilen personel de dikkate alınır.
(3) Seminer programı kabul edilen kuruluşlar,
yapılan seminer çalışmasından sonra programın en az yüzde seksenine katılan
katılımcılara seminer katılım sertifikası düzenler. Seminer katılım
sertifikasında seminer izninin tarih ve sayısı, seminer tarih aralığı,
semineri düzenleyen kuruluş, sertifikanın düzenlendiği tarih, katılımcının
adı soyadı, kimlik numarası ve katılımcı sertifikasını onaylayan kişinin
unvan ve imzası yer alır. İdare tarafından gönderilen gözlemci personel bu
hususları kontrol eder.
(4) Seminerlere aşağıda belirtilen yeterlikteki
kişiler katılabilir:
a) Üniversitelerin lisans düzeyinde öğretim veren
mühendislik veya fen fakültelerinden mezun ve gemi inşa sanayine hizmet
veren boya firmalarında en az iki yıl çalışmış olan kimya mühendisleri,
kimyagerler, metalürji mühendisleri veya metalürji ve malzeme mühendisleri.
b) Gemi Mühendisleri Odasına kayıt şartlarını
taşıyan ve boya firmalarında, gemi inşa sanayinde veya İdarede en az iki
yıl iş tecrübesi olan mühendisler.
c) Gemi inşa sanayine hizmet veren boya
firmalarında veya tesiste en az iki yıl çalışmış olan gemi makine işletme
mühendisleri, deniz ulaştırma işletme mühendisleri ve bu bölümlerin
denklerinden mezun olanlar.
(5) Semineri düzenleyen kuruluşlar, Bakanlıkta
görevli olup dördüncü fıkradaki şartları taşıyan ve İdarece görevlendirilen
3 personele seminere ücretsiz katılım hakkı verir ve devam şartının yerine
getirilmesi halinde katılımcı sertifikası düzenler.
Seminer
içeriği ve seminer vereceklerin yeterlilikleri
MADDE 16 – (1) Gemi boya denetmeni semineri asgari olarak
aşağıdaki konu başlıkları hakkında uzmanlık düzeyinde bilgi içerir:
a) İlgili mevzuat ve uygulama genel bilgileri,
b) Gemiyle ilgili tanımlar,
c) Yeni ve güncel AFS teknikleri,
ç) IMO Koruyucu Kaplama Performans Standardı ve referans
uluslararası standartlar,
d) Tesiste boya uygulamasında ve denetlenmesinde
can ve çevre emniyeti,
e) Koruyucu kaplama uygulamasında malzemeler ve
tasarım hakkında genel bilgiler,
f) Gemi boya denetmeninin görevleri,
g) Korozyon ve koruyucu kaplama uygulama hataları,
ğ) Boyanın kürlenme mekanizmaları,
h) Kaplama tipleri, muayene tip ve prosedürleri,
testler ve test aletleri,
ı) Koruyucu kaplama prosedürleri,
i) Koruyucu kaplama uygulama ekipmanları,
j) Yüzey hazırlığı,
k) Su jeti ile raspa uygulaması,
l) Nem alma,
m) Boya teknik dosyası,
n) Kaplama
inceleme teknikleri,
o) Nisbi nem ve çiğ noktası sıcaklığı hesaplama,
ö) Endüstriyel boyalarda kullanılan kimyasallar,
p) Maruz kalmayı kontrol edebilme,
r) Zehirli ve tehlikeli maddelerin zararlı
etkileri,
s) Risk idaresi,
ş) Numune alma işlemine ait detaylar,
t) Katodik koruma,
u) Yangın güvenliği,
ü) İlk yardım,
v) Uygulama örnekleri ve pratik çalışmalar.
(2) Birinci fıkrada belirtilen konu başlıkları
hakkında seminer verecek kişilerin; üniversitelerin kimya, metalürji,
malzeme, gemi inşa ve denizcilik ile ilgili fakültelerinden en az lisans
düzeyinde belgeleri ile eğitim verecekleri konularla ilgili faaliyet
alanlarında iş tecrübesi hakkındaki belgeleri 15 inci madde kapsamında
seminer düzenleme yetki talebi dosyasına eklenir.
Gemi boya
denetmeni sınavı müracaat, genel şartları, sonuçlarının ilanı ve itiraz
MADDE 17 – (1) Sınav
ücreti ve sınavla ilgili diğer bilgiler, sınav tarihinden en az 30 gün önce
İdarenin internet sitesinden (www.tkygm.gov.tr) ilan edilir.
(2) Sınavlar İdare tarafından, belirlenen
tarihlerde yapılır.
(3) Gemi boya denetmeni semineri katılım sertifikasına
sahip kişiler sınav gününden en az 15 gün önce İdareye ulaşmış olacak
şekilde aşağıdaki belgelerle şahsen, kargo veya iadeli taahhütlü posta ile
sınav müracaatlarını yaparlar.
a) Şekli İdarenin internet sitesinden yayımlanan
başvuru formu,
b) Sınav tarihinden önceki 1 yıl içinde seminere
katıldığını belirtir Gemi Boya Denetmeni Semineri Katılım Sertifikasının
kopyası,
c) Mezuniyet belgesinin sureti,
ç) İdarede görevli olanlar hariç ilk defa gemi boya
denetmeni olarak yetkilendirilecekler için iş tecrübesini gösterir ilgili
firmadan alınmış yazı veya çalışma süresini gösteren resmi belge,
d) www.turkiye.gov.tr adresi üzerinde e-denizcilik
ödeme sisteminden sınav ücretinin yatırıldığına dair makbuz.
(4) Sınava katılımı uygun görülen adayların isim
listesi sınav tarihinden en az 5 gün önce İdarenin internet sitesinden ilan
edilir.
(5) Adaylar ilan edilen sınav günü başlama
saatinden en az 30 dakika önce sınav yerinde resmi kimlik belgeleri ile
hazır bulunmak zorundadırlar.
(6) Müracaat ettiği halde sınava girmeyenlerin
sınav ücreti iade edilmez.
(7) Sınav, 16 ncı maddenin birinci fıkrası
kapsamındaki konuları içerir.
(8) Sınav çoktan seçmeli test usulüyle yapılır,
sınav sonucunda yüz üzerinden en az yetmiş puan alan kişiler başarılı
sayılır.
(9) Sınav sonucunda başarılı olan adayların listesi
sınav tarihinden itibaren 15 gün içerisinde İdarenin internet sitesinden
ilan edilir.
(10) Sınav sonuçlarına itirazlar, sınav
sonuçlarının yayımlanmasını müteakip 10 işgünü içinde İdareye yazılı olarak
yapılır. İtirazlar, İdare tarafından en az üç kişiden oluşturulan komisyon
tarafından incelenerek sonuçlandırılır.
(11) Sınava katılmayanların ve sınavlarında
başarısız olan adayların, sonraki iki sınav başvurusunda başvuruda
sundukları Seminer Katılım Sertifikası geçerli kabul edilir. Bu sınavlarda
da başarılı olamayanların tekrar gemi boya denetmeni seminerine katılımı
gereklidir.
Gemi boya
denetmenlerinin yetkilendirilmesi
MADDE 18 – (1) 17 nci maddede belirtilen sınavda başarılı
olan adayların yetki belgesi ücretinin www.turkiye.gov.tr adresi üzerinde
e-denizcilik ödeme sisteminden yatırıldığına dair makbuzun şahsen, kargo
veya iadeli taahhütlü posta yoluyla İdareye iletilmesini müteakip Gemi Boya
Denetmeni Yetki Belgesi düzenlenir.
(2) Daha önce SSPC PCI II, FROSIO III veya NACE II
seviyesinde sertifikaya sahip olanların;
a) Sahip oldukları sertifikanın noter onaylı
kopyalarını,
b) Yetki belgesi ücretinin www.turkiye.gov.tr
adresi üzerinde e-denizcilik ödeme sisteminden yatırıldığına dair makbuzu,
şahsen, kargo veya iadeli taahhütlü posta yoluyla
İdareye iletmeleri halinde bu kişilere sınav koşulu aranmadan beş yılı
geçmeyecek şekilde sahip oldukları sertifikanın geçerlilik tarihine kadar
Gemi Boya Denetmeni Yetki Belgesi düzenlenir.
(3) Gemi Boya Denetmeni Yetki Belgesi geçerlilik
süresi belge düzenleme tarihinden itibaren beş yıldır. İdarece izin verilen
seminer katılım sertifikası ile belgesini yenilemek isteyen gemi boya
denetmenlerinin Boya Denetmeni Yetki Belgesi süresince en az iki yıl gemi
inşa sanayine hizmet veren boya firmalarında, tesislerde veya İdarede
çalıştığını gösterir belge ve yetki belgesi ücretinin www.turkiye.gov.tr
adresi üzerinde e-denizcilik ödeme sisteminden yatırıldığına dair makbuz
ile İdareye şahsen, kargo veya iadeli taahhütlü posta yoluyla müracaatları
sonucu, İdare tarafından yeniden beş yıllık yetki belgesi düzenlenir. Yeni
düzenlenen yetki belgesi bu yetki belgesine yönelik sunulan seminer katılım
sertifikasının düzenleme tarihinden itibaren beş yıldır. Bu fıkra
kapsamındaki yetki belgesi yenilemelerinde sınav şartı aranmaz. Ancak iki
yıl çalışma şartını yerine getirmeyenler için ilk kez yetki belgesi
alanlara yönelik işlemler uygulanır.
(4) Düzenlenen Gemi Boya Denetmeni Yetki Belgeleri
gemi boya denetmeninin başvuru formunda belirtilen adresine gönderilir veya
boya denetmeni tarafından İdareden bizzat teslim alınır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sorumluluklar ve Yaptırımlar
İdare
bünyesindeki denetim görevlisinin sorumlulukları
MADDE 19 – (1) Denetim görevlileri;
a) Klassız gemilerde gemi boya denetmenleri
tarafından sunulan raporu ve boya teknik dosyasını gözden geçirerek teknik
dosyanın onaylanması, IAFS sertifikasının düzenlenmesi ve kayıt belgesinin
tutulmasından,
b) Türk Bayraklı gemiler veya Türkiye’de bulunan
limanlara gelen yabancı bayraklı gemilerin, “IAFS Sertifikasının” veya “AFS
Beyannamesinin” olup olmadığının ve uygunluğunun belge üzerinden
kontrolünden,
c) Alınan numunelerle ilgili test sonuçlarının
değerlendirilmesi, uygunsuzluk bulunması halinde İdarenin bilgilendirilmesi
ve bulunan uygunsuzluğun giderilmemesi halinde ilgili sertifikanın geri
çekilmesinden,
ç) Gemi boya denetmeninin bu Yönetmelik hükümlerine
göre hareket etmediğini tespit ettiği takdirde durumu İdareye bildirmekten,
sorumludur.
Tesis
sahibinin veya temsilcisinin sorumlulukları
MADDE 20 – (1) Tesis yetkilisi;
a) Teknik veri föyü ve uygulama prosedürüne göre
koruyucu kaplamanın uygulanmasını sağlamak ve Organik Tutunma Önleyici
Sistem Beyannamesini bu Yönetmelik ve Sözleşme hükümlerine göre
hazırlamaktan,
b) Can emniyetini sağlayacak tedbirleri almaktan ve
yükümlülüklerin uygulanmasından,
c) Bu Yönetmelik hükümlerine göre işlem yapan gemi
boya denetmenine gerekli kolaylığın sağlanmasından,
sorumludur.
Yetkilendirilmiş
kuruluşun sorumlulukları
MADDE 21 – (1) Yetkilendirilmiş kuruluş bu Yönetmeliğin
ilgili maddelerine göre gerekli inceleme ve denetimleri yapmak, belgeleri
düzenlemek, gerekli onay işlemlerini yapmak, bu işlemlerle ilgili kayıtları
tutmak ve neticeden İdareye bilgi vermekle sorumludur.
(2) Yetkilendirilmiş kuruluş, gemi boya
denetmeninin bu Yönetmelik hükümlerine göre hareket etmediğini tespit
ettiği takdirde durumu İdareye bildirir.
(3) Yetkilendirilmiş kuruluş;
a) Klaslı Türk Bayraklı gemilerde gemi boya
denetmenleri tarafından sunulan raporu gözden geçirerek yapılacak
denetimden sonra Sözleşmeye uygun IAFS sertifikasının düzenlenmesi ve kayıt
belgesinin tutulması,
b) İdarenin talebi halinde kendi klası altındaki
gemilerden numune almak ve test sonuçlarının değerlendirilmesi sonucunda,
uygunsuzluk bulunması halinde İdarenin bilgilendirilmesi ve
yetkilendirilmiş kuruluşça IAFS sertifikası düzenlenmiş klası altındaki
gemilerde bulunan uygunsuzluğun giderilmemesi halinde ilgili sertifikanın
geri çekilmesi,
işlemlerini yapar.
(4) Yetkilendirilmiş kuruluş Türk Bayrağına geçen
klası altındaki gemiler için 26 ncı maddede belirtilen yükümlülüklerini
uygular.
(5) Yetkilendirilmiş kuruluş bu Yönetmelik ve
Sözleşmeye aykırı IAFS sertifikası düzenlemez.
(6) Yetkilendirilmiş kuruluş usulüne uygun düzenlenmemiş
boya teknik dosyasını onaylamaz.
(7) Yetkilendirilmiş kuruluş gemi sahibi veya
yetkili temsilcisi tarafından sunulan beyannamede uygunsuzluk tespit
edilmesi halinde, uygunsuzluk giderilene kadar gemiye bayrak devleti adına
yetkisi dâhilinde hiçbir belge düzenlemez.
Gemi
sahibi veya temsilcisinin sorumlulukları
MADDE 22 – (1) Türk Bayraklı gemilerin sahibi veya
temsilcisi;
a) Biyosit olarak kullanılan organotin bileşikler
içeren organik tutunma önleyici sistemin bu Yönetmelik hükümlerine uygun
hale getirilmesinden,
b) Organik Tutunma Önleyici Sistem Beyannamesini bu
Yönetmelik ve Sözleşme hükümlerine göre hazırlamaktan,
c) Gemisine 6 ncı maddenin beşinci fıkrası
kapsamında yapılacak denetimlerde Organik Tutunma Önleyici Sisteminin bu
Yönetmelik hükümlerine uygun bulunmasından,
sorumludur.
Gemi boya
denetmeninin sorumlulukları
MADDE 23 – (1) Gemi boya denetmenleri;
a) 13 üncü
maddede belirtilen denetimleri eksiksiz yerine getirerek Ek-4 ve Ek-5’te
yer alan formları düzenli tutmakla,
b) 11 inci madde kapsamındaki teknik dosyayı
eksiksiz hazırlamakla,
c) Aksi yönde hareket eden tesis yetkilisini
İdareye bildirmekle,
sorumludur.
(2) Yetkisi askıya alınmış gemi boya
denetmenlerinin askıya alındıkları tarihe kadar düzenledikleri belgeler
geçerli olup bu durumdaki gemi boya denetmenleri askıya alma süresi
içerisinde yeni belge düzenleyemez. Askıya alma süresi içerisinde gemi boya
denetmeni yetki belgesi yenileme başvurusu yapamaz.
Yaptırımlar
MADDE 24 – (1) Tesis sahibi veya temsilcisine, 20 nci
maddenin birinci fıkrasının;
a) (a) bendine aykırı hareket ettiğinin tespiti
halinde koruyucu kaplama uygulaması yapılan geminin boyu esas alınarak
metre başına 200TL,
b) (b) bendine aykırı hareket ettiğinin tespiti
halinde 10.000TL,
idari para cezası verilir.
(2) Yetkilendirilmiş kuruluşa, 21 inci maddenin;
a) Üçüncü fıkrasının (b) bendine aykırı hareket
ettiğinin tespiti halinde 50.000TL,
b) Beşinci fıkrasına aykırı hareket ettiğinin
tespiti halinde 50.000TL,
c) Altıncı fıkrasına aykırı hareket ettiğinin
tespiti halinde 20.000TL,
ç) Yedinci fıkrasına aykırı hareket ettiğinin
tespiti halinde 50.000TL,
idari para cezası verilir.
(3) Türk Bayraklı gemilerin sahibi veya
temsilcisine, 22 nci maddenin;
a) Birinci fıkrasının (b) bendine aykırı hareket
ettiğinin tespiti halinde 10.000TL,
b) İkinci fıkrasına aykırı hareket ettiğinin
tespiti halinde 50.000TL,
idari para cezası verilir.
(4) Gemi boya denetmenine, 23 üncü maddesinin
birinci fıkrasının (a) veya (b) bentlerinden birine aykırı hareket
ettiğinin tespiti halinde 10.000TL idari para cezası ve uyarı cezası
verilir. Bir takvim yılı içerisinde iki uyarı cezası alan gemi boya
denetmeninin yetki belgesi bir (1) yıl askıya alınır.
İdari
yaptırımların uygulanmasına ilişkin hükümler
MADDE 25 – (1) Bu Yönetmelikte belirtilen idari para
cezaları, her takvim yılı başından geçerli olmak üzere o yıl için 4/1/1961
tarihli ve 213 sayılı Vergi Usul Kanunu uyarınca tespit ve ilan edilen
yeniden değerleme oranında artırılarak uygulanır. Bu suretle idari para
cezasının hesabında bir Türk Lirasının küsuru dikkate alınmaz.
(2) Bu Yönetmelik ile düzenlenen idarî yaptırım
kararları; merkez teşkilatında İdare, taşra teşkilatında liman
başkanlıklarınca verilir.
(3) İdari yaptırımı gerektiren birden fazla eylemin
bir arada işlenmesi halinde her eylem için ayrı ayrı idarî para cezası
uygulanır. Ancak, bir eylem ile birden fazla ihlalin gerçekleşmesi halinde,
ilgili ihlal için öngörülen cezalardan ağır olanı uygulanır.
(4) 20 ve 22 nci maddelerde belirtilen kişilerin
aynı kişi olması ve bu maddelerde belirtilen fiillerden birinin bu kişi
tarafından işlenmesi halinde ilgilisine tek bir idari para cezası
uygulanır.
(5) Verilen idarî para cezaları tebliğinden
itibaren bir ay içerisinde ödenir.
(6) İdari yaptırımların uygulanmasına ilişkin diğer
hususlarda 30/3/2005 tarihli ve 5326 sayılı Kabahatler Kanununda yer alan
esaslar dikkate alınır.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Geminin
Türk Bayrağına geçmesi
MADDE 26 – (1) Sözleşmeye taraf ülkelerce Sözleşmeye uygun
olarak düzenlenmiş IAFS sertifikası bulunan Sözleşme kapsamındaki yabancı
bayraktaki gemilerin Türk Bayrağına geçmesi durumunda;
a) Önceki bayrak devleti tarafından yayımlanmış
IAFS sertifikası mevcut haliyle Türk Bayrağında da Sözleşme gereğince 3 ay
süre ile geçerlidir.
b) Liman başkanlığınca veya yetkilendirilmiş
kuruluşça, Türk Bayrağına geçişin tamamlanmasını müteakip IAFS sertifikası
yayınlayan önceki bayrak devletinden veya yetkilendirilmiş veya tanınmış
kuruluştan geminin daha önce taşıdığı IAFS sertifikalarının ve bu
sertifikalarla ilgili sörvey raporlarının bir kopyası istenir.
c) Bayrak değişiminden sonraki ilk 3 aylık süre
içerisinde liman başkanlığınca veya yetkilendirilmiş kuruluşça mevcut sertifikasına
istinaden yeni IAFS sertifikası yayımlanır.
ç) Gemiye ait IAFS sertifikalarının ve bu
sertifikalarla ilgili sörvey raporlarının bir kopyasının önceki bayrak
idaresinden veya yetkilendirilmiş veya tanınmış kuruluştan temin
edilmesinden sonra kontrol edilir. Sörvey raporlarının veya sertifikanın
uygun olmadığı yönünde şüpheye düşülmesi veya gemiye ait IAFS
sertifikasının önceki bayrak idaresinden veya yetkilendirilmiş veya
tanınmış kuruluştan gelmediği veya temin edilemediği durumda, 6 ncı madde
kapsamında denetim ve belgelendirme işlemleri yapılır. Her durumda yabancı
bayraktan Türk Bayrağına geçen gemilere düzenlenecek belgenin yeni bir
denetim ve belgelendirmeye veya düzenlenmiş geçerli bir sertifikaya
dayanması gerekmektedir.
(2) Koruyucu kaplamalara ilişkin 8 inci maddede
belirtilen gemilerin yabancı bayraktan Türk bayrağına geçmesi durumunda, 11
inci maddede tanımlanan boya teknik dosyası kontrol edilerek kabul edilir.
Bu gemilerde boya teknik dosyasının olmaması veya yetersiz olması durumunda
Üçüncü Bölüm kapsamında teknik dosya uygun hale getirilir veya yeniden
hazırlanır.
Yabancı
bir ülke tarafından yapılan denetim ve belgelendirme talepleri
MADDE 27 – (1) Sözleşmeye taraf ülkelerce talep edilmesi
halinde İdare tarafından belirlenen liman başkanlığı veya yetkilendirilmiş
kuruluşça, talep eden ülkenin bayrağını taşıyan gemiye denetim ve
belgelendirme yapılır. Bu şekilde düzenlenen IAFS sertifikasında sertifikanın
geminin bayrak devletinin talebi üzerine düzenlenmiş olduğuna ve ülke
idaresi tarafından düzenlenmiş IAFS sertifikaları ile aynı yaptırım ve
tanınmaya sahip olduğu ifadesi yazılır.
(2) IAFS sertifikasının ve mümkünse bu sertifikaya
ilişkin sörvey raporlarının bir nüshası talep sahibi ülkeye iletilir.
(3) Sözleşmeye taraf olmayan bir ülkenin bayrağını
taşıyan gemiler için hiçbir sertifika düzenlenmez.
Geçiş
hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 6 ncı maddenin birinci fıkrasının (b)
bendi kapsamında ulusal sefer yapan gemilere yönelik yükümlülükler en geç
1/1/2021 tarihinden sonraki ilk kara sörveyine kadar yerine getirilir.
(2) Uluslararası sefer yapan mevcut gemilere
Sözleşme kapsamında, yetkilendirilmiş kuruluşlarca bu Yönetmeliğin yayımı
tarihine kadar verilmiş olan IAFS sertifikaları ve onaylanan boya teknik
dosyaları geçerlidir.
Mevcut
gemi boya denetmenleri
GEÇİCİ
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihte İdarece gemi boya denetmenine eş olarak
belgelendirilmiş kişiler veya 18 inci maddenin ikinci fıkrasında belirtilen
sertifikalara sahip kişilerin mevcut belge ve sertifikaları 1 yıl süresince
gemi boya denetmeni yetki belgesi olarak geçerli kabul edilir.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce
İdarece gemi boya denetmenine eş olarak belgelendirilmiş kişiler, 1 yıl
içerisinde İdareye başvurmaları halinde mevcut belgeleri bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarihten itibaren geçerli olacak şekilde seminer katılım
sertifikası olarak kabul edilerek sınava müracaatları değerlendirilir.
(3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren 1 yıl içerisinde bu maddenin ikinci fıkrası kapsamında başvuru
yapmamış kişilerden daha sonra başvuranlara ilk kez gemi boya denetmeni
yetki belgesi alacaklara yönelik işlemler uygulanır.
Yürürlük
MADDE 28 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 29 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Ulaştırma ve Altyapı
Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|