Nükleer Düzenleme Kurumundan:
NÜKLEER DÜZENLEME KURUMU İNSAN KAYNAKLARI
YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Nükleer
Düzenleme Kurumunun insan kaynakları politikası ve planlamasına ilişkin
hususlar ile Nükleer Düzenleme Kurumunda istihdam edilen personelin, kendi
görev ve kadrolarıyla ilgili ayrı bir düzenleme bulunmaması kaydıyla;
niteliklerine, göreve alınmalarına, eğitimlerine ve yetiştirilmelerine
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 2/7/2018 tarihli ve 702 sayılı Nükleer Düzenleme
Kurumunun Teşkilat ve Görevleri ile Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması
Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci
maddesinin on üçüncü fıkrası ile geçici 1 inci maddesinin ikinci fıkrasına
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Nükleer Düzenleme Kurumu ve Nükleer
Düzenleme Kurulu Başkanını,
b) Başkan yardımcısı: Kurum Başkanlığına ilişkin
görevlerinde Başkana yardımcı olmak, kendisine bağlı birimlere ilgili
mevzuat ve Kurul kararları ile verilen görevlerin yerine getirilmesini
sağlamak, bağlı hizmet birimleri arasında uyum ve işbirliğini temin etmek
ve Başkan tarafından verilecek diğer görevleri yapmak üzere Başkan tarafından
görevlendirilen veya atanan personeli,
c) Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı: Nükleer
Düzenleme Kurumu Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığını,
ç) Kanun Hükmünde Kararname: 2/7/2018
tarihli ve 702 sayılı Nükleer Düzenleme Kurumunun Teşkilat ve Görevleri ile
Bazı Kanunlarda Değişiklik Yapılması Hakkında Kanun Hükmünde Kararnameyi,
d) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavını,
e) Kurul: Nükleer Düzenleme Kurulunu,
f) Kurum: Nükleer Düzenleme Kurumunu,
g) Meslek personeli: Kurumda görevli Nükleer
Düzenleme Uzmanları ve Nükleer Düzenleme Uzman Yardımcılarını,
ğ) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İstihdam ve Personel Politikası
İstihdam
şekli
MADDE 4 –
(1) Kurumun asli görev ve
hizmetleri, meslek personeli ve diğer personel eliyle yürütülür.
(2) Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci maddesinin on ikinci fıkrası uyarınca Kurumun asli
görevlerine ilişkin olarak uzmanlığına ihtiyaç duyulan öğretim üyeleri,
kamu kurum ve kuruluşlarında mesleğe özel yarışma sınavıyla alınanlar ve
teknik hizmetler sınıfındaki personel, Başkanın önerisi ve Kurul kararı ile
Kurumda geçici olarak görevlendirilebilir.
(3) Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci maddesinin on dördüncü fıkrası uyarınca, Kurumun
görev alanı ile ilgili özel bilgi ve ihtisas gerektiren konularda yerli ve
yabancı uzmanlar, Başkanın önerisi ve Kurul kararı ile sözleşmeli personel
olarak çalıştırılabilir.
(4) 14/7/1965 tarihli ve
657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 8 inci maddesi veya 27/6/1989
tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin ek 25 inci maddesi
hükümleri çerçevesinde diğer kamu kurum ya da kuruluş personeli, Kurum
ihtiyaçları doğrultusunda geçici süreli olarak görevlendirilebilir.
(5) Kurumda istihdam edilmek üzere Kurum adına ve
hesabına 8/4/1929 tarihli ve 1416 sayılı Ecnebi
Memleketlere Gönderilecek Talebe Hakkında Kanun kapsamında yurt dışına
gönderilenlerden gönderildikleri ülkede yüksek lisans ve doktora
öğrenimlerini tamamladıktan sonra mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa etmek
üzere yurda dönenler Kurumda meslek personeli olarak atanır.
Personel
politikası
MADDE 5 –
(1) Kurumun personel politikası,
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından ilgili birimlerle işbirliği
yapmak suretiyle hazırlanır ve Kurul tarafından onaylanır.
(2) Personel politikasının amacı, Kurumun
görevlerinin etkin ve verimli bir şekilde yerine getirilebilmesini
sağlayacak personelin seçilmesi, eğitilmesi, ulusal ve uluslararası
normlara uygun olarak yetiştirilmesi ve hizmet birimlerinde
görevlendirilmesi hususlarını belirlemektir.
(3) Personel politikasının ana unsurları şunlardır:
a) Yürütülecek görevlere uygun, nitelikli
personelin seçilmesini sağlayacak sistemi tespit etmek ve geliştirmek.
b) Personelin görev tatminini en yüksek düzeyde
tutarak verimli çalışmasını sağlayacak ve hizmet kalitesini yükseltecek
eğitim programları hazırlamak.
c) Personelin etkinliğini ve verimliliğini
artırabilecek, görevi içerisinde yükselebilmesine imkân sağlayacak olan
liyakat sistemini geliştirmek ve bu sistemin uygulanmasında adil ve eşit
imkânlar sağlamak.
ç) Yürütülen hizmetin niteliğine uygun çalışma
şartlarını sağlayarak, başarıyı ve yenilikçiliği teşvik edecek sistemleri
geliştirmek.
d) Personelin etkinliğini ve verimliliğini artırmak
amacıyla sosyal ve kültürel ihtiyaçlarını karşılayarak Kuruma bağlılığını
güçlendirecek ve çalışmayı özendirici hale getirecek kurum kültürü ve
bilincinin oluşmasını sağlamak.
e) Personele mesleki bilgi ve yeteneklerini
geliştirebileceği yurt içi ve yurt dışı eğitim imkânları sağlamak.
f) Personelin mali ve sosyal hak ve yardımları ile
diğer haklarını korumak ve gözetmek.
İş gücü
planı
MADDE 6 –
(1) Kurumun iş gücü planı, Kurumun
personel politikası kapsamında ihtiyaç duyulacak personeli belirlemek
amacıyla, Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından ilgili birimlerle
işbirliği yapmak suretiyle yıllık olarak hazırlanır ve Kurul tarafından
onaylanır.
(2) İş gücü planı, gelecek yılların insan gücü
ihtiyacına ilişkin nitelik ve nicelik bakımından tespitlerde bulunulmasına
ve bu ihtiyacın sağlanmasına ilişkin kaynakların ve uygulanacak yöntemin
planlanmasına ilişkin hususları içerir.
(3) İş gücü planlamasında aşağıdaki hususlar
dikkate alınır:
a) İş analizleri ve iş süreçleri.
b) Personelin iş analizine dayalı görev tanımları.
c) Kurumun birimleri itibarıyla norm kadroları.
ç) Kurumun birimleri ve unvanları itibarıyla
personel ihtiyacı.
d) Personele verilecek eğitimler.
(4) İş gücü planlamasında gerektiğinde ihtisas
kuruluşları ve üniversiteler ile işbirliğine gidilebilir.
Kurum
kadrolarının dağılımı
MADDE 7 –
(1) Kurum için ihdas edilmiş
kadroların hizmet birimleri arasında dağılımı, Kurul tarafından belirlenir.
Söz konusu kadrolar, kamu personeli bilgi sistemine kaydedilir.
İstihdam
kaynakları
MADDE 8 –
(1) Kurumda;
a) Kamu kurum ve kuruluşlarında personel
kanunlarına tabi görev yapmakta olanlar kurumlarının muvafakati ile naklen
veya geçici süreli görevlendirmeyle,
b) Öğretim üyeleri ile kamu kurum ve kuruluşlarında
mesleğe özel yarışma sınavıyla alınanlar ile teknik hizmetler sınıfındaki
personel, geçici süreli görevlendirmeyle,
c) Kamu kurum ve kuruluşlarında personel
kanunlarına tabi görev yapmış olanlar, yeniden atama yoluyla,
ç) Kamu hizmetine ilk defa Kurum bünyesinde
başlayacak olanlar, giriş sınavı sonucuna göre açıktan atama yoluyla,
d) Meslek personeli, ilgili düzenlemeler
çerçevesinde,
e) Sözleşmeli olarak istihdam edilen yerli ve
yabancı uzmanlar, ilgili düzenlemeler ve sözleşmelerinde yer alan hükümler
çerçevesinde,
f) Kurum adına ve hesabına 1416 sayılı Kanun
kapsamında yurt dışına gönderilenlerden mecburi hizmet yükümlülüklerini ifa
etmek üzere yurda dönenler, Kanun Hükmünde Kararname çerçevesinde,
istihdam edilir.
Atama
MADDE 9 –
(1) İlk defa kamu hizmetine Kurum
bünyesinde başlayacakların atamaları, 18/3/2002
tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan
Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında
Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde yapılan sınavlarda Kurum tarafından
belirlenecek asgari puanı almış olanlar arasından, Kurum tarafından
yapılacak giriş sınavı sonucuna göre Başkan tarafından yapılır.
(2) Kamu kurum ve kuruluşlarında personel
kanunlarına tabi görev yapmakta olanlar ile daha önce görev yapmış
olanların atamaları Başkan tarafından yapılır.
(3) Kurum kadrolarında görev yapmakta olan
personelin üst unvana atamaları, ilgili yönetmelik hükümlerine uygun olarak
Başkan tarafından yapılır.
(4) Kurum kadrolarında görev yapmakta olan
personelin farklı bir unvana veya derece değişikliği suretiyle atamaları
Başkan tarafından yapılır.
(5) Kurum personelinin unvan ve kazanılmış hak
aylık derecelerinde herhangi bir değişiklik söz konusu olmadan, başka bir
birimdeki bir göreve atanması, personelin isteği veya hizmet gereği olarak
Başkan tarafından yapılır.
Kurum içi
görevlendirme
MADDE 10 – (1) Hizmet gerekleri çerçevesinde Kurum
personelinin birimler arasında yapılacak olan görevlendirme işlemleri
Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının teklifi üzerine Başkanın onayı ile
yapılır. Bu şekilde yapılacak görevlendirmelerin süresi görevlendirme
onayında belirtilir.
Giriş
sınavları
MADDE 11
– (1) Kurum, hizmet ihtiyaçlarına
göre giriş sınavı açabilir.
(2) Meslek personeli için yapılacak giriş
sınavlarına ilişkin hususlar, ilgili yönetmelikte düzenlenir.
(3) Meslek personeli dışındaki personel için
yapılacak giriş sınavları, aşağıdaki şekilde uygulanır:
a) Giriş sınavları, sadece yazılı, sadece sözlü
veya yazılı ve sözlü olarak yapılır.
b) Atama yapılacak boş kadroların
unvanı ve sayısı, alınacak personelde aranacak genel ve özel şartlar, müracaat
yeri ve son müracaat tarihi, Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin
Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Ölçme,
Seçme ve Yerleştirme Merkezi tarafından yapılan KPSS (B) grubu kadrolar
için Kurumca belirlenen asgari puan, sınavların yapılacağı yer ve zaman ile
sınava ilişkin diğer hususlar, belirlenen başvuru süresinin bitiminden en
az on beş gün önce Resmî Gazete ve Kurumun internet sitesinden duyurulur.
c) Giriş sınavları, Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığının bağlı olduğu başkan yardımcısının başkanlığında, Başkan
tarafından belirlenecek en az beş kişilik bir komisyon tarafından yapılır.
ç) Sadece yazılı veya sadece
sözlü sınav yapılması halinde; sınav başarı puanı, adayın KPSS puanının
%50’si ve yazılı veya sözlü sınav puanının %50’si dikkate alınmak
suretiyle, yazılı ve sözlü sınav yapılması halinde ise; sınav başarı puanı,
adayın yazılı puanının %40’ı, KPSS puanının %10’u ve sözlü sınav puanının
%50’si dikkate alınmak suretiyle belirlenir.
d) Kurum tarafından sınav duyurusu ile ilan edilen
asgari sınav başarı puanı üzerinde puan alan adaylar, sınav başarı puanı
sıralamasına göre, sınav duyurusunda ilan edilen kadro sayısı itibarıyla
asıl liste ve sınav duyurusunda ilan edilen kadro sayısının yarısını
geçmemek üzere yedek liste olarak ilan edilir. Yedek listede yer alan
adayların hakları ilan tarihini takip eden altı ay için geçerlidir ve daha
sonraki sınavlar için müktesep hak veya herhangi bir öncelik teşkil etmez.
e) Sınav sonuçları açıklanırken; kazanan adayların
sınav başarı puanlarının eşitliği durumunda sırasıyla yazılı sınav puanı ve
KPSS puanı yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.
f) Sınav sonuçlarının ilanına ve başarılı olanlara
yapılacak bildirimlere ilişkin hususlar sınav ilanında belirtilir.
g) Giriş sınavlarına ilişkin işlemler, Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından yürütülür.
Göreve
başlama
MADDE 12 – (1) Giriş sınavını kazananların durumlarına uygun
kadrolara atamaları yapılır. Süresi içinde belgelerini teslim etmeyenlerin
atamaları yapılmaz.
(2) Giriş sınavında başarılı olanlardan yasal
süresi içinde göreve başlamayanlar, ataması yapılıp da herhangi bir sebeple
görevden ayrılanlar ile atama şartlarını taşımadığı anlaşılanların
yerlerine sırası dâhilinde yedek adayların ataması yapılır.
İstenecek
belgeler
MADDE 13
– (1) Kurum hizmetine
atanacaklardan, atama işlemi yapılmadan önce aşağıdaki belgeler istenir:
a) Erkek adaylardan askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanı.
b) Türkiye Cumhuriyeti kimlik kartı veya nüfus
cüzdanının Kurumca onaylı örneği.
c) Yükseköğrenim diplomasının veya çıkış belgesinin
aslı veya Kurumca onaylı örneği.
ç) Son üç ay içerisinde çektirilmiş altı adet,
renkli vesikalık fotoğraf.
d) Kişinin memuriyet yapmasına engel bir
sabıkasının olmadığına dair yazılı beyanı.
e) İkametgâh ve tebligata esas adres beyanı.
f) Mal bildirim beyannamesi.
g) Güvenlik soruşturması ve/veya arşiv
araştırmasına ilişkin (ilgili tarafından doldurulacak) formlar.
ğ) Sağlıkla ilgili olarak görevini yapmaya engel
bir durumu olmadığına ilişkin yazılı beyanı.
h) Atanılacak kadronun özelliğine göre
istenilebilecek diğer belgeler.
(2) Sınav başvurusu ve/veya atama aşamasında yanlış
bilgi, sahte veya gerçeğe aykırı belge vererek ya da belgelerde tahrifat,
silinti ve kazıntı yapmak suretiyle Kurumu yanıltanlar hakkında, Cumhuriyet
savcılığına suç duyurusunda bulunulur. Kurumu yanıltanlar kamu görevlisi
ise bu durum, ayrıca çalıştıkları kurumlara da bildirilir.
(3) Naklen atanacaklar için, kurumu tarafından
gönderilecek muvafakat belgesine ilaveten gerekli görülen diğer bilgi ve
belgelerin gönderilmiş olması da gerekir.
Eğitim
MADDE 14
– (1) Kurumun ihtiyaçları ve
imkânları göz önünde bulundurularak uzun vadeli eğitim planları yapılır.
Eğitim planları, Kurumun personel politikası ile uyumlu olarak Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığı tarafından hazırlanır ve Kurul tarafından onaylanır.
(2) Eğitim planına uygun olarak; eğitim konularını,
eğitime tabi tutulacakları, eğitimde görevlendirilecekleri, eğitimin
yerini, başlama tarihini, süresini, araç ve gereçlerini ve her bir eğitim
programının tahmini maliyetini gösteren yıllık eğitim programı hazırlanır.
Eğitim programı, personelin eğitim ihtiyacı ve türüne göre Kurumda veya
yurt içindeki ya da yurt dışındaki kuruluşlarda uygulanabilir.
(3) Yıllık eğitim programı, Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığı tarafından diğer birimlerin görüşleri de alınarak
hazırlanır ve Başkan tarafından onaylanır.
Hizmet
içi eğitim
MADDE 15
– (1) Personelin, görevi ile
ilgili becerilerinin geliştirilmesi, pratik ve teorik bilgisinin
artırılması, hizmet içinde yetiştirilmesi ve üst görevlere hazırlanması ile
Kurum hizmetlerinde verimlilik, etkinlik ve toplam kalitenin sağlanması
amacıyla personele hizmet içi eğitim verilir.
Yurt içi
eğitim
MADDE 16
– (1) Personele, mesleki
bilgilerini geliştirmek amacıyla, lisansüstü eğitim ve işbaşı eğitimi de
dâhil olmak üzere yurt içi teorik ve uygulamalı eğitim imkânları sağlanır.
Eğitim, Kurumun görev ve fonksiyonlarının gerektirdiği önceliklere ve
ihtiyaçlara göre belirlenir.
Yurt dışı
eğitim
MADDE 17
– (1) Personele, 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararıyla yürürlüğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına Gönderilecek
Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik ve bu Yönetmeliğe uygun olarak Kurul
tarafından belirlenecek usul ve esaslar çerçevesinde, mesleki bilgilerini
geliştirmek amacıyla işbaşı eğitim de dâhil olmak üzere yurt dışı teorik ve
uygulamalı eğitim imkânı sağlanır.
İnceleme
ve araştırma çalışmaları
MADDE 18
– (1) Personel, ilgili birimlerin
görüşleri ve Destek Hizmetleri Dairesi Başkanlığının teklifi ile Başkan
tarafından inceleme ve araştırma yapmak üzere yurt dışına gönderilebilir.
Bu kapsamda yapılacak görevlendirmelerin süresi, inceleme ve araştırmanın
kapsamına göre altı ayı aşmamak üzere Başkan tarafından belirlenir.
(2) Bu şekilde yurt dışına gönderilen personele,
yurt dışında yapacakları çalışmanın kapsamını gösteren ayrıntılı bir
program hazırlanır.
(3) Yurt dışında yapılacak çalışma sonucu
hazırlanacak raporun yurda dönüşten itibaren bir ay içinde Kuruma sunulması
zorunludur.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Nitelikleri, İlerleme ve Yükselme
Kadro
unvanlarına atanacak personelin nitelikleri
MADDE 19
– (1) Kurum kadrolarına
atanacakların, devlet memuru olabilmek için gerekli genel şartların yanı
sıra;
a) İlk defa kamu hizmetine Kurumda başlayacak olanların,
giriş sınavı sonucuna göre ilgili kadrolara atanabilmek için gerekli
başarıyı sağlamış olması,
b) Kamu hizmetine yeniden Kurumda başlayacaklar ile
naklen atanacakların; atanılacak kadronun unvan ve ek göstergesi itibarıyla
gerekli hizmet süresi şartını taşıması,
c) Kurum içi yükselme suretiyle yapılacak
atamaların; ilgili yönetmelik hükümleri çerçevesinde yapılması,
şarttır.
(2) Kurum kadrolarına atanacak personelde, unvanlar
itibarıyla ayrıca aşağıdaki nitelikler aranır:
a) Başkan yardımcısı kadrosuna atanabilmek için;
1) Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde
sayılan genel şartları taşımak,
2) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
3) Kamuda, özel sektörde ve/veya uluslararası
kuruluşlar nezdinde veya serbest olarak, atanacağı alanda en az beş yıl
çalışmış ve temayüz etmiş olmak,
b) Daire başkanı kadrosuna atanabilmek için;
1) Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesinde
sayılan genel şartları taşımak,
2) En az dört yıllık yükseköğrenim mezunu olmak,
3) Kamuda, özel sektörde ve/veya uluslararası
kuruluşlar nezdinde veya serbest olarak, atanacağı alanda en az beş yıl
çalışmış ve temayüz etmiş olmak,
c) Hukuk Hizmetleri Dairesi Başkanı kadrosuna
atanabilmek için; hukuk fakültesi mezunu olmak ve kamuda, özel sektörde
ve/veya uluslararası kuruluşlar nezdinde veya serbest olarak, atanacağı
alanda en az beş yıl çalışmış ve temayüz etmiş olmak,
ç) Başkanlık müşaviri kadrosuna
atanabilmek için; en az dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara
denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve kurum içinden atanacaklar için
en az daire başkanı veya dengi yönetim kadrolarında veya Kurul üyeliğinde
görev yapmış olmak; Kurum dışından atanacaklar için; nükleer enerjiye,
iyonlaştırıcı radyasyona veya bunların uygulamasına ilişkin en az on yıllık
meslekî tecrübeye veya doktora derecesinde akademik unvana sahip olmak,
d) Grup başkanı kadrosuna atanabilmek için; en az
dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara denkliği yetkili makamlarca
kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun
olmak ve atanacağı alanda en az beş yıl çalışmış ve temayüz etmiş olmak,
e) Basın ve halkla ilişkiler müşaviri kadrosuna
atanabilmek için; en az dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara
denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak ve atanacağı alanda en az üç yıl
çalışmış ve temayüz etmiş olmak,
f) Kurul Hizmetleri Müdürü kadrosuna atanabilmek
için; en az dört yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak ve en az beş yıl hizmeti bulunmak,
g) Avukat kadrosuna atanabilmek için; avukatlık
ruhsatına sahip olmak,
ğ) Mütercim kadrosuna atanabilmek için; en az dört
yıllık eğitim veren fakülteler ile bunlara denkliği yetkili makamlarca
kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun
olmak, YDS’de (A) düzeyinde başarılı olmak veya
dil yeterliliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği olan bir belgeye sahip olmak,
h) Programcı kadrosuna atanabilmek için; en az dört
yıllık eğitim veren mühendislik fakülteleri ile istatistik, matematik ve
fizik bölümlerinin herhangi birisinden veya bunlara denkliği yetkili
makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak, bilgisayar programlamada deneyimli olmak,
ı) Çözümleyici kadrosuna atanabilmek için; en az
dört yıllık eğitim veren mühendislik fakülteleri ile istatistik, matematik
ve fizik bölümlerinin herhangi birisinden veya bunlara denkliği yetkili
makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak, bilgisayar programlama ve sistem çözümlemede
deneyimli olmak,
i) Teknisyen kadrosuna atanabilmek için; teknik
eğitim veren liselerin ilgili bölümlerinden mezun olmak,
j) Mühendis kadrosuna atanabilmek için; en az dört
yıllık eğitim veren mühendislik fakültelerinin Kurumun ihtiyacına göre
belirleyeceği bölümlerinden veya bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul
edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
k) Fizikçi kadrosuna atanabilmek için; en az dört
yıllık eğitim veren fakültelerin fizik bölümünden veya bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak,
l) Uzman (Sağlık Hizmetleri Sınıfı) kadrosuna
atanabilmek için; sağlık bilimleri alanında en az dört yıllık eğitim veren
fakültelerin Kurumun ihtiyacına göre belirleyeceği bölümlerinden veya
bunlara denkliği yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki
yükseköğretim kurumlarından mezun olmak,
m) Kimyager kadrosuna atanabilmek için; en az dört
yıllık eğitim veren fakültelerin kimya bölümünden veya bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt içi ve yurt dışındaki yükseköğretim
kurumlarından mezun olmak,
n) Şube müdürü kadrosuna atanabilmek için; en az
dört yıllık eğitim veren yükseköğretim kurumlarından mezun olmak, görevde
yükselme sınavı tarihi itibarıyla en az beş yıl hizmeti bulunmak,
o) Şef kadrosuna atanabilmek için; en az iki yıllık
fakülte veya yüksekokullardan ya da dengi okullardan mezun olmak, görevde
yükselme sınavı tarihi itibarıyla en az dört yıl hizmeti bulunmak,
ö) Mali hizmetler uzmanı kadrosuna atanabilmek
için; mali hizmetler uzmanı unvanını haiz olmak,
p) Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosuna atanabilmek
için; en az lise veya dengi okul mezunu olmak,
r) Memur kadrosuna atanabilmek için; en az lise
veya dengi okul mezunu olmak,
gerekir.
Kurumda
geçici olarak görevlendirilen personelin nitelikleri
MADDE 20
– (1) Kanun Hükmünde Kararnamenin
7 nci maddesinin on ikinci fıkrası uyarınca
Kurumda geçici olarak görevlendirilecek personelde gruplar itibarıyla
aşağıdaki nitelikler aranır:
a) Öğretim üyeleri için;
1) Uzmanlığına ihtiyaç duyulan konuya ilişkin
olarak yeterli derecede bilgiye ve tecrübeye sahip olması,
2) En az doktora derecesinde akademik unvana sahip
olması.
b) Kamu kurum ve kuruluşlarında mesleğe özel
yarışma sınavıyla alınanlar ile teknik hizmetler sınıfında yer alan
personel için;
1) Uzmanlığına ihtiyaç duyulan konuya ilişkin
olarak kamuda ve/veya özel sektörde en az on yıl çalışmış olması,
2) YDS’de en az (C)
düzeyinde başarılı olması veya dil yeterliliği bakımından buna denkliği
kabul edilen ve uluslararası geçerliliği olan bir belgeye sahip olması,
gerekir.
Kurum içi
yükselme
MADDE 21
– (1) Kurum içi yükselme,
personelin yetki ve sorumluluk yönünden daha üst bir göreve atanmasıdır.
(2) Kurum içi yükselme suretiyle yapılacak
atamalarda, Kurum hizmet gerekleri ile ilgili yönetmelik hükümleri esas
alınır.
(3) Yükselme suretiyle atanacak personelin, atama
yapılacak kadro unvanı için öngörülen niteliklere sahip olması şarttır.
(4) Meslek personeli olmaya ilişkin haklar görevde
yükselme suretiyle kazanılamaz.
Yabancı
dil bilgi seviyesinin belirlenmesi
MADDE 22
– (1) Kurum çalışmaları ve özlük
hakları bakımından personelin değerlendirilmesinde göz önünde
bulundurulabilecek yabancı dil bilgi düzeylerinin tespitinde YDS veya dil
yeterliliği bakımından buna denkliği kabul edilen ve uluslararası
geçerliliği olan bir belge esas alınır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Özlük, Disiplin ve Görevden Uzaklaştırma
Özlük
dosyası
MADDE 23
– (1) Personel, Destek Hizmetleri
Dairesi Başkanlığında tutulacak personel kütüğüne kayıt olunur. Her
personele sicil numarası verilir ve özlük dosyası açılır. Personel ile
ilgili bilgi ve belgeler özlük dosyasına konulur.
Kimlik
belgesi ve kurum giriş kartı
MADDE 24
– (1) Kurum tarafından personele
fotoğraflı ve onaylı kimlik belgesi düzenlenir. Görev yeri veya unvan
değişikliklerinde kimlik belgesi yenilenir. Kurumdan ayrılanların kimlik
belgeleri kendilerinden alınarak iptal edilir.
(2) Kurum denetçileri için ayrıca Kurum denetçisi
kimlik belgesi düzenlenir.
(3) Kimlik belgesi üzerinde silinti ve kazıntı
yapılmaz. Kimlik belgesini kaybedenler bu hususu Destek Hizmetleri Dairesi
Başkanlığına derhal bildirmek zorundadır.
Disiplin
MADDE 25
– (1) Personel hakkında disiplin
işlemi yapmaya yetkili disiplin amirleri 29/6/2019
tarihli ve 30816 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Nükleer Düzenleme Kurumu
Disiplin Amirleri Yönetmeliğinde belirlenir.
(2) Devlet Memurları Kanunu uyarınca personel
hakkında disiplin konularında karar vermek üzere Kurum Yüksek Disiplin
Kurulu ve Kurum Disiplin Kurulu, Başkan tarafından oluşturulur.
Görevden
uzaklaştırma
MADDE 26
– (1) Gerektiği hallerde görevi
başında kalmasında sakınca görülen veya haklarında mahkemelerce cezai
kovuşturma yapılan Kurum personelini görevden uzaklaştırmaya Başkan
yetkilidir. Görevden uzaklaştırılan Kurum personelinin hakları, tedbirin
kaldırılması, tekrar göreve başlatılması ve süreleri hakkında Devlet
Memurları Kanunu hükümleri uygulanır.
Personelin
kurumla ilişiğinin kesilmesi
MADDE 27 – (1) Personelin;
devlet memurluğundan çıkarılması, görevden çekilmesi ya da çekilmiş sayılması,
emekliliği, adaylık döneminde başarısızlığı, sağlık durumunun görevini
yapmasına engel teşkil edeceğine dair sağlık kurulu raporunun bulunması,
başka bir kuruma nakli, memuriyete engel olabilecek mahkûmiyeti, işe alınma
şartlarından herhangi birini taşımadığının sonradan anlaşılması ya da
görevi sırasında bu şartlardan herhangi birini kaybetmesi ve ölümü
durumlarında Kurumla ilişiği kesilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Vekâlet
MADDE 28
– (1) Personelin kanuni izin,
geçici görev, disiplin cezası uygulaması veya görevden uzaklaştırma
nedenleriyle işlerinden geçici olarak ayrılmaları halinde, yerlerine Başkan
tarafından Kurum içerisinden vekil atanabilir veya görevlendirme yapılabilir.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 29
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 702 sayılı Kanun Hükmünde Kararname, Kurum tarafından
çıkarılan mevzuat ile Devlet Memurları Kanunu ve buna dayanılarak çıkarılan
diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Diğer
durumlar
MADDE 30
– (1) Kurumun meslek personelinin
yarışma sınavı, tez hazırlama ve yeterlilik sınavları ile Nükleer Düzenleme
Uzmanlığına atanmalarına ilişkin yabancı dil yeterliliği de dâhil olmak
üzere aranacak şartlar ile yetiştirilmelerine ilişkin usul ve esaslar
Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesine uygun olarak çıkarılacak
ilgili yönetmelikle belirlenir.
(2) Kurumda sözleşmeli personel olarak
çalıştırılacak yerli ve yabancı uzmanlara ilişkin hususlar, Kanun Hükmünde
Kararnamenin 7 nci maddesinin on dördüncü fıkrası
uyarınca ayrıca düzenlenir.
Personele
ilişkin geçiş hükümleri
GEÇİCİ MADDE 1 – (1) Kanun
Hükmünde Kararnamenin geçici 2 nci maddesinin
birinci fıkrası uyarınca Kurumda geçici olarak görevlendirilen personelden
hizmetine ihtiyaç duyulanlar, Kurumun teşkilat yönetmeliğinin yayımlandığı
tarihten itibaren bir yıl içerisinde Kurul kararı ile tüm mali ve sosyal
hakları korunarak ve Kanun Hükmünde Kararnameye ekli (2) sayılı Cetvelde
yer alan dengi kadrolara atanmak üzere Kuruma devredilir.
(2) Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 2 nci maddesinin ikinci fıkrası kapsamında kadrolarıyla
birlikte Kuruma nakledilen “Atom Enerjisi Uzmanı” ve “Atom Enerjisi Uzman
Yardımcısı” unvanları “Nükleer Düzenleme Uzmanı” ve “Nükleer Düzenleme
Uzman Yardımcısı” olarak değiştirilir.
(3) Bu Yönetmeliğin yayımından
itibaren bir yıl içerisinde, birinci fıkrada belirtilen usulle kadroları
Kuruma devredilen teknik hizmetler sınıfındaki personelin, Kanun Hükmünde
Kararnamenin geçici 2 nci maddesinin üçüncü
fıkrasında yer alan şartları taşıdığının Kurul tarafından tespit edilmesi
halinde bu kişiler bir defaya mahsus Kanun Hükmünde Kararnamenin geçici 2 nci maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında Nükleer
Düzenleme Uzmanı olarak atanır.
(4) Kuruma devredilip, Kanun Hükmünde Kararnamenin
geçici 2 nci maddesinin üçüncü fıkrasında sayılan
şartlardan tezli yüksek lisans veya doktora mezunu olma şartını taşımayan
teknik hizmetler sınıfında görev yapan personel ise 31/12/2021
tarihine kadar diğer şartlarla birlikte Kurumun meslek personeli ile ilgili
yönetmeliği uyarınca uzmanlık tezi hazırlama, tezin başarılı bulunması ve
yeterlik sınavında başarılı sayılma şartlarını sağladığında bir defaya
mahsus Nükleer Düzenleme Uzmanı olarak atanır.
(5) Üçüncü ve dördüncü fıkralar kapsamında
atanacaklara ilişkin usul ve esaslar ilgili yönetmelikle belirlenir.
(6) Kurum ile Türkiye Atom
Enerjisi Kurumu arasında imzalanan protokol kapsamında Kurumda görev yapacağı
belirlenen sürekli görev veya ücretsiz izinle uluslararası kuruluşlarda
görev yapmakta olan Türkiye Atom Enerjisi Kurumu personeli ile Türkiye Atom
Enerjisi Kurumu adına mecburi hizmet karşılığında yurt dışında lisansüstü
öğrenimini tamamlayanlar, 1416 sayılı Kanun ve ilgili mevzuat hükümleri
uyarınca Kurumda göreve başlar.
(7) İkinci fıkrada belirtilen personelin önceki
kadrolarında veya unvanlarında geçirdikleri süreler, yeni kadrolarında veya
unvanlarında geçirilmiş sayılır.
Yürürlük
MADDE 31
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Nükleer Düzenleme Kurumu Başkanı yürütür.
|