Sağlık Bakanlığından:
KİŞİSEL SAĞLIK VERİLERİ HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; 24/3/2016
tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu hükümleri
kapsamında, Sağlık Bakanlığının merkez ve taşra teşkilatı birimleri ile
bunlara bağlı olarak faaliyet göstermekte olan sağlık hizmeti sunucuları
ile bağlı ve ilgili kuruluşları tarafından yürütülen süreç ve uygulamalarda
uyulacak usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kişisel sağlık verisi işleyen
özel hukuk gerçek ve tüzel kişileri ile kamu hukuku tüzel kişilerinin,
Sağlık Bakanlığı tarafından yürütülmekte olan süreç ve uygulamalara ilişkin
faaliyetlerini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 7/5/1987
tarihli ve 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanunu ile 10/7/2018 tarihli
ve 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı
Kararnamesinin 378 inci maddesinin altıncı fıkrası ve 508 inci maddesine
dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Açık veri: Ücretsiz olarak veya hazırlanma
maliyetini geçmeyecek şekilde internet üzerinden herkesin erişimine
sunulan, üzerinde herhangi bir fikri mülkiyet hakkı bulunmayan ve herhangi
bir amaçla serbestçe kullanılabilen, makineler tarafından okunabilen ve
böylelikle diğer veriler ve sistemlerle birlikte çalışabilen, anonim hale
getirilmiş veriyi,
b) Açık sağlık verisi: Açık veri haline getirilen
sağlık verisini,
c) Anonim hale getirme: Kişisel verilerin, başka
verilerle eşleştirilerek dahi hiçbir surette kimliği belirli veya
belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek hâle
getirilmesini,
ç) Bakanlık: Sağlık Bakanlığını,
d) e-Nabız: İlgili kişilerin sağlık verilerine
kendilerinin, hekimlerin veya yetki verdikleri üçüncü kişilerin erişimini sağlayan,
e-Devlet uygulamalarına uygun olarak Bakanlıkça kurulan sistemi,
e) Genel Müdürlük: Sağlık Bilgi Sistemleri Genel
Müdürlüğünü,
f) İlgili kişi: Kişisel verisi işlenen gerçek
kişiyi,
g) İlgili kullanıcı: Verilerin teknik olarak
depolanması, korunması ve yedeklenmesinden sorumlu olan kişi ya da birim
hariç olmak üzere veri sorumlusu organizasyonu içerisinde veya veri
sorumlusundan aldığı yetki ve talimat doğrultusunda kişisel verileri
işleyen kişileri,
ğ) KamuNET:
Kamu kurum ve kuruluşları arasındaki veri iletişiminin sağlanması, bu veri
iletişiminin internete kapalı, fiziksel ve siber saldırılara karşı daha
güvenli sanal bir ağ üzerinden yapılması, siber güvenlik risklerinin
minimize edilmesi, mevcut ve kurulacak olan güvenli kapalı devre çözümlere
standart sağlanması, ortak uygulamalar için uygun alt yapının tesis
edilmesi amaçlarıyla Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı tarafından geliştirilen
projeyi,
h) Kanun: 24/3/2016
tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununu,
ı) Kimliksizleştirme: Kişisel verilerin; kimliği
belirli veya belirlenebilir gerçek kişiyle ilişkilendirilememesi için
teknik ve idari tedbirlerin alınması şartıyla ve farklı bir ortamda
muhafaza edilen diğer verilerle bir araya getirilmeksizin ilgili kişiyle
ilişkilendirilemeyecek şekilde işlenmesini,
i) Kişisel veri: Kimliği belirli veya
belirlenebilir gerçek kişiye ilişkin her türlü bilgiyi,
j) Kişisel sağlık verisi: Kimliği belirli ya da
belirlenebilir gerçek kişinin fiziksel ve ruhsal sağlığına ilişkin her
türlü bilgi ile kişiye sunulan sağlık hizmetiyle ilgili bilgileri,
k) Kişisel verilerin imha edilmesi: Kişisel
verilerin silinmesi, yok edilmesi veya anonim hale getirilmesini,
l) Kişisel verilerin işlenmesi:
Kişisel verilerin tamamen veya kısmen otomatik olan ya da herhangi bir veri
kayıt sisteminin parçası olmak kaydıyla otomatik olmayan yollarla elde
edilmesi, kaydedilmesi, depolanması, muhafaza edilmesi, değiştirilmesi,
yeniden düzenlenmesi, açıklanması, aktarılması, devralınması, elde
edilebilir hale getirilmesi, sınıflandırılması ya da kullanılmasının
engellenmesi gibi sağlık verileri üzerinde gerçekleştirilen her türlü
işlemi,
m) Kişisel verilerin silinmesi: Kişisel verilerin
ilgili kullanıcılar için hiçbir şekilde erişilemez ve tekrar kullanılamaz
hâle getirilmesi işlemini,
n) Kişisel verilerin yok edilmesi: Kişisel
verilerin hiç kimse tarafından hiçbir şekilde erişilemez, geri getirilemez
ve tekrar kullanılamaz hâle getirilmesi işlemini,
o) Kurul: Kişisel Verileri Koruma Kurulunu,
ö) Kurum: Kişisel Verileri Koruma Kurumunu,
p) Maskeleme: Kişisel verilerin belirli
alanlarının, kimliği belirli veya belirlenebilir bir gerçek kişiyle ilişkilendirilemeyecek
şekilde silinmesi, üstlerinin çizilmesi, boyanması ve yıldızlanması gibi
işlemleri,
r) Merkezi sağlık veri sistemi: Bakanlık tarafından
oluşturulan kişisel sağlık verilerinin toplandığı veri sistemini,
s) Sağlık hizmeti sunucusu: Sağlık hizmetini sunan
veya üreten gerçek kişiler ile kamu hukuku ve özel hukuk tüzel kişilerini,
ş) Veri sorumlusu: Kişisel sağlık verilerinin işlenme
amaçlarını ve vasıtalarını belirleyen, veri kayıt sisteminin kurulmasından
ve yönetilmesinden sorumlu olan gerçek veya tüzel kişiyi,
ifade eder.
(2) Bu Yönetmelikte yer almayan tanımlar için
Kanundaki tanımlar ile Kurum tarafından yapılan ikincil düzenlemelerde yer
verilen tanımlar geçerlidir.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel İlke ve Esaslar
Genel
ilke ve esaslar
MADDE 5 – (1) Kişisel verilerin işlenmesinde Kanunun 4 üncü
maddesinde yer alan genel ilkeler başta olmak üzere, Kanunda yer alan bütün
esaslara riayet edilir.
(2) Herkesin sağlık durumunun takip edilebilmesi ve
sağlık hizmetlerinin daha etkin ve hızlı şekilde yürütülmesi maksadıyla,
Bakanlık ile bağlı ve ilgili kuruluşlarınca gerekli kayıt ve bildirim
sistemi kurulur. Bu sistem, e-Devlet uygulamalarına uygun olarak elektronik
ortamda da oluşturulabilir. Bu amaçla Bakanlık tarafından, bağlı ve ilgili
kuruluşları da kapsayacak şekilde ülke çapında bilişim sistemleri
kurulabilir.
(3) Hiç kimse, sağlık hizmeti sunumu için gerekli
olan durumlar haricinde geçmiş sağlık verilerinin dökümünü sunmaya veya
göstermeye zorlanamaz.
(4) Sağlık hizmeti sunucuları tarafından; banko,
gişe ve masa gibi bölümlerde yetkisi olmayan kişilerin yer almasını
önleyecek ve aynı anda yakın konumda hizmet alanların birbirlerine ait
kişisel verileri duymalarını, görmelerini, öğrenmelerini veya ele
geçirmelerini engelleyecek nitelikte gerekli fiziki, teknik ve idari
tedbirler alınır.
(5) Sağlık hizmeti sunucuları, tahlil ve tetkik
sonuçları gibi hastaya ait kişisel sağlık verilerini içeren basılı materyal
üzerinde gerekli kısmî kimliksizleştirme veya maskeleme tedbirlerini
uygular ve söz konusu materyalin yetkisiz kişilerin eline geçmesi hâlinde
kime ait olduğunun tespit edilmesini zorlaştıracak diğer tedbirleri alır.
(6) Herkes, veri sorumlusuna başvurarak kendisiyle
ilgili olarak Kanunun 11 inci maddesinde yer alan hakları kullanabilir.
(7) Veri sorumlusuna başvuruda, Kanunun 13 üncü
maddesi ile Kurum tarafından hazırlanarak 10/3/2018
tarihli ve 30356 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Veri Sorumlusuna Başvuru
Usul ve Esasları Hakkında Tebliğ hükümlerine riayet edilir.
(8) Aydınlatma yükümlülüğünün yerine
getirilmesinde, Kanunun 10 uncu maddesi ile Kurum tarafından hazırlanarak 10/3/2018 tarihli ve 30356 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Aydınlatma Yükümlülüğünün Yerine Getirilmesinde Uyulacak Usul ve
Esaslar Hakkında Tebliğ hükümlerine riayet edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kişisel Sağlık Verilerine Erişim
Sağlık
personelinin verilere erişimi
MADDE 6 – (1) Sağlık hizmeti sunumunda görevli kişiler;
ilgili kişinin sağlık verilerine ancak, verilecek olan sağlık hizmetinin
gereği ile sınırlı olmak kaydıyla erişebilir.
(2) e-Nabız hesabı bulunan kişilerin sağlık
verilerine, kendi gizlilik tercihleri çerçevesinde erişim sağlanır. İlgili
kişiler, gizlilik tercihleri ve sonuçları konusunda ayrıntılı şekilde
bilgilendirilir. Gizlilik tercihi ve geçmiş sağlık verilerinin
görüntülenememesi nedeniyle sağlık hizmeti sunumunda meydana gelebilecek
aksaklık ve zararlardan Bakanlık sorumlu olmaz.
(3) e-Nabız hesabı bulunmayan kişilerin sağlık
verilerine ise Kanunun 6 ncı maddesinin üçüncü
fıkrasında yer alan istisnai amaçlarla sınırlı olmak üzere ancak;
a) Kişinin kayıtlı olduğu aile hekimi tarafından
herhangi bir süre sınırı olmaksızın,
b) Kişinin sağlık hizmeti almak üzere randevu
aldığı hekim tarafından, randevunun alındığı gün ile sınırlı olmak kaydıyla
ve alınan sağlık hizmeti ile doğrudan bağlantılı işlemler sonlanana kadar,
c) Kişinin sağlık hizmeti almak üzere giriş yaptığı
sağlık hizmeti sunucusunda görev yapan hekimler tarafından, yirmi dört saat
süre ile sınırlı olmak kaydıyla,
ç) Hastanın yatışının yapıldığı sağlık hizmeti
sunucusunda görev yapan hekimler tarafından, hasta sağlık hizmeti
sunucusundan taburcu olana kadar,
erişilebilir.
(4) Üçüncü fıkrada yer alan erişim kuralları,
Bakanlığın sağlık hizmeti sunumu ihtiyaçlarına göre ve Kanunun 6 ncı maddesinin üçüncü fıkrası kapsamında Genel Müdürlük
tarafından yeniden değerlendirilebilir. Böyle bir durumda aydınlatma
yükümlülüğü kapsamında gereklilikler sağlanır.
(5) Geçmiş sağlık verilerinin herhangi bir kimse
tarafından erişilmesini istemeyen kişilere ilgili gizlilik tercihi e-Nabız
üzerinden sunulur. Bu gizlilik tercihini kullanan kişilerin geçmiş sağlık
verilerine ancak kişinin kendisi tarafından beyan edilen telefon numarasına
gönderilecek olan kodun hekim ile paylaşılması ve hekim tarafından sisteme
girilmesi halinde erişilebilir.
(6) Mahremiyet düzeyi daha yüksek olan, başkaları
tarafından görülmesi ve bilinmesi halinde kişilerin sosyal hayatını ve ruh
sağlığını olumsuz etkileme riski taşıyan kişisel sağlık verileri Bakanlıkça
belirlenir ve sağlık personelinin bu verilere erişimine ölçülü kısıtlar
getirilebilir.
Bakanlık
birimlerinin verilere erişimi
MADDE 7 – (1) Sağlık hizmeti sunucuları tarafından merkezi
sağlık veri sistemine kimliksizleştirilerek gönderilen sağlık verilerini,
ilişkisel veri tabanı aracılığı ile ait oldukları kişilerle eşleştirmeye
yetkili kişileri Bakanlığın birim amirleri ayrı ayrı
belirler ve Genel Müdürlükten bu kişilerin yetkilendirilmesini talep eder.
Her birimin amiri, kendi biriminden en fazla üç kişinin yetkilendirilmesini
talep edebilir.
(2) Birim amirinin talebi üzerine Genel Müdürlükçe
yetkilendirilen kullanıcılar bu yetkiyi, yalnızca sağlık hizmetleri ile
finansmanının planlanması ve yönetimi ile denetleme ve düzenleme görevleri
kapsamında, kişisel veri koruma mevzuatı ilkelerine uygun olarak
kullanabilirler.
(3) Sağlık hizmetleri ile finansmanının planlanması
ve yönetimi amacının sınırları, yasal ve idari düzenlemelerde ilgili birime
verilen görevler üzerinden belirlenir.
Çocukların
sağlık verilerine erişim
MADDE 8 – (1) Ebeveynler, çocuklarına ilişkin sağlık
kayıtlarına herhangi bir onaya ihtiyaç duyulmaksızın e-Nabız üzerinden
erişebilir. Ayırt etme gücüne sahip çocuklar, sağlık geçmişlerine
ebeveynlerinin erişimini e-Nabız üzerinden izne tabi tutabilir.
(2) Anne ve babanın boşanması hâlinde velâyet hakkı
üzerinde bırakılmayan taraf, çocuk ile velinin faydası gözetilmek suretiyle
kişisel verilerin korunması mevzuatına uygun şekilde ve Genel Müdürlükçe
belirlenen sınırlar çerçevesinde çocuğa ilişkin sağlık verilerine
erişebilir.
Sağlık
verilerine hasta yakınlarının erişimi
MADDE 9 – (1) Kişisel sağlık verilerinin hasta yakınları ile
paylaşımında, Kanun ilkelerine aykırılık teşkil etmeyecek şekilde, 1/8/1998 tarihli ve 23420 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Hasta Hakları Yönetmeliğinin 18 inci maddesinin üçüncü fıkrasına
uygun hareket edilir.
Sağlık
verilerine avukatların erişimi
MADDE 10 – (1) Avukatlar, müvekkilinin sağlık verilerini
genel vekâletname ile talep edemezler. Müvekkiline ait sağlık verilerinin
avukata aktarılması için düzenlenmiş olan vekâletnamede, ilgili kişinin
özel nitelikli kişisel verilerinin işlenmesi ve aktarılmasına ilişkin açık
rızasını gösteren özel bir hüküm bulunması gerekir.
Ölünün
sağlık verilerine erişim
MADDE 11 – (1) Ölmüş bir kimsenin sağlık verilerini almaya,
veraset ilamını ibraz etmek suretiyle murisin yasal mirasçıları münferit
olarak yetkilidir.
(2) Ölmüş bir kimsenin sağlık verileri, en az 20
yıl süre ile saklanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kişisel Sağlık Verilerinin Gizlenmesi,
Düzeltilmesi,
İmha Edilmesi ve Aktarılması
Kişisel
sağlık verilerinin gizlenmesi
MADDE 12 – (1) Hakkında gizlilik kararı verilen kişilere ait
verilerin gizlenmesi için yargı makamları tarafından gönderilen
müzekkerenin gereği il sağlık müdürlüğü tarafından yerine getirilir. İl
sağlık müdürlüğü tarafından tesis edilen işlem doğrudan Kimlik Paylaşım
Sistemine de yansır. Gizlilik kararlarının sadece görevi gereği bilmesi
gereken kişiler tarafından bilinmesini sağlamak üzere gerekli her türlü
teknik ve idari tedbirler alınır.
Kişisel
sağlık verilerinin düzeltilmesi
MADDE 13 – (1) İlgili kişi, kendisi hakkında sehven
oluşturulan sağlık verilerinin düzeltilmesi hususunda sağlık verisinin
oluşturulduğu sağlık hizmeti sunucusunun bağlı bulunduğu il sağlık
müdürlüğüne başvurur. İl sağlık müdürlüğü, ilgili sağlık hizmeti sunucusunda
yapacağı araştırma neticesinde sağlık verisinin sehven oluşturulduğu
bilgisine ulaşırsa resmi yazı ile Genel Müdürlüğe başvurur ve sehven
oluşturulan sağlık verisinin düzeltilmesini ister.
(2) Genel Müdürlük tarafından tesis edilecek işlem,
sağlık hizmeti sunucusunun kendi veri tabanında da gerçekleştirilir.
(3) Genel Müdürlük, sağlık hizmeti sunucuları
tarafından oluşturulan sağlık verilerinin kendileri tarafından
düzeltilebileceği tarihi belirler ve bu tarihi ihtiyaca göre günceller.
Genel Müdürlükçe belirlenen bu tarihten sonra oluşturulan sağlık verileri
ilgili sağlık hizmeti sunucusu tarafından; bu tarihten önce oluşturulan
sağlık verileri ise ilgili il sağlık müdürlüğünün talebi üzerine Genel
Müdürlükçe düzeltilir.
Kişisel
sağlık verilerinin imha edilmesi
MADDE 14 – (1) Kişisel verilerin imha edilmesinde, Kanunun 7 nci maddesi ile Kurum tarafından hazırlanarak 28/10/2017 tarihli ve 30224 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Kişisel Verilerin Silinmesi, Yok Edilmesi veya Anonim Hale
Getirilmesi Hakkında Yönetmelik hükümlerine riayet edilir.
Kişisel
sağlık verilerinin aktarılması
MADDE 15 – (1) Kişisel sağlık verilerinin yurtiçinde
aktarımında Kanunun 8 inci maddesine, yurtdışına aktarımında ise Kanunun 9
uncu maddesine riayet edilir.
(2) Kişisel sağlık verilerinin, Kanunun 8 inci
maddesinin ikinci fıkrasının (b) bendi ile üçüncü fıkrası ve 28 inci
maddesi kapsamında kamu kurum ve kuruluşlarına aktarılması için protokol
düzenlenir. Düzenlenen protokolde, kişisel veri koruma mevzuatının genel
ilkeleri ile veri güvenliğine ilişkin hükümlere ve protokol kapsamında
hangi verilerin aktarılacağına yer verilir. Verilerin aktarımı, teknik
altyapının uygun olması hâlinde KamuNET üzerinden
gerçekleştirilir.
(3) Kişisel sağlık verilerinin aktarımı talepleri,
talep edilen sağlık verilerinin ilgili olduğu Bakanlık birimi tarafından
Kanun ve ilgili diğer mevzuat açısından değerlendirilir, değerlendirme
sonucuna göre Genel Müdürlükçe işlem tesis edilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Bilimsel Amaçlarla İşleme ve Açık Sağlık Verisi
Bilimsel
amaçlarla işleme
MADDE 16 – (1) Kanunun 28 inci maddesinin birinci fıkrasının
(b) bendi kapsamında veri sorumlusu tarafından anonim hâle getirilen
kişisel sağlık verileri ile bilimsel çalışma yapılabilir.
(2) Kanunun 28 inci maddesinin birinci fıkrasının
(c) bendi kapsamında kişisel sağlık verileri, ilgili kişilerin özel hayatın
gizliliğini veya kişilik haklarını ihlâl etmemek ya da suç teşkil etmemek
kaydıyla alınacak teknik ve idari tedbirler çerçevesinde, bilimsel
amaçlarla işlenebilir.
Açık
sağlık verisi
MADDE 17 – (1) Genel
Müdürlük tarafından, Bakanlığın merkez ve taşra teşkilatı ile bağlı ve
ilgili kuruluşlarında kullanılan sistemlerde yer alan verilerin, veri
mahremiyeti ile veri güvenliğine ilişkin düzenlemeler göz önünde
bulundurularak, sağlık sisteminde şeffaflığı ve hesap verilebilirliği temin
etmek, sağlık hizmeti sunumuna ilişkin politika ve stratejilere yön vermek,
sağlık alanında yapılacak bilimsel araştırmalara destek olmak ve sağlığa
ilişkin ürün ve hizmetlerin geliştirilmesini sağlamak amaçlarıyla, bu
konuya özel olarak tahsis edilen bir internet sitesi üzerinden herkesin
erişimine açılmasına ilişkin usûl ve esaslar
Bakanlıkça belirlenir.
ALTINCI BÖLÜM
Veri Güvenliği
Veri
güvenliğine ilişkin yükümlülükler
MADDE 18 – (1) Kanunun 12 nci
maddesinde yer alan veri güvenliğine ilişkin yükümlülüklere riayet edilir.
Teknik ve idari tedbirlerin alınmasında, Kurum tarafından hazırlanan
Kişisel Veri Güvenliği Rehberi esas alınır.
(2) İşlenen kişisel verilerin kanuni olmayan yollarla
başkaları tarafından elde edilmesi hâlinde veri sorumlusu tarafından Kurula
yapılacak bildirimde Kanun hükümleri ile Kurulun bu hususa ilişkin
düzenleyici işlemleri esas alınır.
Bilgi
güvenliği
MADDE 19 – (1) Bakanlık merkez birimleri ve taşra teşkilatı
ile bağlı ve ilgili kuruluşlarda yürütülen bilgi güvenliği süreçleri, Genel
Müdürlük tarafından hazırlanan Bilgi Güvenliği Politikaları Yönergesi ile
belirlenir.
Yeterli
önlemler
MADDE 20 – (1) Özel nitelikli kişisel verilerin işlenmesinde
ayrıca, Kanunun 6 ncı maddesinin dördüncü fıkrası
ile 22 nci maddesinin birinci fıkrasının (ç)
bendi uyarınca Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından yapılan ikincil
düzenlemelerde yer alan yeterli önlemlere riayet edilir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yaptırım
MADDE 21 – (1) Bu Yönetmelikle korunan kişisel verilere
ilişkin suçlar ve kabahatler bakımından Kanunun 17 nci
ve 18 inci maddelerine göre işlem yapılır.
(2) Bu Yönetmelik gereklerini yerine getirmeyen
kamu görevlileri için bağlı oldukları disiplin amirliğine bildirim yapılır
ve varsa yetkileri iptal edilir. Gerçek kişiler ve özel hukuk tüzel
kişileri hakkında ilgili mevzuata göre işlem yapılır.
(3) Merkezi sağlık veri sistemine Bakanlıkça
belirlenen usul ve esaslara uygun bir şekilde veri gönderimi yapmayan
sağlık hizmeti sunucularına, 3359 sayılı Sağlık Hizmetleri Temel Kanununun
Ek 11 inci maddesinin üçüncü fıkrasına göre işlem tesis edilir.
Hüküm
bulunmayan hâller
MADDE 22 – (1) Kişisel sağlık verilerinin işlenmesi ile
ilgili olarak bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hâllerde; Kanun ve ilgili
ikincil düzenlemeler uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 23 – (1) 20/10/2016 tarihli ve
29863 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanan Kişisel Sağlık Verilerinin
İşlenmesi ve Mahremiyetinin Sağlanması Hakkında Yönetmelik yürürlükten
kaldırılmıştır.
Yürürlük
MADDE 24 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 25 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Sağlık Bakanı
yürütür.
|