Kültür ve Turizm Bakanlığından:
GÜZEL SANATLAR GENEL MÜDÜRLÜĞÜNDE 375 SAYILI KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMENİN EK 26 NCI MADDESİ
KAPSAMINDA GÖREV YAPAN SÖZLEŞMELİ
PERSONEL HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Güzel Sanatlar Genel
Müdürlüğünde 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin Ek 26 ncı maddesi
kapsamında istihdam edilecek yerli ve yabancı sözleşmeli personelde
aranacak şartlar, bunların işe alınmaları, değerlendirme usul ve esasları,
sözleşme süre, usul ve esasları, görev, yetki ve yükümlülükleri,
sözleşmelerinin feshi ile istihdamlarına dair diğer hususları
düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Güzel Sanatlar Genel
Müdürlüğünde 375 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin Ek 26 ncı maddesi kapsamında istihdam edilecek yerli ve
yabancı sözleşmeli personeli kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 27/6/1989 tarihli ve 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek 26 ncı maddesi ile 10/7/2018
tarihli ve 30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı
Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesinin 280
inci maddesinin ikinci fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bakan: Kültür ve Turizm Bakanını,
b) Bakan Yardımcısı: Güzel Sanatlar Genel
Müdürlüğünün bağlı olduğu Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısını,
c) Bakanlık: Kültür ve Turizm Bakanlığını,
ç) Genel Müdür: Güzel Sanatlar Genel Müdürünü,
d) Genel Müdürlük: Güzel Sanatlar Genel
Müdürlüğünü,
e) Kurum: Genel Müdürlüğü ve Müdürlükleri,
f) Kurum Amiri: Genel Müdürlükte Genel Müdürü,
Müdürlüklerde Müdürü,
g) Mali Yıl: Takvim yılını,
ğ) Misafir Sanatçı: 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek 26 ncı maddesi kapsamında; tam
zamanlı, kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam edilen şef (sanat
yönetmeni), solist, ses sanatçısı, saz sanatçısı, sahne sanatçısı ve diğer
unvanlı sanatçılar ile notist, lüthie, akordör, tonmaister ve diğer sanat ve sahne uygulatıcılarını,
h) Müdür: Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğüne bağlı
orkestra, koro ve topluluk Müdürlerini,
ı) Müdürlük: Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğüne bağlı
orkestra, koro ve topluluk Müdürlüklerini,
i) Personel: Bu Yönetmelik kapsamında, özel bilgi
ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki işlerde tam zamanlı, kısmi
zamanlı veya proje kapsamında sözleşmeli olarak istihdam edilen misafir
sanatçı ve yardımcı elemanları,
j) Yardımcı Eleman: 375 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin Ek 26 ncı maddesi kapsamında,
sanatsal faaliyetlerin koordineli bir şekilde gerçekleştirilmesi konusunda
özel bilgi ve uzmanlık gerektiren geçici mahiyetteki teknik işlerde tam
zamanlı, kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam edilen, misafir
sanatçılar dışındaki personeli,
k) Yetkili Kurul: Orkestralarda Yönetim Kurulunu,
Koro ve Topluluklarda Sanat Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Personel Alımı
Personelde
aranacak şartlar
MADDE 5 – (1) Kısmi zamanlı
veya proje kapsamında istihdam edilen şef ve solistler haricinde, bu Yönetmelik
kapsamında istihdam edileceklerin, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48
inci maddesinin birinci fıkrasının (A) bendinin (4), (5), (6), (7) numaralı
alt bentleri ile hizmet gerekleri açısından ihtiyaç duyulması halinde (8)
numaralı alt bendinde yer alan şartları taşımaları gerekir.
(2) Misafir sanatçı olarak çalıştırılacaklarda bu
maddenin birinci fıkrasına ek olarak aşağıdaki şartlar aranır:
a) Mali yıl boyunca tam zamanlı
olarak çalıştırılacak misafir sanatçılardan ses ve saz sanatçılarının en az
konservatuar veya bir üniversitenin ilgili lisans bölümünden, dansçıların
en az güzel sanatlar lisesi ya da konservatuarın lise bölümü veya fakülte
ya da dört yıllık yüksekokuldan; semazen, mehteran ve diğer sanatçıların
ise en az lise veya dengi bir okuldan mezun olmaları gerekir.
b) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçılardan ses ve saz sanatçılarının en az güzel sanatlar
lisesi veya konservatuarın lise bölümünden mezun olmaları; dansçı, semazen,
mehteran ve diğer sanatçıların ise en az lise veya dengi bir okuldan mezun
olmaları gerekir.
c) Yurt dışında eğitim görmüş olan misafir
sanatçıların, yukarıda sayılan okullara denkliği Milli Eğitim Bakanlığı
veya Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş okullardan mezun olmaları
gerekir.
(3) Yardımcı eleman ile mali yıl boyunca tam
zamanlı olarak çalıştırılacak olan misafir sanatçılarda bu maddenin birinci
ve ikinci fıkrasına ek olarak aranacak nitelikler Genel Müdürlükçe
belirlenir.
(4) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçılarda bu maddenin birinci ve ikinci fıkrasına ek olarak
aranacak nitelikler Müdürlükçe belirlenir.
(5) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen şef ve solistlerin ulusal veya ilgili ülke mevzuatı kapsamında
ilgisine göre şef ya da solist unvanını ihraz etmiş olmaları şarttır.
Personel
seçimi
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki personel
değerlendirmeye tabi tutularak istihdam edilir.
(2) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçılar için uygulamalı bir değerlendirme yapılmaz.
(3) Yardımcı eleman pozisyonlarına merkezi sınav
sonuçlarına göre uygulanacak değerlendirme sonucuna göre alım yapılır.
Duyuru ve
başvuruların yapılması
MADDE 7 – (1) Yardımcı
eleman ile mali yıl boyunca tam zamanlı olarak çalıştırılacak olan misafir
sanatçı adaylarında aranacak nitelikler, pozisyon unvanları ve sayısı,
istihdam yerleri; başvuru süresi, yeri ve şekli; değerlendirme usulü,
tarihi ve yeri, gerekmesi halinde istenecek belgeler ile gerekli görülecek
diğer hususlar değerlendirme tarihinden en az 30 gün önce Resmî Gazete ile
Bakanlığın ve Devlet Personel Başkanlığının internet sitesinden ilan
edilir.
(2) Müdürlüklerde kısmi zamanlı veya proje
kapsamında istihdam edilen misafir sanatçı olarak çalışma talebinde
bulunanlar, Müdürlükçe istenen belgelerin asılları veya Kurum tarafından
onaylı örneklerini ekleyerek, yıl içinde Müdürlüğün belirleyeceği
zamanlarda ilgili Müdürlüğe başvururlar.
(3) Yardımcı eleman ve mali yıl boyunca tam zamanlı
misafir sanatçı olarak çalışma talebinde bulunanlar, ilanda istenen
belgelerin asılları veya Kurum tarafından onaylı örneklerini ekleyerek
Genel Müdürlüğe veya ilgili Müdürlüğe başvururlar. Müdürlüğe yapılan
başvurular ivedi olarak Genel Müdürlüğe gönderilir.
(4) Belgelerini teslim etmeyenlerin ve eksik ya da
geç teslim edenlerin başvuruları değerlendirmeye alınmaz.
(5) Başvurudan göreve başlamaya kadar tüm
aşamalarda adaylara yapılacak bilgilendirme ve çağrılar, ilanda
belirtilmesi halinde adayların başvuru sırasında bildirdikleri elektronik
posta adreslerine ve Genel Müdürlüğün internet sayfasında duyuru yoluyla
yapılabilir. Bu durumda ayrıca kâğıt ortamında herhangi bir yazışma
yapılmaz.
(6) Yardımcı eleman pozisyonları için
değerlendirmeye çağrılacak aday sayısı her bir pozisyon unvanı için ayrı ayrı olmak üzere ilan edilen pozisyon sayısının dört
katından fazla olamaz. Merkezi sınav puanı en yüksek olan adaydan başlamak
üzere, ilanda belirtilen taban puan esas alınarak yapılan sıralama
sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da
değerlendirmeye çağrılır.
Değerlendirme
yetkisi
MADDE 8 – (1) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçılar yetkili kurul tarafından belirlenir ve Genel
Müdürlüğün onayına sunulur.
(2) Mali yıl boyunca tam zamanlı misafir sanatçı
olarak çalıştırılmak isteyenlerden;
a) Orkestralarda çalıştırılacak olanların
başvuruları, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek iki üye, Bakanlık dışından
bir orkestra şefi, Genel Müdürlüğe bağlı orkestralarda görevli bir orkestra
şefi ve alım yapılacak branşta görev yapan bir
sanatçı olmak üzere beş kişiden oluşturulacak değerlendirme kurulu
tarafından,
b) Koro ve topluluklarda çalıştırılacak olanların
başvuruları, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek iki üye, Bakanlık dışından
bir koro/topluluk şefi, Genel Müdürlüğe bağlı koro/topluluklarda görevli
bir koro/topluluk şefi ve alım yapılacak branşta
görev yapan bir sanatçı olmak üzere beş kişiden oluşturulacak değerlendirme
kurulu tarafından,
uygulamalı bir değerlendirme yapılarak karara bağlanır.
(3) Yardımcı eleman olarak çalıştırılmak
isteyenlerden;
a) Genel Müdürlükte çalıştırılacak olanların
başvuruları, bir Genel Müdür Yardımcısı ve Genel Müdürlükçe
görevlendirilecek iki üye olmak üzere üç kişiden oluşturulacak
değerlendirme kurulu tarafından,
b) Müdürlükte çalıştırılacak olanların başvuruları,
bir Genel Müdür Yardımcısı, Genel Müdürlükçe görevlendirilecek bir üye ve
yardımcı elemanın çalıştırılacağı kurumun Müdürü olmak üzere üç kişiden
oluşturulacak değerlendirme kurulu tarafından yapılacak değerlendirme ile,
karara bağlanır.
(4) İkinci ve üçüncü fıkralarda belirtilen
değerlendirme kurulları Genel Müdürlüğün onayı ile oluşturulur ve üyelerin
salt çoğunluğunun katılımıyla toplanır.
(5) Yetkili kurul ve değerlendirme kurulunun başkan
ve üyeleri; boşanmış olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu
derece dâhil) kan ve ikinci dereceye kadar (bu derece dâhil) kayın
hısımlarının ve daha önce öğrencisi olmuş veya halen öğrencisi olan
adayların değerlendirmelerinde görev alamazlar.
Değerlendirme
usulü
MADDE 9 – (1) Yardımcı eleman ve mali yıl boyunca tam
zamanlı misafir sanatçı olarak çalışmak isteyen adayların değerlendirmesi
puanlama şeklinde ve 100 üzerinden yapılır. Adayın değerlendirmede başarılı
sayılabilmesi için en az 70 puan alması şarttır. Nihaî başarı puanları,
değerlendirme kurulu üyelerinin ayrı ayrı verdikleri
puanların aritmetik ortalaması alınmak suretiyle tespit edilir. 70 tam puan
altındaki küsurlu puanlar değerlendirme kurulunca 70 tam puana
tamamlanamaz. 70 puanı geçenlerin sayısı ilanda belirtilen branş ihtiyacından fazla olduğu takdirde en yüksek puan
alanlar ilanda belirtilen branş ihtiyacına göre sıra ile göreve alınır.
Kazananlar arasında eşit başarı gösterenlerden daha genç yaşta olanlar
tercih edilir. 70 puanı geçenlerin sayısı ilanda belirtilen sayıdan fazla
ise diğerleri yedek olur ve yedeklerin aldıkları notlara göre yedek sırası
belirlenir. Asil adayların herhangi bir sebeple göreve başlamamaları veya
başlamalarına engel bir durumun ortaya çıkması hâlinde yedek sıralamasına
göre adaylar göreve başlatılır.
(2) Değerlendirme kurulu
üyelerinin vereceği puanlardan en yüksek ve en düşük puan arasında 30
puandan fazla fark olduğunda, bu iki puan geçersiz sayılarak hesaplama
yapılır.
(3) Değerlendirmede başarılı olan asil ve yedek
adayların isimlerini içeren listeler, Bakanlığın internet sitesinde ilan
edilir. İlan tebligat yerine geçer, ayrıca tebligat yapılmaz. Yedek listede
yer almak daha sonraki değerlendirme ve alımlar için müktesep hak veya
herhangi bir öncelik hakkı teşkil etmez.
(4) Değerlendirmede 70 ve üzerinde puan almış
olmak, daha sonra yapılacak alımlarda adaylar için müktesep hak teşkil
etmez.
(5) Değerlendirme sonuçlarına itirazlar, sonuçların
açıklandığı tarihten itibaren beş işgünü içerisinde gerekçeli ve yazılı
olarak Genel Müdürlüğe yapılır. İtirazlar en geç otuz işgünü içerisinde
incelenir ve sonuç ilgiliye yazılı olarak bildirilir.
(6) Yardımcı eleman ve mali yıl boyunca tam zamanlı
misafir sanatçı olarak çalıştırılacakların branşlarına
göre değerlendirmede göz önüne alınacak hususlar ve uygulamalı
değerlendirmenin esasları ile kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçıların belirlenme esas ve usulleri Bakan Yardımcısı
onayına dayanarak Genel Müdürlükçe belirlenir.
Sözleşme
imzalanması
MADDE 10
– (1) Değerlendirme sonucu
çalıştırılması uygun görülenlerden aşağıdaki belgeler istenir:
a) Öğrenim durumunu gösterir belgenin aslı veya
Kurum tarafından onaylı örneği; yurt dışında eğitim görmüş olanlar için
denkliği Milli Eğitim Bakanlığı veya Yükseköğretim Kurulu tarafından tasdik
edilmiş diploma veya geçici mezuniyet belgesinin aslı veya Kurum tarafından
onaylı örneği ve noterden tasdikli tercümesinin aslı veya kurum tarafından
onaylı örneği,
b) Yabancı dil bilgisi şartının aranması halinde,
yabancı dil bilgisine ilişkin Genel Müdürlük tarafından istenen belge,
c) T.C. kimlik numarası beyanı, yabancı uyruklu
personel için pasaport örneği,
ç) Sabıka kaydına ilişkin yazılı beyanı, yabancı
uyruklu personel için sabıka kaydı belgesi veya buna denk belge,
d) Sağlık açısından görevi devamlı yapmasına engel
bir durum olmadığına ilişkin yazılı beyanı,
e) Türk vatandaşı olan personel için askerlikle
ilişiği olmadığına dair yazılı beyanı,
f) Mal bildirim beyannamesi,
g) Başka kurum veya kuruluşa karşı mecburi hizmetle
yükümlü bulunmadığına dair yazılı beyanı,
ğ) Son altı ay içerisinde çekilmiş vesikalık
fotoğraf.
(2) Adaylar, verilen süre içerisinde, istenen bilgi
ve belgelerle birlikte Genel Müdürlüğe müracaat eder. Süresi içinde geçerli
bir mazereti olmadığı halde müracaat etmeyenlerin göreve başlama işlemleri
yapılmaz.
(3) İstenilen belgeler, Genel Müdürlük tarafından
incelenir. İnceleme sonucunda noksanlıklar olduğu anlaşılırsa tamamlanması
için on işgünü ek süre verilir. Bu süre sonunda belgelerini tamamlamayanlar
veya getirdikleri belgelerden istihdama engel durumları olduğu anlaşılanlar
ile sözleşme imzalanmaz.
(4) Bakanın Onayı ile değerlendirmede başarılı olan
ve nihai listede asil olarak yer alan adaylar ile adayın görev yapacağı
kurumun amiri arasında sözleşme imzalanır.
(5) İlan edilen pozisyonlardan boş kalanlar ile
göreve başlayıp da altı ay içerisinde görevden ayrılanların yerine, başarı
sırasına göre varsa yedek adaylarla sözleşme imzalanabilir.
(6) Değerlendirmede başarılı olanlardan başvuru
belgelerinde gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit edilenlerin göreve
başlama işlemleri yapılmaz, yapılmış olanlar iptal edilir.
(7) Sahte veya yanıltıcı bilgi veya belge verdiği
sonradan anlaşılanların sözleşmeleri feshedilir ve haklarında suç
duyurusunda bulunulur. Bu şekilde Kurumu yanıltanlar kamu görevlisi ise
durumları çalıştıkları kurumlara da bildirilir.
(8) Şef ve solistler dışında, kısmi zamanlı veya
proje kapsamında istihdam edilen misafir sanatçılardan da (f) ve (g)
bentleri hariç birinci fıkrada belirtilen bilgi ve belgeler istenir ve
bunlar hakkında da; altıncı ve yedinci fıkra hükümleri uygulanır. Bunlar,
Müdürlüğün belirleyeceği zamanlarda Müdürlüğe müracaatta bulunurlar ve
belgeleri ivedi olarak incelenerek göreve başlama işlemleri
sonuçlandırılır. İşlemleri tamamlananlar ile Müdür arasında sözleşme
imzalanır. Noksan belgelerini tamamlamayanlar veya getirdikleri belgelerden
istihdama engel durumları olduğu anlaşılanlar ile sözleşme imzalanmaz.
Sözleşme şekli
ve içeriği
MADDE 11
– (1) Sözleşmede; sözleşmenin
süresi, ücret, çalışma, izinler ve gerekli görülen diğer hususlara yer
verilir. Tip sözleşme örnekleri her yıl Genel Müdürlük tarafından
hazırlanarak Müdürlüklere gönderilir. Misafir sanatçı unvanları ve yardımcı
eleman için ayrıca sözleşme süresinin tam veya kısmi zamanlı olmasına göre
ayrı tip sözleşme örnekleri hazırlanabilir.
(2) Sözleşmeler üç nüsha olarak düzenlenir ve bir
nüshası Genel Müdürlüğe gönderilir.
Göreve
başlama süresi
MADDE 12
– (1) Personel, sözleşme
imzalanmadan göreve başlatılamaz.
(2) Kendisi ile sözleşme imzalanan personel
sözleşmesinde belirtilen tarihte göreve başlamak ile mükelleftir.
(3) Geçerli bir mazereti olmaksızın sözleşmede
belirtilen tarihte işe başlamayanların sözleşmeleri Bakan Onayı ile
feshedilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Personelin Hakları, Yükümlülükleri ve Yasaklar
Sadakat
MADDE 13
– (1) Personel, Türkiye
Cumhuriyeti Anayasasına, kanunlarına ve diğer mevzuata sadakatle bağlı
kalmak ve bunları sadakatle uygulamak zorundadır.
Devlete
bağlılık ve tarafsızlık
MADDE 14 – (1) Personel
siyasi partiye üye olamaz, herhangi bir siyasi parti, kişi veya zümrenin
yararını veya zararını hedef tutan bir davranışta bulunamaz; görevlerini
yerine getirirken dil, ırk, cinsiyet, siyasi düşünce, felsefi inanç, din ve
mezhep gibi ayrım yapamaz; hiçbir şekilde siyasi ve ideolojik amaçlı
beyanda veya eylemde bulunamaz ve bu eylemlere katılamaz.
(2) Personel her durumda Devletin menfaatlerini
korumak mecburiyetindedir. Türkiye Cumhuriyeti Anayasasına ve kanunlarına
aykırı olan, Devletin bağımsızlığını ve bütünlüğünü bozan, Türkiye
Cumhuriyetinin güvenliğini tehlikeye düşüren herhangi bir faaliyette
bulunamaz. Aynı nitelikte faaliyet gösteren herhangi bir harekete, gruplaşmaya,
teşekküle veya derneğe katılamaz, bunlara yardım edemez.
Görevlerin
yerine getirilmesi
MADDE 15
– (1) Personel, Kurumun yürürlükte
bulunan kanun, yönetmelik, genelge ve diğer mevzuat hükümleri ile Kurumca
belirlenen çalışma esaslarına uymakla, yöneticiler tarafından verilen
pozisyonunun gerektirdiği görevleri yerine getirmekle yükümlü ve görevlerinin
iyi ve doğru yürütülmesinden yöneticilerine karşı sorumludur.
Kişisel
sorumluluk ve zarar
MADDE 16
– (1) Personel, görevlerini dikkat
ve itina ile yerine getirmek, kendilerine teslim edilen kamu malını korumak
ve her an hizmete hazır halde bulundurmak için gerekli tedbirleri almak
zorundadır.
(2) Personelin kasıt, kusur, ihmal veya
tedbirsizliği sonucu idare zarara uğratılmışsa, bu zararın ilgili personel
tarafından rayiç bedeli üzerinden ödenmesi esastır. Zararların
ödettirilmesinde bu konudaki genel hükümler uygulanır.
Davranış
ve iş ilişkileri
MADDE 17
– (1) Personel, hizmet içindeki ve
dışındaki davranışlarında, iş ilişkilerinde Kurumu temsil ettiği bilinciyle
hareket etmek ve bu görevin gerektirdiği itibar ve güvene layık olduğunu
göstermek zorundadır.
Devir ve
teslim zorunluluğu
MADDE 18
– (1) Sözleşmesi sona eren
personel, kendisine verilen personel kimliği ile birlikte zimmetinde
bulunan her türlü demirbaş ve malzemeyi Kuruma eksiksiz olarak iade eder.
Kurum
dışına bilgi ve demeç verme
MADDE 19
– (1) Kurumun yetkili kılacakları
dışında hiçbir personel, Kurumu ilgilendiren konular hakkında basına ve
diğer her türlü iletişim kanallarına bilgi veya demeç veremez.
(2) Personel, kurumun iç işleyişine dair yazı,
tebliğ ve genelgeler ile eklerine dair bilgi ve belgeleri sosyal medya
hesapları, ağları ya da internet üzerinden izinsiz paylaşamaz.
(3) Personel, internet ortamında içerik veya
bağlantı dahil suç unsuru barındıran paylaşım ve
açıklamalarda bulunamaz.
(4) Personel, hiçbir şekilde kurumunun,
yöneticilerinin veya kendisinin mesleki itibarını zedeleyecek sözlü, yazılı
ve fiili eylemlerde bulunamaz.
Menfaat
sağlama ve hediye alma yasağı
MADDE 20 – (1) Personelin, görevi içinde veya dışında her ne
şekilde olursa olsun görevi ile ilgili pozisyon ve yetkilerini kullanarak
kendisi, yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlaması ve
aracılıkta bulunması yasaktır.
(2) Personelin; tarafsızlığını, performansını,
kararını, görevini yapmasını etkileyen veya etkileme ihtimali bulunan,
ekonomik değeri olan ya da olmayan, doğrudan ya da dolaylı hediye kabul
etmesi yasaktır.
Gizli
bilgileri açıklama yasağı
MADDE 21
– (1) Personelin, kurumun hizmet
ve faaliyetleri ile ilgili gizli bilgileri, hizmet alanlara ve anlaşmalı
kuruluşlara ait sırları açığa vurması, görevinden ayrılmış olsa dahi
yasaktır.
(2) Personel, açıklanması yasaklanan bilgileri
internet ortamında içerik veya bağlantı paylaşımı da dahil
olmak üzere herhangi bir şekilde açıklayamaz.
Başka iş
ve hizmet üstlenme
MADDE 22
– (1) Tam zamanlı personel, hizmet
sözleşmesi ile üstlenmiş olduğu görevlerini aksatacak ya da etkileyecek
başka bir iş veya hizmette çalışamaz ve 6102 sayılı Türk Ticaret Kanunu
hükümleri uyarınca tacir veya esnaf sayılmasını gerektirecek bir faaliyette
bulunamaz. Aşağıda gösterilen iş ve hizmetler bu maddede öngörülen yasağın
kapsamı dışındadır:
a) Kurum amirinden izin alınmak kaydıyla, kurumun
sanat anlayışı ve ilkeleriyle çelişmeyen nitelikteki resmi ve özel konser,
radyo-televizyon programı, topluluk, koro ve orkestra çalışmaları ile diğer
çalışmalara katılmak,
b) Faaliyet konusu kurumun görev alanına girmeyen
şirketlere, yönetici olmamak kaydıyla kollektif
şirketlerde ortak veya komandit şirketlerde komandite hariç ortak olmak,
c) Kurum amirinden izin alınmak kaydıyla, bilirkişi
ve hakemlik gibi görevleri yapmak,
ç) Üyesi oldukları yapı, kalkınma ve tüketim
kooperatifleri, kanunla kurulmuş yardım sandıkları ve bunların iştiraklerinin
yönetim ve denetim kurulları üyelikleri görevleri ve özel kanunlarda
belirtilen görevler ile kurum amirinden izin almak kaydıyla yapılan insani
ve sosyal amaçlı gönüllü çalışmalar.
(2) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen personel için bu yasağın kapsamı sözleşmelerinde belirtilir.
Toplu
eylemde bulunma yasağı
MADDE 23
– (1) Personel, toplu halde
görevden çekilemez, boykot ve grev yapamaz, hizmetleri yavaşlatacak veya
aksatacak eylem ve hareketlerde bulunamaz.
Sosyal
güvenlik hakkı
MADDE 24
– (1) Personel, 31/5/2006
tarihli ve 5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanununun
4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında sigortalı
sayılır.
Sendikal
faaliyette bulunma
MADDE 25
– (1) Tam zamanlı sözleşme ile
çalıştırılan personel, 4688 sayılı Kamu Görevlileri Sendikaları ve Toplu
Sözleşme Kanunu hükümlerine tabi olup anılan Kanunda belirtilen hükümler
uyarınca, sendika kurabilir ve bunlara üye olabilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Görev Yeri, Çalışma Saatleri ve İzinler
Görev
yeri
MADDE 26
– (1) Misafir sanatçılar ve Genel
Müdürlüğe bağlı Resim ve Heykel Müzelerinde görevlendirilecek olanlar
dışındaki yardımcı elemanlar, proje kapsamındaki geçici görevler haricinde
sözleşme yaptıkları Müdürlük veya Genel Müdürlük dışında çalıştırılamazlar.
Çalışma
saatleri
MADDE 27
– (1) Tam zamanlı yardımcı
elemanın haftalık çalışma süresi kırkbeş saattir.
Günlük çalışma süresi, Devlet memurlarının çalışma süresinden az olmamak ve
haftada en az bir, en fazla iki gün tatil olacak şekilde Genel Müdürlükçe
belirlenir.
(2) Tam zamanlı misafir sanatçı, Müdürlüklerde 657
sayılı Devlet Memurları Kanununun ek geçici 16 ncı
maddesi kapsamında görev yapan personel için uygulanan mesai saatleri ve
çalışma programına uymakla yükümlüdür.
(3) Kısmi zamanlı personel, haftada en fazla otuz
saat çalıştırılabilir.
(4) Proje kapsamında istihdam edilen personelin
çalışma süresi, tam veya kısmi zamanlı çalışma durumu dikkate alınarak
yukarıdaki fıkralara göre saptanır.
(5) Personel, çalışma programlarına göre kendisine
verilen görevleri zamanında ve tam olarak yerine getirir. Bunların devamı
ve giriş çıkış saatleri günlük cetvellerle tespit edilir. Günlük devam
cetvellerini kurum amiri inceleyerek imzalar.
(6) Hastalık veya başka bir özür nedeniyle görevine
gelemeyen personel, acil durumlar hariç durumunu çalışmadan en az bir saat
önce Kurumuna bildirir.
Fazla
çalışma
MADDE 28
– (1) Personel o gün bitirilmesi
gereken işlerin bitimine kadar çalışmak zorundadır. Normal çalışma
sürelerini aşan fazla çalışma süreleri için ilgili kanunlarında öngörülen
hükümler saklı kalmak kaydıyla her dokuz saat için bir gün hesabıyla izin
verilir.
İzinler
MADDE 29
– (1) Mali yıl boyunca tam zamanlı
olarak çalıştırılan misafir sanatçı ve yardımcı elemanın 657 sayılı Devlet
Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (B) bendi
kapsamında istihdam edilenlerle aynı usul, esas ve şartlarda izin hakları
vardır.
(2) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen misafir sanatçı ve yardımcı elemana, çalıştığı her ay için iki gün
izin verilir ve çalışılan her ay için kazanılan izinler sözleşme dönemi
içinde kalmak kaydıyla toplu olarak da kullandırılabilir. Bu personelin
mazeret izinlerine dair hususlarda birinci fıkra uygulanır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Sözleşme Süresi, Mali ve Sosyal Haklar
Sözleşmenin
süresi ve yenilenmesi
MADDE 30
– (1) Personelin sözleşme süreleri
mali yıl ile sınırlıdır.
(2) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen personelin sözleşme süresi ihtiyaca göre belirlenir.
(3) Tam zamanlı personelin sözleşme süresinin
bitiminde sözleşmesinin yenilenip yenilenmeyeceği Genel Müdürlük tarafından
değerlendirilerek Bakan Onayına sunulur.
(4) Tam zamanlı personelin sözleşmesinin
yenilenmesi için yeniden bu Yönetmeliğin 8 inci ve 9 uncu maddesine göre
değerlendirme yapılması zorunlu değildir. Ancak Genel Müdürlük gerekli
gördüğü takdirde, personelin statüsüne göre, 8 inci maddede belirtilen
değerlendirme kuruluna değerlendirme yaptırabilir.
(5) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilen personelin sözleşmesi, sözleşme süresi bitiminde başka hiçbir işleme
gerek kalmaksızın sona erer. Ancak gerekli görülmesi ve personelin de talep
etmesi halinde bunların sözleşmeleri Genel Müdürlüğün onayı ile
yenilenebilir.
Sözleşme
ücreti
MADDE 31
– (1) Personele, sözleşme
ücretinin dışında herhangi bir ad altında başkaca bir ödeme yapılamaz ve
sözleşmelere bu yolda hüküm konulamaz.
(2) Bir aydan kısa süreli sözleşmeyle görev
yapanların ücretleri sözleşme bitiminde, diğerlerinin ücretleri görevin
yerine getirilmesini müteakiben her ayın 15 inci günü ödenir. Sözleşmenin
ayın 15 inci gününden önce herhangi bir şekilde sona ermesi halinde ödeme kıst olarak bu durumun meydana geldiği tarihte yapılır.
(3) Sözleşme ücreti bu Yönetmelikte belirtilen
istisnalar dışında fiilen çalışma karşılığı ödenir. Tam zamanlı personelin
görevine gelmediği her gün için aylık sözleşme ücretinin 1/30 u, devam
etmediği her saati için aylık sözleşme ücretinin 1/270 i kadar eksik ödeme
yapılır. Kısmi zamanlı veya projelerle sınırlı olarak çalışan personelin
görevine devam etmediği her saat için saatlik sözleşme ücreti kadar eksik
ödeme yapılır.
Yolluk
giderleri ve gündelikler
MADDE 32
– (1) Görev yeri dışına geçici
olarak gönderilen personele ödenecek gündelik ve yol giderinde, 10/2/1954 tarihli ve 6245 sayılı Harcırah Kanununun 33
üncü maddesi kapsamında Güzel Sanatlar Genel Müdürlüğünde görev yapan memur
ve sanatçılara ödenen gündelik tutarlar esas alınır.
Kıyafet
yardımı
MADDE 33
– (1) Mali yıl boyunca tam zamanlı
olarak çalıştırılan misafir sanatçılara, hizmetin gereği olarak sahnede
giyilmesi gereken kıyafet bütçe imkanları dahilinde
kurumlarınca verilebilir. Bu yardım yalnız ayni olarak yapılabilir.
(2) Bir yıl için veya daha fazla süreyle kıyafet
yardımı yapılmış olması sonraki yıllar için de kıyafet yardımı yapılacağı
anlamına gelmez ve kazanılmış hak teşkil etmez.
(3) Verilecek kıyafetin standartları, ne kadar
süreyle verileceği ve nasıl muhafaza edileceği hususları ile bu
malzemelerin kullanımına ilişkin usul ve esaslar Bakan Onayına dayanarak
Genel Müdürlükçe belirlenir.
ALTINCI BÖLÜM
Sözleşmenin Sona Ermesi
Sona erme
halleri
MADDE 34
– (1) Personelin sözleşmesi
aşağıdaki hallerde sona erer:
a) Sözleşmenin feshi.
b) Personelin istek, yaş haddi, malullük gibi
nedenlerle emekliye ayrılması.
c) İşe alınma şartlarından herhangi birini
taşımadığının sonradan anlaşılması veya görevi sırasında bu şartlardan
herhangi birinin kaybedilmesi.
ç) Ölüm.
d) Sözleşmenin yenilenmemesi.
Personel
tarafından sözleşmenin feshi
MADDE 35
– (1) Personel, kendi isteği ile
en az bir ay önceden bildirimde bulunmak koşuluyla sözleşmeyi tek taraflı
feshedebilir.
Kurum
tarafından sözleşmenin feshi
MADDE 36
– (1) Tam zamanlı personelin;
a) İşe alınma şartlarından herhangi birini
taşımadığının sonradan anlaşılması,
b) İşe alınma şartlarından herhangi birini görevi
sırasında kaybetmesi,
c) Sözleşme dönemi içerisinde kesintisiz üç gün
veya toplam on gün süreyle görevine gelmemesi,
ç) (d) bendi saklı kalmak
kaydıyla, sözleşme süresi zarfında, 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun
125 inci maddesinde belirtilen uyarma veya kınama cezasını gerektiren fiil
veya halleri üç defa, aylıktan kesme ve kademe ilerlemesinin durdurulması cezalarını
gerektiren fiil veya halleri iki defa, aynı maddenin birinci fıkrasının (E)
bendinin (d) alt bendi haricindeki alt bentlerinde belirtilen Devlet
memurluğundan çıkarma cezasını gerektiren fiil veya halleri bir defa
işlediğinin tespit edilmesi,
d) Disiplinsiz hal ve hareketleri nedeniyle kurumun
çalışma düzenini önemli ölçüde bozması ya da kendisinin veya kurumun
itibarını önemli ölçüde zedelemesi,
e) Bir sözleşme dönemi içinde 5510 sayılı Kanun
hükümlerine göre geçici iş göremezlik ödeneği ödenmesinde geçerli bir
raporla belgelenen hastalık izninin 180 günü geçmesi,
f) Pozisyonunun iptali nedeniyle hizmetine ihtiyaç
kalmaması,
g) Bir proje kapsamında göreve alınması durumunda
istihdam edildiği projenin sözleşmede öngörülen süreden önce tamamlanması,
hallerinde sözleşmesi, Müdürlükte görev yapan personel için
Müdürlüğün teklifi üzerine Genel Müdürlükçe; Genel Müdürlükte görev yapan
personel için doğrudan Genel Müdürlükçe tek taraflı olarak feshedilir.
(2) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam edilen
personelin sözleşmesi, birinci fıkranın (c) bendi hariç yukarıda belirtilen
hallerde veya mazeretsiz toplam iki gün görevine gelmemesi halinde aynı
usulle feshedilebilir.
(3) Birinci fıkranın (b), (e), (f) ve (g) bendinde
belirtilenler dışındaki sebeplerle sözleşmesi feshedilenlere herhangi bir
tazminat ödenmez.
Sözleşmenin
yenilenmemesi
MADDE 37
– (1) Tam zamanlı personel, Genel
Müdürlüğün onayı ile statüsüne göre bu Yönetmeliğin 8 inci maddesinde
belirtilen değerlendirme kurulu tarafından sözleşme dönemi içerisinde
sanatsal veya mesleki yeterlilik değerlendirmesine tabi tutulabilir. Bu
değerlendirmede sanatsal veya mesleki yetenekleri ya da çalışmaları
yetersiz görülenlerin sözleşmesi yenilenmez.
(2) Hizmetine ihtiyaç duyulmayan veya birinci fıkra
uyarınca sözleşmesinin yenilenmemesine karar verilen tam zamanlı personele
bu durum sözleşmesinin sona ereceği tarihten en az bir ay önce yazılı
olarak bildirilir.
(3) Personel, sözleşmesinin sona ereceği tarihten
en az bir ay önce yazılı bildirimde bulunması şartıyla sözleşmesini
yenilemeyebilir.
(4) Bu Yönetmelik kapsamında çalıştırılma, kendisi
ile sözleşme yapılan yerli ve yabancı personelin sözleşme bitiminde Genel
Müdürlükte veya bağlı Müdürlüklerde herhangi bir pozisyon, kadro veya
statüde çalışması açısından kazanılmış hak teşkil etmez.
Yeniden
hizmete alınma
MADDE 38
– (1) Sözleşmesi yenilenmeyenler
ve bu Yönetmeliğin 35 inci maddesi veya 36 ncı
maddesinin (b), (e), (f) ve (g) bendinde belirtilen sebeplerle sözleşmesi
feshedilenlerin yeniden hizmete alınmasında ilk defa hizmete alınma prosedürü uygulanır.
(2) Birinci fıkrada belirtilenler dışındaki
sebeplerle sözleşmesi feshedilenler yeniden hizmete alınmazlar.
İş sonu
tazminatı
MADDE 39
– (1) Tam zamanlı personele talebi
halinde 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (B) bendi kapsamında istihdam edilenlere ilişkin usul, esas ve
şartlar çerçevesinde iş sonu tazminatı ödenir.
(2) Ölüm halinde tazminat tutarı personelin kanuni
mirasçılarına ödenir.
(3) Kısmi zamanlı veya proje kapsamında istihdam
edilenlere iş sonu tazminatı ödenmez ve bunlar için işsizlik sigortası
primi yatırılmaz.
YEDİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Pozisyonlar
MADDE 40
– (1) Personel pozisyonlarının
ihdas, değişiklik, iptal ve kullanımı hususlarında 2 sayılı Genel Kadro ve
Usulü Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesi hükümleri uygulanır.
Şahsi
hallerde meydana gelen değişikliklerin bildirilmesi
MADDE 41
– (1) Personel; yerleşim yeri
adresi ve iletişim bilgileri ile evlenme, boşanma, nüfus bilgileri, doğum
ve ölüm gibi şahsi hallerde meydana gelecek her türlü değişikliği otuz gün
içerisinde kurumuna bildirmekle yükümlüdür. İletişim adresinde meydana
gelen değişiklik bildirilmediği takdirde, personelin bilinen en son
adresine yapılacak bildirimler tebellüğ edilmiş sayılır.
Bildirim
MADDE 42
– (1) Personelin atanmasına,
pozisyon değişikliklerine, görevin sona ermesine ilişkin bilgiler ile
gerekli görülen diğer bilgiler kamu personeli bilgi sistemi vasıtasıyla
Devlet Personel Başkanlığı e-uygulama modülünün
ilgili alanına kaydedilir.
Mevcut
misafir sanatçılar
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) 2019 mali yılı
başından bu Yönetmeliğin yayımlandığı tarihe kadar Müdürlüklerde görev
yapmış olan misafir sanatçı statüsündeki personel ile 5 inci madde uyarınca
belirlenen nitelikler ve eğitim şartı aranmaksızın ve herhangi bir
değerlendirme yapılmaksızın bu Yönetmelik hükümlerine göre 2019 mali yılı
sonuna kadar sözleşme yapılabilir.
Yürürlük
MADDE 43
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 44
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Kültür ve Turizm Bakanı yürütür.
|