Muş Alparslan Üniversitesinden:
MUŞ ALPARSLAN
ÜNİVERSİTESİ KARİYER GELİŞTİRME
UYGULAMA VE ARAŞTIRMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam,
Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, Muş Alparslan
Üniversitesi Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin
amaçlarına, faaliyet alanlarına, organlarına, bu organların görevlerine ve
çalışma şekline ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Muş Alparslan Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, organlarına, bu organların görevlerine ve çalışma şekline
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/11/1981 tarihli ve 2547
sayılı Yükseköğretim Kanununun 7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d)
bendinin (2) numaralı alt bendi ile 14 üncü maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Akademik kariyer danışmanı: Merkezde görev alan
öğretim üyesini,
b) Merkez: Muş Alparslan Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezini (MŞÜ-KARGEM),
c) Mezun: Muş Alparslan Üniversitesi mezununu,
ç) Müdür: Muş Alparslan Üniversitesi Kariyer
Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin Müdürünü,
d) Müdür yardımcısı: Muş Alparslan Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin müdür yardımcısını,
e) Rektör: Muş Alparslan Üniversitesi Rektörünü,
f) Rektör yardımcısı: Muş Alparslan Üniversitesi
rektör yardımcısını,
g) Üniversite: Muş Alparslan Üniversitesini,
ğ) Yönetim Kurulu: Muş Alparslan Üniversitesi
Kariyer Geliştirme Uygulama ve Araştırma Merkezinin Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı
ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 – (1) Merkezin amacı; Muş Alparslan Üniversitesi
öğrenci adaylarının, öğrencilerinin, mezunlarının ve çalışanlarının
yetenek, bilgi, beceri, ilgi ve istekleri ile Üniversite ve ülke koşulları
ve ihtiyaçları doğrultusunda kariyer planlama ve geliştirme yetkinliklerinin
iyileştirilmesini sağlayarak Üniversitenin ve mensuplarının saygınlığını ve
tercih edilebilirliğini artırmak ve bu suretle Üniversitenin ve ülkemizin
insan kaynakları potansiyelinin ve performansının geliştirilmesine katkıda
bulunmaktır.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının nitelik, saygınlık, tercih edilirlik ve bağlılıklarını en
üst düzeye çıkarmak vizyonu doğrultusunda, bütüncül bir yaklaşımla kariyer
planlamaya ve geliştirmeye ilişkin strateji, politika, proje, program ve
organizasyon önerileri geliştirmek ve Rektörlüğe sunmak; onaylanan
önerilerin uygulanmasına ilişkin faaliyetleri koordine ve kontrol etmek.
b) Üniversite öğrencilerine, mezunlarına ve
çalışanlarına bireysel kariyer planlama, iş arama, mesleki ve kişisel
birikimlerini sunma konusunda gerekli yetkinlikleri kazandırmaya ve
geliştirmeye yönelik kurs, sertifika programları gibi eğitim faaliyetleri
ile yayın faaliyetlerini gerçekleştirmek, koordine etmek ve desteklemek.
c) Üniversite öğrencilerinin, mezunlarının ve
çalışanlarının kariyer planlama ve geliştirme performanslarını
iyileştirmeye yönelik olarak bireysel potansiyellerini, kişisel
özelliklerini, becerilerini, öz değerlerini, eğilim ve beklentilerini
ortaya çıkarmak için gerekli kariyer danışmanlığı hizmetini ve diğer
hizmetleri vermek, bu hizmetlerin verilmesini sağlamak.
ç) Kariyer faaliyetleri düzenleyen birimler,
öğrenci kulüpleri, öğrenci konseyi ve benzeri ile işbirliği ve koordinasyon
içinde kariyer günleri ve benzeri etkinlikleri planlamak, düzenlemek veya
bu etkinliklere destek vermek.
d) İlgili özel ve kamu kurum ve kuruluşları ile
işbirliği tesis ederek kariyer geliştirme, iş ve iş gören sağlama
projelerinin ve programlarının yürütülmesine destek vermek.
e) Merkez programlarına ve hizmetlerine paydaşların
ve ilgili çevrenin ilgisini artırıcı çalışmalar yapmak.
f) Üniversite bünyesindeki Sürekli Eğitim Merkezi
(SEM) ile işbirliği içinde Üniversitenin öğrencilerine ve mezunlarına
mesleki yeterliliklerini artırmalarına ve alanlarındaki yeni gelişmeleri
takip etmelerine yönelik eğitimler vermek.
g) Üniversite bünyesindeki Bilimsel
Araştırmalar-Yayınlar ve Projeler Uygulama ve Araştırma Merkezi
(BAYPUAM)’ne bağlı Girişimciliği Destekleme birimi ile işbirliği yaparak
öğrencilerin girişimcilik becerilerini artırmak.
ğ) Kariyer planlama ve geliştirme, iş alanları ve
imkânları ile hedef kitlenin kariyer yönelimleri ve beklentileri gibi
konularda araştırmalar yapmak ve yaptırmak.
h) Mezun dernekleri ve vakıfları ile işbirliği
halinde mezunların iş hayatındaki kariyer gelişimlerini izlemek ve ilgili
bilgileri güncellemek.
ı) Staj ve diğer eğitim ve kariyer geliştirme
faaliyetlerinde kullanılmak amacı ile öğrenciler, mezunlar, iş yerleri,
işler ve benzeri ile ilgili Kariyer Geliştirme Bilgi Yönetim Sistemi
oluşturmak ve işletmek.
i) Merkezin amaçları doğrultusunda her türlü basılı
ve görsel yayını yapmak.
j) Kariyer planlama ve geliştirme konusunda
özellikle akademik personele yönelik benzer programları ve faaliyetleri
gerçekleştirmek.
k) Kariyer planlama ve geliştirme konusunda
araştırmaları, yayınları, projeleri ve tez çalışmalarını teşvik etmek ve
desteklemek.
l) Üniversite bünyesindeki lisans ve lisansüstü
düzeydeki kariyer planlama ve geliştirme ile ilgili eğitim ve öğretim
programları ile işbirliği projeleri oluşturmak ve uygulamak.
m) Kariyer geliştirme kapsamında sosyal iş ağının
geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapmak.
n) Üniversite ile iş hayatı arasında köprü kurarak
staj imkânları geliştirmek ve öğrencileri iş ortamı ile buluşturmaya
yönelik faaliyetler gerçekleştirmek.
o) Kariyer planlamayı ve geliştirmeyi üniversiteye
giriş öncesi, öğrencilik, mezuniyet sonrasını kapsayan ve
aday-öğrenci-mezun-çalışan ve aileleri ile diğer paydaşları içerir bir
bütünsel yaklaşımla ele alan ve Merkezin amaçları doğrultusunda gerekli
diğer faaliyetleri gerçekleştirmek.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin
Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Yönetim Kurulu.
c) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 – (1) Müdür, Üniversitede görevli öğretim üyeleri
arasından, Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilir. Görevi sona eren
Müdür yeniden görevlendirilebilir.
(2) Müdürün önerisi ile Müdüre çalışmalarında
yardımcı olmak üzere, Merkezin faaliyet alanı ile ilgili Üniversitede
görevli öğretim elemanları arasından iki kişi, üç yıl için Rektör
tarafından müdür yardımcısı olarak görevlendirilir. Gerektiğinde aynı
usulle müdür yardımcısı değiştirilebilir.
(3) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda yardımcılarından
birisini vekil olarak bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse yeni Müdür
görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının da görevi
sona erer.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, Merkezin tüm
etkinliklerinin gözetiminden ve denetiminden ve bu konularda gerekli
önlemlerin alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur.
(2) Müdürün görevleri şunlardır:
a) MŞÜ-KARGEM’i temsil etmek ve yönetmek, Yönetim
Kuruluna ve Danışma Kuruluna başkanlık etmek.
b) Yönetim Kurulu kararlarının bu Yönetmelik
çerçevesinde uygulanmasını sağlamak ve gerektiğinde çalışma grupları
oluşturmak.
c) Merkez bünyesinde gerekli hizmet birimleri
oluşturmak, bu birimlerin faaliyetlerini düzenlemek, koordine ve kontrol
etmek.
ç) Üniversite içi ve dışı kişi ve kuruluşlar
arasındaki işbirliğini ve koordinasyonu sağlamak.
d) Merkezin planlanan ve gerçekleştirilen
faaliyetleriyle ilgili yıllık raporların hazırlanmasını sağlamak ve Yönetim
Kuruluna sunmak.
e) Merkezin personel, bütçe ve diğer kaynak
ihtiyaçlarına ve kullanımına ilişkin gerekli çalışmaların yapılmasını
sağlayarak Yönetim Kurulunun onayından geçen raporları Rektörlüğe sunmak.
f) Merkezin amaçları doğrultusunda işin
gerektirdiği diğer görevleri belirlemek ve bu görevlerin yerine getirilmesini
sağlamak.
Yönetim
Kurulu
MADDE 10
– (1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, iki müdür yardımcısı ile Merkezin faaliyet alanlarına giren
konularda çalışmalar yapan öğretim elemanları arasından ve bir idari
personelden Rektör tarafından üç yıllığına görevlendirilen beş üye olmak üzere
toplam dokuz üyeden oluşur. Süresi sona eren üyeler yeniden görevlendirilebilir.
Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine kalan süreyi
tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Yönetim Kuruluna Müdür başkanlık eder. Yönetim
Kurulu ayda en az bir kez toplanır. Müdür gerekli gördüğünde Yönetim
Kurulunu toplantıya çağırabilir. Yönetim Kurulu üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve kararlar toplantıya katılanların salt çoğunluğu
ile alınır. Oylar kabul veya ret şeklinde verilir, çekimser oy kullanılmaz.
Oyların eşitliği durumunda Müdürün kullandığı oy yönünde çoğunluk sağlanmış
kabul edilir. İzinsiz ve mazeretsiz olarak bir yılda ardışık olarak üç
toplantıya katılmayan üyenin üyeliği kendiliğinden sona erer.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 11
– (1) Yönetim Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Merkezin kuruluş amacına uygun strateji,
politika ve faaliyet planları oluşturmak, Rektörlüğün onayına sunmak;
onaylanan stratejilerin, politikaların ve faaliyet planlarının
uygulanmasını takip ve temin etmek.
b) Yıllık çalışma planları ile dönem sonunda
hazırlanan faaliyet ve bütçe raporlarını görüşmek, onaylamak ve Rektörlüğe
sunmak.
c) Merkezin etkin bir biçimde faaliyet göstermesi
için gerekli olan diğer kararları almak ve uygulama sonuçlarını denetlemek.
ç) Yurt içi ve yurt dışı işbirliği ve proje
tekliflerini değerlendirmek ve karara bağlamak.
d) Merkezin eğitim, öğretim, bilimsel araştırma,
danışmanlık, yayın faaliyetleri ve bu faaliyetlerle ilgili esasları
kararlaştırmak.
e) Merkez elemanlarının eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak.
f) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleri ile
ilgili geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
g) Merkezin Danışma Kurulu üyelerini Rektöre
önermek.
ğ) Danışma Kurulunun görüşlerini ve önerilerini
değerlendirerek karara bağlamak.
h) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
konuları değerlendirerek karara bağlamak.
Danışma
Kurulu
MADDE 12 –
(1) Danışma Kurulu; Yönetim
Kurulunun önerisi ile Müdür, Müdür Yardımcısı dahil olmaz üzere Rektör
tarafından 3 (üç) yıl için görevlendirilen en az 7 en fazla 13 üyeden
oluşur. Danışma Kurulu üyeleri Merkezin faaliyet alanlarıyla ilgili bilgi
ve deneyime sahip ya da Merkezin çalışmalarına destek sağlayabilecek öğretim
elemanları tarafından seçilir.
(2) Üyelik süresi sona erenler yeniden seçilebilir.
(3) Danışma Kurulu, her yıl en az iki kez toplanır.
Toplantılarda çoğunluk koşulu aranmaz.
Danışma
Kurulunun görevi
MADDE 13 –
(1) Danışma Kurulunun görevi,
Merkezin çalışmalarıyla ilgili konularda tavsiye niteliğinde görüş ve
önerilerde bulunmaktır.
Birimler
MADDE 14 – (1) Merkeze ait birimler ve faaliyet alanları
şunlardır:
a) Girişimcilik/Kadın Girişimciliği Birimi: Genel
anlamda erkekleri özellikle ise kadınları cesaretlendirmek ve kendi
işletmelerini kurarak hem aile ekonomilerine, hem de ülke ekonomilerine
katkıda bulunmalarını sağlamak amacıyla girişimcilik konusunda rehberlik
etmek ve danışmanlık sağlamak.
b) Kariyer Planlama ve Yönetimi Birimi:
Öğrencilerin deneyimlerine, ilgilerine, yeteneklerine ve değerlerine göre
kariyer seçimlerini uygulamalarında, öz farkındalıklarını artırmada, yeni
kariyer seçeneklerini keşfetmelerinde, bilgi, beceri ve deneyim
kazanmalarında yardımcı olmak.
c) Staj Danışmanlığı Birimi: Öğrencilerin akademik
eğitim kapsamında derslerde edindikleri bilgileri ve becerileri gerçek iş
süreçleriyle pekiştirmek ve bu staj deneyimi ile kariyer planlamalarına
daha sağlıklı yön verebilmelerini sağlamak.
ç) Mezun Takip Birimi: Mezunlar arasındaki
ilişkileri etkin kılmak, mezunlarımızın Üniversiteyle irtibatlarını
sürdürmek, istihdam edildikleri kurumlardan ve kuruluşlardan haberdar
olmak, işverenler tarafından gerekli yeterliklere sahip mezunlarımızı önermek.
d) Kurumlar Arası İşbirliği Birimi: Üniversite ve
diğer kurumlar ve kuruluşlar arasındaki araştırma, eğitim-öğretim
konularındaki anlayışlarını, karşılıklı ilgileri çerçevesinde ve her iki
üniversitenin öğretim üyeleri, araştırmacıları ve öğrencileri arasındaki
ilişkileri teşvik etmek, mevcut ilişkileri geliştirmek ve araştırma
çalışmalarının sonuçlarının ortak kullanımını sağlamak ve bunları
yayımlamak, tarafların eğitim-öğretim anlayışlarını ve bilimsel amaçlı
organizasyonlardaki deneyimlerini birbirlerine aktarmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son
Hükümler
Akademik
kariyer danışmanları
MADDE 15
– (1) Akademik kariyer
danışmanları, Yönetim Kurulunun önerileri doğrultusunda Rektör tarafından
her fakülteden, yüksekokuldan ve meslek yüksekokulundan en az bir öğretim
üyesi olacak şekilde üç yıl için görevlendirilen öğretim üyelerinden
oluşur. Görev süresi sona eren akademik kariyer danışmanı tekrar
görevlendirilebilir.
Akademik
kariyer danışmanlarının görevleri
MADDE 16
– (1) Akademik kariyer
danışmanlarının görevleri şunlardır:
a) Merkezin amaçları doğrultusunda danışanlara,
kariyer gelişimlerinde danışmanlık hizmeti vererek destek olmak.
b) Uzmanlık alanlarında Yönetim Kuruluna proje
önerisi sunmak ve uygun görüldüğü takdirde bunların hayata geçirilmesi için
çalışmalar yapmak.
c) Görev yaptıkları birimlerde, kariyer gelişimleri
konusunda verecekleri birebir danışmanlık yanında kariyer planlama ve
geliştirme konularında eğitim, seminer ve konferans gibi kitlesel
bilgilendirici etkinliklerin düzenlenmesi konusunda çalışmalar yapmak.
ç) Uzmanlık alanlarında, öğrenciler/danışanlar için
staj ve iş imkânları araştırmak.
d) Yönetim Kurulunun çalışmalarına katkı sağlamak.
Personel
ihtiyacı
MADDE 17
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesine göre Rektör
tarafından görevlendirilecek personel tarafından karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 18
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini uygun gördüğü biçimde ve ölçüde rektör
yardımcısına ve/veya Müdüre devredebilir.
Döner
sermaye
MADDE 19
– (1) Merkezin döner sermaye
kapsamındaki hizmetlerinde ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde ilgili diğer mevzuat hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 21
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 22
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Muş Alparslan Üniversitesi Rektörü yürütür.
|