Tarım ve Orman Bakanlığından:
SU ÜRÜNLERİ YETİŞTİRİCİLİĞİNDE İYİ TARIM
UYGULAMALARI
DESTEKLEME ÖDEMESİ YAPILMASINA DAİR TEBLİĞ
(TEBLİĞ NO: 2019/11)
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğ, su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi
tarım uygulamalarının geliştirilmesi, doğal kaynakların korunması, hayvan
refahının, izlenebilirlik ve sürdürülebilirlik ile güvenilir ürün arzının
sağlanması için su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım uygulamaları yapan
yetiştiricilerin desteklenmesine ilişkin usul ve esasları belirlemek
amacıyla hazırlanmıştır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Tebliğ, Bakanlıktan onaylı su ürünleri
yetiştiricilik belgesi ile Bakanlık tarafından yetkilendirilmiş kontrol ve
sertifikasyon kuruluşlarından alınmış İyi Tarım Uygulamaları Sertifikasına
sahip, Tarım Bilgi Sistemine kayıtlı yetiştiricilere yapılacak su ürünleri
yetiştiriciliğinde iyi tarım uygulamaları desteğine ilişkin usul ve
esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ, 18/4/2006 tarihli ve 5488 sayılı
Tarım Kanununun 19 uncu maddesi ile 21/2/2018 tarihli ve 2018/11460 sayılı
Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan 2018 Yılında Yapılacak
Tarımsal Desteklemelere İlişkin Karara dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Tebliğde geçen;
a) Bakanlık: Tarım ve Orman Bakanlığını,
b) Banka: T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel
Müdürlüğünü,
c) BÜGEM: Bitkisel Üretim Genel Müdürlüğünü,
ç) İl/ilçe müdürlüğü: Bakanlık il/ilçe müdürlüğünü,
d) İyi tarım uygulamaları: İyi Tarım Uygulamaları
Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre yapılan tarımsal faaliyeti,
e) İTU: İyi tarım uygulamalarını,
f) İTUB: Bakanlık il müdürlüklerinde kurulmuş olan
iyi tarım uygulamaları birimlerini,
g) İyi Tarım Uygulamaları Sertifikası:
Yetkilendirilmiş kuruluş tarafından bütün kontrol yöntemlerinin uygulanması
sonucu üretilen ürünün İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmeliğe uygun
olduğunu gösteren belgeyi,
ğ) İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelik:
7/12/2010 tarihli ve 27778 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yönetmeliği,
h) Üretim yılı: Su ürünleri yetiştiriciliğinde
ürünün hasat edildiği yılı,
ı) Satış belgesi: Yetiştirilen balıkların hasat
edilerek satışının yapıldığını gösteren satış faturasının aslı, ikinci
sureti veya e-fatura, perakende satış fişi veya müstahsil makbuzunu,
i) Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı: EK-7’de yer
alan, hasadını yaptığı ürünü kendi işleme tesisinde işleyecek olan veya
kendine ait başka bir tesiste canlı olarak büyütmeye devam edecek olan
işletmeler için düzenlenecek tutanağı,
j) Su ürünleri yetiştiriciliği: Su ürünlerinin
entansif olarak yetiştirilmesini,
k) Su ürünleri yetiştiricilik belgesi: Su ürünleri
üretim faaliyetinde bulunan yetiştiricilere Bakanlıkça verilen geçerli
belgeyi,
l) SÜİTUD: Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları desteğini,
m) Yetiştirici/üretici: Kamu kurum ve kuruluşları
hariç Bakanlıkça su ürünleri üretim faaliyetinde bulunmak üzere izin
verilen ve su ürünleri yetiştiriciliği faaliyetlerini İyi Tarım
Uygulamaları Hakkında Yönetmelik hükümlerine uygun olarak yapan gerçek veya
tüzel kişileri,
n) TBS: Tarım Bilgi Sistemini,
o) Tesis (proje) kapasitesi: Yetiştiricilik
belgesinde belirtilmiş üretim miktarını,
ö) Yetkilendirilmiş kuruluş: Kontrol ve
sertifikasyon kuruluşu olarak Bakanlık tarafından yetki verilmiş tüzel
kişileri,
p) Yetiştiricilik işletmesi: Bakanlıktan onay
alınarak su ürünleri yetiştiriciliğinin yapıldığı yerleri,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Desteklemeye İlişkin Esaslar
Görevli
kurum ve kuruluşlar
MADDE 5 – (1) Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları destekleme çalışmaları BÜGEM ve il/ilçe müdürlükleri ile
yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından yürütülür.
(2) Yetkilendirilmiş kuruluşlar, su ürünleri
yetiştiriciliğinde İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelik hükümlerine
uygun üretim yapan su ürünleri yetiştiricileri için kontrolü yapılmış
ürünün sertifikasını düzenlemekten ve destekleme döneminde başvuruda
bulunan yetiştiriciler için EK-4’te yer alan İyi Tarım Uygulamaları
Destekleme Ödemesi Sertifika Ekini düzenlemekten sorumludur.
Su
ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım uygulamaları desteği
MADDE 6 – (1) Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları desteğine;
a) Su ürünleri yetiştiriciliğini yavrudan hasata
kadar İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelik kapsamında gerçekleştiren,
1/1/2018-31/12/2018 tarihleri arasında düzenlenen ve 2018 yılında geçerli
olan İTU Sertifikasına sahip olan üreticiler,
b) Balıkları işletmesine yavru balık olarak değil,
daha büyük ve değişik ağırlıklarda temin etmek suretiyle yetiştiricilik
yapan 1/1/2018-31/12/2018 tarihleri arasında düzenlenen ve 2018 yılında
geçerli olan İTU Sertifikasına sahip olan üreticiler,
başvurabilir.
(2) Desteklemeden yararlanmak isteyenler aşağıdaki
belgelerle birlikte EK-3’te yer alan Destekleme Talep Formunu doldurarak
yetiştiriciliğin yapıldığı il/ilçe müdürlüğüne müracaat ederler:
a) EK-1’de yer alan Su Ürünleri Yetiştiriciliğinde
İyi Tarım Uygulamaları Destekleme Başvuru Dilekçesi,
b) İTU Sertifikası,
c) İyi Tarım Uygulamaları Destekleme Ödemesi
Sertifika Eki,
ç) Yetiştirdiği ürünün satın alındığını gösteren
satış belgesi ve/veya EK-6’da yer alan Su Ürünleri Yavru Balık Tespit
Tutanağı,
d) Hasat edilen ürünün satıldığını gösteren 2018
yılına ait satış belgesinin aslı veya noter onaylı sureti ve/veya 2018
yılında düzenlenen Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı,
e) Balıkları işletmesine yavru balık olarak değil,
daha büyük ve değişik ağırlıklarda İTU Sertifikasına sahip balıklardan
temin etmek suretiyle üretim yapan yetiştiriciler için aldıkları balıklara
ilişkin İTU Sertifikasının bir sureti,
f) Yetiştiricilik belgesi/belgelerinin fotokopisi.
(3) Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları desteklemesi aşağıda belirtilen esaslara göre yapılır:
a) Ürün desteklemesi kapsamındaki türler; alabalık,
çipura ve levrektir.
b) Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları destekleme ödemesi, birinci ve ikinci fıkralardaki usul ve
esaslara göre başvuru yapan yetiştiricilere yapılır.
c) Su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları destekleme ödemesinden yararlanmak isteyen yetiştiriciler, bu
Tebliğin yayım tarihinden itibaren 8/3/2019 tarihi mesai saati bitimine
kadar ikinci fıkradaki belgeler ile birlikte yetiştiriciliğin yapıldığı
il/ilçe müdürlüğüne başvurmak ve bu Tebliğ kapsamında istenen belgeleri
teslim etmek zorundadır.
ç) TBS’deki bilgileri tamamlatmak yetiştiricinin
kendi sorumluluğundadır.
d) Balıkları işletmesine yavru balık olarak değil,
daha büyük ve değişik ağırlıklarda İTU Sertifikasına sahip balıklardan
temin etmek suretiyle yetiştiricilik yapan ve ürünlerini İTU kapsamında
sertifikalandıran yetiştiricilerin, aldıkları satış belgesinde “canlı”
ibaresinin yer alması gerekir. Kendisine ait diğer bir işletmeden İTU
Sertifikalı balıkların temin edilmesi durumunda işletmenin bulunduğu
il/ilçe müdürlüğüne düzenletilecek Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağında da
“canlı” ibaresinin belirtilmesi zorunludur. Bu belgeler balıkların götürüldüğü
işletmenin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne ibraz edilerek il/ilçe müdürlüğü
elemanları nezaretinde işletmeye bırakılır. Balıkların işletmeye canlı
olarak bırakıldığına dair ilgili satış belgesi veya Su Ürünleri Hasat
Tespit Tutanağı üzerinde balıkların bırakıldığı tarih, saat, tür ve miktarı
kaydedilerek imzalanır. Bu kapsamda sadece iç sularda yetiştirilip
denizlere taşınarak büyütülmesine devam edilen canlı balıklar desteklenir.
e) Balıkları işletmesine yavru balık olarak değil,
daha büyük ve değişik ağırlıklarda İTU sertifikasına sahip balıklardan
temin etmek suretiyle üretim yapan yetiştiriciler aldıkları balıklara
ilişkin İTU Sertifikasının bir suretini de alır.
f) Yetiştirici/üreticinin, hasat ettiği balığı
kendi tesisinde işlemesi durumunda Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı
düzenlenir ve desteğe esas miktar tespit edilir.
g) Bir işletmenin ürün desteğinden
yararlanabileceği miktarın hesaplanmasında;
1) İTU Sertifikasında belirtilen kapasite esas
alınır.
2) İTU Sertifikasında belirtilen kapasite, yetiştiricilik
belgesinde tesis (proje) kapasitesi (ton/yıl) için belirtilen mevcut
durumdaki kapasiteden fazla olamaz.
3) Satış belgesindeki ve/veya Su Ürünleri Hasat
Tespit Tutanağındaki miktarlar tesis (proje) kapasitesini aşamaz.
4) İTU Sertifikasında belirtilen üretim miktarının;
satış belgesi ve/veya Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağından fazla olması
durumunda satış belgesi ve/veya Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı üzerinden
hesaplama yapılır.
5) Bir yetiştirici/üreticinin SÜİTUD’dan
faydalanabileceği miktar çipura, levrek ve alabalık türlerinin toplamı için
en fazla 250.000 kilogram (250.000 kilogram dahil) ile sınırlıdır. Çipura,
levrek ve alabalık türlerinde destek miktarı 25 kr./kg’dır.
Yetiştirici/üreticinin birden fazla yetiştiricilik işletmesi var ise bu
işletmeler tek işletme olarak kabul edilir ve destekleme ödemesi buna göre
yapılır.
6) Ürüne ait satış belgelerinde ve/veya Su Ürünleri
Hasat Tespit Tutanağında belirtilen miktar, bu miktarın hesaplanmasında (d)
bendinde belirtilen “canlı” ürünlere ait satış belgeleri hariç,
yetiştiricilik işletmeleri arasında yapılan ürün alış verişlerine ait satış
belgelerindeki miktarlar hesaplamaya dahil edilmez.
7) (d) bendinde belirtilen şekilde üretim yapan
işletmeler için son satışın yapıldığını gösteren satış belgelerindeki
miktardan, aynı ürüne ait ilk hasat için düzenlenen satış belgelerindeki
veya Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağındaki miktar düşüldükten sonra kalan
miktar dikkate alınır.
ğ) İşletmesinde yetiştirdiği yavru balıkları başka
işletmelerden değil de Bakanlıktan yavru balık üretme izni olan kendisine
ait başka bir işletmesinden temin edenler, yavrunun temin edildiği
işletmenin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne, EK-6’da yer alan Su Ürünleri
Yavru Balık Tespit Tutanağını düzenletmek ve bu tutanağı yavru balıkların
götürüldüğü işletmenin bulunduğu il/ilçe müdürlüğüne ibraz etmek
zorundadır.
h) Karada ve baraj göllerinde kurulu olan alabalık
yetiştiricilik işletmelerinden, projesinde yavru üretim izni olmadığı
halde, başkasına satmamak kaydıyla, sadece işletmesinin ihtiyacı olan
yavruyu kendi işletmesinde üreten işletmeler il/ilçe müdürlüğüne müracaat
ederek Su Ürünleri Yavru Balık Tespit Tutanağı düzenletmek zorundadır.
ı) Aynı yetiştiricilik işletmesinde çipura, levrek
ve/veya alabalık dışındaki türlerin yetiştirilmesi halinde, bu durumdaki
işletme sahipleri il/ilçe müdürlüğüne, ürünlerini hasat etmeden önce
müracaat ederek desteklenecek türlerle ilgili üretim kapasitesine ilişkin
tespiti yaptırmak zorundadır.
i) Ürünleri için Su Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı
düzenletmesi zorunlu olan yetiştiriciler, il/ilçe müdürlüğüne, ürünlerini
hasat etmeden en az beş gün önce dilekçe ile müracaat etmek zorundadır. Su
Ürünleri Hasat Tespit Tutanağı en az iki görevli tarafından üç suret olarak
tanzim edilip, iki sureti ürün sahibine verilir.
(4) Destekleme uygulamalarında haklarında
destekleme ödemelerinden 5 yıl süreyle yararlandırılmamaları yönünde idari
karar alınan çiftçilerin başvuruları, EK-8’de yer alan Taahhütname ve
gerekli başvuru belgeleri ile birlikte kabul edilir. Destekleme öncesi
işlemler tamamlanır. Ancak karar çiftçi lehine adli ve idari mercilerde
bozulmadığı sürece, başvurunun kabulü herhangi bir hak doğurmayıp başvuran
çiftçiye destekleme ödemesi yapılmaz.
(5) SÜİTUD’a ilişkin iş ve işlemler EK-2’de yer
alan Destekleme Uygulama Takvimine göre yürütülür.
Askı
işlemleri ve icmallerin hazırlanması
MADDE 7 – (1) SÜİTUD ödemesine esas icmal listesi il/ilçe
müdürlükleri balıkçılık ve su ürünleri şubesi veya hayvan sağlığı ve
yetiştiriciliği şubesi ile İTUB tarafından düzenlenir.
(2) SÜİTUD uygulamasına ilişkin İTUB tarafından ön
inceleme yapılır. SÜİTUD müracaatlarından sonra il müdürlüklerinin uygun
göreceği tarihte SÜİTUD’a ilişkin ön inceleme başlatılır.
(3) SÜİTUD’da ön inceleme, yetiştiricilerin yapmış
oldukları başvurular üzerinden ilçe müdürlüklerinde yapılır. İTUB
tarafından yetiştiricinin üretim alanının bulunduğu ilçeye gidilerek,
başvuruda ibraz edilen bilgiler, TBS’de kayıt edilen bilgiler ve
yetkilendirilmiş kuruluşlar tarafından il müdürlüklerine gönderilen kontrol
ve dönem raporlarında yer alan bilgiler ile ilçe müdürlüğünün diğer
tespitleri birlikte değerlendirilir. Bilgilerin uyumlu olması halinde ön
inceleme tamamlanır.
(4) SÜİTUD’da ön inceleme sonucunda; İyi Tarım
Uygulamaları Hakkında Yönetmelik hükümleri gereğince kontrol veya dönem
raporları şeklinde henüz il müdürlüklerine bildirim yapılmamış olması,
bildirimler ile müracaatlar arasında ve/veya bildirimler ile ilçe müdürlüğü
tespitleri arasında tutarsızlık bulunması durumunda ve/veya İTUB tarafından
gerek duyulması halinde inceleme başlatılır.
(5) İTUB tarafından yapılacak SÜİTUD incelemesinde;
yetiştiricilik alanlarının yerinde incelemesi yapılır. Bu incelemelerde;
yetiştirici ile yetkilendirilmiş kuruluşlar arasında yapılan sözleşmeler,
kontrol raporları ile üreticilerin desteklemeye konu olan dönem ile ilgili
saklamakla yükümlü oldukları tarımsal uygulamalarına ait kayıtları
incelenir.
(6) Desteklemeden yararlanmak üzere yapılan
müracaatlardan, il/ilçe müdürlüğü tarafından bu Tebliğ kapsamında istenen
belgeler ve belgelerdeki bilgiler ile ön inceleme ve/veya inceleme
sonuçları kontrol edilerek, uygun görülen müracaatlar TBS’ye kaydedilir ve
veri girişleri yapılır.
(7) İl/ilçe müdürlükleri tarafından, TBS üzerinden
SÜİTUD üretici bazında İcmal-1’ler oluşturulur ve askıya çıkarılır. Askıya
çıkarılan icmaller, bu Tebliğde belirtilen hükümlerin yerine getirilmesi
halinde yararlanılabilecek su ürünleri yetiştiriciliğinde iyi tarım
uygulamaları destekleme ödemesini ifade eder.
(8) İl/ilçe müdürlükleri SÜİTUD üretici bazındaki
İcmal-1’ini il/ilçe merkezinde, beş gün süreyle askıya çıkarır. Askıya
çıkma tarihi ve saati ile askıdan indirme tarihi ve saati tutanağa
bağlanır. Tutanak il/ilçe müdürlükleri tarafından güncel tarihle imzalanır.
(9) Askı süresince herhangi bir itiraz olmaz ise
SÜİTUD icmallerindeki bilgiler doğru kabul edilir. Daha sonra yapılacak
itirazlar değerlendirmeye alınmaz ve herhangi bir hak doğurmaz.
(10) Askı ve itiraz süresi boyunca askıdaki icmal
bilgilerine karşı ilgililer tarafından yapılacak itirazların il/ilçe
müdürlüklerine yazılı olarak yapılması zorunludur. Bu madde hükmüne göre
yapılan yazılı itirazlar askı süresinin başlamasından itibaren
değerlendirmeye alınır.
(11) Askı ve itiraz süresi bitimi sonrasında idari
kaynaklı hata olması halinde bu durum il/ilçe müdürlüğü tarafından
değerlendirilir.
(12) Askı işlemleri sonucunda TBS’den alınan SÜİTUD
ilçe bazındaki İcmal-2’ler ilçe müdürlüklerince düzenlenip onaylandıktan
sonra il müdürlüğüne gönderilir. Bu icmaller ve merkez ilçe için TBS’den
alınan ilçe bazlı İcmal-2’lerin, TBS’den alınan il bazındaki SÜİTUD İcmal-3
ile uyumu il müdürlüğü tarafından kontrol edilir.
(13) İlçe müdürlüklerinden alınan SÜİTUD ilçe
bazındaki İcmal-2’lerde gerçeğe aykırılık olması ya da il müdürlüklerine
intikal eden şikâyet ve/veya ihbar olması durumunda, il müdürlüklerince bu
sorunlar çözülür. Çözüme kavuşturulamayan konular ile ilgili BÜGEM’in
görüşü alınarak konu neticelendirilir.
(14) İlçe bazındaki SÜİTUD İcmal-2’lerde gerçeğe
aykırılığın bulunmaması ya da il müdürlüklerine intikal eden şikâyet
ve/veya ihbarların il müdürlüğü marifeti ile çözümlenmesi hâlinde, ödemeye
esas düzenlenen il bazındaki SÜİTUD İcmal-3’ler TBS’den alınarak BÜGEM’e
gönderilir.
(15) Bu Tebliğde anılan desteklemelere ait başvuru
bitiş tarihlerinden sonra askı ve itiraz süresi içinde verilen itiraz
dilekçelerinde talep edilen değişiklikler dışında, çiftçinin beyanı ile
yapılacak değişiklik talepleri destekleme ödemelerine esas teşkil etmez.
(16) SÜİTUD’da ön inceleme ve/veya incelemede
yetiştiricilerin, TBS’ye kayıt ettirdikleri bilgiler ile İTU Sertifikasında
veya eklerinde gerçeğe aykırı beyan ya da verdikleri belgelerde sahte evrak
tespit edilmesi halinde, bu durum il müdürlüğü tarafından değerlendirilir.
İTUB, gelen münferit şikâyet ve ihbarları ayrıca değerlendirir.
(17) SÜİTUD’da ön inceleme ve inceleme,
illerde/ilçelerde daha sonra tespit edilecek usulsüz işlemlere ilişkin
sorumlulukları ortadan kaldırmaz. Bütün uygulamalar, ön inceleme ve
incelemenin yanı sıra mevzuatın öngördüğü her türlü denetime de tabidir.
Ödemeler
için gerekli finansman ve ödeme planı
MADDE 8 – (1) SÜİTUD ödemesi için gerekli finansman bütçenin
ilgili kalemine tahsis edilen ödeneklerden karşılanır. Ödemeler, Bakanlık
tarafından Bankaya kaynak aktarılmasını müteakip, il/ilçe müdürlüklerince
oluşturulan onaylı SÜİTUD ödeme İcmal-1’lerine göre, Banka aracılığıyla,
ilgili şubelerde daha önce yetiştiriciler adına açılan veya açılacak olan
hesaplara yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Desteklemelerden Yararlanamayacaklar
Desteklemelerden
yararlanamayacaklar
MADDE 9 – (1) Aşağıdaki yetiştiriciler su ürünleri
yetiştiriciliğinde iyi tarım uygulamaları destekleme uygulamasından
yararlanamaz:
a) İyi Tarım Uygulamaları Hakkında Yönetmelik
hükümlerine göre İTU faaliyetinde bulunmayanlar,
b) SÜİTUD uygulamasında 6 ncı maddede belirtilen
yetiştiricilerden İcmal-1’de ve İcmal-2’de kayıtlı olmayanlar,
c) 6 ncı maddede belirtilen yetiştiricilerden
TBS’ye kayıtlı olmayan veya süresi içinde kayıtlı bilgilerini güncellemeyenler,
ç) 6 ncı maddede istenen belgelerle birlikte süresi
içinde başvuru yapmayanlar,
d) SÜİTUD ödemesinden faydalanmak üzere başvuru
yapan yetiştiricilerden gerçeğe aykırı beyanda bulunan veya sahte belge
ibraz edenler,
e) Yavru balık yetiştiriciliği yapanlar,
f) Haklarında Bakanlıkça uygulanan tarımsal desteklemelerden
5 yıl süre ile yararlandırılmama kararı verilmiş olanlar,
g) Kamu kurum ve kuruluşları,
ğ) Su ürünleri yetiştiriciliğinde İTU Sertifikası
iptal edilen ürünlerin yetiştiriciliğini yapanlar,
h) 2018 yılında düzenlenmeyen veya önceki yıllarda
düzenlenmekle birlikte geçerliliği 2018 yılında da devam eden sertifikalar
ile yapılan başvurular.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
İdari
yaptırımlar
MADDE 10
– (1) Haksız yere yapılan
destekleme ödemeleri, ödeme tarihinden itibaren 21/7/1953 tarihli ve 6183
sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanunun 51 inci maddesine
göre hesaplanacak gecikme zammı ile birlikte, anılan Kanun hükümlerine göre
geri alınır. Haksız ödemenin yapılmasında ödemeyi sağlayan, belge veya
belgeleri düzenleyen gerçek ve tüzel kişiler, geri alınacak tutarların
tahsilinde müştereken sorumlu tutulurlar.
(2) Bu destekleme ödemelerinden, idari hata sonucu
düzenlenen belgelerle yapılan ödemeler hariç, haksız yere yararlandığı
tespit edilen üreticiler ile idari hata sonucu sehven yapılan fazla ödemeyi
iade etmeyen üreticiler 5 yıl süreyle hiçbir destekleme programından
yararlandırılmazlar.
(3) SÜİTUD ödemelerinde; 2018 üretim yılı için İTU
kapsamında yetkilendirilmiş kuruluş ile sözleşme imzaladıktan ve sertifika
düzenlendikten sonra destekleme müracaatı yapamadan vefat eden çiftçilerin
mirasçılarına; İTU faaliyetleri ile ilgili gereklilikleri ve desteklemeye
esas şartları devam ettirmeleri kaydıyla, mahkemeden veya noterden alınmış
veraset belgesinin aslı ya da onaylanmış sureti ile mirasçılardan herhangi
birinin, diğer mirasçılardan alacağı EK-5’teki Muvafakatname ile müracaatı
üzerine vefat eden çiftçi adına destekleme ödemesi yapılır. Herhangi bir
müracaat yapılmaması halinde hiçbir destekleme ödemesi yapılmaz.
(4) İlama bağlı borç ödemelerinde veya yürütmenin
durdurulmasına/yapılan işlemin iptaline ilişkin ödemelerde; mahkeme kararı,
dilekçe ve geri ödemeye dair vergi dairesi alındı belgesi veya ilgili banka
dekontu belgeleri aslı gibidir onayı yapılarak EK-9’da yer alan İlgili
Üreticilere Ödenmek Üzere Gönderilen İlama Bağlı Destekleme Ödemeleri
Tablosu ile birlikte BÜGEM’e gönderilir.
(5) Bu Tebliğde yer almayan hususlarda ve taşrada
oluşacak problemlerin çözümünde, 2018 Yılında Yapılacak Tarımsal
Desteklemelere İlişkin Kararda ve bu Tebliğde belirtilen hususlara aykırı
olmamak koşuluyla il/ilçe müdürlüğü yetkilidir.
Kaynak
aktarımı ve ödemeler
MADDE 11
– (1) 2018 Yılında Yapılacak
Tarımsal Desteklemelere İlişkin Karar kapsamında yapılan destekleme
ödemeleri kamu kaynağı olduğundan hak sahibinin hesabına aktarılmadan önce
haciz/icra, temlik ve benzeri işlemler yapılmaz.
Yürürlük
MADDE 12
– (1) Bu Tebliğ 1/1/2018
tarihinden geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 13
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Tarım
ve Orman Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|