Adalet Bakanlığından:
KONKORDATO KOMİSERLİĞİ VE ALACAKLILAR
KURULUNA DAİR YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı;
9/6/1932 tarihli ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanunu hükümleri uyarınca
görevlendirilecek konkordato komiserinin
nitelikleri, eğitimi, eğitim verecek kurumlar ve eğitimden muaf tutulacaklar
ile alacaklılar kurulunun zorunlu olarak oluşturulacağı hâller ve
konkordato komiserliği ile alacaklılar kuruluna dair diğer hususlara
ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Dayanak
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik, 2004 sayılı
Kanunun 289 uncu maddesinin dördüncü fıkrası ile 290 ıncı
maddesinin altıncı fıkrasına dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Bağımsız denetçi: Bağımsız denetim yapmak üzere,
1/6/1989 tarihli ve 3568 sayılı Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirlik ve Yeminli Mali Müşavirlik Kanununa göre yeminli mali
müşavirlik ya da serbest muhasebeci mali müşavirlik ruhsatını almış meslek
mensupları arasından, Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları
Kurumu tarafından yetkilendirilen kişileri,
b) Bakanlık: Adalet Bakanlığını,
c) Başkanlık: Adalet Bakanlığı Hukuk İşleri Genel
Müdürlüğü bünyesinde kurulan Bilirkişilik Daire Başkanlığını,
ç) Bölge kurulu:
Bilirkişilik bölge kurulunu,
d) Kanun: 9/6/1932 tarihli
ve 2004 sayılı İcra ve İflas Kanununu,
e) Komiser: Kanunun 287 ve devamı maddeleri
gereğince asliye ticaret mahkemesince görevlendirilen konkordato
komiserini,
f) Liste: Bölge kurulu tarafından oluşturulan
komiser listesini,
g) Temel eğitim: Mevzuatta yer alan esaslar ve
Bakanlık tarafından belirlenen ilkeler kapsamında listeye kayıt için
alınması gereken zorunlu komiserlik eğitimini,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Konkordato Komiseri
Komiserin
nitelikleri
MADDE 4 –
(1) Komiserde aşağıdaki nitelikler
aranır:
a) Türk vatandaşı olmak.
b) Tam ehliyetli olmak.
c) En az dört yıllık lisans eğitimi veren
fakültelerden veya bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul
edilen yurtiçindeki veya yurtdışındaki öğretim kurumlarından mezun olmak ve
beş yıldan az olmamak üzere mesleki tecrübeye sahip bulunmak.
ç) İflas etmemiş olmak.
d) Son üç yıl içinde görevin gerektirdiği özen
yükümlülüğüne uymadığından dolayı komiserlik görevine son verilmemiş olmak.
e) Disiplin yönünden meslekten veya memuriyetten
çıkarılmamış olmak, sanat icrasından veya mesleki faaliyetten yasaklı
bulunmamak.
f) Kamu hizmetinden yasaklı olmamak.
g) Fiilen yürütmekte olduğu mesleğinin ilgili
mevzuatında, komiserliği yürütmesine engel bir hüküm bulunmamak.
ğ) 26/9/2004 tarihli ve
5237 sayılı Türk Ceza Kanununun 53 üncü maddesinde belirtilen süreler
geçmiş olsa bile; kasten işlenen bir suçtan dolayı bir yıldan fazla süreyle
hapis cezasına ya da affa uğramış olsa bile devletin güvenliğine karşı
suçlar, Anayasal düzene ve bu düzenin işleyişine karşı suçlar ile zimmet,
irtikâp, rüşvet, hırsızlık, dolandırıcılık, sahtecilik, güveni kötüye
kullanma, hileli iflas, ihaleye fesat karıştırma, edimin ifasına fesat
karıştırma, suçtan kaynaklanan malvarlığı değerlerini aklama veya
kaçakçılık, gerçeğe aykırı bilirkişilik veya tercümanlık yapma, yalan
tanıklık ve yalan yere yemin suçlarından mahkûm olmamak.
h) Terör örgütleriyle iltisaklı veya irtibatlı
olmamak.
ı) Bu Yönetmeliğin 13 üncü maddesi hükmü saklı
kalmak kaydıyla komiserlik eğitimini tamamlamış olmak.
Komiserin
görevlendirilmesi
MADDE 5 –
(1) Mahkeme, komiseri, bağlı
bulunduğu bölge adliye mahkemesinde kurulu bulunan bölge kurulu tarafından
oluşturulan listeden seçer. Bu listede görevlendirilecek komiser
bulunmaması hâlinde liste dışından görevlendirme yapılır ve yapılan bu
görevlendirme bölge kuruluna bildirilir.
(2) Üç komiser görevlendirilmesi durumunda;
komiserlerden biri, mahkemenin bulunduğu ilde faaliyet göstermek şartıyla
bağımsız denetçiler arasından seçilir. Seçilecek komiserlerden bir
diğerinin ise hukukçu olması tercih edilir.
(3) Listeye kayıtlı komiser kendisine verilen
görevi kabulle yükümlüdür.
(4) Bir kişi eş zamanlı olarak beşten fazla dosyada
geçici komiser ve komiser olarak görev yapamaz.
(5) Komiserin görevinin sona ermesi hâlinde bu
durum mahkemesince sebepleriyle birlikte derhâl bağlı bulunduğu bölge
adliye mahkemesinde kurulu bulunan bölge kuruluna bildirilir.
Komiserin
yasaklılık sebepleri ve yasak işler
MADDE 6 –
(1) Komiser;
a) Kendisinin,
b) Eşinin, nişanlısının yahut kan ve kayın alt ve
üstsoyunun veya üçüncü derece dâhil olmak üzere bu dereceye kadar olan kan
ve kayın hısımlarının,
c) Kanuni temsilcisi veya vekili, çalışanı, kayyımı
ya da yasal danışmanı bulunduğu bir şahsın,
menfaati olan işleri göremez ve bu durumda derhâl
görevlendirmeyi yapan asliye ticaret mahkemesine haber vermek zorundadır.
Mahkeme tarafından müracaat yerinde görülürse komiserin görevine son
verilir.
(2) Komiser, görevi kapsamında kendisi veya
başkaları hesabına sözleşme yapamaz, yaparsa hükümsüzdür.
Komiserlikten
kaçınma ve ayrılma sebepleri
MADDE 7 –
(1) Aşağıdaki kişiler komiserlik
görevini kabul etmekten kaçınabilirler:
a) Bedensel engelleri veya sürekli hastalıkları
sebebiyle bu görevi yapmakta güçlük çekecek olanlar.
b) Uhdesinde birden fazla komiserlik görevi
bulunanlar.
c) Mahkemece kabul edilecek başka mazereti
bulunanlar.
(2) Görevi kabulden kaçınma talebi,
görevlendirmenin öğrenildiği tarihten itibaren beş gün içinde, görevlendirmeyi
yapan mahkemeye verilecek dilekçeyle yapılır. Dilekçeye, kaçınma sebebi ve
varsa belgelerin eklenmesi gerekir. Mahkeme dosya üzerinden yapacağı
inceleme sonucunda, talebin yerinde olmadığına karar verirse, komiser
görevi kabulle yükümlüdür. Bu karara rağmen komiser görevden kaçınmaya
devam ederse, mahkeme başka bir komiser görevlendirir ve kaçınan komiseri
bağlı bulunduğu bölge adliye mahkemesinde kurulu bulunan bölge kuruluna
bildirir.
(3) Komiser haklı bir mazeretin ortaya çıkması
hâlinde, mazeretin ortaya çıktığı tarihten itibaren beş gün içinde görevden
ayrılmayı talep edebilir. İkinci fıkra hükümleri kıyasen burada da
uygulanır.
Komiserin
yükümlülükleri
MADDE 8 –
(1) Komiser, görevini yerine
getirirken aşağıdaki yükümlülüklere uymak zorundadır:
a) Görevini kanun, bu Yönetmelik ve dürüstlük
kuralları çerçevesinde tarafsız, objektif ve özenle yerine getirmek.
b) Kendisine tevdi olunan görevi bizzat yerine
getirmek.
c) Görevi sebebiyle öğrendiği sırların gizliliğini
sağlamak ve korumak.
ç) Görevi sırasında elde ettiği bilgileri kendisi,
yakınları veya üçüncü kişiler yararına doğrudan veya dolaylı bir menfaat
elde etmek için kullanmamak.
d) Görev, unvan ve yetkilerini kullanarak kendisi,
yakınları veya üçüncü kişiler lehine menfaat sağlamamak, hediye kabul
etmemek ve aracılıkta bulunmamak.
(2) Birinci fıkranın (c), (ç) ve (d) bentlerinde
sayılan yükümlülükler komiserlik görevi sona erdikten sonra da devam eder.
(3) Komiser, görev almak için reklam sayılabilecek
nitelikte girişim ve eylemlerde bulunamaz.
(4) Birinci fıkrada sayılan yükümlülüklere aykırı davranan
komiserin görevine mahkemece son verilir. Bu durum derhâl bölge kuruluna ve
ayrıca eylemin suç oluşturması hâlinde Cumhuriyet başsavcılığına
bildirilir.
Komiserin
bilgi ve belge temini ile iletişimi
MADDE 9 –
(1) Komiser, görevi kapsamında
ihtiyaç duyduğu bilgi ve belgeleri, özel ve kamu kurum ve kuruluşları ile
ilgililerden talep edebilir, doğrudan yazışma yapabilir ve iletişim
kurabilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Komiserlik Eğitimi
Temel
eğitim
MADDE 10
– (1) Temel eğitim, komiserlik
görevinin yürütülmesi için gerekli teorik ve pratik bilgileri içerir.
(2) Temel eğitim, en az otuz altı ders saatinden
oluşur. Eğitim kuruluşları, Başkanlığın uygun görüşü ile eğitim ders
saatini arttırabilirler.
(3) Temel eğitim medeni usul ve icra iflas hukuku,
medeni hukuk, ticaret hukuku ile işletme, iktisat, maliye ve muhasebe
alanında profesör, doçent veya doktor unvanına sahip olanlar tarafından
verilir.
(4) Temel eğitim; icra ve iflas hukukunun genel
ilkeleri, konkordato mevzuatı, komiserin taşıması
gereken nitelikler, komiserin görevi, yetkisi, yükümlülükleri ile hukuki ve
cezai sorumluluğu, konkordato projesi, alacaklılar kurulu ve görevleri,
işletme yönetimi, finansal raporların analizi, işletmelerde kriz yönetimi,
rapor yazım usul ve tekniği ile Başkanlık tarafından gerekli görülen diğer
konuları kapsar.
(5) Temel eğitime katılmak zorunludur. Eğitim
kuruluşlarınca, katılımcıların derslere devam durumunu gösteren çizelge
düzenlenir ve derslerin 1/12’sine devam etmeyenlerin eğitim programıyla
ilişiği kesilir.
(6) Temel eğitimin içeriği, yöntemi ile usul ve
esasları bu alanlardaki ihtiyaca göre Başkanlık tarafından güncellenebilir.
(7) Temel eğitime ilişkin usul ve esaslar
genelgeyle belirlenir.
Yenileme
eğitimi
MADDE 11
– (1) Komiserlere, eğitim izni verilen
kuruluşlarca, toplam on iki saatten az olmamak üzere üç yılda bir defa
yenileme eğitimi verilir. Komiser, yenileme eğitimine listeye kaydedildiği
tarihten itibaren üçüncü yılın içinde katılmak zorundadır. Yenileme eğitimi
almayan komiser listeye tekrar kaydedilmez.
(2) Yenileme eğitimi hakkında 10 uncu madde hükmü
kıyasen uygulanır.
Katılım
belgesi
MADDE 12
– (1) Eğitim kuruluşları, temel ve
yenileme eğitimlerini tamamlayan katılımcılara en geç on beş gün içinde
eğitimi tamamladıklarına dair bir belge verir.
Komiserlik
eğitiminden muaf tutulacaklar
MADDE 13
– (1) Medeni usul ve icra iflas
hukuku, medeni hukuk, ticaret hukuku ile işletme, iktisat, maliye ve
muhasebe alanında profesör veya doçent unvanına sahip olanlar komiserlik
eğitiminden muaftır.
Eğitim
kuruluşlarına izin verilmesi ve izin süresinin uzatılması
MADDE 14
– (1) Komiserlik eğitimi
Bakanlıkça izin verilmek kaydıyla; bünyesinde hukuk fakültesi bulunan
üniversiteler ile Türkiye Barolar Birliği ve Türkiye Serbest Muhasebeci
Mali Müşavirler ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği tarafından
verilir.
(2) İzin verilen eğitim kuruluşlarının listesi
Başkanlık tarafından elektronik ortamda yayımlanır.
(3) İzin için başvuru Başkanlıkça belirlenecek
usule göre yapılır. Başvuruda; eğitimin içeriği ve sürelerini kapsar
şekilde eğitim programı, eğiticilerin sayısı, unvanları, uzmanlıkları ve
yeterlilikleri ile eğitim verilecek mekânlar hakkında gerekçeli ve yeterli
bilgiler verilir.
(4) Başkanlık tarafından altmış
gün içinde yapılacak inceleme sonucunda, eğitimin amacına ulaşıp ulaşmayacağı,
eğitimin yapılacağı mekânların uygunluğu ve eğitim kuruluşlarında eğitim
faaliyetinin devamlılığının sağlanıp sağlanmayacağı gözetilerek ilgili
eğitim kuruluşuna en çok üç yıl için geçerli olmak üzere izin verilir;
başvuran kuruluşun aranılan nitelikleri taşımadığının tespiti hâlinde talep
reddedilir ve ilgilisine bildirilir.
(5) Eğitim kuruluşu, izin süresinin bitiminden en
az iki ay önce bu sürenin uzatılması için başvurmak zorundadır.
(6) Başkanlık tarafından, eğitim kuruluşunun 15
inci maddeye göre sunduğu raporlar ile yapılan denetime ilişkin raporların
incelenmesi sonucunda, eğitimin belirlenen şartlar ve içerikte başarılı bir
şekilde devam ettiğinin ve 16 ncı maddede
düzenlenen eğitim izninin iptalini gerektirir hâllerin bulunmadığının
anlaşılması hâlinde, verilen izin üç yıla kadar uzatılabilir.
(7) İzin süresi uzatılmayan eğitim kuruluşu
listeden çıkarılır. Bu eğitim kuruluşuna ait belgeler dosyasında saklanır.
Bilgi
verme yükümlülüğü
MADDE 15
– (1) Eğitim kuruluşları,
Başkanlığa her yıl Ocak ayında bir önceki yıl içinde gerçekleştirdikleri
eğitim programı sayısı, eğitime katılan ve eğitimi tamamlayan kişi sayısı,
eğitim alan kişilerin uzmanlık alanları ile meslekleri, eğitim veren
kişiler, eğitim verilen yerler ile istenilen diğer hususları içeren bir
rapor sunar.
(2) Rapor sunmayan eğitim kuruluşuna, on beş gün
içinde raporun sunulmaması hâlinde, eğitim izninin iptal edileceği hususu
yazılı olarak ihtar olunur.
Eğitim
kuruluşuna verilen iznin iptali
MADDE 16
– (1) Aşağıdaki hâllerde eğitim
kuruluşuna verilen izin Bakanlık tarafından iptal edilir:
a) İzin şartlarından birinin ortadan kalktığının
veya mevcut olmadığının sonradan anlaşılması.
b) Belirlenen usul ve esaslara uygun eğitim
verilmediğinin tespit edilmesi.
c) Katılım belgesi düzenlenmesinde sahtecilik
yapılması.
ç) 15 inci maddede belirtilen bilgi verme
yükümlülüğünün yapılan ihtara rağmen yerine getirilmemesi.
d) Eğitim kuruluşunun iznin iptali için yazılı
talepte bulunması.
(2) İzni iptal edilen eğitim kuruluşu listeden
çıkarılır. Bu eğitim kuruluşuna ait belgeler dosyasında saklanır.
Eğitim
kuruluşunun denetimi
MADDE 17
– (1) Eğitim kuruluşları,
komiserlik eğitimiyle ilgili faaliyetleri açısından Başkanlığın gözetimi ve
denetimi altındadır.
(2) Eğitim kuruluşları, Başkanlık tarafından
doğrudan veya bölge kurulu marifetiyle; komiserlik eğitiminin verilip
verilmediği, verilen eğitimin içeriği, kim tarafından ve nerede verildiği,
sınıf mevcutları ve eğitim başvurusu için sunulan bilgi ve belgeler ile
belirlenen diğer hususlar yönünden her zaman denetlenebilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Başvuru ve Liste
Listeye
kayıt için başvuru
MADDE 18
– (1) İlgili, listeye yazılmak
için Başkanlık tarafından belirlenen takvim ve esaslara göre yerleşim
yerinin veya mesleki faaliyetini yürüttüğü yerin bağlı olduğu bölge
kuruluna başvuru yapar.
(2) İlgili, başvuru sırasında kimlik, yerleşim ve
iletişim bilgileri ile 4 üncü maddede aranan nitelikleri taşıdığına dair
belgeleri ve aynı maddenin birinci fıkrasının (ç), (d), (e), (f) ve (g)
bentlerinde gösterilen engellerin kendisinde bulunmadığına dair beyannameyi
sunar.
(3) Bölge kurulu, listeye
kayıt için aranılan şartların sağlandığını tespit ederse ilgiliyi üç yıl
için listeye kaydeder; aksi hâlde başvuruyu reddeder. Ret kararı ilgilisine
bildirilir.
(4) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları
Kurumu, komiser olma niteliklerini taşıyan bağımsız denetçilerin listesini
kaydedilmek üzere bölge kuruluna bildirir.
(5) Oluşturulan listeler bölge kurulu tarafından
internet sitesinde ilan edilir.
(6) Komiser, ikinci fıkrada sayılan hususlarla
ilgili olarak kendisine ait bilgilerde meydana gelen her türlü değişikliği
bir ay içinde varsa belgesiyle birlikte listeye işlenmek üzere bölge
kuruluna iletir.
(7) Komiser, yerleşim yeri, görev veya iş yeri
değişikliği nedeniyle başka bir bölge kurulu listesine nakil talebinde
bulunabilir.
Listeden
çıkarılma
MADDE 19
– (1) Aşağıdaki hâllerde komiser,
bölge kurulu tarafından listeden çıkarılır:
a) Komiser tarafından talep edilmesi.
b) Kamu Gözetimi, Muhasebe ve Denetim Standartları
Kurumu tarafından komiserin bağımsız denetçi olma niteliğini kaybettiğinin
bildirilmesi.
c) Komiserliğe kabul şartlarının kaybedilmesi veya
listeye kayıt tarihinde gerekli şartların bulunmadığının sonradan tespit
edilmesi.
ç) Bu Yönetmelik hükümlerine aykırı olarak görevin
kabul edilmemesi veya görevin bırakılması.
d) Görevin gerektirdiği güven duygusunu sarsıcı
tutum ve davranışlarda bulunulması.
e) 8 inci maddede belirtilen yükümlülüklere aykırı
davranılması.
İncelemenin
usul ve esasları
MADDE 20
– (1) Bölge kurulu başkanı, 19
uncu maddenin birinci fıkrasının (c), (ç), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen
hâllerde başvuru üzerine veya resen gerekli inceleme ve araştırmayı bizzat
veya bölge kurulu üyelerinden biri vasıtasıyla yapabilir.
(2) Bölge kurulu başkanı
veya görevlendirilen üye, yapacağı denetim ve inceleme sırasında komiser
hakkındaki iddiaları ciddi bulursa komisere tebligat yaparak bir hafta
içinde yazılı savunma yapmasını ister.
(3) Bölge kurulu başkanı
veya görevlendirilen üye, bizzat veya istinabe suretiyle delilleri toplar,
gerekli gördüğü kimselerin beyanlarını alır ve yapacağı inceleme sonucunda
hazırladığı raporu bölge kuruluna sunar.
(4) Bölge kurulu başkanı
veya görevlendirilen üye, inceleme sırasında yargı mercilerinden, kamu
kurum ve kuruluşlarından, meslek odalarından, özel hukuk tüzel kişilerinden
ve gerçek kişilerden inceleme konusuyla ilgili bilgi ve belge talep
edebilir. İlgililerce bu talebin yerine getirilmesi zorunludur.
(5) Yapılacak inceleme sonucunda 19 uncu maddenin
birinci fıkrasının (c), (ç), (d) ve (e) bentlerinde belirtilen hâllerden
birinin gerçekleştiğinin anlaşılması hâlinde komiserin listeden
çıkarılmasına karar verilir. Karar komisere tebliğ edilir ve kesinleştikten
sonra komiserin görev yaptığı kamu kurum ve kuruluşlarına, kamu kurumu
niteliğindeki meslek kuruluşlarına ve ilgili diğer yerlere bildirilir.
(6) Komiser hakkındaki inceleme, ivedilikle ve her
hâlde başvuru veya resen incelemeye başlama tarihinden itibaren en geç altı
ay içinde sonuçlandırılır.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Alacaklılar Kurulu
Alacaklılar
kurulunun oluşturulması
MADDE 21 – (1) Mahkeme
tarafından kesin mühlet kararıyla birlikte veya en geç Kanunun 299 uncu
maddesi gereğince alacaklıların alacaklarını bildirmesi ve Kanunun 300 üncü
maddesi gereğince borçlunun alacaklılar hakkındaki beyanı alındıktan sonra,
yedi alacaklıyı geçmemek, herhangi bir ücret takdir edilmemek ve tek sayıda
olmak kaydıyla komiserin de görüşü alınarak alacaklılar kurulu
oluşturulabilir.
(2) Bu durumda alacakları, hukuki nitelik
itibarıyla birbirinden farklı olan alacaklı sınıfları ve varsa rehinli
alacaklılar, alacaklılar kurulunda hakkaniyete uygun şekilde temsil edilir.
Alacaklılar
kurulunun zorunlu olarak oluşturulacağı hâller
MADDE 22
– (1) Hukuki nitelikleri büyük
ölçüde birbirine benzer alacaklar, aynı alacaklı sınıfında yer alır.
Rehinli alacaklılar, rehnin kıymetini karşılayan
miktardaki alacakları bakımından ayrı bir sınıf olarak kabul edilir.
(2) En az üç alacaklı sınıfı bulunması kaydıyla,
alacaklı sayısının iki yüz elliyi veya alacak miktarının yüz yirmi beş
milyon Türk Lirasını aşması hâlinde alacaklılar kurulunun oluşturulması
zorunludur.
Alacaklılar
kurulunun görevleri
MADDE 23
– (1) Alacaklılar kurulu,
komiserin faaliyetlerine nezaret eder; komisere tavsiyelerde bulunabilir ve
Kanunun öngördüğü hâllerde mahkemeye görüş bildirir.
(2) Alacaklılar kurulu
komiserin faaliyetlerini yeterli bulmazsa, mahkemeden komiserin
değiştirilmesini gerekçeli bir raporla isteyebilir. Mahkeme bu talep
hakkında borçluyu ve komiseri dinledikten sonra kesin olarak karar verir.
Alacaklılar
kurulunun çalışma usul ve esasları
MADDE 24
– (1) Alacaklılar kurulu her ay en
az bir kere toplanır. Alacaklılar kurulunun aylık olağan toplantıları
komiser tarafından belirlenerek bildirilen gün ve yerde yapılır.
(2) Alacaklılar kurulu
ayrıca üyelerinin salt çoğunluğunun talebi üzerine her zaman toplanabilir.
Bu hâlde, yapılacak toplantıların komisere bildirilmesi zorunludur.
(3) Alacaklılar kurulu toplantıda
hazır bulunanların oy çokluğuyla karar alır. Komiser toplantılarda hazır
bulunarak alınan kararları toplantıya katılanların imzasını almak suretiyle
tutanağa bağlar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 25
– (1) 2/6/2018
tarihli ve 30439 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Konkordato Komiserinin Niteliklerine
ve Alacaklılar Kurulunun Zorunlu Olarak Oluşturulmasına Dair Yönetmelik
yürürlükten kaldırılmıştır.
Geçiş
hükmü
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe
girdiği tarihten önce alınan komiserlik eğitimleri, listeye kayıt için
yapılacak başvuruda dikkate alınmaz.
(2) Bu Yönetmeliğe göre oluşturulan listeler, bölge
kurulu tarafından ilan edilir. Bu ilan yapılıncaya kadar listeden
görevlendirme usulü dikkate alınmaksızın komiser görevlendirilmesine devam
olunur ve bu komiserler listede bulunmasalar dahi mevcut dosyalardaki
görevlerini tamamlar.
Yürürlük
MADDE 26
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 27
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Adalet Bakanı yürütür.
|