Hazine ve Maliye Bakanlığından:
MUHASEBAT VE
MALİ KONTROL GENEL MÜDÜRLÜĞÜ
GENEL TEBLİĞİ (SIRA NO: 59)
GENEL YÖNETİM MALİ İSTATİSTİKLERİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak
ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Tebliğin amacı, 10/12/2003 tarihli ve 5018
sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol Kanununun 52 nci maddesinin verdiği
yetkiye dayanılarak uluslararası standartlara uygun bir genel yönetim
sektörü kapsamını ve bu kapsamdaki kamu idarelerinin mali verilerinin
derlenmesindeki usul, esas ve veri derleme sürecindeki yetki, sorumluluk
ile yaptırımları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Genel yönetim sektörünü oluşturan ve EK’teki
listede yer alan merkezi yönetim, mahalli idareler ve sosyal güvenlik
kurumları alt sektörleri altında sınıflandırılan birimler bu Tebliğ
hükümlerine tabidir.
(2) Muhasebe işlemlerini Muhasebat ve Mali Kontrol
Genel Müdürlüğü say2000i sistemi ve Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim
Sistemi (BKMYBS) üzerinden yürüten kamu idareleri ile mali verilerini
Bakanlığın belirlediği yöntemi kullanarak doğrudan Bakanlığa aktaran diğer
idareler sadece 5, 13, 14, 15 ve 16 ncı maddelere tabidir.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Tebliğ, 5018 sayılı Kanunun 52 ve 53 üncü maddeleri
ile 24/2/2018 tarihli ve 30342 sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Mali
İstatistik Yönetmeliğine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Tebliğin uygulanmasında;
a) Alt sektör: Genel yönetim sektörünü oluşturan
merkezi yönetim, mahallî idareler ve sosyal güvenlik kurumlarını,
b) Ara veri: 6 ncı maddenin ikinci fıkrasında
açıklanan mizanları,
c) Bakanlık: Hazine ve Maliye Bakanlığını
(Muhasebat ve Mali Kontrol Genel Müdürlüğü),
ç) Bütünleşik Kamu Mali Yönetim Bilişim Sistemi
(BKMYBS): Kamu mali yönetimi ile ilgili fonksiyonel süreçleri destekleyen,
birbirleri ile etkileşimli bir şekilde çalışan ve gerekli durumlarda ilgili
taraflara ve karar vericilere rapor ve bilgi sunan yazılımların oluşturduğu
entegre sistemler bütününü,
d) Birim: 2 nci maddenin ikinci fıkrasında
sayılanlar hariç olmak üzere EK’teki listede sayılan idareleri,
e) Çerçeve hesap planı: 23/12/2014 tarihli ve 29214
sayılı Resmî Gazete’ de yayımlanan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliğine
göre belirlenen hesap planını,
f) Çıktı: Mali İstatistik Yönetmeliğinin 10 uncu
maddesinde sayılan mali istatistik tablolarını,
g) Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu: 637 sayılı
Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu ve Bazı Düzenlemeler Hakkında Kanun
Hükmünde Kararname çerçevesinde, ihracata yönelik devlet destekleri
kapsamında Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası nezdinde oluşturulan hesabı,
ğ) Genel yönetim sektörü: Mali istatistiklerin
derlenmesi amacıyla 5018 sayılı Kanunun 52 nci maddesine dayanılarak
uluslararası standartlar esas alınarak belirlenen ve EK’teki listedeki
birimlerden oluşan sektörü,
h) İl kontrol görevlisi: İl sınırları dâhilindeki
birimlere ait hesapların muhasebe birimi kontrol görevlileri vasıtasıyla
derlenmesini ve incelenmesini koordine etmekle görevli defterdarlık
muhasebe müdürünü,
ı) Kamu Harcama ve Muhasebe Bilişim Sistemi (KBS):
Verilerin Bakanlığa aktarılmasında kullanılan sistemi,
i) Kaynak veri: Muhasebe birimlerince yapılan her
bir yevmiye kaydını,
j) Kanun: 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve Kontrol
Kanununu,
k) Mahallî idare birlikleri: 26/5/2005 tarihli ve
5355 sayılı Mahallî İdare Birlikleri Kanunu kapsamındaki birlikleri,
l) Muhasebe birimi kontrol görevlisi: Birimlere ait
ara verilerin zamanında derlenmesini sağlamak, muhasebe tekniğine
uygunluğunu kontrol etmek ve gerekli düzeltmeleri yaptırmak için il
merkezinde muhasebe müdürünün önerisiyle Defterdar tarafından
görevlendirilen defterdarlık uzmanını, ilçelerde malmüdürünü,
m) Risk Hesabı: 4749 sayılı Kamu Finansmanı ve Borç
Yönetiminin Düzenlenmesi Hakkında Kanun çerçevesinde Türkiye Cumhuriyet
Merkez Bankası nezdinde oluşturulan hesabı,
n) Sosyal tesis: EK’teki listede sayılan kamu
idarelerince işletilen ve ilgili olduğu idarenin bütçesi içerisinde yer
almayan eğitim, dinlenme ve spor tesisi, misafirhane, kreş, anaokulu,
yemekhane, orduevi, askeri gazino, kışla gazinosu, dinlenme kampı, askeri
kantin, çocuk bakımevi, öğretmenevi, öğretmen lokâli, öğretmen eğitim
merkezi, tatil köyü, polis moral eğitim merkezi, polisevi, polis misafirevi
ve lokâli, eğitim ve dinlenme kampı, termal tesis ve benzeri sosyal
tesisleri,
o) Uluslararası standartlar: Uluslararası Para
Fonunun (IMF) yayımlamış olduğu Devlet Mali İstatistikleri Kılavuzunu
(Government Finance Statistics Manual- GFSM),
ö) Üst yönetici: Kanun kapsamında yer alan
birimlerde Kanunun 11 inci maddesinde belirtilen üst yöneticiyi, Kanun
kapsamında yer almayan birimlerde ise ilgili kamu kurum ve kuruluşunun en
üst yöneticisini,
p) Veri: Konsolide mali istatistik tablolarının
hazırlanmasına esas teşkil eden veriyi,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Genel Hükümler
Genel
yönetim sektörü kapsamının belirlenmesinin esasları
MADDE 5 –
(1) Genel yönetim sektörü
kapsamının belirlenmesinde, uluslararası standartlar çerçevesinde kamu
idaresinin;
a) Yerleşik (mukim) bir birim olup olmadığı,
b) Kurumsal bir birim olup olmadığı,
c) Devlet kontrolünde olup olmadığı,
ç) Piyasa üreticisi olup olmadığı,
d) Devlet için bir mali yardımcı kuruluş olup
olmadığı,
hususları esas alınmıştır. Bu hususlar Hazine ve
Maliye Bakanlığınca uluslararası standartlara bağlı olarak değerlendirilmiş
olup EK’teki listede yer alan birimler genel yönetim sektörü kapsamına
alınmıştır.
Mali
verilerin derlenme biçimi ve kapsamı
MADDE 6 –
(1) Birimler, hesap bilgilerine
ilişkin veri girişlerini www.kbs.gov.tr internet adresi üzerinden
yaparlar. Gönderilen veriler sistem üzerinden muhasebe tekniğine uygunluk
açısından kontrol işlemlerine tabi tutulur ve uygun olmayan veriler
gönderilmemiş kabul edilir.
(2) Birimlerin sisteme girecekleri hesap bilgileri,
il özel idareleri, belediyeler ve mahallî idare birlikleri için 27/5/2016
tarihli ve 29724 sayılı mükerrer Resmî Gazete’de yayımlanan Mahallî
İdareler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği hükümleri ile Mahallî İdareler
Detaylı Hesap Planı çerçevesinde Bakanlıkça belirlenen ayrıntıdaki mizan
bilgilerinden oluşur. Diğer birimler için ise 23/12/2014 tarihli ve 29214
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Genel Yönetim Muhasebe Yönetmeliği
hükümleri çerçevesinde Genel Yönetim Detaylı Hesap Planına dönüşümü
yapılmış ve Bakanlıkça belirlenen ayrıntıdaki mizan bilgilerinden oluşur.
(3) Gençlik Hizmetleri ve Spor İl Müdürlüklerinin
konsolide hesap bilgileri ilgili bakanlık tarafından konsolide olarak
KBS’ye girilir.
(4) Sosyal tesislerin hesap bilgileri, ilgili
bakanlık veya kamu idaresine bağlı tüm sosyal tesisler için konsolide
edilmiş ve Genel Yönetim Detaylı Hesap Planına dönüşümü yapılmış olarak
bağlı bulundukları bakanlık/kamu idaresinin ilgili birimi tarafından KBS’ye
girilir. Birimlerce ihtiyaç duyulması halinde, verilerin il düzeyinde
konsolide edilerek veya birim düzeyinde girilmesine Bakanlıkça izin
verilebilir.
Veri
giriş dönemleri ve birimlerce yapılacak işlemler
MADDE 7 – (1) Birimler, muhasebe sistemlerinden elde ettiği
kaynak verileri ara verileri oluşturmada kullanır ve oluşturulan ara
verileri Bakanlığa gönderirler.
(2) Birimlerce, Ocak-Mart dönemi, Ocak-Haziran
dönemi ve Ocak-Eylül dönemi kümülatif verileri söz konusu dönemi takip eden
ayın 7 nci günü sonuna kadar; yılın tamamına ait (Ocak-Aralık dönemi)
kümülatif veriler ise en geç takip eden yılın Ocak ayının 15 inci günü
sonuna kadar KBS’ye girilir. Söz konusu verilerde kesin hesap sürecinde
meydana gelen değişikliklere göre Nisan ayının 7 nci günü sonuna kadar
gerekli düzeltmeler yapılarak KBS’deki veriler güncellenir.
(3) Veri giriş süresinin son günü saat 23:59’a
kadar gönderilen veriler süresinde gönderilmiş sayılır. Veri giriş
süresinin son gününün resmî tatil olması durumunda takip eden ilk iş günü
veri giriş süresinin son günüdür.
(4) Veri girişleri, KBS’ye giriş yetkisi verilen
veri giriş görevlilerince Bakanlıkça yayımlanan uygulama kılavuzu
çerçevesinde yapılır.
(5) KBS’ye giriş yetkisi ile ilgili şifre talepleri
resmî yazıyla il özel idareleri, yatırım izleme ve koordinasyon
başkanlıkları, belediyeler ve mahallî idare birliklerince ilgisine göre
defterdarlık muhasebe müdürlükleri ve malmüdürlüklerine; üniversite sosyal
tesislerince ilgili üniversitenin muhasebe birimine, kalkınma ajanslarınca
defterdarlık muhasebe müdürlüğüne ve bunların dışında kalan merkezi Ankara’da
bulunan birimlerce ise ilgili bulundukları bakanlık merkez muhasebe
birimlerine bildirilir. Sistem üzerinde gerekli tanımlama işlemi ilgili
muhasebe birimlerince yerine getirilir. Söz konusu birimler, görevinden
herhangi bir nedenle ayrılan ve yerine görevlendirilen kullanıcılarını bir
sonraki veri giriş döneminden önce muhasebe birimlerine bildirirler.
(6) Birimler, KBS’ye veri girişi sırasında
karşılaştıkları sorunları muhasebe birimi kontrol görevlisine veya il
kontrol görevlisine bildirirler ayrıca KBS üzerinden de Bakanlığa e-posta
gönderirler.
Valiliklerce
yapılacak işlemler
MADDE 8 –
(1) İldeki birimlerin mali
verilerinin derlenmesi, Valiliklerin koordinasyonunda gerçekleştirilir.
Valilerce bir vali yardımcısı bu işi koordine etmekle görevlendirilir. İl
kontrol görevlileri birimler ile yazışmalarını Valilikler aracılığıyla
yaparlar.
(2) Koordinatör vali yardımcısı, defterdar ve il
kontrol görevlisi en az üç ayda bir defa toplanarak ildeki veri giriş
durumunu, Bakanlığın talep yazısına istinaden uygulanması gereken idari
para cezalarının uygulanıp uygulanmadığını, veri göndermeyen birimlerle
ilgili olarak birimlere yazılan uyarı yazıları ve düzenlenen eğitim
faaliyetlerine ilişkin bilgileri, veri girişinin tamamlanması açısından
gerekli kurumsal yapıyı oluşturamayan birimlerle ilgili olarak alınan
tedbirleri ve genel yönetim mali istatistiklerinin önemi konusunda
birimlerin üst yöneticilerine yapılan bilgilendirme faaliyetlerini
değerlendirerek alınması gereken önlemleri belirlerler ve durumu tutanak
altına alırlar. Bakanlıkça istenmesi veya koordinatör vali yardımcısı
tarafından ihtiyaç duyulması halinde bu Tebliğ kapsamındaki faaliyetler
hakkında rapor düzenlenerek Bakanlığa gönderilir.
Defterdarlıklarca
yapılacak işlemler
MADDE 9 – (1) Mali istatistiklerin mevzuatta öngörülen süre
ve içerikte derlenmesi ve yayımlanması kanuni bir zorunluluk olduğundan, il
defterdarınca veri derlenmesi işlemlerine önem verilir ve gerekli önlemler
alınır.
(2) İhtiyaç duyulması halinde, verilerin KBS’ye
doğru bir şekilde aktarılması ve muhasebe sisteminin sağlıklı bir şekilde
yürütülmesi için KBS veri giriş görevlilerine yönelik olarak eğitim
programı düzenlenir.
(3) İl kontrol görevlileri ve muhasebe birimi
kontrol görevlilerinin bu Tebliğde belirtilen sorumluluklarını yerine
getirip getirmedikleri takip edilir.
İl
kontrol görevlilerince yapılacak işlemler
MADDE 10
– (1) İl kontrol görevlileri, il
sınırları dâhilindeki il özel idareleri, yatırım izleme ve koordinasyon
başkanlıkları, belediyeler ve mahallî idare birlikleri, sosyal tesisler,
kalkınma ajansları, Basın İlan Kurumu Genel Müdürlüğü ile belediye bağlı
idareleri ve belediye şirketlerine ait veri giriş durumlarını KBS üzerinden
takip ederler. İl kontrol görevlileri, verilerin zamanında ve doğru bir
şekilde KBS’ye girilmesini sağlamak üzere muhasebe birimi kontrol
görevlileri ile koordineli olarak çalışırlar.
(2) İl kontrol görevlileri, il sınırları
dâhilindeki birimlerce KBS’ye girilen verilerin, muhasebe birimi kontrol
görevlileri tarafından, Bakanlıkça yayımlanan inceleme rehberine göre
kontrol edilip edilmediğini takip ederler.
(3) İl kontrol görevlileri, il sınırları dâhilinde
yeni kurulan, taşınan, birleşen, adı değişen ya da kapanan birimlerin
KBS’de güncellenmesine yönelik olarak Bakanlığa bilgi verirler.
(4) İl kontrol görevlileri, bu Tebliğ kapsamında
yürütmüş oldukları faaliyetleri, muhasebe birimi kontrol görevlilerinden
gelen bilgileri de içerecek şekilde vali yardımcısı koordinasyonunda
düzenlenen toplantıda komisyonun bilgisine sunarlar.
Muhasebe
birimi kontrol görevlilerince yapılacak işlemler
MADDE 11
– (1) Muhasebe birimi kontrol
görevlileri, sorumluluk alanındaki birimlere ait veri girişlerinin
zamanında tamamlanması için gerekli önlemleri alırlar.
(2) Muhasebe birimi kontrol görevlileri, il özel idareleri,
yatırım izleme ve koordinasyon başkanlıkları, belediyeler ve mahallî idare
birliklerince KBS’ye girilen verilerin Mahallî İdareler Bütçe ve Muhasebe
Yönetmeliği hükümleri ile Mahallî İdareler Detaylı Hesap Planına
uygunluğunu ve diğer birimlerin verilerinin Genel Yönetim Muhasebe
Yönetmeliği hükümleri ile Genel Yönetim Detaylı Hesap Planına uygunluğunu
Bakanlıkça yayımlanan inceleme rehberine göre kontrol ederler.
(3) Muhasebe birimi kontrol görevlileri, sorumluluk
alanındaki birimlerden verilerini bu Tebliğde belirlenen sürelerde KBS’ye
girmeyenleri uyarırlar ve buna rağmen veri girişi yapmayan birimleri il
kontrol görevlisine bildirirler.
(4) Muhasebe birimi kontrol görevlileri, veri
derleme ve inceleme sürecinde yapılan faaliyetleri il kontrol görevlisine
raporlarlar.
Bakanlıkça
yapılacak işlemler
MADDE 12
– (1) Hesap bilgilerinin zamanında
ve doğru bir şekilde KBS’ye girilmesinin takibini yapar ve ortaya çıkan
sorunların çözümüne ilişkin işlemlerin genel koordinasyonunu sağlar.
(2) Ara veriler ve çıktıların istatistiksel
yöntemler kullanılarak düzenli olarak değerlendirilmesi ve tespit edilen
hataların il kontrol görevlileri aracılığıyla düzeltilmesi işlemlerini
yürütür.
(3) İl kontrol görevlileri ve muhasebe birimi
kontrol görevlilerinin görevlerini yerine getirirken karşılaştıkları
sorunların çözümüne ilişkin gerekli çalışmaları yapar.
(4) Birimlerce veri girişi sırasında karşılaşılan
teknik sorunlara ilişkin olarak gerekli önlemleri alır.
(5) EK’teki listede merkezi yönetim kapsamındaki
bütçe dışı kurumlar ile sosyal güvenlik kurumları hesap bilgilerinin
zamanında ve doğru bir şekilde KBS’ye girilmesinin takibi ve veri
girişlerinin zamanında yapılmasına ilişkin gerekli tedbirleri alır.
(6) Ara verileri muhasebe tekniğine uygunluk
açısından inceler.
Birimlerin
muhasebe işlemleri ve mali tablolarının denetimi
MADDE 13
– (1) İl kontrol görevlileri ve
muhasebe birimi kontrol görevlilerinin bu Tebliğde belirtilen sorumluluklarını
yerine getirip getirmedikleri merkez ve il denetim programlarına dâhil edilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uygulanacak
Yaptırımlar
İdari
para cezası verilmesinin bakanlıkça talep edilmesi
MADDE 14
– (1) Kanunun 53 üncü maddesinin
son fıkrasında, genel yönetim sektörü kapsamına dâhil kamu idarelerinden,
mali istatistiklerine esas verilerini süresinde göndermeyenlere, Bakanlıkça
bir ay ek süre verileceği, verilen ek süre sonunda da verilerin
gönderilmemesi halinde, ilgili kamu idaresinin üst yöneticilerinden mali
hizmetler birimi yöneticisi ile muhasebe yetkilisine idari para cezası
verilmesinin Bakanlıkça talep edileceği hüküm altına alınmıştır.
(2) Bu çerçevede, mali istatistiklere esas
verilerini süresinde göndermeyen birimler KBS üzerinden tespit edilerek
Kanunun öngördüğü idari para cezası, Bakanlıkça talep edilir.
Üst
yöneticiler tarafından idari para cezasının uygulanması
MADDE 15
– (1) Kanunun 53 üncü maddesinin
son fıkrasında, birimlerce verilerin gönderilmemesi halinde Bakanlığın
talebi üzerine, ilgili kamu idaresinin üst yöneticileri tarafından mali
hizmetler birimi yöneticisi ile muhasebe yetkilisine, her türlü aylık,
ödenek, zam ve tazminat dâhil yapılan bir aylık net ödemeler toplamı
tutarında idari para cezası verileceği hüküm altına alınmıştır. Kanunda
ayrıca, idari para cezası uygulanmış olmasının, bilgi verme yükümlülüğünü
ortadan kaldırmayacağı ve idari para cezalarının Kanunun 73 üncü maddesi
hükümlerine göre tahsil edileceği de hükme bağlanmış bulunmaktadır.
(2) Kanunun 73 üncü maddesinde ise “Bu Kanunda
belirtilen para cezaları, ilgili kamu idaresinin üst yöneticisi tarafından
verilir. Para cezaları, karar verilmesini izleyen ay başından başlamak
üzere ve herhangi bir hüküm almaya gerek kalmaksızın; ilgililerine yapılan
her türlü aylık, ödenek, zam, tazminat dâhil bir aylık net ödemelerin
dörtte biri oranında kesilerek tahsil olunur.” hükmü yer almaktadır.
(3) Anılan hükümler çerçevesinde, hesap bilgilerini
bu Tebliğde belirtilen sürede göndermediği veya gönderilmiş olan hesap
bilgilerinin mevzuat hükümleri çerçevesinde Bakanlıkça belirlenen mizan
formatına uygun olmadığı Bakanlıkça ve/veya Defterdarlıklarca tespit
olunanlara, bu Tebliğde belirlenen veri giriş süresi bitiminden itibaren 1
ay ek süre verilir. 1 aylık süre bitiminde de hesap bilgilerini göndermeyen
birimlere üst yöneticiler tarafından birinci fıkrada belirtilen idari para
cezası uygulanır ve sonucundan Bakanlığa ve/veya Defterdarlığa bilgi
verilir.
(4) İdari para cezasının uygulanması ile ilgili tüm
hususlar Kanun çerçevesinde veya Kanunda hüküm bulunmayan hallerde 5326
sayılı Kabahatler Kanunu çerçevesinde üst yöneticinin yetki ve
sorumluluğundadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Diğer Hükümler
Bütçe
politikası, gelir ve giderlerin izlenmesi amacıyla istenecek veriler
MADDE 16
– (1) Mahallî İdareler Bütçe ve
Muhasebe Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinde tanımlanan belediye bağlı idareleri,
Bakanlıkça belirlenen mizan formatına uygun olarak üçer aylık dönemlerde
oluşturulan kümülatif verilerini takip eden ayın 7 nci günü sonuna kadar,
yılın tamamına ait (Ocak-Aralık dönemi) kümülatif verilerini ise en geç
takip eden yılın Ocak ayının 15 inci günü sonuna kadar KBS’ye girerler. Söz
konusu verilerde kesin hesap sürecinde meydana gelen değişikliklere göre
Nisan ayının 7 nci günü sonuna kadar gerekli düzeltmeler yapılarak KBS’deki
veriler güncellenir. İl özel idareleri, belediyeler ile bağlı kuruluşları
ve mahallî idare birliklerine ait şirketlerin ve bütçe içi işletmelerin
Ocak-Mart dönemi, Ocak-Haziran dönemi ve Ocak-Eylül dönemi kümülatif mizan
verileri, dönemi takip eden ikinci ay sonuna kadar (Mayıs, Ağustos, Kasım);
yılın tamamına ait (Ocak-Aralık dönemi) kümülatif mizan verileri ise en geç
takip eden yılın Nisan ayı sonuna kadar bağlı oldukları birim tarafından
KBS’ye girilir.
(2) Mahallî idareler ve sosyal güvenlik
kurumlarının bütçe tahminleri ile finansmanın ekonomik sınıflandırması tablosuna
ilişkin bilgiler Kasım ayı sonuna kadar KBS üzerinden gönderilir.
Genel
yönetim sektörü kapsamının gözden geçirilmesi
MADDE 17
– (1) Bu Tebliğ ile belirlenen
genel yönetim sektörünün kapsamı bu Tebliğin yayımlandığı tarihten itibaren
her üç yılda bir Bakanlıkça incelenir ve ilgili idarelerin de görüşünün
alınması suretiyle gerekli görülmesi halinde yeniden belirlenir.
Risk
Hesabı ve Destekleme ve Fiyat İstikrarı Fonu verileri
MADDE 18
– (1) Risk Hesabı ve Destekleme ve
Fiyat İstikrarı Fonu Hesabına ilişkin detaylı veriler, hesabın ilgili
bulunduğu kurum tarafından aylık dönemler için takip eden ayın 7 nci günü
sonuna kadar, yıllık dönemler için ise (Ocak-Aralık dönemi) takip eden
yılın Ocak ayının 15 inci günü sonuna kadar Bakanlığa gönderilir. Söz konusu
veriler ilgili kurumun mizanıyla birlikte raporlamaya dâhil edilir.
Yürürlükten
kaldırılan tebliğ
MADDE 19
– (1) 16/9/2015 tarihli ve 29477
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Muhasebat Genel Müdürlüğü Genel Tebliği
(Sıra No:46) Genel Yönetim Mali İstatistikleri yürürlükten kaldırılmıştır.
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Genel yönetim
sektörü kapsamına ilk defa alınan birimler 2015, 2016 ve 2017 yılına ait
verilerini bu Tebliğin yayımını izleyen ayın sonuna kadar Bakanlığa
gönderir.
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Tebliğ yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Tebliğ hükümlerini Hazine
ve Maliye Bakanı yürütür.
Eki için tıklayınız
|