Çevre ve Şehircilik Bakanlığından:
KALICI ORGANİK KİRLETİCİLER HAKKINDA YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kalıcı organik
kirleticilerin olumsuz etkilerinden insan sağlığını ve çevreyi korumaktır.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, bu Yönetmelikte tanımlanan
kalıcı organik kirleticilerin;
a) İmalatının, piyasaya arzının ve kullanımının
yasaklanmasına,
b) En kısa sürede aşamalı olarak kullanımdan
kaldırılmasına veya kısıtlanmasına,
c) Mümkün olduğunca ortadan kaldırma amacıyla, bu
maddelerin salımlarının en aza indirilmesine,
ç) Bu maddelerden oluşan, bunları içeren veya bu
maddelerin herhangi biri tarafından kirletilmiş atıkların yönetimine,
ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 2/4/2009 tarihli ve 5871 sayılı
Kalıcı Organik Kirleticilere İlişkin Stokholm Sözleşmesinin Onaylanmasının
Uygun Bulunduğuna Dair Kanuna ve 14/7/2009 tarihli ve 2009/15272 sayılı
Bakanlar Kurulu kararıyla onaylanan Kalıcı Organik Kirleticilere İlişkin
Stokholm Sözleşmesine, 3957 sayılı Tehlikeli Atıkların Sınırlarötesi
Taşınımının ve Bertarafının Kontrolüne İlişkin Basel Sözleşmesinin
Onaylanmasının Uygun Bulunduğuna Dair Kanuna, 4703 sayılı Ürünlere İlişkin
Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair Kanuna, 9/8/1983
tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununa, 11/6/2010 tarihli ve 5996 sayılı
Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem Kanununa, 24/4/1930
tarihli ve 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanununa, 10/7/2018 tarihli ve
30474 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan 1 sayılı Cumhurbaşkanlığı Teşkilatı
Hakkında Cumhurbaşkanlığı Kararnamesine dayanarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Atık: 2/4/2015 tarihli ve 29314 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Atık Yönetimi Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci
fıkrasının (d) bendinde tanımlanan herhangi bir madde veya materyali,
b) Atık sahibi: Atık Yönetimi Yönetmeliğinin 4 üncü
maddesinin birinci fıkrasının (h) bendinde tanımlanan gerçek ve/veya tüzel
kişiyi,
c) Atık üreticisi: Atık Yönetimi Yönetmeliğinin 4
üncü maddesinin birinci fıkrasının (j) bendinde tanımlanan herhangi bir
gerçek ve/veya tüzel kişiyi,
ç) Bakanlık: Çevre ve Şehircilik Bakanlığını,
d) Bertaraf: İkincil amacı maddelerin veya
enerjinin geri kazanımı olsa dahi geri kazanım olarak kabul edilmeyen ve
Atık Yönetimi Yönetmeliğinin ek-2/A’sında yer alan işlemlerden herhangi
birini,
e) En iyi çevresel uygulamalar: Çevresel kontrol
önlemleri ve stratejilerinin en uygun bileşiminin uygulanmasını,
f) Eşya: Kimyasal yapısından çok, işlevini
belirlemek üzere üretim sırasında özel bir şekil, yüzey ve tasarım verilen
nesneyi,
g) Eşya üreticisi: Eşyayı üreten veya montajını
gerçekleştiren Türkiye’de yerleşik gerçek ya da tüzel kişiyi,
ğ) Geri kazanım: Piyasada ya da bir tesiste
kullanılan maddelerin yerine ikame edilmek üzere atıkların faydalı bir amaç
için kullanıma hazır hale getirilmesinde yer alan ve Atık Yönetimi
Yönetmeliğinin ek-2/B’sinde listelenen işlemleri,
h) İlgili kurum: Bu Yönetmelik hükümlerinin
yürütülmesinde, mevzuatına dayalı olarak görev alanlarına giren hususlarda;
Tarım ve Orman Bakanlığı, Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı, Ticaret Bakanlığı,
Hazine ve Maliye Bakanlığı ve Sağlık Bakanlığını,
ı) İmalat: Maddenin doğal halinde üretilmesini veya
özütlenmesini,
i) İmalatçı: Maddeyi Türkiye’de imal eden
Türkiye’de yerleşik gerçek veya tüzel kişiyi,
j) İthalat: Serbest dolaşıma giriş, antrepo,
dâhilde işleme rejimi, hariçte işleme rejimi ve geçici ithalat rejimine
tabi olarak Türkiye gümrük bölgesine fiziki girişi,
k) İthalatçı:
Serbest dolaşıma giriş, antrepo, dâhilde işleme rejimi, hariçte
işleme rejimi ve geçici ithalat rejimine tabi olarak Türkiye gümrük
bölgesine ithalatı gerçekleştiren herhangi bir gerçek veya tüzel kişiliği,
l) Kalıcı Organik Kirletici: Kalıcı Organik
Kirleticilere İlişkin Stokholm Sözleşmesinin ek-D’sinde belirtilen
özelliklere sahip maddeyi,
m) Kapalı sistem sahası sınırlı ara madde: İmalatı
ve bir veya birden fazla maddeye dönüşümü tüm yaşam döngüsü boyunca teknik
anlamda sıkı kontrollü şartlar altında aynı saha içerisinde gerçekleşen bir
ya da daha fazla maddeye dönüştürmek üzere imal edilen ve tüketilen veya
kimyasal işlemde kullanılan maddeyi,
n) Karışım: İki veya daha fazla maddeden oluşan
karışımı veya çözeltiyi,
o) Kullanım: Herhangi bir işleme, formülasyon,
tüketim, depolama, saklama, bakım, kaplara doldurma, bir konteynırdan
diğerine aktarma, karıştırma, bir eşyanın üretimi veya başka herhangi bir
kullanımı,
ö) Madde: Doğal halde bulunan veya bir üretim
sonucu elde edilen, içindeki, kararlılığını sağlamak üzere kullanılan katkı
maddeleri ile üretim işleminden kaynaklanan safsızlıklar dâhil, fakat yine
içindeki, kararlılığını ve yapısını etkilemeden uzaklaştırılabilen
çözücüler hariç, kimyasal elementleri ve bunların bileşiklerini,
p) Mevcut en iyi teknikler: Emisyonların çevre
üzerindeki etkilerinin bütün olarak önlenmesi, bunun mümkün olmadığı
durumlarda en aza indirilmesi amacıyla belirlenmiş emisyon sınır
değerlerini ve gerekli izin belgesinin diğer şartlarına temel oluşturacak en
etkin, ileri ve uygulanabilir teknikleri,
1) Teknikler: Kullanılan teknolojiyi ve tesisin
tasarlanma, inşa, bakım, işletme ve devreden çıkarma yöntemlerini,
2) Mevcut teknikler: İşletmeci tarafından teknik ve
ekonomik olarak uygulanabilir olduğu sürece, ülkemizde üretilmesine veya
kullanılıyor olmasına bakılmaksızın, sektörde ekonomik ve teknik olarak
sürdürülebilir koşullar ve maliyetler ile avantajlar dikkate alınarak
uygulanan teknikleri,
3) En iyi: Çevrenin bir bütün olarak en yüksek
düzeyde korunmasında en etkili olanı,
r) Piyasaya arz: Bedelli veya bedelsiz olarak,
üçüncü tarafa tedarik etmeyi veya ithalatı,
s) Sözleşme: Kalıcı Organik Kirleticilere İlişkin
Stockholm Sözleşmesini,
ş) Sözleşme Sekretaryası: Stockholm Sözleşmesi
Sekretaryasını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
İmalat, Piyasaya Arz ve Kullanım
İmalat,
piyasaya arz ve kullanımın kontrolü
MADDE 5 – (1) Ek-1’de listelenen maddelerin kendi halinde,
karışım içinde ya da eşyaların bileşenleri olarak imalatı, piyasaya arzı ve
kullanımı yasaktır.
(2) Ek-2’de listelenen maddelerin kendi halinde,
karışım içinde ya da eşyaların bileşenleri olarak imalatı, piyasaya arzı ve
kullanımı ek-2’de belirtilen şartlara göre kısıtlanır.
(3) Bakanlık ve ilgili kurumlar, değerlendirme ve
izin planları dahilinde ilgili mevzuatı kapsamında kalıcı organik kirletici
özelliği gösteren maddelerin imalatı, piyasaya arzı ve kullanılmasını
önlemek için uygun önlemleri alır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Kontrol Önlemlerinden Muafiyetler, Stoklar ve Salım
Azaltma,
En Aza İndirme ve Ortadan Kaldırma
Kontrol
önlemlerinden muafiyetler
MADDE 6 – (1) Bu Yönetmeliğin 5 inci maddesi hükümleri
aşağıdaki maddelere uygulanmaz:
a) Bakanlıktan izin alınması şartıyla bilimsel
araştırma ve geliştirme amaçlı veya referans standart olarak kullanılan
maddelere,
b) Maddelerin, karışımların ya da eşyaların içinde
istenmeden eser miktarda oluşan kirletici bir maddeye,
c) Ek-1 veya ek-2’de listelenen herhangi bir
maddeden oluşan, bu maddeyi içeren veya bu madde ile kirletilmiş atıklara.
(2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihte veya
öncesinde üretilen eşyaların bileşeni olan maddeler ile ilgili olarak
Yönetmeliğin 5 inci maddesi yürürlük tarihinden altı ay sonra uygulanır.
Ek-1 veya ek-2’de listelenen bir maddenin bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği
tarihte veya öncesinde kullanımda olan eşyaların bileşeni olması durumunda
bu Yönetmeliğin 5 inci maddesi uygulanmaz.
Bununla beraber, bu fıkrada atıfta bulunulan eşyaların tespit
edilmesi halinde ilgili kurum en kısa sürede bu konuda Bakanlığı
bilgilendirir.
(3) Eşya üreticisi, imalatçı ve ithalatçı ek-2’de yer
alan maddelere ilişkin, aynı ekte belirtilen koşullarda, bu maddeyi imal
etmesi, kullanması veya ithal etmesi durumunda, bu faaliyetin gerçekleştiği
yıla ait bilgileri bir sonraki yılın ilk üç ayında olmak üzere Bakanlığa
ek-6’da yer alan formatta yılda bir defa yazılı veya elektronik olarak bildirimde
bulunur.
(4) Bakanlık, maddenin ek-2’de listelendiği
durumlarda, aynı ekte belirtilen son süreye kadar, bu maddenin alanı
sınırlı kapalı bir sistemde ara madde olarak üretimi ve kullanımına izin
verilmesine ilişkin gelen talepleri değerlendirir ve buna göre Sözleşme
Sekretaryasına bildirimde bulunur. Ancak, bu bildirim sadece;
a) Ek-2’de açıkça bu maddenin üretim ve kullanımına
izin verilebileceği anlamına gelen bir açıklama girilmiş ise,
b) İmalat prosesi maddeyi kalıcı organik kirletici
özelliği göstermeyen bir ya da daha fazla başka maddeye dönüştürecek ise,
c) Maddenin üretimi ve kullanımı sırasında insan
veya çevrenin, bu maddeye önemli miktarlarda maruz kalması beklenmemekte
ise,
yapılabilir.
Stoklar
MADDE 7 – (1) Bu Yönetmeliğin ek-1’inde veya ek-2’sinde
listelenen kullanımına izin verilmeyen herhangi bir maddeden oluşan veya bu
maddeyi içeren bir stok olması durumunda stok sahibi, bu stoğu bu
Yönetmeliğin 9 uncu maddesi uyarınca atık olarak yönetir.
(2) Ek-1 ve ek-2’de yer alan herhangi bir maddeden
oluşan veya bu maddeyi içeren 50 kg’dan daha büyük bir stoğun sahibi,
Bakanlığa ek-7’de yer alan formatta bilgi verir. Bu tür bilgiler, bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden itibaren 12 ay içinde ve ek-2’de
belirtilen kısıtlı kullanıma ilişkin aynı ekte belirtilen süreye kadar
yıllık olarak sağlanır. Stok sahibi, stoğu güvenli, verimli ve çevreye
uyumlu bir şekilde yönetir.
(3) Bakanlık bildirilen stokların kullanımı ve
yönetimini izler.
Salım
azaltma, en aza indirme ve ortadan kaldırma
MADDE 8 –
(1) Bakanlık ve ilgili kurumlar,
Sözleşme çerçevesinde görev alanlarına giren konulara ilişkin üstlendikleri
yükümlülüklere uygun olarak bu Yönetmeliğin ek-3’ünde yer alan maddelerin
hava, su ve toprağa salım envanterlerini hazırlar.
(2) Bakanlık, Sözleşme kapsamındaki
yükümlülüklerine uygun olarak, bu Yönetmeliğin ek-3’ünde yer alan
maddelerin toplam salımını belirlemek, özelliklerini saptamak ve bu
salımları en aza indirmek için alınacak önlemlere ilişkin oluşturduğu eylem
planını, bu Yönetmeliğin 10 uncu maddesi uyarınca hazırlanan ulusal
uygulama planının bir parçası olarak diğer ilgili kurumlara bildirir.
(3) Bakanlık, yeni tesisler inşa etmek ya da
ek-3'te listelenen kimyasalların salınımını yapan prosesleri kullanan
mevcut tesisleri önemli ölçüde değiştirmek için önerileri göz önüne
alırken, benzer kullanımlara sahip olan ama ek-3'te listelenen maddelerin
oluşmasını veya salınımını önleyen alternatif prosesler, teknikler ve
uygulamaları öncelikle dikkate alır. Bakanlık, ek-3'te listelenen
maddelerin oluşmasını veya salımını önleyen veya en aza indiren tedbirlere
ilişkin rehber hazırlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Kalıcı Organik Kirleticilere İlişkin Atık Yönetimi
Kalıcı
organik kirleticilere ilişkin atık yönetimi
MADDE 9 – (1) Atık üreticileri ve sahipleri atığının ek-4’te
listelenen maddeler ile kirlenmesini önlemek için gerekli tedbirleri alır.
(2) 27/12/2007 tarihli ve 26739 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Poliklorlu Bifeniller ve Poliklorlu Terfenillerin
Kontrolü Hakkında Yönetmelikten bağımsız olarak;
a) Ek-4'te listelenen herhangi bir maddeden oluşan,
bu maddeyi içeren veya bu madde ile kirlenmiş olan atık, ortaya çıkacak
atık ve salımlarının kalıcı organik kirletici özelliği göstermeyecek
şekilde kalıcı organik kirletici içeriğinin imha edildiğinden veya geri
dönülmez biçimde dönüştürüldüğünden emin olacak şekilde en kısa sürede
ek-5’in birinci bölümüne uygun olarak bertaraf edilir veya geri kazanılır.
b) Bertaraf veya geri kazanım gerçekleştirilirken,
ek-4’te listelenen herhangi bir madde daha sonra bu fıkranın (a) bendi
uyarınca bertaraf edilmesi koşuluyla, atıktan izole edilebilir.
(3) Ek-4’te listelenen maddelerin geri kazanılması,
geri dönüşümü, ıslahı veya yeniden kullanımına yol açabilecek bertaraf veya
geri kazanım işlemleri yasaktır.
(4) İkinci fıkraya istisna olarak:
a) Ek-4’te listelenen herhangi bir maddeyi içeren
veya bu madde ile kirlenmiş olan atık, listelenen maddelerin atıktaki
içeriği aynı ekte yer alan konsantrasyon limitlerinin altında olması
koşuluyla, ilgili mevzuata uygun olarak da bertaraf edilebilir veya geri
kazanılabilir.
b) Bakanlık, istisnai durumlarda, aşağıdaki
koşulların yerine getirilmesi şartıyla, ek-4’te listelenen herhangi bir
maddeyi içeren veya bu madde ile kirlenmiş ek-5’in ikinci bölümünde yer
alan atıklara, aynı ek ve aynı bölümde belirtilen konsantrasyon limitlerine
kadar, ek-5’in ikinci bölümünde listelenen işlemlerle uyumlu ve fakat
belirtilenlerden farklı şekilde muamele edilmesine izin verir:
1) Söz konusu atık sahibi Bakanlığı ek-4'te
listelenen maddelerle ilgili atığın arındırılmasının uygun olmadığı ve kalıcı
organik kirletici içeriğinin en iyi çevresel uygulama ya da mevcut en iyi
tekniklere uygun olarak imhası veya geri dönülmez biçimde dönüştürülmesinin
çevre açısından tercih edilir bir seçenek olmadığı konusunda gerekçe sunar
ise ve Bakanlık alternatif işleme onay verir ise,
2) Bu işlem, ilgili mevzuata ve altıncı fıkrada
atıfta bulunulan ilave önlemlerin ortaya koyduğu koşullara uygun ise.
(5) Ek-5’in ikinci bölümünde yer alan konsantrasyon
limit değerleri, bu maddenin dördüncü fıkrasının (b) bendinin amaçları için
Bakanlık tarafından belirlenir. Bu konsantrasyon limit değerleri
belirleninceye kadar:
a) Bakanlık dördüncü fıkranın (b) bendi kapsamında
ele alınan atık ile ilgili olarak konsantrasyon limit değerleri veya özel
teknik şartları kabul edebilir veya uygulayabilir,
b) Atığın dördüncü fıkranın (b) bendi uyarınca ele
alınması durumunda, ilgili atık sahipleri atığın kalıcı organik kirletici
içeriği hakkında Bakanlığa bilgi sağlar.
(6) Bakanlık teknik gelişmeler, ilgili uluslararası
kurallar ve kararlar ile dördüncü fıkra ve ek-5 uyarınca verilen onayları
dikkate alarak bu maddenin uygulanmasına ilişkin ilave önlemleri kabul
edebilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Uygulama Planı, İzleme ve Bilgi Paylaşımı
Uygulama
planı
MADDE 10
– (1) Bakanlık, Sözleşme
kapsamındaki yükümlülüklerini yerine getirmek amacıyla hazırlamış olduğu
ulusal uygulama planını ihtiyaç halinde gözden geçirir, günceller veya
güncelletir.
(2) Bakanlık, ulusal uygulama planı gözden geçirme
ve güncelleme çalışmaları sırasında ilgili kurumlarla içerik hakkında bilgi
alışverişinde bulunur.
(3) Bakanlık, ulusal uygulama planını, onaylanması
için ilgili kurumlara iletir.
İzleme
MADDE 11
– (1) Bakanlık ek-3’te tanımlanan
maddelerin çevrede bulunmasına ilişkin olarak karşılaştırılabilir izleme
verilerinin düzenli olarak sağlanması için ilgili kurumlarla işbirliği
içinde, en son gelişmeyle uyumlu program ve mekanizmalar oluşturur, izleme
yapar veya yaptırır.
Bilgi
paylaşımı
MADDE 12
– (1) Bakanlık ve ilgili kurumlar,
diğer kuruluşlar veya ülkelerle kalıcı organik kirleticilerin ve bu
maddelerin alternatifleri, bu alternatifler ile ilgili riskleri ve ekonomik
ve sosyal maliyetleri belirleyerek, mümkün olduğu takdirde, bunların
imalatı, kullanımı ve salımını azaltma, en aza indirme ve ortadan
kaldırmaya ilişkin bilgilerin değişimine yönelik faaliyetlerde bulunur.
(2) Bakanlık ve ilgili kurum ihtiyaç halinde,
kalıcı organik kirleticilerle ilgili olarak;
a) Özellikle politika belirleyiciler, karar
vericiler ve hassas gruplar (genç, yaşlı, engelli, gebe veya emziren çalışanlar
ile kadın çalışanlar gibi özel politika gerektiren gruplar) için, kalıcı
organik kirleticilerin sağlık ve çevresel etkileri, alternatifleri,
imalatı, kullanımları ve salımlarının azaltılması veya ortadan kaldırılması
ile ilgili bilinçlendirme programlarının uygulanmasını,
b) Kamuya bilgi sağlanmasını,
c) Çalışanlar, bilim adamları, eğitimciler ile
teknik ve idari personel olmak üzere eğitimini,
teşvik eder ve kolaylaştırır.
(3) 9/10/2003 tarihli ve 4982 sayılı Bilgi Edinme
Hakkı Kanununa halel getirmeksizin, insan sağlığı ve güvenliği ve çevre ile
ilgili bilgiler gizli kabul edilmez. Üçüncü bir kuruluşla diğer bilgileri
paylaşan Bakanlık ve ilgili kurumlar karşılıklı mutabakat sağlanan her
türlü gizli bilgiyi korur.
ALTINCI BÖLÜM
Envanter Oluşturma ve Raporlama
Envanter
oluşturma ve raporlama
MADDE 13
– (1) İlgili kurum her üç yılda
bir, ihlaller ve cezalar hakkındaki bilgiler de dâhil olmak üzere, bu
Yönetmeliğin uygulanması ile ilgili bilgileri Bakanlığa iletir.
(2) İlgili kurum, eşya üreticisi, imalatçı ve
ithalatçı Bakanlığa her yıl, ek-1 veya ek-2’de listelenen herhangi bir
maddenin toplam üretimi ve piyasaya arzı ile ilgili istatistiki verileri
sağlar.
(3) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten
itibaren üç yıl içinde ve daha sonra her üç yılda bir, ilgili kurum
Bakanlığa aşağıda yer alan;
a) 7 nci maddenin ikinci fıkrası uyarınca alınan
stoklar ile ilgili bildirimlerden derlenmiş bilgiler,
b) 8 inci maddenin birinci fıkrası uyarınca
hazırlanan salım envanterlerinden derlenmiş bilgiler,
c) 11 inci madde uyarınca derlenmiş olarak, ek-3’te
yer alan maddelerin varlığına ilişkin bilgileri,
sağlar.
(4) Bakanlık, birinci, ikinci ve üçüncü fıkralar
uyarınca sağlanacak veri ve bilgiler ile ilgili envanter oluşturmak üzere
gerekli tedbirleri alır.
(5) Bakanlık, Yönetmelik eklerinde yer alan
maddeler ile ilgili olarak, Sözleşmeye Taraflar Konferansı tarafından
belirlenecek aralıklarla, envanter kapsamında sağlanan bilgiler temelinde
bir rapor oluşturur ve bunu Sözleşme Sekretaryasına iletir.
YEDİNCİ BÖLÜM
Denetim ve Yaptırım
Denetim
MADDE 14
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerine
ilişkin denetimler 2872 sayılı Çevre Kanunu çerçevesinde Bakanlık ile 4703
sayılı Ürünlere İlişkin Teknik Mevzuatın Hazırlanması ve Uygulanmasına Dair
Kanun ve 5996 sayılı Veteriner Hizmetleri, Bitki Sağlığı, Gıda ve Yem
Kanunu çerçevesinde ilgili kurumlar tarafından gerçekleştirilir.
Yaptırım
MADDE 15 – (1) Bu Yönetmeliğe aykırılık halinde; 2872 sayılı
Kanunun 12 nci ve 13 üncü maddeleri ile 20 nci maddesi, 4703 sayılı Kanun
ve 5996 sayılı Kanun doğrultusunda idari yaptırımlar uygulanır.
SEKİZİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Avrupa
Birliği mevzuatına uyum
MADDE 16 –
(1) Bu Yönetmelik, Kalıcı Organik
Kirleticilerle ilgili 30/09/2016 tarihli ve (EC) 850/2004 sayılı Avrupa
Parlamentosu ve Konsey Tüzüğü dikkate alınarak Avrupa Birliği mevzuatına
uyum çerçevesinde hazırlanmıştır.
Yürürlük
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe
girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Çevre ve Şehircilik
Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|