Beykent Üniversitesinden:
BEYKENT ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 13/4/2017 tarihli ve
30037 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Beykent
Üniversitesi Önlisans ve Lisans Eğitim-Öğretim
Yönetmeliğinin 4 üncü maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki bent
eklenmiştir.
“n) Müdür: Beykent
Üniversitesinin ilgili yüksekokulunun müdürünü,”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ikinci ve üçüncü fıkraları yürürlükten kaldırılmıştır.
“(1) Üniversitede burslar Öğrenci Burs, İndirim ve
Destek Yönergesi esaslarına göre verilir ve uygulanır.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesinin ikinci, yedinci ve onuncu fıkraları
aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, beşinci fıkrası yürürlükten
kaldırılmıştır.
“(2) Derslerde kullanılacak ölçme-değerlendirme
yöntemleri akademik takvimde belirlenen derse yazılma haftasından önce
internet ortamında öğrencilere ilan edilir. Herhangi bir ders için dönem
içinde en az biri ara sınav olmak üzere en az üç ölçme faaliyetinin
yapılması zorunludur. Ara sınav tarihi akademik takvimde Senato tarafından
belirlenir.”
“(7) Öğretim elemanları, öğrencilerin başarılarının
değerlendirilmesine yönelik olarak yapılan ara sınavların
ölçme-değerlendirme sonuçlarını, sınavların yapılıp teslim edildiği tarihi
takip eden en fazla beş iş günü içinde öğrenci otomasyon sistemine girmek
suretiyle öğrencilere ilan eder.”
“(10) Bir dersin, dönem sonu
sınavı sonucu oluşan harf başarı notları; bu sınavların rakamsal notlarının
öğrenci otomasyon sisteminden ilan edildiği gün içinde dersin koordinatörü
ve/veya öğretim elemanı tarafından öğrenci otomasyon sisteminden alınan iki
nüsha bilgisayar çıktısının ıslak imza ile imzalanmış olarak dekanlığına/müdürlüğüne
ve Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekir.”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 19 uncu
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Sınav notlarına itiraz, öğrenci veya dersin
öğretim elemanı tarafından ara sınav ve dönem sonu sınavı notlarının
ilanını takip eden en fazla üç iş günü içinde Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına E-Dilekçe ile yapılır. Öğrencinin veya dersin öğretim
elemanının itirazının geçerlik kazanması için not itiraz dilekçesinin sınav
notlarının ilanını takip eden üç iş günü içinde ıslak imzalı olarak Öğrenci
İşleri Daire Başkanlığına teslim edilmesi gerekir. Öğrencinin
veya dersin öğretim elemanının itirazı, dekanlığın/müdürlüğün oluşturacağı
ilgili program başkanı ve öğretim elemanı dâhil üç kişiden, program başkanı
ve dersin öğretim elemanının aynı kişi olması durumunda beş kişiden oluşan
komisyon tarafından, o derse ilişkin değerlendirme ölçütleri çerçevesinde
değerlendirilerek, maddi hata olup olmadığı tespit edilir ve komisyon
raporu oluşturulur. Öğrencinin veya dersin öğretim elemanının
itirazına ilişkin ilgili fakülte/yüksekokul/meslek yüksekokulu yönetim
kurulu kararı komisyon raporu ekli olarak ilgili dekanlık/müdürlük aracılığı
ile Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına iletilir ve Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığı tarafından komisyon raporunun sonucu öğrenci otomasyon sistemine
aktarılır.”
MADDE 5 –
Aynı Yönetmeliğin 25 inci
maddesinin ikinci fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin 28 inci maddesi
aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 28 – (1)
Her türlü tebligat, öğrencinin Üniversiteye kayıt esnasında bildirdiği
adrese kargo veya posta aracılığı ile iadeli taahhütlü olarak yapılmak
suretiyle veya kayıt esnasında öğrencilere verilen e-posta adresine yazılı
olarak yapılmak veya Üniversite internet sitesinde ilan edilmek suretiyle
tamamlanmış sayılır.
(2) Üniversiteye kayıt olurken bildirdikleri adresi
yanlış veya eksik olarak bildirmiş olan veya adresi değiştirdikleri halde
bunu Öğrenci İşleri Daire Başkanlığına dilekçe ile bildirmemiş bulunan
öğrencilerin, mevcut adreslerine yapılacak tebligatlar geçerli kabul
edilir. Üniversitedeki mevcut adreslerine bildirim yapılması halinde,
kendilerine bildirim yapılmış sayılır.”
MADDE 7 –
Aynı Yönetmeliğe 28 inci
maddesinden sonra gelmek üzere aşağıdaki 28/A maddesi eklenmiştir.
“E-posta
adresi
MADDE
28/A – (1) Üniversiteye kesin
kaydını yaptıran öğrencilere Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından bir
e-posta adresi verilir. Üniversite veya ilgili fakülte/yüksekokul eğitim-öğretimi
ile ilgili duyurular bu e-posta adresine yapılır.
(2) Öğrenci, e-posta adresini aktif durumda tutmak
ve takip etmekle yükümlüdür.
(3) E-posta ile gönderilen duyurular tebliğ edilmiş
sayılır.
(4) Üniversiteden ayrılan, çıkarılan, kaydı silinen
öğrencilerin e-posta adresleri iptal edilir.
(5) E-posta adreslerini ilgili mevzuat hükümlerine
aykırı kullananların e-posta adresleri iptal edilir ve haklarında ilgili
mevzuat hükümlerine göre işlem yapılır.”
MADDE 8 –
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 9 –
Bu Yönetmelik hükümlerini Beykent Üniversitesi Rektörü yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
13/4/2017
|
30037
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
20/7/2017
|
30129
|
2-
|
27/2/2018
|
30345
|
|