İstanbul Gedik Üniversitesinden:
İSTANBUL GEDİK ÜNİVERSİTESİ LİSANSÜSTÜ EĞİTİM VE
ÖĞRETİM
YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 26/10/2016 tarihli ve
29869 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Gedik Üniversitesi Lisansüstü
Eğitim ve Öğretim Yönetmeliğinin 6 ncı maddesinin
sekizinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(8) Tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında
yabancı dil şartı aranmaz. Ancak; tezli yüksek lisans programına ilgili
enstitü kurulunun kararı ve Senatonun onayı ile yabancı dil şartı
konulabilir.
a) Yabancı dil şartı getirilen programlarda asgari
yabancı dil puanı 55’tir. Üniversitede yapılan yabancı dil yeterlik
sınavından veya YDS ya da buna eşdeğer sınavlardan 100 tam not üzerinden en
az 55 alanlar bu programlarda yabancı dilden başarılı sayılırlar.
b) Kısmen veya tamamen yabancı dilde eğitim yapan
tezli ve tezsiz yüksek lisans programlarında en az 60 yabancı dil puan
şartı aranır. Üniversitede yapılan yabancı dil yeterlik sınavından veya YDS
ve Yükseköğretim Kurumları Yabancı Dil Sınavı (YÖKDİL) sınavlarından 60
puan veya eş değerliği kabul edilen sınavlardan bu puana denk puan almış
olanlar yabancı dilden başarılı sayılırlar. Ancak; ilgili enstitü kurulunun
teklifi üzerine Senatonun onayı ile yabancı dil puanı yükseltilebilir.
Kabul esnasında yabancı dil şartını sağlayamayan öğrenciler, kayıt olarak
öğrenimlerine İngilizce hazırlık sınıfından başlayabilirler.”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 7 –
(1) Tezli yüksek lisans programının amacı; öğrencinin bilimsel/sanatsal
araştırma yaparak bilgilere erişme, bilgiyi değerlendirme ve yorumlama ile
sanatsal yaratma ve uygulama yeteneğini kazanmasını sağlamaktır. Tezli
yüksek lisans programı sonunda hazırlanacak tezin;
a) Bilimsel bir yöntemi
araştırma/uygulama/geliştirme,
b) Bilinen bir yöntemi yeni bir alana ya da benzer
bir alana uygulama niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.
(2) Tezli yüksek lisans programı toplam 24 krediden
az olmamak koşuluyla en az 8 ders, bir seminer dersi ve tez çalışmasından
oluşur. Tezli yüksek lisans programı bir eğitim-öğretim dönemi 60 AKTS
kredisinden az olmamak koşuluyla seminer dersi dâhil en az sekiz ders ve
tez çalışması olmak üzere toplam en az 120 AKTS kredisinden oluşur.
(3) Öğrencinin tez çalışmasına başlayabilmesi için,
derslerini ve seminerini alıp başarılı olması gerekir. Öğrenci, en geç
danışman atanmasını izleyen dönem başından itibaren her yarıyıl tez dönemi
için kayıt yaptırmak zorundadır.
(4) Enstitü anabilim/ana sanat dalı veya program
başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile öğrenci diğer
lisansüstü programlardan, Üniversiteye bağlı farklı enstitülerden veya diğer
yükseköğretim kurumlarında verilmekte olan derslerden en fazla iki seçmeli
ders alabilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınacak derslerin,
Üniversitenin öğretim programlarında açılmamış olması gerekir.
a) Alan dışından kabul edilen öğrencilerin bilimsel
hazırlık ders sayısı, yerel kredi ve AKTS kredi toplamı Enstitü Kurulu
kararı ile en fazla %50 oranında artırılabilir.
b) Seminer dersi kredisiz olup, başarılı (G) veya
başarısız (K) olarak değerlendirilir.
c) Düzenli olmayan öğrenciler için bir dönemde en
fazla kaç AKTS’lik ders alınabileceği Enstitü
Müdürlüğünün teklifi ile Senato kararıyla belirlenir.
ç) Tez çalışması kredisiz olup, gelişimine bağlı
olarak süren (S), başarılı (G) ve başarısız (K) olarak değerlendirilir.
(5) Tüm lisansüstü programlarda, öğrencilerin
Bilimsel Araştırma Teknikleri ile Araştırma ve Yayın Etiği konularını
içeren derslerden birini almak zorundadır.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesinin üçüncü fıkrası
yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 10 uncu maddesinin ikinci
fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkralar
eklenmiştir.
“(2) Yüksek lisans tezinin savunmasından önce ve
düzeltme verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini
tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna
ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu
teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri
üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde, gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere
tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir. Yüksek lisans tezinde benzerlik
oranı %20’den fazla olamaz.”
“(10) Öğrencinin enstitüye yüksek lisans tezini
teslim edebilmesi için, yüksek lisans öğrenimine başlama tarihinden
itibaren yüksek lisans tezinden üretilmiş ulusal hakemli dergide bir makale
ve/veya tam makale formatında ulusal veya uluslararası sözlü veya poster
bildirisinin (kongre, konferans, sempozyum) yayınlanması ve/veya yayına kabul
aldığının belgelenmesi ayrıca yayında İstanbul Gedik Üniversitesi’nin
adının geçmesi şartı aranır. Bu uygulama 2018-2019 eğitim öğretim yılından
itibaren tez aşamasına geçen öğrenciler için geçerlidir.
(11) Bir sanat alanında yüksek lisans yapan
öğrenciler ders, seminer ve uygulama çalışmalarını tamamladıktan sonra bir
tez çalışması ya da tez çalışması yerine sanat eseri ve sanat eseri raporu
hazırlamaları gerekir. Bu uygulama 2018-2019 eğitim öğretim yılından
itibaren tez aşamasına geçen öğrenciler için geçerlidir.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 12 nci
maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 12 –
(1) Tezsiz yüksek lisans programının amacı, öğrenciye mesleki konuda derin
bilgi kazandırmak ve mevcut bilgiyi uygulamada nasıl kullanacağını
göstermektir. Tezsiz yüksek lisans çalışmaları sonunda hazırlanacak dönem
projesinin;
a) Bilimsel bir yöntemi araştırma,
b) Bilimsel bir yöntemi inceleme,
c) Bilinen bir yöntemi benzer bir alana uygulama,
niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.
(2) Tezsiz yüksek lisans programı her dönemindeki
iş yükü 30 AKTS olmak üzere; toplam 30 yerel krediden ve 90 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az on ders ile dönem
projesi dersinden oluşur.
a) Alan dışından kabul edilen öğrencilerin bilimsel
hazırlık ders sayısı, yerel kredi ve AKTS kredi toplamı Enstitü Kurulu
kararı ile en fazla %50 oranında artırılabilir.
b) Düzenli olmayan öğrenciler için bir dönemde en
fazla kaç AKTS’lik ders alınabileceği Enstitü
Müdürlüğünün teklifi ile Senato kararıyla belirlenir.
c) Dönem projesi dersi kredisiz olup; başarılı (G),
başarısız (K) veya tamamlanmamış (E) olarak değerlendirilir. Öğrenci, dönem
projesinin alındığı yarıyılda bu derse kayıt yaptırmak ve yarıyıl sonunda
yazılı proje ve/veya rapor vermek zorundadır. Dönem projesi raporunda
benzerlik oranı %25’ten fazla olamaz.
(3) Ders yükünü ve 90 AKTS’lik
iş yükünü başarıyla tamamlayan ve dönem projesi danışman tarafından başarılı
bulunan öğrenci mezuniyete hak kazanır.
(4) Tezsiz yüksek lisans programlarında yeterlik
sınavı, enstitü yönetim kurulu kararı ve Senato onayı ile uygulanabilir.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı
maddesinin birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(1) Doktora programının amacı; öğrenciye bağımsız
araştırma yapma, bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile
irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları
belirleme yeteneği kazandırmaktır. Doktora çalışmaları sonunda hazırlanacak
tezin;
a) Bilime yenilik getirme,
b) Yeni bir bilimsel yöntem geliştirme,
c) Bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulama
niteliklerinden birini yerine getirmesi gerekir.
(2) Doktora programının kapsamı aşağıda
belirtilmiştir:
a) Tezli yüksek lisans derecesi
olan öğrenciler için toplam 21 yerel kredi, eğitim-öğretim yılı 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla ve biri Bilimsel
Araştırma Yöntemleri dersi veya Modelleme ve Tasarım Teknikleri dersi veya
bu derslere eşdeğer olarak tanımlanan bir ders olmak üzere en az yedi adet
ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışmasından oluşur.
b) Doktora programı, tezli yüksek lisans derecesi
ile kabul edilmiş öğrenciler için toplam 21 krediden ve bir eğitim-öğretim
dönemi 60 AKTS’den az olmamak koşuluyla en az
yedi ders, seminer, yeterlik sınavı, tez önerisi ve tez çalışması olmak üzere
en az 240 AKTS kredisinden oluşur. Lisans derecesi ile kabul edilmiş
öğrenciler için de en az 45 kredilik 15 ders, seminer, yeterlik sınavı, tez
önerisi ve tez çalışması olmak üzere toplam en az 300 AKTS kredisinden
oluşur.
c) Alan dışından kabul edilen öğrenciler için
(bilimsel hazırlık) ders sayısı, yerel kredi ve AKTS kredi toplamı Enstitü
Kurulu kararı ile en fazla %50 oranında artırılabilir.
ç) Seminer dersi kredisiz olup, başarılı (G) veya
başarısız (K) olarak değerlendirilir.
d) Düzenli olmayan öğrenciler için bir dönemde en
fazla kaç AKTS’lik ders alınabileceği Enstitü
Müdürlüğünün teklifi ile Senato kararıyla belirlenir.
(3) Enstitü anabilim/ana sanat
dalı veya program başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu onayı ile
öğrenci diğer lisansüstü programlardan, Üniversiteye bağlı farklı
enstitülerden veya yurt içi ve yurt dışındaki diğer yükseköğretim
kurumlarında verilmekte olan derslerden yüksek lisans derecesi ile kabul
edilmiş öğrenciler için en fazla iki seçmeli, lisans derecesiyle kabul edilmiş
öğrenciler için en fazla dört seçmeli ders seçilebilir. Diğer yükseköğretim kurumlarından alınacak
derslerin, Üniversitenin öğretim programlarında açılmamış olması gerekir.
(4) Doktora öğrencileri, akademik ve/veya tez
danışmanının önerisiyle lisans veya yüksek lisans dersleri alabilir. Ancak
lisans veya yüksek lisans dersleri ders yüküne ve doktora kredisine
sayılmaz.”
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin 17 nci
maddesinin birinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Doktora programına başvurabilmek için
adayların;
a) Tezli yüksek lisans diplomasına sahip olmaları, ALES’ten başvurduğu programın puan türünde en az 55
ALES puanına veya GRE ya da GMAT sınavlarından Senato tarafından belirlenen
eşdeğer bir puana sahip olmaları gerekir.
b) Lisans derecesiyle doktora programına
başvuranların lisans mezuniyet not ortalamalarının 4 üzerinden en az 3 veya
muadili bir puan olması ve ALES’ten başvurduğu
programın puan türünde 80 puandan az olmamak koşuluyla Senato tarafından
belirlenecek ALES puanına sahip olmaları gerekir. Doktora programına
başvuracak olanların programa kabulünde, ALES puanının yanı sıra yazılı
olarak yapılacak bilimsel değerlendirme sınavı ve/veya mülakat sonucu ile
yüksek lisans derecesiyle başvuranlar için yüksek lisans not ortalaması da
değerlendirilebilir.”
“(4) Doktora programına öğrenci
kabulünde anadilleri dışında YÖK tarafından kabul edilen merkezî yabancı
dil sınavları ile eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil
sınavlarından 100 tam not üzerinden en az 55 veya ÖSYM tarafından
eşdeğerliği kabul edilen uluslararası yabancı dil sınavlarından bu puan
muadili bir puan alınması zorunlu olup bu puanların eşdeğerliliği, Yabancı
Diller Yüksekokulu Müdürlüğünce belirlenir.”
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesinin beşinci
fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 9 – Aynı Yönetmeliğin 20 nci
maddesinin ikinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Yüksek lisans derecesi ile kabul edilmiş olan
öğrenci, en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi ile kabul edilmiş olan
öğrenci ise en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik sınavına alınır.
Yeterlik sınavları yılda 2 kez yapılır ve yapılacağı tarihler akademik
takvimde belirtilir. Doktora yeterlik sınavları; Mayıs-Haziran ve
Kasım-Aralık aylarında olmak üzere yılda iki kez yapılır. Yüksek lisans
derecesi ile kabul edilen öğrenci en geç beşinci yarıyılın, lisans derecesi
ile kabul edilen öğrenci en geç yedinci yarıyılın sonuna kadar yeterlik
sınavına girmek zorundadır. Öğrenci, yeterlik sınavına girebilmek için,
yeterlik sınavına girmek istediğini belirten bir dilekçeyi, yeterlik sınav
dönemlerinden önce ilan edilen takvime göre Enstitü Müdürlüğüne verir. İlan
edilen tarihte yeterlik sınavına girmeyen öğrenci başarısız sayılır.”
“(4) Yeterlik sınavı yazılı ve sözlü olarak iki
bölüm halinde yapılır. Yazılı sınavın süresi en az 90, en çok 180 dakika,
sözlü sınavın süresi en az 60, en çok 90 dakikadır. Sınavların ağırlıkları
ile notlarının hesaplanmasında Senato tarafından belirlenen esaslara göre işlem
yapılır. Sınav jürileri öğrencinin yazılı ve sözlü sınavlarındaki başarı
durumunu değerlendirerek öğrencinin başarılı veya başarısız olduğuna salt
çoğunlukla karar verir. Sözlü sınavlarda sorulan sorular ve öğrenci
tarafından verilen cevaplar, doktora sınav jürisindeki raportör
tarafından kayıt altına alınır. Bu karar enstitü anabilim/ana sanat dalı
başkanlığınca yeterlik sınavını izleyen üç gün içinde enstitüye tutanakla
bildirilir.”
MADDE 10
– Aynı Yönetmeliğin 21 inci
maddesinin birinci fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Yeterlik sınavında başarılı bulunan öğrenci
için ilgili enstitü anabilim/ana sanat dalı başkanlığının önerisi ve
enstitü yönetim kurulu onayı ile bir ay içinde bir tez izleme komitesi
oluşturulur. Tez izleme komitesi, Ocak-Haziran ve Temmuz-Aralık ayları
arasında birer kere olmak üzere yılda iki kez toplanır.”
MADDE 11
– Aynı Yönetmeliğin 23 üncü
maddesinin birinci, ikinci, dördüncü ve on birinci fıkraları aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“(1) Doktora programındaki bir öğrenci, elde ettiği
sonuçları enstitü kurulu tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun
biçimde yazar ve tezini jüri önünde sözlü olarak savunur. Doktora tezinde
benzerlik oranı %15’ten fazla olamaz.
(2) Doktora tezinin savunmasından önce ve düzeltme
verilen tezlerde ise düzeltme ile birlikte öğrenci tezini tamamlayarak
danışmanına sunar. Danışman tezin savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile
birlikte tezi enstitüye teslim eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin
intihal yazılım programı raporunu alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir.
Rapordaki verilerde gerçek bir intihalin tespiti halinde gerekçesi ile
birlikte karar verilmek üzere tez enstitü yönetim kuruluna gönderilir.
Benzerlik oranıyla ilişkin esas ve usuller enstitü kurulu tarafından düzenlenir.”
“(4) Doktora tez jürisi, danışman ve enstitü
anabilim/ana sanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu
onayı ile atanır. Jüri, üçü öğrencinin tez izleme komitesinde yer alan
öğretim üyesi ve en az ikisi Üniversite kadrosu dışından olmak üzere
danışman hariç beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın ve eş danışmanın oy
hakkı yoktur ancak tez savunmasında yer alabilirler.”
“(11) Doktora öğrencisinin, tez
konusu/çalışmasından üretilmiş ve uluslararası alan indeksleri kapsamındaki
dergilerde veya Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) tarafından
taranan dergilerde yayımlanmış veya yayıma kabul edilmiş en az bir
makalesinin olması ayrıca yayında İstanbul Gedik Üniversitesi’nin adının
geçmesi mezuniyet için yayın şartı olarak aranır. Bu uygulama 2018-2019
eğitim öğretim yılından itibaren yeterlik aşamasına geçen öğrenciler için
geçerlidir.”
MADDE 12
– Aynı Yönetmeliğin 29 uncu
maddesinin birinci, ikinci ve dördüncü fıkraları aşağıdaki şekilde
değiştirilmiş ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(1) Tez hazırlayan öğrenci elde ettiği sonuçları,
sergi, proje, resital, konser, temsil gibi çalışmasını açıklayan ve
belgeleyen metni Senato tarafından kabul edilen yazım kurallarına uygun
biçimde yazarak, tez, sergi, proje, resital, konser, temsil gibi
çalışmalarını jüri önünde sözlü olarak savunur. Sanatta yeterlik
çalışmasının savunmasından Mayıs-Haziran ve Kasım-Aralık aylarında olmak
üzere yılda iki kez yapılır.
(2) Sanatta yeterlik çalışmasının savunmasından
önce ve düzeltme verilen tez ve çalışmalarda ise düzeltme ile birlikte
öğrenci tezini/çalışmasını tamamlayarak danışmanına sunar. Danışman tezin
savunulabilir olduğuna ilişkin görüşü ile birlikte tezi enstitüye teslim
eder. Enstitü söz konusu teze ilişkin intihal yazılım programı raporunu
alarak danışmana ve jüri üyelerine gönderir. Rapordaki verilerde gerçek bir
intihalin tespiti halinde gerekçesi ile birlikte karar verilmek üzere tez
enstitü yönetim kuruluna gönderilir. Sanatta yeterlik çalışmasında
benzerlik oranı %15’ten fazla olamaz.”
“(4) Sanatta yeterlik jürisi, danışman ve enstitü
anabilim/ana sanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu
onayı ile atanır. Jüri, en az ikisi Üniversite dışından olmak üzere
danışman hariç beş öğretim üyesinden oluşur. Danışmanın ve eş danışmanın oy
hakkı yoktur ancak tez savunmasında yer alabilirler.”
“(7) Doktora öğrencisinin, tez konusu/çalışmasından
üretilmiş ve uluslararası alan indeksleri kapsamındaki dergilerde veya
Ulusal Akademik Ağ ve Bilgi Merkezi (ULAKBİM) tarafından taranan dergilerde
yayımlanmış veya yayıma kabul edilmiş en az bir makalesinin olması yanı
sıra, ilgili yayında İstanbul Gedik Üniversitesinin adının geçmesi
mezuniyet için yayın şartı olarak aranır. 2018-2019 eğitim öğretim yılından
itibaren yeterlik aşamasına gelen öğrenciler için geçerlidir.”
MADDE 13
– Aynı Yönetmeliğin 35 inci
maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“d) Yurt dışı üniversitelerin lisansüstü
programlarından yatay geçişte, anabilim/ana sanat dallarınca kurulan intibak
komisyonları, öğrencilerin intibak işlemlerini yürütür ve anabilim/ana
sanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararıyla,
gerektiğinde hazırlık dersleri verilebilir, yeniden doktora yeterlik
sınavına girme şartı aranmaz.”
MADDE 14
– Aynı Yönetmeliğin 37 nci maddesinin beşinci fıkrası aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“(5) Öğrencilerden;
a) Yükseköğretim kurumu
içindeki başka bir enstitü anabilim/anasanat
dalında veya başka bir yükseköğretim kurumunun lisansüstü programında en az
bir yarıyılı tamamlamış olan başarılı öğrenci, lisansüstü programlara yatay
geçiş yoluyla kabul edilebilir. Kayıt tarihinden itibaren 15 gün içinde
ilgili enstitü müdürlüğüne transkript ve ders
içerikleri ile yazılı olarak başvurduğu takdirde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi, intibak
komisyonunun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla derslerden muaf
tutulabilir.
b) Tezsiz yüksek lisans programını tamamlamamış
öğrenciler, tezli programa geçişte kayıt tarihinden itibaren 15 gün içinde
ilgili enstitü müdürlüğüne transkript ve ders
içerikleri ile yazılı olarak başvurduğu takdirde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi, intibak
komisyonunun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla derslerden muaf
tutulabilir.
c) Bir yüksek lisans programını tamamlamış
öğrenciler, tezli veya tezsiz programa geçişte kayıt tarihinden itibaren 15
gün içinde ilgili enstitü müdürlüğüne transkript
ve ders içerikleri ile yazılı olarak başvurduğu takdirde, anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi, intibak
komisyonunun görüşü ve enstitü yönetim kurulu kararıyla derslerinden %50
oranında muaf tutulabilir.”
MADDE 15
– Aynı Yönetmeliğin 38 inci
maddesinin dördüncü fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(4) Tez çalışması süren (S), Başarılı (G), Başarısız
(K) ve seminerler kredisiz olup Başarılı (G) ve Başarısız (K) olarak
değerlendirilir. Seminer dersi kredisiz olup, başarılı (G) veya başarısız
(K) olarak değerlendirilir. Seminer sunum tarihleri enstitüler tarafından
belirlenerek ilan edilir.”
MADDE 16
– Aynı Yönetmeliğin 41 inci
maddesinin ikinci ve beşinci fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“(2) Öğrenci tez konusunun belirlendiği yarıyıldan
itibaren her yarıyıl kendi tez danışmanınca açılan tez çalışması dersine
kayıt yaptırmak zorundadır. Tez çalışması dersi tez aşaması süresince devam
eder. İlgili dönem sonunda çalışması süren (S), başarılı (G) ya da
başarısız (K) olarak değerlendirilir.”
“(5) Konusu danışman tarafından belirlenen ve
yürütülen seminer çalışması kredisiz olup başarılı (G) veya başarısız (K)
olarak değerlendirilir. Seminer çalışmaları, danışmanın teklifi ile enstitü
yönetim kurulunca ilan edilir. Seminer sunum tarihleri enstitüler
tarafından belirlenerek ilan edilir.”
MADDE 17
– Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 18
– Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Gedik Üniversitesi Rektörü yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
26/10/2016
|
29869
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin Yayımlandığı
Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
12/11/2016
|
29886
|
2-
|
10/10/2017
|
30206
|
3-
|
1/11/2017
|
30227
|
4-
|
7/1/2018
|
30294
|
|