İstanbul Arel
Üniversitesinden:
İSTANBUL AREL ÜNİVERSİTESİ ÖNLİSANS VE LİSANS
EĞİTİM-ÖĞRETİM
VE SINAV YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı; İstanbul
Arel Üniversitesi lisans ve önlisans
diploma programlarında yürütülen kayıt-kabul, eğitim-öğretim, başarının
ölçülmesi, sınavlar, kayıt dondurma, ilişik kesme ve mezuniyette uyulacak
esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik; İstanbul Arel
Üniversitesi lisans ve önlisans diploma
programlarında yürütülen kayıt-kabul, eğitim-öğretim, başarının ölçülmesi,
sınavlar, ilişik kesme, kayıt dondurma ve mezuniyete ilişkin hükümleri
kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) AKTS: Avrupa Kredi Transfer Sistemini,
b) ARELİYES: İstanbul Arel
Üniversitesi İngilizce Yeterlik Sınavını,
c) Başkan: İstanbul Arel
Üniversitesi Mütevelli Heyeti Başkanını,
ç) Bölüm Başkanı: İstanbul Arel
Üniversitesi Fakülte/Yüksekokul/Meslek Yüksekokulu bölüm başkanını,
d) Danışman: Öğrencilerin eğitim-öğretim ve diğer
sorunlarıyla ilgilenmek üzere bölüm veya anabilim dalı başkanınca
görevlendirilen öğretim elemanını,
e) Dekan: İstanbul Arel
Üniversitesi fakülte dekanını,
f) Fakülte: İstanbul Arel
Üniversitesine bağlı fakülteleri,
g) GNO: Genel not ortalamasını,
ğ) IELTS: International English Language Testing System/Uluslararası
İngilizce Dil Sınav Sistemini,
h) İlgili Yönetim Kurulu: Fakülte yönetim kurulunu,
yüksekokul yönetim kurulunu ve meslek yüksekokulu yönetim kurulunu,
ı) Meslek Yüksekokulu (MYO): İstanbul Arel Üniversitesine bağlı meslek yüksekokulunu,
i) Müdür: İstanbul Arel
Üniversitesine bağlı yüksekokul ve meslek yüksekokulu müdürünü,
j) Mütevelli Heyeti: İstanbul Arel
Üniversitesi Mütevelli Heyetini,
k) ÖİDB: İstanbul Arel
Üniversitesi Öğrenci İşleri Daire Başkanlığını,
l) ÖBS: İstanbul Arel
Üniversitesi Öğrenci Bilgi Sistemini,
m) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
n) Program Başkanı: Meslek yüksekokulu program
başkanını,
o) Rektör: İstanbul Arel
Üniversitesi Rektörünü,
ö) Senato: İstanbul Arel
Üniversitesi Senatosunu,
p) TOEFL: Test of English
as a Foreign Language/Yabancı
Dil Olarak İngilizce Sınavını,
r) Üniversite: İstanbul Arel
Üniversitesini,
s) Üniversite Yönetim Kurulu (ÜYK): İstanbul Arel Üniversitesi Yönetim Kurulunu,
ş) YNO: Yarıyıl not ortalamasını,
t) YÖK: Yükseköğretim Kurulunu,
u) YSNO: Yılsonu not ortalamasını
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Kabulü ile İlgili Esaslar
Diploma
programları kontenjanları ve öğrenci kabulü
MADDE 5 –
(1) Üniversiteye bağlı fakülte,
yüksekokul ve meslek yüksekokulu bünyesinde bulunan lisans ve önlisans diploma programlarına alınacak öğrenci
sayıları, Senato tarafından belirlenir ve Mütevelli Heyetinin onayından
sonra YÖK’ün kararıyla kesinleşir.
(2) Üniversite lisans ve önlisans
diploma programlarına; ÖSYM tarafından yerleştirilenler, özel yetenek
sınavı sonucuna göre başarılı olanlar, yurt dışı öğrenci kabul kriterlerine göre başvurusu kabul edilenler, yatay geçiş
yapanlar, özel öğrenci ile değişim programları kapsamında başvurusu kabul
edilenler kaydedilir. ÖSYM tarafından yapılan yerleştirmeler dışındaki
kabul ve kayıt ile ilgili işlemler Senato ve YÖK tarafından belirlenen usul
ve esaslara göre yapılır.
Üniversiteye
kayıt yaptırma
MADDE 6 –
(1) İlgili mevzuat hükümlerine göre
Üniversiteye kayıt hakkı kazananların kayıtları, akademik takvimde ilan
edilen tarihlerde, Öğrenci İşleri
Daire Başkanlığı tarafından yapılır.
(2) Üniversiteye kabul edilen adaylar, şahsen veya
yasal temsilcileri ya da belirledikleri vekilleri aracılığıyla, akademik
takvimde kayıtlar için ilan edilen tarihler arasında, istenen belgeleri
tamamlayıp öğrenim ücretlerini ödeyerek Üniversiteye kayıt yaptırabilirler.
(3) Üniversiteye kayıtlarda, kayıt için istenen
belgelerin aslı veya Üniversite ya da noter tarafından onaylı örneği kabul
edilir. Askerlik durumu ve adli sicil kaydına ilişkin olarak ise adayın
beyanına dayanarak işlem yapılır.
(4) Eksik belge ve posta yoluyla kesin kayıt
yaptırılmaz. Süresi içinde kayıt işlemlerini tamamlamayanlar Üniversiteye
kayıt haklarını kaybederler. Kayıt için gerekli şartları taşımadığı
anlaşılan veya bu şartları sonradan kaybeden öğrencilerin, daha önce
yapılmış olan kayıtları iptal edilir.
(5) Gerçeğe aykırı veya yanıltıcı beyan ve
belgelerle kabul edildiği tespit edilen adayların kayıtları yapılmaz; yapılmış
ise bulundukları döneme bakılmaksızın kayıtları iptal edilir. Bu kişiler,
mezun da olsalar kendilerine verilmiş olan diploma dâhil tüm belgeler
geçersiz sayılır ve haklarında ilgili mevzuat hükümlerine göre işlem
başlatılır. Bu kişilerin yatırmış olduğu öğrenim ücretleri geri ödenmez.
İngilizce
yeterlilik
MADDE 7 –
(1) Öğretim dili tamamen veya
kısmen İngilizce olan programlara kayıt yaptıran öğrencilerin İngilizce
düzeylerinin yeterliliği İstanbul Arel
Üniversitesi İngilizce Yeterlilik Sınavı (ARELİYES) ile belirlenir.
(2) ARELİYES sonucuna göre 100 üzerinden en az 70
puan alarak başarılı olanlar ile YÖK ve Senato tarafından kabul edilen
uluslararası sınavların birinden belirlenen düzeyde (TOEFL: 90/120, IELTS: 6,5/8) başarılı olduklarını belgeleyenler, İngilizce
eğitim yapan diploma programlarında doğrudan öğrenimine başlar.
(3) Öğretim dili tamamen veya kısmen İngilizce olan
programlara kayıt yaptıran öğrencilerden ARELİYES sınavına katılmayan veya
sınavda başarılı olamayan öğrenciler İngilizce hazırlık programına
kaydedilir.
(4) Öğretim dili İngilizce olan önlisans
ve lisans programlarına/bölümlerine kayıtlı öğrencilerin, İngilizce hazırlık
programında iki yarıyıl öğretim gördükten sonra başarısız olmaları
durumunda, kendileri diledikleri takdirde bir kez daha iki yarıyıl tekrar
edebilirler. Başarısız oldukları takdirde, 4/12/2008
tarihli ve 27074 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan, Yükseköğretim
Kurumlarında Yabancı Dil Öğretimi ve Yabancı Dille Öğretim Yapılmasında
Uyulacak Esaslara İlişkin Yönetmeliğin 7 nci
maddesi hükümlerine göre öğrencinin tercih etmesi durumunda, ÖSYM
tarafından eşdeğer Türkçe programa yerleştirilirler.
(5) Öğrenim dili Türkçe olan diploma programlarına
kayıtlı olan öğrencilerden isteğe bağlı yabancı dil hazırlık programında
okuyup başarısız olanlar yerleştirildikleri bölüm/programın birinci
yarıyılına başlatılır.
(6) İngilizce hazırlık programı öğretiminde,
İstanbul Arel Üniversitesi Yabancı Dil Hazırlık
Sınıfı Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönergesi hükümleri uygulanır.
Yatay ve
dikey geçiş yolu ile kabul
MADDE 8 –
(1) Üniversite
bölümlerine/programlarına, Üniversite içinden veya dışından yatay ve dikey
geçiş yolu ile öğrenci kabulüne ilişkin esas ve usuller; 2547 sayılı
Yükseköğretim Kanunu, 24/4/2010 tarihli ve 27561
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında
Geçiş, Çift Anadal, Yan Dal ile Kurumlar Arası
Kredi Transferi Yapılması Esaslarına İlişkin Yönetmelik, 19/2/2002 tarihli
ve 24676 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Meslek Yüksekokulları ve Açıköğretim Ön Lisans Programları Mezunlarının Lisans
Öğrenimine Devamları Hakkında Yönetmelik ve ilgili diğer mevzuat hükümleri
çerçevesinde Senato tarafından belirlenir.
Ders
ekleme-bırakma
MADDE 9 –
(1) Öğrenciler, akademik takvimde
belirtilen tarihlerde, bu Yönetmelik hükümlerine göre kayıt yaptırdıkları
derslerde değişiklik yapabilirler.
(2) Bir öğrenci yazıldığı bir dersi, akademik
takvimde belirtilen kayıt bitim tarihini takip eden iki hafta içinde danışmanının
gerekçeyi uygun bulması ve onayı ile bırakabilir ve bir başka derse
yazılabilir. Alınan bu ders ikinci kez bırakılamaz.
(3) Ders ekleme-bırakma süresi sona erdikten sonra
derslere kayıt yaptırılamaz ve derslerde değişiklik yapılamaz.
(4) Üniversiteye ek kontenjan veya dikey geçiş ve benzeri
nedenlerle yeni kayıt olan öğrencilerin ilk dönemdeki ders kayıtları,
Üniversiteye kayıt dönemini takip eden bir hafta içinde yapılmak şartıyla,
ders ekleme-bırakma dönemi sonrasına bırakabilir.
Çift anadal ve yandal programları
MADDE 10
– (1) Çift anadal
ve yandal programlarına ilişkin hususlar, 24/4/2010 tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Yükseköğretim Kurumlarında Önlisans ve
Lisans Düzeyindeki Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal,
Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması
Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Senato tarafından
belirlenir.
Değişim
programları ve özel öğrenciler
MADDE 11
– (1) Değişim programlarına
katılacak öğrenciler ile ilgili esas ve usuller; 24/4/2010
tarihli ve 27561 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim
Kurumlarında Önlisans ve Lisans Düzeyindeki
Programlar Arasında Geçiş, Çift Anadal, Yandal ile Kurumlar Arası Kredi Transferi Yapılması
Esaslarına İlişkin Yönetmelik hükümleri çerçevesinde Senato tarafından
belirlenir.
(2) Değişim programındaki öğrenciler, öğretim
ücretini İstanbul Arel Üniversitesine öder.
Özel
öğrenci kabulü
MADDE 12
– (1) Özel öğrenciler, yurt içinde
veya dışında bir yükseköğretim kurumuna kayıtlı olup, İstanbul Arel Üniversitesinde bazı dersleri almalarına izin
verilen öğrencilerdir. Özel öğrenciler, İstanbul Arel
Üniversitesi öğrencisi sayılmazlar ve öğrencilik haklarından
yararlanamazlar.
(2) Özel öğrencilerin herhangi bir yarıyıl için
başvuruları, ilgili bölümün görüşü alınarak Üniversite Yönetim Kurulu
tarafından incelenir ve karara bağlanır.
(3) Özel öğrencilere diploma ve unvan verilmez.
Ancak, kayıtlı oldukları dersleri ve varsa aldıkları notları ve AKTS
kredisini gösteren bir belge verilir.
(4) Yabancı dil bilgilerini geliştirmek üzere
hazırlık okuluna alınan ve en az lise diplomasına sahip olan özel öğrenciler,
eğitimleri sonunda ARELİYES eşdeğeri bir sınava tabi tutulur. Bu sınavdan
100 üzerinden en az 70 puan alan öğrenciler başarılı kabul edilir. Bu
öğrenciler, Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilmeleri halinde hazırlık
sınıfından muaf tutulurlar.
(5) Özel öğrenci olarak Üniversiteden ders alan
öğrencilerden, Üniversiteye ÖSYM tarafından yerleştirilen veya özel yetenek
sınavıyla kayıt yaptırma hakkına sahip olanlar ve kesin kayıt yaptıranlar,
özel öğrenci statüsünde aldıkları derslerden ve öğrenim gördükleri
programda yer alan eşdeğer derslerden ilgili yönetim kurulu kararı ile muaf
sayılabilirler.
(6) Özel öğrenciler, Mütevelli Heyeti tarafından
belirlenen öğretim ücretini İstanbul Arel Üniversitesine
öder.
Kayıt
yenileme
MADDE 13
– (1) Öğrenciler, her güz ve bahar
dönemleri başında, akademik takvimde belirtilen süreler içinde kayıtlarını
yenilemek zorundadırlar. Kayıtlarını yenilemeyen öğrenciler, derslere ve
sınavlara katılamaz ve diğer öğrencilik haklarından yararlanamazlar.
(2) Mazeretleri ilgili yönetim kurulu tarafından
kabul edilen öğrencilerin kayıtları eğitim-öğretimin başladığı tarihten
itibaren en geç ikinci hafta sonuna kadar yenilenebilir. Eğitim öğretimin
başlamasından itibaren dördüncü haftanın sonunu aşmamak kaydıyla, ikinci
haftadan sonra kayıt yenileme Üniversite Yönetim Kurulu kararıyla yapılabilir.
Danışman
MADDE 14
– (1) İlgili dekanlık/müdürlük
veya bölüm/program başkanlığı tarafından, lisans ve önlisans
diploma programlarında eğitim gören her öğrenci için tam zamanlı bir
öğretim elemanı danışman olarak görevlendirilir.
(2) Danışman, öğrenciyi öğrenimi süresince izler, önlisans/lisans öğretimi, ilgili mevzuat ve akademik
performansı hakkında bilgilendirir ve yönlendirir. Öğrencinin derslere
kaydolma, ders ekleme, bırakma ve dersten çekilme ve benzeri işlemleri danışman
onayı ile yapılır.
(3) Öğrencinin akademik konulara ilişkin olarak
ilgili bölüm başkanlığına yapacağı yazılı başvurusunda danışman görüşü
istenir.
Öğrenim
ücretleri
MADDE 15
– (1) Üniversitede öğrenim
ücretlidir. Yıllık öğrenim ücretleri Mütevelli Heyeti tarafından her yıl
yeniden belirlenir ve ödeme şekliyle birlikte duyurulur.
(2) Öğrenciler, akademik takvimde belirtilen
süreler içinde öğrenim ücretini yıllık olarak ödemekle yükümlüdürler.
Öğrenim ücretlerini belirlenen süreler içinde ödemeyen öğrencilerin
kayıtları yapılmaz, yenilenmez ve dondurulmaz. Bu öğrenciler öğrencilik
haklarından yararlanamaz.
(3) Öğrenim ücreti,
Üniversite tarafından sunulabilecek yurt, yemek, ulaşım ve benzeri
ek hizmetler ile yaz okulu ücretlerini kapsamaz. Yaz okulu ücretleri
öğrenim ücretinden ayrı olarak belirlenir ve bir dersin kredisi başına
yıllık eğitim-öğretim ücretinin % 2,5 değeri üzerinden hesaplanır.
(4) Yandal programları
için öğrencilerden ayrı bir ücret alınmaz. Çift anadal
programlarına kabul edilen öğrencilerin aldığı dersin kredi başına
ödeyeceği eğitim-öğretim ücreti, ilgili diploma programının yıllık
eğitim-öğretim ücretinin 150’de biridir. Merkezi yerleştirme ile tam burslu
olarak yerleşen öğrencilerden GNO’su 3,50 ve
üzeri olanlardan çift anadal programları için
ücret alınmaz.
(5) Normal öğrenim süresinde mezun olamayan
öğrenciler ile özel öğrencilerin kayıt yaptırdıkları her ders için kredi
başına ödemeleri gereken ücret, ilgili diploma programının yıllık eğitim-öğretim ücretinin
%2’si kadardır.
Burslar
MADDE 16
– (1) İlgili kurulun önerisi ve
Mütevelli Heyetinin onayı ile kararlaştırılacak programlara burslu öğrenci
kabul edilir ve bu öğrenciler ÖSYM tarafından yerleştirilir. Sağlanan bu
burslar, zorunlu hazırlık sınıfı olan lisans diploma programlarında 8 yıl,
olmayanlarda 7 yıl, zorunlu hazırlık sınıfı olan ön lisans diploma
programlarında 5 yıl, olmayanlarda 4 yıl için verilir. Kayıt yenilenmeyen ve
ders kaydı yapılmayan süreler, bu süreye dâhildir. Yaz öğretimi burs
kapsamı dışındadır.
(2) Üniversiteye girişte veya eğitime devam ederken
sağlanacak öğrenim ücreti muafiyet bursları ve ek bursların, kapsam, koşul
ve sürelerine ilişkin esaslar, İstanbul Arel
Üniversitesi Burs Yönergesi ile belirlenir.
(3) Öğrencilere sağlanan burslar, disiplin cezası
alınması durumunda ve kendilerine tanınan sürelerde öğrenimini
tamamlayamadıkları durumda kesilir. Bu durumda olan öğrenciler diledikleri
takdirde öğretim ücretini yatırmak koşulu ile öğrenimlerine devam
edebilirler.
Kimlik
kartı
MADDE 17
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerine
göre Üniversiteye kesin kayıt yaptıran öğrencilere Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığı tarafından geçerlilik süresi bir yıl olan öğrenci kimlik kartı
verilir.
(2) Azami öğrenim sürelerini doldurarak öğrencilik
haklarından yararlanma hakkı olmayan öğrencilere sadece Üniversite içinde
geçerli olacak ayrı bir kimlik kartı verilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Eğitim ve Öğretime İlişkin Esaslar
Öğrenim
dili
MADDE 18
– (1) Üniversitenin öğrenim dili,
diploma programı türüne bağlı olarak Türkçe veya İngilizcedir.
(2) İlgili mevzuat hükümleri çerçevesinde,
Yükseköğretim Kurulunun onayı ile öğrenim dili kısmen İngilizce olan bölüm
ve programlar açılabilir.
Eğitim
öğretim yılı ve öğrenim süresi
MADDE 19
– (1) Eğitim ve öğretim yarıyıl
esasına göre yapılır. Her akademik yıl, her biri on dört hafta olan iki
yarıyıldan oluşur. Yarıyıl sonu sınavları bu sürelere dâhil değildir.
(2) Kayıt olunan programa ilişkin derslerin verildiği
dönemden başlamak üzere, her dönem için kayıt yaptırılıp yaptırılmadığına
bakılmadan; önlisans programlarını tamamlamak
için tanınan azami öğrenim süresi 4 eğitim-öğretim yılı, tıp fakültesi
dışındaki lisans programlarını tamamlamak için tanınan azami öğrenim süresi
ise 7 eğitim-öğretim yılıdır. Bu
sürelere İngilizce hazırlık programı ve yaz okulu dâhil değildir.
(3) Hazırlık sınıfında başarılı olamayan
öğrencilere verilecek ilave süre ile Üniversiteden uzaklaştırma cezası alan
öğrencilerin cezalı geçirdikleri süre azami öğrenim süresinden sayılır.
Ancak kayıt dondurma süresi azami öğrenim süresinden sayılmaz.
(4) Azami öğrenim süreleri sonuna gelmiş öğrenciler
için 2547 sayılı Kanunun ilgili hükümleri uygulanır.
Akademik
takvim
MADDE 20
– (1) Akademik yılın kapsadığı
kayıt, ders, sınav gibi faaliyetlerin süre ve tarihlerine ilişkin hususlar,
akademik takvim ile düzenlenir.
(2) Akademik takvim, her akademik yılın
başlamasından önce Senato tarafından belirlenir ve ilan edilir. Senato
gerektiğinde akademik takvimde değişiklik yapabilir.
Öğrenim
programları
MADDE 21
– (1) Bölüm ve programlara ait
öğrenim programı, ilgili fakülte/yüksekokul/MYO kurulunun kararı üzerine Senato
onayıyla kesinleşir. Öğrenim programlarında, mezuniyet için tamamlanması öngörülen
ders, laboratuvar, uygulama, staj/iş yeri
uygulaması ve benzeri çalışmalar, haftalık saat ve kredileri, varsa ön
koşullar, dönem başına toplam 30 AKTS kredilik derslerin öğrenim süresine
dağılımı belirtilir. Öğrenim programlarında öngörülen değişiklikler yine
aynı usulle belirlenir. Kararlarda, değişikliklerden etkilenecek öğrenciler
için geçerli olacak uygulamalara da yer verilir. Değişiklikler en erken,
izleyen dönemin başından itibaren uygulamaya konulur.
(2) Ders programları içerisinde yer alan tüm
derslerin ve diğer öğrenme faaliyetlerinin tanımları, ÖBS’de
belirtilmiş olan formata uygun olarak yapılır.
(3) Ders programlarında yer alan ve Senato
tarafından uygun görülen bazı dersler, ilgili mevzuat hükümleri esasına
göre uzaktan eğitim yoluyla verilebilir.
(4)Yaz öğretimi, Üniversitenin Yaz Okulu
Yönetmeliğinde belirlenen esaslar çerçevesinde yürütülür.
Zorunlu
ve seçmeli dersler, ön koşul dersleri
MADDE 22
– (1) Lisans ve önlisans diploma programlarında yer alan dersler, zorunlu
ve seçmeli olarak iki gruba ayrılır. Zorunlu dersler öğrencinin almakla
yükümlü olduğu, seçmeli dersler ise belirlenen koşullar çerçevesinde öğrencinin
ilgi alanları doğrultusunda danışman onayı ile alabileceği derslerdir.
(2) Ön koşul dersi, bir dersin alınabilmesi için
başarılmış olması gereken derstir. Bu dersler, ilgili kurullar tarafından
belirlenerek ilgili bölüm/programın müfredatında belirtilir. Muaf olunan
bir ders başka bir dersin ön koşulunu sağlamak için kullanılabilir.
(3) Bir dersin ön koşulunun başarılmış sayılması
için önkoşul dersinden en az “CC” notu alınması gerekir.
(4) Öğrenciler, önkoşulunu sağlamadıkları ön
koşullu derse kayıt olamazlar.
Ders yükü
MADDE 23
– (1) Ders yükü, bir öğrencinin
herhangi bir dönemde aldığı derslerin toplam AKTS kredisidir.
(2) Bir öğrencinin yarıyıl başına normal ders yükü
30 AKTS kredisidir. Öğrencilerin akademik başarı durumlarına göre
alabilecekleri en fazla ders yükleri aşağıdaki esaslara göre belirlenir:
a) Lisans ve önlisans
diploma programlarının birinci sınıfına kaydolan öğrencilerin birinci
yıldaki ders yükü yarıyıl başına 30 AKTS olup öğrenciler bunun üzerinde
ders alamazlar.
b) Üçüncü yarıyılından itibaren, danışmanın uygun
bulması ve devam zorunluluğu olan derslerin çakışmaması halinde; GNO’su en az 1,70 olan lisans öğrencileri yarıyıl
başına en fazla 45 AKTS, önlisans öğrencileri en
fazla 55 AKTS’ye kadar ders alabilir.
c) Mezuniyet aşamasındaki öğrencilerden GNO’su en az 2,00 olan ve 130 AKTS’yi
başarı ile tamamlamış lisans öğrencileri için ders yükü, danışman onayı ile
55 AKTS’ye kadar yükseltilebilir.
(3) Üniversite veya başka bir yükseköğretim kurumu
yaz okulundan en çok üç ders alınabilir.
Üst
yarıyıldan/yıldan ders alma
MADDE 24
– (1) Başvuru dönemine kadar almak
zorunda olduğu kredili derslerin tümünü alarak başarmış ve başvuru
tarihinde GNO’su en az 3,50 olan öğrenciler, en
erken üçüncü yarıyıldan itibaren Senatonun belirleyeceği esaslara göre
bulundukları yarıyılın/yılın bir üst yarıyılından/yılından danışmanlarının
onayı ile ders alabilirler.
Devam ve
devamsızlık
MADDE 25
– (1) Öğrenciler, eğitim-öğretimin
başladığı tarihten itibaren teorik derslere en az %70, uygulama ve laboratuvarlara en az %80 oranında devam etmek
zorundadır. Devam oranı bu değerlerin altına düştüğünde, öğrenci yarıyıl
sonu sınavlarına giremez ve NA notu ile başarısız sayılır.
(2) Rapor, disiplin cezası ve benzeri gerekçeler,
%30 oranındaki mazeret içinde değerlendirilir.
(3) Dersin öğretim elemanı, öğrencilerin devam
durumlarını izler ve ÖBS’ye işler.
(4) Rektörlüğün onayı ile Üniversiteyi veya
Türkiye’yi ulusal/uluslararası düzeyde temsilen toplantı, spor, sanat ve
benzeri faaliyetlere katılan öğrencilerin bu faaliyet günlerindeki
devamsızlıkları dikkate alınmaz.
Ders
muafiyeti, önceden kazanılmış yeterliliklerin tanınması
MADDE 26
– (1) Ders muafiyeti, önceden
kazanılmış yeterliliklerin tanınması ve intibak işlemleri İstanbul Arel Üniversitesi Muafiyet ve İntibak İşlemleri
Yönergesi hükümlerine göre yürütülür.
Zorunlu
ders tekrarı
MADDE 27
– (1) Öğrenciler, yarıyıl başında
öncelikle, bir önceki akademik yılın yarıyıl sonu sınavlarında FF alarak
başarısız oldukları dersleri almak zorundadır.
(2) Devamsızlıktan kalınmayan dersler için devam
zorunluluğu yoktur. Ancak, bu durumdaki öğrenciler, dersin uygulama, laboratuvar, atölye ve benzeri çalışmalarına devam
etmek zorundadır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Başarının Ölçülmesi ve Sınavlar
Başarı
notu
MADDE 28
– (1) Bir dersteki başarının
ölçülmesinde, o derse ait yarıyıl içi çalışmaları ile yarıyıl sonu sınavlarında
sağlanan başarı dikkate alınır.
(2) Yarıyıl içi çalışmaların türleri ve başarı
notuna katkısı dönemin ilk haftasında dersin öğretim elemanı tarafından
öğrencilere duyurulur.
Sınavlar
MADDE 29
– (1) Sınavlar; ara sınavı,
yarıyıl sonu sınavı, mazeret sınavı, tek ders sınavı, muafiyet sınavı ve mezuniyet
not yükseltme sınavlarından ibarettir.
(2) Bir dersin ölçme-değerlendirmesi için en az bir
ara sınav ve yarıyıl sonu sınavı yapılır. Öğretim elemanı ödev, proje, laboratuvar, sınıf içi uygulama gibi çalışmaları da
ölçme-değerlendirmeye katabilir.
(3) Sınavlar yazılı olarak yapılır. Ancak ilgili
yönetim kurulu kararı ile sınavlar sözlü, sözlü ve yazılı veya uygulamalı
olarak da yapılabilir. Yarıyıl sonu başarı notunun verilmesinde tüm sınav
ve ölçme-değerlendirme sonuçları, dönem içi çalışmalar, derslere devam ve
katılım göz önünde tutulur.
(4) Öğretim elemanları, derslerine kaydolan
öğrencilerinin; derse devamlarını, derse katkı ve ilgilerini, yarıyıl içi
çalışmalarını, sınav sonuçları ile izlemek, tanımak ve değerlendirmekle
sorumludur.
Ara
sınavlar ve mazeret sınavı
MADDE 30
– (1) Ara sınav: Bir
eğitim-öğretim programında yer alan dersin yarıyılı içinde yapılan
sınavıdır.
(2) Bir diploma programının aynı yarıyıl içinde yer
alan derslerinden bir günde en çok üçünün ara sınavı yapılabilir.
(3) Tekrarlanan dersler dâhil mazeretsiz olarak
girilmeyen ara sınav notu, sıfır (0) sayılır. Devam şartını sağlamak
kaydıyla ara sınavlara girilmemesi, yarıyıl sonu sınavlarına katılmaya
engel değildir.
(4) Mazeret sınavı: Koşulları yerine getirmesine
rağmen ara sınavına giremeyen bir öğrencinin, süresi içerisinde bir dilekçe
ile beyan ettiği mazeretinin ilgili birim yönetim kurulunca kabul edilmesi
kaydıyla ara sınavı yerine yapılan sınavdır.
Yarıyıl
sonu sınavları
MADDE 31
– (1) Yarıyıl sonu sınavı: Dersin
okutulduğu yarıyıl sonunda yapılan bitirme (final) ve bütünleme
sınavlarıdır.
(2) Bitirme (final) sınavı: Yarıyıl sonunda yapılan
başarı sınavıdır.
(3) Bütünleme sınavı: Koşulları yerine getirmesine
rağmen bitirme sınavına giremeyen veya girdiği halde başarısız (FF) olan ya da koşullu başarılı harf
notu (DD ve DC) alan öğrenciler için bitirme sınavından sonra yapılan
sınavdır.
(4) Bütünleme sınavlarında aşağıdaki esaslar
dikkate alınır:
a) Proje ve laboratuvar
derslerinin bütünleme sınavı yoktur.
b) Bütünleme sınavı puanı, bitirme (final) sınavı
puanı yerine geçer; ders başarı notu yeniden hesaplanır ve harfli başarı
notu aralıkları, bitirme sınavı harfli başarı notu aralıkları ile aynı
olmak zorundadır.
c) Bütünleme sınav hakkı kazanıp da sınava girmeyen
öğrencilerin mazereti kabul edilmez ve bütünleme sınavının mazeret sınavı
yoktur.
Mezuniyet
not yükseltme sınavı
MADDE 32
– (1) Almak zorunda olduğu bütün
dersleri almış ve başarılı olmuş, genel not ortalaması 2,00’ın altında olan
önlisans ve lisans öğrencilerine, son yarıyıl/son
iki yarıyıl derslerinden istedikleri DC ve DD notu aldığı iki ders için not
yükseltme sınav hakkı verilir.
(2) Mezuniyet not yükseltme sınavlarında aşağıdaki
esaslar dikkate alınır:
a) Öğrencilerin, not yükseltme sınav hakkı için
sınavına gireceği dersi belirtir bir dilekçe ile ÖİDB’ye
başvurması gerekir.
b) Mezuniyet not yükseltme sınavlarında başarısız
olan öğrenciler bir sonraki akademik yılda istediği DC ve DD notlu derslere
kayıt yaptırarak GNO’sunu yükseltebilirler.
c) Not yükseltme sınavında alınan not, dersin nihai notu olarak not çizelgesine
işlenir.
Tek ders
sınavı
MADDE 33
– (1) Almış olduğu tüm derslerden
başarılı olmuş ve GNO’su 2,00 ve üzerinde olan
ancak sadece devam şartını sağladığı bir dersten FF notu olan öğrencilere,
dersin açıldığı yarıyıl ve öğrenim süresine bakılmaksızın tek ders sınav
hakkı verilir.
(2) Tek ders sınav hakkı, yarıyıl sonu sınav
dönemini izleyen bir ay içerisinde, ilgili yönetim kurulunca belirlenen
tarihte yapılır.
(3) Öğrencilerin tek ders sınavına girebilmesi için
sınavına gireceği dersi belirtir bir dilekçe ile Öğrenci İşleri Daire
Başkanlığına başvurarak, tek ders sınav hakkını kullanmak istediğini
bildirmesi gerekir.
(4) Öğrencinin, tek ders sınavından başarılı sayılabilmesi
için 100 üzerinden en az 50 puan alması gerekir. Tek ders sınavından
başarısız olan öğrenciler, başarısız oldukları bu ders için dilekçe ile
başvurarak, her sınav döneminde tek ders sınav hakkını kullanabilir.
Muafiyet
sınavı
MADDE 34
– (1) İngilizce I-II, Bilgi
Teknolojileri ve Kullanımı gibi üniversite yetkinlik geliştirme dersleri
için her akademik yılı başında muafiyet sınavları yapılır.
(2) Muafiyet sınavlarının düzenlenmesi ve
duyurulması, ilgili birimlerce yapılır ve sınav sonuçları ÖİDB’ye gönderilerek alınan başarı sonuçları öğrencinin
transkriptine işlenir.
Sınavlarla
ilgili uygulama esasları
MADDE 35
– (1) Sınavlara girmek için öğrenci kimlik
kartlarının gösterilmesi zorunludur. Sınavlarda kopya çeken, kopya
girişiminde bulunan veya kopyaya yardım eden öğrenciler o sınavdan sıfır
(0) almış sayılır ve bunlar hakkında öğrenci disiplin yönetmeliği hükümleri
uygulanır.
(2) Her bir ölçme ve değerlendirme yönteminin
başarı notuna etki oranı, öğretim elemanı tarafından belirlenir ve yarıyıl
başında öğrencilere duyurulur.
(3) Ara sınavların ve varsa laboratuvar
ve benzeri derse bağlı çalışmaların, ödev, devam ve kısa süreli sınavların
ortalamasının başarı notuna katkısı %30-%70, yarıyıl sonu sınavının etkisi
ise %70-%30 aralığındadır. İlgili öğretim elemanı,
kendi dersi ile ilgili etki oranlarını ÖBS’den
ilan eder.
(4) Sınav kâğıtları ve bunlara ilişkin kayıtlar,
evrakın teslim tarihinden itibaren beş yıl süreyle ilgili fakülte dekanlığında/yüksekokul/MYO
müdürlüğünde saklanır, beşinci yılın sonunda imha edilir.
Sınav
notlarına itiraz
MADDE 36
– (1) Öğrenciler, ilan edilen
sınav sonuçlarının ilanından itibaren en geç üç iş günü içinde kayıtlı oldukları
fakülte dekanlığına/yüksekokul/MYO müdürlüğüne bir dilekçe vererek sınav
kâğıdının tekrar incelenmesini isteyebilirler.
(2) Sınav kâğıdı itiraz üzerine, dersin öğretim
elemanı tarafından, itiraz süresinin bitiminden itibaren en geç beş iş günü
içinde incelenir, sonuç yazılı ve gerekçeli olarak ilgili fakülte
dekanlığına/yüksekokul/MYO müdürlüğüne bildirilir.
(3) İlgili fakülte dekanı/yüksekokul/MYO müdürü,
gerek gördüğü takdirde, sınav kâğıdının incelenmesi için biri dersin
öğretim elemanı olmak üzere ilgili alandan iki öğretim elemanından oluşan
üç kişilik bir komisyon kurabilir. Bu durumda, komisyon, incelemesini
itiraz süresinin bitiminden itibaren en geç bir hafta içinde sonuçlandırır.
(4) Sınav sonucunun değişikliği, ilgili
fakülte/yüksekokul yönetim kurulunun kararıyla işleme alınır.
Başarı
notunun duyurulması
MADDE 37
– (1) Öğretim elemanı yarıyıl sonu
sınav notlarını akademik takvimde belirtilen tarihlerde ÖBS’ye
girer ve notlar, ÖİDB tarafından ilan edilir.
Not
ortalamaları
MADDE 38
– (1) Öğrencilerin başarı durumu,
yarıyıl (dönem) sonu not ortalaması (YNO), yılsonu not ortalaması (YSNO) ve
genel not ortalaması (GNO) değerleri ile izlenir. Not ortalamaları
aşağıdaki esaslara göre hesaplanır:
a) YNO: Bir yarıyıla ait başarı notlarının AKTS ile
çarpılmasıyla oluşan puanların toplamının, o yarıyıla ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle oluşur.
b) YSNO: Güz ve bahar yarıyıllarına ait başarı
notlarının AKTS ile çarpılmasıyla oluşan puanların toplamının, o eğitim
öğretim yılına ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle
oluşur.
c) GNO: Tüm yarıyıllara ait toplam puanın, tüm
yarıyıllara ait toplam AKTS’ye bölünmesiyle
oluşur.
(2) YNO, YSNO ve GNO değerleri virgülden sonra iki
haneye yuvarlatılarak gösterilir.
Başarı
notları ve AKTS kredileri
MADDE 39
– (1) Öğrencilerin kayıt oldukları
yarıyıl sonunda aldıkları her dersin başarı notu, bağıl değerlendirme,
öğretim üyesi takdiri ve doğrudan not dönüşümü değerlendirme sisteminden
biri esas alınarak eşdeğer harf notuna dönüştürülür.
(2) Başarı notu derecelerinin puan ve harf
karşılıkları, AKTS not dönüşümleri ile mutlak değerlendirme sistemindeki
not aralıkları aşağıda verilmiştir.

(3) Tablodaki harf notu karşılıklarına göre;
a) Bir dersten (AA), (BA), (BB), (CB) ve (CC) harf
notlarından birini alan öğrenci o dersi başarmış sayılır.
b) Bir dersten (DC) ve (DD) harf notlarından birini
alan öğrenci o dersi koşullu olarak başarmış sayılır. Bir öğrencinin
koşullu başarılı notlarının, mezuniyette başarılı kabul edilebilmesi için GNO’sunun en az 2,00 olması gerekir.
c) Bir dersten (FF) harf notunu alan öğrenci o
dersten başarısız olmuş sayılır.
ç) I: Eksik notu (Incomplete);
yarıyıl içinde başarılı olduğu halde ders için devam hariç gerekli
koşulları tamamlamayan öğrencilere verilir. Öğrenci, herhangi bir dersten I
notu aldığı takdirde notların ilan tarihinden itibaren iki hafta içinde
eksikliklerini tamamlayarak bir not almak zorundadır. Bu süre ilgili
yönetim kurulu kararı ile uzatılabilir. Aksi halde, I notu FF notuna
dönüştürülür.
d) E: Muaf notu (Exempted);
muafiyet sınavında başarılı olanlar ile yatay ve dikey geçiş ile gelen ve
daha önce başka bir yükseköğretim kurumunda okurken alınıp başarılan ve
harf notu belli olmayan öğrenciler için verilir.
e) NA: Devamsız notu (Not Attended);
derse devam koşulunu yerine getiremeyen öğrencilere verilir. Değerlendirmelerde
FF notu gibi işlem görür.
f) R: Tekrar notu (Repeat);
FF, DD veya DC notu alınan bir dersin tekrarlandığını gösterir.
g) S: Başarılı notu (Succesful);
tez çalışmalarında başarılı olan öğrencilere verilir. S notu ayrıca; dönem
projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarılı
olma durumunda da kullanılır.
ğ) U: Başarısız notu (Unsuccesful);
tez çalışmalarında başarısız olan öğrencilere verilir. U notu ayrıca; dönem
projesi gibi kredisiz olarak alınan dersler, alan, klinik ve laboratuvar çalışmaları ile seminerler için başarısız
olma durumunda da kullanılır.
Erasmus öğrencileri not dönüşümü
MADDE 40
– (1) Erasmus
programı kapsamındaki gelen/giden öğrencilerin not dönüşümleri, Senato
tarafından kabul edilen, Avrupa Kredi Transfer Sistemine (AKTS) göre yapılır.
Onur ve
yüksek onur öğrencisi
MADDE 41
– (1) Bulundukları akademik yılın
sonu itibarıyla bütün derslerini almış ve başarmış olan öğrencilerden,
Senatonun belirlediği ölçütlere göre üstün başarılı olanlar, onur ve yüksek
onur öğrencisi sayılır. Bu öğrencilerin listesi akademik yıl
sonunda ilgili dekanlık/müdürlük tarafından ilan edilir.
(2) Senato, yüksek onur ve onur belgesi için başarı
kriterlerini her eğitim-öğretim yılı başında
belirleyerek ilan eder.
(3) Çift anadal programı
mezuniyeti için onur ve yüksek onur belgesi verilmez.
(4) Onur ve yüksek onur belgeleri, ilgili
öğrencinin diploma ekine işlenir.
Fakülte/yüksekokul/MYO
bölüm ve program birinciliği
MADDE 42
– (1) Girdiği bitirme (final)
sınavı sonuçlarına göre mezun durumundaki öğrencilerden bir bölümde/programda
GNO’su en yüksek olan öğrenci, bölüm/program
birincisi olarak; fakülte/yüksekokul/MYO öğrencileri arasında GNO’su en yüksek olan öğrenci de fakülte/yüksekokul/MYO
birincisi olarak ödüllendirilir.
(2) Öğrenimleri sırasında disiplin cezası alan,
normal öğrenim süresini aşan ve bütünleme sınavı sonucuyla ve yaz okulu
sınavlarıyla mezun olan öğrenciler, birincilik değerlendirmesine
alınmazlar.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Kayıt Dondurma, Kayıt Silme, İlişik Kesme, Ayrılma
ve Mezuniyet ve Diplomalar
Kayıt
dondurma
MADDE 43
– (1) Öğrenciler, belgelemek
koşulu ile sağlık, askerlik, doğal afetler gibi eğitimine devamını imkânsız
kılan gerekçelerle veya eğitimlerine katkıda bulunacak üniversite dışı
burs, staj ve araştırma imkânlarının doğması, uluslararası anlaşmalardan
doğan eğitim olanaklarının sağlanması durumunda kayıt dondurma talebinde
bulunabilirler.
(2) Önlisans
programlarında en az bir yarıyıl, en çok iki yarıyıl, lisans programlarında
ise bir kerede iki yarıyılı geçmemek üzere en çok dört yarıyıl kayıt
dondurulabilir.
(3) Kayıt dondurmak isteyen öğrenciler, yarıyıl
başında ders kayıt süresi bitmeden, gerekçeli bir dilekçe ve gerekçelerini
destekleyen belgeler ile kayıtlı oldukları fakülte dekanlığı/yüksekokul/MYO
müdürlüğüne başvururlar. Başvurular ilgili fakülte/yüksekokul/MYO yönetim
kurulu tarafından incelenir ve karara bağlanır.
(4) Başvurusu olumlu sonuçlanan öğrencinin kayıt
dondurma işleminin tamamlanabilmesi için kayıt dondurduğu yıla ait ödemekle
yükümlü olduğu öğrenim ücretinin ödenmesi zorunludur. Ödenen bu ücret, bir
sonraki eğitim öğretim yılı ücretinden düşülür.
(5) Derslerin başlamasını izleyen beşinci haftanın
son iş gününden sonra kayıt dondurma başvurusu yapan ve başvurusu ilgili
kurullarca kabul edilen öğrenciler ilgili yarıyıla ait öğrenim ücretinin
tamamını öderler. Güz/bahar yarıyılına ait ödenmiş olan ücret, kaydını
yenilediği eğitim öğretim yılı ücretinden düşülür. Kayıt dondurma işlemi
tamamlanan öğrencilerin ilgili dönemde almış oldukları derslerin kayıtları
silinir.
(6) Kaydı dondurulan öğrenciler, eğitim-öğretim
faaliyetlerine katılamaz ve o dönemdeki ara sınav ve yarıyıl sonu
sınavlarına giremezler.
(7) Kayıt dondurmada geçen süreler, azami öğrenim
süresine dâhil değildir.
(8) Öğrenciler, kayıt dondurma süresinin bitiminde
dönem kayıtlarını yaptırmak suretiyle öğrenimlerine devam ederler. Bir
dönemden fazla süreyle kayıt dondurmuş öğrencilerden; ilk dönem sonunda
Üniversiteye dönmek isteyen öğrencilerin ders kayıtları başlamadan önce,
yazılı olarak ilgili fakülte dekanlığına/yüksekokul müdürlüğüne/MYO müdürlüğüne başvuruda bulunması gerekir.
Kayıt
silme ve ilişik kesme
MADDE 44
– (1) Aşağıda belirtilen
durumlarda öğrencinin üniversite ile ilişiği kesilir:
a) Hakkında açılan disiplin soruşturması sonunda
yükseköğretim kurumundan çıkarma cezası almış olması,
b) Açık öğretim programları hariç, aynı öğretim
düzeyinde bir başka yükseköğretim kurumunda kayıtlı öğrenci olduğunun
belirlenmesi,
c) Kesin kayıt işleminin usulüne uygun
yapılmadığının ve kesin kayıt hakkı kazanılmadığının anlaşılması veya yalan
beyanla kayıt yaptırması nedeniyle kayıt işleminin iptal edilmesi.
(2) Kendi isteği ile kaydının silinmesini isteyen
öğrenci, dilekçe ile ilgili dekanlığa/müdürlüğe başvurur. İlgili dekanlık/müdürlük,
mali yükümlülüklerini yerine getirmek kaydıyla öğrencinin ilişik kesme
talebini onaylar. Bu onay üzerine ilişik kesme belgesi ÖİDB tarafından
verilir.
(3) İlişiği kesilen öğrenci, ilişik kestiği
yarıyılın ücretini öder. Yıllık ödeme yapılmışsa, bir sonraki yarıyıla ait
ücret iade edilir.
(4) Kaydı silinen öğrenciye, durumunu gösteren bir
belge ve lise diplomasının aslı verilir. Diplomanın tasdikli örneği ile
kayıtta alınan diğer belgeler öğrenci dosyasında saklanır.
(5) Üniversiteden yatay geçiş yolu ile ayrılanların
dosya muhteviyatı, geçiş yaptığı kurumun/birimin yazısı ve ilişik kesme
işleminin tamamlanması üzerine dizi pusulası ile birlikte yatay geçiş
yaptığı yükseköğretim kurumuna gönderilir. Belgelerin birer kopyası
öğrencinin dosyasında saklanır.
Bitirme
projesi ve staj/iş yeri uygulaması
MADDE 45
– (1) Lisans ve önlisans diploma programının özelliğine göre
öğrencilere verilen bitirme/mezuniyet projesi, bir öğretim elemanının
danışmanlığında yapılır. Bitirme projesi danışmanlıklarının öğretim
elemanlarına dağılımı, ilgili bölüm/program başkanlığı tarafından
düzenlenir.
(2) Bitirme projesinin alınması, yürütülmesi,
teslim edilmesi, ölçülüp değerlendirilmesine ilişkin esaslar ilgili yönetim
kurulu tarafından belirlenir ve Senato onayı ile uygulanır.
(3) Staj/işyeri uygulaması etkinliğinin yer aldığı
bölüm ve programlarda bu eğitim faaliyetine ilişkin esaslar Senato
tarafından belirlenir.
Mezuniyet,
diploma ve diploma eki
MADDE 46 – (1) Kayıtlı
olduğu programın tüm derslerini başarı ile bitirerek lisansta 240, önlisansta 120 AKTS’yi
tamamlayan, GNO’su en az 2,00 olan, varsa staj,
işyerinde uygulama, bitirme projesi gibi yükümlülüklerini yerine getiren ve
mezuniyetlerine ilgili yönetim kurullarınca karar verilen öğrencilere,
İstanbul Arel Üniversitesi Diploma, Geçici Mezuniyet
Belgesi, Diploma Defterleri ve Sertifika Düzenleme Esasları Yönergesi
hükümlerine uygun olarak hazırlanan diploması ve diploması ile birlikte
diploma eki verilir.
(2) Kayıtlı olduğu lisans programını
tamamlayamayan, ancak 4 üncü yarıyıl sonuna kadar ders programında bulunan
tüm dersleri bu Yönetmelik hükümlerine göre tamamlayan ve GNO’su en az 2,00 olan öğrenciye istemesi durumunda önlisans diploması verilir.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Tebligat
MADDE 47
– (1) Her türlü tebligat,
öğrencinin Üniversiteye kayıt sırasında bildirdiği ya da daha sonra öğrencilik
işlemlerinde beyan ettiği posta adresine taahhütlü olarak, öğrencinin
Üniversite tarafından verilen e-posta adresine gönderilerek veya ilgili
fakülte dekanlığında/yüksekokul müdürlüğünde/MYO müdürlüğünde ilan edilmek
ya da ÖBS üzerinden duyurulmak suretiyle tamamlanmış sayılır.
(2) Öğrencinin eksik adres vermesi veya adres
bilgilerini güncellememesi nedeniyle ulaşamayan tebligatlar tebliğ edilmiş
sayılır.
Engelli
öğrenciler
MADDE 48
– (1) Üniversite Yönetim Kurulu
engelli öğrencilerin; eğitim-öğretim, sınavlar ve Üniversite içindeki
ulaşımı konusunda imkânları sağlar ve önlemleri alır.
Disiplin
MADDE 49
– (1) Öğrencilerin disiplin iş ve
işlemleri, 18/8/2012 tarihli ve 28388 sayılı Resmî
Gazete’de yayımlanan Yükseköğretim Kurumları Öğrenci Disiplin Yönetmeliği
çerçevesinde yürütülür. Disiplin cezası nedeniyle Üniversiteden
uzaklaştırılan öğrenciler, bu süre içinde öğrenim ücretini ödemekle yükümlü
olup bu süreye ait ödenen ücretler iade edilmez.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 50
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde; ilgili diğer mevzuat hükümleri ile Yükseköğretim
Kurulu, Senato ve Üniversite Yönetim Kurulu ile ilgili
fakülte/yüksekokul/MYO yönetim kurulu kararları uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 51
– (1) 16/5/2013
tarihli ve 28649 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan İstanbul Arel Üniversitesi Önlisans ve
Lisans Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Kazanılmış
hakların korunması
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik
hükümleri, bu Yönetmeliğin yayımı tarihinden önce kayıtlı öğrencilere,
kazanılmış hakları ve öğretim bütünlüğü göz önünde tutularak uygulanır.
Yürürlük
MADDE 52
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 53
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İstanbul Arel Üniversitesi Rektörü yürütür.
|