Giresun Üniversitesinden:
GİRESUN ÜNİVERSİTESİ PSİKOLOJİK DANIŞMA VE
REHBERLİK
ARAŞTIRMA VE UYGULAMA MERKEZİ YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; Giresun Üniversitesi
Rektörlüğüne bağlı olarak kurulacak olan Giresun Üniversitesi Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Araştırma ve Uygulama Merkezinin teşkilat, yönetim,
amaç, faaliyet alanları, çalışma usul ve esaslarını düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Giresun Üniversitesi Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Araştırma ve Uygulama Merkezinin amaçlarına, faaliyet
alanlarına, yönetim organlarına, yönetim organlarının görevlerine ve
çalışma esaslarına ilişkin hükümleri kapsar.
Dayanak
MADDE 3 –
(1) Bu Yönetmelik, 4/11/1981 tarihli ve 2547 sayılı Yükseköğretim Kanununun
7 nci maddesinin birinci fıkrasının (d) bendinin
(2) numaralı alt bendi ve 14 üncü maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Danışma Kurulu: Merkezin Danışma Kurulunu,
b) Merkez (GRÜPDR): Giresun Üniversitesi Psikolojik
Danışma ve Rehberlik Araştırma ve Uygulama Merkezini,
c) Müdür: Merkezin Müdürünü,
ç) Rektör: Giresun Üniversitesi Rektörünü,
d) Üniversite: Giresun Üniversitesini,
e) Yönetim Kurulu: Merkez Yönetim Kurulunu,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Merkezin Amacı ve Faaliyet Alanları
Merkezin
amacı
MADDE 5 –
(1) Merkezin amacı; üniversite
öğrencilerine, üniversite akademik ve idari personeli, kamu ve özel
kurumlardan başvuran kişi ve kişilere psikolojik danışma ve rehberlik
hizmetleri vermek, psikolojik danışma ve rehberlik alanındaki bilimsel
araştırma ve eğitimi desteklemektir.
Merkezin
faaliyet alanları
MADDE 6 – (1) Merkezin faaliyet alanları şunlardır:
a) Üniversite öğrencilerine, akademik ve idari
personele, kurumlardan sevk edilen ve üniversite dışından başvuran kişilere
psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri sunmak.
b) Üniversite bünyesinde, okul, aile ve evlilik,
manevi, kariyer ve mesleki, rehabilitasyon ve ruh
sağlığı psikolojik danışma hizmetleri düzenlemek.
c) Üniversite bünyesinde krize müdahale ve acil
durum hizmetlerini desteklemek.
ç) Üniversite bünyesindeki ya da dışındaki eğitim
ve sağlık kuruluşları ile koordinasyon içinde çalışarak engelli ve sürekli
hastalığı olan kişilere yönelik psikolojik danışma ve rehberlik hizmetleri
vermek ve psikolojik danışma çalışmalarını yürütmek.
d) Üniversite bünyesinde psikolojik hizmetler
alanına yönelik olarak ilgili kişi ve birimlere gerektiğinde müşavirlik (konsültasyon) hizmetleri vermek.
e) Yeni gelen öğrencilerin üniversiteye uyumunu
kolaylaştırmaya yönelik psikolojik danışma ve rehberlik alanı kapsamında oryantasyon (duruma alıştırma) çalışmaları yapmak.
f) Bilimsel ve mesleki etik kurallar temelinde
danışmanlık psikolojisi araştırmaları yapmak.
g) Merkez bünyesinde yapılan tüm çalışmaların
etkinliğini değerlendirmek üzere düzenli aralıklarla bilimsel çalışmalar
yapmak.
ğ) Psikolojik danışma alanında çalışan meslek
elemanlarına, araştırmacılara ve lisansüstü düzeyde öğrenim gören
öğrencilere gerektiğinde uygulama alanı yaratmak, eğitim ve gözetim (süpervizyon) desteği sunmak, danışmanlık yapmak.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Merkezin Yönetim Organları ve Görevleri
Merkezin
yönetim organları
MADDE 7 –
(1) Merkezin yönetim organları
şunlardır:
a) Müdür.
b) Müdür Yardımcısı.
c) Yönetim Kurulu.
ç) Danışma Kurulu.
Müdür
MADDE 8 –
(1) Merkez Müdürü, Merkezin
çalışma alanı ile ilgili Üniversite öğretim üyeleri arasından Rektör tarafından
üç yıl için görevlendirilir. Süresi biten Müdür yeniden
görevlendirilebilir.
Müdürün
görevleri
MADDE 9 – (1) Müdür; Merkezin amaçları doğrultusundaki
çalışmaların düzenli bir şekilde yürütülmesinden, merkezin tüm
etkinliklerinin gözetim ve denetiminden ve bu konularda gerekli önlemlerin
alınmasından Rektöre karşı birinci derecede sorumludur. Merkezi temsil eden
Müdür, Merkez Yönetim Kuruluna ve Danışma Kuruluna başkanlık eder. Merkez
çalışmalarının gerektirdiği görevlendirmeleri yapar.
(2) Müdür görevi başında bulunmadığı zamanlarda
yardımcılarından birini vekil bırakır. Vekâlet altı aydan fazla sürerse
yeni Müdür görevlendirilir. Müdürün görevi sona erdiğinde yardımcılarının
da görevi sona erer.
(3) Üniversite içindeki ve dışındaki kişiler ve
kuruluşlar ile bağlantılar kurar ve ilgili faaliyetler için işbirliği
yapar.
Müdür
Yardımcısı
MADDE 10
– (1) Merkezin çalışma alanı ile
ilgili Üniversite öğretim elemanları arasından Rektör tarafından üç yıl
için iki Müdür Yardımcısı görevlendirilir. Süresi biten Müdür Yardımcısı
yeniden görevlendirilebilir.
Müdür
Yardımcısının görevleri
MADDE 11
– (1) Müdür yardımcıları yönetim
görevinde Müdüre yardımcı olur. Merkez Müdürü, müdür yardımcılarından
birini psikolojik danışma ve rehberlik uygulama, diğerini ise eğitim ve
araştırma hizmetlerinde görevlendirir.
Yönetim
Kurulu
MADDE 12
– (1) Yönetim Kurulu; Müdürün
başkanlığında, müdür yardımcıları ve merkezin faaliyet alanı ile ilgili
Üniversitenin öğretim elemanları arasından Üniversite Yönetim Kurulunca
önerilen ve Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen dört üye olmak
üzere toplam yedi üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden
görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Merkez Yönetim Kurulu akademik ve idari bir
organ olup Merkezin bilimsel araştırma, danışmanlık, yayınlar ile
psikolojik danışma hizmetlerine ilişkin esasları belirler. Yönetim Kurulu
yılda en az iki kez ve gerektiğinde Müdürün çağrısı üzerine toplanır.
Yönetim Kurulunun kararları oy çokluğu ile alınır.
Yönetim
Kurulunun görevleri
MADDE 13
– (1) Yönetim Kurulu, Merkezin
yönetimi ile ilgili konularda aşağıdaki görevleri yapar:
a) Merkezin çalışmalarıyla ilgili plan ve
programların hazırlanmasını ve uygulanmasını sağlamak.
b) Merkezin yatırım ve plan tasarısını hazırlamak
ve onaylanmak üzere Rektöre sunmak.
c) Merkez elemanlarının eğitim, uygulama,
araştırma, danışmanlık ve yayım konularındaki isteklerini değerlendirip
karara bağlamak.
ç) Gerekli hallerde Merkezin faaliyetleriyle ilgili
geçici çalışma grupları kurmak ve bunların görevlerini düzenlemek.
d) Yurt içi ve yurt dışındaki kamu ve özel
kuruluşlarla ortaklaşa yürütülecek çalışmaların temel ilke, esas ve
usullerini tespit etmek.
e) Müdürün, Merkezin yönetimi ile ilgili getireceği
bütün işleri değerlendirerek karara bağlamak.
Danışma
Kurulu
MADDE 14
– (1) Danışma Kurulu; Üniversite
öğrenci temsilcisi ve Merkezin faaliyet alanı ile ilgili diğer
üniversitelerin öğretim üyeleri arasından Üniversite Yönetim Kurulunca
önerilen ve Rektör tarafından üç yıl için görevlendirilen üç üye olmak
üzere toplam dört üyeden oluşur. Süresi biten üye yeniden
görevlendirilebilir. Herhangi bir nedenle görevinden ayrılan üyenin yerine
kalan süreyi tamamlamak üzere aynı usulle yeni bir üye görevlendirilir.
(2) Merkezin faaliyetleri hakkında istişare
niteliğinde görüş bildiren Danışma Kurulu, Müdürün başkanlığında, müdür
yardımcılarının da katılımı ile yılda en az bir kez salt çoğunlukla olağan
olarak toplanır. Müdür gerekli gördüğü takdirde Danışma Kurulunu olağanüstü
toplantıya çağırabilir.
Danışma
Kurulunun görevleri
MADDE 15
– (1) Danışma Kurulunun görevleri
şunlardır:
a) Uzun vadeli bilimsel ve yönetsel planları
değerlendirerek Yönetim Kuruluna önerilerde bulunmak.
b) Merkezin faaliyetleri ile ilgili önerilerde
bulunmak.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Personel
ihtiyacı
MADDE 16
– (1) Merkezin akademik, teknik ve
idari personel ihtiyacı, 2547 sayılı Kanunun 13 üncü maddesi uyarınca
Rektör tarafından görevlendirilecek personelce karşılanır.
Harcama
yetkilisi
MADDE 17
– (1) Merkezin harcama yetkilisi
Rektördür. Rektör bu yetkisini Müdüre devredebilir.
Yürürlük
MADDE 18
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 19
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Giresun Üniversitesi Rektörü yürütür.
|