Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığından:
LİMANLAR YÖNETMELİĞİNDE DEĞİŞİKLİK
YAPILMASINA
DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 31/10/2012 tarihli ve 28453 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Limanlar Yönetmeliğinin 11 inci maddesinin birinci fıkrasının
birinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Liman idari sahasını aşarak sefer
yapacak ticaret gemisinin ve deniz araçlarının kıyı tesisinden çıkışı,
liman başkanlığınca düzenlenen ve geminin/deniz aracının adı, cinsi,
bayrağı, IMO numarası, çağrı işareti, tonaj bilgileri ile kaptanın adı,
gittiği ülke/liman ve bunun gibi bilgileri içeren ve şekli İdare tarafından
belirlenen Liman Çıkış Belgesi ile yapılır.”
MADDE 2 –
Aynı Yönetmeliğin 12 nci
maddesinin dördüncü fıkrasının ikinci cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Liman idari sahasında çalışan yerel
trafik kapsamındaki gemiler ile liman başkanlığınca uygun görülen diğer
gemi ve deniz araçları haricindeki tüm gemi ve deniz araçları trafik ayırım
düzenine uyarak seyir yapar.”
“(5) Teknik nedenlerle seyir emniyeti açısından
trafik ayırım düzenini terk etmek zorunda olan gemiler, ilgili Gemi Trafik
Hizmetleri Merkezine veya liman başkanlığına bilgi vermek kaydıyla trafik
ayırım düzeninden çıkabilir.”
MADDE 3 –
Aynı Yönetmeliğin 20 nci
maddesinin birinci fıkrasının (j) bendi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“j) Uğraksız geçiş niteliğinde olup, sefer talimatı
bekleme, arıza sonucu yedek parça ve/veya teknisyen temini, kötü hava
koşullarından dolayı sığınma, personel değişimi ve liman başkanlığınca
kabul edilen mazeretli hallerde; gemi ve deniz araçları önceden liman
başkanlığına veya Gemi Trafik Hizmetleri Merkezine veyahut kılavuzluk teşkilatına
telsizle bilgi vererek demirleme ordinosu almadan liman idari sahasında
liman başkanlığınca belirlenen sahalara demirleyebilirler. Bu bildirimin
Gemi Trafik Hizmetleri Merkezi ve/veya kılavuzluk teşkilatına yapılması
halinde bildirimi alan, derhal liman başkanlığına bilgi verir. Bu şekilde
demirleyen gemi ve deniz araçları, demirleme süresinin 168 saati aşması
halinde demirleme ordinosu alırlar.”
MADDE 4 –
Aynı Yönetmeliğin 28 inci
maddesinin birinci fıkrasının son cümlesi ile beşinci fıkrası aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“Bu teknelere liman başkanlığınca
düzenlenen ve şekli İdare tarafından belirlenen Gümrük Denetimine Tabi
Gemilere Hizmet Verecek Deniz Araçlarına Mahsus İzin Belgesi verilir.”
“(5) Liman başkanlığından bu madde hükümlerine göre
izin belgesi almayan hizmet tekneleri, liman idari sahasında faaliyette
bulunamaz.”
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin Ek-1’inde yer alan;
a) Silivri Liman Başkanlığı başlıklı 6 ncı
maddesinin A bölümü ile B bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“A) Liman
idari saha sınırı
Silivri Liman Başkanlığının liman idari sahası
aşağıdaki koordinatların oluşturduğu hattın içinde kalan deniz ve kıyı
alanıdır.
a) 41º 02´ 54" K - 028º 24´ 00" D
b) 40º 43´ 30" K - 028º 24´ 00" D
c) 40º 43´ 30" K - 028º 00´ 33" D
d) 41º 00´ 36" K - 028º 03´ 00" D
e) 41º 01´ 57" K - 028º 00´ 33" D
B)
Demirleme sahaları
Silivri Liman Başkanlığı idari sahasındaki tüm
gemiler için demirleme sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz
alanıdır.
1) 41º 02′ 36" K - 028º 17′
00" D
2) 41º 03′ 36" K - 028º 17′
00" D
3) 41º 03′ 36" K - 028º 14′
00" D
4) 41º 02′ 36" K - 028º 14′
00" D”
b) Tekirdağ Liman Başkanlığı başlıklı 7 nci
maddesinin A bölümü aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve B bölümüne aşağıdaki
(f) fıkrası eklenmiştir.
“A) Liman
idari saha sınırı
Tekirdağ Liman Başkanlığının liman idari sahası
aşağıdaki koordinatların oluşturduğu hattın içinde kalan deniz ve kıyı
alanıdır.
a) 41º 01´ 57" K – 028º 00´ 33" D
b) 41º 00´ 36" K – 028º 03´ 00" D
c) 40º 43´ 30" K – 028º 00´ 33" D
d) 40º 42´ 00" K – 027º 37´ 24" D
e) 40º 38´ 40" K – 027º 27´ 00" D
f) 40º 38´ 06" K – 027º 27´ 00" D
g) 40º 28´ 48" K – 026º 58´ 12" D
h) 40º 33´ 00" K – 026º 58´ 12" D”
“f) 7 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşıyan gemiler, nükleer güçle çalışan askeri gemiler ve karantina altına
alınacak gemiler ile gazdan arındırma işlemi yapacak gemilerin demirleme
sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 41º 00′ 00" K – 028º 02′
00" D
2) 41º 01′ 12" K – 028º 02′
00" D
3) 41º 01′ 12" K – 028º 00′
54" D
4) 41º 00′ 00" K – 028º 00′
54" D”
c) Madde numaraları aşağıda belirtilen liman
başkanlıklarının “liman idari saha sınırı” başlıklı A bölümlerindeki
koordinatlara ilişkin, iki ilin il sınırı olduğunu belirtir parantez
içerisindeki ifadeler yürürlükten kaldırılmıştır.
1) İSTANBUL LİMAN BAŞKANLIĞI (İstanbul-Tekirdağ il
sınırı)
2) KOCAELİ LİMAN BAŞKANLIĞI (Kocaeli-İstanbul İl
Sınırı)
4) TUZLA LİMAN BAŞKANLIĞI (İstanbul-Kocaeli İl
Sınırı)
6) SİLİVRİ LİMAN BAŞKANLIĞI (İstanbul-Tekirdağ İl
Sınırı)
7) TEKİRDAĞ LİMAN BAŞKANLIĞI (Tekirdağ-İstanbul İl
Sınırı)
9) İĞNEADA LİMAN BAŞKANLIĞI (İstanbul-Tekirdağ il
sınırı)
10) ŞİLE LİMAN BAŞKANLIĞI (Kocaeli-İstanbul İl
Sınırı)
11) KEFKEN LİMAN BAŞKANLIĞI (Kocaeli-İstanbul il
sınırı), (Kocaeli-Sakarya il sınırı)
12) KARASU LİMAN BAŞKANLIĞI (Sakarya-Kocaeli il
sınırı), (Zonguldak-Düzce İl Sınırı)
13) KARADENİZ EREĞLİ LİMAN BAŞKANLIĞI
(Düzce-Zonguldak İl Sınırı)
14) ZONGULDAK LİMAN BAŞKANLIĞI (Zonguldak-Bartın İl
Sınırı)
15) MERSİN LİMAN BAŞKANLIĞI (Mersin-Adana il
sınırı)
16) BOTAŞ LİMAN BAŞKANLIĞI (Adana-Hatay il sınırı)
17) İSKENDERUN LİMAN BAŞKANLIĞI (Adana-Hatay il
sınırı)
41) GÜLLÜK LİMAN BAŞKANLIĞI (Muğla-Aydın İl Sınırı)
42) KUŞADASI LİMAN BAŞKANLIĞI (Muğla-Aydın İl
Sınırı)
49) SAMSUN LİMAN BAŞKANLIĞI (Samsun-Ordu İl
Sınırı), (Samsun-Sinop İl Sınırı)
52) BARTIN LİMAN BAŞKANLIĞI (Bartın-Zonguldak İl
Sınırı)
55) GERZE LİMAN BAŞKANLIĞI (Sinop-Samsun İl Sınırı)
59) ÜNYE LİMAN BAŞKANLIĞI (Ordu-Samsun İl Sınırı)
61) GİRESUN LİMAN BAŞKANLIĞI (Giresun-Ordu İl
Sınırı)
62) GÖRELE LİMAN BAŞKANLIĞI (Trabzon-Giresun İl
Sınırı)
63) HOPA LİMAN BAŞKANLIĞI (Rize-Artvin İl Sınırı)
64) PAZAR LİMAN BAŞKANLIĞI (Rize-Artvin İl Sınırı)
68) VAKFIKEBİR LİMAN BAŞKANLIĞI (Trabzon-Giresun İl
Sınırı)
69) KARATAŞ LİMAN BAŞKANLIĞI (Mersin-Adana il
sınırı)
ç) İskenderun Liman Başkanlığı başlıklı 17 nci
maddesinin B bölümünün (ç) ve (d) fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve aynı bölüme aşağıdaki (f) fıkrası eklenmiştir.
“ç) 4 nolu kuzey demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşımayan gemiler ile askeri gemilerin demirleme sahası, aşağıdaki
koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 36° 46' 30" K - 36° 09' 00" D
2) 36° 46' 30" K - 36° 07' 00" D
3) 36° 45' 00" K - 36° 07' 00" D
4) 36° 45' 00" K - 36° 09' 00" D
d) 5 (A) demirleme sahası: Tehlikeli madde taşıyan
gemiler, nükleer güçle çalışan askeri gemiler ve karantina altına alınacak
gemiler ile gazdan arındırma işlemi yapacak gemilerin demirleme sahası, aşağıdaki
koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 36° 50' 05" K - 36° 07' 30" D
2) 36° 49' 27" K - 36° 06' 36" D
3) 36° 49' 14" K - 36° 08' 24" D
4) 36° 48' 35" K - 36° 06' 54" D
5 (B) demirleme sahası: FSRU, LNG gemilerinin
demirleme sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 36° 52' 00" K - 36° 05' 08" D
2) 36° 51' 20" K - 36° 06' 04" D
3) 36° 51' 20" K - 36° 04' 17" D
4) 36° 50' 37" K - 36° 05' 08" D”
“f) 7 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşıyan gemiler, nükleer güçle çalışan askeri gemiler ve karantina altına
alınacak gemiler ile gazdan arındırma işlemi yapacak gemilerin demirleme
sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 36° 53' 11" K - 35° 58' 15" D
2) 36° 53' 11" K - 35° 59' 34" D
3) 36° 52' 18" K - 35° 59' 00" D”
d) Çanakkale Liman Başkanlığı başlıklı 20 nci
maddesinin B bölümünün (a) fıkrasındaki tanımlama cümlesinin sonuna
aşağıdaki cümle ilave edilmiştir.
“Bu saha geçiş yapan tüm gemiler
için acil durumda demirleme sahası olarak da kullanılır.”
e) Aliağa Liman Başkanlığı başlıklı 33 üncü
maddesinin B bölümünün (c) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiş ve aynı
bölüme aşağıdaki (g) fıkrası eklenmiştir.
“c) 3 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşıyan gemiler, nükleer güçle çalışan askeri gemiler ve karantina altına
alınacak gemiler ile gazdan arındırma işlemi yapacak gemilerin demirleme
sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 38º 53' 42" K – 026º 57' 48" D
2) 38º 51' 36" K – 026º 57' 48" D
3) 38º 53' 00" K – 026º 56' 00" D
4) 38º 53' 42" K – 026º 56' 00" D”
“g) 8 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşıyan gemilerin demirleme sahası, aşağıdaki koordinatların oluşturduğu
deniz alanıdır.
1) 38º 52' 12" K – 026º 59' 30" D
2) 38º 52' 36" K – 027º 00' 48" D
3) 38º 53' 00" K – 027º 00' 48" D
4) 38º 53' 00" K – 026º 59' 30" D”
f) Sinop Liman Başkanlığı başlıklı 58 inci
maddesinin B bölümünün (a) ve (c) fıkralarındaki koordinatlar aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“a) 1 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşımayan gemiler ile askeri gemilerin demirleme sahası, aşağıdaki
koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 41º 58' 24" K – 035º 12' 42" D
2) 41º 59' 48" K – 035º 12' 42" D
3) 41º 59' 48" K – 035º 07' 54" D
4) 41º 58' 24" K – 035º 07' 12" D”
“c) 3 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşıyan gemiler, nükleer güçle çalışan askeri gemiler ve karantina altına
alınacak gemiler ile gazdan arındırma işlemi yapacak gemilerin demirleme
sahası aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 41º 56' 54" K – 035º 12' 42" D
2) 41º 58' 00" K – 035º 12' 42" D
3) 41º 58' 00" K – 035º 07' 00" D
4) 41º 56' 54" K – 035º 06' 51" D”
g) Hopa Liman Başkanlığı başlıklı 63 üncü maddesinin
B bölümünün (a) fıkrası aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“a) 1 nolu demirleme sahası: Tehlikeli madde
taşımayan 5000 GT’den küçük gemiler ile askeri gemilerin demirleme sahası,
aşağıdaki koordinatların oluşturduğu deniz alanıdır.
1) 41º 24' 42" K – 041º 24' 36" D
2) 41º 24' 11" K – 041º 24' 58" D
3) 41º 23' 48" K – 041º 24' 36" D
4) 41º 24' 18" K – 041º 24' 15" D”
MADDE 6 –
Aynı Yönetmeliğin Ek-2’sinde yer
alan Aliağa, Bartın, Gerze, Giresun, Görele, Güllük, Hopa, İğneada,
İskenderun, Karadeniz Ereğli, Karasu, Karataş, Kefken, Kocaeli, Kuşadası,
Mersin, Pazar, Samsun, Silivri, Sinop, Şile, Tekirdağ, Tuzla, Ünye,
Vakfıkebir ve Zonguldak Liman Başkanlıklarının haritaları ekteki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 7 – Aynı Yönetmeliğin Ek-3’ünde yer alan Çandarlı
Körfezi Trafik Ayırım Düzeni başlıklı dördüncü maddesinin “Kılavuz
alma/bırakma yerleri” başlıklı (e) bölümünde bulunan (18) numaralı
koordinat bilgisi “(18) 38° 50' 11" K – 026° 51' 38" D” şeklinde
değiştirilmiş, “Yaklaşma Rotası” başlıklı (f) bölümündeki yaklaşma/ayrılma
rotası 90°-270° olarak düzeltilmiş, Ek-4’ünde yer alan Çandarlı Körfezi
Trafik Ayırım Düzeni ve Pilot Mevkileri haritası ekteki şekilde
değiştirilmiştir.
MADDE 8 –
Aynı Yönetmeliğin Ek-6’sında yer
alan “Liman Çıkış Belgesi” formu yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 9 –
Bu Yönetmelik yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
MADDE 10
– Bu Yönetmelik hükümlerini
Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız
|