OLAĞANÜSTÜ
HAL KAPSAMINDA ALINMASI GEREKEN TEDBİRLER HAKKINDA
KANUN
HÜKMÜNDE KARARNAMENİN KABUL EDİLMESİNE DAİR KANUN
Kanun
No. 7091 Kabul Tarihi: 8/2/2018
Amaç
ve kapsam
MADDE
1- (1) Bu Kanun ile 20/7/2016
tarihli ve 2016/9064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla ülke genelinde ilan
edilen olağanüstü hal kapsamında, darbe teşebbüsü ve terörle mücadele
çerçevesinde gerekli bazı tedbirlerin alınması amaçlanmaktadır.
Kamu
personeline ilişkin tedbirler
MADDE
2- (1) Milli güvenliğe tehdit
oluşturduğu tespit edilen Fethullahçı Terör Örgütüne (FETÖ/PDY) aidiyeti,
iltisakı veya irtibatı olan;
a) Ekli
(1) sayılı listede yer alan kişiler kamu görevinden,
b) Ekli (2)
sayılı listede yer alan kişiler Türk Silahlı Kuvvetlerinden,
c) Ekli
(3) sayılı listede yer alan kişiler Sahil Güvenlik Komutanlığı
teşkilatından,
ç) Ekli
(4) sayılı listede yer alan kişiler Emniyet Genel Müdürlüğü teşkilatından,
başka
hiçbir işleme gerek kalmaksızın çıkarılmıştır. Bu
kişilere ayrıca herhangi bir tebligat yapılmaz. Haklarında ayrıca özel
kanun hükümlerine göre işlem tesis edilir.
(2)
Birinci fıkra gereğince kamu görevinden, Türk Silahlı Kuvvetlerinden, Sahil
Güvenlik Komutanlığı teşkilatından ve Emniyet Genel Müdürlüğü teşkilatından
çıkarılan kişilerin, mahkûmiyet kararı aranmaksızın, rütbe ve/veya memuriyetleri
alınır ve bu kişiler görev yaptıkları teşkilata yeniden kabul edilmezler;
bir daha kamu hizmetinde istihdam edilemezler, doğrudan veya dolaylı olarak
görevlendirilemezler; bunların uhdelerinde bulunan her türlü mütevelli
heyet, kurul, komisyon, yönetim kurulu, denetim kurulu, tasfiye kurulu
üyeliği ve sair görevleri de sona ermiş sayılır; bunlar hakkında ayrıca 4
üncü madde hükümleri uygulanır. Bunların silah ruhsatları, gemi adamlığına
ilişkin belgeleri ve pilot lisansları iptal edilir ve bu kişiler
oturdukları kamu konutlarından veya vakıf lojmanlarından onbeş gün içinde
tahliye edilir. Bu kişiler özel güvenlik şirketlerinin kurucusu, ortağı ve
çalışanı olamazlar. Bu kişiler hakkında ilgili bakanlık ve kurumlarca
ilgili pasaport birimine derhal bildirimde bulunulur. Bu bildirim üzerine
ilgili pasaport birimlerince pasaportlar iptal edilir.
Kişisel
verilerin paylaşımı
MADDE
3- (1) Olağanüstü halin devamı
süresince; 22/7/2016 tarihli ve 667 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan
Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde Kararnamenin 3 üncü ve 4 üncü maddeleri
uyarınca hakkında inceleme ve soruşturma yürütülen kişiler ile bunların eş
ve çocuklarına ilişkin olarak yetkili kurul, komisyon ve diğer mercilerce
ihtiyaç duyulan, 19/10/2005 tarihli ve 5411 sayılı Bankacılık Kanunu
uyarınca müşteri sırrı kapsamında kabul edilenler hariç, telekomünikasyon
yoluyla iletişimin tespiti de dahil olmak üzere her türlü bilgi ve belge,
kamu ve özel tüm kurum ve kuruluşlarca vakit geçirilmeksizin verilir.
(2) Kamu
kurum ve kuruluşlarının personeline ve bunların eş ve çocuklarına ait olup
Tasarruf Mevduatı Sigorta Fonuna devredilen ve faaliyet izni kaldırılan Asya
Katılım Bankası A.Ş.’de veya bu Bankayla ilgili olarak Tasarruf Mevduatı
Sigorta Fonunda, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumunda ya da Malî
Suçları Araştırma Kurulu Başkanlığında bulunan her türlü bilgi, bu
personelin çalıştığı kurum ve kuruluşlarca talepte bulunulması durumunda
gecikmeksizin verilir. Bu işlemlere ilişkin olarak 5411 sayılı Kanunun 73
üncü maddesinin birinci fıkrasında yer alan sınırlama uygulanmaz.
Bazı
unvanların kullanımı
MADDE
4- (1) 667 sayılı Kanun Hükmünde
Kararnamenin 3 üncü ve 4 üncü maddeleri kapsamında kamu görevinden
çıkarılanlar, uhdelerinde taşımış oldukları büyükelçi, vali gibi unvanları
ve yüksek mahkeme başkan ve üyeliği, müsteşar, hâkim, savcı, kaymakam ve
benzeri meslek adlarını ve sıfatlarını kullanamazlar ve bu unvan, sıfat ve
meslek adlarına bağlı olarak sağlanan haklardan yararlanamazlar.
Devir
işlemlerine ilişkin tedbirler
MADDE
5- (1) 20/7/2016 tarihli ve
2016/9064 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla ülke genelinde ilan edilen olağanüstü
hal kapsamında yürürlüğe konulan Kanun Hükmünde Kararnameler gereğince
kapatılan ve Vakıflar Genel Müdürlüğüne veya Hazineye devredilen kurum,
kuruluş, özel radyo ve televizyonlar, gazete, dergi, yayınevi ve dağıtım
kanallarının her türlü taşınır, taşınmaz, malvarlığı, alacak ve hakları ile
belge ve evraklarının (devralınan varlık); her türlü tespit işlemini
yapmaya, kapsamını belirlemeye, idare etmeye, avans dahil her türlü alacak,
senet, çek ve diğer kıymetli evraka ilişkin olarak dava ve icra takibi ile
diğer her türlü işlemi yapmaya, devralınan varlıklarla ilgili olup kanaat
getirici defter, kayıt ve belgelerle tevsik edilen borç ve yükümlülükleri
tespite ve hiçbir şekilde devralınan varlıkların değerini geçmemesi, ek
mali külfet getirmemesi, kefaletten doğmaması ve Fethullahçı Terör Örgütü
(FETÖ/PDY)’ne aidiyeti, iltisakı veya irtibatı olmayan kişilerle gerçek mal
veya hizmet ilişkisine dayanması şartıyla bu varlıkların değerlendirilmesi
suretiyle bunları uygun bir takvim dahilinde ödemeye, kapatılan kurum ve
kuruluşların taahhüt ve garanti ettiği ancak vermediği mal ve hizmet
bedellerinin ödemesini durdurmaya veya ödemeye, tahsili mümkün olmadığı
anlaşılan veya tahsilinde ve takibinde yarar bulunmayan hak ve alacaklar
ile taahhüt ve garantilerin tahsilinden vazgeçmeye, her türlü sulh işlemini
yapmaya, devralınan varlıklarla ilişkili kredi veya gerçek bir mal veya
hizmet ilişkisine dayanan borçlar nedeniyle konulmuş ve daha önce
kaldırılmış takyidatları kredinin veya borcun ödenebilmesini sağlamak
amacıyla kaldırıldığı andaki koşullarla tekrar koydurmaya ve ihyaya, menkul
rehinleri dikkate almaya, devralınan varlıklara konulan takyidatların
sınırlarını belirlemeye ve kaldırmaya, finansal kiralama dahil
sözleşmelerin feshine veya devamına karar vermeye, devralınan varlıkların
idaresi, değerlendirilmesi, elden çıkarılması için gerekli her türlü
tedbiri almaya, gerektiğinde devralınan varlıkların tasfiyesi veya
satışı amacıyla uygun görülen kamu kurum ve kuruluşlarına devretmeye, devir
kapsamında olmadığı belirlenen varlıkları iadeye, kapatılanların gerçek
kişiye ait olması halinde devralınacak varlıkların kapsamını belirlemeye,
tereddütleri gidermeye, uygulamaları yönlendirmeye, bütün bu işlemleri
yapmak amacıyla usul ve esasları belirlemeye, vakıflar yönünden Vakıflar
Genel Müdürlüğü, diğerleri yönünden Maliye Bakanlığı yetkilidir.
(2)
Bu madde kapsamında devralınan varlıklardan nakit ve diğer hazır değerler
emanet, diğer varlıklar ise nazım hesaplarda izlenir. Nazım hesaplarda
izlenen varlıklardan elden çıkarılanların tutarı emanet hesaplarına alınır.
Ödenmesine karar verilen borçlar bu emanetlerden ödenerek kalan tutar
bütçeye gelir kaydedilir.
(3)
Kapatılan kurum, kuruluş, özel radyo ve televizyonlar, gazete, dergi,
yayınevi ve dağıtım kanallarının bağlı oldukları şirketlerin faaliyetleri
sonlandırılarak ticari sicil kayıtları resen terkin edilir. Bunların
devralınan varlıkları dışındaki varlıkları da Hazineye bedelsiz devredilmiş
sayılır. Bu durumda şirketlere daha önce atanmış kayyımlar tasfiye memuru
olarak görevlendirilebilir veya bu şirketlere tasfiye memuru atanabilir. Bu
fıkranın uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemeye ve birinci
fıkrada yer alan hususları bu şekilde devralınan varlıklar için de uygulamaya
Maliye Bakanlığı yetkilidir.
(4)
Birinci fıkra kapsamında tespite konu edilebilecek borç ve yükümlülüklere
ilişkin olarak hak iddiasında bulunanlarca bu maddenin yürürlüğe girdiği
tarihten itibaren altmış günlük hak düşürücü süre içerisinde ilgili idaresine
kanaat getirici defter, kayıt ve belgelerle müracaat edilir. Bu maddenin
yürürlüğe girdiği tarihten sonra yapılacak kapatma işlemlerinde ise altmış
günlük süre kapatma tarihinden itibaren başlar.
(5)
Borçların ödenmesinde; malvarlığının aynından doğan vergi borçları, rehinli
alacaklar, çalışanların sigorta primleri, kamu idarelerine ödenmesi gereken
vergi, resim, harç, fon kesintisi, pay gibi borçlar, enerji, iletişim ve su
kullanım borçları, çeşidine bakılmaksızın beşyüz Türk Lirasını geçmeyen
borçlar ve diğerleri şeklinde sıralama esas alınır.
(6) 667
sayılı Kanun Hükmünde Kararname hükümleri gereğince kapatılan vakıflara ait
olup mülkiyetleri Vakıflar Genel Müdürlüğüne intikal eden taşınmazlar
üzerinde bulunan eğitim tesisleri kamu kurum ve kuruluşlarına bedelsiz,
özel hukuk tüzel kişilerine ise bedeli karşılığında tahsis edilebilir.
(7) Kamu
kurum ve kuruluşları, gerçek ve tüzel kişiler ile tüzel kişiliği olmayan
kuruluşlar bu madde kapsamında istenilecek bilgi ve belgeleri onbeş gün
içerisinde vermek zorundadır. Bu çerçevede talepte bulunulanlar özel kanunlarda
yazılı hükümleri ileri sürerek bilgi ve belge vermekten kaçınamazlar.
2010
Kamu Personel Seçme Sınavı
MADDE 6- (1) 10-11 Temmuz 2010 tarihlerinde
uygulanan Kamu Personel Seçme Sınavında genel yetenek ve genel kültür test
sonuçlarına göre veya bu sonuçlar da esas alınmak suretiyle atanan
personelin atama işlemlerinin geçerliliği devam eder. Ancak, bu sınav
sorularını ve/veya cevaplarını hukuka aykırı bir şekilde sınav öncesinde ya
da sınav sırasında elde ettiği tespit edilen kişilerin atamaları iptal edilir.
Mali
suçlara ilişkin tedbirler
MADDE
7- (1) Terör örgütlerine
veya Milli Güvenlik Kurulunca Devletin milli güvenliğine karşı faaliyette bulunduğuna
karar verilen yapı, oluşum veya gruplara üyeliği, mensubiyeti veya iltisakı
yahut bunlarla irtibatı olduğu değerlendirilen kişi, kurum ve kuruluşlar
ile ilgili olarak 11/10/2006 tarihli ve 5549 sayılı Suç Gelirlerinin
Aklanmasının Önlenmesi Hakkında Kanunun 19/A maddesinin birinci fıkrasında
yedi işgünü olarak belirlenen süre, olağanüstü halin devamı süresince otuz
işgünü olarak uygulanır.
Yeniden
ifade alınması
MADDE
8- (1) 26/9/2004 tarihli ve 5237
sayılı Türk Ceza Kanununun İkinci Kitap Dördüncü Kısım Dördüncü, Beşinci,
Altıncı ve Yedinci Bölümünde tanımlanan suçlar ile 12/4/1991 tarihli ve
3713 sayılı Terörle Mücadele Kanunu kapsamına giren suçlar bakımından,
şüphelinin aynı olayla ilgili olarak yeniden ifadesinin alınması ihtiyacı
ortaya çıktığında bu işlem, olağanüstü halin devamı süresince, Cumhuriyet
savcısı veya Cumhuriyet savcısının yazılı emri üzerine kolluk tarafından
yapılabilir.
Tazminat
ödenmesi
MADDE
9- (1) 15/7/2016 tarihinde
gerçekleştirilen darbe teşebbüsü ve terör eylemi ile bu eylemlerin devamı niteliğindeki
eylemlerin ortaya çıkarılması, etkilerinin azaltılması veya bertaraf
edilmesinin sağlanmasında yardımcı ve faydalı oldukları sırada
yaralandıkları, tedavi amacıyla başvurdukları hastane ve sağlık
kuruluşlarının kayıtları esas alınmak suretiyle, ilgili valinin teklifi
üzerine İçişleri Bakanlığı Nakdi Tazminat Komisyonu tarafından karara bağlanan
kamu görevlileri ile sivillerden, 3713 sayılı Kanunun 21 inci maddesinin
birinci fıkrası kapsamında aylık bağlama şartları oluşmayanlara, 3/11/1980
tarihli ve 2330 sayılı Nakdi Tazminat ve Aylık Bağlanması Hakkında Kanun
ile belirlenmiş esas ve usuller çerçevesinde engellilik ve yaralanma
derecesine göre belirlenecek tazminatın beş katı tutarında nakdi tazminat
ödenir.
(2)
Birinci fıkra kapsamında tazminat hakkından yararlandırılanların kendisi
veya eş ve çocuklarından birisi, eşi veya çocuğu yoksa kendisi veya anne,
baba veya kardeşlerinden birisi olmak üzere toplam bir kişi hakkında, 3713
sayılı Kanunun ek 1 inci maddesindeki istihdama ilişkin hükümler uygulanır.
Yürürlükten
kaldırılan ve değiştirilen hükümler
MADDE
10- (1) 22/7/2016 tarihli ve 667
sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınan Tedbirlere İlişkin Kanun Hükmünde
Kararnamenin 3 üncü maddesinin birinci fıkrasına ilk cümlesinden sonra
gelmek üzere aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Bu kararlar, Resmi Gazetede
yayımlanır ve yayımı tarihinde ilgililere tebliğ edilmiş sayılır.”
(2) 667
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 4 üncü maddesinin üçüncü fıkrasına
“silah ruhsatları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, gemi adamlığına
ilişkin belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(3) 667
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 7 nci maddesinin birinci fıkrasının
üçüncü cümlesinde yer alan “ile bu eylemler sebebiyle yaralananlar” ibaresi
yürürlükten kaldırılmış, aynı fıkranın son cümlesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiş
ve aynı maddeye aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“Bunların aylık başlangıç tarihine
kadar olan genel sağlık sigortası primi dahil kendi sigortalılığı sebebiyle
tahakkuk eden prim ve prime ilişkin her türlü borçları Sosyal Güvenlik
Kurumunca terkin edilir.”
“(3) Birinci fıkra kapsamına giren eylemler sebebiyle hayatını
kaybeden, malul olan veya yaralanan kamu görevlileri ve siviller ile
bunların hak sahipleri veya kanuni mirasçılarına, bu madde veya ilgili
mevzuatı uyarınca ödenen gelir, aylık, emekli ikramiyesi, nakdi tazminat ve
ek tazminatlar haczedilemez.”
(4) 667 sayılı Kanun
Hükmünde Kararnamenin 8 inci maddesinin birinci fıkrasına aşağıdaki cümle
eklenmiştir.
“Bu durumda, ilgili
kurum ve kuruluşlara ait ve sözleşme tarihinde mevcut bina, yapı ve
tesisler hariç olmak üzere, taşınmazların üzerinde yapılan bina, yapı ve
tesisler ile her türlü taşınır, alacak ve haklar, belge ve evrak 23/7/2016
tarihinden geçerli olmak üzere bedelsiz olarak Hazineye devredilmiş
sayılır.”
(5)
25/7/2016 tarihli ve 668 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Alınması Gereken
Tedbirler ile Bazı Kurum ve Kuruluşlara Dair Düzenleme Yapılması Hakkında
Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin ikinci fıkrasına “silah
ruhsatları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, gemi adamlığına ilişkin
belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(6)
25/7/2016 tarihli ve 669 sayılı Olağanüstü Hal Kapsamında Bazı Tedbirler
Alınması ve Milli Savunma Üniversitesi Kurulması ile Bazı Kanunlarda
Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun Hükmünde Kararnamenin 2 nci maddesinin
ikinci fıkrasına “silah ruhsatları” ibaresinden sonra gelmek üzere “, gemi
adamlığına ilişkin belgeleri” ibaresi eklenmiştir.
(7) 669
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 104 üncü maddesine aşağıdaki fıkra
eklenmiştir.
“(3)
Birinci fıkra uyarınca kapatılan eğitim kurumlarının hak ve yükümlülükleri
başka bir işleme gerek kalmaksızın Milli Savunma Bakanlığına geçer. Bu
yerlerin ihtiyaçlarını temin etmek maksadıyla imzalanmış sözleşmeler, devam
eden ihtiyaçlar gözönüne alınarak Milli Savunma Bakanlığınca feshedilebilir
ya da sözleşmede belirtilen işin miktarı azaltılabilir. Bu nedenlerle
yükleniciye herhangi bir tazminat ödemesi yapılmaz. Feshedilen sözleşmelere
ilişkin alınan teminatlar iade edilir ve yüklenici hakkında yasaklama
işlemi yapılmaz. Kara, Deniz ve Hava Harp Okulları ile astsubay meslek
yüksekokullarının ihtiyaçlarını içeren sözleşmeler hakkında da bu fıkra
hükümleri uygulanabilir.”
(8) 669 sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 105 inci maddesinin
ikinci fıkrasının sonuna aşağıdaki cümle eklenmiştir.
“Açılmış olan davalarda
yargılama giderleri ve vekalet ücretlerine hükmolunmaz, hükmolunanlar
tahsil edilmez.”
(9) 669
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 106 ncı maddesinin dördüncü fıkrasında
yer alan “Sağlık Bakanlığı bütçesinin” ibaresi “Sağlık Bakanlığı ve/veya
bağlı kuruluşları bütçelerinin” şeklinde değiştirilmiştir.
(10) 669
sayılı Kanun Hükmünde Kararnamenin 107 nci maddesinin üçüncü ve dördüncü
fıkraları aşağıdaki şekilde değiştirilmiş, maddeye dördüncü fıkradan sonra
gelmek üzere aşağıdaki fıkralar eklenmiş ve diğer fıkra buna göre teselsül
ettirilmiştir.
“(3)
Devredilen personelden;
a)
Aylıklarını 657 sayılı Devlet Memurları Kanununa göre alanlara,
devredilmeden önce en son ayda kadrolarına bağlı olarak yapılan aylık
gösterge, ek gösterge, kıdem aylığı, taban aylığı, zam, tazminat ve ek
ödeme veya sağlık hizmetleri tazminatı ödemeleri toplam net tutarının (bu
tutar sabit bir değer olarak esas alınır); devir sonrası atandıkları yeni
kadrolarına bağlı olarak yapılan aylık gösterge, ek gösterge, kıdem aylığı,
taban aylığı, zam, tazminat ödemeleri ile döner sermayeden yapılan ek
ödemenin toplam net tutarından fazla olması halinde aradaki fark tutarı,
herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın fark kapanıncaya kadar
ayrıca tazminat olarak ödenir.
b) Aylıklarını
2914 sayılı Yükseköğretim Personel Kanununa göre alanlara, devir sonrası
atandıkları yeni kadrolarında ödenen döner sermaye ek ödemesi net
tutarının, devir tarihi itibarıyla eski kadrolarına bağlı olarak hesaplanan
sağlık hizmetleri tazminatı net tutarından (bu tutar sabit bir değer olarak
esas alınır) az olması halinde, aradaki fark herhangi bir vergi ve
kesintiye tabi tutulmaksızın ayrıca tazminat olarak ödenir.
c)
Aylıklarını 926 sayılı Türk Silahlı Kuvvetleri Personel Kanununa göre
alanlara, aylık ve mali hakları (ek ödeme veya sağlık hizmetleri tazminatı
dahil), rütbe ve kıdemleri ile devredildiği tarihteki aylık ve mali hak
unsurları (tayın bedeli ve fiilen çalışma karşılığı yapılan ödemeler hariç)
esas alınarak aynı şekilde ödenir. Bu şekilde almakta oldukları aylık ve
mali hakları toplam net tutarının, devir sonrası yeni kadrolarına bağlı
olarak alabilecekleri aylık ve mali hakları toplamı ile atanmış oldukları
yeni kadro unvanı esas alınmak suretiyle hesaplanan döner sermaye ek
ödemesi toplamının net tutarından az olması halinde aradaki fark tutarı,
herhangi bir vergi ve kesintiye tabi tutulmaksızın ayrıca tazminat olarak
ödenir. Bunların, subaylarda kıdemli albay, astsubaylarda ise iki kademeli
kıdemli başçavuş rütbesini geçmemek ve general ve amiraller bulundukları
rütbede kalmak üzere rütbe, terfi ve kıdemlilik işlemleri ile yaş haddi ve
kadrosuzluk tazminatı da dahil emeklilik işlemleri, görev yaptıkları kurum
tarafından 926 sayılı Kanun hükümlerine göre yapılır. Ancak bunlar,
istekleri halinde atanmış oldukları kadronun mali ve sosyal haklarından
yararlanmak kaydıyla memurlar için belirlenen yaş haddine kadar çalışmaya
devam edebilirler. Bu bent kapsamında bulunan personel hakkında 4/1/1961
tarihli ve 209 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi ile 31/5/2006 tarihli ve
5510 sayılı Kanunun ek 3 üncü maddesi uygulanmaz.
ç)
Sözleşmeli olarak görev yapanlar, ilgili mevzuat hükümleri çerçevesinde
aynı şekilde sözleşmeli olarak görev yapmaya ve ücret almaya devam ederler;
bunlara ek ödeme, döner sermaye ek ödemesi gibi ayrıca bir ödeme yapılmaz.
(4)
Devredilen personel ve bunların emeklileri, Türk Silahlı Kuvvetleri ile
Sahil Güvenlik ve Jandarma Genel Komutanlıklarına bağlı sosyal tesislerden
ve varsa silah taşıma ve bulundurma hakkından emsali rütbedeki personel
gibi yararlanır. Ordu Yardımlaşma Kurumu (OYAK) üyesi olanların bu
üyelikleri üçüncü fıkra hükümlerine tabi oldukları sürece, fiili hizmet
süresi zammından yararlananların bu hakları ise üçüncü fıkranın (c) bendi
hükümleri çerçevesinde 926 sayılı Kanuna göre aylık aldıkları sürece devir
tarihindeki hükümler esas alınmak suretiyle devam eder.”
“(5)
Üçüncü ve dördüncü fıkra hükümleri, ilgililer bu madde uyarınca
devredildikleri kurumların kadrolarında kaldıkları sürece uygulanır.
(6)
Askeri sağlık teşkillerinin yönetildiği merkez veya bölge teşkilatlarında
görevli olup, sağlık teşkillerinin devri sebebiyle hizmetine ihtiyaç
kalmayan sağlık ve yardımcı sağlık personeli ile görev sürelerinin
bitiminde yurda dönen Girne Asker Hastanesinde görevli sağlık ve yardımcı
sağlık personeli de Sağlık Bakanlığı ve Milli Savunma Bakanlığının müşterek
kararıyla devredilen personel kapsamına alınır.
(7)
Gülhane Askeri Tıp Akademisinde uzmanlık ve yan dal uzmanlık eğitimi yapma
hakkı kazanmış olup henüz uzmanlık eğitimine başlamamış olanlar, kıta,
kurum ve karargâhlarda fiilen en az iki yıllık hizmeti tamamlamak kaydıyla
devredilen personel kapsamında Sağlık Bilimleri Üniversitesinin araştırma
görevlisi kadrolarına atanırlar. Gülhane Askeri Tıp Akademisinde lisansüstü
eğitim yapmakta olan öğrenciler (yabancı öğrenciler dahil) ile bu hakkı
kazanmış olanlar eğitimlerine Üniversitede devam eder.
(8)
Devredilen personelden Türk Silahlı Kuvvetleri ile Sahil Güvenlik ve
Jandarma Genel Komutanlıklarına karşı mecburi hizmeti bulunan personel, bu
hizmetlerini devredildikleri kurumlarda tamamlar.
(9)
Uluslararası askeri anlaşma ve protokoller kapsamında Gülhane Askeri Tıp
Akademisinde eğitim ve öğretim gören yabancı uyruklu personel ve bakmakla
yükümlü oldukları aile fertleri ile yine aynı anlaşmalar kapsamında yıllık
kontenjan dahilinde ücretsiz tedavisi yapılan hastaların tedavi giderleri
ile öğrenci harçlıkları Milli Savunma Bakanlığı bütçesinden karşılanır.
(10)
Savaş hali ve Türk Silahlı Kuvvetlerinin yurtdışı görevleri nedeniyle
askeri sağlık teşkili kurulması ile buralarda görevlendirilecek Sağlık
Bakanlığı personeline ilişkin usul ve esaslar, Milli Savunma Bakanlığı ile
Sağlık Bakanlığı arasında yapılacak protokollerle belirlenir.”
Yürürlük
MADDE
11- (1) Bu Kanun yayımı tarihinde
yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE
12- (1) Bu Kanun hükümlerini
Bakanlar Kurulu yürütür.
08/03/2018
Ekleri için tıklayınız
|