Yüksek Seçim Kurulu Başkanlığından:
YÜKSEK SEÇİM
KURULU MEMUR SINAV, ATAMA,
YER DEĞİŞTİRME VE NAKİL YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1 –
(1) Bu Yönetmeliğin amacı, Yüksek
Seçim Kurulu teşkilatına açıktan veya ilk defa Devlet memuru olarak
atanacaklara ve görev yapan memurların yer değiştirme suretiyle ve naklen
atanmalarına ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, Yüksek Seçim Kurulu teşkilatına
ilk defa Devlet memuru olarak alınacakların sınavlarında, atanmalarında ve
görevde bulunan memurların yer değiştirme suretiyle atanmalarında
uygulanır.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik;
a) 30/11/2017 tarihli ve 7062 sayılı Yüksek Seçim
Kurulunun Teşkilat ve Görevleri Hakkında Kanun,
b) 14/7/1965 tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları
Kanunu,
c) 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar
İçin Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik,
ç) 19/4/1983 tarihli ve 83/6525 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Devlet Memurlarının Yer Değiştirme
Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik,
uyarınca hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Yüksek Seçim Kurulu Başkanını,
b) Başkanvekili: Yüksek Seçim Kurulu Başkan
Vekilini,
c) Birim amiri: Merkezde genel müdür, müstakil
daire başkanı, taşrada il seçim kurulunda il seçim kurulu başkanı, ilçe
seçim kurulunda ilçe seçim kurulu başkanını,
ç) Hizmet alanı: Hizmet bölgelerindeki görevin
yapıldığı ilçe seçim kurulunun bulunduğu yeri,
d) Hizmet bölgesi: Bu Yönetmeliğe ekli cetvelde
gösterilen ilçelerin gruplarını,
e) Kurul: Yüksek Seçim Kurulunu,
f) Kurul teşkilatı: Merkez ve taşra birimlerini,
g) Merkez teşkilatı: Seçmen Kütüğü Genel Müdürlüğü,
Seçim Hizmetleri Genel Müdürlüğü, İnsan Kaynakları Dairesi Başkanlığı,
Strateji Geliştirme Dairesi Başkanlığı ve Özel Kalem Müdürlüğünü,
ğ) Merkezi sınav: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme
Merkezi Başkanlığı tarafından yapılan Kamu Personel Seçme Sınavını,
h) Sözlü sınav: İlgilinin atanacağı kadronun
gerektirdiği mesleki bilgisi, genel kültürü ve bir konuyu kavrama ve ifade
yeteneğinin değerlendirildiği sınavı,
ı) Taşra teşkilatı: İl, ilçe ve yurt dışı ilçe
seçim kurullarına bağlı seçim müdürlüklerini,
i) Uygulamalı sınav: İlgilinin atanacağı kadronun
gerektirdiği meslekî becerinin değerlendirildiği sınavı,
j) Zorunlu çalışma süresi: Her hizmet bölgesinde
zorunlu olarak çalışılması gereken süreyi,
ifade eder.
İKİNCİ KISIM
İlk Defa Devlet Memurluğuna Atama
BİRİNCİ BÖLÜM
Devlet Memurluğuna Atanabilme Şartları
Genel
şartlar
MADDE 5 – (1) Kurul teşkilatında memur olabilmek için;
a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin birinci fıkrasının
(A) bendinde belirtilen şartları taşımak,
b) İlk defa Devlet memurluğuna atanacaklar için
yapılacak sınavın son başvuru tarihinde 657 sayılı Kanunun 40 ıncı
maddesindeki yaş şartını taşımak,
c) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırmasının
olumlu olması,
gerekir.
Özel
şartlar
MADDE 6 – (1) Genel şartların yanında, atama yapılacak
kadroların niteliğine göre aşağıdaki şartlar aranır:
a) Şoför, dağıtıcı, bekçi, kaloriferci ve hizmetli
kadrolarına atanabilmek için en az lise veya dengi okul mezunu olmak,
b) Santral memuru ve arşiv memuru kadrolarına
atanabilmek için en az lise veya dengi okul mezunu olmak,
c) Bilgisayar işletmeni kadrosuna atanabilmek için
fakülte ve yüksekokulların bilgisayar eğitimi veren bölüm ya da
programlarından mezun olmak,
ç) Veri hazırlama ve kontrol işletmeni ve zabıt
kâtibi kadrosuna atanabilmek için en az lise veya dengi okul mezunu olmak,
d) Sekreter kadrosuna atanabilmek için en az
yüksekokulların sekreterlik ve büro yönetimi bölüm ya da programlarından
mezun olmak,
e) Teknisyen kadrosuna atanabilmek için 3795 sayılı
Bazı Lise, Okul ve Fakülte Mezunlarına Unvan Verilmesi Hakkında Kanunda
teknisyen için belirtilen öğrenim şartını taşımak,
f) İstatistikçi kadrosuna atanabilmek için
fakültelerin ilgili bölümünden mezun olmak,
g) Mühendis kadrolarına atanabilmek için ihtiyaç
duyulan mühendislik alanının gerektirdiği eğitimi veren fakültelerin ilgili
bölümlerinden mezun olmak,
ğ) Programcı kadrosuna atanabilmek için;
1) Müfredatında bilgisayar programlama dillerine
yer veren fakülte veya yüksekokul mezunu olmak,
2) En az bir programlama dili bildiğini belgelemek,
3) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığınca yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında en az (D)
düzeyinde başarılı olmak veya dil yeterliği bakımından Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi Başkanlığınca buna denkliği kabul edilen ve
uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak veya eğitim
dili İngilizce olan bir fakülte ya da yüksekokuldan mezun olmak veya
yükseköğrenim sırasında hazırlık eğitimi almış olmak,
4) En az bir işletim sisteminin kullanılmasını
bildiğini belgelemek.
h) Çözümleyici kadrosuna atanabilmek için;
1) En az dört yıllık bilgisayar, elektrik,
elektronik, elektrik-elektronik, endüstri, fizik, matematik, haberleşme
mühendislikleri ile fakültelerin matematik, istatistik, bilgisayar
bilimleri, bilgisayar enformatik, bilgisayar enformasyon sistemleri,
bilgisayar teknolojisi ve bilişim sistemleri, bilişim sistemleri ve
teknolojileri, enformasyon teknolojileri, fizik, matematik-bilgisayar,
yönetim bilişim sistemleri bölümlerinin birinden veya bunlara denkliği
yetkili makamlarca kabul edilen yurt dışı öğretim kurumlarından mezun
olmak,
2) En az iki programlama dilini bildiğini
belgelemek,
3) Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezi
Başkanlığınca yapılan Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavında en az (D)
düzeyinde başarılı olmak veya dil yeterliği bakımından Ölçme, Seçme ve
Yerleştirme Merkezi Başkanlığınca buna denkliği kabul edilen ve
uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak veya eğitim
dili İngilizce olan bir fakülte ya da yüksekokuldan mezun olmak veya
yükseköğrenim sırasında hazırlık eğitimi almış olmak,
4) En az bir işletim sisteminin kullanılmasını
bildiğini belgelemek.
ı) Seçim Müdürü ve Seçim Müdür Yardımcısı kadrosuna
atanabilmek için; hukuk fakültesi veya siyasal bilgiler, idari bilimler,
iktisat ve maliye alanlarında en az dört yıllık yükseköğrenim yapmış ya da
bunlara denkliği Yükseköğretim Kurulu tarafından kabul edilen yurtdışındaki
öğretim kurumlarından mezun olmak.
İKİNCİ BÖLÜM
Sınav İlanı,
Başvuru ve Sınavlarda Uygulanacak Esaslar
Sınava
ilişkin genel esaslar
MADDE 7 – (1) Kurul teşkilatında ilk defa Devlet memurluğuna
alınacak personele ilişkin kadroların yeri, sınıfı, unvanı ve sayısı Başkan
tarafından belirlenir.
(2) Belirlenen kadrolar için yapılacak sözlü ve
gerektiğinde uygulamalı sınava Kamu Personel Seçme Sınavında, atama
yapılacak kadroya göre belirlenecek puan türünde asgari 70 puan ve üzeri
puan almış olanlar arasından, puanına göre sıralanarak en yüksek puandan
başlamak üzere ilan edilecek kadro sayısının beş katı aday çağrılır. Son
adayla aynı puana sahip olanların tamamı sınava çağrılır.
Sınav
kurulunun oluşumu
MADDE 8 – (1) Sınav kurulu, sözlü ve gerektiğinde uygulamalı
sınavları yapmak üzere, Başkanvekilinin başkanlığında, Başkan tarafından
belirlenecek iki Kurul Üyesi ile bir Genel Müdür ve İnsan Kaynakları
Dairesi Başkanından oluşur.
(2) Sınav kurulu, tüm üyelerin katılımıyla toplanır
ve çoğunlukla karar verir.
(3) Sınav kurulunun başkan ve üyeleri; eşlerinin,
üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının
katıldıkları sınavlarda görev alamazlar. Bu durumda olan üyelerin yerine
yedek üye görevlendirilir.
(4) Kurul üyelerinin yedeği diğer kurul üyeleri,
Genel Müdür ve İnsan Kaynakları Dairesi Başkanının yedeği, diğer genel
müdür ve diğer müstakil daire başkanıdır.
Sınav
kurulunun görevleri
MADDE 9 – (1) Sınav kurulu; merkezi sınav (KPSS) sonuçlarına
göre, sözlü ve gerektiğinde uygulamalı sınava alınacakları belirler, bu
kişilerin sınav işlemlerini yürütür ve sınav sonucuna göre ataması
yapılacak kişileri Başkana teklif eder.
İlan
MADDE 10
– (1) Bu Yönetmeliğin 7 nci
maddesine göre sınav ilanı; başvuru süresi bitiminden en az on beş gün önce
Resmî Gazete, Kurulun ve Devlet Personel Başkanlığının resmi internet
sitesinde ilan edilir.
Bu ilanda;
a) Atama yapılacak kadroların sınıfı, unvanı,
sayısı ve yeri,
b) Başvurunun başlangıç ve bitiş tarihleri,
c) Başvuru yeri ve şekli,
ç) Başvuruda aranacak şartlar,
d) Sınavın yeri ve zamanı,
e) Sınavın şekli ve konusu,
gösterilir.
Başvuru
MADDE 11
– (1) Adaylar, bu Yönetmelik
hükümlerine göre yapılacak olan sınava, Kurul internet sitesinden temin
ederek düzenleyecekleri “Başvuru Formu”, öğrenim belgesi ve sınav sonuç
belgesi ile en son başvuru günü mesai bitimine kadar Kurula, il veya ilçe
seçim kurulu başkanlıklarına başvururlar.
(2) Bu madde kapsamında istenen belgelerin aslı
ibraz edilmek şartıyla sureti de Kurul merkez ve taşra teşkilatınca da
onaylanır.
(3) Başvurular sınav ilanında belirlenecek usul ve
esaslara göre elektronik ortamda da yapılabilir.
(4) İl veya ilçe seçim kurulları başkanlıklarına
yapılan başvurular aynı gün Başkanlığa gönderilir.
Başvuruların
incelenmesi
MADDE 12
– (1) Başvurular, sınav kurulunca
gerekli şartları taşıyıp taşımadıkları yönünden incelenir.
(2) Başvurusu uygun görülenler ile uygun
görülmeyenler Kurul internet sitesinden ilan edilir.
(3) Başvurusu uygun görülenler Merkezi Sınav (KPSS)
başarı puanına göre sıralanarak en yüksek puandan başlamak üzere ilan
edilen kadro sayısının beş katı aday sınava çağrılır, sınava çağrılanların
sınav yeri, tarihi ve saati de bu ilanda belirtilir.
(4) İlan edilen şartları haiz bulunmayanlara
başvuru sonuçları yazılı veya elektronik ortamda ayrıca bildirilir.
Uygulamalı
sınav
MADDE 13
– (1) Uygulamalı sınava ilişkin
usul ve esaslar ilan edilen sınav duyurusunda belirtilir. Bu sınava,
merkezi sınavda (KPSS) alınan puanlar esas olmak kaydıyla, en yüksek
puandan başlamak üzere ilan edilen kadro sayısının beş katı aday çağrılır.
Uygulamalı sınavda başarılı olanların tamamı sözlü sınava tabi tutulur.
Sözlü
sınav
MADDE 14
– (1) Uygulamalı sınavda başarılı
olanlar ile uygulama sınavı yapılmaması halinde sözlü sınava, merkezi
sınavda alınan puanlar esas olmak kaydıyla, en yüksek puandan başlamak
üzere ilan edilen kadro sayısının beş katı aday çağırılır.
(2) Sözlü sınava katılmaya hak kazananlar ayrıca
Güvenlik Soruşturması ve Arşiv Araştırması Formunu doldurarak teslim
ederler.
(3) Sözlü sınavda sınav konularına ilişkin önceden
hazırlanmış sorular arasından, aday tarafından çekilecek soru ile
ölçülecek,
a) İlgilinin atanacağı kadronun gerektirdiği
mesleki bilgi düzeyi (50 puan),
b) Atatürk ilkeleri ve inkılâp tarihi düzeyi (15
puan),
c)
Genel kültür düzeyi (15 puan),
ç) Özgüveni, bilimsel ve teknolojik gelişmelere
açıklığı, temsil kabiliyeti, bir konuyu kavrama ve ifade yeteneği (20
puan),
olmak üzere toplam 100 puan üzerinden sınav kurulu
üyeleri tarafından ayrı ayrı değerlendirme yapılır.
(4) Yapılan değerlendirme, sınav kurulu üyelerinin
her biri tarafından ayrı ayrı “Aday Değerlendirme Formu” na işlenir.
(5) Sözlü sınav bitirildikten sonra sınav kurulu
üyelerince yapılan değerlendirme sonuçları “Birleştirme Tutanağı” nda
gösterilir. İlgilinin sözlü sınavda başarılı sayılabilmesi için yüz tam
puan üzerinden en az yetmiş puan alması gerekir.
(6) Sözlü sınav sonuçları “Nihai Başarı Listesi”
nin ilgili hanesine işlenir.
Nihai
başarı listesi ve sınav sonuçlarının duyurulması
MADDE 15
– (1) Nihai başarı listesi,
adayların merkezi ve sözlü veya uygulamalı sınav yapılmış ise merkezi,
uygulamalı ve sözlü sınavda aldıkları puanların aritmetik ortalamasına göre
en yüksek puandan başlayarak sıralanması suretiyle düzenlenir.
(2) Nihai başarı listesinde puanların eşit olması
halinde; sırasıyla merkezi sınav puanı, sözlü sınav puanı, uygulamalı sınav
puanı ve diploma notu yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.
(3) Sınav sonuç listesi ve başarılı olanlardan
istenilecek belgeler, sınavın bitimini takip eden on gün içinde sınav
kurulunca, Kurulun resmi internet sitesinde ilan edilir. Ayrıca adaylara
yazılı olarak bildirim yapılır. Sınavı kazananların, ilan tarihinden itibaren
yirmi gün içinde istenilecek belgelerle birlikte Kurula başvurmaları
gerekir.
(4) Kanuni bir mazereti olmaksızın süresinde
başvurmayanlar veya istenilen belgeleri süresinde ibraz etmeyenlerin
atamaları yapılmaz.
Sınav
sonuçlarına itiraz
MADDE 16
– (1) Adaylar sınav sonuçlarına
ilan tarihinden itibaren on gün içinde yazılı olarak itiraz edebilirler. Bu
itirazlar sınav kurulunca on gün içinde incelenir ve ilgiliye yazılı olarak
bildirilir.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
İlk Defa Devlet
Memurluğuna Atama ile İlgili Ortak Hükümler
Sınavı
kazananların atanması
MADDE 17
– (1) Sınavı kazananların
atamaları, ilan edilen kadro sayısını geçmeyecek şekilde nihai başarı
listesine göre yapılır.
(2) Atama şartlarını taşımayanların atamaları
yapılmaz. Bu şekilde yapılan atamalar iptal edilir.
(3) Haklarında atama şartlarının kaybedilmesini
gerektirecek nitelikteki eylemlerinden dolayı adlî bir soruşturma veya
kovuşturma bulunanlardan sınavda başarılı sayılanların atamaları soruşturma
veya kovuşturma sonuçlanıncaya kadar bekletilir.
(4) Ataması yapılanlardan, geçerli bir mazereti
olmaksızın süresi içerisinde görevine başlamayanların veya atanma hakkından
vazgeçenlerin ataması iptal edilir.
(5) Yukarıdaki nedenlerle ataması iptal edilenlerin
yerine başarı listesindeki sıralamaya göre atama yapılır. Bunlar dışında
kalanlar herhangi bir hak iddiasında bulunamazlar.
(6) Atama öncesi veya sonrası herhangi bir nedenle
görevi kabul etmekten vazgeçenlerin aynı sınava dayalı olarak atamaları
yapılamaz.
Sınav
belgelerinin saklanması
MADDE 18
– (1) Sınav belgelerinin
saklanması ve imhası 3473 sayılı Muhafazasına Lüzum Kalmayan Evrak ve
Malzemenin Yok Edilmesi Hakkında Kanun Hükmünde Kararnamenin Değiştirilerek
Kabulü Hakkında Kanun ile 16/5/1988 tarihli ve 19816 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Devlet Arşiv Hizmetleri Hakkında Yönetmelik hükümlerine tabidir.
Atama
sırasında istenilecek belgeler
MADDE 19
– (1) Devlet memurluğuna
atanacakların;
a) Öğrenim durumlarını gösteren belgenin aslı ya da
ilgili öğretim kurumunca onaylı örneği veya Kurulca onaylı örneği,
b) Diploma yabancı ülkelerden alınmış ise aslı veya
Kurul onaylı örneği ile birlikte denkliğinin kabul edildiğine dair yetkili
kurumca verilecek onaylı belgenin aslı veya bu belgenin Kurulca onaylı
örneği,
c) Sağlıkla ilgili olarak, görevini devamlı yapmaya
engel bir durumu olmadığına dair yazılı beyan,
ç) Askerlikle ilgisi bulunmadığına dair yazılı
beyan,
d) İki adet vesikalık fotoğraf,
e) Mal bildirimi,
f) Kamu Personel Seçme Sınavı sonuç belgesini,
Kurula vermeleri gerekir.
Özel düzenlemeler
MADDE 20
– (1) 2/1/2014 tarihli ve
2014/5780 sayılı Bakanlar Kurulu Kararı ile yürürlüğe konulan Engelli Kamu
Personel Seçme Sınavı ve Engellilerin Devlet Memurluğuna Alınmaları
Hakkında Yönetmelik ile diğer özel düzenlemelere göre yapılacak atamalara
dair hükümler saklıdır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Yer Değiştirme Suretiyle Atama
BİRİNCİ BÖLÜM
Zorunlu Yer
Değiştirme Suretiyle Atamaya Tabi Olmayan Personel
Yer
değiştirme suretiyle atama
MADDE 21–
(1) Kurul teşkilatında görev yapan
personel;
a) Hizmet gereği, kendi istemleri, mazeretleri ve
engellilik durumları dikkate alınarak mükteseplerine uygun Kurul teşkilat
kadrolarına,
b) Başkanın teklifi üzerine mükteseplerine uygun
olarak Adalet Bakanlığınca Bakanlık merkez ve taşra teşkilatı kadrolarına,
atanabilir.
Yer
değiştirme suretiyle atama esasları
MADDE 22
– (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki
memurların (seçim müdürü ve müdür yardımcıları hariç) unvan ve sınıf
değişikliği olmaksızın yer değiştirme suretiyle atanabilmeleri için;
a) En son görev yaptıkları yerde en az iki yıl
hizmet etmiş olmaları,
b) Atanmak istedikleri veya atanacakları yerlerde
durumlarına uygun bir kadro ve ihtiyaç bulunması,
gerekir.
(2) Askerlikte, açıkta ve aylıksız izinde geçirilen
süreler ile hastalık raporlarının üç aydan fazlası birinci fıkrada
belirtilen iki yıllık sürenin hesabında dikkate alınmaz.
İKİNCİ BÖLÜM
Zorunlu Yer
Değiştirme Suretiyle Atama
Zorunlu
yer değiştirme suretiyle atamaya tabi personel, hizmet bölgeleri ve çalışma
süreleri
MADDE 23
– (1) Seçim müdürü ve müdür
yardımcıları zorunlu yer değiştirme suretiyle atamaya tâbi personeldir.
(2) Seçim müdürü ve müdür yardımcılarının yer
değiştirme suretiyle atanacakları yerler, bu Yönetmelik ekinde belirlenen
beş bölgeye ayrılır.
(3) Zorunlu hizmet süreleri, beşinci ve dördüncü
bölgelerde üç yıl, üçüncü bölgede dört yıl, ikinci bölgede beş yıl, birinci
bölgede altı yıldır.
Bölgeler
MADDE 24
– (1) Seçim müdürü ve müdür
yardımcıları bölge esasına göre çalışırlar.
(2) Bölge esasına göre yer değiştirmeye tâbi
olanlar;
a) Kendisinin nüfusa kayıtlı olduğu ilçelere,
b) Altı yıldan fazla görev yaptıkları yerlere,
atanamazlar.
Zorunlu
yer değiştirme suretiyle atamada uygulanacak esaslar
MADDE 25
– (1) Zorunlu yer değiştirme suretiyle
yapılacak atamalarda, hizmet bölgelerindeki zorunlu çalışma sürelerinin
tamamlanması esastır.
(2) Zorunlu yer değiştirme suretiyle atamaya tabi
personel geçici görevde geçen süreler de dâhil, aynı yerde altı yıldan
fazla çalışamazlar. Ancak bu süreyi dolduranlar, ihtiyaç duyulması halinde
Başkanın kararıyla en fazla bir yıl daha aynı yerde çalışabilirler.
(3) Zorunlu yer değiştirme suretiyle yapılacak
atamaların beşinci bölgeden başlanmak suretiyle yapılması esastır. Ancak,
herhangi bir sebeple bu bölgeye ataması yapılmayıp da, diğer bölgelere
ataması yapılmış olanlar, bu bölgelerdeki zorunlu hizmet süresini
tamamladıktan sonra alt bölgelere atanırlar.
(4) Bu Yönetmelikte belirtilen istisnalar dışında,
hizmet bölgelerindeki zorunlu çalışma süresini tamamlayan personelin daha
önce görev yapmadığı veya zorunlu çalışma süresini tamamlamadığı başka
hizmet bölgesine atanması esastır. Ancak alt bölgelerdeki hizmet süresini
tamamlayanlar talepleri halinde ve kadro durumunun zorunlu kıldığı hallerde
aynı hizmet bölgesi ya da daha alt hizmet bölgesinde çalıştırılabilirler.
(5) Bulunulan hizmet bölgesinde herhangi bir
nedenle zorunlu hizmet süresinden fazla geçen süreler, çalışılmayan veya
zorunlu hizmet süresi tamamlanmamış olan bir üst bölgedeki zorunlu çalışma
süresinden sayılır. Ancak, üst bölgelerdeki zorunlu çalışma süreleri
tamamlanmış ise görev yaptığı hizmet bölgesinde fazladan çalışılan süreler
bir alt bölgedeki zorunlu hizmet süresinden sayılır.
(6) 4 üncü ve 5 inci hizmet bölgelerinde yer alan
hizmet alanlarında asgari iki yıl, diğer hizmet bölgelerinin hizmet
alanlarında ise asgari üç yıl çalışılması halinde, aynı hizmet bölgesi
içindeki diğer hizmet alanlarına atanma talep edilebilir.
(7) Tüm bölgelerde zorunlu hizmet sürelerini
tamamlayanlar, birinci bölgedeki hizmet alanlarına atanırlar. Bunlardan son
görev yerinde altı yılı doldurmuş olanlar, uygun kadro bulunması halinde
birinci hizmet bölgesi içerisindeki hizmet alanlarına, uygun kadro
bulunmaması halinde ikinci hizmet bölgesine atanırlar. Talep halinde diğer
hizmet bölgelerinden herhangi birine de atanabilirler.
(8) Seçim bürosu kapatılan yerlerde görev yapan
seçim müdürü ve müdür yardımcısı, bu yerler kapatılmadan önceki bölge
hizmet süresine, bölgesi değiştirilen yerlerde görev yapanlar ise
atandıkları tarihteki bölge hizmet süresine tâbidir.
(9) Seçim müdürü ve müdür yardımcılığı
unvanlarından birinde görev yapılan süreler, seçim müdürü ve müdür
yardımcılığı unvanlarından birine geçiş yapılması halinde hizmet süresinin
değerlendirilmesinde esas alınır.
(10) Seçim müdürü ve müdür yardımcıları için nakil
kararnamesi, seçim dönemleri hariç, her yıl Haziran ila Eylül arasındaki
dönemde çıkarılır.
(11) Mazeret kapsamında ataması yapılanlar,
mazeretlerinin herhangi bir nedenle ortadan kalkması durumunda kadro,
ihtiyaç ve bölgelerdeki hizmet süreleri dikkate alınarak uygun bir hizmet
bölgesine atanabilirler.
(12) Genel hayatı etkileyen savaş, sıkıyönetim,
afet ve diğer olağanüstü hallerde ihtiyacı karşılamak amacıyla, herhangi
bir şarta bağlı kalmaksızın yer değiştirme suretiyle atama yapılabilir. Bu
fıkra hükmüne göre atama yapılan yerdeki hizmet süreleri, beşinci bölgeden
başlanmak suretiyle alt bölgelerde geçmiş sayılır.
(13) Hizmet gereği veya ihtiyaç duyulması halinde,
seçim müdür yardımcısı seçim müdürü olarak, seçim müdürü de müdür
yardımcısı olarak atanabilir. Ancak, seçim müdürü ve müdür yardımcısı
kadrolarında bulunanların talebi üzerine de bu şekilde atama yapılabilir.
Bölge
hizmetinden sayılacak süreler
MADDE 26
– (1) Zorunlu bölge hizmetinden
sayılacak süreler aşağıda gösterilmiştir.
a) 657 sayılı Kanunun 102 nci, 103 üncü ve 104 üncü
maddelerinde öngörülen izinlerin tamamı ile 105 inci maddesi gereğince
verilen izinlerin toplamının altı ayı geçmeyen kısmı.
b) Görevden uzaklaştırılan ve görevleri ile ilgili
olsun veya olmasın herhangi bir suçtan tutuklanan veya gözaltına alınan
memurların 657 sayılı Kanunun 143 üncü maddesinde sayılan durumların
gerçekleşmesi halinde bu sürelerin tamamı.
c) Yılda toplam 90 günü geçmeyen geçici görev
süreleri.
ç) Hizmet içi eğitimde başarılı geçen sürelerin
tamamı.
(2) Yılda toplam 90 günü aşan geçici görev
süreleri, aynı unvanda aday memur olarak geçen süreler, başka yerdeki bir
görevin 657 sayılı Kanunun 86 ncı maddesi uyarınca memura vekâleten gördürülmesi
halinde bu sürelerin tamamı geçirildiği yerin bölge hizmetinden sayılır.
Bölge
hizmetinden sayılmayacak süreler
MADDE 27
– (1) Aşağıda belirtilen süreler
bölge hizmetinden sayılmaz.
a) 657 sayılı Kanun veya diğer kanunlar uyarınca
aylıksız izin almak suretiyle geçirilen süreler.
b) Yetiştirilmek amacıyla yurtdışına gönderilen
memurların yurtdışında geçirdiği süreler.
c) 657 sayılı Kanunun 105 inci maddesi gereğince
verilen izinlerin altı ayı aşan kısmı.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Mazerete Dayalı
ve Hizmet Gereği Yer Değiştirme Suretiyle Atamalar
Genel
esaslar
MADDE 28
– (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki
personel; sağlık, aile birliği ve can güvenliği mazeretlerini
belgelendirmeleri halinde iki yıllık çalışma süresi aranmaksızın ve atanma
dönemine tabi olmaksızın istekleri üzerine yer değiştirme suretiyle
atanabilirler.
(2) Bu şekilde atananlar mazeretlerinin herhangi
bir nedenle ortadan kalkması durumunda, süre şartına bakılmaksızın uygun
bir kadro ve ihtiyaç bulunması halinde önceki görev yerlerine atanabilirler.
(3) Görev yapılan yere atanmadan önce var olan bir
mazerete dayalı olarak nakil talebinde bulunulamaz.
(4) Sağlık ve aile birliği mazeretlerine dayalı
olarak yer değiştirmeye tabi tutulan memur, mazeretinin devam ettiğini her
yıl Ocak ayında alacağı belgeyle belgelendirmek zorundadır.
(5) Mazeret gruplarına dayanarak yer değiştirme
sureti ile atanması yapılanların mazeret belgelerinin gerçek dışı olduğu
tespit edildiği takdirde bu işlemleri iptal edilir ve haklarında soruşturma
yapılır. Bu soruşturma sonucunda ilgililer hakkında genel hükümler
uygulanır.
Sağlık
durumu nedeniyle atama
MADDE 29
– (1) Kendisinin, eşinin,
annesinin, babasının, bakmakla yükümlü olduğu çocukları ve yargı kararı ile
vasi tayin edildiği kardeşinin hastalığının, görev yaptığı yerde
tedavisinin mümkün olmadığını veya mevcut görev yerinin, söz konusu
kişilerin sağlık durumunu tehlikeye düşüreceğini eğitim ve araştırma
hastanesi veya üniversite hastanesinden alınacak sağlık kurulu raporu ile
belgelendirenler, sağlık mazeretine dayanarak mazeretinin karşılanabileceği
bir yere yer değiştirme suretiyle atanabilirler.
Aile
birliği mazereti nedeniyle atama
MADDE 30
– (1) Aile birliği mazeretine
dayanarak yer değiştirme suretiyle atama, memurun;
a) Kamu personeli olan eşinin, kurum içi yer
değiştirme suretiyle atanma imkânının olmaması veya mevzuatı uyarınca eşin
zorunlu yer değiştirmeye tabi tutulan bir görevde bulunması durumunda bu
kapsamdaki eşin bulunduğu yere,
b) Eşlerin her ikisinin de Kurul teşkilatında
çalışıyor olması halinde, daha fazla hizmet ihtiyacının bulunduğu yere,
c) Eşlerin, farklı kurumda çalışıyor olması halinde
kurumlar arası gerekli koordinasyon sağlanmak suretiyle her iki kurumun da
öncelikli hizmet ihtiyacının bulunduğu yere,
ç) Kamu personeli olmayan eşinin, talep edilen
yerde başvuru tarihi itibarıyla son iki yıl içinde 360 gün sosyal güvenlik
primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile işverene bağlı
olarak çalışmış ve halen çalışıyor olması halinde bu durumda olan eşin
bulunduğu yere,
atanması suretiyle yapılabilir.
(2) Aile birliği mazeretine dayanarak yer
değiştirme suretiyle atanma isteğinde bulunan memur, eşinin kamu kurum ve
kuruluşlarında kamu personeli olarak çalıştığına veya atanmayı talep ettiği
yerde eşinin başvuru tarihi itibarıyla son iki yıl içinde 360 gün sosyal
güvenlik primi ödemek suretiyle kendi adına veya bir hizmet akdi ile
işverene bağlı olarak halen çalıştığına ilişkin belgeyi ibraz etmekle
yükümlüdür. Ayrıca yer değiştirme suretiyle atanma başvurusuna, evlilik
durumunu kanıtlayan belgenin de eklenmesi gerekir.
(3) Aile birliği mazereti nedeniyle atananlar,
göreve başladıkları tarihten itibaren sağlık, can güvenliği ve hizmet
gereği veya deprem, yangın, sel gibi doğal afet durumları hariç olmak üzere
bir yıl geçmedikçe, aile birliği mazereti nedeniyle yeniden atanamazlar.
Can
güvenliği mazereti nedeniyle atama
MADDE 31
– (1) Can güvenliği mazeretine
dayanarak yer değiştirme suretiyle atama;
a) Memurun kendisinin, eşinin veya bakmakla yükümlü
olduğu çocuklarından birinin, bulunduğu yerde kalmasının can güvenliğini
tehdit altında bırakacağını adli veya mülki idare makamlarından alınacak
belge ile belgelendirilmesi halinde başka bir yere yer değiştirme suretiyle
atanabilir.
b) Ayrıca,
8/3/2012 tarihli ve 6284 sayılı Ailenin Korunması ve Kadına Karşı
Şiddetin Önlenmesine Dair Kanunun 4 üncü maddesinin birinci fıkrasının (a)
bendi uyarınca hakkında adli makamlarca işyerinin değiştirilmesine ilişkin
koruyucu tedbir kararı alınan memur, başka bir yere atanabilir.
Hizmet
gereği atama
MADDE 32
– (1) Adlî veya idarî soruşturma
sonucunda görev yaptığı yerde kalmaları uygun görülmeyen memurlar, bu
Yönetmelikte belirtilen zorunlu çalışma sürelerini tamamlamadan ve yer
değiştirme sureti ile atanma dönemi beklenmeksizin, hizmet gereği olarak;
birim amirinin teklifi üzerine veya Başkan tarafından resen başka bir yere
atanabilirler.
(2) Bu maddeye göre ataması yapılanlar;
a) Atandığı yerde göreve başladığı tarihten
itibaren en az iki yıl görev yapması,
b) Atandığı yerde adalet müfettişleri tarafından
denetleme yapılmış ise, adına düzenlenen denetim raporlarının iyi olması,
c) Son iki yıl içerisinde uyarma ve kınama dışında
herhangi bir disiplin cezası almamış bulunması,
ç) Son iki yıl içerisinde taksirli suçlar dışında
paraya çevrilmiş veya tecil edilmiş olsa bile hükümlülüğü ile adlî ve idarî
soruşturması veya ceza davasının bulunmaması,
d) Atanmak istediği yerde durumuna uygun boş kadro
ve ihtiyaç bulunması
halinde kendi isteği ile yer değiştirme suretiyle
atanma talebinde bulunabilirler. Ancak askerlikte, açıkta ve aylıksız
izinde geçirilen süreler ile hastalık raporlarının üç aydan fazlası iki
yıllık süreden sayılmaz.
(3) Hizmet gereği olarak atananlar; önceki görev
yaptığı yere on yıl dolmadan atanamazlar.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çeşitli
Hükümler
Bu
yönetmelik kapsamındaki kadrolara başka kurumlardan naklen veya açıktan
yeniden atama
MADDE 33
– (1) Bu Yönetmelik kapsamındaki
kadrolara başka kurumlardan naklen atanabilmek için,
a) Muvafakat alınmış olması,
b) Uyarma, kınama cezası dışında disiplin cezası
almamış olması,
c) Güvenlik soruşturması ve arşiv araştırması
sonucunun olumlu olması,
ç) Bu Yönetmelikte belirtilen şartları taşıması,
gerekir.
(2) Kurul kadrolarına açıktan yeniden atanabilmek
için yukarıdaki fıkranın (b), (c), (ç) bentlerindeki şartlar aranır.
Aynı
düzey görev olarak kabul edilen unvanlar arası atama
MADDE 34
– (1) Yüksek Seçim Kurulu
Personeli Görevde Yükselme Yönetmeliği kapsamında, aynı düzey görev olarak
kabul edilen unvanlar arası atamalarda, bu Yönetmelikte belirtilen
şartların bulunması hâlinde, birim amirlerinin uygun görüşü üzerine veya
resen Başkan tarafından unvan değişikliği yapılmak suretiyle atama
yapılabilir.
Geçici
görevlendirme
MADDE 35
– (1) İl Seçim Kuruluna bağlı
seçim bürosu kurulmamış olan illerde, il seçim kurullarının idari, mali,
seçim iş ve işlemlerine ilişkin tüm hizmetlerini yürütmek üzere, il seçim
kurulu başkanının teklifi üzerine veya resen, o yer merkez ilçe seçim
bürosu/büroları kadrosunda bulunan seçim müdürü, müdür yardımcısı ile bir
veya birden fazla zabıt kâtibi Başkan tarafından görevlendirilebilir.
Yapılan görevlendirmeler, personelin ilçe seçim kurulu bürolarındaki asli
görevini ortadan kaldırmaz.
(2) İlçe seçim kurulu başkanı, ihtiyaç duyulması
hâlinde seçim müdürlüğünde görevli personelin, o yerdeki adalet
hizmetlerinde kadrolarına uygun görevlerde geçici olarak çalıştırılmasına
müsaade edebilir. Bu görevlendirmelerin, seçim büro hizmetlerinin
yürütülmesine dair genelgede belirtilen iş ve işlemlerini aksatmayacak
şekilde yapılması esastır. İl seçim kurulu bünyesinde görev yapan personel
bu fıkra kapsamında değerlendirilmez.
(3) Kurul teşkilatında görev yapan memurlar, birim
amirlerinin uygun görüşü üzerine veya resen Başkan tarafından Kurul
teşkilatında uygun görülen yerlerde geçici olarak görevlendirilebilir.
Muvazzaf
askerliğe ayrılan memurların terhislerinde göreve başlatılmaları
MADDE 36
– (1) Kurul Teşkilatında
çalışmakta iken, askerlik hizmetini yapmak üzere silah altına alınanlardan,
askerlik görevini tamamlayıp memuriyete dönmek isteyenlerin terhis
tarihinden itibaren 30 gün içinde Kurula başvurmaları ve başvurma
tarihinden itibaren azamî 30 gün içinde göreve başlatılmaları zorunludur.
Seçim
bürosunun kapatılması nedeniyle atama
MADDE 37
– (1) Yüksek Seçim Kurulu
tarafından seçim bürosunun kapatılmasına karar verilmesi halinde, burada
görev yapan personel, Başkan tarafından kadro ve ihtiyaç durumuna göre
başka yerlere resen atanır.
Engellilik
durumu nedeniyle atama
MADDE 38
– (1) İlgili mevzuatına göre
alınan sağlık kurulu raporunda en az yüzde kırk oranında engelli olduğu
belirtilen memurlar ile ağır engelli raporlu eşi veya bakmakla yükümlü
olduğu birinci derece kan hısımları bulunan memurlar engellilik durumundan
kaynaklanan gerekçelere dayalı olarak yer değiştirme suretiyle atanma
talebinde bulunabilir.
(2) Bu kapsamdaki talepler bu Yönetmelikte yer alan
kısıtlayıcı hükümlere tabi olmaksızın kadro imkânları ve teşkilat yapısı
dikkate alınarak karşılanır.
(3) Memurun kendisinin veya birlikte yaşadığı eşi
ve bakmakla yükümlü olduğu çocuklarının engellilik durumunun tedavisi
sebebiyle yer değiştirme suretiyle atanmayı talep etmesi halinde, yer
değiştirme suretiyle atama yapılacak yerin, memurun ve bu fıkra
kapsamındaki yakınlarının engellilik durumuna uygun olması esastır.
(4) Engellilik durumu devam ettiği sürece isteği
dışında memurun yeri değiştirilmez. Engellilik durumu ortadan kalkan
memurlar hakkında bu Yönetmelikte yer alan diğer hükümler uygulanır.
Diğer
hükümlerin uygulanması
MADDE 39 – (1) Bu Yönetmelikte hüküm bulunmayan hallerde
"Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin Yapılacak Sınavlar
Hakkında Genel Yönetmelik" ve "Devlet Memurlarının Yer Değiştirme
Suretiyle Atanmalarına İlişkin Yönetmelik" hükümleri uygulanır.
Görevde
olan seçim müdürlerine ilişkin geçiş hükümleri
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin
yürürlüğe girdiği tarih itibarıyla görev yapmakta olan seçim müdürlerinin;
seçim müdürü olarak görev yaptığı hizmet sürelerinin tamamı, en alt
bölgeden başlamak üzere bölge hizmetlerinde geçmiş sayılır.
(2) 7062 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
nüfusa kayıtlı oldukları ilçelerde görev yapan seçim müdürleri ile
bulundukları yerde altı yıldan fazla görev yapmış seçim müdürleri, bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten itibaren en geç bir ay içinde, bu
Yönetmelikte belirtilen esaslar çerçevesinde ve bu Yönetmeliğin 25 inci
maddesindeki atama dönemleri dikkate alınmaksızın bölgeler arası yer
değiştirme suretiyle atamaya tabi tutulurlar.
(3) 7062 sayılı Kanunun yürürlüğe girdiği tarihte
seçim müdürü kadrosunda bulunanlar, bu Yönetmeliğin 6 ncı maddesinin
birinci fıkrasının (ı) bendinde
belirtilen öğrenim şartı aranmaksızın görevlerine devam ederler.
Yürürlük
MADDE 40
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 41
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Yüksek Seçim Kurulu Başkanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız
|