Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Genel
Müdürlüğünden:
TÜRKİYE
ELEKTRİK DAĞITIM AŞ ANA STATÜSÜ
BİRİNCİ KISIM
Genel Hükümler
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Ana Statünün amacı; Türkiye Elektrik
Dağıtım A.Ş. (TEDAŞ)’nin çalışma usul ve esaslarını
belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Ana Statü; Türkiye Elektrik
Dağıtım A.Ş. (TEDAŞ)’nin hukuki bünye, amaç ve
faaliyet konuları, organları, teşkilat yapısı, müessese, bağlı ortaklık,
işletme ve iştirakleri ile bunlar arasındaki ilişkileri, mali hükümleri ve
ilgili diğer hususları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Ana Statü,
08.06.1984 tarih ve 233 sayılı Kamu İktisadi Teşebbüsleri Hakkında Kanun
Hükmünde Kararname ile 22.01.1990 tarih ve 399 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname'ye dayanılarak çıkarılan, 12.08.1993 tarih 93/4789 sayılı
Kararname'nin eki Bakanlar Kurulu Kararı ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası
Kanunu hükümlerine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
ve kısaltmalar
MADDE 4 – (1) Bu Ana Statüde geçen;
a) Bağlı ortaklık: Sermayesinin yüzde ellisinden
fazlası Teşekküle ait olan işletme veya işletmeler topluluğundan oluşan
anonim şirketleri,
b) Bakan: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanını,
c) Bakanlık: Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığını,
ç) Bölge Müdürlüğü: TEDAŞ Genel Müdürlüğüne bağlı
olarak dağıtım şirketleri görev bölgelerinde faaliyet gösteren ve ayrı bir
tüzel kişiliği bulunmayan birimi,
d) Dağıtım: Elektrik enerjisinin 36kV ve altındaki hatlar üzerinden naklini,
e) Dağıtım şirketi: Belirlenen bir bölgede elektrik
dağıtımı ile iştigal eden tüzel kişiyi,
f) Elektrik Piyasası Kanunu: 14/3/2013
tarihli ve 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanununu,
g) EÜAŞ: Elektrik Üretim Anonim Şirketini,
ğ) İktisadi Devlet Teşekkülü: Sermayesinin tamamı
devlete ait, iktisadi alanda ticari esaslara göre faaliyet göstermek üzere
233 sayılı KHK’ya göre kurulan Kamu İktisadi
Teşebbüsünü,
h) İşletme: Müesseselerin ve Bağlı Ortaklıkların
mal ve hizmet üreten fabrika ve diğer birimlerini,
ı) İştirak: Teşekkülün veya Bağlı Ortaklıklarının,
sermayelerinin en az yüzde on beşine, en çok yüzde ellisine sahip
bulundukları anonim şirketleri,
i) KHK: Kanun Hükmünde Kararnameyi,
j) Müessese: Sermayesinin tamamı Teşekküle ait
olup, ona bağlı işletme veya işletmeler topluluğunu,
k) TEDAŞ: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketini,
l) TEİAŞ: Türkiye Elektrik İletim Anonim Şirketini,
m) Tesis: Elektrik enerjisi üretimi, iletimi veya
dağıtımı işlevlerini yerine getirmek üzere kurulan tesis ve teçhizatı,
n) Teşekkül: Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim
Şirketini (TEDAŞ),
o) TETAŞ: Türkiye Elektrik Ticaret ve Taahhüt
Anonim Şirketini,
ö) Tüzel kişi: Elektrik üretimi, iletimi, dağıtımı,
toptan satışı, perakende satışı, ithalatı, ihracatı veya ticareti ile
iştigal etmek üzere kurulmuş ya da kurulacak olan kamu ya da özel hukuk
tüzel kişilerini,
p) YPK: Yüksek Planlama Kurulunu,
ifade eder.
Hukuki
bünye
MADDE 5 – (1) Bu Ana Statü ile teşkil olunan Türkiye
Elektrik Dağıtım A.Ş. (Teşekkül); tüzel kişiliğe sahip, faaliyetlerinde
özerk ve sorumluluğu sermayesiyle sınırlı bir İktisadi Devlet Teşekkülüdür.
(2) Teşekkül; 6446 sayılı Kanun, 233 ve 399 sayılı
KHK ve bu Ana Statü hükümleri saklı kalmak üzere özel hukuk hükümlerine
tabidir.
(3) Teşekkülün merkezi Ankara'dadır.
(4) Teşekkülün sermayesi 22.000.000.000,00 TL olup
tamamı Devlete aittir. Teşekkülün sermayesi, ilgili Bakanlığın teklifi
üzerine YPK Kararı ile değiştirilir.
(5) Teşekkülün ilgili olduğu Bakanlık, Enerji ve
Tabii Kaynaklar Bakanlığıdır.
Teşekkülün
amacı ve faaliyet konuları
MADDE 6 – (1) Teşekkülün
amacı; Devletin genel ekonomisine ve politikasına uygun olarak verilen
görev ve/veya yetkiler kapsamında elektrik dağıtım şirketlerinin
faaliyetlerinin, hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyeti çerçevesinde
kontrolünü, denetimini, proje onay ve tesis kabulünü, kamulaştırma
işlemlerini yapmak ve koordinasyonunu sağlamak, gerektiğinde elektrik
enerjisinin dağıtım faaliyetlerini kârlılık ve verimlilik ilkesi
çerçevesinde ticari, ekonomik ve sosyal gereklere uygun biçimde yürütmek,
dağıtım varlıklarını işletmek veya işletme hakkını devretmektir.
(2) Teşekkül, bu amacı gerçekleştirmek üzere
aşağıdaki faaliyetleri yürütür;
a) İlgili mevzuat çerçevesinde elektrik dağıtım
tesisleri için gerekli kamulaştırma işlemlerini yapmak,
b) Genel aydınlatma ile ilgili verilen görevleri
yapmak,
c) Bakanlıklar, ilgili kurum ve kuruluşlar
tarafından verilecek denetim görevlerini bedeli karşılığında yapmak,
ç) 4/12/1984 tarihli ve
3096 sayılı Türkiye Elektrik Kurumu Dışındaki Kuruluşların Elektrik
Üretimi, İletimi, Dağıtımı ve Ticareti ile Görevlendirilmesi Hakkında Kanun
ile 24/11/1994 tarihli ve 4046 sayılı Özelleştirme Uygulamaları Hakkında
Kanun kapsamında özel hukuk tüzel kişileri tarafından devralınıp işletilen
dağıtım bölgeleri dâhilinde dağıtım tesislerinin maliki sıfatıyla, İşletme
Hakkı Devir Sözleşmesi ile belirlenen esaslara göre gerekli iş ve işlemleri
yapmak,
d) Dağıtım şirketlerinin operasyonel
şebeke ve yatırım faaliyetlerini; gereklilik, öncelik ve karakteristik yönünden
denetleme ile ilgili işlemleri yapmak,
e) Gerektiğinde ve/veya görev verildiğinde yurt içi
ve/veya yurt dışında elektrik dağıtım faaliyetleri yapmak veya yaptırmak,
f) Hizmet kalitesi ve müşteri memnuniyetini
arttırmak için gerekli Ar-Ge çalışmaları yapmak
ve yeni performans kriterleri belirlemek,
g) Proje kontrol ve onay, geçici ve kesin kabul
işlemleri vb. konuları bedeli karşılığında yapmak,
ğ) 2/8/2013 tarihli ve
28726 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Elektrik Piyasasında Dağıtım ve
Tedarik Lisanslarına İlişkin Tedbirler Yönetmeliği kapsamında verilecek
görevleri yapmak,
h) Laboratuvar ve eğitim
tesisleri kurmak, dağıtım şebekesinde kullanılacak malzeme ve teçhizatın
şartnamelerini hazırlamak, şebekede kullanılacak malzeme veya teçhizatın
uygunluk değerlendirmesine ilişkin belgelendirme sürecini yürütmek ve tüm
bunlarla ilgili belge/sertifika verme işlemlerini yapmak,
ı) Yurt içi ve yurt dışında şirket kurmak, şirkete
ortak olmak veya şirketlerle işbirliği yapmak,
i) Ulusal ve uluslararası dağıtım şirketlerine
enerji danışmanlığı ve mühendislik faaliyetleri yapmak,
j) Faaliyetleri ile ilgili belgeler/sertifikalar ve
lisanslar almak ve/veya vermek,
k) Ulusal ve uluslararası alanda kamuya ve özel
sektöre her türlü eğitimleri vermek ve belgelendirmek, sertifika, mesleki
yeterlilik yetki belgelerini tanzim etmek, gerektiğinde bu işlemlerle
ilgili hizmet alımı yapmak,
l) Dağıtım şirketlerinin talep etmesi halinde
bedeli karşılığında her türlü destek hizmetini vermek,
m) Enerji sektöründe oluşan yıllık verileri
değerlendirerek, yıllık veri ve istatistik kitabını hazırlamak,
n) Birim fiyat kitabını hazırlamak,
o) Faaliyet konuları ile ilgili etüt, planlama ve projeleri
yapmak ve yaptırmak, buna bağlı olarak, tesislerin ve sistemlerin
kurulmasını sağlamak,
ö) Faaliyet konularını gerçekleştirmek üzere diğer
gerçek ve tüzel kişilerle işbirliği ve koordinasyon faaliyetleri yapmak,
p) Bakanlık merkez teşkilatı ile
bağlı, ilgili ve ilişkili kurum ve kuruluşların faaliyetleri ile ilgili
olarak mevcut ve ileride doğabilecek, e-Devlet uygulamalarıyla da doğrudan
ilgili bulunan Bilgi Teknoloji (BT)
ve Operasyonel Teknoloji (OT) ile ilgili her
türlü siber güvenlik, sistem, yazılım, donanım, cihaz, lisans, patent, hak,
proje ve benzeri diğer çalışmalarının yapılması/yaptırılması ve bunlarla
ilgili bedeli mukabili kullandırılması,
r) Faaliyet konuları ile ilgili her türlü mal ve
hizmetleri yurt içinden ve yurt dışından tedarik etmek,
s) Faaliyet konuları ile ilgili olarak gerekli
sistem ve makina teçhizat konularında
araştırma-geliştirme çalışmaları yapmak, yurt içi imkânlarını göz önüne
alarak gerektiğinde bunları imal etmek veya ettirmek,
ş) Faaliyet konuları ile ilgili menkul ve
gayrimenkuller ile her türlü ayni ve fikri hakları tasarruf etmek, menkul
ve gayrimenkul satmak, satın almak, kiralamak ve kiraya vermek,
t) Dağıtım varlıklarının sigortalanması ve güvence
altına alınması ile ilgili faaliyetlerde bulunmak,
u) Faaliyetlerini gerçekleştirirken hizmet alımı
yapmak,
ü) 6446 sayılı Elektrik Piyasası Kanunu ve ilgili
mevzuat ile verilen ve verilecek olan diğer görevleri yapmak ve
yükümlülükleri yerine getirmek,
v) Faaliyetlerinin gerektirdiği diğer mevzuattan
kaynaklanan işleri yapmak.
(3) Teşekkül yukarıda belirtilen amaç ve
faaliyetlerini doğrudan doğruya merkez ve bağlı şirket, bölge müdürlükleri
veya belirlenecek diğer birimler eliyle yapabilir ve/veya üçüncü şahıslar
aracılığı ile yerine getirir.
(4) Bu maddenin ikinci fıkrasının (c) bendindeki
yapılan faaliyetler için bedel alınması uygulaması 2019 yılı başından
itibaren başlar.
İKİNCİ KISIM
Teşekkül, Müessese, Bağlı Ortaklık ve İştirakler
BİRİNCİ BÖLÜM
Teşekkül
Teşekkülün
organları
MADDE 7 – (1) Teşekkülün organları; Yönetim Kurulu ve Genel
Müdürlüktür.
Teşekkül
yönetim kurulu
MADDE 8 – (1) Yönetim Kurulu, bir başkan ve beş üyeden
oluşur.
(2) Genel Müdür, Yönetim Kurulu Başkanıdır ve
Bakanın teklifi üzerine ortak karar ile atanır.
(3) Yönetim Kurulu üyelerinden; ikisi Bakanın, biri
Hazine Müsteşarlığının bağlı olduğu Bakanın, ikisi teşekkül Genel Müdür
Yardımcıları arasından Bakanın teklifi üzerine ortak karar ile atanır.
(4) Genel Müdürün bulunmadığı hallerde, Genel
Müdürün Yönetim Kurulu üyeleri arasından görevlendireceği Genel Müdür
Vekili Yönetim Kuruluna başkanlık yapar.
(5) Yönetim Kurulu sınırlarını açıkça belirlemek
şartıyla yetkilerinden bir kısmını Genel Müdüre devredebilir. Ancak; yetki
devri yönetim kurulunun sorumluluğunu kaldırmaz.
Teşekkül yönetim
kurulunun toplanması
MADDE 9 – (1) Yönetim Kurulu Genel Müdür tarafından
toplantıya çağrılır. Toplantı günü ile saatini de gösteren gündem Yönetim
Kurulu Başkanı tarafından tespit edilerek üyelere bildirilir. Yönetim Kurulu kararıyla
gündemde değişiklik yapılabilir. Yönetim Kurulu üyeleri de Kurul kararı
alınmasına gerek görülen konuların görüşülmesi ve karara bağlanmasıyla
ilgili olarak önerge verebilirler ve önerge ilk Yönetim Kurulu
toplantısının gündemine alınır.
(2) Yönetim Kurulu, Teşekkülün işleri gerektirdikçe
ve ayda iki defadan az olmamak üzere toplanır. Toplantı yapılması Başkanın
talebi veya en az iki üyenin ortaklaşa verdikleri yazılı önergelerinin
varlığına bağlıdır. Toplantı yeri Teşekkül merkezidir. Yönetim Kurulu, önceden karar alınmak suretiyle başka bir
yerde de toplanabilir.
(3) Teşekkülün Yönetim Kurulu toplantısına katılma
hakkına sahip olanlar bu toplantılara, Türk Ticaret Kanununun 1527 nci maddesi uyarınca elektronik ortamda da katılabilir.
Teşekkül, Ticaret Şirketlerinde Anonim Şirket Genel Kurulları Dışında
Elektronik Ortamda Yapılacak Kurullar Hakkında Tebliğ hükümleri uyarınca
hak sahiplerinin bu toplantılara elektronik ortamda katılmalarına ve oy
vermelerine imkân tanıyacak Elektronik Toplantı Sistemini kurabileceği gibi
bu amaç için oluşturulmuş sistemlerden de hizmet satın alabilir. Yapılacak toplantılarda Teşekkül ana
statüsünün bu hükmü uyarınca kurulmuş olan sistem üzerinden veya destek
hizmeti alınacak sistem üzerinden hak sahiplerinin ilgili mevzuatta
belirtilen haklarını Tebliğ hükümlerinde belirtilen çerçevede
kullanabilmesi sağlanır.
(4) Yönetim Kurulu, üye tam sayısının salt
çoğunluğu ile toplanır ve kararlarını üye tam sayısının salt çoğunluğu ile
alır. Ancak, oylarda eşitlik halinde Başkanın bulunduğu taraf çoğunluğu
sağlamış sayılır.
(5) Yönetim Kurulunda oylar, kabul ve ret şeklinde
kullanılarak imza altına alınır. Çekimser oy kullanılmaz. Ret oyu kullanan
üye, kararın altına ret gerekçesini yazarak imzalar.
(6) Toplantıya katılmayan üyeler yazılı olarak veya
vekil tayin etmek suretiyle oy kullanamazlar.
(7) Yönetim Kurulu başkan ve üyelerinin bütün
toplantılara katılmaları esastır. Yönetim Kurulu üyeleri, varsa
mazeretlerini toplantıdan önce Yönetim Kurulu Başkanlığına bildirmek
zorundadır. Ardarda iki toplantıya veya bir yıl
içinde toplam dört toplantıya mazeretsiz olarak katılmayan üyeler istifa
etmiş sayılır. Yerlerine 233 sayılı KHK hükümlerine göre atama yapılır.
(8) Yönetim Kurulu Kararları, Teşekkülün bulunduğu
yer noterliğince onaylı karar defterine tarih ve sıra numarası altında
yazılır. Karar defterinin her sayfası toplantıya katılan üyeler tarafından
imzalanır.
(9) Kararların karar defterine aktarılması en geç
bir ay içinde tamamlanır.
(10) Olağanüstü hallerde yukarıdaki fıkralarda
anılan toplantı ve gündem şartlarına bakılmaksızın Genel Müdürün daveti
üzerine Yönetim Kurulu toplanabilir.
Teşekkül
Genel Müdürlüğü
MADDE 10
– (1) Teşekkül Genel Müdürlüğü;
a) Genel Müdür,
b) Genel Müdür Yardımcıları,
c) Ana hizmet birimleri, danışma ve denetim birimleri
ile yardımcı birimlerden oluşur.
Teşekkül
Genel Müdürü
MADDE 11
– (1) Teşekkül Genel Müdürünün
atanması, nitelik, görev, yetki ve sorumlulukları hakkında ve diğer
hususlarda personel ile ilgili Kanun, 233 ve 399 sayılı KHK ile diğer
ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Teşekkül Genel Müdürü, Teşekkül Yönetim
Kurulunun alt mercilere devredilemeyeceğini belirterek verdiği yetkiler
hariç, sınırlarını açıkça belirlemek şartıyla, yetkilerinden bir kısmını
astlarına devredebilir. Ancak yetki devri Genel Müdürün sorumluluğunu
kaldırmaz.
Teşekkül
Genel Müdür Yardımcıları
MADDE 12
– (1) Teşekkül Genel Müdür
Yardımcılarının atanması, nitelik, görev, yetki ve sorumlulukları hakkında
ve diğer hususlarda personel ile ilgili Kanun, 233 ve 399 sayılı KHK ile
diğer ilgili mevzuat hükümleri uygulanır.
(2) Teşekkülün en çok 5 Genel Müdür Yardımcısı
bulunur.
(3) Genel Müdür Yardımcıları arasındaki iş bölümü
Genel Müdür tarafından belirlenir.
(4) Teşekkül Genel Müdür Yardımcılarının sayısı YPK
Kararı ile değiştirilebilir.
Teşekkül
birimleri
MADDE 13
– (1) 233 ve 399 sayılı KHK ve bu
Ana Statü hükümleri kapsamında Teşekkülün amaç ve faaliyetlerini
gerçekleştirmek üzere, Teşekkül ana organizasyon şemasında Daire Başkanlığı
seviyesinin altındaki tüm kademede yer alan görevlere kadar olan Genel
Müdürlük birimleri, Teşekkül Genel Müdürünün Oluru ile kurulur, kaldırılır
veya değiştirilir. Anılan kademelere
yapılacak atamalar da aynı usulle gerçekleştirilir.
İKİNCİ BÖLÜM
Müesseseler,
Bağlı Ortaklıklar ve İştirakler
MADDE 14
– (1) Müesseselerin, Bağlı
Ortaklık ve İştiraklerin kurulması, kaldırılması, nitelikleri ve sair uygulanacak
hükümler hakkında 233 ve 399 sayılı KHK ile Teşekkül Ana Statüsü, Bağlı
Ortaklık/İştirak Ana Sözleşmesi ve bunlarda hüküm bulunmayan hallerde Türk
Ticaret Kanunu hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ KISIM
Mali Hükümler,
Tasfiye ve Denetim
MADDE 15
– (1) Plan, program ve bütçeler,
yatırım projelerinin hazırlanması, yatırım ve finansman programları, küçük
tamamlama, idame ve yenileme yatırımları, fiyat ve tarifeler, muhasebe
sistemleri, bilançolar, netice hesapları ve faaliyet raporları, kâr
dağıtımı, tasfiye ve denetim konularında 233 sayılı KHK hükümleri
uygulanır.
(2) Teşekkül, yatırım ve işletme faaliyetlerini
plan, program ve bütçelere dayalı olarak yürütmek ve Bağlı Ortaklarının da
aynı usul ve esaslara uymasını sağlamakla yükümlüdür.
(3) Teşekkül Bağlı Ortaklıkları da kapsayan Yıllık
Genel Yatırım ve Finansman Programını 233 sayılı KHK hükümlerine göre
hazırlayarak Kalkınma Bakanlığı ve Hazine Müsteşarlığına sunar.
(4) Teşekkül ve Bağlı Ortaklıklarının işletme
bütçeleri her bir hesap dönemi için Yıllık Genel Yatırım ve Finansman
programındaki hedefler esas alınarak hazırlanır ve Yönetim Kurullarınca
onaylanır.
(5) Yıllık Yatırım ve Finansman Programında
değişiklik yapılması halinde bu değişikliğe uygun olarak işletme
bütçelerinde mevzuat ve bu madde hükümlerine göre gerekli düzeltmeler
yapılır.
(6) Teşekkül ve Bağlı Ortaklıkları, kesinleşen
Yıllık Genel Yatırım ve Finansman Programının ve işletme bütçelerinin birer
örneğini ilgili kuruluşlara gönderir.
(7) Teşekkül, yapılması gereken yatırımlara ait
mali, ekonomik ve teknik çalışmaları; Kalkınma Planı, Stratejik Plan ve bu
kapsamdaki diğer plan ve programlara göre yaparak, projelerini hazırlar ve
Bağlı Ortaklıklarının aynı esaslar çerçevesinde hazırladıkları projeleri de
ekleyerek, süresi içinde ilgili kuruluşlara gönderir.
(8) Teşekkül, Bağlı Ortaklıklar arasında teknik
projelerde ihtiyaçlar doğrultusundaki standardizasyonun sağlanması amacıyla
teknik yardım yapar ve koordinasyonu sağlar.
DÖRDÜNCÜ KISIM
Çeşitli
Hükümler
Personele
ilişkin hükümler
MADDE 16
– (1) Teşekkül, Müessese ve Bağlı Ortaklık
personelinin istihdam şekilleri, atama, göreve son verme, yükümlülük ve
sorumlulukları, kadro tespiti, ücret, prim, ikramiyeler, yurt dışına
gönderme, siyasi faaliyet yasağı, vekâlet ücretlerinin dağıtımı ile Yönetim
Kurulu üyesi ve Tasfiye Kurulu üyelerinin ücret ve hakları konusunda
yürürlükteki yasal düzenlemeler uygulanır. Ana statü değişikliğinin yürürlüğe
girdiği tarihten itibaren yeni personel istihdamında 399 sayılı KHK
hükümleri uygulanır.
Teşekkül
ile TEİAŞ, EÜAŞ ve TETAŞ arasındaki ilişkileri düzenleyen hükümler
MADDE 17
– (1) Teşekkül ile TEİAŞ, EÜAŞ ve
TETAŞ arasındaki mali, idari ve teknik konulardaki ilişkiler, teşekküllerin
kendi aralarında ve Bakanlık koordinasyonunda düzenleyecekleri protokol
esasları dâhilinde yürütülür. Protokol hükümlerinde anlaşmazlık çıkması
halinde Bakanlıkça verilecek karar geçerlidir.
(2) Teşekkül ile TEİAŞ, EÜAŞ ve TETAŞ’ın
birbirlerine uygulayacakları mal ve hizmet tarifeleriyle bunların değişim
esasları taraflar arasında yapılacak sözleşmelerle belirlenir.
Kaldırılan
hükümler
MADDE 18
– (1) Bu Ana Statünün yürürlüğe
girdiği tarih itibariyle 19.12.2016 tarih 9222 sayılı Ticaret Sicil
Gazetesinde yayımlanan Türkiye Elektrik Dağıtım AŞ (TEDAŞ) Ana Sözleşmesi
yürürlükten kaldırılmıştır.
KHK’nın uygulanması
MADDE 19
– (1) Bu Ana Statüde hüküm
bulunmayan hususlarda 233 ve 399 sayılı KHK hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 20
– (1) Bu Ana Statü Resmi Gazete’de
yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 21
– (1) Bu Ana Statü hükümlerini
Türkiye Elektrik Dağıtım Anonim Şirketi Yönetim Kurulu yürütür.
|