Kişisel Verileri Koruma Kurumundan:
KİŞİSEL VERİLERİ KORUMA UZMANLIĞI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç ve
kapsam
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmelik; Kişisel Verileri Koruma Uzman
Yardımcılarının mesleğe alınmalarını, yetiştirilmelerini, Kişisel Verileri
Koruma Uzmanlığına atanmalarına ilişkin usul ve esaslar ile Kişisel
Verileri Koruma Uzman ve Uzman Yardımcılarının görev, yetki ve
sorumluluklarını düzenler.
Dayanak
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, 14/7/1965
tarihli ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun ek 41 inci maddesi ile
24/3/2016 tarihli ve 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanununun 26 ncı maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelikte geçen;
a) Başkan: Kişisel Verileri Koruma Kurumu
Başkanını,
b) Birim Yöneticisi: Daire başkanı ve üstü
yöneticiyi,
c) Daire Başkanlığı: İnsan Kaynakları ve Destek
Hizmetleri Dairesi Başkanlığını,
ç) Giriş sınavı: Kişisel verileri koruma uzman
yardımcılığı kadrolarına atanacakların seçimi için yapılacak yazılı ve
sözlü veya yalnızca sözlü sınavı,
d) KPSS: Kamu Personel Seçme Sınavını,
e) Kurul: Kişisel Verileri Koruma Kurulunu,
f) Kurum: Kişisel Verileri Koruma Kurumunu,
g) ÖSYM: Ölçme, Seçme ve Yerleştirme Merkezini,
ğ) Uzman: Kişisel Verileri Koruma Uzmanını,
h) Uzman Yardımcısı: Kişisel Verileri Koruma Uzman
Yardımcısını,
ı) Tez: Bu Yönetmelik çerçevesinde hazırlanacak
uzmanlık tezlerini,
i) Yeterlik sınavı: Kişisel verileri koruma
uzmanlığı yeterlik sınavını,
j) YDS: Yabancı Dil Bilgisi Seviye Tespit Sınavını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Uzman Yardımcılığına Giriş Sınavı, Atanma,
Eğitim ve Yetiştirilme
Giriş
sınavı
MADDE 4 – (1) Uzman yardımcılığı giriş sınavı, yazılı ve
sözlü olarak iki aşamalı veya sözlü olarak tek aşamalı yapılabilir.
(2) Özel yarışma sınavının yazılı ve sözlü sınav
veya yalnızca sözlü sınav şeklinde yapılmasına Kurul tarafından karar
verilir. Giriş sınavının sadece sözlü sınavdan oluşmasına karar verilmesi
halinde bu Yönetmeliğin yazılı sınava ilişkin hükümleri uygulanmaz.
(3) Yazılı sınava, atama yapılacak kadro sayısının
en çok yirmi katı kadar adayın başvurusu kabul edilir.
(4) Sözlü sınava, yetmiş puandan az olmamak
kaydıyla en yüksek puandan başlanarak ilân edilen her KPSS puan türünde
başvuran adaylardan veya yazılı sınavda başarılı olanlardan, atama
yapılacak kadro sayısının en fazla dört katı kadar aday çağrılır.
Sınavlarda son sıradaki aday ile eşit puan alan diğer adayların da
başvuruları kabul edilir.
(5) Yazılı sınav, test usulü veya klasik usulde
yapılabilir. Yazılı sınav, Milli Eğitim Bakanlığına, TODAİE’ye,
üniversitelere veya ÖSYM’ye yaptırılır.
(6) Yazılı sınava başvuruda
istenecek bilgi ve belgeler, başvuru sırasında adaylardan alınacak sınav
bedeli, sınav yerleri, soruların konulara göre dağılımı, sınavın yürütülmesinde
gözetilecek hususlar, sınavın tarihi ve süresi, kazananların belirlenmesi
ve yerleştirmeye ilişkin hususlar, sınav ve yerleştirme sonuçlarının
Kuruma, adaylara bildirilmesi, açıklanması ve itiraz ile diğer hususlar
Kurum ile Milli Eğitim Bakanlığı, TODAİE, üniversiteler veya ÖSYM arasında
yapılacak protokolle belirlenir.
Giriş
sınavı duyurusu
MADDE 5 – (1) Giriş
sınavının başvuru şartları, tarihleri ve yeri, başvuruda istenen belgeler,
atama yapılacak kadro sayısı, gerek görülmesi halinde öğrenim alanları
itibarıyla aranacak KPSS puan türleri, taban puanları ve sınava çağrılacak
aday sayısı ile sınav şekli ve sınava ilişkin diğer hususlar ilk başvuru
tarihinden en az otuz gün önce Resmî Gazete’de, Kurumun internet sitesinde
ve Devlet Personel Başkanlığı internet adresinde yayımlanmak suretiyle duyurulur.
Başvuru
şartları
MADDE 6 –
(1) Uzman yardımcıları mesleğe
özel yarışma sınavı ile alınır.
(2) Yarışma sınavına katılacaklarda aşağıdaki
şartlar aranır:
a) 657 sayılı Kanunun 48 inci maddesinin birinci
fıkrasının (A) bendinde yer alan genel şartları taşımak.
b) Son başvuru tarihi itibarıyla geçerlik süresi
dolmamış KPSS’den, yarışma sınavı duyurusunda
belirtilen puan türlerine göre asgarî puanı almış olmak.
c) Kurumun kadro ve ihtiyaç durumuna göre;
1) En az dört yıllık lisans öğrenimi veren sosyal
bilimler alanında siyasal bilgiler, iktisadi ve idari bilimler, iktisat,
hukuk ve işletme fakültelerinden ya da sayılan fakültelerde yer alan
denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt dışındaki yüksek
öğretim kurumlarından mezun olmak.
2) En az dört yıllık lisans öğrenimi veren
fakültelerin; mühendislik alanında elektronik, elektrik-elektronik,
elektronik ve haberleşme, endüstri, bilgisayar, bilişim sistemleri
mühendisliği bölümleri ve fakültelerin istatistik bölümlerinden ya da
sayılan bölümlerin denkliği Yükseköğretim Kurulunca kabul edilmiş yurt
dışındaki yükseköğretim kurumlarından mezun olmak.
ç) Kurum tarafından gerekli görüldüğü takdirde,
başvuru tarihi itibariyle son beş yıl içinde YDS’den
veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği ÖSYM tarafından kabul edilen
ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeye sahip olmak.
d) Giriş sınavının yapıldığı yılın Ocak ayının
birinci günü itibarıyla otuz beş yaşını doldurmamış olmak.
Başvuruda
istenecek belgeler ve başvuru şekli
MADDE 7 – (1) Yarışma sınavına katılabilmek için ilânda
belirtilen süre içinde elektronik ortamda doldurulacak Kişisel Verileri
Koruma Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı Başvuru Formu ile birlikte aşağıda
yer alan belgelerin sınav ilanında belirtilen tarihe kadar Kuruma şahsen
veya posta yoluyla teslim edilmesi gerekir:
a) KPSS sonuç belgesinin aslı veya fotokopisi ya da
bilgisayar çıktısı.
b) Yabancı dil puanını beyan edecekler için sonuç
belgesinin aslı veya bilgisayar çıktısı.
c) Yükseköğrenim diplomasının veya geçici mezuniyet
belgesinin aslı veya Kurumca onaylanmış örneği.
ç) Üç adet vesikalık fotoğraf.
(2) Yurt dışındaki öğrenim kurumlarından mezun olan
adayların diploma denkliğinin Yükseköğretim Kurulunca kabul edildiğini
gösterir belgenin aslını veya Kurumca onaylı örneğini de başvuru
belgelerine eklemeleri gerekir.
Giriş
sınavına katılacakların tespit edilmesi
MADDE 8 –
(1) Giriş sınavına süresi içinde
başvuran adayların başvuruları incelenerek adaylarda aranılan şartların
mevcut olup olmadığı Daire Başkanlığı tarafından tespit edilir. Daire
Başkanlığınca, aranılan şartları taşıyan adaylar 4 üncü maddede belirtilen
usule göre sıralamaya tabi tutulur. Giriş sınavına katılmaya hak kazanan
adaylar, Kurumun internet sitesinde ilan edilir.
Sınav
Komisyonu
MADDE 9 – (1) Giriş sınavlarının yapılması, sınav
sonuçlarının değerlendirilmesi ve sözlü sınava itirazların incelenerek
karara bağlanması ile ilgili çalışmalar, Sınav Komisyonu tarafından
yapılır.
(2) Kurul tarafından belirlenecek Sınav Komisyonu,
biri başkan olmak üzere beş üyeden oluşur. Asıl üyelerin herhangi bir
nedenle Sınav Komisyonuna katılamamaları hâlinde, tespit sırasına göre çalışmalara
katılmak üzere ayrıca iki yedek üye belirlenir. Gerek görüldüğünde, en çok
iki üye, yükseköğretim kurumları öğretim elemanları arasından seçilebilir.
(3) Komisyon üye tam sayısı ile toplanır ve oy
çokluğu ile karar alır.
(4) Giriş Sınav Komisyonu üyeleri kendilerinin,
boşanmış olsalar dahi eşlerinin, üçüncü dereceye kadar (bu derece dâhil)
kan ve kayın hısımları ile evlatlıklarının katıldıkları sınavlarda görev
alamazlar. Bu durumda olanların yerine yedek üyelerden görevlendirme
yapılır.
(5) Komisyonun sekretarya hizmetleri Daire
Başkanlığınca yürütülür.
Yazılı
sınav
MADDE 10
– (1) Yazılı sınav Milli Eğitim
Bakanlığı, TODAİE, üniversiteler veya ÖSYM tarafından yapılır. Yazılı
sınav, genel kültür ve genel yetenek ile ihtiyaç duyulan uzmanlık alan bilgisi
konularından oluşur. Yazılı sınav, test ve/veya klasik usulde yapılır.
(2) Sınav sorularının yüzde 30’unu genel kültür ve
genel yetenek, yüzde 70’ini alan bilgisi oluşturur.
(3) Yazılı sınav konuları, uzmanlık alanları
dikkate alınmak suretiyle aşağıda sayılan konular arasından ve/veya
adayların öğrenim dalına ilişkin bilgi düzeyinin tespitine yönelik
konulardan Sınav Komisyonu tarafından seçilerek belirlenir:
a) Genel kültür ve genel yetenek.
b) Kişisel verilerin korunması ile ilgili mevzuat:
Kişisel Verilerin Korunması Kanunu ve diğer düzenlemeler, kişisel verilerin
korunması ile ilgili uluslararası mevzuat ve uygulamalar.
c) Ayrıca 6 ncı maddenin
ikinci fıkrasının (c) bendinin (1) numaralı alt bendinde belirtilen
bölümlerden mezun olanlar için yazılı sınav aşağıdaki konuları da
kapsayacak şekilde yapılır:
1) Mikro ve makro iktisat.
2) İktisat politikası.
3) Türkiye ekonomisi.
4) Uluslararası iktisat.
5) Kamu maliyesi.
6) Türk vergi sisteminin genel esasları.
7) Maliye politikası.
8) Anayasa hukuku.
9) İdare hukuku ve idari yargılama hukuku.
10) Ceza hukuku.
11) Medeni hukuk.
12) Ticaret hukuku.
13) Borçlar hukuku.
14) Personel yönetimi.
15) Uluslararası İlişkiler ve Siyasi Tarih Grubu:
Uluslararası ilişkiler, uluslararası kuruluşlar, Türk dış politikası,
siyasi tarih.
ç) Ayrıca 6 ncı maddenin
ikinci fıkrasının (c) bendinin (2) numaralı alt bendinde belirtilen
bölümlerden mezun olanlar için yazılı sınav aşağıdaki konuları da
kapsayacak şekilde yapılır:
1) Temel bilgisayar programlama ve algoritma
geliştirme.
2) Bilişim teknolojilerinde temel kavramlar
(bilgisayar teknolojileri kavramları, temel bilgisayar ağları ve internet,
temel bilgi güvenliği, temel veri tabanı).
3) Yöneylem araştırması, proje yönetimi, simülasyon, rassal modeller.
4) Olasılık, İstatistik.
5) Finansal matematik, maliyet muhasebesi; üstel ve
logaritmik fonksiyonlar, diziler, seriler, türev, integral,
lineer cebir, diferansiyel denklemler ve bu konuların iktisadi
uygulamaları.
6) Yönetim bilişim sistemleri, yönetim ve
organizasyon.
7) Yazılım mühendisliği, veri tabanı yönetim
sistemleri, veri yapıları ve algoritmalar, bilgisayar ağları ve internet,
bilgi güvenliği, işletim sistemleri.
8) Elektronik devreler, sayısal mantık tasarımı,
mikro işlemciler, haberleşme, sinyaller ve sistemler.
(4) Yazılı sınavda soruların konu grupları
bakımından hangi ağırlıkta değerlendirmeye tabi tutulacağına sınav
duyurusunda yer verilir.
(5) Yazılı sınav sonucunda 70 puandan az olmamak
üzere en yüksek puandan başlanarak giriş sınavı duyurusunda belirtilen
kadronun dört katına kadar aday sözlü sınava girme hakkını kazanır. Yapılan
sıralama sonucunda son sıradaki aday ile eşit puana sahip diğer adaylar da
sözlü sınava çağrılır.
(6) Yazılı sınav sonuçları Kurumun ve protokol
imzalanmış kurumların internet sitesinde sınavın yapıldığı tarihten
itibaren en geç 45 gün içerisinde ilân edilir.
Sözlü
sınav
MADDE 11
– (1) Sözlü sınav Kurum tarafından
yapılır. Sözlü sınavın yeri, günü ve saati ile sınava katılacakların
listesi Kurumun internet sitesinde ilân edilir. Adaylara ayrıca bir
tebligat yapılmaz.
(2) Sözlü sınavda adaylar, Kişisel Verileri Koruma
Uzman Yardımcılığı Yarışma Sınavı Değerlendirme Formu üzerinden;
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, davranış ve
tepkilerinin mesleğe uygunluğu,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı,
d) Genel yetenek ve genel kültürü,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı,
yönlerinden değerlendirilerek ayrı ayrı
puan verilmek suretiyle gerçekleştirilir.
(3) Adaylar, Sınav Komisyonu tarafından birinci
fıkranın (a) bendi için 50, diğer bentlerin her biri için 10 puan üzerinden
değerlendirilir. Sözlü sınavda başarılı sayılmak için alınan puanların
aritmetik ortalamasının en az 70 olması şarttır.
(4) Sözlü sınav ile ilgili herhangi bir kayıt
sistemi kullanılmaz.
(5) Sözlü sınavda başarılı olanlar, başarı puanı en
yüksek olan adaydan başlanmak suretiyle Kurumun internet sitesinde ilân
edilir.
Giriş
sınavı sonuçlarının değerlendirilmesi
MADDE 12
– (1) Yarışma sınavları sonucu
puanı en yüksek adaydan başlanarak her bir alan için atama yapılacak kadro
sayısı kadar asıl, asıl aday sayısının yarısı kadar da yedek aday
belirlenir. Yedek listede yer alan adayların hakları, ilân tarihini takip
eden 6 ay için geçerlidir ve daha sonraki sınavlar için müktesep hak veya
herhangi bir öncelik teşkil etmez.
(2) Sözlü sınav puanlarının eşitliği halinde
sırasıyla yazılı sınav yapılmışsa yazılı sınav puanı, yabancı dil puanı,
KPSS puanı, diploma notu yüksek olan aday sıralamada üstte yer alır.
Yarışma
sınavı sonuçlarına itiraz
MADDE 13
– (1) Adaylar, sınav sonuçlarına
yazılı olarak itiraz edebilirler.
(2) Yazılı sınav sonucuna itirazlar sınav
sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç 10 iş günü içinde yazılı
sınavı yapan Kuruma yapılır.
(3) Sözlü sınav sonucuna ilişkin itirazlar ise
sınav sonuçlarının açıklanmasından itibaren en geç 5 iş günü içinde Kuruma
yapılır. Sözlü sınav sonuçlarına itirazlar, sınav komisyonu tarafından en
geç 5 iş günü içinde değerlendirilir ve sonucu yazılı olarak ilgiliye
bildirilir.
Ataması
yapılacaklardan istenilecek belgeler
MADDE 14
– (1) Sınavda başarılı olan
adaylar;
a) Görevini devamlı yapmaya engel olabilecek
herhangi bir sağlık sorunu olmadığına dair yazılı beyanını,
b) Adli sicil kaydı yazılı beyanını,
c) Erkek adaylar için askerlikle ilişiği olmadığına
dair yazılı beyanını,
ç) Son üç ay içinde çekilmiş 3 adet vesikalık
fotoğrafını,
sınav sonucunun ilan edildiği tarihi takip eden on gün
içerisinde Kuruma teslim ederler.
(2) Gerçeğe aykırı beyanda bulunduğu tespit
edilenlerin sınavları geçersiz sayılarak atamaları yapılmaz. Atamaları
yapılmış olsa dahi iptal edilir. Bunlar hiçbir hak talep edemezler ve
haklarında 26/9/2004 tarihli ve 5237 sayılı Türk
Ceza Kanununun ilgili hükümleri uygulanmak üzere Cumhuriyet Başsavcılığına
suç duyurusunda bulunulur.
Uzman
yardımcılığına atanma
MADDE 15
– (1) Giriş sınavını kazananların
atama işlemleri, ilgisine göre güvenlik soruşturması ve/veya arşiv
araştırması olumlu olması kaydıyla 657 sayılı Kanun hükümlerine göre
yapılır. Süresi içinde belgelerini teslim etmeyenlerin atamaları yapılmaz.
(2) Geçerli bir mazereti olmadığı halde atama
işlemlerinin yapılması için müracaat etmeyenlerin atama işlemleri yapılmaz.
(3) Yarışma sınavında başarılı olanlardan yasal
süresi içinde göreve başlamayanlar, ataması yapılıp da herhangi bir sebeple
görevden ayrılanlar ile atama şartlarını taşımadığı anlaşılanların
yerlerine sınav sonucunun ilanından itibaren üç ay içerisinde yedek
adayların ataması puan üstünlüğüne göre yapılır.
Uzman
yardımcılarının eğitimi ve yetiştirilmeleri
MADDE 16
– (1) Uzman yardımcılığı süresi en
az üç yıldır. Bu süre içinde aylıksız izin ve toplamı üç ayı aşan hastalık
ve refakat izni kullananların yardımcılık süreleri, ayrı kaldıkları süre
kadar uzatılır.
(2) Uzman yardımcısı olarak atananlar, bu kadroda
bulundukları sürece, uzmanlığın gerektirdiği bilgi, beceri ve etik
değerleri kazanmaları maksadıyla verilecek görevlerin yanı sıra;
a) Kurumun teşkilât yapısı, görevleri ve çalışma usûl ve esasları hakkında bilgi ve tecrübe kazanmaya,
b) Kurumun hizmet sahasına giren konulara ilişkin
mevzuata ve bu mevzuatın uygulanmasına ilişkin bilgi ve becerileri
kazanmaya,
c) Yazışma, rapor yazma, inceleme ve araştırma
teknikleri konularında gerekli bilgi ve yeteneği kazanmaya,
ç) Meslekî konularda ilmî ve teknik çalışma ve
araştırma alışkanlığını kazanmaya,
d) Meslekî yabancı dil bilgisini geliştirmeye,
e) Kurumun hizmet sahası ile ilgili olarak, ulusal
ve uluslararası konferans, seminer ve eğitim programlarına iştirake ve
temsil kabiliyetini geliştirmeye,
yönelik çalışmalarda bulunurlar.
(3) Uzman yardımcılarının eğitimi ve
yetiştirilmelerinde 657 sayılı Kanun ile 21/2/1983
tarihli ve 83/6061 sayılı Bakanlar Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Aday
Memurların Yetiştirilmelerine İlişkin Genel Yönetmelik hükümleri saklıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uzmanlığa Atanma
Uzmanlığa
atanabilmek için aranan şartlar
MADDE 17
– (1) Uzman yardımcıları;
a) Uzman yardımcısı olarak aylıksız izin ile
toplamı üç ayı aşan hastalık ve refakat izinleri hariç en az üç yıl
çalışmış olması,
b) Hazırlayacakları uzmanlık tezinin kabul
edilmesi,
c) Yeterlik sınavında başarılı olması,
ç) Yeterlik sınavı tarihinde geçerli olan veya
yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl içerisinde alınmış bulunan YDS’den asgari (C) düzeyinde puanın veya dil yeterliği
bakımından bunlara denkliği kabul edilen ve uluslararası geçerliliği
bulunan başka bir belgenin ibraz edilmesi
şartıyla uzman olarak atanmaya hak kazanırlar.
(2) Uzmanlık tezi ve yeterlik sınavına ilişkin
hizmetler Daire Başkanlığınca yürütülür.
Tez
jürisi ve görevleri
MADDE 18
– (1) Tez Jürisi, tez savunmasını
gerçekleştirmek üzere, bir Kurul üyesinin başkanlığında, uzman
yardımcısının tez danışmanı ile birim yöneticileri, uzmanları ve öğretim
üyeleri arasından Kurul tarafından belirlenen beş asıl üyeden oluşur. En
çok iki üye yüksek öğretim kurumları öğretim üyeleri arasından seçilebilir.
Asıl üyelerin herhangi bir nedenle savunma komisyonuna katılamamaları
hâlinde, tespit sırasına göre çalışmalara katılmak üzere ayrıca iki yedek
üye belirlenir.
(2) Tez jürisi, tezi değerlendirmek üzere üye tam
sayısı ile toplanır ve oy çokluğu ile karar alır.
Tez
konusunun belirlenmesi ve tez hazırlama
MADDE 19
– (1) Daire Başkanlığı tarafından
diğer birimlerin görüşleri de alınmak kaydıyla Kurumun ihtiyaçlarına göre
tez konuları listesi oluşturulur ve Kurulun onayına sunulur.
(2) Başkan, tez konuları listesinden uzman
yardımcısının tercih ettiği üç konudan birini en geç ikinci yılın sonunda
belirler.
(3) Tez; öğretim üyesi, birim yöneticisi veya
uzmanlar arasından Başkan tarafından seçilecek tez danışmanının gözetiminde
bilimsel esaslara uygun olarak hazırlanır.
(4) Belirlenen tez konusu ilk bir ay içinde, uzman
yardımcısının talebi ve birim amirinin uygun görmesi hâlinde bir defaya
mahsus olmak üzere değiştirilebilir. Tez konusunun değiştirilmesi tezin
teslim süresini uzatmaz.
(5) Hazırlanacak tezin uzman yardımcısının görüş,
değerlendirme ve önerilerini içeren bilimsel çalışma etiğine uygun özgün
bir eser olması gerekir. Tezin daha önce yüksek lisans, doktora tezi veya
başka bir amaçla benzer tarzda hazırlanmamış, incelenip savunulmamış ve
kullanılmamış olması gerekir. Aksi durumun tespiti halinde tez geçersiz
sayılır ve ilgililer hakkında disiplin hükümleri ve cezaî işlemler
uygulanır.
(6) Tez; aylıksız izin, toplamda üç ayı aşan hastalık
ve refakat izni hariç olmak üzere adaylıkta geçen süre dâhil üç yıl
içerisinde hazırlanır.
(7) Tez çalışması, yapılacak bir protokol
çerçevesinde bir yükseköğretim kurumunda da yaptırılabilir.
Tezin
teslimi
MADDE 20
– (1) Uzman yardımcısı tez
konusunun kesinleşmesini takip eden en geç bir yılın sonunda hazırladığı
tez ve tez danışmanının değerlendirme raporunu, on iş günü içinde tez
jürisindeki üye sayısı kadar çoğaltarak bağlı olduğu birim amirine teslim
eder. Birim amirleri tezleri beş iş günü içinde Daire Başkanlığına gönderir
ve Başkanlık en kısa sürede jüri üyelerine teslim eder.
(2) Süresi içinde tezlerini sunamayan uzman
yardımcılarına altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir.
Tezin
değerlendirilmesi ve kabulü
MADDE 21
– (1) Tez jürisi, teslim aldığı
tezleri en geç iki ay içinde inceler. Tezi uygun görülen uzman yardımcısı
tezini savunmak üzere bir ay içerisinde çağrılır.
(2) Uzman yardımcısı tez jürisi önünde tezini sözlü
olarak savunur ve tez konusu ile ilgili soruları cevaplandırır.
(3) Uzman yardımcısının sözlü savunmasından sonra
tez jürisi üyeleri oylarını başarılı veya başarısız şeklinde kullanır ve
karar oy çokluğu ile alınır.
(4) Tezini teslim ettiği halde geçerli bir mazereti
nedeniyle tez savunmasına girememiş olan uzman yardımcısı için ayrı bir
savunma tarihi belirlenir. Geçerli bir mazereti olmaksızın savunma
toplantısına girmeyen uzman yardımcısı başarısız tez vermiş sayılır.
Tezin
kabul edilmemesi
MADDE 22
– (1) Tez jürisi tarafından tezi
başarısız kabul edilen uzman yardımcılarına tezlerini sunmaları veya yeni
bir tez hazırlamaları için altı ayı aşmamak üzere ilave süre verilir. Bu
süre sonunda tezini teslim etmeyen, savunmayan veya ikinci defa tezi
başarısız kabul edilenler hakkında 26 ncı madde
hükmü uygulanır.
Yeterlik
Sınavı Komisyonu
MADDE 23
– (1) Yeterlik Sınavı Komisyonu,
bir Kurul üyesinin başkanlığında, birim yöneticileri ve uzmanları ile
öğretim üyeleri arasından Kurul tarafından belirlenen beş asıl üyeden
oluşur. Aynı usulle başkan ve üyelerin yedekleri de seçilir.
(2) Yeterlik Sınavı Komisyonu üye tam sayısı ile
toplanır. Kurulun sekretarya hizmetleri Daire Başkanlığınca yürütülür.
Yeterlik
sınavına giriş şartı ve yeterlik sınavı
MADDE 24
– (1) Aylıksız izin ile toplamda
üç ayı aşan hastalık ve refakat izni hariç olmak üzere uzman yardımcılığında
fiilen en az üç yıl görev yapan ve uzmanlık tezi başarılı kabul edilenler
yeterlik sınavına girmeye hak kazanır.
(2) Yeterlik sınavı, Kurum tarafından uygun görülen
yer ve tarihte yazılı olarak yapılır.
(3) Yeterlik sınavı, Komisyonca belirlenen Kurumun
görev alanına giren ve sınavdan en az iki ay önce ilan edilen konulardan
yapılır. Sınavda 100 tam puan üzerinden en az 70 puan alanlar başarılı sayılır.
(4) Yeterlik sınavında başarılı olamayanlar veya
sınava girmeye hak kazandığı hâlde geçerli mazereti olmaksızın sınav
hakkını kullanmayanlara, bir yıl içinde ikinci kez sınav hakkı verilir.
Uzmanlığa
atama
MADDE 25 – (1) Uzman
yardımcılarından yeterlik sınavında başarılı olan ve yeterlik sınavı
tarihinde geçerli olan veya yeterlik sınavından itibaren en geç iki yıl
içerisinde alınmış bulunan YDS’den asgari (C)
düzeyinde puanın veya dil yeterliği bakımından bunlara denkliği kabul
edilen ve uluslararası geçerliliği bulunan başka bir belgeyi ibraz edenler
uzmanlığa atanır.
Uzman
yardımcısı unvanının sona ermesi
MADDE 26
– (1) Uzman yardımcılarından;
a) Verilen ilave süre içinde tezlerini sunmayan
veya ikinci defa hazırladıkları tezleri de kabul edilmeyenler,
b) İkinci yeterlik sınavında da başarı gösteremeyen
veya sınav hakkını kullanmayanlar,
c) Süresi içinde yabancı dil yeterliği şartını
yerine getirmeyenler,
Kurumda durumlarına uygun memur unvanlı kadrolara
atanırlar.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Görev ve
sorumluluk
MADDE 27
– (1) Uzman ve uzman
yardımcılarının görev ve sorumlulukları şunlardır:
a) Görevlendirildikleri birimin iş ve işlemlerini
yürütmek.
b) Kurumun görev alanına ilişkin olarak politika,
strateji ve hedeflerin tespiti maksadıyla araştırma ve incelemeler yapmak.
c) İlgili mevzuatın Kuruma verdiği görevlerin ifası
amacıyla yürürlüğe konulan ikincil düzenlemeler ile alınan Kurul
kararlarının uygulamalarını izlemek, değerlendirmek ve sonucunda tesis
edilecek işlemler ve uygulamalarla ilgili öneriler geliştirmek, yapılacak
işler ve alınacak tedbirlerle ilgili tekliflerde bulunmak.
ç) Uluslararası kurum ve kuruluşlar nezdinde
yapılacak ve Kurumca uygun görülecek toplantı ve çalışmalara katılmak.
d) Kişisel verilerin korunması uygulamaları
konusunda çalışmalarda bulunmak, yeni stratejiler geliştirmek.
e) Kurumun hizmet kapasite ve kalitelerinin
artırılmasına yönelik çalışmalar yapmak, hazırlanmakta olan çalışmalara
katılmak.
f) Kişisel verilerin korunması konusunda ulusal ve
uluslararası çalışmaları takip etmek ve Türkiye’de uygulanabilir metotlar
üzerinde çalışmalarda bulunmak.
g) Verilen görevleri mevzuat hükümleri çerçevesinde
yerine getirmek.
(2) Uzman ve uzman yardımcıları, görevlerini ilgili
birim yöneticisine bağlı olarak yürütürler.
Yurt
dışında eğitim
MADDE 28
– (1) Uzmanlar, 657 sayılı Kanun
ve 21/1/1974 tarihli ve 7/7756 sayılı Bakanlar
Kurulu Kararıyla yürürlüğe konulan Yetiştirilmek Amacıyla Yurt Dışına
Gönderilecek Devlet Memurları Hakkında Yönetmelik hükümleri çerçevesinde,
staj veya araştırma yapmak, meslekî bilgi ve görgülerini artırmak veya yurt
dışındaki üniversitelerden kabul belgesi almaları şartıyla akademik çalışma
yapmak üzere yurt dışına gönderilebilir.
Yeniden
atanma
MADDE 29
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerine
göre uzman unvanını kazandıktan sonra Kurumdaki görevlerinden çeşitli
sebeplerle ayrılıp yeniden atanmak isteyenler, boş kadro olması şartıyla
uzman kadrosuna yeniden atanabilirler.
Hüküm
bulunmayan haller
MADDE 30
– (1) Bu Yönetmelikte hüküm
bulunmayan hallerde, 657 sayılı Kanun, 6698 sayılı Kanun, 18/3/2002 tarihli ve 2002/3975 sayılı Bakanlar Kurulu
Kararıyla yürürlüğe konulan Kamu Görevlerine İlk Defa Atanacaklar İçin
Yapılacak Sınavlar Hakkında Genel Yönetmelik ile diğer ilgili mevzuat
hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 31
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 32
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
Başkan yürütür.
|