Millî Eğitim Bakanlığından:
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI PERSONELİNİN GÖREVDE
YÜKSELME, UNVAN
DEĞİŞİKLİĞİ VE YER DEĞİŞTİRME SURETİYLE ATANMASI
HAKKINDA
YÖNETMELİKTE DEĞİŞİKLİK YAPILMASINA DAİR YÖNETMELİK
MADDE 1 – 12/10/2013 tarihli ve 28793 sayılı Resmî Gazete’de
yayımlanan Millî Eğitim Bakanlığı Personelinin Görevde Yükselme, Unvan
Değişikliği ve Yer Değiştirme Suretiyle Atanması Hakkında Yönetmeliğin 4
üncü maddesinin birinci fıkrasının (f)
ve (j) bentleri aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“f) Görevde yükselme sınavı: Bu Yönetmelik
hükümlerine göre görevde yükselme suretiyle atanacakların belirlenmesi
amacıyla yapılan yazılı ve sözlü sınavı,”
“j) Unvan değişikliği sınavı: Bu Yönetmelik
hükümlerine göre unvan değişikliği suretiyle atanacakların belirlenmesi amacıyla
yapılan yazılı ve sözlü sınavı,”
MADDE 2 – Aynı Yönetmeliğin 5 inci maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 5 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında görevde yükselmeye tabi hizmet grupları ve
kadrolar şunlardır:
a) Yönetim hizmetleri grubu;
1) Şube müdürü,
2) Şef.
b) Araştırma ve planlama hizmetleri grubu;
1) Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı.
c) Büro hizmetleri grubu;
1) Sayman,
2) Ayniyat saymanı,
3) Çözümleyici,
4) Bilgisayar işletmeni, veri hazırlama ve kontrol
işletmeni, veznedar, ayniyat memuru, ambar memuru, memur, usta öğretici,
sekreter, şoför.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında unvan değişikliğine
tabi kadrolar: Avukat, şehir plancısı, mimar, mühendis, istatistikçi,
grafiker, teknik ressam, kütüphaneci, programcı, tekniker, teknisyen,
veteriner hekim, psikolog, biyolog, sosyal çalışmacı, fizyoterapist,
hemşire, veteriner sağlık teknisyeni, laborant, mütercim, diyetisyen, film
yapımcısı, makyajcı, fotoğrafçı, kameraman.”
MADDE 3 – Aynı Yönetmeliğin 6 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 6 –
(1) Bu Yönetmelik kapsamında görevde yükselmeye tabi kadrolara atanabilmek
için;
a) 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 68 inci
maddesinin (B) bendinde belirtilen şartlar ile ikinci fıkrada yer alan
kadrolar itibarıyla belirtilen hizmet süresi ve eğitime ilişkin şartları
taşımak,
b) Görevde yükselme sınavında başarılı olmak,
şartları aranır.
(2) Görevde yükselme yazılı sınavına katılacaklarda
aranacak hizmet süresi ve eğitime ilişkin şartlar şunlardır;
a) Şube müdürü kadrosu için;
1) En az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu
olmak,
2) Son iki yıl Bakanlıkta görev yapmış olmak,
3) Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı,
uzman, raportör, sivil savunma uzmanı veya okul müdürü görevinde iki; müdür
başyardımcısı veya müdür yardımcısı görevlerinde ayrı ayrı veya toplamda
üç; mimar, mühendis, biyolog, psikolog, istatistikçi, çözümleyici,
programcı, araştırmacı, tekniker, şef veya sayman kadrosunda üç; öğretmen
kadrosunda dört ya da bu alt bentte sayılan kadrolarda toplam dört yıldan
az olmamak üzere asaleten görev yapmış olmak.
b) Şef kadrosu için;
1) En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak,
2) Son iki yılı Bakanlıkta olmak üzere Devlet
memurluğunda en az beş yıl görev yapmış olmak,
3) Bulunduğu görev unvanında veya aynı düzeydeki
görevlerde toplam en az bir yıl görev yapmış olmak,
4) Yardımcı hizmetler sınıfı dışındaki kadrolarda
görev yapıyor olmak.
c) Talim ve Terbiye Kurulu uzmanı, eğitim uzmanı
kadrosu için;
1) En az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu
olmak,
2) Son iki yılı Bakanlıkta olmak üzere öğretmen
veya şef kadrosunda ayrı ayrı veya toplam en az üç yıl görev yapmış olmak.
ç) Sayman kadrosu için;
1) Dört yıllık fakültelerin kamu yönetimi, iktisat,
işletme, muhasebe veya maliye bölümlerinden mezun olmak,
2) Son iki yılı Bakanlıkta olmak üzere Devlet
memurluğunda en az üç yıl görev yapmış olmak,
3) Bulunduğu görev unvanında veya aynı düzeydeki
görevlerde toplam en az bir yıl görev yapmış olmak.
d) Ayniyat saymanı kadrosu için;
1) En az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak,
2) Son iki yılı Bakanlıkta olmak üzere Devlet
memurluğunda en az üç yıl görev yapmış olmak,
3) Bulunduğu görev unvanında veya aynı düzeydeki
görevlerde toplam en az bir yıl görev yapmış olmak.
e) Çözümleyici kadrosuna atanabilmek için;
1) En az fakülte veya dört yıllık yüksekokul mezunu
olmak,
2) Bilgisayar sistemleri yönetimi ile sistem
çözümleme veya sistem programlama konularında sertifika sahibi olmak,
3) En az iki bilgisayar işletim sisteminin
uygulamasını bildiğini belgelemek,
4) Üç yılı Bakanlıkta programcı unvanında olmak
üzere Devlet memurluğunda en az beş yıl görev yapmış olmak,
5) Bulunduğu görev unvanında veya aynı düzeydeki
görevlerde toplam en az bir yıl görev yapmış olmak.
f) Bilgisayar işletmeni kadrosu için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
2) Devlet memurluğunda adaylığı kalkmış olmak,
3) Bakanlığa bağlı veya Bakanlıkça izin verilen
özel bilgisayar kurslarından bilgisayar işletmenliği belgesi almış olmak
veya bitirdiği okulun ders müfredatında en az iki dönem bilgisayarla ilgili
ders aldığını belgelemek.
g) Veri hazırlama ve kontrol işletmeni kadrosu
için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
2) Devlet memurluğunda adaylığı kalkmış olmak,
3) Bakanlığa bağlı veya Bakanlıkça izin verilen
özel bilgisayar kurslarından belge almış olmak veya bitirdiği okulun ders
müfredatında bilgisayarla ilgili ders aldığını belgelemek.
ğ) Veznedar, ayniyat memuru, ambar memuru, memur,
usta öğretici kadroları için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
2) Devlet memurluğunda adaylığı kalkmış olmak.
h) Sekreter kadrosu için;
1) Büro yönetimi veya sekreterlik eğitimi veren en
az iki yıllık yüksekokul mezunu olmak,
2) Devlet memurluğunda adaylığı kalkmış olmak.
ı) Şoför kadrosu için;
1) En az lise veya dengi okul mezunu olmak,
2) Son iki yılı Bakanlıkta olmak üzere Devlet
memurluğunda en az üç yıl görev yapmış olmak,
3) En az beş yıllık (B) sınıfı sürücü belgesine
sahip olmak.”
MADDE 4 – Aynı Yönetmeliğin 7 nci maddesinin birinci
fıkrasının (a) bendinde yer alan “mezun”
ibaresi “mezunu” olarak değiştirilmiş ve (b) bendi yürürlükten
kaldırılmıştır.
MADDE 5 – Aynı Yönetmeliğin 8 inci maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Merkez
Sınav Kurulu
MADDE 8 – (1) Merkez Sınav Kurulu; Bakan onayıyla Bakanlık
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu
müsteşar yardımcısı başkanlığında; biri İnsan Kaynakları Genel
Müdürlüğünden olmak üzere üç daire başkanı ve bir hukuk müşavirinden oluşur.
Aynı usulle birer yedek üye belirlenir.
(2) Merkez Sınav Kurulu, üye tam sayısı ile
toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya kurul başkanının marifetiyle
yedek üye katılır. Kurul kararları oy çokluğu ile alınır.
(3) Merkez Sınav Kurulunun sekretarya hizmetleri
Bakanlık Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğünce
yürütülür.”
MADDE 6 – Aynı Yönetmeliğin 9 uncu maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Merkez
Sınav Kurulunun görevleri
MADDE 9 – (1) Merkez Sınav Kurulunun görevleri şunlardır;
a) Görevde yükselme ve unvan değişikliği yoluyla
yapılacak atamalara ilişkin görevde yükselme ve unvan değişikliği yazılı
sınavlarının tarihlerini belirlemek,
b) Yazılı sınav sorularını hazırlamak veya hazırlatmak,
c) Yazılı sınavların yapılmasını ve
değerlendirilmesini sağlamak,
ç) Yazılı sınav sonuçlarının ve başarılı olanların
duyurulmasını sağlamak,
d) Yazılı sınava ilişkin itirazların
sonuçlandırılmasını sağlamak,
e) Görevde yükselme ve unvan değişikliği yoluyla
yapılacak atamalara ilişkin sözlü sınav tarihlerini belirlemek,
f) Sözlü sınav ve değerlendirme komisyonunun
kimlerden, ne şekilde ve hangi merkezlerde oluşturulacağını belirlemek,
g) Sözlü sınav sorularını hazırlamak veya
hazırlatmak,
ğ) Sözlü sınavların yapılmasını ve
değerlendirilmesini sağlamak,
h) Sözlü sınavların sonucuna göre başarı
listelerinin düzenlenmesini ve ilanını sağlamak,
ı) Sözlü sınava ilişkin itirazların
sonuçlandırılmasını sağlamak.”
MADDE 7 –
Aynı Yönetmeliğin 13 üncü
maddesinin birinci fıkrasında yer alan “70” ibaresi “60” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 8 – Aynı Yönetmeliğin 14 üncü maddesi başlığıyla
birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sözlü Sınav
ve Değerlendirme Komisyonu
MADDE 14 – (1) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu; Merkez
Sınav Kurulunca belirlenen kamu görevlilerinden oluşacak bir başkan, dört
asıl ve ihtiyaç duyulduğunda değerlendirilmek üzere dört yedek üyeden
oluşur. Yedek üyeler, sınav merkezlerinde oluşturulan yedek üye havuzundan
görevlendirilir.
(2) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu merkezde
ve illerde kurulur. Gerek görülmesi hâlinde aynı usulle birden fazla sözlü
sınav ve değerlendirme komisyonu oluşturulabilir.
(3) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu üyeleri,
sınava alınacak personelden ihraz ettikleri kadro unvanı ve lisansüstü
öğrenim hariç olmak üzere öğrenim itibarıyla daha düşük seviyede olamazlar.
(4) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu
üyeleri, eşleri ile ikinci dereceye
kadar (bu derece dâhil) kan ve kayın hısımlarının katılacağı sözlü
sınavlara ilişkin iş ve işlemlere dâhil olamazlar. Bu durumdaki asıl
üyelerin yerine yedek üye görevlendirilir.
(5) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonu, üye tam
sayısı ile toplanır. Asıl üyenin bulunmadığı toplantıya komisyon başkanının
marifetiyle yedek üye katılır. Komisyon kararları oy çokluğu ile alınır.
Sözlü sınav değerlendirmesi ise her üye tarafından ayrı ayrı yapılır.
(6) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun
sekretarya hizmetleri; merkezde Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri
Genel Müdürlüğünce, illerde ölçme, değerlendirme ve sınav hizmetleri
birimlerince yürütülür.”
MADDE 9 –
Aynı Yönetmeliğin 15 inci maddesi
başlığıyla birlikte aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“Sözlü Sınav
ve Değerlendirme Komisyonunun görevleri
MADDE 15 – (1) Sözlü Sınav ve Değerlendirme Komisyonunun
görevleri şunlardır:
a) Sözlü sınavları yapmak ve değerlendirmek,
b) Sözlü sınava ilişkin diğer iş ve işlemleri
yürütmek,
c) Sözlü sınava ilişkin itirazları sonuçlandırmak.”
MADDE 10 – Aynı Yönetmeliğin 16 ncı maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“MADDE 16 –
(1) Görevde yükselme ve unvan değişikliği yazılı sınavında başarılı
olanlardan duyuruda ilan edilen kadro sayısının üç katına kadar aday, puan
üstünlüğüne göre sözlü sınava alınır. Son adayla aynı puana sahip olan
adaylar da sözlü sınava alınır.
(2) Sözlü sınav konuları ve ağırlıkları şunlardır:
a) Sınav konularına ilişkin bilgi düzeyi %20,
b) Bir konuyu kavrayıp özetleme, ifade yeteneği ve
muhakeme gücü %15,
c) Liyakati, temsil kabiliyeti, tutum ve
davranışlarının göreve uygunluğu %15,
ç) Özgüveni, ikna kabiliyeti ve inandırıcılığı %15,
d) Genel kültürü ve genel yeteneği %20,
e) Bilimsel ve teknolojik gelişmelere açıklığı %15,
(3) Sözlü sınava giren adaylar, Ek-1 Sözlü Sınav
Değerlendirme Formuna göre 100 tam puan üzerinden değerlendirilir. Her
üyenin vermiş olduğu puanların aritmetik ortalaması alınarak adayın sözlü
sınav puanı tespit edilir. Sözlü sınavda 100 üzerinden en az 70 puan
alanlar başarılı sayılır ve başvuruda bulunduğu unvana atanmak üzere tercih
yapma hakkına sahip olur.”
MADDE 11 – Aynı Yönetmeliğin 18 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 18 –
(1) Yazılı sınav sonuçlarına, sınav sonuçlarının açıklandığı tarihten
itibaren duyuruda belirtilen süre içinde ilgililerce görev yaptıkları
birimler aracılığıyla yazılı olarak itiraz edilebilir. Bu itirazlar, en geç
on iş günü içinde Merkez Sınav Kurulu tarafından incelenir veya sınavı
yapan birime/kuruma incelettirilir ve sonucu ilgililere yazılı olarak
bildirilir.
(2) Sözlü sınav sonuçlarına, sınav sonuçlarının
açıklandığı tarihten itibaren duyuruda belirtilen süre içinde merkezde
Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğüne, illerde il
millî eğitim müdürlüklerine itiraz edilebilir. İtirazlar, ilgili sözlü
sınav ve değerlendirme komisyonunca en geç on iş günü içinde incelenerek oy
çokluğuyla karara bağlanır ve itirazların muhatabı birimlerce itiraz
sahiplerine yazılı olarak bildirilir.”
MADDE 12 – Aynı Yönetmeliğin 21 inci maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 21 –
(1) Bu Yönetmelikte belirtilen görevlere ilişkin boş kadrolara atama
yapılmasında başarı puanı esas alınır. Başarı puanı, yazılı ve sözlü
sınavda başarılı olanların sınav puanlarının aritmetik ortalaması esas
alınmak suretiyle belirlenir ve Bakanlığın internet sitesinde duyurulur.
Atanmak üzere başvuruda bulunan adayların atamaları, başarı sıralaması ve
puan üstünlüğü esasına göre tercihleri de dikkate alınarak yapılır.
(2) Başarı puanının eşitliği hâlinde sırasıyla;
a) Hizmet süresi fazla olanlara,
b) Daha üst öğrenimi bitirmiş olanlara,
c) Üst öğrenim mezuniyet notu yüksek olanlara,
öncelik verilmek suretiyle, en yüksek puandan
başlamak üzere başarı sıralaması belirlenir.
(3) Sözlü sınav sonrasında atanmak üzere tercih
hakkı kazananların atama başvuruları, sözlü sınav sonuçlarının kesinleştiği
tarihten itibaren ilan edilen süre içinde elektronik ortamda alınır.
(4) Atanma isteğinde bulunanlara en fazla 20 tercih
hakkı verilir. Adaylar başvurularında, tercihleri dışına atanmayı kabul
edip etmediklerini de belirtir. Tercihleri dışında atanmayı kabul
etmediğini beyan eden adayların tercihlerine yerleştirilemedikleri takdirde
atamaları yapılmaz.
(5) Başarılı oldukları halde yapılan duyuruda
tercihte bulunmayanlar atama hakkından vazgeçmiş sayılırlar. Atamaları
yapılanlardan, yasal süresi içinde görevine başlamayanların atamaları iptal
edilir.
(6) Atanma hakkından vazgeçmiş sayılanlar ile
göreve başlamama nedeniyle ataması iptal edilenlerin, görevde yükselme veya
unvan değişikliği suretiyle atanabilmeleri için bu Yönetmelikte öngörülen
usul ve esaslar çerçevesinde görevde yükselme veya unvan değişikliği
sınavlarına yeniden girmeleri ve başarılı olmaları gerekir.”
MADDE 13 – Aynı Yönetmeliğin 22 nci maddesinin üçüncü
fıkrasında yer alan “uzman” ibaresi yürürlükten kaldırılmış ve aynı maddeye
aşağıdaki fıkra eklenmiştir.
“(5) Teknisyen yardımcısı, aşçı, bekçi, terzi ve
kaloriferci kadrolarına, atama yapılacak kadronun gerektirdiği alanlarda
belge sahibi olanlar atanabilir.”
MADDE 14 – Aynı Yönetmeliğin 23 üncü maddesi aşağıdaki
şekilde değiştirilmiştir.
“MADDE 23 –
(1) İlçe millî eğitim müdürü kadrolarına; öğretmenlikte adaylığı
kaldırılmış olmak kaydıyla, yazılı veya yazılı ve sözlü sınavını kazanarak
şube müdürü kadrolarına atananlardan en az iki yıl şube müdürü olarak görev
yapmış olanlar arasından atama yapılır.”
MADDE 15 – Aynı Yönetmeliğin 29 uncu maddesinin üçüncü
fıkrası yürürlükten kaldırılmıştır.
MADDE 16 – Aynı Yönetmeliğin 32 nci maddesinin birinci
fıkrasında geçen “31 Mayıs” ibaresi “30 Eylül” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 17 – Aynı Yönetmeliğin 33 üncü maddesinin birinci
fıkrasında geçen “30 Haziran” ibaresi “30 Eylül” ve “kesintisiz en az beş
yıl” ibaresi “kesintisiz en az üç yıl” olarak değiştirilmiştir.
MADDE 18 – Aynı Yönetmelik eki Ek-1 Görevde Yükselme Sözlü
Sınavı Değerlendirme Formu ekteki şekilde değiştirilmiştir.
MADDE 19 – Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
MADDE 20 – Bu Yönetmelik hükümlerini Millî Eğitim Bakanı
yürütür.
Yönetmeliğin Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
12/10/2013
|
28793
|
Yönetmelikte Değişiklik Yapan Yönetmeliklerin
Yayımlandığı Resmî Gazete'nin
|
Tarihi
|
Sayısı
|
1-
|
10/1/2014
|
28878
|
2-
|
10/12/2014
|
29201
|
3-
|
13/1/2016
|
29592
|
Eki için tıklayınız.
|