İçişleri Bakanlığından:
EMNİYET TEŞKİLATI SAĞLIK ŞARTLARI YÖNETMELİĞİ
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; okullara alınacak
öğrencilerde, Emniyet Teşkilatı kadrolarına yapılacak ilk atamalarda,
öğrencilikten veya memuriyetten ayrıldıktan sonra yeniden öğrenciliğe veya
memuriyete geri dönüşlerde, Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer
hizmet sınıflarına açıktan yapılan atamalarda ve naklen atamalarda,
öğrencilikte veya memuriyette hastalanma durumlarında, malullük ve vazife
malullüğünde, vazife malulü olarak çalışmaya devam etme durumunda ve hizmet
sınıfı değişikliklerinde aranacak sağlık şartlarına ilişkin usul ve
esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 –
(1) Bu Yönetmelik; okullara
öğrenci alımında, öğrencilikte, Emniyet Teşkilatı kadrolarına yapılacak ilk
atamalarda, öğrencilikten veya memuriyetten ayrıldıktan sonra yeniden
öğrenciliğe veya memuriyete geri dönüşlerde, Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında
kalan diğer hizmet sınıflarına yapılan açıktan atamalarda ve naklen
atamalarda, memuriyette, malullük ve vazife malullüğünde, vazife malulü
olarak çalışmaya devam etme durumunda, hizmet sınıfı değişikliklerinde
aranacak sağlık şartlarını, giriş raporu ve son durum-dilim belirtir sağlık
kurulu raporu alınmasını, bu raporların ayrıntılarını ve bu raporlara göre
yapılacak işlemlere ilişkin hususları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik; 4/6/1937 tarihli ve 3201 sayılı
Emniyet Teşkilat Kanununun 4 üncü maddesine, 25/4/2001 tarihli ve 4652
sayılı Polis Yüksek Öğretim Kanununun 30 uncu maddesine, 14/7/1965 tarihli
ve 657 sayılı Devlet Memurları Kanununun 48 inci maddesine dayanılarak
hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 –
(1) Bu Yönetmeliğin
uygulanmasında;
a) Daire Başkanı: Emniyet Genel Müdürlüğü Sağlık
İşleri Dairesi Başkanını,
b) Daire Başkanlığı: Emniyet Genel Müdürlüğü Sağlık
İşleri Dairesi Başkanlığını,
c) Genel Müdür: Emniyet Genel Müdürünü,
ç) Genel Müdürlük: Emniyet Genel Müdürlüğünü,
d) Giriş raporu: Tam teşekküllü hastaneler
tarafından düzenlenen, içeriği bu Yönetmeliğin EK-1 kısmında tanımlanan,
Emniyet Teşkilatına alınacak öğrenciler ve memurlar hakkında düzenlenmesi
zorunlu olan sağlık kurulu raporunu,
e) Hizmet sınıfları: 657 sayılı Kanunun 36 ncı
maddesinde sayılan hizmet sınıflarından Emniyet Teşkilatı kadrolarında
görev yapanlar ile 4652 sayılı Kanunda belirtilen akademik personeli,
f) İdari polis: Vazife malulü olarak çalışmaya devam
eden Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelini,
g) Okul: Emniyet Teşkilatının amir ve memur
ihtiyacını karşılamak amacıyla kurulmuş olan polis eğitim-öğretim
kurumlarını,
ğ) Öğrenci: Giriş raporları, Daire Başkanlığınca
“Öğrenci Olur” şeklinde onaylanan öğrenci adaylarından, okullara kesin
kaydı yapılanları,
h) Öğrenci adayı: Okullara girmeye hak
kazanılmasından itibaren, giriş raporlarının Daire Başkanlığınca “Öğrenci
Olur” şeklinde onaylanmasına kadar geçen süredeki adayları,
ı) Polis Amiri: 3201 sayılı Kanunun 55 inci
maddesinde sayılan personeli,
i) Sağlık bilgi formu: Bu Yönetmeliğin EK-2
kısmında yer alan, ön sağlık kontrol komisyonunda adaylara doldurtulması
gereken formu,
j) Sağlık Dosyası: Öğrenciler ve memurlar için
okula veya memurluğa girişten itibaren tutulan, giriş raporu ve sağlık
bilgi formu dâhil olmak üzere, sağlık durumları ve tedavileri ile ilgili
düzenlenen belgelerin tamamını kapsayan, öğrencilikten itibaren takip
edilen, atanmaları halinde de kadrolarının bulunduğu birimlerce takip edilen,
yazılı bilgi ve belgeler olarak tutulan veya bilgisayar ortamında tutulan
dosyayı,
k) Sağlık Komisyonu: Daire Başkanına bağlı olarak
görev yapmak üzere, Daire Başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile
kurulan komisyonu,
l) Sağlık şartları: Hastalıkların ve yaralanmaların
vücuttaki seyrinde geçirdiği safhalarına ve bıraktığı sekellerin
derecelerine göre EK-3’te belirtilen hastalık branşlarının
sınıflandırılmasındaki A, B, C, D, E dilimlerindeki sağlık durumlarını,
m) Tam teşekküllü hastane: Giriş raporundaki
branşlarda uzman hekimi bulunan, gerekli laboratuvar testleri ile gerekli
radyolojik ve görüntüleme yöntemlerini uygulayabilen, organ ve sistem
fonksiyonlarının tespitinde kullanılan fonksiyon tespit yöntemlerini
uygulama kapasitesi olan veya her branşa ait kliniği olmasa bile özel
branşlar için kurulan ve Sağlık Bakanlığınca sağlık kurulu raporu düzenleme
yetkisi verilen devlet hastanelerini, devlet eğitim ve araştırma
hastanelerini ve üniversitelere bağlı hastaneleri (özel hastaneler ile özel
veya vakıf üniversitelerine bağlı hastaneler hariç),
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Öğrenci Adaylarında Aranacak Sağlık Şartları ile
Öğrenci
Raporlarının ve Sağlık Durumlarının
Değerlendirilmesi
Okullara
alınacak öğrenci adaylarında aranacak sağlık şartları
MADDE 5 – (1) Okullara alınacak öğrenci adayları, A dilimi
sağlık şartlarına uygun olmak zorundadırlar. Bu Yönetmelikte bire bir
karşılığı olmayan durumlarda, bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi gereği,
öğrenci adayının muayenesini yapan hastane sağlık kurulu doktorları,
kişinin hastalığının uygun olabileceği dilim hakkında karar verir. B-C-D-E
dilimlerinde geçen hastalığı olanlar veya 21 inci madde gereği
değerlendirildiğinde hastalıklarının B-C-D-E dilimlerine uyduğuna, A
dilimine uymadığına karar verilenler öğrenci olamazlar.
Yabancı
uyruklu öğrencilerde aranacak sağlık şartları
MADDE 6 – (1) Geçici süreliğine eğitim almak üzere Polis
Amirleri Eğitim Merkezi Müdürlüğüne gelen öğrenciler hariç, lisans
programına alınacak yabancı uyruklu öğrencilerde, ilgili ülkelerle
yapılacak mutabakat uyarınca giriş raporu aldırılır. Bu öğrenciler tüm
branşlar için en az C dilimi sağlık şartlarına, enfeksiyon hastalıkları
açısından A dilimi sağlık şartlarına uygun olmak zorundadır.
(2) Geçici süreliğine eğitim almak üzere gelen
yabancı uyruklu öğrencilerin kayıtlarının yapılmasından önce tam teşekküllü
hastanelerden, enfeksiyon hastalıkları açısından tam ve sağlam olduklarını
belirtir sağlık kurulu raporu istenir.
Öğrenci
adaylarının giriş raporlarının tam teşekküllü hastaneler tarafından
düzenlenmesi
MADDE 7 – (1) Öğrenci adayları için düzenlenecek giriş
raporları, okulların denetim ve gözetiminde tam teşekküllü hastanelerden
aldırılır.
(2) Tam teşekküllü hastaneler, giriş raporlarını bu
Yönetmeliğe uygun olarak düzenler ve bu raporların düzenlenmesinde
aşağıdaki hususlara uyarlar:
a) Aday, mevcut sağlık durumu ile değerlendirilir.
Tedavi veya operasyonla düzelebilen patolojilerin, adaylıktan önce
düzeltilmiş olması gerekmektedir. Bu tür tedavi ve operasyonlar için
muayene tarihinden sonra hiçbir şekilde süre verilemez.
b) Giriş raporu, EK-1’de belirtilen bölümleri
içerir ve bu bölümler eksiksiz doldurulur.
c) Asıl kişilerin muayene olduğunun denetlenmesi ve
kimlik tespiti amacıyla rapor üzerinde adayın kimlik bilgileri, son altı ay
içinde çekilmiş onaylı fotoğrafı ve adayı hastaneye sevk eden makamın onayı
bulunur.
ç) Giriş raporunun geneli için ve ilgili her branş
için ayrılmış bölümlerin tarih ve sıra no haneleri, ilgili her branş için
doktor kaşe ve imzaları, hastane sağlık kurulu bölümünün kaşe ve imzaları
eksiksiz olarak doldurulur.
d) EK-1’de belirtilmiş olan laboratuvar
testlerinin, görüntüleme yöntemlerinin, organ ve sistem fonksiyonlarının
tespitinde kullanılan fonksiyon tespit yöntemlerinin sonuçları ve tüm
branşlar için ilgili uzman doktorun ihtiyaç duyduğu ek test ve yöntemlerin
sonuçları ile muayene sonuçları rapor üzerinde ilgili bölümlere yazılır.
e) Teşhis ve karar haneleri boş bırakılamaz. Bir
hastalık tespit edilmesi halinde, teşhis hanesine, hastalıkla birlikte
hangi dilimde olduğu da yazılır, hastalığı olmayanlar için teşhis hanesine
"Sağlam" yazılır.
f) Karar hanesine “Öğrenci Olur” ya da “Öğrenci
Olamaz” kararı yazılır. Laboratuvar ve diğer test yöntemlerinin sonuçları,
muayene bulgu ve sonuçları ile teşhis, dilim ve karar arasında çelişki
olamaz.
Öğrenci
adaylarının giriş raporlarının okullarca incelenmesi
MADDE 8 – (1) Öğrenci adayları için düzenlenen giriş
raporları, öncelikle okullar tarafından 7 nci maddede belirtilen esaslar ve
maddi hatalar bakımından usule uygunluğu yönünden incelenir. Okul
tarafından yapılan bu incelemede eksiklik tespit edilmesi halinde, rapor
aynı hastaneye iade edilir ve eksiklikleri tamamlattırılır.
(2) EK-1’de tanımlanan şekle uygun hale getirilmiş
giriş raporlarının "usulen incelenmiştir" bölümü, adayı sevk eden
okul tarafından onaylanır.
(3) Eksiklikleri giderilmemiş, adayı sevk eden okul
tarafından "usulen incelenmiştir" onayı yapılmamış olan raporlar,
sağlık komisyonunda incelemeye tabi tutulmaz.
Öğrenci
adaylarının giriş raporlarının Daire Başkanlığına gönderilmesi
MADDE 9 – (1) Öğrenci adayı, sağlık bilgi formunu doğru
olarak doldurmak ve sağlık geçmişine ait tüm raporları okula bildirmek
zorundadır. Öğrenci adayının geçirdiği hastalıklarına veya ameliyatlarına
dair raporlar, askerlikle ilgili hava değişimi raporları, “askerliğe
elverişli değildir” kararlı raporları, daha önce öğrenci adaylığına başvurarak
işlemlerini yarıda bırakanlara ve sağlık nedeniyle elenenlere ait tüm
belgeler ile öğrenci adayının sağlık geçmişine ait diğer raporlar okul
tarafından giriş raporlarına ilave edilerek Daire Başkanlığına gönderilir.
Öğrenci
adaylarının giriş raporlarının ve diğer belgelerinin sağlık komisyonunca
incelenmesi
MADDE 10
– (1) Öğrenci adaylarına ait giriş raporları ve
sağlıkla ilgili diğer belgeleri, sağlık komisyonu tarafından incelenir. Bu
inceleme sonucunda; rapordaki laboratuvar ve diğer test yöntemlerinin
sonuçları, muayene bulgu ve sonuçları ile teşhis, dilim ve karar arasında
çelişki olmayan durumlarda, öğrenci adayı hakkında tek raporla, “Öğrenci
Olur” veya “Öğrenci Olamaz” şeklinde kesin karar verilebilir.
(2) Bulgu, teşhis ve dilim yönünden, verilen
kararın bu Yönetmelik hükümlerine uygun olmadığının tespiti halinde; rapor
aynı hastaneye iade edilebilir veya öğrenci adayı başka bir tam teşekküllü
hastaneye bulgu, teşhis, dilim ve karar ile ilgili sağlık kurulu raporu
aldırılmak üzere sevk edilebilir. Sevk edilen hastaneden alınan sağlık
kurulu raporundaki veya iade dönüşü gelen giriş raporundaki bulgu, teşhis,
dilim ve karara göre öğrenci olup olamayacağına karar verilir. Çelişkili
durum devam ediyorsa, giriş raporu veya danışman hastane raporu aynı
hastaneye iade edilebilir veya öğrenci adayı hakkında netlik oluşana kadar
19 uncu maddede belirtilen danışman hastanelerin görüşüne başvurulabilir.
Bulgu, teşhis, dilim ve karar yönünden bu Yönetmelik hükümlerine uygun olan
sağlık kurulu raporuna göre karar verilir.
(3) Sağlık komisyonunun gerekli gördüğü durumlarda,
öğrenci adayı Daire Başkanlığına çağrılarak, sağlık komisyonunca
değerlendirilir. Daire Başkanlığına çağırılan öğrenci adayının, tebliğ
tarihinden itibaren 3 iş günü içerisinde sağlık komisyonuna gelmesi
şarttır. Bu değerlendirme sonucunda veya hiç çağırılmadan hastanelere sevk
edilenler, aynı ilde sevk edildi ise, tebliğ tarihini takip eden bir
sonraki mesai günü bitimine kadar, il dışına sevk edildi ise tebliğ
tarihinden itibaren en geç üç iş günü içerisinde sevk olunan hastaneye
müracaat etmek zorundadırlar. Hastanelere müracaat etmeyen veya müracaat
etmelerine rağmen işlemlerini yarıda bırakarak ayrılan öğrenci adaylarının,
adaylık hakları okul yönetimince sona erdirilir.
(4) Öğrenci adayı hakkındaki kesin karar, inceleme
tarihindeki mevcut sağlık durumuna göre verilir. Tedavi veya operasyonla
düzelebilen patolojilerin adaylıktan önce düzeltilmiş olması gerekmektedir.
Bu tür tedavi ve operasyonlar için inceleme tarihinden sonra hiçbir şekilde
süre verilemez. Öğrenci adayı hakkındaki “Öğrenci Olur” veya “Öğrenci
Olamaz” şeklindeki nihai kararlar sağlık komisyonu tarafından verilir.
(5) Sağlık komisyonu tarafından yapılan
değerlendirme sonuçları, Daire Başkanlığı tarafından ilgili birimlere
bildirilir.
Öğrencilerin
sağlık durumlarının değerlendirilmesi ve sağlık dosyası oluşturulması
MADDE 11
– (1) Öğrencilerin sağlık
durumlarının takibi ve okullardaki koruyucu hekimlik hizmetleri, okuldaki
veya il emniyet müdürlüğündeki kurum tabipliklerince yapılır. Bu birimlerde
hekim bulunmadığı takdirde il sağlık müdürlüğünden hekim talep edilir.
(2) Her öğrenci için okulu tarafından sağlık
dosyası oluşturulur. Bu dosyada; kan grubu, baskın kullanılan el, ilaç ve
benzeri alerjileri belirtilen belgeler ile sağlık bilgi formu, giriş
raporu, sağlık raporları, geçirilmiş olan hastalıklara ve tedavilere ait
belgeler bulunur.
(3) Öğrenci için oluşturulan bu sağlık dosyasında;
kişinin sağlık geçmişini tanımlayan bütün evraklar, sağlık durumları ile
ilgili taleplerini belirten dilekçeler veya birim amirinin, kişinin sağlık
durumu ile ilgili değerlendirmelerini içeren belgeler ve bu konularla
ilgili Daire Başkanlığından gelen cevabi yazılar da muhafaza edilir. Sağlık
durumu takip edilecek öğrencinin sağlık dosyası atandığı birime gönderilir.
(4) Okullarda her eğitim-öğretim yılı başında, o
yıl kayıt olan öğrenciler hariç diğer öğrencilerin sağlık durumlarının
anamnez ve fizik muayene ile genel değerlendirmesi kurum tabipliklerince
yapılır. Kurum tabipliği bulunmayan birimlerde il sağlık müdürlüğünden
hekim talep edilir.
(5)
Öğrencilerin hastalık, kaza, yaralanma ve diğer nedenlerden dolayı
aldıkları raporlar, okul kurum tabipliklerine veya İl Emniyet Müdürlüğü
kurum tabipliklerine incelettirilir. Bu birimlerde hekim yoksa ilgili
raporlar il sağlık müdürlüğüne incelettirilir. Tüm branşlar için C-D-E
dilimi sağlık şartlarını, psikiyatrik hastalıklar için B-C-D-E dilimi
sağlık şartlarını taşıdığı kanaati oluşan öğrencilere bu Yönetmelik
hükümlerine uygun şekilde son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu
aldırılır.
(6) Aldırılan bu raporlardan; tüm branşlar için
C-D-E dilimi, psikiyatrik hastalıklar için B-C-D-E dilimi sağlık şartlarını
taşıyanların raporları sağlık dosyasına ilave edilerek Daire Başkanlığına
gönderilir. Sağlık komisyonunda, öğrencilerin son durum ve dilim belirtir
sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları incelenir. A-B-C dilimi sağlık
şartlarını taşıyanlara, “öğrenciliğe devam eder”, D-E dilimi sağlık
şartlarını taşıyanlara ise “öğrenciliğe devam edemez” kararı verilir.
(7) Psikiyatrik hastalıklar açısından C dilimi
sağlık şartlarını taşıyanlar öğrenciliğe devam edemezler.
(8) Psikiyatrik rahatsızlıklar hariç, D dilimi
sağlık şartlarını taşıyan öğrencilerden isteyenler, Emniyet Teşkilatında
Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında uygun bir hizmet sınıfına atanırlar. E
dilimi sağlık şartlarını taşıyan öğrenciler ile psikiyatrik rahatsızlık
nedeniyle okullardan ilişiği kesilenler Emniyet Teşkilatında Devlet
memurluğuna atanamazlar.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Devlet Memurluğuna Geçişte Aranacak Sağlık Şartları
ile Memur
Raporlarının ve Sağlık Durumlarının
Değerlendirilmesi
Devlet
memurluğuna ilk giriş ve naklen atamalarda giriş raporu aldırma
MADDE 12
– (1) Okullardan mezun olarak
devlet memurluğuna ilk girişlerde, Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan
diğer hizmet sınıflarına açıktan yapılan atamalarda ve naklen atamalarda,
657 sayılı Kanunun 4/B maddesine göre sözleşmeli personel alımında, her ne
sebeple olursa olsun öğrencilikten veya Devlet memurluğundan altı aydan
uzun süreli ayrıldıktan sonra tekrar dönüşlerde, giriş raporu aldırılır ve
Daire Başkanlığına gönderilir.
(2) Öğrencilikten altı aydan uzun süreli
ayrıldıktan sonra tekrar dönüşlerde aldırılan giriş raporlarına, 11 inci
madde hükümlerine göre işlem yapılır. Devlet memurluğundan altı aydan uzun
süreli ayrıldıktan sonra geri dönüşlerde veya Devlet memurluğuna ilk
girişlerde aldırılan giriş raporları hakkında 13 üncü madde hükümlerine
göre işlem yapılır.
(3) Okullarda; öğrenciliğe girişte aldırılan giriş
raporlarının, alındığı tarihten itibaren süresinin 12 ayı geçmemesi ve
eğitim-öğretim süresince öğrencilerin sağlık durumlarında, öğrenciliğe
devam etmeye ve memuriyete girişe engel bir değişiklik oluşmaması halinde,
öğrenciliğe girişte aldırılan giriş raporları, memuriyete giriş raporu
olarak kabul edilir. Bu sürenin 12 ayı geçmesi durumunda, memuriyete giriş
için yeni tarihli giriş raporu aldırılır. Bu raporlar Daire Başkanlığınca
karara bağlanmış olsa dahi, mezuniyete kadar ilgililerin sağlık durumlarında
değişiklik olması halinde, bu değişiklikler de Daire Başkanlığına
bildirilir, bu durumda, 11 inci maddeye göre işlem yapılır.
Devlet
memurluğuna ilk giriş ve naklen atamalarda aranacak sağlık şartları ve
aldırılan giriş raporlarının değerlendirilmesi
MADDE 13
– (1) 12 nci madde gereğince
aldırılan giriş raporları, raporu aldıran birim tarafından usule uygunluğu
yönünden incelenir. Bu incelemede, 7 nci maddede belirtilen esaslar aranır.
Ancak, karar olarak "Devlet Memuru Olur" veya "Devlet Memuru
Olamaz" yazılmış olmalıdır. Adayı hastaneye sevk eden birim tarafından
incelenen ve eksiklikleri giderilen raporlar Daire Başkanlığına gönderilir.
(2) Eksiklikleri giderilmemiş, adayı sevk eden
birim tarafından "usulen incelenmiştir" onayı yapılmamış olan
raporlar, sağlık komisyonunda incelemeye tabi tutulmaz.
(3) Sağlık komisyonunda, giriş raporları incelenip
karara bağlanır ve yapılacak işlemlere esas olmak üzere ilgili birimlere
gönderilir.
(4) Okullardan mezun olarak devlet memurluğuna ilk
girişlerde ve Emniyet Hizmetleri Sınıfından ayrıldıktan sonra geri
dönüşlerde, A-B-C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar, Emniyet Hizmetleri
Sınıfına atanmaya hak kazanırlar. D dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar
Emniyet Hizmetleri Sınıfına atanamazlar,
istekleri halinde Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında başka bir hizmet
sınıfına atanmaya hak kazanırlar. Okullardan mezun olacak öğrencilerden
psikiyatrik hastalıklar açısından C veya D dilimi sağlık şartlarını
taşıyanlar ile tüm branşlar için E dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar,
Emniyet Teşkilatında devlet memurluğuna atanamazlar.
(5) Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer
hizmet sınıflarına açıktan yapılan atamalarda ve naklen atamalarda, A-B-C
dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar Devlet memuru olarak atanmaya hak kazanırlar.
Psikiyatrik hastalıklar açısından C dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar ile
tüm branşlar için D ve E dilimi sağlık şartlarını taşıyanlar Emniyet
Teşkilatında devlet memurluğuna atanamazlar.
Emniyet
Teşkilatına geri dönme ve Emniyet Hizmetleri Sınıfına yeniden geçiş
MADDE 14
– (1) Emniyet Teşkilatından
ayrılanlardan, altı aydan sonra yeniden mesleğe dönecek olanlar, sağlık
durumlarını giriş raporu ile belgelemek zorundadırlar. Bu durumda olanlar
için 13 üncü maddede belirlenen sağlık şartları aranır. 6 aydan önce
dönecek olanlara giriş raporu aldırılmaz.
(2) Rahatsızlığı sebebiyle (psikiyatrik
rahatsızlıklar hariç) hakkında bu Yönetmelik hükümlerine göre hizmet sınıfı
değişikliği yapılan veya malul olan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelden;
rahatsızlığının düzeldiği gerekçesiyle Emniyet Hizmetleri Sınıfına geri
dönmek isteyenlerde, sınıf değişikliği tarihinden itibaren iki yıl içinde
müracaatları halinde, 13 üncü maddede Emniyet Hizmetleri Sınıfı için
belirtilen sağlık şartları aranır.
(3) Psikiyatrik hastalıklar nedeniyle malul olan
veya hizmet sınıfı değişen personel, Emniyet Hizmetleri Sınıfına geri
dönemez.
Personelin
sağlık durumlarının değerlendirilmesi ve sağlık dosyası oluşturulması
MADDE 15
– (1) Emniyet Hizmetleri Sınıfı
dışında kalan diğer hizmet sınıflarına atananlar için atandıkları birim
tarafından sağlık dosyası oluşturulur. Emniyet Hizmetleri Sınıfına
atananlar için okullarda oluşturulan sağlık dosyası kullanılır. Personel
için oluşturulan bu sağlık dosyasında; giriş raporları, kişinin sağlık
geçmişini tanımlayan tüm evraklar, sağlık durumları ile ilgili taleplerini
belirten dilekçeler veya birim amirinin, kişinin sağlık durumu ile ilgili
değerlendirmelerini içeren belgeler ve bu konularla ilgili Daire
Başkanlığından gelen cevabi yazılar da muhafaza edilir. Sağlık durumu takip
edilecek personelin sağlık dosyası atandığı birime gönderilir.
(2) Personelin almış olduğu sağlık kurulu raporu
şeklinde düzenlenmiş istirahat raporlarının, fenne uygunluğu ve bu
Yönetmelik hükümlerine uygunluğu yönünden incelenmesi, Emniyet Teşkilatında
görevli hekimlerce yapılır. Bu birimlerde hekim yoksa ilgili raporlar il
sağlık müdürlüğüne incelettirilir. Hekim tarafından yapılan incelemede;
a) Rapordaki tanı için verilen istirahat süresinin
uygunluğu değerlendirilir.
b) Emniyet Hizmetleri Sınıfında, C-D-E dilimi
sağlık şartlarını, diğer hizmet sınıflarında D ve E dilimi sağlık
şartlarını, tüm hizmet sınıflarında psikiyatrik hastalıklarda B-C-D-E
dilimi sağlık şartlarını taşıdığı kanaati oluşan personelin birimlerine,
kişi hakkında EK-3'e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu
aldırılması gerektiği bilgisi verilir.
(3) Sağlık komisyonunun veya idarenin lüzum görmesi
halinde ya da personelin kendi isteğiyle birimine müracaatı halinde, kişi
tam teşekküllü hastanelere sevk edilerek, EK-3'e göre son durum ve dilim
belirtir sağlık kurulu raporu aldırılır. Bu raporlar, kişilerin tedavi ve
istirahat haklarının bitiminde, sağlık yönünden son durumlarının tespiti
için aldırılır. İstirahat raporu devam eden memur, kendisi istemediği
sürece, EK-3’e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu
aldırılmak üzere sevk edilemez.
(4) Personel, sağlık komisyonunca veya idarece sevk
edildiğinde; aynı il içinde sevk edilmiş ise bir sonraki mesai günü
bitimine kadar, il dışına sevk edilmiş ise en geç üç iş günü içerisinde
sevk edildiği hastaneye müracaat etmek zorundadır. Müracaat etmeyenler
hakkında 20 nci madde hükümleri uygulanır.
(5) Aldırılan son durum ve dilim belirtir sağlık
kurulu raporları, personelin bağlı bulunduğu birim tarafından incelenir,
yapılan bu incelemede;
a) Emniyet Hizmetleri Sınıfında A ve B dilimi
sağlık şartlarını, diğer hizmet sınıflarında A-B-C dilimi sağlık şartlarını
taşıdığı sağlık kurulu raporu ile tespit edilenlerin raporları Daire
Başkanlığına gönderilmez, çalıştıkları yerin personel birimlerindeki sağlık
dosyalarında muhafaza edilir.
b) Emniyet Hizmetleri Sınıfında C-D-E dilimi sağlık
şartlarını, diğer hizmet sınıflarında D-E dilimi sağlık şartlarını taşıdığı
sağlık kurulu raporu ile tespit edilenlerin sağlık dosyaları, tüm hizmet
sınıfları için psikiyatrik hastalığı olanlarda B-C-D-E dilimi sağlık şartlarını
taşıdığı sağlık kurulu raporu ile tespit edilenlerin sağlık dosyaları Daire
Başkanlığına gönderilir. Bu raporlarla birlikte kişilerin bir talebi veya
amirlerin kişi hakkında bir tespiti varsa, açıklayıcı bir dilekçe veya
rapor halinde sağlık dosyasına eklenerek gönderilir.
c) Sağlık komisyonu, sağlık dosyasının tamamına
göre karar verir. Çelişkili durumlarda, sağlık komisyonu, rapordaki
teşhisin öneminden dolayı, rapordaki eksikliklerden dolayı veya gerekli
gördüğü hallerde personeli, Daire Başkanlığına çağırabilir, raporu aynı
hastaneye iade edebilir, danışman hastanelerden yeniden son durum ve dilim
belirtir sağlık kurulu raporu aldırabilir veya sağlık dosyasının gereği
olan diğer işlemleri yapabilir. Çelişkili durum giderilene kadar bu
işlemler tekrarlanır. Gelecek sağlık kurulu raporlarına ve sağlık
dosyasının tamamına göre karar verilir.
(6) Personelin kadrolarının bulunduğu birimlerle
yazışmaları Daire Başkanlığınca yürütülür.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Sağlık Şartlarına Göre Çalışma ve Vazife Malullüğü
Emniyet
Teşkilatında Devlet memurluğuna atandıktan sonra sağlık şartlarına göre
çalışma
MADDE 16
– (1) Emniyet Hizmetleri Sınıfında
çalışan polis amirleri dışındaki personelden;
a) Sağlık kurulu raporuna göre, A-B-C dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilenler, aynı hizmet sınıfında çalışmaya
devam ederler.
b) D dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit
edilenler Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışamazlar. Bu durumda olanların
sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile
birlikte, maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönünden gerekli
işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
(2) Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışan polis
amiri personelden;
a) Sağlık kurulu raporuna göre, A-B-C dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilenler aynı hizmet sınıfında çalışmaya
devam ederler.
b) Psikiyatrik hastalıklar hariç, D dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilen polis amiri personel hakkında, birim
amirlerinden kişinin görevini yapıp yapamadığına dair rapor istenir.
Gelecek rapora ve sağlık dosyasına göre, Emniyet Hizmetleri Sınıfında
çalışıp çalışamayacakları sağlık komisyonunca değerlendirilir. Haklarında,
bulunduğu görevde çalışabileceklerine karar verilenler, aynı hizmet
sınıfında çalışmaya devam ederler. Sağlık komisyonu tarafından, bulunduğu
görevde çalışamayacağına karar verilenler Emniyet Hizmetleri Sınıfında
çalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve sağlık
dosyaları, maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönünden gerekli
işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
c) Psikiyatrik hastalıklar hariç, D dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilen polis amiri personelin, talep etmeleri
durumunda sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun
görüşü ile birlikte maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönünden
gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
ç) Psikiyatrik hastalıklar yönünden D dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilen polis amiri personel Emniyet
Hizmetleri Sınıfında çalışamaz. Bu durumda olanların sağlık kurulu
raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte
maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönünden gerekli işlemler yapılmak
üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
(3) Emniyet Hizmetleri Sınıfı dışında kalan diğer
hizmet sınıflarında çalışan personelden;
a) Sağlık kurulu raporuna göre, A-B-C-D dilimi
sağlık şartlarını taşıdıkları tespit edilenler, aynı hizmet sınıfında
çalışmaya devam ederler.
b) D dilimi sağlık şartlarını taşıyanlardan, talep
edenlerin veya birim amirleri tarafından “kişinin görevini yapamadığına
dair” bir değerlendirme bulunanların sağlık kurulu raporları ve sağlık
dosyaları sağlık komisyonunca incelenir. Sağlık komisyonu tarafından,
bulunduğu görevde çalışamayacağına karar verilenler Emniyet Teşkilatında
çalışmaya devam edemezler. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve
sağlık dosyaları, maluliyet yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal
Güvenlik Kurumuna gönderilir.
c) Psikiyatrik hastalıkları nedeniyle D dilimi
sağlık şartlarını taşıyanlardan, zaman içerisinde hastalığı nedeniyle
görevlerini sürdüremeyen, hizmetlerinden yararlanılamayan, iş güvenliğini
bozan veya etrafına tehlike arz edenlerin durumu hakkında birim amirlerinden
kişinin görevini yapıp yapamadığına, etrafına tehlike arz edecek şekilde iş
güvenliğini bozup bozmadığına dair rapor istenir. Gelecek rapor ve sağlık
dosyası sağlık komisyonunca değerlendirilir. Sağlık komisyonu tarafından
bulunduğu görevde çalışabileceklerine karar verilenler, aynı hizmet
sınıfında çalışmaya devam ederler. Bulunduğu görevde çalışamayacağına karar
verilenler, Emniyet Teşkilatında çalışmaya devam edemezler. Bu durumda
olanların sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları maluliyet yönünden
gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
(4) Emniyet Teşkilatında, bütün hizmet sınıflarında
görev yapan personelden; sağlık kurulu raporuna göre, E dilimi sağlık
şartlarını taşıdıkları tespit edilenler hiçbir hizmet sınıfında
çalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık kurulu raporları ve sağlık
dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile birlikte, maluliyet yönünden
gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
(5) Sağlık komisyonunda, kişilerin tüm sağlık
dosyaları ve EK-3’e göre aldırılan son durum ve dilim belirtir sağlık
kurulu raporları incelenir. Bu incelemede;
a) C dilimi sağlık şartlarını taşıyan Emniyet
Hizmetleri Sınıfı personel, hastalıklarının ciddiyeti değerlendirilerek,
birimlerinin faal görevleri dışında kalan diğer görevlerde çalıştırılabilir
ve bu personel için hastalıklarının ciddiyetine göre farklı çalışma
durumları belirlenebilir. Bu çalışma durumları, kişilerin hastalıklarının
veya sakatlıklarının tedavi ve iyileşme süreçlerine yardımcı olmak ve
mevcut durumlarının daha da kötüleşmesini engellemek için belirlenir.
b) Personelin bu kapsamda ne kadar süre ile
çalıştırılacağı, hastalığının veya sakatlığının ciddiyeti değerlendirilerek
sağlık komisyonu tarafından belirlenir.
c) Az faal çalışmasına karar verilen personelin
birimlerindeki faal ve faal olmayan görev ayrımı/tanımı birim amirince ve
Personel Dairesi Başkanlığınca yapılır.
Vazife
malullüğü, vazife malulü olarak çalışmaya devam etme ve idari polislik
MADDE 17
– (1) Emniyet Teşkilatında bütün
hizmet sınıflarında görev yapan personelden;
a) Görevleri sırasında veya görevlerinden dolayı
uğradıkları kaza veya saldırı sebebiyle ya da görevin sebep ve tesiri ile
yaralanan veya sakat kalanlar ile Emniyet Teşkilatında bütün hizmet
sınıflarında görev yapmakta iken fiili askerlik görevini ifa etmek üzere
aylıksız izne ayrılanlardan, askerlik hizmetini ifa ederken görevin sebep
ve tesiri ile yaralanan veya sakat kalan personelin tedavileri 657 sayılı
Devlet Memurları Kanununun 105 inci maddesi hükümlerine göre sağlanır.
b) Bu kapsamdaki personelin vazife malullüğü talebi
olması durumunda; bu Yönetmelik hükümlerine uygun olacak şekilde alınmış
olan son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporları ile birlikte tüm
sağlık dosyaları sağlık komisyonunca incelenir. Bütün hizmet sınıfları için
C, D ve E dilimi sağlık şartlarını taşıyanların sağlık dosyaları,
değerlendirilmek ve karara bağlanmak üzere Personel Dairesi Başkanlığı
aracılığı ile Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
(2) Sosyal Güvenlik Kurumu tarafından vazife
malullüğüne karar verilenlerden, vazife malulü olarak çalışmaya devam
edenler birimlerinin faal görevleri dışında kalan diğer görevlerde sivil
olarak çalıştırılır.
(3) Sosyal Güvenlik Kurumunca vazife malullüğü ile
birlikte vazife malulü olarak çalışmaya devam edebileceğine karar
verilenlerin talepleri halinde; Emniyet Hizmetleri Sınıfı personel idari
polisliğe veya durumlarına uygun kadrolara, Emniyet Hizmetleri Sınıfı
harici diğer hizmet sınıflarındaki personel ise durumlarına uygun kadrolara
Genel Müdür onayı ile aktarılırlar. Psikiyatrik hastalıklar açısından D
dilim sağlık şartlarını, tüm branşlar için E dilimi sağlık şartlarını
taşıyan Emniyet Hizmetleri Sınıfı personel idari polisliğe aktarılamaz.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Hastaneler ve Danışman Hastane
Tam
teşekküllü hastanelerde yapılacak işlemler
MADDE 18
– (1) Öğrenci adayları,
öğrenciler, atamaları yapılacak memur adayları ve Emniyet Teşkilatında
çalışan bütün hizmet sınıflarına ait personel, giriş raporu ve EK-3’e göre
son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu almak üzere tam teşekküllü
hastanelere, öğrenim gördükleri okul veya atandıkları birimlerin
düzenleyeceği resmi yazı ile müracaat ederler.
(2) Aday öğrencilerden ve istihdam edileceklerden
istenen giriş raporları EK-1’de tanımlanmıştır. Bu rapordaki bütün bölümler
tam teşekküllü hastaneler tarafından açıklayıcı şekilde doldurulur, boş
bırakılamaz.
(3) Tam teşekküllü hastaneler tarafından düzenlenen,
EK-3’e göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporlarında;
a) Kişinin kimlik bilgileri, raporun tarih ve
sayısı, muayene bulgu ve sonuçları, yapılan laboratuvar tetkiklerinin
sonuçları, radyolojik inceleme ve görüntüleme yöntemlerinin sonuçları,
organ ve sistem fonksiyonlarının tespitinde kullanılan fonksiyon tespit
yöntemlerinin sonuçları açıkça belirtilir.
b) Şayet bir hastalık varsa; EK-3’teki hastalık
branşlarının sınıflandırılmasına göre hangi sağlık diliminde olduğu
belirtilir. EK-3’teki hastalık branşlarının sınıflandırılmasında karşılığı
bulunan durumlar için uygun olan dilim yazılır, birebir karşılığı olmayan
durumlar için bu Yönetmeliğin 21 inci maddesi hükümleri uygulanır.
c) Laboratuvar ve diğer test yöntemlerinin
sonuçları, muayene bulgu ve sonuçları ile teşhis, dilim ve karar arasında
çelişki olamaz. Hastalığın tanısı, seyri, muhtemel akıbeti, yapılan ve
tavsiye edilen tedavisi, her ihtisas dalına ait bulguları, kişiyi sevk eden
kurum tarafından talep edilen bilgiler doğrultusunda kişinin sağlık
durumunu tanımlayan açıklamaları, sağlık kurulu raporu üzerine detaylıca
yazılır.
ç) Resmi yazı ile istenen sağlık kurulu
raporlarının sonuçları, talepte bulunan birime tam teşekküllü hastane tarafından
gönderilir.
Danışman
hastane
MADDE 19
– (1) Tam teşekküllü hastaneler
(özel hastaneler ile özel veya vakıf üniversitelerine bağlı hastaneler
hariç) danışman hastane olarak kabul edilir. Ancak kişinin daha önce rapor
almış olduğu hastane danışman hastane olarak belirlenemez.
(2) Sağlık komisyonu, gerektiğinde kişileri
danışman hastaneye sevk ederek sağlık durumlarının yeniden veya daha
detaylı incelenmesini sağlayabilir. Danışman hastaneler incelemelerini bu
Yönetmelik hükümlerine göre yapar.
ALTINCI BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Hastaneye
sevki yapılanların işlemlerinin tamamlattırılması
MADDE 20
– (1) Bu Yönetmelik hükümleri
doğrultusunda sağlık kurulu raporu aldırılmak üzere sevk edilenler, tebliğ tarihinden itibaren, aynı ilde
sevk edilmiş ise en geç bir sonraki mesai günü bitimine kadar, il dışına
sevk edilmiş ise en geç üç iş günü içerisinde sevk edildikleri hastaneye
müracaat etmek zorundadırlar. İdarece kabul edilebilir bir mazereti
olmaksızın buna direnen veya geciktirme yoluna gidenler hakkında amirin
emrini yapmamaktan disiplin hükümleri uygulanır.
Yönetmelikte
tam karşılığı bulunmayan hastalıkların durumu
MADDE 21
– (1) Giriş raporu veya EK-3’e
göre son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu düzenlenmesi
aşamasında; kişinin hastalığı, mevcut durumu EK-3’te belirtilen hastalık
branşlarının sınıflandırılmasındaki dilimlerden hiçbirine uymadığında,
sınır vakalarda, hastalığın seyri ve derinliği dikkate alınarak, kişinin
mevcut durumuna göre uygun olabilecek en yakın dilime, muayeneyi yapan,
hastanın sonuçlarını değerlendiren tam teşekküllü hastane ilgili uzman
doktoru ve sağlık kurulu doktorları karar verir. Sağlık kurulu bu kararı,
hastanın hizmet sınıfını ve yapacağı görevi bilerek ve değerlendirerek
verir. Tam teşekküllü hastane sağlık kurulunun uygun gördüğü dilim ve
karara göre işlem yapılır.
Sağlık
kurulu raporları ile ilgili danışmanlık hizmeti
MADDE 22
– (1) Daire Başkanlığı; illerdeki
poliklinik (tıpta uzmanlık dalı) çeşitliliğinin tespiti için gerekli
çalışmayı yapar. Sağlık komisyonu, personelin kendisine ait ya da bakmakla
yükümlü olduğu yakınlarına ait sağlık kurulu raporlarını inceleyerek,
kişilerin muayene ve tedavilerinin yapılabileceği polikliniklerin bulunduğu
illeri belirler veya kişilerin hayatını sürdürmesinde kolaylık olan yerler
hakkında Personel Dairesi Başkanlığına ve diğer birimlere görüşünü
bildirir.
(2) Refakat izni, sağlık nedeniyle aylıksız izin
veya kanun, yönetmelik ve genelgelerle tanımlanan diğer izinler ile genel
sağlık mevzuatı ve uygulamalarıyla ilgili görüş sorulması durumunda;
personelin veya bakmakla yükümlü olduğu yakınlarının sağlık kurulu
raporları ve diğer evrakları, sağlık komisyonunca incelenir ve görüş
bildirilir.
Geçici
silah muhafazası
MADDE 23
– (1) Ruh sağlığı ve hastalıkları
yönünden, EK-3’e göre düzenlenmiş son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu
raporu idareye intikal ettiğinde, idarece 15 inci madde doğrultusunda
işlemler yapılır.
(2) Emniyet Teşkilatında, bütün hizmet sınıflarında
görev yapan personelden;
a) Ruh sağlığı ve hastalıklarından dolayı alınmış
olan son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporunda C, D ve E dilimi
sağlık şartlarını taşıdığı tespit edilenlerin zati demirbaş tabancası ve
üzerine kayıtlı diğer silahları geçici olarak alınıp muhafaza edilir.
b) Ruh sağlığı ve hastalıklarından dolayı alınmış
olan son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporunda B dilimi sağlık
şartlarını taşıdığı tespit edilenlerin zati demirbaş tabancasının ve
üzerine kayıtlı diğer silahlarının muhafaza altına alınıp alınmayacağı
birim amirince değerlendirilir, gerekli görülenlerde zati demirbaş
tabancanın ve üzerine kayıtlı diğer silahların muhafazası yapılır. Bu
değerlendirmede kişinin sosyalliği (iş ortamına uyumu ve kişiler arası
ilişkileri) ve/veya işlevselliği (çalışma gücü ve verimi) ile varsa
psikolog veya hekim görüşleri dikkate alınır.
c) Zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlı diğer
silahları geçici olarak muhafaza altına alınan personelin, EK-3’e göre
düzenlenmiş olan son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporları ve tüm
sağlık dosyası Daire Başkanlığına gönderilir. Sağlık komisyonu tarafından,
silah iadesinin uygun olduğuna dair görüş gelmeden ilgilinin zati demirbaş
tabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları iade edilemez.
(3) Emniyet Teşkilatında, bütün hizmet sınıflarında
görev yapan personelin;
a) Ruh sağlığı ve hastalıkları yönünden B, C, D ve
E dilimlerine girdiğine dair tespit bulunmasa veya psikiyatrik tanılı rapor
olmasa dahi; intihar girişimi, kendisine veya çevresine zarar verebileceği
yönünde tehdit ve eylemlerde bulunma gibi acil ve/veya adli durumlarda
ilgilinin zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları birim
amirince veya olaya müdahale eden emniyet birimlerince geçici olarak alınıp
muhafaza edilir. Bu durumdaki personel, birim amiri tarafından tam
teşekküllü hastanelere sevk edilir. Bu personele ruh sağlığı ve
hastalıkları yönünden son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu
aldırılır.
b) Psikolog ile görüşmesi/görüştürülmesi
neticesinde, psikoloğun uygun görüşüyle de ilgilinin zati demirbaş
tabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları birim amirince geçici olarak
alınıp muhafaza edilir. Bu durumdaki personel, birim amiri tarafından tam
teşekküllü hastanelere sevk edilir. Bu personele ruh sağlığı ve
hastalıkları yönünden son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu
aldırılır.
c) Son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu
raporları ve tüm sağlık dosyası Daire Başkanlığına gönderilir. Sağlık
komisyonu tarafından, silah iadesinin uygun olduğuna dair görüş gelmeden
ilgilinin zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlı diğer silahları iade
edilemez.
(4) Tek hekim veya sağlık kurulunca düzenlenmiş,
psikiyatrik tanılı istirahat raporları birim amirine ulaştığında, usule ve
fenne uygunluğu yönünden incelenir, gerekli görülenler, istirahat
bitiminde, son durum ve dilim belirtir sağlık kurulu raporu aldırılmak
üzere tam teşekküllü hastanelere sevk edilir. Bu süreçte personelin zati
demirbaş tabancasının ve üzerine kayıtlı diğer silahlarının muhafaza altına
alınıp alınmayacağı birim amirince değerlendirilir. Bu değerlendirmede
kişinin sosyalliği (iş ortamına uyumu ve kişiler arası ilişkileri) ve/veya
işlevselliği (çalışma gücü ve verimi) ile varsa psikolog veya hekim
görüşleri dikkate alınır.
(5) Zati demirbaş tabancası ve üzerine kayıtlı
diğer silahları muhafaza altına alınan personel, sağlık durumlarıyla ilgili
yapılacak işlemler sonuçlanıncaya kadar faal olmayan görevlerde sivil
olarak çalıştırılır.
(6) 4/12/2004 tarihli ve 5271 sayılı Ceza
Muhakemesi Kanununda yer alan el koymaya ilişkin hususlar saklıdır.
Çarşı ve
mahalle bekçilerinin sağlık durumlarının değerlendirilmesi
MADDE 24
– (1) Çarşı ve mahalle bekçisi
adayları; Emniyet Hizmetleri Sınıfı personelin okullara girişlerinde olduğu
gibi A dilimi sağlık şartlarına uygun olmak zorundadır ve bu adayların
giriş raporlarında A dilimi sağlık şartlarına uygunluk aranır.
(2) Çarşı ve mahalle bekçilerinin Devlet memuru
olarak atamaları yapıldıktan sonra, sağlık yönünden çalışma koşullarının
belirlenmesinde, malullüklerinde ve sağlıkla ilgili diğer durumlarında bu
Yönetmeliğin polis memurları için belirlediği hükümler uygulanır.
(3) Sağlık kurulu raporuna göre;
a) A, B ve C dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları
tespit edilenler, çarşı ve mahalle bekçisi olarak çalışmaya devam ederler.
b) D dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit
edilenler Emniyet Hizmetleri Sınıfında çalışamazlar. Bu durumda olanların
sağlık kurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile
birlikte, maluliyet veya hizmet sınıfı değişikliği yönünden gerekli
işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik Kurumuna gönderilir.
c) E dilimi sağlık şartlarını taşıdıkları tespit
edilenler hiçbir hizmet sınıfında çalışamazlar. Bu durumda olanların sağlık
kurulu raporları ve sağlık dosyaları, sağlık komisyonunun görüşü ile
birlikte maluliyet yönünden gerekli işlemler yapılmak üzere Sosyal Güvenlik
Kurumuna gönderilir.
Sınav
komisyonlarında doktor görevlendirilmesi
MADDE 25
– (1) Sınav komisyonlarında,
doktor ve psikolog (veya rehberlik ve psikolojik danışmanlık bölümü mezunu
psikolojik danışman) komisyon üyesi olarak görev alır. Doktor,
değerlendirmelerini anamnez ve fizik muayene çerçevesinde bu Yönetmelik
hükümlerine göre yapar.
(2) Her aday için, sağlık bilgi formu doldurtulur
ve sınav komisyonu üyesi olarak görevlendirilen doktor bu formu
değerlendirir ve onaylar.
Sağlık
komisyonunun kuruluşu, görevleri ve yetkileri
MADDE 26
– (1) Sağlık komisyonu;
a) Daire Başkanına bağlı olarak görev yapmak üzere,
Daire Başkanının teklifi ve Genel Müdürün onayı ile kurulur. Hekimlerden ve
diş hekimlerinden oluşur.
b) Üyeleri arasından bir hekim, Daire Başkanının
teklifi ve Genel Müdürün onayı ile sağlık komisyonu başkanı olarak
belirlenir ve sağlık komisyonu bu hekimin başkanlığında toplanır.
c) En az üç üyeden oluşur ve sağlık komisyonuna en
fazla iki diş hekimi katılabilir.
(2) Sağlık komisyonu;
a) Öğrenci adayları, öğrenciler, memur adayları,
Emniyet Teşkilatında çalışan bütün hizmet sınıflarına ait personel ve bu
personelin bakmakla yükümlü olduğu yakınları ile ilgili,
b) Öğrenci adaylarının, öğrencilerin, memur
adaylarının ve Emniyet Teşkilatında çalışan bütün hizmet sınıflarına ait
personelin sağlık durumlarıyla ve çalışma koşullarıyla ilgili,
c) Daire Başkanlığına gelen görüş talepleri ile
ilgili,
bu Yönetmelik hükümleri ve bu Yönetmelik dışındaki
sağlık mevzuatı ve uygulamaları çerçevesinde görüş bildirmeye, karar
vermeye yetkili ve görevlidir.
(3) Sağlık komisyonu;
a) Öğrenci adaylarını, öğrencileri, memur
adaylarını ve Emniyet Teşkilatında çalışan bütün hizmet sınıflarına ait
personeli il içi ve il dışındaki tam teşekküllü hastanelere sevk etmekle,
değerlendirilmek üzere Daire Başkanlığına çağırmakla,
b) Eksiklik veya yanlışlığı olan sağlık raporlarını
iade etmekle ve sağlık dosyasının gereği olan diğer işlemleri yapmakla,
c) Bu Yönetmeliğin ve bu Yönetmelik dışındaki
sağlık mevzuatının/uygulamaların geliştirilmesi, güncellenmesi veya bu
alanda yeni düzenlemelerin yapılması için gereken çalışmaları yapmakla ve
yapılan çalışmalara katkı sağlamakla,
ç) Sağlık mevzuatıyla ilgili ve bu mevzuatta oluşan
değişikliklerle ilgili gerekli değerlendirmeleri yapmakla ve emniyet
teşkilatına duyurmakla,
yetkili ve görevlidir.
Emniyet
Teşkilatında görevlendirilen pilotların ve işçilerin sağlık durumlarının
değerlendirilmesi
MADDE 27
– (1) Emniyet Teşkilatında
çalışacak bütün hizmet sınıflarına ait personelin göreve başlayabilmeleri
için, bu Yönetmelik hükümleri gereği aldırılan “giriş raporu” , Emniyet
Teşkilatında görevlendirilecek olan pilotlara aldırılmaz. Pilotlar için
tanımlanmış olan, güncel mevzuata uygun şekilde düzenlenmiş sağlık
sertifikasına sahip olmaları yeterlidir. İlgili mevzuatında tanımlanan
sıklıkta sağlık sertifikasının güncellenmesi şartıyla görevlerinde
çalışırlar. Maluliyet gerektirecek sakatlık veya yaralanmalara maruz
kalmaları durumunda, 16 ncı ve 17 nci maddelerde tanımlanan kendi hizmet
sınıflarına ilişkin hükümlere tabidirler.
(2) Emniyet Teşkilatında çalışacak bütün hizmet
sınıflarına ait personelin göreve başlayabilmeleri için, bu Yönetmelik
hükümleri gereği aldırılan “giriş raporu” , Emniyet Teşkilatında
görevlendirilecek olan işçilere aldırılmaz. İşçilerin işe giriş
muayeneleri, çalışma hayatındaki sağlık kontrolleri, sağlık nedenli
maluliyetleri, iş sağlığı ve güvenliği kapsamında görevlendirilmiş olan iş
yeri hekimi tarafından güncel mevzuata uygun şekilde yapılır.
Yürürlükten
kaldırılan yönetmelik
MADDE 28
– (1) 4/8/2003 tarihli ve 25189
sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Emniyet Teşkilatı Sağlık Şartları
Yönetmeliği yürürlükten kaldırılmıştır.
Devam
eden sağlık işlemleri ve daha önce vazife malullüğüne karar verilenlerin
durumu
GEÇİCİ
MADDE 1 – (1) Devam etmekte olan
tüm sağlık işlemleri bu Yönetmelik hükümlerine göre yürütülür. Ayrıca bu
Yönetmeliğin yürürlüğe girdiği tarihten önce yürürlükte bulunan mevzuatta
belirtilen sağlık şartlarına ya da hastalık ve sakatlıklara sahip olması
nedeniyle vazife malullüğüne karar verilmiş personelin kendi talebi olmadıkça
vazife malullüğü ve çalışma durumlarında değişiklik yapılmaz.
Yürürlük
MADDE 29
– (1) Bu Yönetmelik yayımı
tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 30
– (1) Bu Yönetmelik hükümlerini
İçişleri Bakanı yürütür.
Ekleri için tıklayınız.
|